Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri111: index.hu/kulfold/2024/12/18/ukrajna-oroszorszag-haboru-macron-putyin-zelenszkij-nato-trump/ Az én... (2024.12.19. 09:00) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.05.22. 08:00 Fabius

Kommunista kiáltvány

A kommunizmus szelleme megint itt leng köztünk. A régen volt világ egyszervolt eszméjét megidézték ismét a honi kerekasztal lovagjai. Pedig elnyugodott, egykor rémisztő hangja thürmeri vernyogássá silányult, s eszünkbe sem jutna talán soha komolyan, ha képesek lennénk nem piszkálni a sziklát, ami alá rejtettük egykor.

De a magyar mazochizmus határtalan. Mint önkéntes fájdalomszakkör úgy vakargatjuk magunkon a begyógyult sebeket, amíg egy rohadt nagy és gennyes tályog nem lesz belőle. Pedig volna más dolgunk éppen elég.

Alakuló kormányunk BTK módosító csomagjának része a kommunizmustagadás betiltása. Mintha ez volna a közbeszéd mindennapos tárgya, úgy kívánják a törvény teljes szigorával szankcionálni.
Reméltem, hogy az új kormány esetleg felnőttként kezel minket választókat, és a holokauszt tagadós bohóckodás eltörlését eszközli, ha már muszáj piszkálni valamit. De nem. Helyette betiltják a kommunizmustagadást is, mert indoklásuk szerint a két világpusztító rendszer bűneinek nyilvános tagadása bűn, ezért három évig terjedő kóterutalvánnyal honorálják.

Minek ez? Mi fog változni azzal, ha korlátozzuk az emberek véleményszabadságát? A történelem nem fog, a holokauszt sem radírozódik ki belőle attól, ha páran vitatni merik. Ahogy a kommunizmus címén elkövetett népirtások sem fognak más színben feltűnni a ténytől, hogy Thürmer Gyula mást gondol róluk, mint mondjuk Balsai István. Arról nem beszélve, hogy a pillanatnyilag érvényes Alkotmányunk kimondja:

61.§ (1) A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánításra, továbbá arra, hogy a közérdekű adatokat megismerje, illetőleg terjessze. 

Ez nem fontos? Vagy véleménye mindenkinek lehet, de ha nyilvánosan hangoztatja, akkor jegyet tép a fingófára? Egy alkotmányossági normakontroll eredményére már a holo'tagadás balhé idején is kíváncsi lettem volna. De arra talán méginkább, hogy az a Petőfi nevű és társasága mit gondolna az általuk kivívott véleményszabadság megnyirbálásáról? Azt a forradalmat nem papírra tollal, nem szavazófülkékben írták. Ha már a Nagy Népi Beszédben a "legyen béke, szabadság és egyetértés" kitételt lemásoltuk a tizenkét pontjuk fejlécéből, akkor nem volna illő a szellemiséget is követni?

A dogmatizálás és a kriminalizálás nem jelképes üzenet. Ez még a kommunizmus szellemének megvesszőzésétől is szánalmasabb populista állatság. Emlékszünk még, ugye? Nem volt az olyan régen, mikor Kerényi Imre és Szörényi Levente bábjátéka alatt tüntették ki Bayer Zsoltot - akarom mondani az ötös(!!) számú párttagkönyv tulajdonosát - a Szabadság díjjal. Legalább ennyire vicces volna, ha a kommunizmus utolsó élő bástyájának egyike, maga Fidel a Harcos üzenne vissza a Fidesznek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

97 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr952022171

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Visszatart-e a nagyobb szigor? 2010.05.22. 13:47:15

Nocsak, miközben gőzerővel folyik a szimbolikus politizálás (Nemzeti Együttműködés Rendszere, Trianon, állampolgárság, stb...), fontos Btk. módosításokat javasol a Fidesz. Na persze, szigorítás mindenütt, ahogy vártuk, s a vita máris folyik

Trackback: A Fidesz teljesíti a ballibek régi álmát 2010.05.22. 13:11:26

Rengetegszer hallottuk a baloldal „gondolkodóitól”, hogy a kommunizmus, és a nácizmus közé nem szabad egyenlőségjelet rakni, sőt, még össze sem szabad hasonlítani őket.   Ennek ellenére egyes megátalkodott emberek nem átallják fo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sem ezt, sem pedig a holokausztos bohócságot nem értem.
Az egész egy baromság, had gondoljak amit akarok.
Ez a látszatpolitizálás minden oldalról, ezért kapják a pénzt a megélhetési bűnözők.
Jobb és baloldalról egyaránt.
ó, hányszor láttuk már ezt, a szokásos összemosás:
adott a holokauszt, igen sok kérdőjellel, másfelől pedig adottak a komcsi bűntettek, amelyek TÉNYLEGESEN megtörténtek.

nosza, vegyük egy kalap alá a kettőt, és máris szilárdabban áll az amúgy mostanában igencsak düledező holo-sci-fi...
@turulfan: Gondolom, te nem tudod magadrol, hogy egy fasz vagy, pedig TENYLEGESEN de.
Mi az hogy Fidel a kommunizmus utolsó védőbástyája?
Állítom, hogy Észak-Korea tovább marad kommunista, mint Kuba.

Egyébként igazad van, a holokauszttagadás elleni törvényt el kellene törölni, nem pedig kibővíteni egy kommunizmustagadási passzussal.
A kettő, mármint a holokauszt, és a kommunista terror tagadása között az a különbség, hogy a kommunisták gazemberségeit sohasem tagadta senki, amióta kiderült. Még a kommunista párt tagjai sem.
ezt nem igazán értem. a holokausztot tagadni már hallottam, többször is, a kommunizmust még nem igen, szóval most mit is akarnak betiltani? :D
@teddybear01: Ennél nagyobb baromságot nem is mondhattál volna. A kommunisták megöltek 100 millió embert, és még a Gulagok létezését is tagadják. De igazából te is csak egy kommer fax lehetsz, mert normális embernek nem rögtön az jut eszébe, hogy azon agyaljon, melyik kisebb bűn.
Embereket, népeket irtottak és irtanak kies Földünkön jópárezer éve származásuk, hitük, meggyőződésük miatt egyenként és tömegével. Ebből egyik v. másik népet/"eszmét" politikai okok miatt kiemelni és "állítani" v. "tagadni" a pusztulásukat/pusztításukat, az állítást-tagadást törvényileg tiltani sztem alkotmányosan, politikailag és tudományosan is baromság. Dixi!
Mossuk össze a vöröset a feketével, hogy nehezebb legyen megkülönböztetni, melyik volt a koszosabb!
@turulfan: Szerinted igaz-e az alábbi állítás:

A nácik célja a faji felsőbbrendűségen alapuló germán világbirodalom létrehozása, és a zsidók kiirtása volt, és erre minden rendelkezésükre álló eszközt felhasználtak.
Már várom mikor tiltják be az isten tagadást is.
B+ blogíró! Olvasni tudsz? Nem kommunizmustagadás, hanem a kommunizmus bűneinek tagadásáról van szó.

