Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri111: @Ma született bálvány: na, akkor ebben egyetértünk. Én mondjuk hozzátenném, hogy hozzáértő egészsé... (2024.11.25. 08:17) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.04.22. 08:00 Fabius

Hányjuk kardélre Adó Manót!

Címkék: fidesz adócsökkentés választás 2010

Érdekes pillanat volt, mikor először olvastam Kövér László kinyilatkoztatását, miszerint nem lesz egyszeri, nagyarányú adócsökkentés. A kárörvendő vitustánc és az énmegmondtamozás eufóriája helyett azt gondoltam, ezek - talán - mégsem olyan hülyék, mint amilyennek mutatják magukat.
Szívesen mutogatnék, hogy gyihhááá! -mégis hazudtak, átvertek tömegeket a hatalomért. Boncolgathatnám a Bajnai kormány által kijelölt gazdaságpolitikát, amit józan paraszti ésszel a Fidesznek is követnie kell. De nem teszem. Örülnék, ha elmaradna az osztogatás. Az ország helyzetét a kilátástalansággal tenné egyenlővé, ha bármilyen módon bevételkiesés keletkezne.

De aztán beindult a henger, a kampányolási végítélet hirdetése, az Őszöd 2.0-zás, a morcos Fideszes szavazók/kommentelők kiröhögése. Hiteltelenség árnyéka vetült a Fideszre, és ezt már a vezér sem állhatta meg szó nélkül: Lófaszt basszátok meg! Csak azért is lesz adócsökkentés! -üzente személyesen sok heti csend után.
Ezzel a kijelentéssel pedig felülírt mindent. Ez az, amivel komolytalanná tette magát, a Fideszt, meg az egész ígéretcunamit. Bohócot csinált Kövér Lászlóból is. Pedig az elvitte volna a balhét szeretett vezére helyett. Így kénytelen beleszuszakolni magát a skatulyába, és úgy tenni, mintha csak egy mutogatós bácsi lebbentette volna szét kabátja szárnyait, betekintést engedve az eddig rejtett zugokba:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Orbán persze a megmentő szerepében tetszeleg, mindegy mibe kerül. Kétmillió dühös ember elégedetlensége valóban eredményezhet egy felcsúti beszédet, koncot kell lökni a népnek.
Adó Manó pedig kiváló alany áldozati báránynak. Egyébként is ő tehet mindenről. A déli hírekben megjelenik, hogy Kövér László kényszer hatására, önkívületi állapotban mondta amit. Adó Manó születésétől fogva a nép ellensége, már az óvodában is egy napló főkönyvvel beszakított koponya volt a jele. Sapkáját Lendvai Ildikó kötögette kampányszünetben, Gyurcsány Ferenc a keresztapja, frizurája alapján pedig közeli rokonságot valószínűsítenek Baja Ferenccel. Kell ennél is több bizonyíték, hogy ő a nép valódi ellensége?
Egy igazi vezér csak egyet tehet ilyen esetben: lekászálódik valahogy a pajzsról amire hívei emelték, és leszámol a gazlatorral saját kezivel', ahogy elődei tennék:

 

 

 

 

 

 

A maradványokat kiszögezik az ország házára, szolgáljon mementóul a következő négy évre. Így jár mindenki, aki a nép ellensége, és aki hülyét merészel csinálni a Fidesz választmányának elnökéből. Aztán az eljárás költségeit szépen kiszámlázzák nekünk.

Itt az idő fizetni, Magyarország!

144 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr531941645

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: TOP 10 "Ne csináld már, bazzz!" 2010.04.22. 11:02:29

Az alábbiakban megpróbálom áttekinteni azokat az általam hibának vélt lépéseket, melyeket a Fidesz kormányzó pártként elkövethet az első évében "annak érdekében", hogy leamortizálja a most még meglehetősen nagy társadalmi legitimációját

Trackback: Mi lesz Orbánból, Megyó vagy Fletó? 2010.04.22. 10:39:35

Orbán útelágazódáshoz érkezett. A tegnap történtek (Kövér elszólása az azonnali adócsökkentés elmaradásáról, és Orbán gyors cáfolata) újra aktuálissá teszi a kérdést: Melyik elődjét követi az új kormányfő? Medgyessy azzal kezdte, hogy betartotta m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az érdekes az, hogy miért mondta ezt Kövér éppen most, a második forduló előtt. Biztosan nem őrült meg hirtelen.

Valószínűleg üzenni akart azoknak az értelmes nem-fidesz szavazóknak, akik a második fordulóban még szavazhatnak, hogy válasszatok nyugodtan minket, a demagóg szövegek csak néphülyítésre vannak, igazából tudjuk, hogy mit lehet megcsinálni és mit nem.
Nyugodtan lehetne adót csökkenteni, de előbb kikellene rugni a rengeteg léhűtőt az állami cégekből, önkormányzatokból.
Ebbe nem mer belevágni a fidesz.
Na bumm, kiderült, hogy ők is hazudnak, akkor bizosan lopni is fognak.
Már kezdtem megijedni, hogy a feje tetejére áll az ország.....
Azt hiszed valamiféle azonnali adócsökkentésért szavazott ennyi ember Orbánra? És ha most megtudják az átvertek akkor gyorsan kiábrándulnak. Szeretnéd, de félreérted a helyzetet. Már kiábrándult az ország régóta és különösen azokat akarta elküldeni a francba akiket ti szoktatok a nyakunkra ültetni. Lesz olyan adó amelyet csökkentenek lesz olyan amit nem. Azt kéne felfogni hogy nem az ígéretek miatt szavaztak Orbánra, hanem azért hogy ezek húzzanak el, senki nem vár kánaánt, csak annyit, hogy élni hagyják.
Értelmezd a mondatot: „Ebben az esztendőben nem fog menni, ez teljesen nyilvánvaló, de az az eltökélt szándékunk, elképzelésünk, hogy négy esztendő múltán, a ciklus végére a magyar vállalkozók átlagos adóterhelése a közép-európai versenytársak átlagához igazodjon”.

Ez magyarul azt jelenti, hogy fokozatosan fogják csökkenteni az adóterheket. De úgy tűnik, L.I. és M.A. (és rajtuk kívül még rendkívül sok ember) nem tudja vagy nem akarja a szöveget megérteni. Nem vont vissza senki semmit, csak nem mostazonnal lesz nagyarányú adócsökkentés, hanem 4 év alatt fogja elérni a közép-európai átlagot az adóteher.
@tankréd:

Az a baj, hogy ígéretekkel kampányolnak, vitázni nem mernek :( Pedig a vita a politika egyik fontos eleme.
@Andreas82:

"Nem vont vissza senki semmit, csak nem mostazonnal lesz nagyarányú adócsökkentés, hanem 4 év alatt fogja elérni a közép-európai átlagot az adóteher. "

tehát hazudtak, hisz azonnali nagyarányú adócsökkentést ígértek. Én is örülök, hogy nem csinálják meg, viszont most kiderült, hogy bizony bizony ők is hazudnak/hazudtak orrba szájba.
@Andreas82: Mi a rendszerváltás óta permenensen, kormányoktól függetlenül 4 évre vagyunk az aktuálisan beharangozott adócsökkentől.
Én már annak is örülnék,ha a 4 év alatt NEM lenne adó emelés!!!!
Szerintem Ti is drukkoljatok.
@sulcus: Ezért csak drukkolni lehet, várni azonban nem. Ovi tuti, hogy megadóztatja a minimálbért. Neki semmit nem ér az az ember, aki nem hozza a pénzt csak viszi.
Ismer valaki olyan Raffael nevűt, aki kisebb adó miatt elmenne dolgozni?
Igen lehetne adót csökkenteni, de akkor ki kellene rúgni 50000 léhűtő, "kapun belüli" munkanélkülit a közszférából. További intézkedések: nyista nyugdíjemelés, a rokkant nyugdíjasok felülvizsgálata, a nyugdíjkorhatár emelése, a kórházak működtetésének kiszervezése, gyógyszer ár támogatás csökkentése, a fogyasztás típusú adók növelése, az induló nagyberuházások befagyasztása (plusz 50000 munkanélküli) stb. Nem hogy a falusi iskolák költségeinek átvétele, meg nyugati bér az orvosoknak, 13. nyugdíj, 3 éves gyes!!!!?
4 év és meghoznák a gyümölcsét az intézkedések. Igaz, hogy 4000000 inaktív dühös lenne, hogy 1,5 millió adófizető járna csak jól, de még is ez az egyetlen út. Mindegy, hogy 20 év, vagy 4 év múlva.

Csakhogy Orbán hiteltelen. Minden épeszű ember tudja már csak a saját családi költségvetéséből, hogy ha csökkentem a bevételemet (adócsökkentés), növelem a fogyasztásomat (ígéret cunami), akkor még inkább hitelt kell felvennem ( habár Orbán szerint csökkenteni kell a külföldtől való függőséget, helyesen), akkor valami nem stimmel, csődbe megyek, végleg eladósodom.

