Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: telex.hu/eletmod/2024/05/12/eperfold-gyerektilalom-kis-es-nagydolgok "„Azzal nincs baj, ha gyerme... (2024.05.12. 18:17) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Pink Floyd Live in New York 1988 www.youtube.com/watch?v=13m5-0EOwIM (2024.05.08. 10:34) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.01.24. 08:00 Fabius

Reszkessetek nyugdíjasok!

Címkék: kampány mszp fidesz gusztustalan

Nem tudjátok, van nyitva ma valahol bélyegző készítő?
Az van, hogy anyósom menne a piacra, és a hírek szerint annyi lett hirtelen az aláírásgyűjő, félek ínhüvely gyulladást fog kapni szegény. Kéne egy fasza stempli, rá valami frappáns "húzzatok a faszba! -sok'szeretettel Ilonka néni" -szöveg. Ezzel nyom egyet az ívekre, aztán mamusz helyett nyúlcipő, és futás.

Lesz kik elől menekülni. Mindkét nagy pártunk úgy érzi, nekik márpedig az utcán kell haknizni a nyugdíjasok kegyeiért. Aktivisták fogják levadászni a kóbor öregeket aluljáróban, nagyobb tereken, piacon, közért pénztáraknál. Meg liftekben mert onnan hová szaladnának?
Az idősek váltak a kampány középpontjává, fejük fölött hánynak egymás torkába a felek. Ők meg csak pislognak, mint busmanok a szánkóra: ez mi? Mitől lettünk ilyen fontosak egyszerre? Mi ez a Mennyi?! Hetven! -hakni? Komédiának kurva szar, drámának meg mulatságos.
Olyan igazi sírva vigadós esztrádműsor, csak a fókahangon éneklő Bajor Imre hiányzik belőle.

Pedig milyen szépen indult. A Fidesz végre előjött valami konkrétummal, volt ember aki odaállt a kijelentés mögé. Haladás ez a nagy narancsinges titkolózás után, nem is fogadta őszinte lelkesedéssel mindenki a pártból: (kattra nagyobb lesz)

Persze jött az ellenpropaganda, megindult a lépcsőházi pletyka, központi téma lett a nyugdíjas klubban meg a pedikűrösnél: -hallottad Gizikém?! Hetven évig fogtok itt rohadni a munkában! Gyün a PatásOrbán, oszt' odabasz a nyugdíjnak! Drága Bélám idén lesz  hatvankettő, de most rá kell húznia még nyolc évet?

Pártunk és kormányunk minden eszközzel igyekezett megnyugtatni az időseket. Úgy hullott belőlük a sajtótájékoztató, mint Medveczky Ilonka hajából a beszáradt hajlakk korpa, áradt belőlük a megnyugtató béke és szeretet:

Csakhogy ez itt Magyarország, jó reggelt kívánok! -tessék szépen felébredni az álomvilágból. A közeljövő kormánypártja nem engedheti, hogy a mostaniak simizzék a hárommillió nyugdíjas fejét. Remekül átlátva, hogy az öregeket Drága Bolgár'úr vagy jobb esetben Csintalan Sanyi az a snájdig ember látja el információval, minden csatornán egyszerre lendültek támadásba:

H A Z U D N A K  ! !

Mi nem mondtunk ilyet! Ezt különben is ők mondták! Haragra gerjedt a hazugsággal vádolt hatalom, most mutassuk meg a geciknek alapon előjöttek a tutival: gyűjtsünk aláírást!
-Már nem csak hazudtok, hanem szellemi terméket is loptok? -tajtékzott a túloldal, hisz a gyűjtőíves komédia az ő fegyverük volt. Eddig. Nagy úr a rutin, gyorsan bejelentették: ők gyűjtenek!

Szüleink, nagyszüleink meg félnek. Már régen nem a korhatár kitolásától vagy a svéd modell bevezetésétől. Hanem az egymással versengő aktivistáktól. Látni vélik ahogy lesben állnak, és a közelgő nyuggert fixálják. Aki ha elszalad még kiabálnak is utána: Ne szaladjon Lenke néni! Hoztunk ám Gyurcsány plakátot írásért cserébe! ...Nézd a geci hogy szalad...Hoztunk fél kiló krumplit, medvecukrot, nyuszilufit, törökmézet! -há'ne szaladjon már el!

Tisztelt Uraim! Igen, ti ott fenn a nagy büdösben! Rendben van ez így? A hányingert keltő kampányfogások helyett nem lehetne előjönni a valós szándékokkal? A nyugdíjas csak öreg, és nem hülye. Köztük van a ti anyátok és apátok is. Úgy érzitek valóban nem egyebek ők hárommillió tárgyiasított szavazatnál?
 

148 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr151696833

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyugdíjügyek: reform vagy bukás 2010.01.24. 09:49:34

„Az egyre gyarapodó számú nyugdíjas szavazatait megnyerni kívánó politikai gesztusok rendre felülírják a nyugdíjrendszer átalakításának égető szükségességét.” ( Bokros Lajos, közgazdász professzor dolgozata, 34. oldal;-]] ) Itt van ez a plakátf…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Írják alá egymás gyűjtőíveit, azt kussoljanak végre be a nyugdíjügyek populista tárgyalásával. Térjünk rá arra, h az egykor mszp-s, ma pedig a fideszellenes mdf miniszterelnök-jelölt Bokros miért mond nagyjából hasonló dolgokat, mint Varga Misi.
@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=77):

Talán azért, mert annak van értelme?

(Egyébként meglepő módon Varga mond olyat, mint Bokros:)
Kedves Posztoló, ez a kampány a 8 millió választókorú lakosból legalább 4 milliónak szól, ugyanis nemcsak a most létező nyugdíjasokat szólítja meg, hanem az 50 felettieket is, ugyanis beszélnek itt a

- korhatár emeléséről, és
- a kiszámítás módszerének megváltoztatásáról is!

Így az érintettek köre közel van az ötmillióhoz.
Ez nem ok arra, hogy mindenki faszságot pofázzon. Nem? Malac, malacka, lófaszmalac meg egyebek, a tótawén is ott vered magad. Rajta vagy a fidesz-listán?

ÉRTELEM kellene már egy kicsi, nem hit.
Borotvált fejű gyurmáktól nem gyűjtenek aláírást. Meg is van az alter megoldás: nyugdíjas klubba súlyzókat és borotvát :)
@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=77):

Ha ez a kampány nekem -a nyugdíjas kort egyelőre messzi távolból szemlélőnek- is szól akkor nem csak erről kellene beszélniük. Hanem például a nyugdíjalapokról. Ideje volna rendezni a sorokat, mert válság ide vagy oda, az nincs rendben, hogy az alapkezelő (OTP Magánnyugdíj) egy levélben közli: a tíz évi megtakarításom 33%-át elbukták egy év alatt, bocsesz.
..és alkkor a pártok elhatározták, hogy nincs tovább ! Nincs ingyen reggeli, ebéd, vacsora !/Kivéve nekik ! :)/Nem lehet tovább a nyugdíjasokat honorálni, mindenféle módon támogatni, különféle számításokkal, 8-10 %-kal dodotálni !/Kivéve őket ! :)/ Le kell építeni a 13.-kat, le kell építeni a támogatásokat, el kell venni 8 %-ot új kiszámítással, hagy csökkenjen csak folyamatosan az a reálnyugdíj !Meg kell szigorítani a nyugdíjas mun kába állását, minek dolgozzon, ha nő a megélhetési ktsg-e, ha nő a rezsije, stb., /elég, ha nekik van 20 állásuk !!!...../ Várólistákat állítottak fel nekik, hátha idő előtt kihalnak.....
Nem is olyan fontos a nyugdíjasok szavazata....
..és most mégis....köllene....köllene...kelllene....jól jönne......
Csak most már, ők nem kellenek......senkinek !
A társadalom a politikusokat amortizálja !
Hello Mindenki!

Sajnos ez a baj, hogy elöregszik a társadalmunk ... Nincs fiatal és mindent a szaros nyugdíjasok uralnak. Az összes tetves párt, hogy a zsebét megtömhesse a többségben lévő nyugdíjasokat akarja maga mellé állítani. Számomra ez már unalmas. A csapból is ez folyik, hogy a nyugdíjasok így, a nyugdíjasok úgy. Természetesen van olyan nyugdíjas is akinek nagyon kevés a jövedelme(ilyen lesz pl.édesanyám is, aki ledolgozott 40 évet tisztességgel, becsülettel de éljen meg majd ahogyan tud abból a kevésből. És van a másik féle is aki nyugdíjas és ugyanúgy dolgozik rendesen tovább. Ez ugye "dupla" jövedelem és még más fiatal munkaképes elől is elveszi a lehetőséget). Szóval ezzel is tisztában vagyok. Azonban most az átlagról nyilvánítom ki a véleményemet. Elegem van már belőlük. Bezzeg a fiatalabb kereső réteg meg dögöljön éhen és éljen meg ahogy tud! Igaz?! Nekünk elég a minimálbér vagy egy kicsivel több is. Nekünk nem kell gyerek és család ... Vagy, ha mégis akkor bőven elég a minimálbér!!! Abból simán fel lehet nevelni egy-két gyereket. Nem lenne itt probléma, ha a nyugdíjas tisztességes járandósággal rendelkezne csak akkor a dolgozó réteg bérét is emelni kéne, hogy az a fiatal ne kilátástalannak érezze és lássa a jövőjét. Így nem kell azon csodálkozni és siránkozni fent az okosoknak, hogy elöregszik a társadalom. így ki akar családot alapítani és kinek kell gyerek, ha nem, vagy csak éppen hogy fel tudja nevelni ...

További szép napot
Az is jellemző a politikusainkra, hogy a svéd modellből csak a 70 éves nyugdíj korhatárt akarják átvenni, a svéd életszínvonalat, a svéd fizetéseket,/Kivéve maguknak ! :O)/ svéd nyugdíjakat persze eszükbe sem jut átvenni.....
Milyen torz gondolkodás már ez ?????
Tünés a Parlamentből !!!:DDDDD
A nyugdíjasok nem hülyék csak némelyik amnéziás. Mikor a FIDESZ kormányzásra került, mi volt amit először nem csinált meg? A törvényben előírt nyugdíjemelést nem hajtotta végre arra hivatkozva, hogy nincs rá a költségvetésben keret. Csak azt nem tudom mikor hazudtak, mert előtte nem sokkal azt nyilatkozták, hogy a pénzügyi helyzete az országnak stabil.
Na ezért mondom azt, hogy nagyon sok amnéziás nyugdíjas él ebben az országban.
Most ki hazudik nagyobbat azt nem tudom, de a FIDESZ-nek ezek után hinni nem lehetne. Sajnos még így sokan vannak a nyugdíjasok között akik istenítik őket. Majd rá fognak fázni. az a baj az égészben, hogy nem csak azok fogják megszívni akik rájuk szavaznak majd, hanem minden leendő, és mostani nyugdíjas. Minden pártnak addig kellenek a nyugdíjasok amíg elmegy szavazni.
Sokkal egyszerűbb lenne az élet, ha a járulékot NEM fizető, NEM adózó polgároknak NEM adnánk választójogot.

