Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: "...„gyermekotthonok nem egy one man show díszletei”, és hogy az egésszel Magyar a botrányairól ak... (2024.11.25. 17:44) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2014.01.29. 14:24 Fabius

Adócsökkentés kormánya, baszod?

Címkék: gazdaság fidesz egykulcsos adó

Mikor az ember a fétisként kezelt egykulcsos hatásait olvassa összefoglalva, akkor azért feltámad benne a demagóg populista, ha akarja, ha nem. 

Egyik oldalon ott az egykulcsos pozitív hozadéka, a 400 milliárd amit zömmel a jómódúak és a családi adókedvezményt maradéktalanul igénybe venni tudók nem teccenek betolni a rendszerbe, se adó sem belső fogyasztás növekedés formájában. 

A másik oldalon a negatív hozadék amit mindannyian fizetünk rekord áfa, "nem áthárított" tranzakciós illeték, percdíj, biztosítás díj meg satöbbi formájában: 1216 milliárd. Vagyis ahogy a vargamiska minisztérium statisztikájából kiderül:

"a lakosság adóterhelése 2009 és 2014 között 16,7 százalékkal, mintegy 850 milliárd forinttal nőtt."

132.jpg

Túl azon, hogy köszibazmeg, várjuk szeretettel ahogy az országszerte meghirdetett 119 helyszínen megpróbáljátok ezt megmagyarázni. Mert bár tudjuk jól, hogy elsősorban a Rezsiszörny Ferenc a hibás, másodsorban meg a Legjobbszándékú Unortodox Gazdasági Kormányzatot adóemelő-vírussal megfertőző Nemzetközi Háttérhatalmak, a hipnotikus tekintetével akaratátvitelre képes OliRénnel az élen, de azért csak kíváncsiak vagyunk mit tud erre kitalálni Mr. Finkelstein. 

382 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr105788347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alig van bizonyítványt magyarázó fidióta...
@vitéž munkášőr: Világos! De szerintem nem 250 év, inkább több az elmaradás. De ezzel sem vagyunk beljebb, tényleg csak az marad a gondolkodni és megkülönböztetni képeseknek, hogy elhagyják azt a reménytelen helyet!
444.hu/2014/01/29/itt-a-nagy-kihivas-talaljon-egyetlen-csunyabb-olimpiai-formaruhat-mint-a-magyaroke/

Hábasszus ....újra megnyílt a Vörös Október Ruhagyár, úgy látszik ...
Ki "tervezhette" vajon a magyar csapat ruháját? Rózsi mama kiesik, ő a kéket preferálja, nem a szürkét.
@Kivlov: Még igazad is lehetne, ha azt az apróságot nem hagynád figyelmen kívül, miszerint azok eztán sem fognak adót(bármi félét) fizetni, akik eddig sem tették.
@nincs_itt:
"Adócsökkentés?! Hm?! Az kellene kocsogok! Nem! Itt az újabb adó, amit meg kell fizetni! AKÁR VISSZAMENŐLEG IS BEHAJTHATJÁK!! "

Mondjuk ez nem igaz, de azért jó dolog a rémhírterjesztés.

Ami igaz, hogy a törvényt módosították, és szemét módon 2014.01.01-től plusz adót vetettek ki ezekre az autókra (a regadó mellé).

De ez nem visszamenőlegesen történt, hanem még 2013-ban hozták a törvényt.

Ettől függetlenül szemétség.

