Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @taga20: Jajj.. hát ezzel a verssel amúgy sikerült magadat rendesen tökön lőni.. de tuti, hogy nem... (2024.11.23. 19:21) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.12.04. 04:28 Fabius

Orbán az alaptörvényét is leszarja

"Próbálom én, unos és untalan,

de egyszerre vagyok súlyos és súlytalan,

ahogy erőlködök újra talpra állok,

de akkor is vagyok, ha semmit nem csinálok!

Gyöngyöt szórok a disznók elé, adom a pofont a szarnak,

Kalimpálok a semmi után, fejjel megyek a falnak. "

(via)

Az állam én vagyok, a nép én vagyok, a magyarok én vagyok téziseket Szeretett Vezérünk tegnap az Alkotmánybíróság is én vagyok taggal bővítette. Mert milyen Alkotmánybíróság már az olyan, amelyik a fejének néma és ütemes fel-le bicegtetése helyett "életszerűtlen" döntéseket hoz. Ezt úgy tessék érteni, hogy a hajléktalanok baszogatása, a tulajdonuk dózerrel eltúrása és az ebből fakadó bírósági per például életszerű, a civilizált rendezési forma meg nem életszerű. Meg ugye azt is úgy tessék érteni, hogy az alaptörvény alapján hozott döntés életszerűetlen, de Orbán Viktor ezt felülbíráló személyi döntései életszerűek. 

Ne pislogjatok, mint egyszeri Novák Előd a megszálló piréz hadtestekre, igen, ezt egyben azt is jelenti, hogy az alaptörvény is életszerűtlen. Továbbá igen, ez már a szentkoronás alaptörvény, ami Viktor kedvére és Semjén pátoszához lett igazítva, és amiben lassan több a pótlap, mint az eredeti a folyamatos módosításoknak hála. Mert kőbe lett ám vésve, most meg a Nemzeti Sírkövesek nem érnek rá kicsiszolni és újra faragni a már hetekre sem állandó szöveget, így pótlapozunk. De ne gondoljuk, hogy ez baj, azt sem, hogy Szájer Jocó, Pozsgay Imre és Gulyás Gergely fércmunkát végzett, hiszen a hasznos kis nercsavarok is emberek a tévedés lehetőségével. Szerencsére itt van Viktor meg a szerszámos láda, mert aki a házilagos kézivezérlésre tákoláshoz sem ért, az felcsúti téeszelnök se lehet, nem még miniszterelnök. 

Ez az egész annyira abszurd, mintha a Tenacious D-ben néznék a Belzebúb - Kage párbajt

orbán-belzebúb2_1.gif

Magyarország miniszterelnöke életszerűtlennek nyilvánít egy Alkotmányírósági döntést, mert az éppen pont nem egyezik a saját, és így a pártja elképzeléseivel. Sőt, vindikálja magának a jogot, hogy az AB döntés hatására ismét átfaragja az alaptörvényt ahogy a regisztráció esetében is szó nélkül megtette. Majd lesz róla kedvenc bullshit, akarom mondani nemzeti konzultáció, mert hivatkozni azért majd jó lenne mire. Érdekes, hogy a regisztrációról még véletlenül sem akart konzultálni velünk nemzetileg ez a gyáva. Gondolom a 80%-os elutasítottság  - 70%-ot még a Nézőpont is mert mérni -  mellett több vér kellett volna a pucába, mint a hajléktalan jogokról színjátékot rendezni megint. 

Innentől az alkotmányos amire Orbán Viktor rámutat - a regisztráció az lesz, akárki meglássa' -  holmi lárifári testületek még egy viszonylag súlytalan - mondjuk a manyup vagyon ellopásához képest - ügyben se verjék fel lármázással a ner csöndjét. Remélem Stumpf Pisti most megértően bólogat Pokol Béláékkal együtt, és apósa, az egykori belügyminiszter Horváth István nem fullad bele a röhögésbe, mikor azt látja, a tanítványok mennyire kitesznek magukért. Csak nem volt hiábavaló az iskoláztatás meg a törődés, olyan rendszert gründoltak össze, amiben az ügynöklisták miatt aggódnia nem kell, a Dunagate nem kerül terítékre mert ismét megvédték a pártállam besúgóit, és ahol egy legyintéssel elintézhető akár egy Alkotmánybíróság is. Kádár elvtárs elégedetten csettintene, és a szája szélét megnyalná, ha élne. 

Sebaj, Viktor, végül is így kell ezt. Gondolom nem leszel meglepődve, ha kormányváltás után a kormányváltóknak sem lesznek különösebben skrupulusaik, ha a jogszerűség kicsit bicegni fog amikor ezt az egészet ahogy van bevágják a kukába. Majd sírsz ordítva néhány napot, kicsit csodálkozol amiért Brüsszelben megértés helyett kiröhögnek, és a végén Barroso, Merkel meg az amcsi kijafasz Melia leül melléd és elmagyarázza, mennyi de mennyi minden fér bele a "jogállam helyreállítása" nevű halmazba azután, hogy te magad ennyire nagyvonalúan feszítetted szét még a magadnak szabott határokat is, és legyintésvezérlésűvé tettél mindent ebben az országban. 

Kétségeid ne legyenek, röhögve fogjuk végignézni ahogy politikailag kiszenvedsz az összedőlt építményed romjai alatt. 

866 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr544946452

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Genyóság kimaxolva 2012.12.04. 18:06:54

Alapból tisztességtelen a hajléktalanokkal való játszadozás, hiszen a társadalom egyik legkiszolgáltatottabb rétege politikai szempontból. Ha a nyugdíjasok jogai sérülnek akkor kimennek ők maguk az utcára, vagy a fiatalabb nemzedékek, hiszen könnyen tu...

Trackback: Családi szex adóztatása 2012.12.04. 12:29:15

 Mindent megadóztatni egy vízfejű állam és a korrupt, közpénzekből urizáló politikusok fenntartása miatt nem éri meg. Azonkívül erkölcstelen is.

Trackback: Viktor ragozza a lop igét 2012.12.04. 12:27:29

ÉN: lopok, az helyes;   TE: lopsz, megbüntetünk; Ő: lop, becsukjuk a szemünket; MI: lopunk, az természetes; TI; loptok, az nemérdekes; ŐK: lopnak, az sem érdekes

Trackback: Igény, az van rá 2012.12.04. 12:26:23

Nem is elsősorban az antiszemitizmusra, mint az ismert viccben, hanem a Jobbikra magára.  Sőt, újrafogalmazom: a Jobbikra van igény, arra a Jobbikra, amellyel kapcsolatban az antiszemitizmus csak kívülről tűnik mindent meghatározó tulajdonságnak.&...

Trackback: Nemzeti konzultációval mindent lehet? 2012.12.04. 11:53:15

Újabb nemzeti konzultáció a határon - most éppen a hajléktalanok témájában és a megyei jogú városokban. És miért? Legfőbb taláros testületünk nemrégi döntése miatt, röviden: Orbán Viktor szerint "ésszerűtlen az Alkotmánybíróság döntése, amely kimo...

Trackback: Hiánytalan hiánylista 2012.12.04. 10:52:44

Két évvel ezelőtt, amikor az önkormányzati választások után totálissá vált a FIDESZ uralom minden szinten, összeállítottam egy rövid listát olyan, minősített többséget igénylő kérdésekből, amelyek valóban fontosak lennének, azzal, hogy ha valamire, hát...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@londonterminals: Tudjuk, hogy eszük ágában sincs lebonyolítani már a regisztrációt se. A férjemnek van ügyfélkapuja, de nem jut be vele sehová. És kisebb dolgoktól is összeomlott már a netes rendszer. Majd pont ettől nem fog, mikor mindenki mindig az utolsó percre lövi be magát.