Akkor nem kellene értük haknizni. Ahogy mondjuk a gyerekekért sem haknizik senki, mert nincs szavazójoguk. Pedig lehetne nekik ingyenlegót ígérni...
@Viikinki:

..ö..öö..ööööö......Van fiatal !
Sok is !!!
Csak a legnagyobb részük MUNKANÉLKÜLI !!!
Mert Magyarországon politikusaink megszüntették a termelőágazatokat, iparban mezőgazdaságban egyaránt.
A sok egymás hegyére épített szálloda, wellness, valamint a még úgy ahogy működőképes kft meg nem bírja felszívni a munkát keresőket.
A multik pedig csak a saját profitjukkal törődnek.
@Manyizga: Akkor ebben az országban sok embernek nem volna választójoga. Nem a munkavállaló fizeti a járulékokat, hanem a vállalkozó a munkavállaló után. Nos sok-sok vállalkozó be sem jelenti a dolgozóit. Miről beszélsz itt,
Ma hallottam róla először, hogy a két idióta párt ilyen kérdő- és ellen-kérdőiveket köröztet.És ha megvan a szükséges aláirás-szám/600000/,akkor népszavazás lesz még a választások előtt?Nem,ugye?Ha az aláirók - meglepő módon - nem óhajtanák a nyugdijkorhatár emelését és a nyugdijak összegének csökkentését,akkor az a majdani kormányra nézve kötelező érvényű lesz?Nem.Akkor mire ez a baromság?Középső csoportos óvodás szinvonal.
@Manyizga:És, ha már elvették a munkát, elvették a bért,/dolgozók fele minimálbérért dolgozik !!!/elvették a nyugdíjat, elvennék a választójogot is !/ez elmebetegség, de már nem csodálkoznék ezen sem ! :O)/, akkor foghatnák magukat és sürgősen elköltözhetnének a Marsra, összes pereputtyal együtt !
Nagyon sok hálaadó sms-t küldenénk utánuk !:DDDDD
@Viikinki: Te vagy a szaros. A szüleidre vagy nagyszüleidre is értetted a szaros jelzőt?
@Viikinki: Kedveském, nekem meg belőled, és a hozzád hasonlókból van elegem. Miről tehetek én, aki több, mint 40 évet ledolgozott és végig vonták tőle a járulékokat! Most dögöljek éhen a szüleiddel együtt? Nem miattam annyi a fizetésed amennyi, és arról a többi nyugdíjas sem tehet.
Úgyhogy összegezve elegem van már ebből a pofázó, és követlődző, az időseket okoló korosztályból.Nem mi csináljuk a politikát, mi csak felneveltünk Titeket!
@Manyizga: ezt úgy kell érteni, hogy anyám a negyven ledolgozott év és befizetett adó után már ne pofázzon bele az ország dolgaiba? Nekem úgy rémlik, az elmúlt időszakban sem magától működött az ország, valakik összeadták rá a pénzt.

Lesarkítottam, de igaz. Ha egy nyugdíjasnak azt mondja bármelyik hatalom, adunk neked még egy havi lóvét, jó? Igaz az állam erején felül tesszük, igazságtalan a többiekkel szemben, de...
Akkor ezért nem a nyugger a hibás.
Mostmár kezd a tököm megtelni a nyugdíjasoktól!
Előre mocsájtom, én is az vagyok, de ez már sok.
Én módosítanám a választási törvényt, nyugdíjasok nem szavazhatnának!! Felháborító, hogy 3 mill. öreg dönti el egy ország sorsát! Önzö, akaratos, mindenkit semmibevevő banda. Le sem szarják a családosokat, mit érdekli őket, hogy emberek milliói éheznek, nyomorognak! Senki és semmi nem izgatja őket, csak az, hogy ingyen utazhassanak, megkapják az évi emelésüket ha törik, ha szakad. Ez már több a soknál!!! A sok szerencsétlen gyermekes családra kéne gondolni, ahol kirúgták az apát és anyát! Menjenek a büdös francaba a nyugdíjasok. Mondom, én is az vagyok, de szégyenlem!
@Viikinki: Hárommillió emberről/akiknek 99,99%-át biztosan nem is ismered/ nyilvánitasz igy véleményt:szaros nyugdijasok?!Kivétel édesanyád.Meg a többiek édesanyja,édesapja.
Biztos jóval fiatalabb vagy mint én, de nekem 20 éves koromban sem volt ilyen végletekig leegyszerüsitett,demagóg gondolkodásom.
Ajánlom figyelmedbe Dino Buzzati Hajtóvadászat öregekre c. novelláját.
@Manyizga: Igazából semmilyen embernek nem kellene adni szavazó jogot. Kelljen kiérdemelni. Mondjuk egy állampolgári vizsgával. Szépen kérdezzenek rá pár lényeges történelmi eseményre , és derítsék ki a vizsgázó mennyire van képben a közéleti dolgokban.
Szavazzon az aki tájékozott és legalább minimális szinten gondolkozik.
@Viikinki:
Tök igazad van!
Van egy pár blogoló, aki vérig van sértve. Merthogy ők nevelték fel ezt a korosztályt meg beletartozik Édesanyád is?
Azt nem vitatja senki, hogy becsülettel felneveltek egy korosztályt! A kurva életbe!!!!! Nem erről van szó! Arról, hogy azért mert felneveltek nem kell ingyen utazni, nem kell, hogy a járandóságuk jobban emelkedjen mint a robotoló szerencsétleneknek, nem kell, hogy az ő kényük kedvük szerint alakuljon egy ország sorsa. Nem kell, hogy úgy gondolják, nekik minden jár és ha nem kapják meg, zsarolják az országot!
@Viikinki:

Kiforratlan személyiség,hiányos ismeretek,alacsony képzettség és intelligencia.

Sajnos ez van. Ezzel nagyon nehéz lesz jól fizető állást találni,családot alapítani,gyarapodni.

A nyugdíjasok jelentős része nyomorog.
A következő 10 évben várhatóan egy olyan korosztály,réteg fogja elérni a nyugdíjas kort,akinek nem lesz meg a kötelező munkaviszony ideje(nem jelentették be munkahelyén),minimális a hívatalos jövedelme.
Ebből adódóan olyan nyugdíjat fog kapni,ami az éhenhaláshoz sem elegendő.

A szakemberek azzal kalkulálnak,hogy ez a réteg haláláig az egyetlen tartalékát,vagyonát,a saját tulajdonú lakását fogja felélni.(Már akinek van!)
A helyzet tehát drasztikusan romlani fog.

Egy biztos:a rendkívül rossz eü.adatok miatt honfitársaink többsége a nyugdíjas kort nem éri meg.Aki megéli az sem élvezheti pár évnél tovább.

Tehát ne szídjuk,írígyeljük,hanem tiszteljük az idősöket,saját szüleinket és nagyszüleinket.Idő kérdése és mindenkire ez a sors vár!
Fiatal vagyok, fizetek adót.

Tessék mondani, nem lesz nekem ebből bajom?
Azért ahhoz pofa kell, h az az mszp, amelyik
- bevezette a vizitdíjat;
- bevezette a kórházi napidíjat;
- privatizálni akarta az egészségbiztosítást;
- elvette a 13. havi nyugdíjat;
- hónapokig fikázta a Fidesz távhő és alapélelmiszer áfacsökkentésre vonatkozó javaslatát, sőt: azt állította, h azt lehetetlen megcsinálni (bezzeg válság idején - választás előtt - lehetett)

szóval, ez az mszp, aki annyi mindenben mutatott nyugdíjasellenes lépéseket, most úgy tünteti fel magát, mint fő nyuggervédő.
@malac69 nemigazországi hisztisbarom (centi=377):

Most meg itt osztod az észt, köcsögbura?
1 dolog biztos:

nem a nyugdíjasok tehetnek róla, h használják őket, hanem a szocializációjuk, és a néhányukra jellemző kóros amnézia és demencia, és legfőképp az őket kihasználó pártok.

(Tisztelet a kivételnek)
Fabius: "...mutassuk meg a geciknek..."

Alaposan ki kellene mosnod azt a mocskos pofádat, hogy ne legyen tele állandóan a szexuális életed tárgyával.
@jorda:
Na, figyu! Nem a jelenlegi nyugdíjas korosztály teremtette meg az a helyzetet, hogy ti nem fogtok nyugdíjat kapni! Adva van a lehetőség, harcoljátok ki a jogaitokat, háborodjatok fel, tiltakozzatok, de ezekhez semmi köze a mostani időseknek! Próbálom elhalófélben lévő szürkeállományoddal megértetni! Nem erről van szó! Arról van szó, hogy a 3 mill. nyugdíjastól függ egy ország, mert ők zsarolják! Nekik semmi és senki nem számít, a lényeg, hogy az ő javaik biztosítva legyen! Tiszteljük és szeretjük őket, de nem erről van szó. Ne tereld el demagógiával a lényegről a szót!
@malac69 nemigazországi hisztimaszatoló (farkam centi=7): "szóval, ez az mszp, aki annyi mindenben mutatott nyugdíjasellenes lépéseket, most úgy tünteti fel magát, mint fő nyuggervédő"

Hazudozó gyíkarc, te még azt is bevallottad, hogy tagja voltál a maszopnak, most meg szidod őket? Na ilyenekkel van tele a mostani köcsög pártod is. Mind komcsik vagytok: itt is meg ott is... elmehetnétek már a gennybe.
Egyetértek!