De miért kell rémhírt terjeszteni?
@Kivlov:
"Ez volt orbánék legjobb húzása: szétterítették az adózást. Hogy egyeseknek büdös az adófizetés? Ez van. „oszt, jónapot…” "

Na igen, a mobiltelefon percdíj adóban is annyi "jó" van, hogy az is fizeti, aki amúgy feketén szerzett jövedelemből fizetni a mobilelőfizetését.
@Evezős: Most komolyan, hol edzhettek a lányok/fiúk, csak nem az alföldi szánkódombon(vastagbor.blog.hu/2013/01/24/az_alfold_legnagyobb_szankodombja)? Kell ott(is) égetni magunkat, vagy Putyin ígért valamit?
@nincs_itt: sajnos ez az egyetlen járható út. én sem gondolom magamról, hogy barikádokon szeretnék parittyázni
@nincs_itt:
f*szt nem. ő is megveszi a kenyeret a boltban, meg mindent amin ÁFA van.
ő is telefonál (plána ha cége van és azért tud kamuzni), banki díjai neki is vannak stb, stb...
@jaegtoer:
Valaki csinálhatna belőle egy olyan fotót, hogy baloldalon "szegény" Angela háza, mellette meg több kis képen a felcsúti rémé ... bár nem hiszem, hogy a rabszolgahad képes lenne rajta elgondolkodni ...
:-(
@VT Man: Olvawsd csak el a cikket, elég érthetően leírják, hogy a befizetésről szóló csekket, kérhetik 5 évre visszamenőleg.
"A kormányhivatalok sorra szólítják fel az érintett tulajdonosokat, hogy igazolják, valóban befizették az illetéket. Ha nem tudják felmutatni az akár ötéves csekk ellenőrzőszelvényét, újra befizettetik velük az illetéket. Kvázi meggyanúsítják őket, hogy csaltak, ha nem tudják előhúzni az öt éve befizetett csekket."
Ez akkor mis is?
@nincs_itt:

". Nem értem, tényleg nem, amikor a fészkes fővárostól alig 2 órányi autózásra van a nyugat keleti széle... "

Szerinted az önként menetelő cöftömegből hányan lépték át?
tovább nő a forint értéke...
a forint jobban tejesít !
@Kivlov: OK! Igazad van, csak hagyj nekem békét, az agit. prop. szöveggel.
A kenyér és a telefonálás+bankolás ÁFA-ja, az akkora kibebaxott nagy tétel, az egyéb be nem vallot, eltitkolt, elcsalt adónemek mellett...
Istenem, szavazz a fideszre, neked mindegy!
@nincs_itt:
A cikkben - vagy a 444 egy másik cikkében - olvasható az is, hogy negyvenx kísérő megy a 16 sportolóval ... és mivel a NOB csak a kvótát szerzettek ottlétét fizeti, a többiek luxusszállodákban kénytelenek tengődni a olimpia ideje alatt.
Ez olyan, mint amikor az athéni olimpián a Shitpali és csapata egy luxushajón lakott az athéni öbölben (Paja Kőbán Ritukával egy lakosztályban), nehogy véletlenül keveredni kelljen a pórnéppel.

Ezek nyaralni mennek, semmi kétség, a sportolók csak az alibit jelentik nekik hozzá.

Hogy fordulna fel mind, már ma ....:-(
@Orica Középföldi: Jópáran biztosan, de az ottan hanyatlik, meg rothad. Az csak felszíni csillogás, de ott nagyon nem jó! Ezt biztosan tuggyák, mert megaszonták nekik, a rezsi-gyűlésen is!
@Evezős: Schööön! Ezt komolyan nem hiszem el...
@nincs_itt:
ha 10 millió emberre számolod, már elég nagy tétel lesz.
Poont ez a jó benne. Kis adóemelés, de sok emberre.
Amit meg ti akartok, az sok adóemelkedés kevés emberre.
@Orica Középföldi: ha át is lépték, azoknak valami hatalmas baj lehet a valóságérzetükkel, illetve az analitikai képességeikkel. mondom, olyan ordító a különbség, hogy az égbekiáltó. csak egy példa, de órákig sorolhatnám: autóval mész, az összes útszéli jelzőtábla, cölöp elvágólag, szigorú merőlegesben, hiánytalanul a legeldugottabb zsákfalu felé is, a gaz csutkára nyírva, bármikor megyek. itt meg még a közvilágítás oszlopai is 75 fokos szögben jópár helyen, az utakra és műtárgyaira most szót sem vesztegetek...
@Kivlov:

Tehát nem az adó- és járulékrendszert kéne úgy átalakítani, hogy ne legyen az ég egy adta világon MINDENKI rákényszerítve az adóelkerülésre, nem, hanem inkább vessük ki a világ legmagasabb áfáját, és adóztassuk meg az öreganyánk térgyekalácsát is.