Ami egy kissé (nagyon) pongyola megfogalmazás, mert nem a kommunizmusnak (ami mellesleg soha nem volt) voltak bűnei, hanem azoknak az embereknek akik 20 évvel ezelőtti 40 évben a személyi kultusz és "kommunista" diktatúra nevében büntetlenül követhettek el köztörvényes bűnöket embertársaik ellen.

Ami ugyan nálunk nem de pl. a volt szovjetúnióban annál inkább a holokauszttal összemérhető (sőt) volt.
Ja igen, ez az egész baromság megint csak arra jó, hogy elterelje a figyelmet az igazán fontos problémákról.

Anno egyik tanárom mondta, hogy egy vállalkozói értekezleten ha senki nem ért igazán a témához, akkor 5 perc után már a kávépénzek elosztásáról megy a vita, mert ahhoz aztán mindenki ért. Hozzá tud szólni.
Attól tartok most itt Magyarországon is ez a probléma. A fidesz ahelyett, hogy kormányozna bedob ilyen totál érdektelen témákat. De sajnos nem azért, hogy közben zavartalanul "dolgozhassanak", nem, azért mert ők sem értenek sajnos máshoz. Csakhogy ezt az én kontómra (is) teszik, hogy a jó ... bssza+ meg őket!
@egyenlítő: Nem igaz. Ennél egy kicsit összetettebb volt a dolog.
A hős forradalmárok:
Kövér László - KISZ titkár és a MSZMP Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Orbán Viktor - Gimnáziumi, majd egyetemi KISZ titkár (Orbán apuka párttitkár volt az átkosban .)
Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Fónagy János - MSZMP tag
Varga Mihály - KISZ titkár
Rogán Antal - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Orbán Győző - párttitkár (Orbán anyuka pedagógusi pályát cserélte fel egy pártbizottsági állásért.)
Pozsgai Imre - MSZMP KB tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB tag
Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/2 besúgó, szabadkőműves
Matolcsy György - MSZMP tag, III/2 ügynök
Martonyi János külügyminiszter-jelölt : volt MSZMP tag, kormánytag, III/2 besúgó. Bilderberges szabadkőműves
@Sir Austin Powers: Pedig annyi párt volt akkor, és ezek mégis? ...
Ugyanez érvényes az ifjúsági szövetségekre. Több tucat volt, ahol titkárkodhattak volna, ezek pedig...
Van mindkét terror áldozatainak emléknapja, pont azért, mert néhány kommentelő (maszop/jobbik) ne próbáljon történelmet hamisítani lépten nyomon. A bűnözőket (cigány, fehér galléros, politikus) és a szélsőségeseket rács mögött látná viszont az ember. Más országokban is ezek töltik meg a börtönöket. Egyik cella négeré a másik skinheadé a harmadikban vörös-forradalmár latino ül. Ez lenne a normális.
Más kérdés, hogy nem hiszem, a Fidesz tényleg ki tudna vitelezni egy ekkora társadalmi gatyába rázást, így az egész csak humbug marad...
@Sir Austin Powers:
Az ő elvtársaik, már kellő önkritikáról tettek bizonyságot, ahhoz hogy kiállhassanak mindenki elé.
@hapsi:
Annyi besúgószervezet volt akkoriban amibe beléphettek volna, és ezek mégis?...
Szerintem sincs túl sok értelme a dolognak. De ha már a holocaustot kiharcolták az ebben érdekeltek, akkor ugyan már a komcsik se maradjanak ki a szórásból.

Másrészt, a komcsik ma valóban gyengék. A mai 30-as, 40-es generáció még emlékszik a létező cuculizmusra és nem kellemesek az emlékei. De a mai fiatalok közt már akadnak akik Che Guevara pólót hordanak, és 1-2 generáció múlva ismét lesznek itt kommunisták.
@Vincenzo90:
Ha komcsik 1 milliót megöltek volna az is túl sok lenne. A 100 milliós adat egy blöff. Tudniillik bele van számolva a kínai polgárháború, ami magában 60-70 millió ember áldozatot követelt, de az egy polgárháború volt, mindenki irtott mindenkit. A történészek a mai napig ne rendelkeznek tényleges és hiteles adatokkal erről a kínai korszakról.

Ezzel nem a kommunista rémtetteket akarom csökkenteni, de nem lehet hazugsággal a saját magam igazát alátámasztani.

Ami pedig a GULAG-okat érinti, azt már Gorbacsov hatalomra jutása után 1986-ban nyilvánosságra hozták más sztálini bűnökkel együtt.
Lesz itt még Hagyó Miklós Thürmer Gyula köcsöge!
@Vincenzo90: Lehet, most meg fogsz lepődni, de a Magyar Parlament által hozott törvények csak Magyarországon érvényesek. Magyarországon meg senki nem tagadja a kommunizmust és a gulagok létezését sem. Mint magyarnak, elsősorban a magyar áldozatokkal kellene foglalkoznod.
@thehandsomest: Aki a politikával kívánt foglalkozni, annak ez volt a választása. Aki nem is élt akkor, minek másol ide olyat, amiről fogalma sincs. Ha ő gyűjtötte volna össze ezt a listát, akkor sem érteném, minek másolja ide. Azok közül, akik akkoriban ott játszottak voltak olyanok, akik változást akartak, voltak akik nem. Hogy mi lett, az nyilvános.
Csináljak egy listát, ki nézte a '70-es években az MTV-t?
@eremita: Kambodzs: 2 millió halott, Szovjetunió: 20-30 millió halott (komcsi becslés szerint), Ukrán kiéheztetés: 3 millió halott, Kína: erről nem tudok pontosat, de a kivégzések, politikai gyilkosságok és a tibetiek mészárlása (vagy ők is írtották volna a kínai lakosságot? ugyan már...) szintén milliós, de inkább tízmilliós nagyságrendű lehet. Az 1 és a 100 millió közt keresd az igazságot. A szar persze az, hogy ha pl. a nagyszüleid/szüleid is a hallottak közt van, akkor ez mindjárt érzékenyebb veszteség.
Náci áldozatoknál szintén ilyen ingás van. A velük szimpatizálók szerint jó ha 100 ezer (persze betegség miatti) halott lehet, míg a zsidók "holocaust biznisze" szerint 6-7 millió, de akár 10 is lehet (jóvátétel alapján).
Érdemes azonban erről vitatkozni? A lényeg, hogy egy normális vezetésnek az lenne a dolga, hogy a jelen problémáit megoldja. Az eddigiek leszerepeltek.
Bocs, "Kambodzsa". Persze a Kelet-Európában kivégzett, deportált áldozatokat nem számoltam, ahogy az észak-koreaiakat sem.
@Hagrid: A vitelezés mit jelent?
@Nyers Fa: Kivitelezni. A "tud" Segédigével így szól: Ki tud vitelezni.
Más példák: megcsinálni - meg tud csinálni; felmászni - fel tud mászni.
Feltételes módban: ki tudna vitelezni. Soroljam még? Nem vagyok magyar tanár, ha te az vagy és egy szakmai anyag alapján helyreteszed "csekélyke" tudásom, akkor állok elé. Ha ráérsz, a többi kommentelővel is tedd majd ezt meg.
@Hagrid:

Ha a xx. században minden halálesetet a kommunizmus számlájára írunk az érintett országokban, akkor a kapitalizmus számlájára is 100 milliókat írhatnánk még.