Én is így gondlom! Dögöljön meg mind a kettő!
jujj,de fáj, amiket(trágárul) fenn írtatok.
Nekem az a bajom, hogy a nyugdíjasokat mindig csak a választási kampányban veszik elő, aztán lehúzzák őket, hisz ott biztos a jövedelem (gondolok itt a Fideszre is, anno).
Varga őszintén kipofázott, most meg mosakodnak.
Hazudik minkét oldal, de könyörgöm!, ezért ne itt essetek egymásnak, hanem legyetek reálisak.
Egyéni számlákra lenne szükség a TB-nél is ,meg a nyugdíjpénztárakban is,akkor a gyökerek nem tudnának a nyudgíjakkal variálni. Most a nyugdíjak tekintélyes részét más adóbevételekból, kötvénykibocsájtásokból tudják csak kifizetni,amit ugye a most dolgozókkal fizettetnek meg...
Persze legyen 13. havi nyugdíj,de miből is?
Az MSzP-nek azt sem szabad elhinni,amit kérdez!
Hány rokkantgyugdíjas van nálunk?
Hivatalosan minden második munkaképes ember dolgozik.
Aki soha nem dolgozott,mert például egész életében megélhetési gyerekszülő volt,az is jogosult lesz nyugdíjra. OK. de én ezt nem fogom fizetni...
@georg 48: Nyugodj meg;valószinűleg nem fognak sokáig ingyen utazni.Az ilyen juttatások egyik percről a másikra eltörölhetőek, mint láthattuk mostanában.Az igy felszabaduló irdatlan összegeket a még aktivak között fogják szétosztani.Ahogy eddig is tették.Hacsak figyelmetlenségből előbb el nem költik luxus-terepjárókra,végkielégitésekre,szaktanácsadási dijakra.
Egyet árulj el nekem:Mit értesz az alatt, hogy a nyugdijasok zsarolják az országot?Gondold meg, mit mondasz.Segitségül ideirom a Btk. értelmezését a zsarolásról:"..aki jogtalan haszonszerzés végett mást erőszakkal vagy fenyegetéssel kényszerit.."
Nos?
@egyittlakó:
Önmagad minősítetted a hozzászólásoddal, én meg csak egyszerűen kiröhöglek, kedves agyfaszban szenvedő, buta droid.

Jobbulást!:-)))
@pandacsökiboborján:
az eszemmel értem amit írsz, de sajnos semelyik párt progjamjában nem találom azt a törekvést, hogy ne így legyen.
Fel vagyok háborodva az össznépi jótékonykodáson: gürizek, fizetek, a feketemunkások, meg a cigányok lezsírozzák a jövedelmemet, mert az a cél mindegyik pártnál, hogy a rászorultakat segítsük.
"össznépi banzáj, meg össznépi jólét" az én fillérjeimből, már 20 éve?:(, tököm ki van,
én mikor leszek rászorult?:(
„Az egyre gyarapodó számú nyugdíjas szavazatait megnyerni kívánó politikai gesztusok rendre felülírják a nyugdíjrendszer átalakításának égető szükségességét.”

Na hol írták?

Jobbik program 34. oldal:
www.jobbik.hu/sites/jobbik.hu/down/Jobbik-program2010OGY.pdf
@malac69 köpönyegforgató sertés:

Tévedsz, baromarcú. Pontosan téged minősítettelek, hiába pofázol mellé. Büdös komcsi vagy, ez tény, ráadásul most meg nemzeti.
Hánynom kell tőled. Ne is reagálj rá, mert kár időt pazarolnom az ilyen selejtekre.
@Kalamona: basszák meg! Itt mindenkinek joga van mindenhez, de mi van a kötelességekkel?
Kennedy mondta-ő egy hírhedt amerikai rasszista és fasiszta volt-hogy ne azt kérdezt mit tehet...
A gyest és a többi szart nem kellene a korábbi jövedelmekhez kötni? Nem kellene családi adózást bevezetni?
Persze a magyarok csak nyomják a melót túlótában,műszakokban, hogy a sok élősködőnek legyen mit elinnia és elgépeznie...
Ezeknek minden ingyen van: iskolaszer,kaja a suliban stb... de ugy mennyire el vannak nyomva...
@egyittlakó:
Minél idegesebb vagyol, annál jobban röhögök rajtad.XDDDD
Csomagolj, baszod, mert el leszel űzve az ősi földre, geciiiiii!:o)))))

Jaaaa, és ne tévedjél, mert a Fidesz is náci párt, és ma már minden büdös komcsi ezekre a nácikra szavaz. Én meg, főkomcsi, leginkább. De a lényeg: csomagóóóóóóóólj!XDD
Sajnos teljesen reménytelen a kampány alatti szakmai vita.
Naív aki ezt várja.
Bárki jön elő valamilyen változással azt azonnal a ízekre tépi a többi és mint véres kardot körbehordozza a médián.
Jó példa ez a nyugdíj ügy. Alig pár napja kezdtek vitázni róla, máris felhívott egy automata hang, hogy keressem a Fideszes képviselőt, hogy tényleg kifosztják e a nyugdíjasokat.....

Ilyen környezetben nem is vagyok kiváncsi a szakmára, úgyis ovis hajhúzigálás lesz belőle.

Aki most akar dönteni az jobb ha nem néz tv-t.

Az elmúlt kormányok tettei alapján könnyebb eligazodni, a szvaik most mit sem érnek.
@Kalmár: ha van egy probléma, bizonyos szempotokat figyelembe véve optimális megoldást egyféle képpen lehet találni. Ilyen egyszerű. Amit ezek a nyugdíjakkal akarnak csinálni az egy rövidtávú, hosszútávon működésképtelen rendszer,de sajnos a sok hülyének ezt könnyebb beadni,mint a részletesen indokolt terveket.
" Annak a minisztériumnak a honlapján, amelynek egyébként Korózs operatív vezetője, legalább 2005 óta elérhető az a statisztika, amely szerint a Horn-kormány idején, amikor Korózs szerint a „nyugdíjasok mindig jobban jártak”, 11,9%-kal(!) csökkent a nyugdíjak vásárlóértéke, az Orbán-kormány idején a nyugdíjak reálértéke bármely más rendszerváltozás utáni kormányzati időszakot megelőzve 22,2%-kal emelkedett, a Medgyessy-Gyurcsány-kormány idején 19,6%-kal ugyan nőtt, de ez a szám még mindig kisebb, mint az Orbán-érában, 2007-től pedig a nyugdíjak reálértéke hol csökkent (2007: -1,4%), hol nőtt (2008: +4,1%), hol ismét csökkent (2009: pontos adat még nincs, de a 13. havi nyugdíj elvétele miatt újabb jelentős csökkenés várható – a kormány szerint -8,3%(!)). Egyelőre tehát Orbánéknál a pont."

Utána lehet nézni, t. szocialista párt!
3 millió nyugger egy 10 milliós országban... vicc.
Ezeken kéne spórolni, nem osztogatni nekik.
Szebb jövőt!
@pandacsökiboborján: Én nem tudom mi a jó.
Az egész világon mindenhol vitáznak 1000 diplomás tudósok ezen.
Örülök, hogy te látod, mi az egyetlen optimáils megoldás.
Nekem egyenlőre elég az, hogy akik 8 évig irányítottak azok most hirtelen rájönnek, hogy semmi sem jó, de tudják a tutit, majd most megcsinálják úttörő becsszóra.
Na ebből nem kérek.

Szerintem komoly lélekbúvár kell ahhoz, aki átgondolva az elmúlt éveket úgy értékeli, hogy jól mennek a dolgok, szeretném ha folytatnák.
Pedig minden 10. ember még rájuk szavaz.
Valószínű, hogy nem is őértük, csak jól be vannak oltva valami jeges félelemmel a többiek ellen.
Vagy van érv mellettük is??
Én csak azt hallom a szociktól, hogy ha kérdezik őket miért szavazzunk rátok, hogy azért mert ellenkező esetben Orbán....blablabla
@Kivlov: Szebb Jövőt!
Mondcsak a Dzsobbájk még csak véletlenül se szórná a pénzt a gyes-gyed rendszerben,meg főállású anyaság,ami nyugdíjalapot képez(persze ezzzel pont gypsy kingéket támogatná)
szebb jövőt-ugyan már,bele lóg a kezed a bilibe.
@Kalmár: van biztos optimális megoldás,ha van egy cél,amit el kell érni. de ezek még ezt sem tudják megfogalmazni-nem véletlenül mondta a szellemi vezérük, hogy majd beledöglött, hogy úgy tegyen,mintha kormányozna.
Nézd meg Merkelt,fizikus,rendszeresen publikál,állítólag igen jó képessége van a kormányzásra. Nálunk miért nincsenek ilyen politikusok? Mesterházy meg Lendvai meg Kalaptündér...
@pandacsökiboborján:
neked meg az orrod lóg bele a gangeszba.
úgyhogy a szádat evésre, mindenki jobban jár...
@Kivlov: ha nem is mindenki,de te biztosan.Te szláv nevű ősmagyar.
@Roy: "Akkor ebben az országban sok embernek nem volna választójoga."

Legalább akkor kibukna, hogy mennyien vannak feketén foglalkoztatva és hogy hány ember után nem fizetnek járulékot. Meg akkor nem tudna a két nagy párt a nyugdíjasok szavazataira vadászni ilyen gusztustalan módon...

Én is azt támogatom, hogy az kapjon választójogot, aki dolgozik és adózik. Miért kapjon választójogot az, aki könnyen befolyásolható és mindenféle hazugságokkal riogatják? Miért kapjon választójogot az, aki egyáltalán nem is akar dolgozni, csak a segélyt várja, meg a szavazás előtti pörkölt főzést? Miért kapjon választójogot az, aki börtönben rohad mert veszélyes a társadalomra?
Miért dönthessenek azok, akik egy fűszálat sem tesznek hozzá az ország sorsának javításához?

Szerinted egyébként nem lenne jobb, ha pl. emiatt kibukna hogy mennyien vannak feketén foglalkoztatva? Legalább megoldódna ez a probléma is.

Ja nem is. Csak egy szemét fideszes mondhat ilyet, hogy feketegazdaság Magyarországon... Hiszen Gyurcsány megmondta, hogy kifehérítik, kiszürkítik a feketegazdaságot. Már pedig ha ő azt mondta, akkor az 1000% igaz, mert Őszöd után tudjuk hogy csak ő mond igazat. Ha meg igazat mond, akkor ez is igaz. És akkor ma Magyarországon nem is létezik feketegazdaság.

:)
Ja-ja. Nem akarnak ezek semmit megváltani, csak egymást legyőzni. Folytatódik minden úgy ahogy volt. Szerva itt csere ott, és mehet tovább a szardobálás, és az ország lenullázása mind gazdaságilag, mind erkölcsileg.