Ez bizonyos értelemben tényleg a fidesz legnagyobb húzása, illetve pontosabb lenne úgy: ebben kulminálódik a fidesz igazi mivolta: a tökéletes inkompetenciával párosuló mrbean-i értelemben vett gátlástalanság.
@nemecsek ernő áruló: arra leszek kíváncsi, hogy ki tartja majd az MNB sajtótájékoztatóját, amikor rendkívüli kamatemelésről döntenek (sikítva). vállalja vajon kuszaszem?
@Kivlov: Akkor egy kis gyorstalpaló:

Aki havi 100 ezer nettóból él meg, annak számít a kenyér ÁFA-ja. De aki min.bérre bejelentve, ÁFA-t és egyéb adónemeket "leköltségelve", 600 ezret(bármekkora összeget ideírhatsz, példa) oszt be, az durvára leszarja, mert nem érdekli 20 forint, viszont ez a "jóember" vásárol nagy értékű tartós fogyasztási cikket, természetesen KÜLFÖLDÖN, mivel ott olcsóbb, de legalább egál a mo.-i árakkal, tehát ennek az ÁFA-ját SEM Mo.-on fizeti be.
Ennyi... nagyjából
Tényleg szavazz a fideszre, a képzettséged megvan hozzá! Nem lógsz ki a MAtolcsy-k, Lászlónék, Rogánok sorából
@nemecsek ernő áruló: arra leszek kíváncsi, hogy ki tartja majd az MNB sajtótájékoztatóját, amikor rendkívüli kamatemelésről döntenek (sikítva). vállalja vajon kuszaszem?
@vitéž munkášőr:

Attól tartok, a kátyúzást meg a fűnyírást száz éve kellett volna elkezdeni, hogy ma ne úgy nézzünk ki, mint Mordor-Külső.

"Ma még örömmel, de holnap már körömmel", ahogy pártus őseink mondták anno Mezopotámiában, vagy hol a picsában.
@nincs_itt: az elit szlovák rendszámos, nagy Magyarország matricás Mercedes terepjáróval közlekedik.
@nincs_itt:
:D :D :D

ilyen alapon töröljük el az összes adót, mert úgyis van aki külföldön veszi meg a cuccait, meg adót optimalizálva kikerüli az ittenieket.
@nincs_itt:

A megoldás: vessünk ki Gecinagyadót a külföldről behozott cuccokra.

