Nem is tudtam, hogy a szárított, őrölt tulipán tudatmódosításra alkalmas lehet.
Pedig valamit kitaláltak az MDF-ben, mert szemmel alig követhető szárnyalásba kezdtek az utóbbi napokban. Csúcsra jár a bokrosi ideológia, megszületik a "liberáliskonzervatív" kifejezés, mint rekeszizom szaggató szállóige. A csúcsot mégsem ezzel, hanem egy új plakáttal ostromoják, íme:
Látszólag az egészségünkért aggódnak, de azért ott lapít a fejlécben a kérdés: meddig cummantjuk még lefelé a Fideszt, Maszopot és a Jobbikot? Mi hülyék. Mikor a megoldás kézenfekvő, ott van a láblécben: itt az idő a leszokásra, alternatíva Bokros Lajos. Térdre imához Magyarország.
Tekintsünk el attól, hogy ebben az országban állítólag érvényben van egy reklámtörvény, ami szabályozza a dohánytermékek bemutatását. Pláne plakáton. Nemrég a cigi blogot baszogatták nemzeti egészségvédőink a témában, de megszokhattuk, a pártpolitikának bármit lehet. Törvényeken átlépni, pofátlanul védjegyeket lopni, és baszottul ötlettelennek lenni is akár.
No, meg irigylésre méltóan cinikusan beszólogatni. A BAT Pécsi Dohánygyár KFT. tiltakozik bevett márkáinak és védjegyeinek lenyúlásáért. Mire Somogyi Zoltán szájmanager ennyit üzent vissza:"Véleményem szerint a plakáton szereplő cigaretták és pártok között kizárólag egyetlen hasonlóság van: mindegyik tele van tömve dohánnyal".
Ugyan lassan kínossá válik ezeken a roggyant elméken szórakozni, de ebben az esetben szívesen adok néhány kampánytanácsot, anti-szimpátiából, ingyen.
Ha ki akarjátok loccsantani a küblit, akkor ne csak pipiskedve piszkáljátok bottal messziről, hanem rúgjátok fel nekifutásból. Valahogy így:
Utólag Somogyi úr elmagyarázhatja az érdeklődőknek, hogy ugyan kérem, ez merő félreértés, hiszen se a kender, se a marihuána szavak nem szerepelnek sehol. A papírba tekert szárított tulipánban és a jointban legfeljebb annyi a közös, hogy mindkettőnek izzik a vége.
De ha ez esetleg durva volna az érzékeny lelkületű, magukat konzervatívnak blöffölő pártkatonáknak, akkor lehet csinálni egy sokkal puhább, mondhatni romantikus verziót:
Egyszerű és frappáns volna. Meg praktikus is. A bizalommal egymáshoz forduló emberpár, a rég elmúlt márka, amiért nem reklamál már senki, a "mese nincs" valóságtartalomra utalása gyönyörűen fejezi ki az őszinte be és felismerést: válság van.
Jah. Válság van. Az MDF-ben sacc/kb 0,9 százaléknyi.