Istenadta lehetőség, itt a Jobbik, éljetek vele !
@fourgee: például azért kapjon választójogot, mert a befizetett adójából élt az ország 40 évig. Ezzel minden jogalapot megteremtett magának a beleszólásra.

Abban igazad van, hogy a megélhetési segélyezési űrlap kitöltő viszont ne kapjon ilyet. Ő ne válogasson abból, amit közösen az asztalra tettünk.
Nem lesz semmi nagy probléma itt, minden marad a régiben...azért reszketni nem kell a nyugdíjasnak, legalábbis ennél jobban mint most, reméljük: nem.
Hogyan lehet felizgatni egy nyugdíjast?
Ha elveszik a nyugdíját.
Nem fogják elvenni, nem lesz kevesebb!
Sőt...
@georg 48:
Tudod mikor vagy te nyugdíjas? Amikor én római pápa. Szégyelld magad. Ha szerencséd lesz, még te is leszel nyugdíjas.
@Roy: ha a munkaltato nem jelenti be es a munkavallalo nem tud a miatt valamit igenybe venni(pl egeszsegugy, szavazas) akkor az egy nagyon pozitiv dolog, hiszen ezzel is rakenyszeriti a munkavallalot hogy ertekkent fogja fel azt hogy ot bejelentik
ugyebar ez a tudatositas
@fourgee: en megadnam annak is a valasztojogot aki segelyen el, csak pl neki adnek 1 egysegnyit, mig a megfelelo szakmai kompetenciaval rendelkezo(kozgazdasz) egyetemi professzornak 1000 egysegnyit,
magamnak kb 200 -at adnek
nyuggernek meg egy IQ teszt alapjan 10-100 -at
Az tisztán látszik, hogy egyik 19,a másik egy híján 20. (Az mszp-t meghazudtoló módon herálta el a Siófoki fideszes városvezetés tavaly decemberben a Zöldfok Zrt-t. Eladta egy osztrák cégnek 1.x milláért. Amúgy nyereséges céget.) A jövő elkezdődött. De nem baj most az mszp, nég év múlva a fidesz lesz soron.
@Kivlov: Nahát, hogyan beszélsz!!!?
Hány éves is vagy? Te is leszel nyugdíjas!
Mit ártottak a nyugdíjasok a mai fiataloknak??? Miért kell mindig szapulni őket!? Ők ledolgozták a maguk 40 évét, sőt többet...szarhugy ami pénzt kapnak ezért!!!
@Kivlov: Majd akkor is ezt vallod, ha te leszel nyugdíjas? Milyen alapon akarsz rajtam spórolni, amikor 45 évig fizettem az adót és a járulékokat? Szemét!
@butus: Ne idegeskedj, felesleges, úgyis sokan olyan véleményen vannak...fél ország ilyen, fél ország olyan...szomorú!
@bokapiri:
Látod? Ne csodálkozz, amikor az idősek rossz véleménnyel vannak a mai fiatalokról. Sokan közülük még a saját szüleiken is átgázolnának. Tisztelet az olyan kivételnek, mint Te is vagy.
@egy maréknyi dollár: "Mit értesz az alatt, hogy a nyugdijasok zsarolják az országot?Gondold meg, mit mondasz."

en is igy erzem sajnos...
mit jelent a zsarolas?
hat ez a blog mirol szol?
amikor bezarjak az ovodakat(jo nagy demagog vagyok, szerintem is be kell zarni amik uresek de az most lenyegtelen) akkor kitodult a 2 nagypart az utcakra alairast gyujteni?
13. havi csaladi potlekot mikor igertek egyaltalan?
egyaltalan amikor a gyerekekkel a FELNOVO NEMZEDEKKEL kapcsolatos dologrol volt barminemu dontes akkor volt valami ilyen hatalmas nagy felhaborodas meg alairasgyujtes a 2 nagypart reszerol?

(az egyetemi tandijat hagyjuk abba ne keljen mar belemenni, elvegre a szavazas hiaba tortent meg az lesz amit elkepzeltek a rektorok meg dekanok)
@fourgee: egy. aki börtönben ül attól a közügyek gyakorlása meg van vonva, és amennyiben a bíróság úgy rendelkezik, még évekre. Ilyen a választójog is.
Kettő: a be nem jelentett dolgozó nem biztos, hogy tehet arról, hogy a vállalkozó nem jelenti be. Amennyiben nem tetszik akkor mehet amerre lát.
Nem tudom hol élsz?
Sajnos ezzel a nyugdíjas dologgal az a gond, hogy mindkét párt komolyan gondolja, hogy adjunk többet a nyugdíjasoknak. Azt nem mondják, de már úgy is tudjuk, hogy ennek emelkedő járadék és kisebb adókedvezmény az ára a középosztálynál.
Ez van, ha egy társadalomban a szavazóképes lakosság körében az inaktívak aránya meghaladja az aktív adófizetőkét. Csak a TB csőd szab határt a gáláns pártlovagok felajánlásainak.
Két megoldás van a munkaképes lakosságnak: elhúzni innen vagy átvonulni a szürkegazdaságba.
Szomorú, hogy vannak még akik beszopják a politikusok hazugságait, ráadásul utána még egymásnak is megpróbálják bebizonyítani, hogy a saját pártjuk mekkora király a másik meg mekkora szar. Ezzel mindenki magát minősíti!
Ha nyugdíjat akar valaki, akkor takarékoskodjon magának és ne számítson semmire az államtól. Ha esetleg mégis kap majd valamit, akkor örüljön. Komolyan hiszi valaki, hogy megéri várni az állami nyugdíjra?
@Roy: A dolgozó tehet arról, ha nincs bejelentve. Mindenkinek saját érdeke utánajárni, hogy minden tiszta-e a melójával kapcsolatban. Ha nem teszi megérdemli!
Ha pedig valami nem klappol akkor nyomja fel névtelenül a cégét. Abból neki nem lesz baja!
"Az a hüjje aki mondja" Forrest Gump
@SárgaEminenciás_sargacsik.hu: Forest Gump \o/

Nem kell síri, ki kell húzni nyugdíjig. Aztán jön a Kánaán. Egy nagyszerű felmérés szerint 2050 több 70 év feletti lesz mint 24 alatti. Akkor aztán tényleg durva szavazóbázis lesz a nyugdíjas tömeg. Én éppen a kkörül leszek nyugdíjas. Milyen jó lesz már akkor :)

@maestro75: Azért áruld már el, hogy ha valaki 1 év munkanélküliség után végre talál melót, mit tegyen ha nem jelentik be?
@pakesz: mind igaz amit mondasz, de mi köze ehhez a nyugdíjasoknak? Ezeket a példákat a két nagy párton kell számon kérni szerintem, ahogy a mindenkori osztogatást is.
Én még nem láttam utcán sztrájkoló vagy követelőző nyuggereket. Ugyanis nincs nekik mivel sztrájkolni/zsarolni. Kiabálják, hogy most egy hétig nem leszünk nyugdíjasok?
a megoldás egyszerű
aki aláír vagy állást foglal nyugdíjas ügyben
AZ NEM SZAVAZHAT :)
@egy maréknyi dollár: ott is van "fenyegetéssel kényszerít" ezt csinálják. Ha nem növelik a juttatásaikat, esetleg csökkentik mondják hogy akkor a másik pártra szavaznak. Ez a zsarolás. Mivel ők döntenek, csak az a párt lesz megválasztva ami többet ígér nekik, és itt akkor vége is a reformoknak...
Én szívesebben hiszek annak amit megtapasztalhatunk. HA MÁR NYUGDÍJ AKKOR EZZEL KAPCSOLATBAN A KÖVETKEZŐT TAPASZTALTAM:(AZ MSZP EZEKET A DÖNTÉSEKET HOZTA!!!)

1./ A kormány elvette a nyugdíjak 8,3%át, amikor megszüntette a 13. havi nyugdíjat.
2./ A kormány az inflációnál (nyugdíjas kosár) kisebb mértékben növelte a nyugdíjakat, ezzel elvett a nyugdíjasoktól további 3%-ot.
3./ A jelenlegi kormány letért a svájci indexálásról is, a nyugdíj reálértékének megőrzéséről is.
3./ AZT IS TUDJUK, HOGY A MAGÁNNYUGDÍJA-PÉNZTÁRAKAT EL KÍVÁNJÁK ADNI, AMIVEL A JÖVŐ NYUGDÍJASAINAK LÉTBIZTONSÁGÁT FENYEGETIK (Bokros nagy találmánya volt a magánnyugdíj-pénztár.. amibe a fiatal korosztályoknak kötelező volt belépni..Aztán rövid időn belül kiderült, hogy a magán rosszabb mint az állami..mert még magasabbak a költségek és kisebb a haszon.. ezért most ezeket végképp át akarják játszani a külföldieknek...NA AZ SZÉP LESZ, AMIKOR AZ USA-BAN DÖNTENEK A MAGYAR NYUGDÍJASOK NYUGDÍJÁRÓL...RAJTUK AZTÁN KÖNNYŰ LESZ SZÁMON KÉRNI A TETTEIKET!!!)

