Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: wmn.hu/kult/61888-a-rajzfilm-varazslat-es-tundermese--macskassy-gyula-tortenete Macskássy Gyula m... (2024.04.19. 16:33) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Valamit súgok magának www.youtube.com/watch?v=b1nDwrxc0wM (2024.04.10. 10:30) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2009.10.24. 12:00 úriparaszt

Gyilkos betűk - Reloaded

Címkék: játék betűk személynevek

Nem vagyok én olyan kegyetlen, mint amilyennek látszom. Most egyszerűsítek, gyártsunk létező(!) személyneveket. Természetesen család, utónév, minden játszik ;-)

a,a,c,h,i,i,i,i,j,o,o,o,o,k,l,m,m,n,n,n,n,s,s,s,t,t,y,v,v,z,z

..természetesen ha a kitalált nevet idézőjelek közé írva beadom a google-nek, akkor legyen találat :)

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr621470898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@EntHusiasm: egy 'a' és egy 'y' betűvel többet használtál, mint amennyi van :-)

egyelőre egyetlen versenyző vagy, akár egy 'Johnny Cash'-el is lehet nyerni :-D
Vazz, ez kiakaszt :D
Akármit találok ki, mindig hiányzik egy betű, nincs e, b, r
Hol vannak a többiek? Mé nem írnak ide valamit, hogy a fejemre csaphassak, ó tényleg! :)
Úgyis fáj a fejem..
@Vorg a Halhatatlan Báró: emiatt ne fájjon a fejed ;-D

írj akkor kitalált személyeket, irodalmi művekből, mondjuk 'ivan iljics'
ivan-ra találtam kapásból:

ivan hlinka
ivan milat
ivan zak
ivan zajc

és csak 1 percig kerestem ;-))
A gugliba én is be tudom írni, de az csalás.
A játék azért játék, hogy élvezzem, nem az érdekel, nyerek-e.
Amúgy már én is Vaszilij meg anyámtyúkja, de nincs hozzá vezetéknév.

Ha nem kell, akkor ott a Vaszilij, Molotov pl.
nem kell teljes név, azért mondtam, hogy család, kereszt,akármi játszik ;-)

nekem van pár nevem másik játékból a tarsolyomban, azért kicsi előnyöm van :-)

mellesleg az összes betű egyetlen névből származik ;-)
..a molotov persze nem szerepelt nálam, pedig milyen ismert, ezt sürgősen memorizálom ilyen esetekre :D
Basszus, már bocs, nem mondod, hogy az összes betű egy névben van. Akkor ez biztos vmi szappanopera szereplő öt névvel :)
@Vorg a Halhatatlan Báró: olyan lelkes játékos vagy, segítenem kell kicsit ;-)

a feladványban szereplő személyhez köze van egy nagymesternek is, aki történetesen magyar.

izgi? ;-)
milkovics
ivan iljich :P
matyasovszki vali
isac asimov (monnyuk ez nem jó, mert issac, de azért gugliban kidobaj a nevet:P)
szolnoki tibi
vaszilij
zsolnai soma
vona jolika
@úriparaszt: kőműves mesternek? :)
oké, nem adom fel
Őszintén szólva a betűjátékok nekem nem jönnek be...De a segítséggel mindjárt érdekesebb :-))
Ki lehet a nagymester, aki magyar, és a feladványnak köze van hozzá? Szerintem Lékó Péter, akinek az apósa örmény, és a neve lehet ilyen sokbetűs kacifántos...Rákerestem, és Arsak Petroszjannak hívják.
Tehát az biztos, nem ő a feladvány :-D
@Fabius: akkor fussunk neki így :)

tehát a segédszemély (aki még nem megoldás)nagymester 1933-ban született, felesége neve Rózsa...
@úriparaszt: Hirtelen nekem Krúdy ugrott be, de ő 1933-ban meghalt, nem született... utána is néztem gyorsan :)
@Vorg a Halhatatlan Báró: Ja, még a felesége is stimmelne....Rózsa Zsuzsa
Hmmm...Portisch Lajos 37'ben született, a felesége nevéről még a guglit sem sikerült kivallatni....:-D

De majd mindjárt...
..ez már inkább nyomozás, de legalább két embert is keresünk :-)

nos, a 'segédember' nagymester a kölcsey gimnáziumban érettségizett és dolgozott a gondolat-nál, mint főszerkesztő ;-)
Feladom :-)
Többet foglalkoztam most a sakkal, mint eddig 37 évig összesen :-))
Lenne mit pótolni a szövetségnek, se idő, se betűrendes listájuk nincs a nagymesterekről. Skandallum! :-D
A gondolat a legteljesebb zsákutca. Most gondolat mint kiadó, vagy mint kiadvány (lap) netán gondolat.eu weblap?
Kapaszkodó annyi, mint egy konflison :-D
Csak a feladványban szereplő betűk hogy kapcsolódnak hozzá...
Ha addig senki, akkor majd este megpróbálom kiokumlálni
@Vorg a Halhatatlan Báró: kiváló! remélem ketten fabiussal összehozzátok :-)

Bakcsi György írta az egyik könyvének utószavát, ezzel már majdnem mindent elmondtam :)

érdemes átgondolni milyen eredetű névhez kellhet ennyi és ilyesmi betű ;-)
Szláv eredetű a név, ez szinte biztos :-)
Anatolij Varsavszkij könyvéhez volt köze, de még mindig sok betű marad...
@Fabius: alakul, innen már csak egy ugrás :-)
Ha úgy írjuk, Anatolij Varsavszkij, akkor több 'a' betűt használunk fel.
Álmos vagyok :)
Konsztantyin Mihajlovics Szimonov
Ha ez jó -mert annak tűnik- akkor szerkesszétek át a wikipédiát basszus :-))
Én átbetűztem minden nevet amit itt találtam:

hu.wikipedia.org/wiki/Bakcsi_Gy%C3%B6rgy

Vagy én vagyok vak, vagy Szimonov nincs köztük :-))
@Fabius: élő- és utószók
21. ha jól számoltam

nagy meló lehetett mindet végig betűzni :)
sorstárs
Tényleg....basszus :-))
Sebaj. Sakkból és orosz irodalomból kiműveltem ma magam :-D
Csöndben súgom, egyesével bedobáltam a neveket a gugliba, mert ezek a remek orosz emberek hajlamosak voltak nem az anyjuk szülte néven publikálni. Így az összes aliast is megnéztem :-))))
Viszont így sem tűnt fel :-D Na ez a valami!
@Vorg a Halhatatlan Báró: @Fabius:
gratulálok, kitartartóak vagytok, elismerem, nehéz volt, a héten már csak olyan könnyebben fejtősek lesznek, esetleg több segítséggel, elvégre nyomozni jó ;-)
süti beállítások módosítása