Az EU majd rinyál kicsit, de hát ki nem szarja le.
@nincs_itt:
ja! és itt a lényeg: azért mert vki 100 nettóból él, adót még fizessen!!!
ugyanúgy tartja ő is markát azért, hogy legyen eü ellátás, közrend, utca világítás stb, stb.
@Evezős: Ja, hogy 16 sportolóra, 44 széltoló jut!
@fvipera: Nem egy olyan "vállalkozót" ismerek, akik Ausztriában laknak, az autó is osztrák rendszámos stb, mert olcsóbb... a szlovák buli, már régi történet, nem véletlenül nem birizgálják...
@Kivlov: most agyonbasztad az előbbi dumádat: a 100k nettóból, amit mind elkölt, mert abból félretenni nem lehet, szerinted mennyi folyik vissza a fogyasztási adók formájában az államkasszába? szóval busásan fizetett ő is a "közjó"-ért, csak szólok
@Kivlov: Ember, te tényleg nem érted amit mondani akarok?!
Gondolkodj el, hogy Németországban mekkora az ÁFA, milyen termékek mekkora ÁFA tartalommal bírnak, nézd meg a fizetésre rakódó adó és járulék terheket, a fizetések mértékét a megélhetési költségekhez. De gondolkodni fárasztó, esetleg az empirikus tények ellentmondanak az agit.prop.-nak.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Az előbb linkeltem, az újabb sarcot. Szerintem sumákban van még jópár, amiről nem is tud a zegyszeri. Csak akkor veszi észre, amikor fizetnie kell...
@nincs_itt: ha valóban ott laki, akkor ezzel nincsen semmi baj.
@Kivlov: Már csak annyit, hogy aki 100 ezer nettóból vegetál, az meg is fizeti az ÖSSZES adót és egyebet...
@nincs_itt: már-már a zabálnivaló is olcsóbb, az üzemanyag (diesel) pedig 30-40 Ft-tal volt a múlt héten. személy szerint én tudatosan igyekszem minél többet ott költeni, mert látható, hogy mire költ az állam. itt nem látom, ami nem csoda, hiszen ellopják
@fvipera: ennél egy cseppet bonyolultabb a sztori...
@nincs_itt:
most már meg. mert nincs az elqrt adójóváírás. :D
@nincs_itt:
németo? hol vagyunk mi attól? majd akkor példálózz velük, amikor a béreink is ott tartanak, nem csak az áraink.
egyelőre örüljünk ha a szlovikat utolérjük.
nálunk kb 900E bruttónál jön be a 2. SZJA kulcs. kurcsi most 4-500at pofázik. na, itt a gond, cimbi.
@vitéž munkášőr:

Én ismerem a különbségeket elég régóta, de tegnap írtam, hogy ha valaki néz, az még nem jelenti azt, hogy lát is:))

Erről írtál. Sajnos egyetértek.
@Kivlov: Kicsit zavaros amit írtál, de látom kezd derengeni... A 900 eur bruttó, már kifejezetten jó bruttó, ott Mo.-on. Nem jól tudom? Mert Németországban, ennyit kap nettó! ösztöndíjat az ipari tanuló az első évben havonta, majd évente emelkedik kb 100 euróval.
A gond ott van, hogy a mo.-i árak pariban vannak a "nyugatiakkal", a bérek meg...
@nincs_itt:
900E Ft -nyi bruttó eur a szloviknál, te nagyonokos...
@Orica Középföldi: persze, tudom, hogy te látod - a cöfös shitnyikekre utaltam, hogy azok nem ;-)
@nincs_itt:
Meg fogják magyarázni, ne félj!
Sajna ez igy igaz !

De a magyar valaszto ezt elfelejti. Tanuja voltam egy boltban, hogy a penztarnal elottem fizetok, mennyire orultek, hogy ingyenes lesz a kp felvet februartol. Ez az ugyes Orban jol megregulazza a csunya kulfoldi (naja, csunya, rossz ma mar csak "kulfoldi" lehet) bankokat es ez nekik milyen jo !!