Mindez tehát már megtörtént.. illetve törvényt akartak és akarnak róla hozni!!!
Egyszerű megoldás kellene: csak az szavazhasson akinek saját jövedelme van, nyugdíjas, segílyes kizárva. Mindjárt más lenne minden.
AZ MSZP AZONBAN NEM CSAK A NYUGDÍJAKAT, NYUGDÍJASOKAT SARCOLTA MEG, HANEM AZ EGÉSZ ORSZÁGOT CSŐD SZÉLÉRE VITTE. AZ ADÓINKON FELÜL ELKÚRTAK 18.000 MILLIÁRDOT..AMIT VISSZA KELL FIZETNIE AZ ORSZÁGNAK Erről azonban az MSZP nem óhajt beszélni, inkább a nyugdíjasokat riogatja, akik ha ezt elhiszik, AKKOR A KÖVETKEZMÉNYEKET MEG IS ÉRDEMLIK!!!!ŐK FOGJÁK MEGFIZETNI AZ ÁRÁT MINT AHOGY GYURCSÁNY ÁRÁT IS MI FIZETJÜK.. NO MEG ŐK IS!!!
@maestro75: Fújd fel...azt hiszed 30-40 évvel ezelőtt tudták a nyugdíjasok, hogy nem bízhatnak az államban? Volt olyan 20 évvel ezelőtt /!!!!!/, hogy üres volt a kassza, az a pénz tűnt el, amit a mai nyugdíjasok befizettek!!!!!!!! Honnan tudták volna előre, hogy ennyire szar lesz minden, a pénz értéke is 2009-2010-ben. Akkoriban is nem mindenki tudott még KÜLÖN befizetni, elraktározni külön erre a célra összegeket! stb.
@Fabius: ok a szavazournanal koveteloznek, illetve eleve arra szavaznak aki nekik tobbet iger

es az teny hogy ok elmennek szavazni mig a tobbi nem annyira, tehat ha megnyernek 1 millio nyuggert akkor az 1.3 millio aktivnak a szavazataval lesz egyenlo
@pandacsökiboborján: Remélem arra gondolsz amire én: a nyugdíjkasszát ne terhelje már a gyes., gyed., árvaellátás és a rokkantsági-, és özvegyi nyugdíj, hisz ezek szociális kérdések kellenének lenni.
El kell jutni (valahogy)ahhoz a ponthoz, hogy a befizetett járulékok TISZTÁN/CSUPÁN az öregségemre adjanak némi megélhetést, ha már fizettem 43 éven át. Nem én kértem a százalékot, a politikusok határozták meg a befizetendő százalékomat, akkor állják is a szavukat. Magasról lexarom ezt a hülye "közösségi" elvet, mert már minden oldalról megbukottnak látom.

tölgyes: miért ordibálsz?
@pakesz: hmmm...és az kinek a felelőssége, hogy az aktív keresőképesek közül sokan úgy gondolják, értelmetlen hányinger az egész, és inkább kirándulni mennek szavazás helyett?

Tényleg azt rójuk fel a nyugdíjasoknak, hogy őket érdekli az ország sorsa?

Egyébként az általam ismert idősek leginkább ideológiai alapon szavaznak. Megszokták, hogy hisznek vagy éppen nem hisznek valamiben/valakinek és meggyőződés alapján döntenek. Még csak nem is egy irányba, mert jobbos-balos és meglepő módon jobbikos szavazó ismerősöm is van köztük.
Az én demokrácia-felfogásomtól idegen az, ha bármilyen külsődleges (vagyoni,) feltételhez kötné a jogok gyakorlását.Mindig találhatnánk olyan szempontokat amelyek egyes társadalmi csoportokat kizárnák a joggyakorlásból...
Bizony: fele-fele arány a nyugdíjasok közül.
Viszont akik leírják a nyugdíjasokat, azoknak nincs anyjuk, nagyanyjuk? Vagy hidegen hagyja az érzés, hogy van nekik? Soknak ez a jellemző tulajdonsága. Leírni az 50 éven felülieket! Mint egy halottat!
Fúj!
@Kalamona: Talán mégse fog megsüketülni...::)) de ha igen, akkor fogja be a fülit..:::)))
@Viikinki:
én értem, hogy majdnem szétvet a sárga irígység, de tudod a saját pénzemből alapított, saját munkámmal fejlesztett saját cégemből csak nem fogok már felállni a te két szép szemedért csak mert nyugdíjas vagyok... mi több, oda a tiédhez hasonló szemléletű és hangvételű figurákat takaríatni sem engedem be. akkor sem, ha kapával-kaszával jössz, mint lassan ez az egész gusztustalanul nyuggerező nemzedék.

vagy mit szólnál, ha azt a két-három köldödet, akiknek egyelőre még jónéhány nyugdíj mellett is fizetjük szja-ban a gyesét, gyedét, ingyenes oktatását, tanulóbérletét és egyebét ezentúl két lábon járó kis családi pótlékként kezdenénk emlegetni? na ugye…

megmondom a tutit: azon túl, hogy remekül értesz valamihez, legyél tehetséges, legyél kulturált, továbbá szorgalmas, rugalmas, megbízható, korrekt és tisztelettudó, és akkor majd lesz munkád, és ha a fizeted a kereseted után a járulékokat és ledolgozod a megfelelő éveket, akkor nyugdíjad is lesz.

a nyuggerezést meg kéretik abbahagyni, márcsak a jóízlés, vagy ha az nincsen, az apád-anyád kedvéért.
@sanyix: Az arra jogosult állampolgárok/18 évestől fölfelé/négy évenként különböző, legálisan működő pártokra és személyekre adják a voksukat:ezt hivjuk választásnak./nem zsarolásnak/
pakesz:én már szavaztam párszor, de az urnáknál követelőző emberekkel/se' nyugdijassal se'ifjakkal/ még sosem találkoztam.
Ha te olyan érthetetlennek és megbocsáthatatlannak tartod, hogy az emberek/nem csak a nyugdijasok!/"arra szavaznak, aki nekik többet igér", akkor te szavazz másra; arra, aki kevesebbet.Bár ilyet nem fogsz találni;igérgetések terén űberelik egymást a pártok.
Minden jót.
@tölgyes: nem, értelek, mert sem alany, se állítmány nincs ebben a süketüfülidben:(
Lehet, hogy jónak találod a saját humorod, de nekem érthetetlen.
@kirbekurba: mindig elgondolkodom ezen a kerdesen...
nem tudom hogy miert kell feltenni!!!
senki nem akarja oket leirni, vagy barmi mast, egyszeruen csak nem akarnak annyi penzt adni nekik

csak azt szeretnek ha a befizetett adobol a harmadanal tobb maradhatna meg
vagy pl. ha a tanitok, apolok, orvosok szignifikansan tobbet kapnanak egy proli nyuggernel(!!! itt arra celzok, amire... hogy egy volt proli aki ma nyugger, nem celzok semmi masra!!! csak arra, hogy aki anno ketkezi melot vegezgetett az ne kapjon mar nyugdijkent tobbet mint ma egy foiskolat/egyetemet vegzett tanito/apolo/kezdo orvos!!! -- keretik ezt atgondolni mielott nekem ugrik valamelyik szajhos)

de ugyan mar miert allandoan ezt kerdezgetik?
miert nem lehet megkerdezni azt hogy hat a nyuggere miert nem kepes a jo nagy pofajat befogni, hiszen neki is van gyereke/unokaja akitol elveszi az eletteret
ezt erdekes de miert nem kerdzi senki?
hogy hat milyen rossz a fiatalnak, hogy az ado agyonnyomja, ha meg gyereket akar akkor kb annyibol johet ki mint ma egy jobb idoben nyugdijba ment proli nyugger???
ezt ugyan mar a tisztelt nyuggervedok miert nem kerdezik sosem?
@sanyix:
Mégis mit gondolsz, mi a nyugdíj, ha nem saját jövedelem? Amit tőlem levontak 45 éven keresztül, többek között abból iskoláztak téged is, stb. stb! Ezt olyan nehéz felfogni, csak sajnálni tudlak, a tudatlanságod miatt!
@pakesz:
Ébresztő! Mégis mit gondolsz, hogy egy régi kétkezi munkás mennyi nyugdíjat kap? Felvilágosítalak, hogy csak annyit, hogy ne haljon éhen!
Tudod tanulni, tanulni, majd dolgozni kell, és nem követelőzni.
@pakesz:
Különben is mi alapon nyuggerezel? Ilyen alapon én szarjankózlak!
@pakesz: ezt komolyan írtad? vetettem egy hátast, de talán a Bp. ötkeker., Kossuth tér kettőben kéne reklamálnod.
...., meg a szüleidet sajnálnod.
Mert én ismeretlenül is sajnálom Őlet.
@butus: nezd vannak elkepzeleseim mert tudom hogy miket kapnak...
szep a hozzaallas, hogy hat 45 evig dolgozott, nagyon szep
mondjuk az en peldam lenge 30 evet dolgozott...

a szarjankozast csak nyugodtan megszoktam mar a nyuggerektol :)))
@Kalamona: miert mit irtam ami nem tetszik neked?
hogy megforditottam a kerdest es nem vagy kepes felfogni az ertelmet?
hogy a nyugdijasnak is van gyereke es unokaja?
es miert nem kerdezik meg a nyugdijastol hogy hat szep dolog hogy o minel nagyobb penzt akar, de ugyan mar hat nem gondol a gyerekeire?
Akiknek továbbra is érdekük a kettészakított ország nyugdíjas részének manipulálása, és közben különböző ellenségkép fabrikálása, azok tartsák távol magukat a közélettől.
Akik mindent elkövettek, a népszaporulat visszaszorítása érdekében, azok igazából súlyos merényletet követtek el a mostani aktív dolgozók nyugdíjával szemben.
És ki azt sugallja, hogy a mostani nyugdíjas nem állampolgár,(és talán nem is ember) és ne szavazzon az nem erre a világra (egy másikra) való.
Ezért ameddig itt tartózkodik húzza meg magát.
@pakesz:

Azért kell feltenni a kérdést, mert még mindig nem érted. Mikor prolizol olyan embereket szólsz meg, akiknek 89 előtt nem nagyon volt ugrálási lehetősége, nem válogathattak kedvük szerint a pártok és ideológiák között.

Csak a példa kedvéért: ha a hatalom (Fidesz, MSZP, húzd alá ami tetszik, mindegy) holnap azzal jönne, hogy a rovásukra te kapsz egy hónapnyi ingyen bért, ha rájuk szavazol, akkor visítva utálkoznál, hogy költsétek másra?

Mert ez történik minden választás előtt. De ehhez semmi köze magának a nyugdíjasnak. Ahogy a közalkalmazottak béréhez, a levont adó százalékához sincs.

Kérd számon, persze. De azon akinek köze van ehhez.
@Kalamona: vazzátog meg, sírnék a beírásaitokon!
Hisz, mindenkinek van anyja és apja, aztán felneveltek és taníttattak bennünket.
Most meg "hülyenyuggerek"-nek nevezik egyesek Őket?:(
Sokfelé lehet haragudni a pártoknál, de egyre nem: arra, aki melózott, fizetett és most "nyugger", hogy a Ti szóhasználatokkal éljek.
p.s.: azt soha ne felejtsétek el, hogy előbb-utóbb Ti is nyuggerek leszetek (ha melóztok).
Egyet kell értsek azokkal, akik szerint valamilyen módon az aktívakhoz kellene kötni a szavazójogot, és a nyugdíjasok szavazati jogát pedig korlátozni kellene. Nem arról van szó, hogy nem tisztelnénk a nyugdíjasokat, hisz döntő többségük valóban maximális tiszteletet megérdemel a munkával töltött életük végén. A probléma az, hogy a magyar korfa szerint a köv. 20 évben tovább romlik az aktív-inaktív arány (egyre több az öreg, a segélyeseket most hagyjuk), és a szavazatok így az inaktívaknál összepontosulnak. Akiknek nagyrésze persze óhatatlanul is rövidtávú érdeke szerint befolyásolható (sokuk eleve kiszolgáltatott helyzetben van, úgyhogy a rövidtávú előnyök keresése fel sem róható nekik). Emiatt persze a következő választásokon csak méginkább hangsúlyos lesz az inaktívak támogatásának keresése, persze mindezt úgy, hogy az aktívaktól beszedett pénzeket osztják szét köztük. Teljesen érthető, hogy az aktívak ezt ebben a formában nem szívesen támogatják.