Nyilván Orbán sem teszi eszt meg, mert a tanácsadói azért rákoppintanak a fejére. Lesz majd néhány látszat ámítás, a képviselők számának csökkentése, a külföldi magyarok szavazati joga, az ingatlan adó eltörlése (ami a nagyon gazdagokra van csak kedvező hatással !!!). De Orbán tudhatná, hogy erre már fél év múlva sem lesz kíváncsi senki, 1 év múlva megint ki kell állni valamivel. 4 év és a nép nem emlékszik már az ámításokra, csak azt látja a sok nyugdíjas, ingyenélő segélyes, hogy hoppá kevesebb a pénze, mint 4 éve, holott Orbánék nem éppen ezt ígérték. Azt látják, hogy még a Gyurcsány idejében is jobb volt. Ugyanis kádár népe nem képes felfogni, hogy csak termelő munkával lehet előrébb kerülni, az inaktívak, a nemadózóknak áldozatot kell hozniuk. Hiszen, ha nincs ki kitermelje a nyugdíjukat, a segélyüket, a kádár-pótlékokat, akkor nem is lesznek ezek.
@sulcus: Na igen,Orbán egy igazi megélhetési politikus.
Életében nem dolgozott,csak a beszélőkéjéből élt!!(egész jól)
te segg varánusz, persze, hogy ebben a nyomorult birkaországban ígérgetni kell! mindegy hogyan, csak tűnjenek ezek a nyomorult balos kádáristák, akár még ezek a jobbos kádáristák is jobbak náluk, és kevésbé kádáriak. persze, hogy megszegik az ígéretük, te ló, mert az elmúlt nyolc évben annyira tönkrebaszták az országot, hogy lehetetlenség egy kézmozdulattal kirántani azt a szarból!
Én a FIDESZ-re szavaztam, és újra arra szavaznék (nálunk nem lesz 2. forduló) pedig nem vagyok egy fanatikus típus. Mert ha jobban meggondoljuk, kire másra? Az LMP-t senki nem ismeri, szerintem még maguk sem tudják kicsodák és mit akarnak. A Jobbik szalonképtelen, és elképzelése nincs a gazdaságról. Az MSZP-re meg ez után a nagyon elkúrt 8 év után értelmes ember nem szavazhat. Tehát amellett hogy a FIDESZ nem fog AZONNAL adót csökkenteni még mindig messze a legjobb választásnak tűnik. Csökkentsenek majd ha lesz rá reális lehetőség. És amennyire tudom ezt így gondolja a legtöbb ismerősöm aki a FIDESZ-re szavazott. Tehát a posztírónak igaza van abban hogy zavaros a FIDESZ idevonatkozó kommunikációja, valóban értelmezhetetlenek az elmúlt napokban hallott egymásnak ellentmondó nyilatkozatok. De szeretném jelezni hogy nem ezen fog múlni. Kezdjék el e gazdaság és a közélet rendbetételét, kezdődjenek el az ígért számonkérések, erősítsék meg a közbiztonságot, stb. Mi, akik rájuk szavaztunk már ennek is nagyon fogunk örülni. És ha lesz adócsökkentés még a ciklus vége előtt annak pláne nagyon fogunk örülni. Ha kibírtuk ezt a borzalmas 8 évet, ennyit még ki fogunk bírni.
Semmi pánik! Szerencsére van egy értékalapú szakértői közösség akik 4 év múlva majd megmentenek minket.
Mindenki tisztában lehet avval, hogy Kövér nem hülyült meg, nem lett szenilis, nincs szófosása. Csak elmondta amit tudott. Nem tudott tovább hazudni. Az ő szájából soha sem hallani ígérgetéseket, 13. havi nyugdíjat.
Kövér evvel megkönnyebbült. Ő nem vesz részt az ígéret versenyben, az ámításban. Úgy tervezték, hogy a 2/3-ad érdekében még tartja száját Kövér is a választások végéig, de nem ment. Elébe ment a következményeknek. Neki ez volt az őszödi beszéde. Az ingatlanadózást kibeszélő már ki lett rúgva.
KÖVÉR NEM HAZÚDIK!!!
KEDVES ORBÁN VIKTOR TE SEM TEDD!!!
Ugyanis lehet neked most akár 3/3-od is a parlamentben, ha nem azt teszed, amit kell. A saját csapdádból nem tudsz menekülni. Vagy osztogatás, de akkor már fél év múlva megszorítások, felcsúti beszéd, vagy Bajnai szoros, vagy akár az Orbán-kormány szigorú gazdaságpolitikája, de akkor meg a hívek lesznek mérgesek az elmarad kánaán miatt. Mindegyik bukta, de az utóbbi az ország érdeke.
Chicano én örülök, hogy a Fideszre szavaztál gondolom ismered a programjukat.
És akkor elárulod, hogy annak pár millió embernek, hogy akarnak munkát adni?
Mi a baj? Kövér igazságbeszédet tartott. Bárcsak követnék sokan a példáját.
@Andreas82: Vagyis visszavonták azt, hogy azonnal.

És mintha a szocikat azért basztatta volna mindenki, Viktorral az élen, hogy a válság tetőpontján miért nem csökkenti az adókat, pedig az mindent megoldott volna.
Az a legfőbb probléma, hogy amíg a tisztességes, adózó emberek vannak kisebbségben ebben az országban, addig velük nem lehet választást nyerni. Ezért kell minden ciklus végén svédasztalt tolni az inaktív lakosság elé, amit az elmúlt 3 év összespórolt adóforintjaiból fizetünk. Pedig ez lenne a tőkéje a fejlődésnek.
Az is igazolódott, ha 8 év áll rendelkezésére egy kormánynak, a 4évenkénti osztogatást akkor sem kerülheti el, tehát kezdődik minden elölről.

Ez a lényege és a nagy tanulsága az őszödi beszédnek is, csak sajnos nincs politikai erő ma, aki ezen a kényszerpályán változtatni tudna.

Egyszerűen belenevelték a emberekbe, hogy a politika azért van, hogy kenyeret adjon az éhezőknek. Ennek azonban csak képletesen szabadna igaznak lenni, nem gyakorlati módon, ahogy mi csináljuk.
A közszféra leépítését meg lehetne kezdeni és ezzel párhuzamosan az adók csökkentését de legalább is az adórendszer egyszerûsítését el lehet kezdeni. Persze nagyon vérmes reményeket senki se fûzzön ehhez, nem sok mozgásterünk van.
Aki meg azt mondja, hogy ezek is hazudnak az olvassa inkább a hvg-t v. az origot.

Persze, hogy hazudnak azé vette fel mindenki a hiteleket az elmúl 10 évben. Elhítték, pedig a szakemberek már régóta mondogatták, hogy nem jó pályán vagyunk.
@Chicano:

Bárcsak ilyen egyszerű lenne, ahogy írod:

Közélet, közbiztonság renbetétele (plusz 20 milliárd)...
Az ország hosszútávon még mindig a csőd felé közeledik, igaz lassabban. Rengeteg, több száz milliárd Ft bomba ketyeg az állami vállalatoknál, az egészségügyben, az önkormányzatoknál. Ezek arra várnak, majd hogy Orbán kifizeti a hiányukat, amit a gaz Bajnai jobb dolga nem lévén nem adott oda nekik. A hiányban Orbán keze is benne van. Az egészségügyben megakadályozott mindenféle reformot, elkaszált mindenféle plusz forrást, megakadályozta a magánbiztosítók megalakulását, ezáltal a kórházak szorosabb felügyeletével milliárdokat spórolhatott volna meg a pazarló kórházakon az állam.

Tisztán látszik, hogy a kiadások nem hogy növelése, hanem csökkentésére van szükség. Tisztán látszik, hogy az adóbevételek, járulékok növelésére van szükség.

Mindenben pont az ellentétére lesz szükség, mint amit Orbán kommunikál.

Kövér sem véletlenül említette meg, hogy minden attól függ meddig marad meg a nép türelme kitartása a nehéz időkben. Ő tudja mi következik.
@kukahontas: Nem érted amit írtam: azt írtam véleményem szerint a többi sokkal rosszabb lenne. A többi párt mit csinált illetve csinálna? Meg tudod nekem mondani miért lett volna jobb akármelyik másik? Ha le akarom redukálni a válaszom egy mondatra: ebben a 8 év elkúrás következtében kialakult pocsék helyzetben mesze a FIDESZ tűnik e legkisebb rossznak.