De akkor megpróbálok szerezni valami szárazabb időben mostanában.
@londonterminals: DE ez az ügyfélkapun kérni az ügyfélkaput egészen sándorgyörgyi.
@Mariann19:
Oda se' neki! Ez csak a bemelegítés volt, a következő meccsre lecserélik (pihentetik) a kapust, ezen a kicsike zakón meg jól felszívják magukat és a többi csapatot meg lemosssák a pályáról! :-)
@a szív fészkei: dehogy érem meg, 50 év múlva én is kukacvacsora leszek már valahol. Azt viszont nem tudom, mit mondjak majd a gyereknek, ha nyiladozni kezd az értelme ilyesmikre: ragaszkodjon a tisztázáshoz, vagy hagyja a picsába az egészet? Őszintén szólva, én már most is hagynám, elkésettnek tartom az egészet (ezért is mondogatom mindig, hogy előre szeretnék haladni), de nagyon sokan nem így gondolkodnak a környezetemben.
@rodeo36: @a szív fészkei:

Röhögjünk vagy sírjunk? Képtelenség eldönteni.
@a szív fészkei: Ennek a helyzetnek az alakulásáról valószínűleg rendhagyónak fogod találni a gondolataimat, leírom.
A gyökerek a két egymással szemben álló politikai rendszerek hatalmi törekvéseiben keresendők. A nyugati kapitalizmus klasszikusan terjeszkedni kívánt, főként piacszerzési céllal. Ennek érdekében a szocialista rendszereket maga alá kívánta gyűrni, mégpedig gazdasági eszközökkel. Én hiszek abban, hogy a szüntelen fegyverkezési hajsza és az űrkutatás versenye a SZU gazdasági leépülését célozta meg. Az USA ezt módszeresen végig is vitte gazdasági erejével, mindaddig, amig a SZU és a KGST országok a nyugat általi "olcsón" adott hitelekkel a tönk szélére kerültek. Ekkor jött Gorbacsov, aki látta, hogy a szocializmus végleges bedőlését egy korszerűnek tűnő, kapitalista rendszerű gazdaságra való áttéréssel lassítani, jobb ewsetben megállítani tudja. Személyes, hiú ambiciói látványos megjelenést nyújtottak a terveinek, és a KGST tagállamok alárendeltségük okán követték az új szeleket, imponáló volt a nyugati civilizációhoz közel kerülni.
Mint minden országnak és minden korban van belső ellenzéke. A külső Gorbi féle szelek kedveztek a hazai ellenzéknek, elérkezettnek látták az időt a fellépésre, a szervezkedésre. A magyar lakosságban - amely egyébként is a nyugati civilizáció imádója volt - termékeny talajra találtak a változásokhoz. A kiindulásról talán ennyit.
Ebben az eufóriában azonban másodlagos szempont volt az új gazdaságpolitika kialakítása, idegen volt a kapitalista gazdaság gyakorlata, politikavezérelt volt az átállás.
A KGST országok egész gazdasága, a termelési rendszerek egymásra épülve, ezer szállal függtek egymással, nagymértékű munkamegosztásban. Egy ilyen rendszert rövid időn belül átalakítani lehetetlen, csakis szigorú átmenet megtervezésével, hosszú időn át lehetett volna bevezetni a változásokat. A legnagyobb probléma szerintem az ebben résztvevő országok egymásközötti piacok szétverése volt a mesterséges elkülönülés folyományaként, mely a termelés csökkenését, vagy leállását eredményezte, az állami bevételek siralmasakká váltak, fennálltak a hitelek. Mindezek ellensúlyozására és az ismert politikai célok érdekében megindult a nemzeti vagyon kiárusítása többek között a bevételek megszerzésének érdekében. A SZU-n belül is hasonló folyamatok zajlottak a tagállamokat beleértve.
A SZU ezek után gazdasági előnyeit, főleg természeti kincseit használta fel erejének megteremtéséhez, nagyon jól átvette belső viszonyaiban a kapitalista gazdaság eeszközrendszerét. Azt a nagyhatalmi státuszát viszont teljes mértékben a mai napig nem tudja megteremteni, amit korábban birtokolt.Tehát a nyugat elérte eredeti célját, jól megtervezett stratégiával uralja a világot.
Putyin a velünk való viszonyában úgy viselkedik, mint bármely más ország a piacgazdaságban, nincs közös politikai azonosság a két ország között.
Az más kérdés, hogy magatartásunk meghatározó abban a kérdésben, hogy Putyin megengedő, vagy elutasító modorban vesz minket tudomásul.
Lehet, hogy kicsit elvontan gondolkozom ezekről a dolgokról, nem vagyok szakértő, csak azt írtam le, ami erről a kútfejemben régről megfogalmazódott.
ALakáséttermest néha látom a TV-ben, majd jobban fogom figyelni Marcit.
Az Élményajándék kinálatát valószinűleg nem fogom igénybevenni.
Ez volt már? Pont a poszt témája: pezsma.blog.hu/2012/12/04/elet-szeru
Nem sakkoznék Orbánnal, nála a gyalog is mozoghat úgy, mint a királynő, én meg ezért fejbeverném a táblával...
@Mariann19: "A magyar lakosságban - amely egyébként is a nyugati civilizáció imádója volt"
Bocsánat, de felröhögtem kicsit. Nem csak anyugati civilizáció előnyeinek imádóit akartál írni? Vagy akik akkoriban imádták az említettet, már meghaltak? Bakker, ha tömegeknek számítana az, amit a nyugati civilizáció ténylegesen jelent, a Fideszt a tákolmány összehozása után már a Vaskapunál zsilipelték volna át...
Gorenje hűtő, az igen. Samsung tévé is. Érték az, ami itthon drága. Ennyi a mi imádatunk...
@a szív fészkei:

Szia!

Nos, elolvastam a linkelt HVG cikket, de elolvastam az ottani hozzászólásokat is.
Van köztük egy, ameliyk szerint Szőnyi (a könyv szerzője) Csurka ténykedését (is) maszatolja könyvében.

Érdekes, roppant érdekes.

Óriási hiba, hogy 90-ben nem történt meg a komcsi spiclik leleplezése.
Mondhatnám, ez akár a rendszerváltó pártok számlájára is írható.

Régóta tudjuk, nem véletlen, hogy békés volt az átmenet.
Ami persze nem átmenet volt, hanem sokkal inkább átmentés.

@Mariann19:

A minap egyik ismerősöm panaszkodott, miszerint mennyire béna az ügyfélkapuja és mennyire béna a kormányoldal is. Macerás az egész.
Nem néztem utána ennek, és emlékeim szerint sosem használtam ügyfélkaput, de a dolgot azonnal összekapcsoltam a regisztráció kérdéskörével.

Már ennek felmerülésekor megfogalmazódott bennem, hogy mi van azokkal, akik neten regisztrálnak - ők hogyan jutnak hozzá az igazoláshoz, miszerint magyar állampolgárként alanyi joguk gyakorlására jogosultak?