Magam részéről a fentiek miatt azt tartanám elképzelhetőnek, hogy a nyugdíjba vonulás után már csak egyszer, a nyugdíjba vonulás utáni első választáson szavazhassanak a nyugdíjasok, ezzel elismerve az addig megszerzett élettapasztalatot, bölcsességet, stb. Így a folyamatosan nyugdíjba menő korosztályok miatt mindig lenne egy nyugdíjas réteg is a szavazójoggal rendelkezők között, de nem lenne akkora (sőt, egyre növekvő) súlya, mint most.

Lehet, hogy nagyon sokan ezt túl radikális megoldásnak tartják, de én például magamra nézve is el tudnám fogadni ezt a felállást.
@pakesz: Bocsánat, ha nem jól értettelek, de nekem természetes, hogy segítsem a gyermekeimet (a szüleim engem is segítettek), de felháborítana, ha emiatt hülye nyuggernek tartanának.
@Kalamona: Ne szívd ennyire mellre. A "nyugger" egy hülye internetes szleng, nem feltétlenül pejoratív a jelentése.
@Fabius: ez a kerdesed hogy ezt egyaltalan felteszik-e???

de elobb azt kerdeznem, hogy a 13. havi nyugdijjal mi a helyzet? ott utalkoztak a nyugdijasok? meg a 14. havinal?

mellesleg ha a gyerekeknek is adnanak szavazati jogot az kb kiutne a "nyugger power" -t
nekem ez is eleg lenne, es akkor johetne az ingyenlego karacsonyra szlogen

viszont ezzel nem tudok mit kezdeni: "De ehhez semmi köze magának a nyugdíjasnak. Ahogy a közalkalmazottak béréhez, a levont adó százalékához sincs."
ha osztogatnak akkor azt valakinek allnia kell... ha az allamkasszabol kipotoljak a nyugdijat akkor ugyebar masra nem jut, na most vagy tobb ado vagy mastol vesznek el vagy hitelt vesznek fel
azaz igenis van koze legalabb az egyikhez!!! (szerintem mind a haromhoz van koze :) )
@terszim: Remélem azt is figyelembe vetted, hogy manapság nem ritka a 42-45 éves nyugdíjas is.
@Kalamona: valamilyen beszélgetős műsorban láttam,a kokrétumokra nem emlékszem, de a lényeg, hogy a komcsik által udorítónak tartottHorthy-érában Magyarországnak nemzetközi szinten kiválónak tartott nyugdíj- és egészségbiztosítási rendszere volt. Nem kellett volna a kommunistáknak a piszkos vízzel együtt a gyereket is kiönteni...
A GYEST-GYEDet igenis drasztikusan csökkenteni kellene modjuk 9 hónapra, de a korábbi jövedelemnek megfelelő összeget fizetve. A családi pótlékot azonnal megszünetném és helyette a gyermekek száma utáni adókedvezményt vezetnék be.Egy felnőtt, dolgozó embert miért is kell segélyezni?
A nyugdíj szerintem azért alacsony,mert egy csomó embert elengedtek-elküldtek korengedményes nyugdíjba, meg aránytalanul sokan lettek rokkantak is...A nyugdíjjárulékok meg nem fedezik a kifizetéseket,ha jól tudom.
@pakesz:

Pont ez a kérdés: te utálkoznál a helyükben a 13-14-ik havi fizetésen, ha téged akarnának befolyásolni vele?

Az idézett mondattal is kéne tudjál mit kezdeni. Ugyanis az osztogató felelőssége fedezetet találni a szélbe szórt pénzre. Legyen bármi amire költik. Ezért nem okolható más rajtuk kívül.
@Kalamona: figyelj!!! en termeszetesen nem ertem minden idoskorura a nyuggert, pl. a szuleimre sem :)
de a nyugdijas apukam pl. a 13. havi nyugdijnal azt mondta hogy hat nem trendi ez hogy annyi az ado es a totocskaknal meg alig van ado akkor atmegy oda minden normalisabb ceg mert ezzel az adoteherrel nem versenykepes az orszag
meg a prolit se ertsd mar midnen mai nyugdijasra!!! azzal azt akartam egyertelmuen kifejteni hogy az egy melos akinek nem keleltt tanulnia, es azzal allitottam szembe a mai fosikolat vegzett es penzben nagyon meg nem tisztelt reteget(ugyebar aki ugyanonnan kap ahonnan a nyugdijas!!!)
@Fabius: Kösz., a nyugtatást, de asszem már nagyon elszabadult a pokol,hisz mindkét párt a nyuggereket vette célba és a kommentelők sorban trágárkodnak a felhívásukra.
Szerintem ez aljasság, mert a nyuggerek semmiről nem tehetnek, a hatályos jogszabályok alapján mentek a levesbe...
@Kalamona: A "fiatal" nyugdíjasokra nem gondoltam a hozzászólásom írásakor, inkább csak az általános problámára próbáltam általános javaslatot írni. Biztos, hogy egy ilyesmi megoldást még sokat kellene finomítani.
@pandacsökiboborján: Kevered a szezont a fzonnal, hogy jön a Horty éra a Gyes-el és a gyed-el?:(
Az 1949 utáni államosítást a történészek jónak ítélték és akkor még nem volt kommunizmus.
@Fabius: "Pont ez a kérdés: te utálkoznál a helyükben a 13-14-ik havi fizetésen, ha téged akarnának befolyásolni vele? "

amikor a 100 millas vegkielitesek voltak a BKV -nal, akkor is feltetted ezt a kerdest?
hogy hat ok artatlanok, mert a kommentelok nem utalkoznanak a helyukben???
@pakesz: Figyeljhaver!:) nem kell általánosítni, én sem a Te Apukádra gondoltam, hanem a többi nyugdíjasra, akiktől elvették a 13. havit, pedig a Fidesz a 14. havit is beígérte valamikor...
@terszim: Sajnálom, ha rájuk nem gondoltál, pedig Ők is nyuzzák a nyugdíjkasszát.
Az általánosítás nagyon káros.
@pakesz: Föltettem. :-) Meg azokat is fel szoktam, amiket te is felteszel.

Csak mindig annak, aki a felelős érte. Nem a kommentelőt prolikommerezem le az aktuális hatalom hülységéért :-)
@Kalamona: bizonyára valamit félreértettél.
Ja, hogy a történészek jónak ítélték az államosítást. Történészek vették át a kormányzást 90-ben, a következményeit ismerjük.
igen! hisz rám az a jellemző, hogy mindig, mindent félre értek:),mert nem itt élek ám több, mint fél évszázada!:(:(

p.s.: államosítás ügyben nyitva állok... terítsd az érveidet
Én már egyszer leírtam hogy a szavazáshoz meghúznám a korhatárt. Ugyanis a jövőt a fiataloknak kellene alakítani ,úgy hogy gondolva arra ,ők is lesznek nyugdíjasok.
Mielőtt bárki követ dobna rám:négy éve "nyugger" vagyok,45 év munkaviszonnyal a hátam mögött .Tehát tudom mit beszélek. És azt is meg ígérem ha engem ilyen aláírás miatt megállít, azt nem teszi zsebere amit tőlem kap.Énvelem ne takarózzon egy párt sem. Tehát még egyszer mondom az öregeknek már nem kellene beleavatkozni a jövőbe, mert nekünk már csak múltunk van. Már amilyen!
Tessék tovább adni!
@Kalamona: miért jobb az állami rendszer? Kamatozik benne a megtakarításod? Az állam össze-vissza módosítja a szabályokat, a kifizetésnek mennyire van köze a tényleges befizetéshez? Mekkora rész megy a szolidaritásra?
Az államosítás,ha nincs megfelelő kártalanítás, tulajdonképpen intézmenyesített lopás.
Inkább az egyéni felelősséget kellene erősíteni,semmint egy nagy közös kalapból kivenni a pénzt,amibe egyre kevésbé hajlandóak beletenni...
@pakesz:
Hihetetlenül szemét egy alak lehetsz, tudod?
Az ilyenek azok akikre köpni sem érdemes! Amikor majd te is "nyugger" leszel gondolj a mostani szavaidra. A szüleidről is így beszélt, te szemét!
@Kalamona: "Az 1949 utáni államosítást a történészek jónak ítélték és akkor még nem volt kommunizmus."

Attól is kérdezted már akit 1 nap alatt mindenéből kifosztottak és a Hortobágyra vitték vagy csak magárahagyták kifosztva?

Te, figyelj! Tudtad, hogy a holokausztot Németországban a történészek jónak ítélték 43 ban?
Rohadjál meg az ostoba kommentjeiddel együtt.
@torró:
Erre én is azt mondom, mint hasonló korú és hasonló időt ledolgozó nyugdíjas,hogy igazad van, de azt nem vagyok a továbbiakban sem tűrni, hogy kis senkik nyuggerezzenek, csak azért mert megöregedtünk. Lehet, hogy nekik már nem volt megfelelő iskolájuk, de tudod, emgem még arra neveltek, hogy tiszteljem és ne gúnyoljam az öregeket.
Annyira egyetértek veled, hogy négyéve és most sem megyek el választani!
@torró:
Annyival kiegészíteném a javaslatodat, hogy én nem csak korhatárt húznék meg, hanem végzettséget is meghatároznék!!!!!
Ne négy elemivel, vagy nyolc általánossal döntsenek a jövőről!
@pandacsökiboborján: ezeket miért kérdezed a nyuggerek blogban?:(
vagy netalán egyet értesz azzal, hogy az általad fent citáltak érvényesithetők legyenek? (egyet értenék).

