Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: www.economx.hu/belfold/korhazi-kommando-egeszsegugy-betegellatas-takacs-peter-mobil-team-munkaido.... (2024.04.19. 13:25) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Valamit súgok magának www.youtube.com/watch?v=b1nDwrxc0wM (2024.04.10. 10:30) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2009.12.03. 14:30 Gladia Delmarre

Integráció? Kitolás!

Címkék: oktatás gyerek integráció kitolás

Nem, most nem a romákról van szó, hanem egy másik jelentős csoport tagjairól, mégpedig a gyengébb képességű, tanulásban akadályozott gyerekekről. Az ő integrációjuk a normál osztályokba mostanában igen preferált téma lett, érvek és ellenérvek feszültek egymásnak, de persze az EU, meg minden, kell ez nekünk. A jogok nem sérülhetnek, Magyarországon is be kell vezetni ezt az új módit. Természetesen magyar módra.

Az elv egyébként tényleg remek (utána olvasva, és itthoni példákat is ismerve én abszolút támogatom!), közel ötven éves tapasztalat áll már a szakemberek (Amerikai és Nyugat Európai) rendelkezésére ebben a témában, és a megfelelő háttér és együttműködés a gyakorlatban tényleg kihozza a maximumot ezekből a gyerekekből, úgy, hogy a többi gyerek jogai sem sérülnek. Tehát az integráció jó.

Ennek persze vannak feltételei is. Kell az elkötelezettség, az összefogás, együttműködés és a pénz. Kell az elkötelezettség, mert a nehézségekkel küszködőkre több energiát kell fordítani, mint egy átlagos gyerekre, nem lehet félvállról venni az ügyüket. Kell az összefogás, azaz legalább egy segítő, lehetőleg gyógypedagógus végzettségű szakember plusz munkája a tanítóé mellett (együttműködve vele), mert egy normál osztályba bekerülő, tanulásban akadályozott gyereknek bizonyos feladatok megértéséhez, elsajátításához, vagy egyszerűen csak figyelme tereléséhez több segítségre van szüksége, mint a „sima” tanítóé. És kell, legfőképp kell a pénz, mert a speciális segítőket is meg kell fizetni (sok esetben kiegészítőként egy pszichológus tanórán kívüli foglalkoztatására is szükség van), a segítségre szoruló gyerek eszköztárát bővíteni kell, képességeihez passzoló tanszereket, segédanyagokat biztosítani számára. Kell, kell, kell, kellene.

Tudom, általában semmire sincs pénz, az oktatási intézmények is szenvednek a pénzhiánytól, és egy részük az egészet inkább valamiféle púpnak érzi, mint felvállalandó dolognak. De meg kell tenniük névleg, be kell venniük a gyereket, még akkor is, ha a fogadásukhoz nincsenek meg a feltételek, mert ez a szabály, kötelező. Na, itt van a kutya elásva.

 

Mert hogyan is néz ki az ilyen kényszer-integráció?

Egészen közelről, és pontosan látom, ugyanis a fiamnak is van néhány tanulásban akadályozott osztálytársa. Nem buták, nem fogyatékosok (sem testileg, sem szellemileg), egyszerűen magatartási, figyelemorientációs gondokkal küzdenek; nem működnek együtt az órákon, illetve ez csak enyhe kifejezés. Sokszor egyszerűen lehetetlen órát tartani, mert valamelyik gyereket kergetni kell, néha az iskola épületén keresztül, vagy ha elfelejtette bevenni a gyógyszerét, tombol, segítséget kell hívni, végső esetben ki kell vinni a teremből. A tanító egyedül van, semmiféle segítséget nem kap (nemhogy egy tanórán résztvevő gyógypedagógust, de egyáltalán semmilyet), a problémás gyerekek ügyével magára van hagyva. Szóval, integráció egyenlő: be a tanulásban akadályozott gyereket/gyerekeket az osztályba, oszt’ jónapot! Boldoguljon a gyerek, ügyeskedjen a tanító, a többi gyerek meg legyen megértő, tanulja meg, hogy a valamilyen formában korlátozott gyerek is ember. Az említett feltételek tehát nincsenek meg, az integráció az ilyen iskolákban hamvában holt idea, és kitolás a többséggel.