:((
@Kivlov: Na figyelj te igen képzett, a szlovákoknál mi is a fizető eszköz???? Mijafaxért forintosítod?
Számomra a "900E" eurót jelent, baromarc... Nem ismerem a szlovák bérszínvonalat és adórendszert...
Szerintem szedd össze magad és fogalmazz érthetően!
Az második kulcs, az mekkora??? Éves jövedelem a 900E forint, vagy havi???
Nagyon okos...
@nincs_itt:
akkor nézz utána, mielőtt pampogsz. :D
@Kivlov: Nem érdekel, nem én kevertem ide a szlovákokat, meg a gyurcsány féle terveket.
Arról írtam amit ismerek, ráadásul jól. Szóval, vegyél vissza az arcodból, mert irgalmatlan sok marhaságot hordtál össze!
@nincs_itt:
rengeteget. :)
akkor rólad mit lehetne mondani? mutogatni kéne az ilyet... :D
@Kivlov: jo dolog az onkritika! Ideznel parat?!
lusta vagyok másolgatni. olvasd vissza a szövegeidet. :D
@VT Man: nem, ez nem jó!
nézd a másik irányból.
azt bünteti aki eddig is rendesen fizette az adót.
ráadásul, nem is ezért vannak a különadók, hanem mert kell a lóvé a szar költségvetésükbe.
az adóelkerülőket kell felderíteni és nem büntetni mindenkit.
@Kivlov: akkor neked is:
nézd a másik irányból.
azt bünteti aki eddig is rendesen fizette az adót.
ráadásul, nem is ezért vannak a különadók, hanem mert kell a lóvé a szar költségvetésükbe.
az adóelkerülőket kell felderíteni és nem büntetni mindenkit.
@punkfrog:
oké, derítsd fel. ha ilyen egyszerű lenne, már rég megcsinálták volna a világ összes államában.
@Kivlov:
kormányozni nem egyszerű.nem is sikerül nekik.
a forint is jól teljesít.
remélem örülsz!
@Kivlov: ok.
legközelebb ha nem találnak egy gyilkost, ültessenek le mindenkit.
az a legegyszerűbb!
te tényleg egyszerű vagy.
@punkfrog:
az vagy te. vörös logika. :D
@Kivlov:
Csak annyit. Aki eddig nem fizetett adót, az max. a tv,telefon, élelmiszerben fizet ezután. Minden mást megvesz külföldről, pláne ilyen magas áfa mellett. Az hogy néhányan jól jártak szja csökkentéssel az jó, de többen jártak rosszul, ami nem jó és egy ilyen törvénynél nem a kisebbségnek kellene kedvezni.
@Bakter:
" Karikába kötve (lásd Winnetou). Gyurcsány-pólóban. "

A többivel maximálisan egyetértek, de a Gyurcsány-póló kissé túlzásnak tűnik :) :)
@GeoCracker:

Geo, ez már az alaptákolmány létrejötte környékén is felmerült (ha a '89-es alkotmány nem érvényes, akkor az az alapján megválasztott parlament/kormány sem legitim, tehát nem hozhat törvényeket). Ezt kellett volna az ellenzéknek meglovagolnia és ezerrel sulykolnia nap mint nap, a többi genyaság mellett.
Ezzel szemben ugye...
@Mad Mind:
Az a baj, hogy nem itt a kedvezésnek kell a szempontnak lennie.
Az embereknek bele kell verni a fejükbe, hogy adót fizetni kell. Mrt itt mindenki csak azt tudja, hogy neki mi jár, meg mit adjon az állam, közben meg csodálkozik, ha valamiért fizetni kell. Nagyon is helyes az adózás szétterítése. rég meg kellett volna lépni. nem csak kb 1 millió munkavállaót pumpolni SZJA-val.
@toportyánzsóti:
"Én sem hittem volna hogy ennyire barmok,bár várható volt az előéletük alapján. "