Azt meg hogy hogy fognak munkahelyeket csinálni majd meglássuk. Lehet hogy sehogy. De ha BÁRMI más pozitívat csinálnak ebben az országban akkor már többet tettek mint azok akiket most zavartunk el a vérbe.
Hazugokkal minek vitázni felesleges? Lásd 2002 és 2006. Hol a jóléti rendszerváltás maszoposok? 8 év után ennyi+ Orbán vagy Kövér 1-1 mondatának elemzése. Ennyit tudnak. Sírás és fogcsikorgatás.
Bajnai kikényszerítette a Fideszből a várható gazdaságpolitikát. Az év eleji adócsökkentés több száz milliárd játékeszközt vett ki a Fidesz kezéből. Inkább az adófizetők kapják meg, mint hogy Orbán kiossza segélyként, nyugdíjként, vagy betömje a MÁVok hiányát.
Valójában csak a Bajnai féle szigorú gazdaságpolitika folytatódhat.
Ez így inkorrekt, etikátlan és igazságtalan.
Nincs ellentmondás Kövér és Orbán nyilatkozatai
között.A "nem most azonnal" önmagában nem jelenti azt, hogy soha.Ez tehát csúsztatás így a belőle levont következtetések is azok.Ha már
támadni tetszik,kéretik Orbánt személyesen
meginterjúvolni a valóban létező ellentmondástól.Az lenne az egyetlen korrekt eljárás.
@Chicano:

Munkahelyek számának mostani megtartása is nagy szám lenne. Valójában nincs is magyarországon olyan inaktív egy millió, aki releváns tudással, szakmával rendelkezik. Utcaseprőre, traktorosra, szabónőre, betanított munkásra stb nincs több szükség.
Ügyesen lehet itt is ámítani. Lehet felvenni 200000 közmunkást kapát támasztani, ráfizetéssel foglalkoztatni, majd lebegtetni a statisztikát, de hosszú távon ez is visszanyal, mert nem hoz bevételt, csak kiadást, korrupciót, lopást, adóemelést.
@Chicano:

Az állam látjuk, hogy milyen vállalatokat képes egyengetni (MÁV, BKV stb). A külföldi tőke, pedig csak akkor jön, ha az ország gazdasága rendben van. Vagyis előbb kellene megszorítás, reformok, adócsökkentés, majd jön a tőke, ami munkahelyeket teremt.
Ez a működő világ, a többi mesekönyv.
@tcom: Nem vitatkozom veled, a helyzet nagyon xar. Csak azt próbáltam megvilágítani hogy mi akik rájuk szavaztunk nem feltétlenül az ígéretek miatt tettük. Legtöbben ismerjük az ország valódi lehetőségeit és azt is tudjuk hogy itthon nem lehet megszorítások beígérésével választást nyerni. A türelem addig fog tartani amíg azt látjuk hogy az irány jó. Ha az adók hosszú távon sem csökkennek és ezek is nekifognak nokiásdobozolni meg völgyhidalni akkor mennek a szocik után a lecsóba. De attól hogy most rögtön nem csökkentenek adót nem fognak a szavazóik elfordulni tőlük. Már csak azért sem mert nincs hová.
@micu: Nem tudom az feltűnt-e, hogy Orbánt kérdezgetné az összes magyar médium, pártállástól függetlenül.

Csak nem válaszol. Senkinek.
"Azt kéne felfogni hogy nem az ígéretek miatt szavaztak Orbánra, hanem azért hogy ezek húzzanak el, senki nem vár kánaánt, csak annyit, hogy >élni hagyják.<"

Hát kb.
@Chicano:

Csak te a véleményeddel kisebbségben vagy. A legtöbb fidesz szavazó azt látta, hogy a Fidesz megakadályozott mindenféle megszorítást, amit csak tudott. Hallotta a folyamatos ígérgetéseket -az index egyszer összegyűjtötte.
Múltkor egy rakás kisebbség kiáltozta a TV-ben, hogy Orbány idejében több vóóót a gyes és ők ezé Orbánt választják.
Az önkormányzatok folyamatosan azt kommunikálták, hogy a rohadt mocskos szocik nem segítenek rajtuk, a kórházak folyamatosan szarnak a betegekre és sírnak, hogy a rohadt kormány nem ad nekik elég pénzt. Bezzeg a Fidesz megteszi. Szijjártó tenyérbe mászó képpel nyilatkozik minden megszorító, racionélis intézkedés ellen, hozzátéve, hogy ők majd eltörlik.
Nagyon nagy árkot ásott magának a Fidesz és nem fog tudni kijönni belőle.
@Chicano:

"azok akiket most zavartunk el a vérbe"

Elzavartunk?

Most?

Miért csak most?

Miért nem korábban?

Ne legyen olyan illúziód, mint ha bármi ráhatásod lenne arra, hogy "ezek" mit, mikor, miért, meddig csinálnak...
@tcom: Komolyan kérdezem, a szocik kijöttek volna ebből a posványból?
thehandsomest
Szerinted ezek miből fognak élni és a pártkasszát feltölteni?
Tagdíjból?
Hogy a faszba lehetséges az,hogy ezt a gusztustalan hazugságot,az a sok elvakult Fideszes pöcs,pozitívumként állítja be???
Még csak nem is zajlott le a választás!-mi lesz még itt,bassza meg,adóemelés?

Továbbra is azt mondom:rohadjon meg az összes magyar tetves, hazug politikus,de most már Orbánnal az élen!!!!!!!!!!!
@Chicano:

Látni hogy nagyon fiatal vagy. A kommentelők többsége 8 éve a Fidesz-kormány idején vagy a játszótéren volt, vagy a lányokat kajtatta. Fogalma sincs ki volt a belügyminiszter, max arra emlékszik, hogy torgyán bohóc csílébe akart cseresznyét exportálni. Vagy fordítva? =;-)
Sokan emlékszünk a 3 heti országgyűlésre. Így csak 3 hetente járhatott az ellenzék pofája. Sokan emlékszünk a nagyképű, gyurcsán szerű kirohanásokra. A pofátlanság netovábbjára. A kollégiumi szobatársak magas pozicióba juttatása. Azért mégis csak érdekes, hogy abban a szobában összpontosult az ország szellemi ereje. A fülbevalós miniszterre. A természetvédelmi intézmények vezetőinek lefejezésére, a Grippen korrupcióra, a haverok igényeinek Széchenyi-tervvel való kielégítésére, Szabadi-féle osztály vigyáz fegyelemre stb.

Igaz, hogy csak kisdobosok, meg kisztitkárok voltak az Orbánék a korrupció tekintetében a szoci kormányokhoz képest, de nem kéne úgy tenni, hogy Orbán most jött a holdról, Pintér pedig nonprofit jótékonysági cégeket vezetgetett!!!
Az megvan, hogy az adócsökkentés nem osztogatás? Csak ha faszul csinálják.
@tcom: Nézd, én bár vidéki vagyok de nem a szabolcsi putritelepen lakom és én azt látom a környezetemben amit leírtam. Én nem jósolgatnék, szerintem nem olyan buta gyerekek ezek a FIDESZ-ben, meglássuk mit fognak összehozni. Csak nehogy már a 2. forduló előtt elkezdjük az ígéreteiket számon kérni rajtuk mert talán még egy kicsit korai.
@tcom: "Látni hogy nagyon fiatal vagy"
Bőven negyvenes vagyok, de azért köszönöm. :) A fiataljaink errefelé inkább a Jobbikra szavaztak.
@micu: te vagy inkorrekt, pont hogy mondta az Orbán hogy "azonnal". Így mondta: "azonnali és nagyarányú". Keress rá.
Ezért röhög most mindenki :)
A Szomszédok régi részeiből is lehet látni, miket igérgettek :) A legjobb összeállítás:
szavazzfasszal.blog.hu/2010/04/22/szomszedok_valasztasi_epizod
@tcom:

Kimaradt, hogy az adócsaló vállalkozókat és a versenyszférában zsebbe fizető embereket lesittelgetni.
Orbán még hivatalosan nem is miniszterelnök, de már a maszopos inkvizició kérdőre vonja miért nem tartja be igéreteit (egyébként nem is volt túl sok ígérete).
Kövér komlói mondata alapján. Nevetséges.
Hihetetlenül korlátolt ez a csapat.
@Lorp:

A szocik már a múlt. Ők végleg megszűnnek néhány év múlva. Nem érdemes beszélni róla. Akik rá szavaznak azért teszik mert félnek Orbántól. Pl nem tetszik neki a gárda. Mégis csak a Fidesz szárnyai alatt nevelkedett a Jobbik. korábban még önkormányzati választási szövetséget is kötöttek: szerződés, kézfogás, pecsét, pezsgőzés, mindenki örült. Mégis csak a Fidesz rendezvényein lengtek korábban a nyilas zászlók. Vona tagja volt Orbán által alapított polgári körnek.
Nem tetszik az urizás, a Horthy-korszak giccseinek elővétele. Nem tetszik, hogy aki nincs velük az "komcsi hazaáruló".

A szocikat mindennel lehet vádolni, de avval nem hogy szélsőségesekkel kokettálnak.

A józan ész azt diktálná, hogy adjunk lehetőséget Orbánnak, hogy hátha tanult Gyurcsányék sorsából. Hogy nem hazudozunk, ígérgetünk, majd ámítjuk a népet, hanem felvállaljuk, amit kell. Abban igaza lehet Orbánnak, hogy a megszorításokat meg kívánják konzultálni a néppel, a szakmai szervezetekkel. De a szakszervezetek és egyéb érdekcsoportok nem fognak semmiféle hátrányos intézkedést elfogadni, mert Orbán kéri tőlük.