/Mert ha Özv.Szedlacsekné Kovács Manyi néni, jászladányi lakos egy esti rádióadásból értesül arról (ha egyáltalán), miszerint a netes, ügyfélkapus regisztációjáról neki kell kinyomtatnia az igazolást, akkor tutti, hogy odakozmál az esti marhapöri - és vacsorára a "lyányáékat" várja unokástul, hínnye./

Az új választási törvényt nemrég fogadták el, ugye, de azt hiszem, még nem jelent meg MK-ben.
Nagyon kíváncsi vagyok, pláne a részletekre - hisz abban rejlik az ördög.
@Mariann19:

valamit kifelejtesz?

amikor a 80-as években a piacot kívántuk alkalmazni mint gazdasági szabályozót, az el kezdett "működni" azaz a már felnőttebb gazdaságok aluláraztak dolgokat (vétel eladás) meg felüláraztak és nem szüntették meg a COCOM és hasonló neked kuss listákat

ez belülről kezdte erodálni a KGST amúgy is gyenge lábakon álló kooperációját, mert az egymásnak fizetett összegeket nem lehetett konvertálni (azaz a pénzügyi rendszerbem ugyanaz a gond volt beépítve mint a mai EU -ba és mennyire szenved is miatta)

a magyarok (azok akik tényleg nagy játékosok voltak a nemzetközi piacon próbáltak pontos fizetéssel és a tartozások mielőbbi behajtásával fennmaradni) és ez működött a gazdaság -szerintem- 35-55%ában de lehet több is!!!!!!!!!!!!

viszont a fogyasztást kellett tánogatni mert az oldotta fel a feszültséget, hogy van pénzem de minek...hát volt

ennyit hozzátennék koncentrálj a nagy gazdálkodókra és azok példamutató erejére valamint a kicsik és közepesek élősködő hozzáállására

ami mai napig folytatódik a minimálbér adócsalás és egyebek vonalán de már nagyban

mennyi adót fizet a simicska művek és ha igen hol van?

brühühühühühü
@Mariann19: A magyar lakosság a Nyugat anyagias külsőségeinek imádója volt és mmost is az (lenne). Egyébként amit írtál, nagyrészt egybeesik a saját meglátásaimmal is, 2 apróbb kiegészítéssel.
1. A gazdasági leromlást a volt tömbországokban erősen segítette a naygpolitika aktív részvételével villámgyorsan kiépülő maffiarendszer.
2. A változások pusztán visszarakták a tömbországokat abba a tényleges, a társadalmat valóban jellemző modernizációs/történelmi fázisba, ahol azok a 2. VH kitörése előtt voltak. Ez Mo esetében a korai posztfeudális, az oroszok esetében a felvilágosuló feudális, a csehek esetében az erősen polgárosodó időszakot jelentette. Nálunk a de facto feudális uralom az 1. VH végével szakadt meg, döntően az események nyomására és nem belső fejlődés eredményeként, majd 10-12 évi civilizálódás után jött a Gömbös érától számítandó hanyatlás, a háború és az orosz megszállás alatti hibernáció, végül a folyamat újra indult '90-ben. A saját középkorunk végétől összesen kb. 30 évnyire vagyunk, nagyjából ott, ahol a britek voltak az 1670-es években. Viszont ilyen perspektívából teljesen logikus minden, ami ma Mo-n történik. Ami reménykeltő, hogy feltehetőleg a mi esetünkben is lesz valamelyes akceleráció, valamint meghatározó nagyhatalom nem támogat semmilyen (fegyveres) felfordulást, határokon átcsapó konfliktust. De még így is kb. 120-150 év, mire Mo a mai értelemben vett modern országgá válik.
Viszont addigra a terület már esetleg lakhatatlanná válik a klímaváltozás miatt és Mo, mint entitás megszűnik létezni... ;-)
@De hol van Columbo felesége?:

a magyar "átmenet" nem akart más lenni, mint pénzügyi és gazdaságtechnikai a politikait késleltették mert attól tartottak ami be is következett, hogy a sok személyes ellentét és ellenségkeresés lebénítja az egész vizibicilit

és ez van ma a vezérló kihasználja és megél belőle

hagyni kellene már ezt késő és fölösleges bármyennyire is fáj ez jogosan valakiknek

nekem sok mindenről ez a vélemyéneyem nem lehet hátrafelé nézve előren haladni

Lót és Lótné esete bibliai

brühühühühü
@londonterminals:

szét kell csapni a töreket vasvellával

brühühühühü
@Mariann19: Kösz szépen, azt láttam már máskor is, hogy a nyugatot, mint Rodeo te is jóformán csak piacszerző "hiénának" látod.

Én lilabőcsész vagyok, képzelheted az én gondolataim milyenek a gazdaságról;-DD, de ugye a férjeim abszolút a reáliák emberei. Az egyik mérnök, a másik közgazda. És az ő révükön, a nekem lebutítottan elmesélt dolgaikból azt szűrtem le, hogy az a rendszer - hét sovány kecske feji egymást=KGST - nem volt életképes és nem volt minőséget adó és ösztönző.Ki volt osztva,melyik ország miben hasíthat, ez elsorvasztott millió mást.

Mivel a első uram járta a SZU-t és járta a nyugatot , hát bele látott a difikbe, emberi és technikai értelemben is. A másik is, noha ő fiatalon csak egy francia ösztöndíj révén élhetett ott pár hétig. És nem tudták nem észrevenni a két rendszer emberfelfogása közti difit.

Az írod, a magyar ab ovo nyugatimádó, de a cseh, a szlovén - aki kijárt Svájcba, Németországba dolgozni már akkor is - a lengyel, a román nem volt az, ha tehette? Az oroszoknál nem a francia volt a nemesség nyelve évszázadokig, Nagy Péter nem a hollandoknál tanulta a hajóácsolást? Minden komoly tényező nyugatimádó volt, valahogy ez volt az emberiség fejlődési motorja - nem tudom, miért? És vajh, miért nem a japán, a kínai ősi tradíciók gyűrték le a világot? Pedig nagyon komoly szellemi potenciállal vannak azok, akárcsak India felvértezve...És ez nemcsak a gyarmatosítás kérdése,mert amikor abból kiszabadultak, akkor se tértek vissza régihez. Önként nem, ahogy olvasom Rushdie Indiáját, hanem öntudatosan használták a nyugati lehetőségeket.

Tehát, hogy a magyarok, köztük én is, oda akartunk tartozni, ez számomra nem elriasztó, hanem evidens, valóban vágyott volt. Nekem nem a GUM-ban - sosem voltam, de mesélték - a sósheringes üvegek gúlája és semmi egyéb az üzletben, de azért is sort kell állni napszámra-rendszer volt a vonzó, hanem a Jugóban - pszeudónyugat - látott hihetetlen bőség, szabadság, lazaság, kellem.
Ma, aki innen menekül az oroszokhoz veszi az irányt, vagy ellenbógen? Tehát ezt az ab ovo elavult és gazdaságilag tarthatatlan rendszert szerinted túl gyorsan és érzéketlenül bontották le? Túl hamar hódoltunk be a nyugati piacnak - ami ugye az ottani fejlődés alfája és omegája?

Mit kellett volna csinálni, meddig várni, amikor már Grósz alatt reszketve rohantak ki az emberek a Maria Hilferre Gorenjét venni? Hogy magyaráztad volna meg nekik - a lét határozza meg a tudatot - , hogy csitt: várjatok, még darab ideig nincs nyugati kocsi, frigó, videó nektek, kicsit még élvezzétek a sokkal szarabb keletit?
Akkor azonnal kitör a parasztlázadás, és van az Antal hiányolta vér, az tuti. Most is az a baj, hogy a mi melóért kapott pénzünk negyedannyi sincs mint az osztrákoké. Ez a legfőbb bánat, nem a sajtószabi, alkotmány...

Hogy a versengés tönkrezúzta az oroszokat, nem hinném. Ha nincs verseny, hol vannak ma?
Olvastad a 100 éves embert? www.libri.hu/konyv/a-szazeves-ember-aki-kimaszott-az-ablakon-es-eltunt.html Nagyon édes, szellemes törikönyv tulképp. Talán nem így volt persze, de a lényeget a pasi elkapta: abban van, hogyan kémkedtek egymásr/tól az amik és az oroszok. És Sztálin azért nem volt veszélytelen, szóval hogy készültek ellene fegyverrel is, az érthető. És vice versa persze. Minden szövetség a közös ellenfél meglétét feltételezi. Itt ez Hitlerrel kihullt, maradtak egymásra fenekedve, teljesen természetes.