És ha várható volt, akkor miért is nem hitted? Tudtad, tudtad, csak nem sejtetted, ugye?
@akakukk: Őőizé, csak szólok, hogy a tranzakciós illetéket a már adózott jövedelmedből is leszedik, amikor felveszed a pénzt. Bocs.
@Kivlov: a tízmillió akkor stimmelne, ha mindannyian, értsd a csecsemőtől az aggastyánig adócsalók lennénk, illetve jövedelemszerzők, akik a jövedelmükből fizetik a fentieket. De várj, akkor sem, már nincs is annyi az ország népessége. Jelenleg viszont az a helyzet, hogy van egy nagy adag munkanélküli, egy másik piszok nagy adag alacsony jövedelmű, egy vékonyabb szelet olyan, mint te (aki jól járt az egykulcsossal a bejelentett nem kifejezetten alacsony jövedelme miatt, esetleg a családi kedvezménnyel, volt annyi tartaléka, hogy előtörlesszen stb.), egy (szintén elég nagy) adag nyugdíjas meg inaktív, meg valamennyi (felderítetlen) mennyiségű feketemunkás - és adócsaló, ahogy akarod - és ezek mind, mind fizetik a megemelt adókat. Jóval többet, mint korábban. És csak és kizárólag annak a vékony szeletnek kompenzált valamit az új rendszer, akik olyan nagyon nem is lennének rászorulva, senki másnak. Ez nem szétterítés, hanem átterhelés. És nem elsősorban az adóelkerülőkre, mert nem ők adják a tömeg legnagyobb részét, hanem az alacsony jövedelműekre és a munkanélküliekre.
@Kivlov: szerintem most az van a fejekbe verve, hogy ha nincs semmid, annyit is érsz. Nem az, hogy adót fizetni kell (a feketemunkás továbbra sem fizet sem szja-t, sem járulékokat, ellenben az adófizető ezt IS, meg megemelt ÁFÁ-t, tranzakciós, telefonistencsudáját IS, a jövedelemszintjétől függetlenül).
@ftk:
mint ahogy a közszolgáltatásokat is jövedelmi szinttől függetlenül veszi igénybe...
@ftk:
ez bizony szétterítés.
miért várod el 1 millió embertől, hogy tartson el 9 másikat mosolyogva? pláne úgy hogy a kórházban meg ugyanazt a sz*rt kapja, amit a másik, aki egy vasat nem tett a közösbe.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: Normális ember a legjobbat feltételezi felebarátjáról.Pszichopata néz mást alapból hülyének.
@Kivlov: ez a te logikád, nem az enyém.
azt írod, hogy nem lehet elkapni az adóelkerülőket, ezért fizessen mindenki több adót.
és te ennek örülsz és igazságosnak tartod.
@punkfrog:
szerinted az igazságtalan, hogy mindenki fizessen adót, ha már mindenki használja a közszolgáltatásokat?
@toportyánzsóti:

Itt nem az alapból hülyének nézés esete forog fenn. Az előző kormányzásuk alapján nagyjából meg lehetett jósolni, hogy mit fognak tenni. Más kérdés, hogy még "várakozásainkat" is alaposan túlszárnyalták.
@Kivlov:
"szerinted az igazságtalan, hogy mindenki fizessen adót, ha már mindenki használja a közszolgáltatásokat? "

Itt nem erről van szó, jól tudod ezt te is, csak mismásolsz.
És akkor az igazságos, hogy a szétterítés miatt arányaiban magasabb adóterhet visel az alacsony jövedelmű réteg, mint a jól keresők?

Ja, és a minimálbérre bejelentettek nem alapból adócsalók. Nagy részük valóban ennyit keres, a zsebbefizetettek meg nem kérték ezt, hanem csak ezzel a feltétellel foglalkoztatják őket. A munkáltató kisvállalkozónak ugyanis így olcsóbb, köszönhetően kiváló adótörvényeinknek.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:
Aki többet keeres, így is többet adózik. És uganyazt kapja cserébe.
Egyesek szerint ezért kellene fix mértékű adó, nem pedig %-os.
szerintem jó ez az egykulcsos. Lehet egy masabb kulcs, szolidaritási célzattal, mondjuk havi 1,5-2M környékén. De nem 4-500nál. Aki annyit keres, az nem gazdag. Az egy alsó-középosztály maximum. Ha meg esetleg a párja mondjuk munkanélküli, akkor meg vegetálni is kevés egy olyan bér.
A szétterítés meg akkor is jó dolgo volt. Legalább adózik a kisebbség is, a nyugi is, a kamubéres is, mindenki. Szívni meg mindig csak ugyanaz szív: aki tényleges bérére bejelentve dolgozik. Ez adókulcsok mértékétől függetlenül így van...
@Kivlov: a szétterítéssel azok is többet fizetnek, akik eddig rendesen adóztak.
ez miért jó?
még1x leírom:
a be nem fizetett adókat kell beszedni, nem pedig több tucat új adót bevezetni!
a költségvetést meg valós számokkal kéne tervezni.
nagy többség pedig rosszul járt az egykulcsossal.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: Én bíztam benne hogy nem teljesen hülyék,amit még súlyosbít moszkovitya irracionális feltétlen hódolat iránti vágya.
@Kivlov:
"Lehet egy masabb kulcs, szolidaritási célzattal, mondjuk havi 1,5-2M környékén. De nem 4-500nál."