Normális esetben a kormányzat azért van, azért nem lehet csak úgy leváltani, mert a feladat, hogy az ország egészének érdekét nézze, hogy ha kell népszerűtlen intézkedéseket hozzon az ország érdekében, mert a nép hülye, önző, és nem heverte még ki a szocializmusnak nevezett leépülést.
@Jimbo75:

Ja és kihagytam, hogy a rendőrök, vámosok, katonák ne menjenek már 45 évesen nyugíjba, aztán a hátralévő 40 évüket meg Én fizetem az adómból...
@tankréd: Igen ,azt hiszem , mert azt mondták !
@Chicano:

Nem zörög a "kövér haraszt"... =:-)
Na jó, akkor te még beleférsz a lányok-kergető időszakba. =;-)
Rólad tévedtem a korod tekintetében.
De mégis csak úgy tűnik ártatlan, szűzies együgyűséggel várakozol az új kormányra.

Ne keverjük össze az egyetlen választási lehetőséget jeleneleg, a legkisebb rosszat a Fideszt és az idealista jövő szemléletünket.
"Az egészségügyben megakadályozott mindenféle reformot, elkaszált mindenféle plusz forrást, megakadályozta a magánbiztosítók megalakulását, ezáltal a kórházak szorosabb felügyeletével milliárdokat spórolhatott volna meg a pazarló kórházakon az állam."
Ezt te egy szoci propaganda lapból másoltad? Kérdezz meg egy kórházi dolgozót, hogy mennyit buktak a vizitdíjjal, meg miért nem példálózol a Hospinvest-tel amit az OEP pénzből kellett megmenteni a csődtől.
Ilyen "reformokból" nem kérünk.
@tcom: Tényleg van még olyan naív ember ezen a földön, aki azt hiszi, hogy a befolyt adók az orvosok bérére és a betegek ellátására megy el? Vagy az iskolákra?
Tényleg igaza volt annak, aki azt mondta, hogy a világegyetemnél csak az emberi butaság határtalanabb...
@Jimbo75:

Korai nyugdíjazottak? Nem nagyon lehet velük packázni. 100 ezer szavazó!!!
@Andreas82: Értelmeztem : 4 év múlva talán a közelében lehetünk az átlagnak : Miért érzem azt , hogy ez semmit sem mond ? Ezt a szocik is nyugodt szívvel ígérhették , ígérték is !
Valószínűleg sokan szavaztak rájuk az "azonnali , jelentős " adócsökkentés ígérete miatt !!
@tcom:

És? Akiket Te leírtál az meg több százezer szavazó...
@Chicano: Tudod, az a legszörnyűbb, hogy a Fidesz-szavazókról kiderül, hogy a tények egyáltalán nem zavarják őket. Szembesültök azzal, hogy amit OV a gazdaság egyik motorjaként követelt volna a szociktól, nagyarányú adócsökkentés és adóegyszerűsítés, arról kiderül, hogy lehetetlen és akkor az is kiderül, hogy a szociknak igaza volt, és nem csak öncélúan "sanyargattak" itten. És nem látják a Fidesz-szavazók, hogy ez megkérdőjelezi a többi ígéretet is. Egymillió új munkahely: az OV-kormány alatt, amikor a világgazdasági környezet is jobb volt, 200ezer munkahelyet hoztak létre (nem néztem utána, hogy igen, vagy sem, tételezzük fel, hogy megcsinálták), akkor most, sokkal rosszabb nemzetközi gazdasági állapotok között hogy csinál meg 1 millió új munkahelyet? A válasz ismét a vállalkozások adózásának, közterheinek csökkentése. És itt körbeér a hazugság.
belfoldihirek.com/belfold/minel-nagyobb-aranyu-a-adocsokkentest-tervez-a-fidesz

3.videó 0.38 - 3.12

A többi is nagyon érdekes, nem is kellett ide min.elnökjelölti vita, Kálmán Olga is elég volt.

A dolog elvégeztetett, választóik asszisztáltak ehhez, most rátok maradt, hogy védelmezzétek a védhetetlent.
@Laciii: Buktak a vizitdíjjal ? Az orvosok 99 % - a örült neki , a kórházaknak is + pénzt jelentett (volna) és már a társadalom is elfogadta (a rendelési időben lecsökkentette az "unalomból ott ücsörgő " nyugdíjasok létszámát , stb. Nem is beszélve arról , hogy a paraszolvencia elleni fellépés első lépcsőfokának tekinthető !
@Laciii:

A feleségem kórházban dolgozott. Megkérdeztem. tízmilliókat bukott havonta a helyi megyei kórház a vizitdíj elvesztésén. A háziorvosok 100000 ezret havonta. Ezek ott maradtak volna és lehetett volna wcpapírra, kötszerre, gyógyszerre, szappanra költeni.
Igen a HosInvest az csőd. De nem válaszolsz a magán biztosítós rendszerre. Abban az esetben az általad befizetett járulékot a biztosító kezelte volna. A magánbiztosítónak érdeke lett volna, hogy te elégedett legyél. Ha valamelyik kórházban a példás orvosi ellátás ellenére benned felejtenek egy szerszámot, vagy a gyereked belehal a szülésbe, mert az orvos aludni akart inkább, akkor mehetnél a biztosítódhoz és nem a nagy szarkupac állami OEP intézné a dolgodat.

A HospInvestes konstrukció máshol nagyszerűen működik, csak magyarisztánban van halálra ítélve a verseny, a tisztesség, az előrelátó gazdaságpolitika.
@kíváncsivagyok: A kórházaknak a vizitdíj miatti +adminisztráció többe került, mint a vizitdíj. Ráadásul a támogatásból automatikusan visszavonták a vizitdíjat. Totál gáz volt az egész, akkor sem jelentett volna bevételnövekedést, ha nem kerül pénzbe az adminisztráció.
Egy az embereket sújtó +adó volt az egész.
@kíváncsivagyok:
Ez újabb propaganda maszlag?
1. Az orvosok 99%-a nem örült neki, pont azért mert a paraszolvencia elleni fellépés első lépcsőfoka volt, fizetésbeli kompenzáció reménye nélkül.
2. A kórházaknak is + pénzt jelentett (volna), ha nem akarták volna a beszedett pénzre hivatkozva csökkenteni az addig kapott pénzt, és az üzemeltetési költséget (komoly adminisztráció, eszközök, ...) a kórházakra nyomni.
@Jimbo75: Igen és nem elég hogy 40-egykét évesen nyugdíjba vonulnak, de ha jól tudom 100 % - ot kapnak . Aztán visszamennek "tanácsadónak" pár százezerért.
@tcom: Az OEP egy biztosító. Úgy működik, ahogy működtetik. Úgy müködtetik, ahogy a körülmények, törvények, szabályozások alapján lehet. Ha többet csinálsz belőle, akkor nehogy azt hidd, hogy jobb lesz. Ugyanúgy fog működni, csak rosszabb lesz. Esetleg az is előfordulhat, ami a kötelező biztosításnál, hogy pld akkor derül ki, hogy a biztosítódnak nincs fedezete, amikor a műtőasztalon fekszel. Szép új világ...
Persze, menj pereskedni, már ha túléled...
@Laciii: Nem tudom, mire gondolsz a vizitdíj adminisztrációjának többletköltségeként? A háziorvosom adott egy kézinyugtát, a könyvelője meg bekönyvelte, gondolom, a kórházak admin-ját kb. ugyanígy terhelhette. De a vizitdíjas népszavazás, vagyis a nyomorult 300 Ft-os díjról való "népakarati" döntés megállította az összes további eü. reformot, 300 Ft-ért lehetett mondani, hogy a szocik szembemennek a nép akaratával.
@AnnaKarenina: Évek óta ezt hallani a Fidesztől : azonnali adócsökkentés és járulékcsökkentés kell ( és mondjon le .......)
Most akkor itt az ideje az követelt adócsökkentésnek . Szabad a pálya !
@Andreas82: Itt ha valaki félre ért, vagy félremagyaráz, az te vagy!Ugyanis az óriás plakátokon többek között ez állt:
AZONNALI ADÓCSÖKKENTÉST!
Szó nem volt, "ciklus végéről", meg az aszt követő két évről.Vágod?
@newtehen: Ezt nem gondolja senki komolyan .
@Laciii: Na akkor lehet gondolkodni, hogy mi lesz a neve a Fidesz által visszahozott díjnak ! Mert hogy visszahozzák, az biztos, csak más néven :pl. Eü. hozzájárulás . Rendelési támogatás , stb.
@newtehen:

Csak számtan az egész. 300-szor valahány ezer. Ezt ott marad fizikailag a kórházban. Csak kényelmetlen volt az orvostársadalomnak, hogy a 300 Ft-ért már tenni is kellett valamit, plusz rosszul nézett ki, hogy 300 is meg paraszolvencia is? 2-szer fizessen a nép?
Az első vizitdíjas napokon a kórházakban kevesebb vizitdíjas pultot tettek ki, direkt szították az elégedtenséget a kürház vezetői. Ez nekik és a Fidesznek dolgozott.
Kíváncsi leszek milyen egészségügyi reformra készül Orbán? A jól működő háziorvosi prakszisok államosítására? A magánkézben lévő műveseállomások államosítására?