Így azért rendkívül sok polgári kényelmi eszköz is kikerekedett a versenyből. Ha már konyháról is volt szó,akkor a teflon...

Ha mi itt ülünk egymás langyos lábvizében és nincs kihívás, hol vagyunk ma? A számteches vonal itt akkoriban pl. a Videotonban nagyon erős volt.

Nagyhatalom a SZU erőszakkal volt, maga alá gyűrve a szomszédait, amiket vallási, etnikai és millió más gond feszített, de a gulág árnyéka kusst kényszerített rájuk.

Ha olvastad Ulickaját, csak a tatárokkal úgy elbántak, hogy ihaj! Egy ilyen kemény diktatúra előbb-utóbb szétesik. Amerika mégis - noha vérben fogant - de aztán önként csatlakozott és egyenlő államok szövetsége. Ahogy a mai Eu is minden lévő feszültséggel együtt.
Én nem sírok az orosz nagyhatalmi álmok miatt.

Szerintem nem a nyugat gaz tette ez, hanem a történelmi igazságé, amiben bízok, hogy Orvbűn minidiktatúráját is elenyészi. Vér csak a Kőmíves Kelemen várában jó kötőanyag, ha az...

A nemzeti vagyon azért mégis miből állt? A szovjet rendszer sima államosítási lopásaiból, hisz ezek valaha magánvagyonok voltak, amik persze szintén feudális lopásokon alapultak, amik meg, stb. stb...

Ha ne a nyugat mentalitása uralja a világot, akkor szerinted minek kéne? A sosem be nem váló kommunizmusé, ami hazug volt, hisz nem mért egyelően, nem adott ugyanannyit, csak ezt kellett megjátszani elég nagy anyagi difik esetén is?

É-Korea elrettentő példa, pedig az vegytiszta: mindenki nyomorog egyelően,persze nem a Kim-banda, ott Chanellal járt a First Lady. Tehát még ott sincs egyenlőség.

Putyinéknál meg a legnagyobb a gap a két réteg - a milliárdosok és a bábuskák - között, pedig hivatalosan ők nem is a nyugat részei. A legemberibbek talán a skandinávok - ott sem voltam - akik szintén nagyon nem cucilizmuspártiak, de fontos a kiegyensúlyozottság nekik e téren is.

Nekünk azonnal Ausztria nívója kellett. Az meg nincs és tán a mentalitásunk miatt nem is lesz soha.

Mert azért ne feledd, itt Kádár alatt az volt, hogy ahogy esik, úgy puffan, nem izgatjuk magunkat agyon: oroszoknak minden jó. Ment rohadt alma Szabolcsból? Miért is ne? Örüljenek. Mehet a csáléra varrt ócska anyagú VOR öltöny? Mehet... Nem szoktunk a minőséghez, vagy ha igen, az nyugati bérmunka miatt jött el.Amikor a Május 1 gyár franciáknak varrt és minden pártasszonyság ölte magát az ott ritkán megvehető pár reszli darabért, mert az olyan volt...

Amikor az oroszok kicsit is odafigyeltek maguk is a minőségre, képesek voltak egész jó autókat - Samara itt mekkora szám volt! - gyártani.

DE mivel a párt és nem a piac diktált a gazdaságnak, az volt az általános náluk is, hogy ide jó ez is, örüljenek,hogy van ez-az és kész.

Ahogy a vicc mondja, azért az nagyon jó kép: Lenin bácsi milyen rendes, visszaadta az ovisoknak a pöttyös labdát, pedig közibük is lövethetett volna. 89-ben ezt akarták sokan lerázni, hogy ne egy párt mondja meg, minek örüljünk, hogyan éljünk és ne lövethessen, ha a nemtetszésünknek hangot adunk.

Szerintem épphogy volt már itt kapitalista mag a többiekhez képest: maszekok, butikok, lángososok, háztájik, géemkák - gyanakodva figyelte az orosz pártvezetés, de Kádár elérte. Hol volt ilyen a cseheknél, lengyeleknél? Itt vállalkoztak az emberek, kezdték kapisgálni a párttól független döntések hatását. A valódi árakkal is szembesültek.
NDK-t - ott sem voltam - megjárt barátnőm fillérekért vásárolt be pl. ott gyerekcuccokat, de! a pénztárnál rászóltak, ha x darabnál többet vett volna, hiába volt pénze. Ott elosztási rendszer volt, ami itt csak jóformán háborús időkben.

Én nem bánom, hogy a KGST-korszak véget ért, csak a snassz, másodosztályú jut róla eszembe. Mesterséges volt és hazug biztonságot adott. És nem késztetett versenyre, ahogy láttam. Azért a keleti kocsik... Ami használható volt, az nyugati licensz lapján gyártódott. Fiat, Renault.

És Rodeo mindig mondja, ami itt világszínvonalú volt, mert hagyta Kádár az innovációt egyeseknek, azért fizettek a nyugatiak boldogan. Tehát mérték a piacon a magyar termékeket és ha jó volt, elismerték. Az Ikaruszt Széles rohasztotta le, nem a nyugat.

Bocs a hosszúért. Jó éjt!
@a szív fészkei:

na, jó hogy végig olvastam...a KGST-nek volt egy olyan perverz hátsó gondolata is, hogy a szabadverseny hátrányait kiiktassa...azaz ha egy kis vagy közepes vállalkozó vállalkozik az olyanra vállalkozzon, ami be is jön neki...mert a szabad verseny tele van elhullott és halott vállalkozókkal és vállalkozásokkal soxor valós értékek mennek galylra és századokig nem kerülnek elő (lásd az amerikai elektromos személyautókat amelyek világsiker voltak de a petrol lobby ellen működtek, meg kellett hogy haljanak a sivatagaik tele vannak roncsokkal amik vadi új gyártmányok és mentek a gallyra mert szabad a verseny azaz az erősebb kutya élvezi a nemi élet örömeit...na ez nem jött be...teljesen de amit én írtam abban példák tömege hozható fel, maradjunk a MOGÜRT beszállítóinál kaptak rövidlejáratú alacsony kamatozású fejlesztési és kereskedelmi állami hiteleket (Fekete bankár) és azokat a az igazi szakemberek ki is használták ez vonatkozik a mezőgazdasági nagyüzemekre is és egészen a tsz-ekig bezárólag a magyar paraszt bölcs és tud élni ha hagyják és hagyták

én azért írom ezt, mert bosszant, hogy közel 35 évvel ezelőtt működő dolgok voltak abban a rossz rendszerbeb esnki még mi sem akik működtettük mondtuk hogy tökéletes de azt igen hoögy ez van ezt kell megenni és csinálni vagy éhenhalunk

és ezt nem látom ma

a simicska a többieknek segíthetne nem teszi ellopja és nem fizet adót a többi hasonszőrű is és ez a vezérlő butasága szakmai nullasága, a gittegylet

próbáld ezt megérteni

a szavaid elején lévő oktrojáció rólam nem igaz én nagyon jól láttam anno de nem tehettünk mást alkalmazkodtunk anélkűl semmi sem lett volna

a tömeg meg tömeg megy a nehézkedés után ma is és mindíg de lehet őket szabályozni

brühühühühü

azt ne feledd a nyugat is megújulni akar új paradigmán dolgozik mert sohasem jó ami van de valamiben élni kell és azt javítani ez az élet maga
@Légifarkas: Franciáknál a nagy átlagnak nem a hasa és az anyagi biztonsága jelenti a lényeget? Amcsiknál, angoloknál, olaszoknál? Ott mindenki fennkölt és az igéből él?

Klasszikust idézek: Lószart mama! A kínai is jobban akar élni, bárki, ha megteheti, mondom: 1947 Indiáját olvasom, hát kurvára szartak a Védákra, bármire: jó kocsit akartak, szép házat, kellemes pidzsamákat, szárikat, klassz csatnikat és egyéb kajákat, jól kitaníttatni a kölyküket és kész. Tisztára európai trend a középosztályban.