Ebben egyetértünk, a határ lehetne magasabb, de nem vinném 1 millió fölé. Az felett azért egy elég vékony réteg keres.
Én anno jól jártam az egykulcsossal, mégis kétkulcsos párti vagyok.
@Kivlov:
Ha ez olyan jó megoldás lenne a szlovákok nem akarnának visszatérni a progresszív adózásra.
Elméletben jó, de pont az áfa meg a hasonló adók miatt csak a kiskeresetűek szívnak, ami demográfiailag nem jó.
@Mad Mind:
ezzel csak az a baj, hogy 4-500 bruttóval bőven kiskerestű vagy. relatíve talán nem, de annyiból az életben nem leszel gazdag, még ha a sok panelproli annak hív, akkor sem.
@punkfrog:
rosszul járt? és?
ezzel a logikával élve, csak úgy lehetne változtatni bármin is, ha az a többségnek jó?
@Kivlov:
Nem.

Csak akkor nem kell a sikerpropaganda, a "jobban teljesít", a "senki sem jár rosszabbul" meg a többi faszság! Ugyanolyan szar lesz, csak legalább a néző nem kapna hányingert egy tetszőleges híradót megnézve.
@Kivlov:
Szóval szerinted 200-250ezer/főből iletve 4-500ezer/ családból csak vegetálni lehet? És ezt hogy hozod össze azzal, hogy "meg lehet élni 47.000.-Ft-ból" (meg egy kecskéből)?
És akkor még azt a 2100 éve élt galileai pasit, meg a hegyi szövegeit nem is említettem.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:
kanadaihirlap.com/2014/01/30/toroltek-a-torontoi-parameter-klub-fasiszta-eloadasat/#respond

drstaudtgábor kipicsázva: eltörölnéazélősködést

majd omega is lez niagara falls-on minő nagy dolgok kurva drágán
brühüyyy
@nincs_itt: Nemetországban magasabbak a terhek. Persze az áfa nem. De összességében nem biztos, hogy jobban jársz.
@punkfrog: Az alapvetően nem gond, ha a többségnek egyáltalán fogalma lesz a közteherviselésről. Mert mondjuk 4 eve azt sem tudta mi az.