Vagy mire? Amikor csak egy jelent reformot, hogy kiszervezünk feladatokat, magánosítunk, amivel csökken az egészségügy állami finanszírozási igénye. És mivel az állam nem tud többet költeni az egészségügyre, csak más kárára, ezért a ZEMBEREKNEK is jobban be kell szállniuk. És ott tartunk a vizitdíjnál, csak "népmegváltó népnemzeti jóságtámogatás" lesz a neve.
@AnnaKarenina: Nevetséges . Már mindenki beletörődött (mert senki sem örült neki ) , erre tisztán politikai célból megmozgattak pár százezer embert . ha valaki azt hiszi, hogy a Fidesznek az első elvonó intézkedésére ( mert lesznek ám !) nem lehet embereket az utcára vinni , az téved . És nem feltétlenül a szocik fognak mozgósítani , hanem a Fidesz "szelleme a palackból" !
Eszemben sincs védeni ezt a vicsorgó rühes kutyát de:
Amíg nincs tényleges hatalmon addig valóban fogalma sincs arról hogy mit tehet és mit nem.
Ha adókat csökkent csak akkor teremthet új munkahelyeket, akár már középtávon (4 éven beül, feltételezve, hogy tényleg fellendül K-Európa gazdasága) márpedig munkahelyekre most is nagy a szükség, hát még ha megteszi a következő logikus lépést, azaz a kiadási oldalt csökkenti, néhány tízezer állami alkalmazott leépítésével. Munkahelyek nélkül az utcára nem teheti őket, mert az a jó magyar cociális rendszer miatt még nagyobb teher lenne az államnak mint így, hogy "feleslegesen" vannak ott, viszont adóznak és áfát fizetnek.
Viszont ha adót csökkent azzal szembe megy az IMF elvárásainak. Ugye azzal mindenki tisztában van, hogy a sokat szidott Bajnai leendő-ex-miniszterelnök úr nem maga álmodta meg a megszorító intézkedéseit, hanem a valutaalap emberei szabták őket feltételéül a további hitelezésnek, ami a válságban a magyar gizdaság egyetlen lehetősége volt a túlélésre.
A nagy adósság-kicsi bevétel képlet nem néz ki jól, a bevételi oldalt tovább csökkenteni úgy, hogy egyáltalán nem lehetünk biztosak benne, hogy a befektetők ennek hatására majd törik magukat, hogy nekünk adózhassanak pedig nettó hülyeségnek tűnik.
Kell tehát az IMF, az Unió, továbbá a Jó Atya Úr Isten támogatása ezügyben, azaz le kell ülni velük tárgyalni, hogy 1-2 évig engedjék elszaladni a hiányunkat, de megígérjük, utána jók leszünk. Ha ezidő alatt nem sikerül a csökkentett adóterhekkel annyi bevételt állandósítani, hogy a hiány normalizálódjon akkor ismét jönnek a megszorítások.
Azt is vegyük hozzá viszont, hogy ez a valutaalapnak nem érdeke, ők ugyanis nem egy segélyszervezet, hanem egy bank. Úgy kell tehát üzletelni velük, hogy nekik is, és elsősorban nekik érje meg. Tehát meg kell ráznia magát Vittórió barátunknak és csontig be kell tárgyalnia az IMFes emberkéknek ezzel tovább erősítve a külföldtől való függésünket.
Nem csodálom, hogy nem ujjong szegény pára, késélen támolyog ez az egész ingatag tákolmány, és ha az ő irányítása alatt zúgunk le a mélybe akkor az egy életre elzárja a pénzcsapokat.
Ennek elkerülésére ésszerű politikára van szükség, amiben csak reménykedhetünk, mert eddig egyik oldaltól sem láthattunk olyat.
@kíváncsivagyok: Hogy is van az elhíresült mondás? Lehet kérem az utcára vonulni! Majd megunják, és hazamennek.
@newtehen:

Nem figyeltél. Agyon lettek volna biztosítva a magánbiztosítók a csőd ellen, állami garancia stb. Más országokban ez a rendszer szépen működik. Még ha nálunk lett is volna néhány csőd, néhány év múlva állandósult volna.
Ahol az államnak korábban monopóliuma volt, majd szabad verseny lett az úr ott előbb utóbb a szabad piac érvényesült. A telefóniában megszűnt a MATÁV monopóliuma. És? A helyébe lépő mobil, vezetékes, internetes cégek tönkrementek? Ha valamelyik szar, nem tudsz átmenni a másikhoz? Nem teérted versenyeznek?
A boltokban ordibálnak veled, flegmák, szarnak a fejedre? És ha igen, akkor mehetsz a másikhoz.
Kicsi off: Örülök a szép-új M6nak, az ország ékszere, ahogy a romák nyakában a félkilós aranylánc, a baj csak az, hogy közben nincs vezetékes víz a gyerekek meg mezítláb járnak.
@kíváncsivagyok: Hát ez az. Velük minden jobb lesz. Vagy jobbik.
Amit biztosan tudhatunk OV-ról, hogy remek taktikus, a vele egy oldalon álló pártokat kiválóan be tudja nyelni és ellenfeleit ki tudja iktatni. Most már csak a közjogi flikk-flakkjai jönnek, hogy bármi áron be tudja betonozni magát. A másik fő törekvés, hogy az EU-tól minél többet be tudjon kasszírozni, abból talán marad is valami az ország állapotainak javítására.
@astor12: Egy valamivel nem tudok semmit sem kezdeni : " 10 év alatt egymillió munkahely " - na ez nekem magas . Hogy lehet (szabad) 10 évre előre ígérni, mikor a mandátum CSAK 4 évre szól ?! És egyáltalán, olyan messze van , hogy ezt bármelyik párt ígérhetné , ember nincs aki emlékszik majd rá . De most nagyon jól hangzik . CSAK ÉRTELMETLEN ÉS ÉRTELMEZHETETLEN , a vakvilágba kiáltott populista utópia.
Még hivatalosan nincsenek is kormányon, de már most kiderült, hogy hazudtak!
MI az, hogy majd 4 meg 6 év mulva csökkentik az adókat, meg 10 év alatt lesz 1 millió munkahely? 4 éves mandátumot kaptak nem örökkre szólót, 4 év múlva úgyis le lesznek váltva ezek is, mert mind egy brancs. Ugyanúgy benne vannak a parkolási pénzek eltüntetésében, az útépítésben meg a többi lopásban is mint az mszp.
@newtehen: Azért ez az utcára vonulás kicsit más lesz : lesznek majd árpádsávos zászlók és legitimizált kordonbontások is , mert valaki ezt már megengedhetőnek titulálta és példát mutatott!!
@Decsibácsi:
"A nagy adósság-kicsi bevétel képlet nem néz ki jól" Kérdezz meg már egy embert, aki dolgozik, és adót fizet, hogy ő is így gondolja-e, különösen ahhoz viszonyítva, hogy európai szinten is kimagaslóan sok adót vonnak tőle. (majd 80%-on áll meg a mérleg) Vagy egy autóst, hogy ügye a magasabb külföldi adók miatt jár -e szlovák rendszámmal? vagy egy vállalkozót, aki külföldre menekíti a céget, hogy ugye azért teszi, mert több adót akar fizetni?

Tudnám milyen alacsony bevételekről beszélsz. Van bevétel bőven, csak felül kéne vizsgálni, mi lesz vele. És ha már idehaza rendet tettünk, akkor kell az IMF-el tárgyalni!!!!!
@AnnaKarenina: Igen , benyelte már a SZDP - t , a Miép - et , az MDF - et, a FKGP - t, most folyik a KNDP nyelése (elég könnyen lecsúszik !) és csak idő kérdése a Jobbik - osok nagy hányadának a beolvasztása . Ez a fő politikai irányvonal !
@tankréd: Az értelmesebbjét azért nem az motiválja, hogy a szociknak rossz legyen, hanem hogy az országnak vagy a környezetüknek legyen jó.
@Laciii: És az vajon miért van, hogy a kórházban (pl Kaposvár) kialakított vizitdíjszedő rendszert a vizitdíj eltörlése után NEM szüntették meg, hanem jelenleg is regisztrációs rendszerként működik. Kb 20 pult, biztonsági őr stb. Adminisztráció maradt, bevétel megszűnt. Csupa értelem...
@newtehen:
A kicsi bevételt arra az 1-2 évre írtam, amíg a csökkentett adóterhek miatti kiesés már igen, a megnövekedett befektetői bizalom miatti többletmunkahelyek okozta pluszbevételek viszont még nem éreztetik hatásukat. És ez utóbbira egyáltalán nincs garancia!
@tcom: De figyeltem. Jobban, mint Te, úgy látszik. Agyonbiztosítva. Persze. Pont mint a kötelező biztosításnál.
A Matávval pedig kifejezetten rossz példát hoztál fel. :-D Ugye Te is hallottál, hogy pld az európai szinten kiemelkedően magas roming díjak miatt már az EU-nak kellett a magyar telefoncéget arcából visszavágni? :-D Istenem... De jó is nekünk. Van a magyar matáv helyett 3 külföldi érdekeltségű mobil cégünk, meg ki tudja hány vezetékes... Gondolom feltűnt, hogy a telefontarifák is kimagaslóan drágák Magyarországon, nem? Az internetről ne is beszéljek...