Ezért ha kellett lóversenyzett a terhes mama, mert férje pénzét befagyasztotta a kormány, aztán a papa már újra vagyonosan egész nap telefonon tőzsdézett, gyárat alapított, házakat árult, stb. Éltek egy teljesen nyugati életet, egy percig vissza nem sírva valami autentikus indiai ősiséget, szegénységet, szellemiséget.

Majd hatvan éve történtekről beszélek most! És közben ott is éltek és haltak az utcán tömegével, nem nagyon izgatták magukat ettől,akárcsak ma.

Nemcsak a magyar anyagias, minden náció, a kurva életbe! Kevés ma is a Buddha, aki dobja el magától a gazdagságot. De ha el is dobja, azért egy ideig kiélvezi előtte.

Én nem vagyok teljesen anyagias és mindent nem is vállalnék el pénzért, de hogy mi itt lenézzük a népet, mert jól akar élni, nagyon álságos!

Az adócsalás meg azért van, mert ebből az általános keresetből nem lehet megélni és ezeket az adókat kinyögni. Ha a cipészem 100-ért sarkal, odaadom feketén neki boldogan,hogy ennyiért szépen hamar megcsinálja, mert nem tudná kigazdálkodni többől. Oldják meg, hogy olyan módon adóztassák a kicsiket, hogy az megérje neki, nekem.Pláne, ha az állam jóformán már semmit nem ad a kurva sok elvont pénzért cserébe, csak konzultációt meg haveri megbízásokat milliárdokért. Amikor volt az eva, azt jóformán mindenki befizette rendben. Mi is.

Mert úgy még megérte. Most meg már cégünk sincs.
@a szív fészkei:

nekem van egy nagy bajom az Ulickája féle írókkal: mit adnak ők azon kívűl, hogy minden szar és még a szar is romlott...minden rencerben van rossz és jó sohasem lesz tökéletes rencer de lesz jobb

Nagy Péter és Alexander a Nagyszerű élő áldozatok sorfala között építették az újat és fedeztek fel új dolgokat és ez ma is így van

láttad a Nehéz Emberek-et? azok is áldozatok jogos jogtalan de áldozatok de nem mindenki iylen nehéz ember volt és van aki létrehozza erre azután Ulickája azt mongya ÁRULÓ

igaz de minek mire jó ez

brühühühü
ez is gusztióustalan de pozitívabb

és Lót meg a neje lebegjen előtted
@a szív fészkei:

magamat citálom neked:

én azért írom ezt, mert bosszant, hogy közel 35 évvel ezelőtt működő dolgok voltak abban a rossz rendszerbeb esnki még mi sem akik működtettük mondtuk hogy tökéletes de azt igen hoögy ez van ezt kell megenni és csinálni vagy éhenhalunk

és ezt nem látom ma

a simicska a többieknek segíthetne nem teszi ellopja és nem fizet adót a többi hasonszőrű is és ez a vezérlő butasága szakmai nullasága, a gittegylet

próbáld ezt megérteni

brühühühühü
@rodeo36: Rodeo, hol voltak itt a tervgadaságban kis- ésközépvállalkozók? Gyárak voltak, belső munkanélküliséggel. Vagy a Rába a sikereivel. De kevés olyan igazgató volt, mint az Ede - a kiemelt sok primcsi káder gyakran vitte a csőd szélére a gyárat, mert szart nyomattak, szarul! Ne csak a szépre emlékezz! Hofi vicce a tervteljesített disznókról ma is ül. A pártbizottságon kitalálták hogy és hányat fialjon a koca... indavideo.hu/video/Hofi_Diszno_tervneNemcsak kocafronton volt így.

Azért Hofi témáit csak ez a csodás cucilista rendszer adta. Kevesebb dolog működött, mint ami nem.

És ha a szar mindig meg van támogatva, akkor csak a szar virul, nem más. A butikos kurva hamar megtanulta, ha ócskát forgalmaz, egy idő után bukta, mert jön az új butik és oda tódul a nép.

Te is kimentél a versenybe. Végül nem itthon maradtál és lettél elismert, hanem a világban. Ott is ragadtál valamiért. Ha annyira faszályos volt minden, miért mentél el? igazad van, de a saját példád mutatja, hogy itt szűk lett neked a tér. Alkalmazkodtál, én is, mindenki, de akkor mondjuk ki, hogy a KGST egy inkubátor volt talán és abból előbb-utóbb kinő a gyerek, az a normális, ha megy az életbe. Ahol lesznek halottak is, ja. Meg sérültek. (mintha a KGST-ben nem lettek volna.)
@rodeo36: Ulickaja megírja a történelmet, mert megélte. Mit csináljon még egy író? Ha az tetves önkényuralom volt, ahol börtönnel büntették a szellemi szabadságot, akkor azt tudja elmesélni.

Pont arról ír, hogy ebben a pokolban mennyi emberi jóság és érték volt ennek ellenére is. Sztálin, Brezsnyev meg a többi genyó ellenére is.

Hogy Orvbűn a hatalmát egy teljesen használhatatlan borzasztó rendszerre pazarolja, az az ő bűne, mert lehetne itt normalitás, lásd a szomszédokat. De Kádárt már nehogy visszasírjuk. Akkor az volt, el lehetett viselni sok mindent belőle, de oda visszamenni?

Én nem váltam sóbálvánnyá.
@a szív fészkei: írók írjanak és olvasók olvassanak, halál orbánra és bandájára, te nem vagy sóbálvány, szar is lenne .... ami történelem azt történelem órán kell tanítani és elemezni

nem sírunk vissza semmit de nem is felejtünk (engem úgy hívnak arrafelé: hombre blanco no se olvída...jajajajaja)

szóval próbáld megérteni amit írok...lécci cica

brühühühühü
@a szív fészkei:

elemezd csak a butikost meg a tv szerelőt és a compupu szerelőt aki szerezte az alkatrészt meg ...szóval kisvállalkozott sok sok még építettek is

szóval volt

brühühühühü
@a szív fészkei:

ne feledd Jaltát amit te írtál valakinek

brühühühühü
és a többi nyalánkságot
@a szív fészkei: A francia, angol, amerikánus, és egyébfajta nyugati népek közembere könnyen foglalkozhat a hasával, létbiztonságával: a szellemi táplálékát, vagyis azt, amitől őket Nyugatnak hívjuk, biztosítja és vigyázza az állam, annak szervezetei, és a több felelősséget felvállaló közemberek szervezetei. Tudod, ezt a demokrácia nevű faszságot, meg ami vele jár. Nálunk a szellemiekre nem különösebben volt (és van) igény, a nagyobb városok lakosságának kisebb hányadát úgy-ahogy érdekli, de általánosságban nézve szerintem nem tévedek túl nagyot, ha azt mondom: egy átlag magyarnak a nyugati civilizáció a stabil jólétet jelenti, de csak ennyit, és nem többet. Ezért lehetne nálunk akár királyság is anélkül, hogy túl nagy felzúdulást váltana ki, ha van mellette kenyér.