Az elmúlt században nemcsak a kommunista Szovjetunióban és Kínában voltak éhínségek, hanem a Föld számos kapitalista országában is. Sajnos az akkori viszonyok ilyenek voltak.

Nem kellene egyik oldalon sem a politikai okokból kivégzettek és üldözöttek számát a polgárháborúkkal, éhínségekkel, járványokkal és más tömeges halálesetekkel keverni, mert így fals számok jönnek ki.
@eremita: Csupán a konkrétumokra nem reagáltál. Az ukrán éhínség nem természeti csapás következtében történt, hanem tudatos népirtás volt. A "Holodomor" oka a termény elszállítása és visszatartása volt.
A kambodzsai mészárlást nem polgárháború okozta, tudatos volt. Minden értelmiséginek tartott embert - írni, olvasni tudót, szemüvegest - megöltek.
A gulagon a kínzás és a kivégzés mindennapos volt.
Ahogy halálra dolgoztattak zsidókat a lágerekben, úgy a gulagon is ezt tették politikai alapon, de gyakran szintén zsidókkal.
A kivégzések mindkét oldalon kemények és kegyetlenek voltak. Olvass utána alaposabban.

Itt én le is zárom magamban a dolgot. Nyugodtan reagálj, amit akarsz, de olyan ez, mintha egy kamu-nácival vitatkoznék a holokausztról. (Az igazi náci ugyanis büszke a holokausztra vagy félmunkának tartja rossz esetben.)
Szemellenzővel, rokonok/barátok nem tudatos megvédésével olyan érvek születnek, amiket te is leírtál. Így hiába.
És megint ugyanaz... tagadni nem lehet, de helyeselni szabad :)
Vagyis ha azt mondom hogy nem tagadom hogy a rohadt ellenforradalmár bandát meg a mocsok kulákokat jól megfingatták, sőt bár keményebben léptek volna a tökükre akkor most nem jött volna vissza a reakció, azzal semmilyen törvényt nem sértettem.
De ha azt, hogy á, azért annyira nem volt az durva, kitaláció az egész, azzal meg igen...
Ki érti ezt?
@Sir Austin Powers: fingom nem volt róla, hogy a szabadkőműves páholyhoz tartozás is bűn. Churchill, Eiffel, Liszt meg a többi nyomorult seggét most biztos külön ezért böködik véresre az ördögök a pokolban.

@Nyers Fa: te fogsz meglepődni. Btk:

3. § (1) A magyar törvényt kell alkalmazni a belföldön elkövetett bűncselekményre, valamint a magyar állampolgár külföldön elkövetett olyan cselekményére, amely a magyar törvény szerint bűncselekmény.

(2) A magyar törvényt kell alkalmazni a Magyar Köztársaság határain kívül tartózkodó magyar hajón vagy magyar légi járművön elkövetett bűncselekményre is.

4. § (1) A magyar törvényt kell alkalmazni a nem magyar állampolgár által külföldön elkövetett cselekményre is, ha az

a) a magyar törvény szerint bűncselekmény és az elkövetés helyének törvénye szerint is büntetendő,

b) állam elleni bűncselekmény (X. fejezet), kivéve a szövetséges fegyveres erő ellen elkövetett kémkedést (148. §), tekintet nélkül arra, hogy az elkövetés helyének törvénye szerint büntetendő-e,

c) emberiség elleni (XI. fejezet) vagy olyan egyéb bűncselekmény, amelynek üldözését nemzetközi szerződés írja elő.

(2) A nem magyar állampolgár által külföldön, a szövetséges fegyveres erő ellen elkövetett kémkedés (148. §) esetében a magyar büntető törvényt kell alkalmazni, feltéve, hogy e bűncselekmény az elkövetés helyének törvénye szerint is büntetendő.
@midnight coder: A mai fiatalok között már nincsenek. Az tíz éve volt menő. Én is hordtam, bevallom. Nem kommunizmusból, tizenéves lázadásból. Aztán utánaolvastam egy kicsit A Nagy Che életének. És azóta nem hordom.
ja, mégegy: akkor mi van ha nem azt tagadja vki hogy elvittek X embert, csak azt, hogy ártatlanok lettek volna? PL: ok, nyilván mindig vannak hibák, de akiket elvittek, azok 99%ban meg is érdemelték. Na ez megint csak nem büntetendő... csak hogy legyenek alternatívák...
A második világháborúban meghalt kb 20 millió orosz állampolgár és kb 6 millió német állampolgár. Többek közt. Az ő halálukat lehet tagadni? Vagy ők és a többi nemzetiségű halott alsóbbrendű? Ők nem emberek ? Rájuk nem kell emlékezni?
Különben is, azok nagyon komoly névtelen feljelentések voltak kérem, sokszor géppel írva! És ürgebőrbe varrt kémjelentések is napnál fényesebben bizonyosodtak be, és még Bástya elvtársat is meg akarták gyilkolni :D
kicsi ez az új törvénytervezet még.
ki kellene bővíteni még három-négy tagadás büntetésével.
Ötletek?
Minek a tagadását kellene még börtönnel büntetni?
A most kommunista rendszenek mondott felépítménynek hazánkban is sok büne volt.Többek közt az ,hogy a trágyaszagú,büdös és semmihez nem értő vidéki suttyókat (figyelem nem paraszt,az ugyanis okos ügyes ember) bezavarta az iparba melózni és/vagy beiskolázta öket.Igy lett például szeretett vezérünk már egyetemísta,mert ugye a bunkó papának iskolába kellett járnia és mivel eléggé gátlástalan és szolgalelkü volt igy megfelelt az alsóbb pártszervezet titkárának.Viszont a státusz már kellö ajánlólevél volt a sokadik gyözö (latinosan Viktor) egyetemi létéhez és a simlis hazudozás családi örökségének magasabb szintre emeléséhez. Ugyanez igaz a tanácsköztársaság deli vöröskatonájának unokájára is azzal a nem elhanyagólható különbséggel, hogy a Kövér gyereknek a nagypapi okán még csak felvételiznie sem kellett.És egyébként is a Kövér gyerekek az MSZMP óvó karjaiban találtak biztonságar lévén, hogy a nagypapin kivül a család összes közeli felmenője egyben a veszprémi pártbizottság ilyen olyan vezetője is volt.
@Csigorin: Megérdemelték? Miért is? Mert nem az MDP vagy az MKP tagjai voltak hanem kisgazdák például? Vagy mert csúnyán néztek a szomszéd bácsira/nénire és az a tetű feljelentette őket?
@mendson: S ez kit érdekel? Van az elitben bárki, aki nem ilyen háttérrel bír? Tudom, persze...a jobbiknak mi? Amúgy meg kit érdekel a fidesz vagy bármely más párt? Problémákról, elvekről lehet vitázni, pártokról hülyeség.