P.s.: Te, ostoba, nem a kommentjeimben rohadok meg, hanem majd a koporsómban, mert hagyományos temetésemet rendeltem meg:)
P.s.: Te, ostoba, nem a kommentjeimben rohadok meg, hanem majd a koporsómban, mert hagyományos temetésemet rendeltem meg:)
mi van?
@terszim: Nem te vagy az első,aki játszadozol ezzel a gondolattal:épeszű emberek sokaságától megvonni alapvető állampolgári jogukat,csak azért mert...Miért is?Mert öregek?45 és 100 éves nyugdijasok is vannak;hol húzod meg a korhatárt, nem érzed,milyen diszkrimináció lenne az?Ja,azt mondod, nem életkoruk,hanem inaktiv mivoltuk/nem termelnek,nem adóznak/ lenne az ok.Akkor mi van a 18 éven felüli -ilyen szempontból szintén inaktivnak nevezhető - diák-sereggel?Mi van az adócsalók népes/milliós/ táborával?A munkanélküliekkel?A rokkantakkal?
Nem jó az ötlet.
Én még "aktiv" vagyok és kurvára várom a kérdőivet:egyetért-e ön a fizetésének csökkentésével,az áfa és a jövedéki adó emelésével,eddigi járandóságainak elvételével,az 1000 milliárdos korrupciós rátával?Válaszom:NEM.Hát a gázár-emeléssel?Annak speciel örülök,mert tavaly kilukadt a kazánom és azóta fával fűtök./nem a gázkazánban,nem./Csak vicceltem;nem örülök.
Szóval:kérdőivet mindenkinek!
@butus: én meg azt szeretném, hogy akár kit is
juttattunk be szavazatainkkal a Parlamentbe, az kötelező legyen. Ne ülhessennek tovább - saját egyéni érdekük szerint - más frakcióba a választási ciklus végéig.
A nyugdíjasok forró mobil-láncot működtetnek és mind elmennek szavazni !!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
@pandacsökiboborján: a fidesz a mostani sved modellel azt akarta elerni hogy az allami csak annyi legyen amennyit eppen az aktivak befizetnek!!!
hogy ne lehessen mashonnan hozzavagni a penzt!!!

mas szavakkal, hogy a nyugdijasok allandoan minden evben annyit kapjanak OSSZESEN amennyit az eppen aktivak befizetnek OSSZESEN, ha eppen van egy loket friss hus nyugdijas akkor akár meg csokkenhet is a nyugdij a rendszer szerint
na aki nyugdijas es ezt nem fogadja el hogy csokken a nyugdija mert tul sokan vannak hat arra szoktam en azt mondani hogy o nem mas mint AZ AGYATLAN NYUGGER

mielott meg szemelyeskednenek hogy hat param param... meg hogy hat ezt kivanom en is neked te kis bunko
azokat megnyugtatnam, hogy 1., en a felmenoimet kisegitenem ebben az esetben es 2., nekem is ilyen lesz az allami nyugdijam, mert ilyen lesz!!!
Kedves Hozzászólók!

Igen csodálatra méltó kommenteket olvastam. Csak gratulálni tudok azoknak aki a nyugdíjasokról ilyen ocsmány módon írtak ill.leírták azokat. Ha szerencséje van valakinek ő is lehet nyugdíjas. A szerencse csak a korára vonatkozik, nem a helyzetére. A nyugdíjasnak is ugyanannyi a közüzemi költsége, mint az aktívaknak. Sőt a hús, a tej, a kenyér, a mosószer is ugyanannyiba kerül.
Valaki felnevelte ezeket az ostoba hozzászólókat is, sőt tanítatta őket, még ha nem is venni észre rajtuk. Az ilyen ember, hogy viselkedik vajon a szüleivel, a nagyszüleivel?
Arra is felhívnám a figyelmüket, hogy nagyon hamar elérkezik az az idő amikor ők is nyugdíjasok lesznek és akkor ők is olvashatnak ilyen mocskolódásokat.
Egyébként én is nyugdíjas vagyok és örömmel venném, ha nem kellene szavazni a szép korúaknak, mert akkor legalább biztos, hogy nem a Orbánkirály kerülne a trónra.
Sajnos a nyugdíjasok megváltóként tekintenek rá és ostobán hisznek neki és alattvalóinak, hogy elhozzák ők nekünk a kánaánt.
Nem hoznak el semmit, mert nem is ez a céljuk.
Ezt alátámasztja az a bizonyos népszavazás, amikor aláásták az egészségügyet, az oktatást stb. Igen mindenért fizetni kell, nincsen ingyenebéd.
De, ha ezt akkor nem torpedozzák meg, akkor ma nem lehetne mivel támadni a jelenlegi kormányt és sok szerencsétlen hozzá nem értőt a pártjukra állítani. Gyorsan megjegyzem, hogy nem vagyok egyik párt oldalán sem.
Egy ilyen széthuzó népnél sok jóra nem lehet számítani a jövőben sem.
Most az fog hatalomra kerülni, aki évekig csak gáncsoskodott, ahelyett, hogy a következő választásokig pédamutatóan dolgozott és tett volna valamit az ország érdekében. Mindig mindenütt csak keresztbe tettek, szidalmazták a regnálókat,eszükágában sem volt tenni valamit és ezzel kivívni azt, hogy igen rájuk kell szavazni a tetteik alapján és nem azért mert ők ezt akarják, nekik ez jár. Hasonlóan viselkednek a itt hozzászólók is, amikor a nygdíjasok ellen ocsmánykodnak. GRATULÁLOK EZEK VAGYUNK MI!!!
Csak egy példa:
Adott egy osztrák nyugger, becsületesen ledolgozott negyven évvel a háta megett.
Bécshez közeli településen családi ház (150 m2).
Rezsi játszva kifizetve, kocsi, játszva fenntartva, évenként egyszer Karibi-szigetek tájékán nyaralás, úgy négy-hat hét hosszan.
Sima, egyszerű, állami állásból a nyugállományba vonulás, nincs diploma, nincs saját cég, semmi kiemelkedő.
Csak előrelátás, megtakarítások, s aztán az amúgy kiszámítható nyugdíj.
S most, a fentiekben ecsetelt élet a megtakarítás hozamaiból, és a nyugdíjból.
Ööö, csak nem cseszerintettünk el valamit itt hatvan év alatt, fiúk?
Amelyből most valaki, valakik éppen politikai tőkét kíván(nak) kovácsolni, mellesleg a jelenleg dolgozóként aktív korosztály nyakába paszírozván ennek terheit.
Na persze ki is más fizetne azért, amit jeles vezetőink elbaltáztak(nak).
Persze dorongoltak le már valamelyik kommentem kapcsán, mikor azt pedzegettem, talán van felelőssége egy politikusnak is.
azt a mindenit! itt mindenki teljesen meghibbant? nyugdíjasok vs. aktívak?? nooooormális? mindannyian leszünk (remélhetőleg)nyugdíjasok. akkor majd magunk ellen hőbörgünk? nem a nyugdíjas tehet róla, hogy a poltikusok hülyék és teljesen kiszámíthatatlan módon ígérgetnek, osztogatnak vagy éppen megszorítanak. megint csak a hangoskodás, egymásra mutogatás megy és nem szakmai vita. mert valamit tenni kell, ha még mi is akarunk nyugdíjat kapni. az a baj, hogy EZEKNEK (az összes mostani politikusnak)már akkor sem hisznek az emberek, ha véletlenül igazat mondanak. és valószínűleg a többre mennénk egy közös ötletbörzével, mint azzal, hogy mindenki csak a sajátját hajtogatja. minél hangosabb, annál jobb persze...
@soma47: Nagyon jól írtad le, hogy bizony ugyanannyiba kerül a boltban a nyugdíjasoknak is minden, mint aki a nyugdíja 2-3szorosát keresi, sőt!...
Nem akartam részt venni ebbe a nagy vitában, de bizony felmegy a pumpa az emberben, ha ilyen kommenteket olvas az ember, mint amit itt írnak legtöbben, fiatalok! Ők: sem tiszteletet, sem a munkát megfogni nem tanulták meg. Sőt sokminden van a maiak rovásán.../tisztelet a kivételnek/ és ezekre a fiatalokra van bízva az egész Magyarország jövője!!! Na, akkor annyi..50-60% fiatal nem dolgozik és nem is tanul!!!!!
Mindenki ebben az országban úgy el van keseredve, kilátástalannak lát mindent, hogy épp ezért gondolkodnak sokan NEGATÍVAN! Ez a baj!!!
Ugyanúgy egy nyugdíjas azt is szeretné, hogy a nővérek, tanárok, óvónők stb.-nek is több legyen a fizetése. A nyugdíjasok mindentől függetlenül, nem annyit panaszkodnak, mint a nem nyugdíjasok!!! Ez is tuti! De azért szeretnének ők is emberhez méltóan élni. Mert EMBERNEK születtek! És becsületesen felnevelték a gyermekeiket, mellette becs.-en dolgoztak!
Kedves fiatal kommmentezők, voltatok már piacon napközben? Láttátok mit vesz egy nyugdíjas? Közértben? stb.Láttátok a patikában mit vesznek???...
Ja, és az igaz, hogy egy évig a nyugdíjas le van sz..., még a karácsony előtt elveszik azt is ami volt, - de a választások előtt mindig előveszik őket, mindig mindenki ő rájuk hivatkozik!
Gratulálok mindenkinek! Főleg a politikusoknak!
@ÁkiBáki: igen igazad van van felelosseg a politikusoknak...
fokent azoknak akik rogton elkoltottek az 1988 elott keletkezett allami bevetelt, sot meg hitelt is vettek fel, hogy a mai atlagnyugdijas meg jobban eljen

ugyebar az a mese kategoriajaba tartozik, hogy a nyugdijasok 1988 elott befizettek volna barmit is a nyugdijkasszajukba, mert egy nagy 0 amit befizettek, ezert is santit a becsi nyugdijassal osszehasonlitani a magyar nyugdijasok penzugyi helyzetet
nem azt mondom hogy nem dolgoztak volna elotte, csak szimplan es egyszeruen az az elotti osszeg az eltunt, nem lett befektetve vagy felrerakva, es annak a terhet a mai aktivakra illetve a jovendo aktivjaira terhelni csak es kizarolagosan az tobb mint cinizmus
@egy maréknyi dollár: én nem arra szavazok aki kevesebbet ígér, hanem arra akinél az országnak van jövője, ami nem anyagi csőd. Mert a nyuggerek a többet adókra szavazással csak az utóbbit segítik elő, azt hogy egyszer nemhogy csak kevesebbet fognak kapni, hanem SEMMIT mert már hitelt sem adnak a becsődölt országnak amiből a nyugdíjukat fizetni lehet.