Marianntól kérdezted, mit kellett volna tenni a módszerváltásnál máshogy, ezzel kapcsolatban eszembe jutott valami. Igen, szerintem is túl gyors volt az átmenet, az emberekre rászakadt a kínálat, tisztes munkától a mutyiig megsokszorozódtak a lehetőségek, gyakorlatilag eszét vesztette a nagy többség.Kellett volna valami fék, szólni kellett volna a népeknek, hogy "nono, lecseréltük ugyan az ország nevét, de ti ugyanazok vagytok, akik két napja még Népköztársaságban éltetek". A lakosság nem állt készen arra, hogy felelősségteljesen költse el a pénzét (nem véletlenül lettünk pl. használt autókkal Európa szeméttelepe), és sajnos a kormányzatok sem álltak készen arra, hogy pillanatnyi előnyök helyett hosszabb távra tervezzenek. Itt valahogy egyáltalán nem divat a jövőnek tervezni, nincs rá igény, tisztelet persze a (leginkább lakossági) kivételeknek. Várni kellett volna egy kicsit a totális szabadsággal, vagy legalább folyamatosan nyomatni közben, hogy óvatosan, mert ez új terep. Nem hiszem, hogy patakokban folyt volna a vér, nem volt ez a nép akkor sem tökösebb, mint most, márpedig nem egy-két apróságról mondunk le mostanában, csöndben.
Te magad is leírtad:
"Nekünk azonnal Ausztria nívója kellett. Az meg nincs és tán a mentalitásunk miatt nem is lesz soha."
A mentalitást kellett volna terjeszteni, tanítani, érlelni.

Mellesleg (ez szigorúan tapasztalati magánvélemény) ha volt az orosz autógyártásnak szar terméke, az a Samara volt :-) A 2107 számon futó "ezerötös", vagy "parasztmerci" volt - autószerelő szemmel nézve - a márkasorozat "teteje".
@Légifarkas: Egy valamit elfelejtettél, mégpedig azt, hogy százezrek munkahelye szünt meg,tömeges elbocsájtások voltak. TSz-ek, gyárak tüntek el és nem a vásárlás foglalkoztatta a munkanélkülivé váltakat .
A mutyizás az ment bizony, 40 Mill. Ft-ért lehetett 600 Mill-t érő gyárat, TSz- maradékot venni és a tulaj azzal kezdte, hogy a munások 80-90%-át elküldte. Kilátástalan és reménytelen a munkanélküliek és a hajléktalanok helyzete . A fociba viszont önti a pénzt ez a kis akarnok f@sz.
@a szív fészkei: apehnél is kérhetsz. Nekem nem sikerült, de a felirat kint van az irodában :-)
@Légifarkas: Antall hülyeségei könyvtárnyiak. Vhol már régebben leírtam a főbbeket. Az érzellmi gazdaságpolitika sehova se vezet. Ma sem.
@LOST/avanivi/:

a tréfa, hogy példáúl a görögöknek sokkal nagyobb tartozásuk van meg egyébként is....és azoknak több nemzetközileg elismert és győztes csapata is van

brühühühü

ennyit a focista hozzáértéséhez
ne mááán, már a haverok is???

Itt a fizetős felsőoktatás
Jövőre az egyetemekre felvett diákok több mint 80 százaléka részben vagy egészben maga lesz kénytelen fizetni tanulmányai költségét.

index.hu/x.php?id=inxcl&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fbelfold%2F2012%2F12%2F05%2Fitt_a_fizetos_felsooktatas%2F

HÖOK: A kormány becsapta a választókat

index.hu/x.php?id=inxcl&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fbelfold%2F2012%2F12%2F04%2Fhook_a_kormany_bevezeti_a_tandijat%2F
@rodeo36: Majd meglátod , csak úgy ontani fogja a felcsuti csodacsatárképző a világhírű focistákat :) Aztán majd nem fog sírni-ríni kedves vezetőnk mérkőzések után ! Bizony !Ez lesz ám a boodosság :(
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: nem kesergek, ezt meg már láttam, tanulságos is, de a világ a valóságban nem ilyen, ő egy üdítően kivételes EMBER és egyéniség
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:

A haveroknak biztosítva van a pénz, hogy az ne jelentsen gondot, sőt az se, ha a tanulmányok esetleg 10 évig tartanak.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:

kérdésem -nagyon szerényen- van-e lesz-e Levédiában olyan gazdasági egység, ammely átvállalja részben vagy egészben a diák összes költségét és figyelemmel kíséri, hogy jól tanuljon meg stb...vagy az lesz fosztott formában vagy negatív hatványon, hogy nem lesz munkahely semelyik képzett főnek akár fizetős akár nem mert a kormáőny a Coca Cola-val és a Hanko-val köt megállapodást akiknek ládamozgató segédmunkásokra van kizárólag szükségük de a többi multik sem a legfejlettebb technológiájukat adjál a törpének....
brühühühühü

a többi mellékes

ha van miből és van miért kifizetni akkor igenis legyen fizetős mind...kivéve az általános iskolát

vannak persze országok amelyek ezt másképpen látják és azok gyorsan fejlődnek

brühühühü

egyiket sem híjjál magyarországnak
@LOST/avanivi/:
meg is tuggya fizetni őket? 26 kauri meg négy fakopács...

az a kb 12 elsőosztályú magyar akik voltak azok régen külföldön vannak és hallani sem akarnak a törpéről

brühühühühü

meg a műfűről sem alcsút nincs bejegyezve a FIFA centrális terei közé
"HÖOK: Ha a számok igazak, Magyarországon bevezették a tandíjat"

Bámulatosak a mai egyetemi hallgatók, hogy ezt másfél év után már majdnem teljes bizonyossággal meg tudják állapítani. :D
@félázsiai nemecsek ernő áruló:
Azért meglátszik a tanulás eredménye. Majd ezeknek is ígér valamit a Párt és elhallgatnak. Vagy lófej az ágyban...
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: @félázsiai nemecsek ernő áruló: idióták nahhh, meg köll a zsíros állás, lásd az új posztos kommentemet

@rodeo36: válaszom: NEM
információs, tudás, és kultúrális vasfüggöny, hisz katonaság-határőrség-idegen hadsereg nincs, a hülye, tanulatlan, tájékozatlan, adó/illeték/büntetés rabszolgák, zsellérek nem menekülnek, maradnak a seggükön...
@a szív fészkei: "Na annyira titkos nem volt semmi, én is tudtam az ellenzéki kerekasztalról, pedig csak egy háziasszony voltam."

Mit tudunk? Amit tudatni akarnak velünk. Ahogy mondtam, szerencsére van fogódzóm. A szakmám.

Mit tudok?

Bős-Nagymaros részünkről történő felmondása az "tévedés" volt, pontosabban szólva magunkkal kitolás (egyszerűbben fogalmazva, egy rahedli pénzt kidobtunk az ablakon - minimum hűtlen kezelés).

Az Alföldön az árvízi biztonsághoz szükséges magasságú gátakból több száz km nincs kiépítve! Az Alföld állandó árvízi veszélyben van hosszú évtizedek óta! Pelikán eftárs megvan? Ahogy a kisszűcsöt gyakorolja az árvízben. Időzített bombán ülünk és lehetettvolnamáson és bajaikordonkán lamentálunk.

A vízügyet, annak megmaradt részét sacc egy éve betördelték a katasztrófavédelem alá! Normális? A víz az nem katasztrófa, hanem erőforrás! A világon mindenhol. Csak nálunk nem.

Ezeket tudom.

A többit csak logikusnak vélelmezem.
@rodeo36: Széles COCOM- TERMÉKEK CSEMPÉSZÉSÉVEL SZEREZTE A VAGYONÁT. (véletlen a nagybetű, de mindegy.) És azzal, hogy vállalta, hogy aki tőle beszerez faxot, mi a máriát, azt valahogy leköveti és jelent róla, ha jól tudom.
@rdos: Akkor éljünk úgy, ahogy Platon meg az indiaiak mondják, hogy ez a valóságunk nem is létezik, csak maja, a képzelet fátylán átlátszódó csalóka tünékeny izé, ami nem is igaz, nem is úgy van, csak hisszük, mert elhitetik velünk. És akkor semmi felelősségünk benne, hisz ha elhitetnek velünk bármit, ami történik, az nem a mi életünk: egy hagymakupola alatt dől el minden rólunk, hát hagyjuk a picsába a róla gondolkozást.
Ez szerintem legalább annyira káros,mert minden felelősséget levesz a vállunkról, hisz, ha Moszkvában eldöntik, amit az itteni csicskák megtetetnek velünk, akkor mi bábok vagyunk csak. Ezt a mai mozgást se láthatjuk jól e logika szerint, csak, amit Orvbűn Pr-ja idelök csámcsizni, mi a fenéről beszélgetünk itt hétszámra? A beetetésen? Normálisak vagyunk????