Mert az egy dolog, hogy az ilyen módon „integrált” gyerek semmit sem fejlődik, elkallódik, kezelhetetlen lesz. De az, hogy ennek a folyamatnak a másik huszonöt issza meg a levét, nonszensz.  Huszonöt gyereknek türelmesen és megértően el kell fogadnia néhány társuk folyamatos agresszióját, végignézni a dührohamaikat, felügyelet nélkül várni az osztályban, amíg a tanító megkeresi az osztályból kiviharzó gyereket. Hét-nyolc éves gyerekekről van szó, az első iskolai évekről, amikor fontos lenne, hogy biztonságosan elsajátítsák az alapokat. Ám így, ebben a formában sem a problémákkal küszködők, sem a többség nem képes erre.

 

Tessék mondani, kinél reklamálhatnék azért, mert az én problémamentes, átlagos képességű gyerekem nem kaphatja meg a megfelelő oktatási színvonalat? Mert ha a tanulásban akadályozott gyerekeknek joga van többségi osztályban tanulni, úgy fair, hogy a többségi csoport tagjainak jogai se sérüljenek emiatt. Vagy én látom rosszul? Le kell nyelnünk a békát, és eltűrni, hogy az iskolai muszáj a gyerekem/gyerekek rovására menjen?

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr31571243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem látod rosszul, sőt. Jogod viszont ahhoz van, hogy befogd a szád. Mert ez itt MagyarLand, ahol igazodunk az EU által előírt normákhoz és irányelvekhez. Amik jók és hasznosak. Azokban az országokban, ahol van pénz és akarat a látszat intézkedések helyett a megvalósítással foglalkozni. Itt ez így szokás, te pedig ne merészeld kritizálni, hiszen azonnal jogkövető állampolgárból büdös kirekesztővé válsz.

Lehet furán hangzik, de én az ilyen EU irányelvek megvalósításánál bizony Uniós szinten kötelezővé tenném nem csak a szabályozás bevezetését, hanem annak alkalmazásának mikéntjét is. Pontról pontra kidolgoztatnám a szakértőkkel milyen feltételek mellett lehet pl egy ilyen integrációs folyamatot érdemben és sikeresen végrehajtani, és igenis megkövetelném minden tagállamtól, tessenek kérem kigazdálkodni a hozzá szükséges erőforrásokat. Ellenkező esetben szankció. Így nem lehetne oktatási reformnak hívni az aktatologatást, fejlődhetne az egészségügy stb stb stb....
Ez megint az a jelenség, amivel sikeresen perdíti át a magyar politika a hazai választókat a ló másik oldalára. Fognak egy irányelvet és ész nélkül nekiállnak alkalmazni. Nagyjából úgy, mint amikor valaki felcsapja az értelmezőt és ami ott van a keresett szócikk mellett azzal teljesen magyarázva is érzi az egészet. Pont úgy, ahogy írtad. Közben ez a forrástól nézve sem így fest az egész. Csak amikor az EU ilyen javaslatokat tesz, elvárásokat állít, akkor nem gondolja(?), hogy olyan birkák is lesznek, akik szó szerint értenek és értelmeznek mindent.

Ezzel pontosan az a baj, hogy az átlag, egy amúgy jó dologból csak annyit lát, hogy az alapvetően szar. Ez ma pedig szerintem már veszélyes mértéket öltött.

Kicsit más, de ehhez a jelenséghez tartozik. Egyre több olyan okosságot olvasok, a kommentelők, bloggerek és lassan újságírók tollából is, hogy ezek az áltudományok, mint a szociológia, a pszichológia és a többi pusztítja itten az egész magyar társadalmat. Szóval ezek kerülendő és elbutító dolgok, mert a valóságban azok a dolgok nem is úgy vannak. Hát látja ő, hogy hülyeség.

Csak közben azt felejti el, hogy nem a tudománnyal, nem a szaktekintélyekkel van itt a baj. (ez még a jobbiknak is szerepel a programjában. Mármint, hogy de, ez a baj) Hanem azokkal, akik ezeket félreértelmezve, vagy egyáltalán nem értelmezve alkalmazzák. Vagy legalábbis megpróbálnak valami olyasmit csinálni, amit alkalmazásnak lehet csúfolni.