Baze hihetetlen hogy egyesek még mindig azt hiszik, hogy a pénz csak úgy jön egy elapadhatatlan forrásból...
@pakesz: 88-ban nem létezett még nyugdíjkezelő alap. Mindenki az államnak fizetett azért, mert kizárólag az állam monopóliuma volt a nyugdíjjárulék beszedése.

Ezért a mindenkori hatalomnak felelősséget KELL vállalni. Az aktívoktól beszedett járulékból fogják finanszírozni, mert nem tehetnek mást.

De tegyük fel, nem ezt teszik. Akkor mi a megoldás? Ezek az emberek már befizették azt amit most fölvesznek nyugdíjként. Tehát a kifizetésre forrást kell találni. Esetleg visszamenőleg fizettessenek velünk tandíjat, mert a járulékbeszedésből keletkező jövedelmet az iskoláztatásunkra fordították?

Ennek így mennyi alapja, és értelme van?
@butus: haha amit te kapsz, az nem a te jövedelmed, és engem sem abból iskoláztak be... hanem HITELBŐL, ugyanis ha nem tűnt volna fel, az ország 30 éve csak hitelből él. Bár ez nem a te hibád, de a lényeg hogy aki csak rövid távon gondolkozik (hú most fél évig lesz nyugdíjam, azon túl már le van szarva minden).
Persze nem minden nyugdíjas ilyen, van aki képes gondolkodni, de ritka, sajnos tapasztalatból mondom hogy a maszop megszállottak bizony a 80 éves szellemileg leépült szüleiket simán viszik szavazni, és jól megmondják hogy az mszp-re kell x-elni. Ez megy, tudom mert láttam.
És látható hogy ők adták meg a többséget az idióta maszop-szadesz kormánynak, kétszer is!

Ennyi aki aktívan keres addig szavazhat, utána már nem. Addig kihasználhatja a jogát, ennyi.
@sanyix: ejnye bejnye es a szuleidre nem gondolsz? meg sajat magadra ha te leszel nyugdijas? hat ejnye bejnye!!!
ha nem vagy a mellett hogy 130 legyen a minimalnyugdij, meg hogy a magyar nyugdijasok el tudjanak menni telente 2 honapra Ibizara akkro te egy apagyilkos vagy!!! :)))))))))))))
@Fabius: en is azt mondtam hogy buta dolog a magyar nyugdijat a nyugatival osszehasonlitani...

mellesleg otleteim lennenek, de azok nem allnak ki azt a franya alkotmanyossagi probat :)
@pakesz: Óóóh igen, buta dolog összehasonlítani. Igazad van, de sajnos nem tudom nem összehasonlítani.
Mert mi 1989-ben jutottunk el oda, ahova az osztrákok 1955-ben.
Ergo, most nekünk ott kellene tartanunk valahol, ahol ők tartottak 1975-ben.
Igen tudom, hogy sokat változott a világ, nem összehasonlíthatók a körülmények, stb.,stb.
De azért csak halkan kérdezem meg: mi némi bukdácsolás után 2002-ben még elég jó helyen álltunk a volt szocialista országok közötti rangsorban. Mindenféle szempontból.
És most hol állunk?
És a nyugdíjasok helyzete csak egy szegmens.
@Fabius:
"Ezért a mindenkori hatalomnak felelősséget KELL vállalni. "
Ez valahogy mintha elsikkadt volna '89-ben, nem?
A nagy eufóriában ez nem jutott eszébe senkinek, a hűtőszekrény meg a videolejátszó megvásárlása közben.
Ez nem a társadalom, s az akkori politikusok felelőssége, illetve felelőtlensége?
Most meg dobáljuk nekik a csontokat?
Ebben az országban senki nem gondolkozik előre?
@ÁkiBáki:

"Ez nem a társadalom, s az akkori politikusok felelőssége, illetve felelőtlensége?"

De. Ám a társadalom (vagyis te, én, és a választók) megtette ami tellett tőle. 89 óta kormányzott itt konzervatív, bal és jobboldali egyaránt, végig rotáltuk a teljes palettát a széljobb kivételével. Erre, ennyire képes a jelenlegi politikai "elit".

De ez nem jelenti, hogy elháríthatják a felelősséget. Előre gondolkodni itt nem divat. Ha igen, arra is ráfaragunk mindannyian. Lásd nyugdíjalapok megtakarításainak egyharmados vesztesége egyetlen év alatt.
@Fabius: Az Index hozott egy cikket, amelyben Hankiss Elemér nyilatkozik arról, hogy hány milliárdjába kerül az országnak az a tehetségtelenség, mellyel szinte a mindennapokban találkozhatunk.
Egy magára valamit is adó értelmiségit ez meg kellene, hogy döbbentsen.
Az, hogy Móricz Rokonok c. művével még mindig szimbiózisban élünk 2010-ben!
Húsz éve nyeljük ezt a sz@rt, és nem akarunk felébredni? De miért?
@ÁkiBáki: Ha erre a cikkre gondolsz:

index.hu/belfold/2009/06/14/hankiss_hihetetlen_magyarorszagon_a_szakertelem_hianya/

...akkor ebben benne van maga a válasz is a kérdésedre:

"Magyarországon ezzel szemben ha egy fiatal politikusnak megengedik, hogy megjelenjen a nagyobb nyilvánosság előtt, két év múlva már bent van a parlamentben és a párt valamilyen grémiumában. Nincs hol és nincs kitől megtanulja a szakmát, mert nem lát maga közül igazán felelősségteljes és szakértő politikusokat."

Tökéletes példa erre a tegnapi LMP poszt alatt kialakult vita. Ha szólni merészelsz bármiért, akkor leugatáson kívül más nem történik. Bár javuló tendencia, hogy a választmányuk egyik tagjával, és egy megyei emberükkel mégis sikerült párbeszédet folytatni.
@Fabius:
"A szociológus szerint a negyven év kommunizmus rombolta szét az emberekben a polgári felelősségtudatot. Miután jogai senkinek nem voltak, felelőssége sem. Az elmúlt húsz évben pedig azt látták az emberek, hogy aki a jogot tiporja vagy megkerüli, az jobban jár annál, aki megpróbálja a jogokat betartani. Hatvan év óta rossz iskolában van a magyar társadalom, mondta Hankiss Elemér."

Nos igen. Ennél jobban nem tudom megfogalmazni.
És ezt az én korosztályom, de a most harmincasok sem fogják megváltoztatni egyhamar.
Sajnos.
@ÁkiBáki: Van egy mondás:

" Ne vigyél engem kísértésbe, oda találok én magam is"

Ezen a kitaposott mezsgyén haladnak a dolgok úgy a politikában, mint a társadalomban. Felelősséget nem vállalunk, a jog megkerülése népszokássá vált. A polgári felelősségtudat elveszett, és amíg az elit mindent megengedhet magának következmények nélkül, addig nem is lesz meg.

Ahogy Hankiss mondta, egy új Széchenyi kéne ide, aki alapjaiban tudna változást elérni. Te látsz itt akár egyetlen hiteles figurát, aki eljátszhatná ezt a szerepet? Mert én nem.

Hiába vagyok "most harmincas", az egyetlen késztetés amit érzek ezzel kapcsolatban a ki kell maradni ebből érzése.
@Fabius: Na akkor most kérdezlek, mit mondjak a gyerekeimnek?
Szeressétek a hazátokat, tartsatok ki mellette, akármi is történik, majd jobbra fordul.?
Vagy azt, hogy el innen, messzire, ide akkor jöttök, amikor akartok, de nézzetek jól körül a világban és ha csak egy paraszthajszállal jobb lehetőséget is találtok, maradjatok ott.

???
@ÁkiBáki:

Én vagyok annyira patrióta, hogy habozás nélkül az elsőt mondom. Akkor is, ha a második támasztható alá észérvekkel.

Amíg senkinek nem érdeke változtatni a jelenlegi rendszeren és értékrenden, amíg a politikai elit kizárólag a zavarosban halászásra játszik, csak egy választás marad: kialakítani a saját mikroközösségedet. Amiben igyekezni kell megvédeni a szeretteidet úgy anyagilag, mint mentálisan. Csecsemőtől dédmamáig.
Nem hiszek abban, hogy a mostani állapotok belátható időn belül megváltoznak. De ha sikerül a családokért mindenkinek felelősséget vállalni, akkor túlélhető. Bármi.
@Fabius:

Lélekben igazat adok neked. Igen a szívem ezt diktálja.

De sajnos az eszem nem.
És ez a legnagyobb probléma, illetve dilemma.

Én már nem megyek sehova. De nekik igenis - úgy érzem, bármilyen fájó is - kötelességem bemutatni, hogy van ahol ez másképpen megy.
Aztán végül is az ő életük. Ők döntenek.
S a tény, miszerint ma már nem kell végleges döntéseket hozni - értem ezalatt, hogy bármikor hazajöhetnek, nem úgy mint '89 előtt - talán megkönnyíti a dolgot.
@pakesz:
És hogyan lehet felizgatni egy leendő nyugdíjast? Ha elveszik a nyugdíjbefizetését.
.............................................
Hogy januártól mit lehet írni és mit nem, azt majd meglátjuk. De hogy januárban még legvadabb álmainkban sem gondoltuk volna, hogy megtörténhet-megtörténik az, ami azóta történt, abban biztos vagyok....
@Fabius:
A primőr elit is pecázik rendesen...
Az anyagi védelem évek óta álom, most is: fizutól fizuig alig-alig vagyogatunk. És még sokan, egyre többen. Mármint akinek van munkája. Mentális védelem: a médiatörvény után, most, decemberben, komolyan felmerült bennem: eddig csak a nagylány részére, nyelvgyakorlás gyanánt volt szó arról, hogy külföldi meló, hogy aztán majd itthon boldoguljon, a perfekt nyelvtudással (is). Pár hete pedig azon lamentálok: pár száz kilométert már költöztünk, megoldottuk, most netán el kellene kezdeni nagyobb költözésen gondolkodni? Mert kicsi pénzből megélünk, jókora praxisunk van abban, hogyan-miként éljük túl a vékonypénzes időket. De befogott pofával igazából nem is akarom megpróbálni, pláne nem akarom megpróbáltatni a gyerekkel: "nőj bele, szokj hozzá, aztán 10-15 év múlva harcolj ellene, aztán majdcsak lesz valahogy, remélhetőleg úgy, ahogy szeretnéd!" Nekem se nagyon menne, a gyerekének meg mindenki jobbat akar, de minimum olyat, mint maga-amagának volt: rosszabbat senki.
süti beállítások módosítása