Akkor Vásárhelyi, Széchenyi tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/termeszetismeret/ember-a-termeszetben-5-osztaly/az-erintetlen-es-az-atalakitott-taj/folyoszabalyozas-magyarorszagon folyószabályozásai, a mocsárlecsapolások is rettentő károsak, hagyni kellett volna mindent szűzeredetien?

Nem tudom, de őket ugye hősnek, a magyar ipartörténelem fényes nevei közt említjük. Most ez is orosz intrádára ment, hogy könnyebben tudjanak majd idegyünni harcolni, mert több száraz síkságot kapnak a talpuk alá?
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Azért nagyon sokan menn/tek ki egyszerű emberek - ki is használták valódi rabszolgának őket Spanyolország narancsligeteiben pl. , a Tesco angliai ültetvényein, stb. - nyugatra, rengeteg szabolcsi, borsodi szerencsétlen fiatal kurva senyved Hollandia kirakataiban. Nem gát a tudatlanság, mert annyi eljut hozzájuk is, - ahogy a félanalfabéta afrikaikhoz, arabokhoz, a hányódó lélekvesztő csónakokban tartva Cadiz, vagy Olaszország partjainak tömegesen - hogy ott a jobb, emberibb élet.

Annyit ér el Orvbűn ezzel a tudatos lebutítással, hogy kiszolgáltatottabban mennek el innen majd az emberek, mert nem tanulhattak pl. nyelvet, informatikát, modern tudást és tényleg a testükből kell megélniük nagyon alja szinten. De mennek mégis minden kis pénzüket félretéve. Miből virul az embercsempészet? A fekete melóshálózat?
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Ki? Mert Böjtéről - ha róla van szó - még mindig nincs meg az a szentséges fotókiállítás, csak szólok. Védjegy lett egy mocskos hatalmi játszmán fityegve és megzsarolva. És az egyháza nem áll ki érte. Szent Ferenc okádhat fent a habosbabosban.

És lenézhet azokra, kik Böjte miatt - hisz ez az indok - az úttesten éjszakáznak már mióta éjjel is a fagyban az igazságért és a normális tájékoztatásért már nagyon az erejük végén. Fotók sehol,kísérlet sincs rá, a tévések a parkolón keresztül járnak be az épület másik végén.

Akkor ki a Szent Ferenchez méltóbb? Csak kérdem. Tudom, azt a szerencsétlen papot az árvaházi pénzekkel tartják sakkban, ennyit Orvbűn kereszténységéről így Ádvent idején.
@a szív fészkei:

„Jött volna haza és verte volna a palávert, hogy emberek átbaszááááááááás!”

Krassó egészen pontosan ezt csinálta.

Úgy veszem ki, azért haragszol olyan nagyon Bereznayra, mert akkor nem hallgattál Krassóra.
@Légifarkas: Nekünk voltak Ladáink, és 1 használt Samaránk (igaz, apósomé volt, aki agyondédelgette) - nos emlékeim szerint semmi baja nem volt, amíg használtuk. Pedig jártuk vele a nyugatot, az országot, naponta igénybe vettük. Még az Antibes-i kempingben a Cote d`Azur-ön is csodájára jártak a franciák, hogy miezmi? :-DD És nem cikizve.

Amerika redneck - sültbunkó - középső része választotta meg kétszer Busht a többi, fejlett rész végtelen szégyenére. Ott azoknak sudriknak ugyan mit számít a demokrácia, ahol abortuszt végző orvosokat nyírnak ki és intelligens tervezést tanítanak egyedfejlődés helyett? Azért a demokráciáért keményen az ország két szélén: Kalifornia ill. NY és Massachusetts környékén küzdenek. Ahol a híres, patinás egyetemeik is vannak.

Én olvasom a bulvárt, és az angol whithe trash bizony vadabb dolgokat bír produkálni krimiben és többe is kerül, mint itthon a romák. Ott ha egy 14 éves kis prollerkurva szül, - mit tudja ki az apa és szarik aztán a gyerekre legtöbbször, hisz maga is gyerek - rögtön lakást kap és szaporodnak is erre az ajándékra, pedig olyan echte hófehérek, még Stefi is csettintene a génomjukra. Aztán késelik meg egymást részeg drogmámorban. Mit érdekli a demokrácia, azt sem tudja, mijafaszaz, csak legyen pia és fű.

Párizsban a Belleville-ben autógyújtogatót mit érdekli? És ez a réteg sehol se kicsi.

Csak ott arrafelé valóban van egy erős polgári közép. Amit itt voltak szívesek Horthy papa beleegyezésével kihajtani az országból tulképp színtiszta irigységből, ahogy márai írta a Naplójában a keresztény Aladárokról...
Mert a Weissek, Ganzok, Goldbergerek, Hatvaniak, Zwackok - ők ugyan kikeresztelkedtek és megúszták - , Róth Miksák meg a többiek indítottak el itt egy nyugathoz méltó ipari és abból finanszírozott polgári fejlődést. Hatvani irodalmi mecénás is volt ugyebár a cukorgyári vagyonából.

Ezt a kipusztított, elűzött réteget - melynek tagjai nem a zsidóságuk miatt, hanem a tanulásvágyuk és továbblépni akaró fejlődésigényük miatt váltak motorrá főleg - honnan lehetne hirtelen pótolni párt évtized alatt?
Egy-egy fecske nem csinált nyarat Kádárnál se, mert ott is működött az SI-faktor: Rubik hol futott be? Nem itthon.
Nem tudom mennyi polgár maradt a cseheknél - ahol ab ovo fejlettebb volt minden - szlovákoknál,lengyeleknél, szóval a sorstársainknál. Mert azokhoz kell vetni magunkat összehasonlításban.

És ha ott megy a szekér, akkor ma és mi basztuk el ezt ezzel az erőltetett naftalinos magyarkodással megint. Kurucos hátraarccal. Ami szintlén hazugság, hisz a kurucok, maga Rákóczi szinte egybesült a franciákkal, nemhogy kirúgta volna őket. Pláne a pénzüket.
@ByA: Krassóra nem hallgattam? Mit kellett volna csinálnom? Vért fakasztani az utcán? Nem a műfajom.
@a szív fészkei:

Nagyon aljas dolog mondjuk az is tőled – és érdekes módon indirektben még alá is támasztja azt amiről a Kibulizott egyes pontjain szó van –, hogy azzal próbálod hitelteleníteni a kérdéses írást, hogy a szerzőjét ad hominem támadod, esetenként rágalmazod is. Kár, hogy másra nem telik. Ja de igen! Van más is. Még rosszabb. Kiforgatást és mellébeszélést is láttam, olyasmiket, hogy úgy csinálsz, mintha ezt vagy azt mondott volna, amit pedig nem, és így a magad ráfogását cáfolod borzasztó ügyesen. Nem nyom a béka segge?
@a szív fészkei:

Most meg Krassóra hazudsz rá valamit.