@kíváncsivagyok:
Nehogy azt hidd. Annó a tojásdobálásról is kimondták, hogy legális, aztán később azt is bevitték, akinek a szatyrában tojás volt....
@Decsibácsi: A többletmunkahelyek miatti pluszbevételek már a következő hónapban jelentkeznek. Nem tudom feltűnt-e, hogy addig nem kapod meg a fizud, amíg az adót le nem vonják....
@newtehen: Nagyon időszerű lenne például felülvizsgálni a sok rokkantnyugdíjast . Ha jól tudom majd' félmillióan vannak . ez kicsit sok, főleg úgy, hogy a saját ismeretségi körömben is vannak többen, akik teljes rokinyugdíjat kapnak , mellette egész , vagy fél állásban dolgoznak ! Ha tudnak dolgozni , akkor mire kapják a nyugdíjat ?? ( Van olyan ismerősöm, aki piacozik, naponta tonnákat emel , de rokkantnyugdíjat kap !
@newtehen: Akkor törvénybe lesz iktatva, hogy kordont bontani csak narancs színű mellénykében szabad ?!
@newtehen: Tehát úgy érted, hogy a mostani - tegyük fel egymillió munkahely Orbánék adócsökkentése utáni következő hónapra teszemazt rögtön 2millió lesz?
Nem is értem mit akarsz mondani.
Én nem a mi fizunkról, hanem állami bevételekről beszélek.
@kíváncsivagyok: teljesen igazad van. Nagyon sok ember veszi igénybe a rokkant nyugdíjat, aki nem jogosult rá.
De mondjuk a nyugdíj melletti munkát is felülvizsgálnám. Minden tisztelet mellett aki dolgozik, az ne kapjon nyugdíjat. Vagy - vagy.
@Decsibácsi: Az alkalmazottak fizetése nagyon szorosan összefügg az állami bevételekkel. Nagyon nem mindegy, hogy egy ember segélyt kap, vagy adót fizet. Iszonyatosan nem mindegy. Kb olyan, mintha még engedni akarnál vizet a kádba, de a dugót húznád ki, majd néznél bambán, hogy de miért...
Amúgy az első megfelelő lépés szerintem a jövedelem alapú adók csökkentése lenne a fogyasztás alapú növelése mellett, ezzel a vállalkozások terhei csökkenthetővé válna. Majd a vállalkozás alkalmazottak után fizetendő terheit lehetne hasonlóképpen kiváltani. Utána az így megnőtt vállalkozási kedv által emelkedő adóbevételeket nem átmutyizni jó magyar szokás szerint magyar zsebbe, hanem arányosan visszacsökkentve elindítható egy folyamat, melynek a vége akár gazdasági növekedés is lehet. :-D
Jópofa érzés kommenteket olvasgatni...
Most úgy gondolom, néhány gondolatot azért én is leírok!
Csak én érzem Viktorékon és hű kis koboldjain Orwell 1984 című művében leírt agymosást??
Miért nem emlékszik senki az elmúlt 8 évre mindkét oldalra?
Igen, az Mszp leszerepelt, rosszul végezte a dolgát...
A Fidesz ezalatt?? Én a magam részéről nem emlékszek megoldásra, csak óvodás ellenkezésre!
Javaslatot sose adtak, konkrét terveket nem tártak a Zemberek elé!
Választások előtt Viktorpapának ahhoz nem volt bátorsága, hogy egy nyílt vitára kiálljon, hogy megvédje azokat, akik vakon hisznek benne...
És meglesz a 2/3-ad... És utána majd meglátjuk mi van a zsákban! Csak nehogy egypártrendszert hozzon a nyuszi...:)
Magyarország, én így szeretlek! :)
@kíváncsivagyok: A törvény lehetőséget ad 4, max. 6 órás munkavállalásra annak, aki rokkantnyugdíjat kap. Ha mozgássérült emel tonnákat, akkor az nincs rendben, ha más baja van, amitől még tonnák emelgetésére képes, akkor nincs mit mondani. Nyilván azért van így, mert a legtöbb rokkantnyugdíjból nem lehet megélni. Felesleges általánosságban a rokkantnyugdíj ellen fellépni, minél kevesebbet dolgozott és keresett valaki, annál kisebb az összeg, egyébként is nem teljes nyugdíj és az marad akkor is, ha valaki eléri a rendes nyugdíjkorhatárt. Egyedileg meg alaposan meg kell vizsgálni az eseteket, hogy olyan ne élhessen vele, aki nem jogosult.
Azért még annyit megjegyeznék, hogy itt Magyarországon sajnos sokkal nagyobb az esély idő előtti fizikai, vagy idegrendszeri megrokkanásra, mint a fejlettebb országokban, mégis -pénzügyi okokból- erőltetik a 60 év feletti nyugdíjkorhatárt, olyan helyzetben, amikor egy pályakezdő esetleg el sem tudja kezdeni a pályáját munkahely hiányában.
@tcom:
"Nem figyeltél. Agyon lettek volna biztosítva a magánbiztosítók a csőd ellen, állami garancia stb. Más országokban ez a rendszer szépen működik."
De elvagy te tévedve, a "pazarló" kórházak helyett tényleg jobb lenne, hogy a HospInvest félék kilapátolt pénzét pótolná az OEP?

USA égészségügyi intézkedései mit mutatnak neked?

Telefonálni nem kell, viszont nem szívesen hallanád, hogy "ezt a fajta kezelést az ön biztosítási csomagja nem tartalmazza".

"Megkérdeztem. tízmilliókat bukott havonta a helyi megyei kórház a vizitdíj elvesztésén."
Nem, ezt a vizitdíj bevezetésekor bukták el, ennyivel kevesebbet kaptak a vizitdíjra hivatkozva.

"Nem tudom, mire gondolsz a vizitdíj adminisztrációjának többletköltségeként? A háziorvosom adott egy kézi-nyugtát, a könyvelője meg bekönyvelte, gondolom, a kórházak admin-ját kb. ugyanígy terhelhette."
Az hogy te ennyit fogsz fel belőle az nem azt jelenti, hogy ilyen egyszerű. Hol, mikor, mennyit fizettél, mennyi jár vissza, tényleg visszajár-e, ...
@newtehen: Optimális esetben a nyugdíj nem egy adó mint nálunk, hanem egy megtakarítás, amire a korhatár elérésével jogosult vagy.
Valamint ha nem a fiatalok elől veszi el a nyugdíjas a munkahelyet, akkor nem értem miért ne dolgozhatna.
A rokkantnyugdíjasokkal kapcsolatban egyetértünk.
Ha Orbán júliustól adót csökkentene azonnal akkor mi lenne? Nyomná a maszop propaganda hogy ez kevés, nem használt semmit. Ha kiderülne hogy használt akkor azt nyomnák hogy az bajnai érdeme és így tovább... ezzel a csapattal nincs miről vitázni
@AnnaKarenina: "baja van, amitől még tonnák emelgetésére képes, akkor nincs mit mondani. "
Ez esetben viszont nincs szüksége rokkant nyugdíjra, hiszen képes magát ellátni.

De ne csináljunk úgy, mintha vakok lennénk, és nem tudnánk, hogy melyik az a réteg, aki teljesen egészségesen leszázalékoltatja magát, majd Q7-es megy segélyért, ami a 12 gyerek után jár.
Kövér egyébként a következőket mondta: "...eltökélt szándékunk, elképzelésünk, hogy négy esztendő múltán, a ciklus végére a magyar vállalkozók átlagos adóterhelése a közép-európai versenytársak átlagához igazodjon. Hat esztendő alatt pedig a munkavállalók adóterhelését is szeretnénk erre a szintre szorítani".