Apropó 4 éve az összes szja 80 százalekát 189.000 adózó fizette be. Ebben nincswnek benne a nagyongazdagok, akik osztalékból és más kifizetésekből élnek. Most mindenki a szocializmust sírja vissza mert az kényelmes, és fizessen más, nehogy ő. Nekik jó alternatíva a szocik gazdaságpolitikája. De szerencsére olyan helyzetbe nem fognak kerülni, hogy visszarendeződjünk az előző viklusok csődpolitikájához.
@kekex: A durva az, hogy tényleg meg lehet élni havi 47000-ből. Van ilyen a csaladban. Na persze nem közmunkáról van szó, hanem ennyi jut egy családtagra.
Egyébként egyedülállóként egyáltalán nem kell megélni enniből. E kell menni dolgozni. Munka van dögivel, csal a legföbbeknek büdös.
Ja, és a közmunka is reszmunkaidős. Más nyolcórában sem kap többet óránként.
@Mad Mind: Nem értem miért tenné. Csak a hazárvidékeken éri meg a bevásárlóturizmus. A többség nem ott él.
Most sok itt a káráló, de a környező országok közül kb itt éri meg befektetni a legjobban, mert jelenleg mi vagyunk a legolcsóbbak akik még minőségi munkát végzünk. Már szlovákiában is többe kerül a munkaerő.
A cikk alapvetően ott téved, hogy csak a számokat hasonlítja össze. Pedig az adópolitika fordult nagyot az elmúlt években. A középréteg adócsökkentése segíti a polgárosodást, ezzel a "nyugatiasodást". Az egyenletes adóterhelés nem szegi kedvét azoknak, akik nem csak minimálberért akarnak dolgozni. Támogatja az aktív dlogozó(!) réteg gyermekvállalását. A csókkenő szociális kiadásokkal pedig a munka felé tereli a népet.
@Nzoltan:
"Most sok itt a káráló, de a környező országok közül kb. itt éri meg befektetni a legjobban, mert jelenleg mi vagyunk a legolcsóbbak akik még minőségi munkát végzünk."
Kár, hogy a külföldi befektetők ezt nem értékelik, úgy húznak ki az országból, hogy nyomuk sem marad.
Vedd már észre, hogy a magyar munkaerő a gyártási fázisokban a legegyszerűbb műveleteket végzi, mert szakképzetlen.
Az "olcsó" munkabér adókkal terhelten már korántsem az, hiszen az élő munka adóterhelése 60-65% a munkaadói adókat is beleértve.
"A cikk alapvetően ott téved, hogy csak a számokat hasonlítja össze."
Gazdasági értékeléseknél mi másból lehetne analízist felállítani? Macskaeledelből?
Ne haragudj, de a szövegedből látható, hogy gőzöd nincs a gazdaságról, idétlen közhelyeket tolsz.
Bár tőled ismeretek híján nem is várható el, hogy lényegi megállapításokat tegyél.
@Nzoltan: Nem biztos, tényleg! Hanem hóttsicher!
Mivel, a bruttómbol, most laedok 30-35%-ot, még akkor is marad a magyar bruttó átlagbér, háromszorosa netto!
Tényleg xarul van kitalálva!
@Nzoltan:
" Az alapvetően nem gond, ha a többségnek egyáltalán fogalma lesz a közteherviselésről. Mert mondjuk 4 eve azt sem tudta mi az."

Ez mondjuk alapvetően nem igaz. De ha már annyira szereted a közteherviselést: volt itt erre kísérlet, valami vizitdíjnak hívták, de aztán fellázították ellene az embereket... Nem emlékszel, ki volt az?!
@Kivlov:
Ez lehet, de ettől még ha egy kormány megöli az alsóbb osztályokat, az nem javítja az ország gazdasági erejét.
@Mad Mind:
Megöli? mondjuk inkább úgy, hogy bevonja a közteherviselésbe...
@Kivlov:

Neked nagyon becsípődött ez a "bevonni a közteherviselésbe" szófordulat, mást nem is igen használsz.
Szerinted, mióta a jelenlegi adórendszert bevezették, volt olyan réteg, amelyiknek pl. a fogyasztási típusú adókat nem kellett megfizetnie? Vagy akinek bejelentett munkahelye van, a szja-t nem fizette meg?
Akkor mit dumálsz itt arról, hogy 2010-ig nem ismertük a közteherviselést?
Másik: persze, vonjuk be többszörösen a kiskeresetűeket a közteherviselésbe, de az áfacsalókat meg hagyjuk nyugodtan békén, ugye? Pedig hát nagy összegű áfát nem a kiskeresetű vagy segélyezett réteg csal...
Erre már nem terjed ki a híres közteherviselésed? És ezzel csatlakoztam ahhoz a kommentelőhöz (hadd ne keressem vissza), aki inkább az adók hatékony beszedésében látná a követendő utat, mint újabb és újabb adók kivetésében.
Menj vissza még egy kicsit tanulni.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:
2010ig nem fizetett SZJA-t a minimálbéres az adójóváírás óta...
@Kivlov:

De a nem minimálbéresek igen, és a fogyasztási adókat meg mindenki fizette.
Meg voltak adójóváírás előtti idők is.
Amúgy meg a minimálbérest nem szja-ztatnám, van annak baja elég. Viszont tűzzel-vassal akadályoznám a zsebbefizetést (lásd még: adók hatékony beszedése).
süti beállítások módosítása