Kövért mondjuk én nem bírom, de amit leírtál egy pontban elég nagy baromság: a "tanácsköztársaság déli vöröskatonája" - tudtommal akkoriban minden hazájáért küzdő katona vörösnek számított. A hazai vörös hadsereg katonái ugyanis nem kommunisták voltak, hanem az intervenciós seregek ellen küzdöttek több-kevesebb sikerrel.
@Sir Austin Powers: a másik oldalt miért nem sorolod fel ? mert azok mind vezetők voltak és irányították a múlt rendszert és még mindig itt vannak /maszop ? vagy nem fért bele a kalitkába ? :)
hazudsz mint a komcsik...
talán azt kéne felsorolnod az elvtársaid hány milliárdot nyúltak le : gyurcsányi, kapolyi...
és hogyan működtették tovább az mszmp-s kapcsolatokat a "rendszerváltás" után, mind a mai napig wieszt elvtárssal bezárólag ! :)
szánalmasak vagytok...

www.indavideo.hu/video/Ujbudai_nokias_doboz/
@Hagrid: Kövér nagypapája kifejezetten vörös katona.Nem csak úgy. És ez hogy jön ide? Kérlekszépen arról van szó, hogy picinykét ironízáltam a bünről.Ugyanis én úgy látom, hogy valamiért szépen egyenlőségjelet tesznek nagyon sokan a fasíszta és a kommunista rendszer bünei közé.Pedig hát a cél ugye az egyik esetben egy árja birodalom felépítése mindenféle zavaró más etnikum nélkül (nem mellesleg el kéne már a náci bibliát tényleg olvasni a magyar náciknak, hogy lássák hol lett volna a helye a föld legrégebbi dupla csavaros dns-ü népének) mig a kommunizmus amolyan jobb világ az embereknek és aki eme cél elérését zavarja (és nem ám szin,faj,nyelv szerint,hanem csak ugy egyénileg) azt ugye kiiktatni.Nem mellesleg a kommunísta tézisek sehol sem tartalmazzák azt ami történt (ellentétben a náci ideológiával).Ami történt az azért történt ,mert sok pacák a saját személyes pecsenyéjét sütögetve magát a rendszer legföbb védöjének tüntette fel és az ellenlábasait tüntette el.Mit tesz isten ezzel szépen tönkre is tette a szép és humánus eszme hitelét. Na és mit látunk ma? Pontosan ugyanazok az emberek akik saját piszkos és önzö magatartásukkal tönkretették az elöző rendszert most ugyan azzal a mentalítással és életszemlélettel a kapítalizmust és a polgári demokráciát teszik tönkre.Orbántól Schmidt Pálig bezárólag.
@mendson: naja...:) a 80-as években nyilván ott szónokoltál a diktatúra elleni tüntetéseken és téged vertek a rendőrök nem a kissjánost +ov-t.
:) a soraidból süt a gyűlölet és a hazugság...
@Hagrid:

Annyiban igaza van Csigorinnak, hogy Rákosi habozás nélkül küldte vágóhídra a túl sokat tudó AVH-s elvtársait is. Péter Gábor, az AVH főnöke is egy koncepciós perben végezte 53'-ban.
A normandiai partraszállás tagadása ellen kellene egy szigorú magyar törvény. És akkor rajtunk röhögne az egész világ.
No meg saját magán.
@mendson: Ez igen...(ásít)...gondolom a nagyapád volt Kövér nagyapó nevelő tisztje.:D Fantasztikus levezetés. Tisztára úgy érzem magam, mintha nácizmus vagy kommunizmus lenne a rendszer. Épp olyan durva és épp oly erős a rettegés a társadalom tagjaiban is. Nem vagyok egy nagy fidesz-fanatikus, de a demokrácia tönkretételét nem ma kezdték meg, annyi szent. Még a legtöbb baloldali gondolkodású ember is egyetért abban, hogy Gyurcsány és köre ártott eddig a legtöbbet a magyar demokráciának.
@Fabius: Őket a franc sem siratja. A többség nyilván nem ezért került börtönbe vagy b-listára.
@old_field:
1.Elvtársai anyádnak vannak.
2.Most vagy utálsz minden komcsit vagy kussolsz.
De ez,hogy a mi komcsink jó komcsi,a másik meg rossz...SZÁNALMAS.
@old_field:
Kisfiam,te olyan sötét vagy,hogy szót sem érdemelsz.
Éljen Viktor!
Éljen a PÁRT!
Előre a Vitori uton!
Aki nincs velünk az ellenünk!

...ütemes taps,álló ováció,stb.
MEndson:

na látod, pont az ilyenek ellen hozzák ezt az új törvényt mint te!

Aki vagy tudatlan vagy!
Vagy mszp szavazóként tetteted a hülyét!

"kommunísta tézisek sehol sem tartalmazzák azt ami történt "

Halottál már olyanokról, hogy:

-osztályharc, osztály ellenség -> népbíróság -> halál, gulág, börtön, kitelepítés stb.

-proletár diktatúra, vörös terror -> megtisztítani a társadalmat (nem faji alapon az igaz, de a lényegben (kivégzés) mi a különbség?) a társadalomra (proletárok) veszélyes elemektől -> ki dönti el h ki a veszélyes? -> az "illetékes elvtársak" (=náci háborús bűnösök) =rákosi, kádár, konh béla, apró antal stb...) -> több 100 ezer magyarországi kitelepített, emigrált, likvidált ember
(akik közöl még mai is, jeltelen sírokban, elfeledve, a "történelem" könyvekből kimaradva nyugszanak valahol Kelet-Európában.)
(mikortól meddig történtek a fenti események? kb. 1910-től 1989-ig)

"munkás ököl vas ököl, oda csap, ahova köll"

Kell nektek ez a törvény, mert még mindig több millióan kádáron nosztalgiáznak ebben az országban!
@Rocky: "még mindig több millióan kádáron nosztalgiáznak ebben az országban!"