Ez egybecseng azzal az Orbáni kijelentéssel (és a jobbliberális közgazdászaik programjával is), hogy a cél az állami újraelosztás mértékének csökkentése a régióbeli átlagra 4 év alatt (~ GDP 52->40%-ára, ilyen nagyságrendű csökkenés utoljára a Bokros csomag környékén volt), méghozzá úgy, hogy elsődlegesen a vállalkozók járjanak jól ezzel.
Ha ezt a jelenlegi felállásból kiindulva (többen élnek újraelosztott jövedelemből, mint munkából, pazarló, nem az állampolgár érdekeinek alárendelt állami rendszerek) sikerül a ciklus végére megalapozni, akkor gazdasági értelemben nyugodtan nevezhetjük sikeresnek az előttünk álló időszakot.
@newtehen: Rokkantnyugdíj csak annak jár, akinek volt hivatalos munkaviszonya, munkajövedelme, járulékfizetése, annak arányában jár.
@newtehen: Hála az égnek elveszett az előző hsz-em. Röviden: a fogyasztást terhelő adók emelése nem jó ötlet lásd + jövedéki adó az üzemanyagokon = kamionosok nem tankolnak itthon ami több kiesést fog okozni mint +bevételt.
@Hasse: Persze, hogy egybecseng. De a szoci kormány egyik bűne volt pl., hogy érdekes módon nem adócsökkentéssel kívánta a gazdaságot dinamizálni. Érdekes, hogy az egyik hazugság elfogadható, a másik meg nem.
@Decsibácsi: "lásd + jövedéki adó az üzemanyagokon" Nna, ez pont eső után köpönyeg, azt most emelték... Csak épp a jövedelem alapú adók csökkentése nélkül. Magyar módra. És figyeld meg, még fogják is. :-D

@AnnaKarenina: Ja két évet. Katonaság beleszámít.
@newtehen: két év munkaviszonnyal milyen nyugdíjalapot lehet előteremteni? Nagyon kicsit.
@AnnaKarenina: Persze be is csukhatjuk a fülünk, befoghatjuk szemünk, és mantrázhatjuk, hogy: Hmm... Minden rendben van... Hmm... Minden oké...
@newtehen: Mindkét Fiam külföldre ment , mert szakközéppel és egyetemmel nem akartak nettó 70.000 -ért dolgozni. Egy (rokkant)nyugdíjas, meg tud élni (ha szűken is) a nyugdíjából, esetleg egy kis kiegészítő jövedelemmel . De hogy a nyugdíj mellett a legjobb állásokat is elfoglalják, azt nem támogatom. Előnybe kéne helyezni a pályakezdőket és ha marad munka , azt foglalják el a nyugdíjasok. ( Vagy kapják a 70.000 - es munkákat.)
@newdeal: Nem volna Orwell világhírű , ha nem lenne életszerű a történet. És nevetünk rajta. Ecce homo
@AnnaKarenina: Erről beszélek . A sógorom "valódi" rokkant. Meg lehet élni a nyugdíjból .Én azokról beszéltem, akik mellette igen sokat dolgoznak . Akkor mi célt szolgál a nyugdíj ? És egy 43 éves rendőrnek 190.000 ft nyugdíj !? Mellette meg keres még annyit,!
@kíváncsivagyok: Én is láttam már olyat, hogy pályakezdők, gyerekes családapák maradtak munka nélkül, mert a nyugdíjas kollega visszajött dolgozni. És leépítésnél nem őket küldik el, hanem a pályakezdő fiatalt, akinek még van lehetősége. (ja, meg kisgyerekei otthon)
Undorító ez az egész.

AnnaKarenina Te meg jó lenne, ha megmaradnál a "sunáznám" és "első" jellegő beszólásoknál, mert úgy látom, hogy az ilyen jellegű problémák olyan magasról ahol Te hordod az orrod már nem látszanak. Megértem, hogy bizonyos szint felett nincs rálátás az alacsonyabb szintek nyomorára. Ez nem baj, örülj Neki! Értem én, hogy a rózsadombról pld. nem látszik a Szabolcs megyeiek kínja. De ez csak akkor baj, amikor megmagyarázod, hogy az igazából nem úgy van...
@Hasse: "Nevezhetjük sikeresnek az előttünk álló időszakot " ? Ekkora marhaságot is régen hallottam ! Medve bőre effektus ?!
@kíváncsivagyok: Valóban... Csak ott mintha több ember kellene a nyájhatáshoz...:) Mint a magyar narancs: kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk! :)
50 évig vágytunk a demokráciára, most pedig 20 év után megszavazzuk, ami ellen 50 évig ágáltunk?!
Ecce homo
@newtehen: Szeretem azt, ha megmondják, mit gondolhatok. Gondolom, te is. Nem állítottam, hogy mindent átlátnék. Az viszont biztos, hogy a nyomor azért van, mert nincs elegendő munkahely. A szabolcsi cigányok is feljártak Bp-re dolgozni, amíg volt rá lehetőségük.
Ma a munkanélküliség nagyon sok réteget érint, kezdve a cigányokon, folytatva a pályakezdőkön és végezve a diplomás ötveneseknél, ha valamiért elvesztették az állásukat.
@Lorp: nem mentenek meg 4 év múlva a szavazók, csak FEGYVERREL lehet majd elvenni a hatalmat a gonosz törpétől..mert olyan alkotmány és választási módosítást csinál...
Hülye magyarok akik bírka módon a Orsós seggét nyalják! --ök is rájönnek majd...de késő lesz:)
Puskapor szagot érzek:)
Ezt minden topikban elmondom majd és minden nap, mert sokan még egyenlőre gondolni sem mernek erre:)))
Romnániában a nálunk radikális jobboldalinak mondott volna Basescu kormány egy húszárvágással levágta az adókat 16%-ra ha jól emlékszem 2006-ban. Egyformán mindegyik konkurens adónemet, hogy ne érje meg trükközni a számlákkal.
Eredmény: óriási mennyiségű többletbevétel 2007 végére, amiből 2008-ban újraaszfaltozták az ország közúthálózatát.
Rengeteg külföldi befektető érkezett, hisz a 16% egységes adónem az önmagáért beszél.

Persze az összes nyugati tanácsadó cég az akció ellen agitált, hisz a nyugati államok nem nézik jó szemmel, hogy Románia a 16%-os adójával szerre lenyúlja a nyugati nagy cégek termelőgyárait.

2009-re Romániában világossá vált, hogy jobban megéri felvenni a 20 milliárd eurós IMF hitelt a válság bajainak enyhítésére, mint megemelni az adókat.
Ugyanis az alacsony adók mellett akkor is épül a gazdaság, ha egyébként likviditási gondok vannak.

Persze ez a speciális román gazdasági struktúra miatt is van így. Ugyanis Romániában az adóelkerülés és korrupció legalább tízszerese a magyarországinak.

Az, hogy Magyarországon blokkolják különböző szakmai tanácsadók az adócsökkentést, nem más mint lobbytevékenység amit a központi költségvetés mindenkori haszonélvezői működtetnek.
Ez a blog tényleg arra jó, hogy idejárjak az LMP-n meg a fityiszen röhögni.
Balfaszok! :D
@helota: Így jutott oda Románia, ahol Magyarország tartott 60 évvel ezelőtt!
Gratulálunk, további kellemes fejlődést!
Munkahelyekhez: közel 1 millió mhely van meghirdetve,betöltetlen...
1 milliós mhely igérethez: valaki fentebb irta,kapára támaszkodó látszatmunkás csak a statisztikát javitja,érdemben csak viszi a pénzt.
EÜ,saját példa: egy autóbaleset következtében lettem rokkantnyugger 55 évesen. Jelentkeztem egy,a Klinikára meghirdetett portási állásra.Udvariasan elutasitottak,főmunkaidőben,közalkalmazotti státuszban(az ezzel járó kedvezményekkel) alkalmaznak 30-as portásokat.Picike szar az asztal sarkán,de ha ott van,nem tudom jó szájizzel elfogyasztani a legelőkelőbb menűt sem...
Mivan nem láttatok még kampányt?

Ha ez van olyan fontos mint az elkúrt évek feneketlen korrupcióval megfejelve, akkor szavazzatok megint boldogan az MSZP-re! Vagy az újszdsz LMP-re. Vagy a jobbikra..
@tcom:
"A magánbiztosítónak érdeke lett volna, hogy te elégedett legyél."

Igen?
Amerikában akkor miért is terjesztik ki a Tb-ét újabb marmincmillió polgárra?

Mert az ország polgárainek egészségét még akkor is érdemes megvédeni ha az egészségvédelem önmagában még a nullszaldót sem hozza. Ugyanis az ország lakosságának egészségi állapota stratégiai kincs aminek a hiánya néhány évtized múlva milliárdokat nyel el eredménytelenül tüzoltásra.

A Vizitdíjjal egyetértek. Mindenki örömmel megfizette volna. Jelenleg a 300 forintnak tízszeresét, százszorosát hagyják ott az emberek egy az orvosok között is csak szerencsésnek mondható szűk szakorvosi rétegnek. Elsősorban sebészeknek, akik aztán ha kell hanem vágnak, mészárolnak mert abból van a hálapénz.

A magánbiztosítóról festett mesédet, bocsáss meg de nem hiszem el.
Ma amikor semmibe nem kerül interneten kinyomozni valakinek az egészségi állapotát, szociális környezetét, kockázati mutatóit, a biztosító hozzáfér illegális adatbázisokhoz is, abban érdekelt, hogy csak az egészséges páciensekkel szerződjön a pénzükért. Az igazi betegek, akiknek a kezelése sokba kerülne, majd el lesznek tanácsolva és a megmaradt egy szem lepusztult, leszegényedett állami biztosítóra leszenk utalva. Úgyszintén a nyugdíjasok.