És ezért az átbillenés, mert a vezetők valóban fércmunkát művelnek, az emberek pedig az egész eszmerendszert, irányelvet bélyegzik meg démoniként. Ez pedig nem egészséges. Még megvezethetőbbé tehet tömegeket...

szoval egyetértés van. (meg alvás, mert belealudtam a gépelésbe is... remélem nem írtam érthetetlenül, a monitort sem látom)
@Win Elen: nem érthetetlen, legalábbis én értem. Ettől a jelenségtől van itthon ez a nagy Unió fóbia. Azt látják az emberek, az Unió ránk erőltet egy csomó faszságot. Pedig az irányelvek jók és helyénvalóak. De mi úgy kivitelezünk mindent -mint az integráció esetén is- hogy erőforrást nem, vagy a többiek rovására biztosítunk.
@Fabius: ráadásul nem csak az erőforrásokat nem biztosítják, hanem a korrekt, átfogó tájékoztatást sem. kizárólag siker- és érdekpropaganda létezik, korrekt, érthető tájékoztatás (általában) nem. sajnos nem tájéozódnak,olvasnak az átlagemberek eleget ahhoz, hogy korrekt kép álljon össze egy-egy ilyen eu-s ajánlás céljáról, megvalósításáról.
@úriparaszt: esetünkben nem is szóltak sem a legelső (elsős) szülőin, sem soha, hogy ilyen gyerekeket is tettek az osztályba! Számomra ez felháborító volt, a fiamtól tudtam meg, h milyen problémák vannak. Mostmár ordít a probléma, a többi szülő meg csak lapít, nem mernek szólni, halkan elégedetlenkednek, mert hát mit szólnak a gyerekek szülei, meg úgysem lehet ellene tenni, el kell viselni. Hát, én nem viselem el. Már írtam az önkormányzati okt. ref-nek, és ha nem lesz változás (bármilyen, én kiegyeznék a tényleges integrációval is!), akkor tovább megyek, nem hagyom annyiban. Talán szélmalomharc, talán nem, de egy helyben topogni és nézni a szerencsétlenkedést, az nem opció.
@Gladia Delmarre: ez a helyes hozzáállás, minden esetben! ;-)
@Gladia Delmarre: *kalapját megemelve mélyen meghajol* Ez az! :-)
Tavaly a fiam osztályába -első osztály, pont ahogy Gladiánál is- beraktak egy intézeti gyereket, muszáj alapon. Már ikszedszerre végezte az első osztályt és még mindig nem felelt meg, és mivel nem felelt meg, oktatását befejezettnek tekintik, általános iskolát sem végzettnek minősül, sőt, ugye első osztályt sem elvégzőnek. A gyerek szülők nélkül, intézetben, a magatartásával csak akkor volt gond, ha kiprovokálták a többiek, például neked nincs anyád mondatokkal. Az, hogy ez a gyerek többszöri nekifutásra sem tudta elvégezni az első osztályt, kinek a hibája?

Gladia, jól teszed, hogy nem hagyod annyiban a dolgot. Nem véletlenül jár a gyerek iskolába, az is munka, joga van hozzá, hogy nyugodtan dolgozhasson, ha problémás gyereket tesznek az osztályba, kezeljék megfelelően.
Nálunk is volt olyan, hogy a kölyök óra közben kiment. Megkérdeztem tőle, Janó, miért mész ki órán? A válasz: unatkozom, ezeket én már tudom. Könyörgöm, a tanár miért nem visz neki külön feladatlapot? Miért nem köti le valamivel? Zavarja a többieket és ők azt látják, bármit meg lehet tenni, felállok én is, kimegyek, ha Janó kimehet, én is, stb.

Mondjuk a tanító nénik is mondták, hogy nagyon problémásak a mai gyerekek úgy általában, 33 éve tanítanak az iskolában, saját maguk építették fel tulajdonképpen és még ilyen osztályuk nem volt, ahol ennyi agresszív gyerek lett volna és gyakorlatilag a fél osztályt az iskolapszichológushoz lehetne küldeni.

De itt most a normális gyerekünkről van szó. És ahogy Fabius cikke (iskolai agresszióról) kapcsán megbeszéltük, pont a problémás gyerekek szüleinek beszélsz hiába. Általában...

Ja, még annyit, hogy ki fizetné a minden osztályba kerüljön gyógypedagógus programot? Inkább elsikkasztják a lóvét...
gyerekeim sulijában 1-2 évben van kislétszámú osztály. utána csatlakoznak a többiekhez, 2. vagy 3. osztályba. 1-2-ban egyébként helyből van ped.asszisztens is. csak azért írom, hogy a rendszer létezik, működik. jól. de egyre kevésbé, mert hol innen, hol onnan faragnak le egy kis pénzt. mostanra az egész az összeomlás szélén. a megspórolt béren aztán kapjuk majd a "minőségi" oktatást. azt is nehezen érti az ember, hogy miért nincs jó dolgokra pénz, mármint bevezetni. dehogy a jól működő rendszert lerombolják??
süti beállítások módosítása