Sajna igen. Persze már más-más pártokra szavaznak (maszop, szadesz, jobbik)...
@Hagrid:
Ismerem a történelmet. Tudom, hogy Ukrajnában Sztálin büntetésből koboztatta el a terményt, aminek a következménye tömeges éhhalál lett. Ennek pontos irodalma van. Azt is tudom, hogy vörös khmer uralom alatt kiirtották Kambodzsa értelmiségét. Ezek a kommunista nép irtás sötét oldalához tartoznak. Én is tudom, mi történt a GULAG-on, ráadásul Szolzsenyicint oroszul olvastam. Én nem a valóban megtörtént dolgokat tagadom, vagy kicsinyítem.

Én "csupán" azt mondom, hogy nem attól gonoszabb egy rendszer vagy jobb, hogy utólag milyen történelmet kreálnak egyesek.

Ilyen alapon azt is mondhatná valaki, hogy a Római Pápa és a a katolikus vallás a világ legártalmasabb mozgalma, mert valódi irtóhadjáratot viselt még a saját hívei ellen is az inkvizíció során. Nem beszélve Afrika és Amerika bennszülött lakosságának pusztításáról.

Mégsem mondom, hogy a katolikus vallás emberellenes és be kéne tiltani.
Kb ugyanezt gondolom én is.
Rengeteget vitáztam és érveltem a holokauszttagadás büntetendősége ellen. Ugyanez az álláspontom a kommunizmus alatt elkövetett népirtások kapcsán is. Baromság a tiltás.
A büntetőjog ultima ratio-ként kellene érvényesülnie.
Azt írod (meg páran a kommentek között) hogy senki nem tagadja, vagy próbálja kisebbnek feltüntetni a kommunisták által elkövetett bűnöket.
Akkor lehet számolni a kommenteket az eddigi közel 60-ból. Itt egy csomó, tessék.
@Sir Austin Powers:

"vagy utálsz minden komcsit vagy kussolsz"

Hát ez azért nem ennyire egyszerű!

Nyilván a nürnberg-i perben sem ítéltek halálra vagy börtönbüntetésre minden nácinak mondható személyt. (nem arra gondolok, hogy nem tudták elkapni őket)(hanem a kollektív bűnösségre)

Az ha valaki kisz titkár volt az előző rendszerben, vagy netán párttag, nyilván sok mindent elmond az illetőről, de azért álljunk meg egy szóra a nagy általánosítás közepette!

Aki akkoriban politikai ambíciókat dédelgetett, bizony nem sok választása volt (félre ne érts, nem védeni akarom őket, mert utálom a komcsikat, mint a büdös szart)!

Viszont az, hogy valaki mire használta a piros könyvecskéjét, na az a nagyon nem mind1!

Mint ahogy manapság is nem az a baj, ha valaki a baloldali eszmékben hisz (persze ez is baj) és az mszp-ben vállal valamilyen szerepet, hanem az, hogy azt hagyó, zuschlág, hunvald, gyurcsány, veres stb. módjára használja (politikai-gazdasági bűnözésre). Aki egy szimpla, netán becsületes egyszeri mszp-s polgármester (elég naívság ilyet feltételezni, de hát adjunk neki esélyt), azzal mi baj? Szóval azért betiltani a komplett pártot nem lehet!
Majd bezárják ők maguktól a boltot egyébként...

Tehát, ha egyáltalán feltételezhetünk az elmúlt 20 év tükrében ilyesmit:
mi a baj azokkal a hazájukat szerető emberekkel, akik tényleg meggyőződésből, vagy pusztán kényszerből léptek be anno a pártba és soha senkinek nem ártottak, se mentálisan, se politikailag, se gazdaságilag, se sehogy...

(Azon túl, hogy persze a társadalom pártból kívül rekedt rétegeivel szemben elég sok előnyt élveztek, aminek most ellensúlyozására, minimum a nevüket nyilvánosságra kellene hozni, hogy legalább egy picit elszégyeljék magukat a vörös könyvük miatt!)
@Rocky:

Csak egy kérdés: Utólag ki dönti el, hogy ki az aki pusztán kényszerből lépett be a pártba, vagy csak haszonszerzés céljából? Bemondás lapján? A magyar nép de főleg értelmisége legendásan gyorsan tud igazodni és ha kell eszmét váltani.
@Rob67: Én sem értem. Ráadásul ettől csak erősödik a hit a holokauszt tagadókban, hogy nemvolt, mert már a zsidók betiltják hogy kimondhassuk az igazságot stbstb...
A kommunizmust meg KI TAGADJA?!?! nemértem...
@eremita:

nehéz eldönteni...
de 800e embert nem lehet hazaárulónak sem kikiáltani...

de nyilván akik most is a Fideszes kisz tagokat emlegetik, zsideszeznek, ezüsthajóznak

azok 1000%-ban a legdurvább káderek, vörösök, besúgók, párttitkárok voltak anno...
Noam Chomsky (akit matekból évekig tanultam és tanítottam pedig nyelvész, valamint aki többek közt zsidó is) a holokauszttagadás törvényekkel kapcsolatban azt mondta (szabad fordítás tőlem):

'A fasizmus ellen harcolni úgy, hogy az egyik legjellemzőbb eszközüket, a szólásszabadság korlátozását alkalmazzuk cinikus, értelmetlen és ostoba.'

Nem teljesen értek vele egyet, véleményem szerint a szólásszabadság korlátozása nem (elsősorban és csak) a fasizmusra, hanem a totalitárius rendszerekre jellemző, ahogyan a totalitárius rendszerek legelterjedtebbek és legjellemzőbbek a kommunista ideológiára.

Gondoljunk bele, a baloldal uralma gyakorlatilag mindenütt kommunizmusba fordult és az kivétel nélkül mindig totalitárius rendszerben ért végett. Ezen rendszerek mindegyikének életbevágóan fontos eleme volt a szólásszabadság durva korlátozása mint ahogyan az is, hogy a antifasiszta elemekkel magyarázva saját szükségességüket a szólásszabadság korlátozása ellen léptek fel.

A képlet: a vélemény kinyilvánítását nem szabad korlátozni kivéve természetesen akkor, ha az adott vélemény nem egyezik meg a hivatalos véleménnyel. Perverz, abszurd dolgok ezek...
@Rocky:
Nekem nincsenek illúzióim. A történelemben ritkán volt olyan rendszer váltás, ahol a bukott osztály ne tudta volna átmenteni a hatalmát. Ez csak akkor sikerült, ha véres terrorral kiirtották a volt uralkodó osztályt. (Lásd cári Oroszország) Különben a gazdasági hatalmát a régi rend mindig megmentette. Most sincs ez másként.

Kurva igazságtalannak tűnik amit mondok, de a történelemben az igazság számít a legkevésbé.
@Sir Austin Powers:
Ne sir(j) Austin, de káromkodhatsz. Annyi power van benned, mint a vekkerórámban. Csak tudnám, naponta ki húz fel téged....
@Sir Austin Powers: Írország megelőzött. Nekik január elsején már sikerült betiltaniuk az istenkáromlást: blasphemy.ie/
@Deadasfak:

ki?

pl. van egy ismerősöm, 38 éves, megrögzött mszp-s szavazó, az apja párttitkár volt, az apja szűkebb rokonságában rengeteg lelkésszel.