Eddig egyetlen országban sem tudták megoldani, hogy a magánbiztosítók ne szabadúljanak meg a valódi beteg ügyfeleiktől. A magánbiztosítók trökkök ezreit vetik be és a törvényhozás fényévekkel mögöttük jár, így nemhogy megfogni de befolyásolni sem tudják a magánbiztosítókat.
Ráadásúl a magánbiztosítók kiterjedt lobbyszervezeteket müködtetnek a törvényhozók befolyásolása érdekében és zsarolás meg egyéb titkosszolgálati eszközöktől sem riadnak vissza.
Ilyenkor egy kicsit örülök, mert vastagon bebizonyosodik amit eddig is mondtam, hogy a magyar a világ egyik leghülyébb népe, mit népe, ostoba tömege, selejtes elmebetegek, akiket egy ostoba paraszt meg tud vezetni, és még miniszterelnököt is csinálnak belőle.
Szart fogtok enni, és mosolyogva!
"Ilyenkor egy kicsit örülök, mert vastagon bebizonyosodik amit eddig is mondtam, hogy a magyar a világ egyik leghülyébb népe, mit népe, ostoba tömege, selejtes elmebetegek, akiket egy ostoba paraszt meg tud vezetni, és még miniszterelnököt is csinálnak belőle.
Szart fogtok enni, és mosolyogva!"

EZ MÁR MEGTÖRTÉNT! (2002-10)
@tcom: Igen szar a mobilcégek összes szolgáltatása.
Nem, nem versenyeznek értem hanem a hátam mögött kartelleznek, az ők szemszögükből a verseny egy null összeges játszma.

A magánbiztosítók csődbiztosítása állami garanciavállallással nem az adófizető zsebéből húzza ki a csődbement biztosító vezérigazgatójának busás prémiumát? miután az összes befektető igényét kamatos kamatostúl kielégítették szintén az adófizető pénzéből?
@tankréd: De abban a szarban még voltak mindenki számára kenyérdarabkák.
Nem kell itt a hiszti. A politikai látványpékség nem mai találmány. Lesz is adócsökkentés, meg nem is. Ha az egyik zsebemből a másikba pénzt rakok, akkor azt átrendezésnek fogják hívni. Valaki majd többet fog fizetni, valaki kevesebbet. lehet hogy a családok majd kevesebbet, a multik meg többet. Ezzel meg is oldódott a paradoxon:
A szavazópolgár kevesebbet fog fizetni, zrt meg nem szerepel a névjegyékben.
@Jimbo75: Az öreg anyád az adócsaló!
@Decsibácsi: " a fogyasztást terhelő adók emelése nem jó ötlet lásd + jövedéki adó az üzemanyagokon = kamionosok nem tankolnak itthon ami több kiesést fog okozni mint +bevételt."

Az üzemanyag egy árva kivétel. Az áfa emelése mellett is mindenki megveszi amire szüksége van, de nem veszi meg a sok kacatot amire nincs szüksége igazán. A gazdaság szempontjából meg jó az, ha az alapvetőbb szükségletek kielégítési lehetősége megelőzi a magasabb rendű szükségletek kielégítésének lehetőségét.

Egyszerübben: először a Maslowi piramis alján kellene renbe tenni a dolgokat a Maslowi piramis felső felének rovására, aztán az alapoktól haladni felfele.
Ma Magyarországon a vita a Maslowi piramis felső szitnjeiről szól, miközben az alja rohad és nemsokára maga alá temet mindent.
Még össze sem ült a kormány, meg sem alakult a parlament, honnan tudjátok, hogy nem lesz adócsökkentés? Mert állitólag Kövér azt mondta? Na és, nem ő lesz a miniszterelnök, se a pénzügyminiszter.
Itt néhány agybeteg "értelmiségi", már le is vonta a következtetést: Akkor szavazzunk megint a baloldalra! Gyerekek el lehet menni (maga a mester mondta)! Fehéroroszországban még mindig a PÁRT az úr és nem kell ilyen ellentmondásokon gondolkozni sem.
@Orbán a magyar nép ópiuma!: "Így jutott oda Románia, ahol Magyarország tartott 60 évvel ezelőtt!
Gratulálunk, további kellemes fejlődést!"

Hadd kérdezzem meg mikor jártál utoljára Romániában?

Csak a kedvedért:
Románia GDP-je 1999-ben fele volt a Magyarország JDP-jének. 2006-ban már a duplája.
Romániában a rendszerváltáskori örökkölt javak 70 %-a romániai tulajdonosok és az állam kezében maradt. Magyarországon a rendszerváltáskori örökkölt javak 70% került külföldi kézbe.
Romániában a rendszerváltáskor örökkölt úthálózat km/fő-re eső száma 1/50-ede volt a magyarországi km/fő-nek. Mára csak az 1/2-ede. Ez csak az erdélyi hegyvidéki nehéz útfejlesztések miatt van így. Ők nem homokba fúrnak alagútat és nem síkságon emelnek völgyhidat.
Tehát a cikk írója és az MSZP szerint:
1.Ha a FIDESZ adót csökkent idén akkor szemét,mert veszélyezteti a gazdaságot.
2.Ha a FIDESZ nem csökkent idén adót akkor szemét,mert megszegi az ígéretét.
Ezek után érdekelne van-e esetleg olyan dolog amit helyeselni is tudnának?
@Ríka: Lehet, hogy én értelmezem félre, de nem ennyire sarkított a helyzet, bár látom, hogy a támadás iránti vágy már előjött, mert szólni mertek a vezííírről! :)
A fő gondot abban látom, hogy 8 évig sírtak, hogy adót kell csökkenteni! De azt nem árulták ám el, hogy melyiket... TITOK! :)
Akkor most hogy is van ez?
Nem az veszélyezteti a gazdaságot, ha adót emelnek, vagy csökkentenek... Hanem az, ha azt ész nélkül, dühből teszik!
@Ríka: A cikk írója (én) a maga részéről például helyeselné, ha megértenéd amit leírt.
A maga részéről üdvösnek tartaná, ha a Fidesz kormány nem az "azonnali és nagyarányú adócsökkentés"sel kezdené a kormányzását.

Helyesnek tartaná azt is, ha a leendő kormánypárt választmányának elnöke és a jövő miniszterelnöke nem mondogatnának egymásnak ellent.
a vizitdíj az jó ötlet szerintem, ha:
1, látom, hogy az orvos aki a legszemélyesebb bajomról is tud fejlődni képes és ezzel az én létbiztonságomat növeli.
2, a mértékét, és a fizetők körét az adott háziorvos határozza meg,mert hát ő látja, hogy mennyire terhelhetők a páciensei, illetve, hogy kik azok akik nem a legminimlisabb összeg is ér vágás.

viszont az trsadalom biztosítst, nyugdíjat a piac törvényszerűségének kitenni, az maga a gazemberség, mert hát azt meg tapasztalhattuk hogy a piac logikája a haszon maximalizálás, tehát a piaci alapon működő egészség biztosítási rendszerben a jó biztosított az egy olyan személy aki sokat fizet be, de keveset igényel vissza: tehát épp a nyuigdíjazása előtt hirtelen elhalálozik, anélkül, hogy egy árva vasat is visszakéne neki osztani.
@abcdefghijklmnopqrstvxyz: Első körben elég lenne, ha minden párt elmondaná, hogy az európai országok közül, melyik egészségügyi rendszerét tartja elfogadhatónak, átdolgozhatónak Magyarországra. Eddig csak az SZDSZ-ről tudtuk, hogy Hollandia az alap, de a többiek is mondhatnának már valamit.
@AnnaKarenina: A tények azok, amiért a Fideszre szavaztunk, kedves siránkozó balosok.

Nekünk jó volt az első Orbán kormány alatt. Nekünk, akik gyereket neveltünk és adót fizettünk. Haladt az ország valamerre, voltak célok és remények, ami ebben a 8 évben nem volt.

Tisztában vagyok vele, hogy titeket ezek a dolgok hidegen hagynak, de azt meg mi szarjuk le.

Áltassátok nyugodtan magatokat azzal, amivel akarjátok, mi tudjuk, hogy miért szavaztunk a Fideszre. Mi, cirka kétmillióan. Mi, akik pontosan tudtuk, hogy mit fogtok csinálni az ebül szerzett hatalommal. Gondolok itt a 2002-es szoci ötletrohamokra, amivel "kidolgoztátok a kormányprogramotokat" .Amivel elvettétek a lehetőséget tőlünk, összefogva a szocikra kádári reményekkel tekintő nyugdíjashadra, akik nem reformot és haladást vártak Megyótól és Kovács Lacától, hanem a fiatalságukat sírták vissza.
Azért a tények kedvéért, kedves Anna Karenina!

A hazugság nem az volt a gyurcsányi kormányzásban, hogy megígérte a kampányban, hogy 30%-kal csökkenti az adókat,és nem sikerült neki csak 5 %-kal, hanem az, hogy megígérte, mit megígérte, törvénybe foglalta, hogy adócsökkenés lesz és helyette adókat emelt éskampányeszközzé silányította a törvényhozást.

Az ember, aki soha sem hazudott miniszterelnökként az ország állapotáról, nem a kampányígéreteit kérte számon, hanem a miniszterelnöki tekintélyt.

Te hülyézed le a Fidesz szavazóit, miközben vagy te vagy hülye és ostoba, vagy minket nézel annak.
süti beállítások módosítása