Az ember a mai napig lenin kitűzőt hord, és szerinte, soha senkinek nem esett-eshetett baja az előző rendszerben, mert hiszen az ő családjuk teli volt lelkésszel és lám-lám semmi bajuk nem lett, semmilyen retorzió nem érte őket soha (persze mert a család másik fele meg párttag volt)!

Na pl. neki hiába magyarázod a kommunizmus rémtetteit, egyszerűen nem hiszi el! Tagadja!

Ha valakit holokauszttagadásért el lehet ítélni, akkor az ilyet is el lehessen!

Ennyi az értelme!

Nyilván mindkét törvény baromság, mert szerintem nem a kibeszélést, a megbékélést szolgálja, hanem fegyvert ad az oldalak kezébe!

Na de nem mi kezdtük, hanem a komcsik, a holo törvénnyel! Hatás -> ellenhatás! :)
@Fabius:
Rajkról nem is beszélve. Ő is legalább annyira véreskezű volt mint Péter. Remélem mindenkinek megvan az urban legend Rajk '56-os újratemetéséről:
Állítólag két szocdem beszélgetett Rajkról, azt mondta az egyik a másiknak: Szegény Laci ha ezt látná, hogy közénk lövetne. :)
Az a durva, hogy tényleg megcsinálta volna. Rajk egy igazi rohadék fanatikus kommunista volt. Aztán őt is elgázolta a Vörös Kerék. Ha már Szolzsenyicin.
A hülyeséget nem lehet törvénnyel meggátolni. A kommunizmus bűneinek tagadását büntetni azért lesz parább, mert a Holokauszthoz képest sokkal kevesebb adat áll rendelkezésre az áldozatok számáról, a valódi történésekről, rengeteg irat porosodik a Kreml irattárában a történtekről (nem is beszélve a magyar mágnesszalagokról), ezeket elemezni sokkal nehezebb lesz, ha egy törvény korlátozza a történészeket. A kommunizmusnál még alapvető kérdéseken vitatkoznak szakemberek (nem a Holdomorról, vagy Rákosi rendszerének embertelenségéről, de például a Kádár-rendszer megítéléséről). Ezeket a vitákat nem érdemes törvényekkel korlátozni, a politikusoknak rá kéne hagyni a dolgot a történészekre, majd elintézik egymás között, ha van egy konszenzus, az az oktatási rendszeren és az ismeretterjesztő munkákon keresztül leszivárog a közvéleménybe. Hülyék persze továbbra és lesznek, akik szerint a kommunizmus a kánaán felé vitt volna bennünket, csak néhány zavaró hiba miatt ez nem működött, vagy, hogy a nácik okkal irtottak mindenkit, aki nem fért bele a világképükbe, de ezeket nem lecsukni kell, hanem meg kell próbálni meggyőzni tényekkel, ha meg nem megy, akkor ki kell őket nevetni, hangosan és sokszor. Mert ezeket túl komolyan venni nagyon veszélyes.
@Rocky:
A hülyeségre nem egy másik hülyeség a releváns válasz.
Hát valóban a holokauszt privilegizált kezelése volt a tévedés, de gondolom a mai világban istenkísértés lett volna megszüntetni...így legalább ez a megoldás egymás mellé teszi, ami amúgyis történelmileg összetartozott.
Ez a történet arra is jó, hogy egyértelmű legyen Sólyom újraválasztásának elfelejtése is. Ugyanis, ha ő a véleményszeabadságra, a kételkedés szbadságára hivatkozva nem fogadja el, most nem kellene foglalkozni végre ilyesmivel.
Így viszont kicsit megkeseredik a hokauszt-biznisz haszonélvezőinek szájaíze. Lám a jelenlegi avatott képviselőik -- az LMP -- máris alkotmánybíróságért kiáltanak.
@p.soelmo:
Schiffer saját családi tragédiáira hivatkozik. Családját mindkét tragédia során meghurcolták, a holokauszt során és a kommunizmus börtöneiben is halt meg dédanyja. Ő nem lesz attól boldogabb, ha ez a törvény garantálja a történelemértelmezés homogenitását. Nem összemérhetőek szerinte a 20. század szenvedés történetei, ezért nem is kell kufárkodni velük.
Forrás:
parlament.tumblr.com/post/619708415/az-lmp-vissza-akarja-vonni-a-holokauszt-kommunizmus
@p.soelmo: Nem akarom védeni, de úgy tudom, hogy Sólyomnak nem volt joga újra visszadobni a holokauszttörvényt.A parlament változtatás nélkül szavazta meg újra.
@Fabius: ööö, végezte?
Egyrészt, 1954 volt az, és nem végezte. Péter Gábor 1959-ben szabadult, utána könyvtárosként dolgozott, a rendszerváltás után halt meg 1993-ban.
@bryan:

abszurdisztánban igen

ezt kiválóan mutatja az elmúlt 20 év

ahhoz h a Fidesz végre leszámoljon a vadkapitalista népnyúzó álballib oldallal, minden trükkjét, fortélyát, eszközét el kellett h tanulja, be kellett vetnie, alkalmaznia

viszont működik! (lásd 2/3)

remélem h ők viszont jóra fogják használni, sőt pont arra, hogy ilyen eszközöket soha többé ne lehessen használni!
@Rocky: No egy lehetséges válasz az egyházak berkeibe beépített besúgókra...őket már nem kell keresni...ezeknek a lelkészeknek és kommunista rokonaiknak védettsége nyilvánvaló
@Sir Austin Powers: A gimiben én is KISZ-funkci voltam. A diákok politizálásának akkoriban ez volt az egyetlen módja. Ugyan téves nyomon indítottak el bennünket, de azért olykor-olykor szagot fogtunk, hogy itt valami mintha nem stimmelne. Egyszer ezért engem majdnem kirúgtak.

A KISZ-ben egy olyan modellt hirdettek, amelynek több jó tulajdonsága is van. Ma is. Csak éppen kivitelezhetetlen, mert az emberek természetüknél fogva alkalmatlanok rá. A szocializmus modellje nem bűnös, a kommunizmusé sem, csak azok a bűnösök, akik a saját módszereiket a szocializmus eszméjével leplezve kialakították a saját kiskirályságukat. A MI szocializmusunk volt bűnös, és bárki mérget vehet rá, hogy a KISZ-ben nem azt a verziót propagálták.

Anyám párttitkár volt. Mivel még ma is csak odáig jutott agyilag, már nem beszélek vele. Akkor most én is csak egy régi szocialista csökevény, egy őskáder lennék?
@Rocky: Nem lehet úgy leszámolni valakivel, hogy minden trükkjét, fortélyát, eszközét eltanuljuk és bevetjük.

Ezzel a módszerrel csak csatlakozni lehet valakihez.

Szomorú, de bizony így van!
@Rocky:

Az elnyomásnak vannak fokozatai. Egy véres vörös terrort nem lehet összehasonlítani, mondjuk a politikai üldöztetéssel. Kádár 1656 -1962 közti tömeges akasztásának korszaka sem hasonlítható a "aki nincs ellenünk az velünk van" 80-as évekbeli jelszavával. Az aki Magyarországon életkoránál fogva "csak" a gulyás kommunizmust élte meg, az nehezebben hiszi el a kommunizmusnak a véresebb oldalát.

De ez igaz más rendszerekre is. A 60-as évekig tartó görög és spanyol szélsőjobboldali diktatúra sem volt egy leányálom a baloldali gondolkodásúak számára.
Azt se felejtsd el, hogy a II. világháború után a vezető nyugati demokráciákban nagyon erős kommunista mozgalmak léteztek, a példaképük a Szovjetunió volt. Ezek a kommunista tömeg pártok (Franciaország, Olaszország) demokratikus keretek között működtek.
@hominida:

"A szocializmus modellje nem bűnös, a kommunizmusé sem..."

lásd, korábbi hsz-mat!:

" Halottál már olyanokról, hogy:

-osztályharc, osztály ellenség

-proletár diktatúra, vörös terror" ???

Ezek elvek! Nem emberek!
Lásd lenin összes!

(egyébként a mein kamf mintájára ezt is be kéne tiltani egy időre...)
@Sir Austin Powers:
"Sir Austin Powers 2010.05.22. 13:33:22
Éljen Viktor!
Éljen a PÁRT!
Előre a Vitori uton!
Aki nincs velünk az ellenünk!

...ütemes taps,álló ováció,stb. "

ennyi közöd van a valósághoz és ennyit az értelmi szintedről... :)
minden soroddal bizonyítod , hogy milyen világban élsz, vagy milyet hazudsz , mint a komcsik.
@hominida: naja, azzal a logikával...:) ilyen múlttal, ha a fideszre szavaztál, akkor komcsi vagy... :) DE ha a komcsikra szavaztál , akkor tiszta vagy.
@Pipas:

nem értek egyet!

Amit te mondasz, az az ÁLliberalizmus, ÁLtolerancia!

Ami szerint azt is el kellene viselnünk (és nem megszabadulnunk tőle minden áron és eszközzel) ami nyilvánvalóan megnyomorít, romlásba dönt!

Fanatikus keresztény felfogással ez biztosan elfogadható amit mondasz, nekem nem...

Én pl. sosem értettem, amikor 4-5 fegyveres, megásatja 5-10 emberrel a saját sírját, aztán letérdeltetik őket, azok a gödör szélére térdelnek, és egyenként fejbelövik őket közelről :( (bosznia, alkaida, afganisztán stb.)
Szerintem ilyenkor is, legalább meg kellene próbálni egy fegyverest pofánverni kettőnek a lapáttal, elvenni a fegyvert és a többit is kcsinálni... Ha nem sikerül mit veszthetnek?
De legalább megpróbálták!
Sokkal életrevalóbb világnézet szerintem az ilyen!
@Rocky: "Én pl. sosem értettem, amikor..." ha nem érted a valóságot, "Amit te mondasz, az az" akkor miért hinném, hogy jobban érted amit mondok, mint én?
@old_field:

te meg az elmúlt 8-20 év terméke vagy!

Te vagy aki a sarkon "komcsit fogtunk" jelszóval, a székelyhimnusz eléneklése után, készen állnál a lincselésre egy másik magyarul beszélő embertársad ellen... :(

A jobbik és az mszp legfőbb bűne az, hogy a kisemberekben lévő gyűlöletet, az egyes jogos célpontok felől (nagypolitikusok, gazdasági bűnözők), a másik tábor kisembereinek az irányába vezetik!
És ez rettenetes és csak egy helyre vezet...
Ebből lettek a történelem folyamán a háborúk!
@Pipas:

Ami szerintem tiszta sor:
"Kard által vész..."

Kérdés pusztán az, hogy mi a jobb:

nézni a kardokat remegve otthonról

vagy kardokat gyártva lerázni magunkról az ellent?

mert, azzal hogy virágokat dugunk a puskák csövébe, még nem sok változik... max. ha 9,5 millióan csinálják egyszerre!

(természetesen mindent képletesen értettem)
@Rocky: Nagyon nem érted. Annak amit mondasz, annak semmi köze ahhoz, amit én mondtam. Trükkökről, fortélyokról, eszközökről volt szó, amiket a kommunisták használtak.

Egy szó sem esett kardokról meg virágokról. Virágokat puskák csövébe... nemá!
@hapsi: Hát persze, hogy összetettebb volt, de mi nem igaz benne?
Azt hiszem, hogy jó néhányan összekevernek dolgokat.Különösen Rocky és old field képes a szezont a fazonnal összekeverni. A kommunizmus téziseiben sehol sem szerepel sem a gulág és sem a többi szörnyüség.Amiről ti beszéltek az a lenini csavarmány a marxi téziseken. Nem mellesleg a francia állami ünnepen sem a guillotin munkájáról emlékeznek meg hanem az eszmei tartalomról.Ugyanis a nagy francia forradalom ugyan úgy vérbe és mocsokba fulladt, mint az összes többi haladónak minösíthető forradalom.És mégis az alapeszme a "szabadság,egyenlöség,testvéríség" na meg a demokrácia alapelvei ,amit az usa is meghonosított, az amire emlékezünk és nem a bárddal rohangáló pacákokra.Vagy nézzük meg a cári oroszországot és nézzük meg a sztálini szovjetuniót.Egy olyan országban ahol a bojárok és a gazdag parasztok a muzsikokat szó szerint állatí sorban tartották, nos ott vajon milyen erösen leng az inga? (van egy Márai könyv amit a terror háza adott ki és Márai fotóival van tele,mind a cári mind a sztálini oroszo.ban.No ott van egy fotó ahol nyáron szánkó elé van egy tucat muzsik kötbe és havat imitáló són huzzák az esküvöre a mennyasszonyt).Nem mellesleg a gulágot az angolok találták ki és délafrikában használták a búr felkelök ellen és ugyanolyan szörnyüségeket okozott mind az orosz.
@Rocky: A Mein Kampf betiltása, Lenin írásainak betiltása jóval erőteljesebb gondolatellenőrzés lenne, mint a kommunizmustagadás megtiltása. Nincs rá szükség. És fölösleges is lenne, mert olyan még nem volt az európai történelemben, hogy egy könyvet sikerült volna paranccsal megsemmisíteni. A túlélő példányok pont azok kezében maradnak fenn, akikre a legerőteljesebb felforgató hatással lehet.

Többet érne, ha az iskolai oktatásban végre elmesélnék a tanárok, hogy pontosan mi is történt. Az én történelemtanárom igazság szerint már harminc éve is elmesélte. Csak ahogy épp tegnap olvastam valahol, egy kisfilm újabb példát mutatott arra, hogy egyetemisták esetenként évszázadnyi hibával próbálták a kérdésre eltalálni a II. világháború éveit. Elsőként talán ezen a végtelen sötétségen kellene enyhíteni. A többi már könnyebben menne.

A proletárdiktatúra egy indulatos megfogalmazása annak, hogy a korábbi időkkel ellentétben a jövőben a többség, a melós fogja megmondani, mi történjen. Ma ezt demokráciának nevezzük. Nincs itt probléma. Egyébként pedig én a szocializmus modelljéről beszéltem, nem a létrehozásához alkalmazni próbált módszerekről. Az előbbi érthető, de megvalósíthatatlan a globális butaság miatt, az utóbbi érthető, de szar emberek segítségével megvalósítható volt.
@mendson: "a francia állami ünnepen sem a guillotin munkájáról emlékeznek meg hanem az eszmei tartalomról"

Ez jó példa, ül.
@mendson:
Nagyon sok szezon van itt összekeveredve nagyon sok fazonnal. Marx utópiája magában hordozza a tömeggyilkosságokat. Ha embereket egyetlen tulajdonság szerint csoportokra osztunk, majd eszerint kinevezzük a jókat és a rosszakat, abból törvényszerűen tömeggyilkosságok lesznek. Ez a huszadik század legfontosabb tanulsága.
Nem mellesleg az angolok koncentrációs táborai Dél-Afrikában nem megsemmisítő táborok voltak, ha jól emlékszem nem is munkatáborok, hanem igen kegyetlenül irányított gyűjtőtáborok. A gulág (ami egyébként egy rövidítés, eredeti értelmében a táborok hálózatát jelenti) valójában jobban hasonlított a szibériai büntetőtáborokra a cári rendszer idejéből, mint az angolok koncentrációs táboraira. De sokkal durvább volt és sokkal több ember járta meg, mint a cári időkben valaha.
A szabadság testvériség egyenlőség nem a guillotinos idők jelszava, ez annál korábbi volt. A franciák nem véletlenül nem a jakobinusok hatalomra jutásának napját tették meg állami ünneppé, hanem a Bastille lerombolásának napját.
@Rocky: erősen mellényúltál rocky.

távol áll tőlem az erőszak, mint Wiesz-től a tisztesség... :)

Egyszerűen nagyon irritálónak tartom, hogy ezek az mszmp-ben szocializálódott komcsik(akik a világ urának gondolták magukat) a mai napig a legnagyobb lelki nyugalommal nyúlják le a maguk milláit/10milláit havonta.

Miközben hazudoznak össze-vissza a bérből-fizetésből élőkről meg szociális érzékenységről.
Minden tettük ellene szól a hangzatos szavaiknak.
Közben botoxos revizor Banya osztja az észt demokráciáról, tisztességes politikáról.
Kisz/demisz 1. titkár Fletó 100millákat privatizélt magának, majd rövid úton tönkre vágta az országot és nagyrészt a pártját is.
és közben a milliárdos gyülekezet énekli a
"föl, föl Ti rabjai a földnek..." c. örökzöldet... :) :(
szánalmas és taszító , és remélem lassan vége.
--
béke Veled.
@old_field: nyugi, a kisember, aki Viktornak tapsol, az mind a kommunizmusban nőtt fel, akkor volt neki munkája, telke, autója, SZOT üdülése, s azt várja vissza. Olvass el egy Áder vagy más szöveget, majdnem olyan,mintha Mao könyvét olvasnád.

Valahogy úgy érzem, hogy a rendszerváltás vesztesei most az államosítás révén, meg a biztos egypárti rendszerrel a múltat akarják feléleszteni.Buta egy bagázs.
@hominida: az, hogy egy fiatal nem tudja a történelmet, nem a tanár hibája, feltétlenül.Lehet, hogy a diák, volt a lusta.
Kisfilmet meg úgy is lehet szerkeszteni, hogy a megkérdezettek 85 %-a nem tud jó választ adni, s voalá, máris lehet az oktatási színvonalát szidni.
A kérdés, mi volt a film célja? Milyen felmérésre hivatkoznak? Ki a megrendelő? A célközönség? stb.
@kiraaaaa: Ez valami kis underground tévé, vagy valami hasonló filmecskéje volt. Én sem látom igazolva, hogy a felmérés akár csak közelítőleg is reprezentatív. De ha egy műegyetimista, egyetlen egy is képes a II. világháborút a XIX. században keresgélni, az máris ijesztő. Tartalmazott a kisfilm más izgalmakat is ám. Ilyen eltévelyedés miatt nem lehet minden egyes iskola minden egyes tanárját azonnal elmarasztalni, viszont az oktatási rendszert nagyon is, mert a kis stáb nem megkereste az egyetlen hülyét az országban, hanem némi próbálkozás után máris fogtak egy ekkora halat. És nem sokkal kisebbeket is, kísérőnek. vimeo.com/11690875 Lehet gyönyörködni.
@kiraaaaa: A bombagyár. Személyesen Tomcat.
Azért ne feledjük el, hogy a nácizmusnak és a (megvalósult, sztálini, vagy akár kun bélai) szocializmusnak is volt még egy közös gyökere, az I. VH.

A farkas messze elkerüli az embert, kivéve nagy háborúk, járványok idejét. Akkor rászokik a dögevésre, és rájön, hogy az ember ehető. Ha kihal ez a farkasnemzedék, ismét lekerül az ember a zsákmányállatok listájáról. Talán nem célszerű időnként felfrissíteni az emlékeiket.
@hominida:
"Anyám párttitkár volt. Mivel még ma is csak odáig jutott agyilag, már nem beszélek vele. Akkor most én is csak egy régi szocialista csökevény, egy őskáder lennék?"

Költői kérdés: a választis megadtad, ha ezért nem beszélsz anyáddal.
És úgy tűnik, még büszke is vagy magadra.
Komcsizók!!! Nem tudom olvassátok-e még ezt az
oldalt, de egy két adat ide kivánkozik.
A Tanácsköztársaság bukása után:Ötezer embert
öltek meg, Hetvenezer embert börtönbe zártak,
vagy internáltak. Az 1956-os forradalom után
1958 október 01-ig, 16798 személyt vontak felelősségre, ebből 236 személyt itéltek halálra. Máskülönben, mit kezdetek pl.Széles
Gábor, Csányi Sándor, Demján.... stb emberkékkel. Ők komcsik, vagy kapitalisták????
süti beállítások módosítása