De nem ez a lényeg, hanem ha számonkéred Bereznayn, hogy miért csak utólag, akkor miért nem hallgattál Krassóra, amikor ő nem utólag? Nézz szembe a saját logikátlanságoddal.
@Légifarkas: "A magyar lakosság - amely egyébként is a nyugati civilizáció imádója volt." Ezt írtam, szerencsésebb lett volna az "imádója" kifejezés helyett a csodálója, vagy áhítója szót használnom.
Amennyiben jól értem enyhe iróniádat a magyarságnak a nyugati civilizáció tartalmát illetően, igazad lehet abban, hogy csupán felszínes, látványos jeleit ismerte fel.Tudatában nem jelent meg az életszínvonal minőségén kívül az emberi jogok érvényesülése, a kultúrális szabadság jelenléte, a demokrácia más formában való gyakorlásának kérdése.
Erre nem tértem ki a hsz-ben, mert egy makro folyamat szerény elemzésénél ez részletkérdésnek tűnt volna.
Gondolom, erre akartál rávilágítani a válaszodban.
@rodeo36: "A KGST-n belüli országok egymásnak fizetett összegeit nem lehetett konvertálni."
A KGST zárt konglomerátumként viselkedett a világgazdaságban, meglehetősen zárt rendszerben működött, a konvertibilitás igénye ott jelentkezett, ahol elkerülhetetlen volt az import beszerzés.Ez a helyzet némileg fejlődött hazánkban a lakosság jövedelemszerzésének kiterjesztése miatt /GMK, háztáji gazdaságok/, ugyanis az emiatt megnövekedett kereslet még kínzóbbá tette a hiánygazdaság elviselhetőségét.
A hiánygazdaság megszüntetése érdekében importból megvalósuló technikákkal fejlesztettünk különösen az építőanyagiparban, lassan a mezőgazdaságon kívül is elindult a nyugati export, de szerény mértékben. A konvertibilis valutákhoz a vállalatok olyan mértékben jutottak hozzá mindössze, amilyen nagyságrendben export bevételeikkel ezt biztosítani tudták.
A környező országokhoz viszonyítottan ez némi haladást jelentett, azonban a szocialista tábor kötelékéből kilépni nem volt mód.
Továbbra is bizonyítani kellett a szocialista rendszer mindenekfelettiségét a lakosság felé, ezt pedig az ujraelosztás eszközével sikerült elérni. Ez az eszköz látszólag az állam jóságos juttatásaiként manifesztálódott az állampolgároknál, miközben mindez már az olcsó hitelekből valósult meg.
@ByA: Na most, nem tudom, te ki vagy, mondjuk a betűid alapján maga a szerző? Hódolat, esek is ájultan össze a megtiszteltetéstől. Nem is értettem Mariannt, mit értett azon, hogy a szent szerző csak velem vitázik. Aham, leesett.

Azt mondom, ami a véleményem és kész. Ki vagyok én, hogy ez téged - ha ennyire tisztán látsz mindent a világpolitikában, Magyarországon úgyis - megingat? Egy nulla vagyok, pláne hozzád képest, mit izgatod tőlem magam? Nem lehet véleményem és az pont ilyen? Tahótlaníts és kész, vannak itt híveid, állandóan idéznek. Téged nem lehet kétségbevonni?

Aljas, aki nem esik seggre az okfejtésedtől, hogy jaj de igazad van? Érdekes.

Azt köszike, hogy "borzasztó ügyes" vagyok!

Bírd ki, hogy nem szimpi, amit írsz és kész. Egy vagyok az itteni 10 millióból, én nem úgy éltem meg ezt a bőrömön - és nem Angliában - , ahogy te itt levezeted és terjeszted.

Krassóra most hivatkozol, ő halott, mit tud ő magán megvédeni vagy vitázni ugye ezzel kapcsolatban?

Attól, hogy én horribile dictu ellent mondtam neked, még itt ájultan csodálhatnak, haknizhatsz a könyveddel. Ám nem érdekel jobban, mint amit rdosnak - az is te vagy? - írtam.

Mindenki összeesküdött, csak te látod az összefüggéseket, persze: mindig kell próféta - felőlem házalj ezzel mindenhol, én ennél jobban nem zavarlak ebben.

De azt már megtanultam, hogy ha ennyire kurvára nekem jön valaki, akkor a tyúkszemére léptem valahol nagyon. Na csá!
@a szív fészkei:

Te, ez téged annyira minősít, hogy semmi szükség arra, hogy valami megsemmisítőt válaszoljak. (Mert mit mást?) Szánalmas beírásodnál többet megmutatót a szintedről nem volnék képes – más sem volna képes – rólad elmondani, annyira magáért beszél. Függetlenül attól ki vagy, és ki vagyok én.
@Mariann19: DE ez azért mind hazugság volt, Patyomkin-díszlet, nem? Sehol nem életképes metódus ez az inkubátorvilág.

+ ezt a "fogyasztáscentrikus szemlélet fújcsúnya,lenézendő" azért kicsit furcsállom. Mindenki a jobbért hajt, mindenki előrébb akar jutni és igen, leginkább a javak által. A megkönnyített élete által jut ideje másra is mint hajtásra, akkor talán elővesz egy könyvet, böngészi a netet.

Ugye, a másik poszton Cirbi beadott egy linket az É-Korea egyik szörnyű fogolytáborában született emberről, aki - miután soha mást nem látott -, azt hitte ez a világ, így kell élni, kínban, éhégben, anya,testvér kivégzését végignézve.
Valaki jött kívülről új fogolyként és mesélni kezdett neki más kajákról is, mint a fogolymenü, és végül ez indikálta a fiúban a szökés vágyát. Mást is enni és nem éhezni. És sikerült neki, egymillióból egynek hálisten, ma Szöulban él és mesél okulásul...

Igen, a Nagy Francia Forradalom is kenyérharcon robbant ki effektíve. Itt is az lesz, ha Orvbűn még sokáig csavargat a nem megszorításon. Mindig a has lázad fel először látványosan, persze van mögötte agy is, az elégedetlenséget csatornázni. De nem Voltaire-ral a keblükön rohantak sans coulotte-k utcára először.
A fogyasztás vitt előre, különben gyűjtögetnénk még mindig a magokat, fiúk mennének mamutra. :-DD Meg lehet nézni antik sírokat, miket tartottak fontosnak eltemetni a halottal. Fogyasztási cuccokat, hogy vigye magával kényelemessé téve a túlvilágát..

Nem kell istenné tenni a piacot, a költést, ahogy a zsidók rájöttek, nem kell az Aranyborjút mindenek felett imádni. Nem kell ezért másokon áttiporni,ahogy Orvbűn teszi. DE csak szegénységet, önmegtartóztatást hirdetni nem megy. (Aki ilyet tett, az is egy darabig kurva jól élt és dőzsölt.)

Ahogy nem lehet elvárni egy országtól, aminek a sarkában ott van a kőgazdag Ausztria és lent még akkor ott volt a kellemes nyugatias Jugó, hogy ne akarjon úgy élni, mint azok, ha már nem tiltják az oroszok. Meg lehetett volna ezt csinálni? Ugyan már.

A magyar gazdaságpolitikára lábbal, Trabanttal szavaztak nemet a magyarok az ausztriai tömeges kirohangálással. Onnantól indult be az import isten igazán, hogy ne az osztrák boltokba menjen minden kölcsöndollár már.
Ezt csak olyan légmentesen zárt világban lehet követelni, mint É-Korea, de lám ott is beszivárog a tudás a kinti jóról...

Én minden sajtószabis tüntin ott voltam és leszek, - kivéve, ha a HIT szervezi - de nem ítélem el azt, aki csak jól akar élni, a pénzéért emberi minőséget akar megvenni, mint más európai.
Hogy aztán semmi más nem fér a fejébe, nem néz utána másnak, az már gáz, de mondjuk ezért fagyoskodik a férjem a kurva köztévé előtt, hogy jusson igaz info mindenkinek, az egyszerűbbeknek is, ha csak három csatornájuk van.

Ezért fontos a sajtószabadság, nem lilabőcsész mánia az. De akarjanak az emberek jól élni, mert az nagy hajtóerő.
@a szív fészkei: Kedves Szivem! Indulatos kitörésed ellenére ez vagy nekem, azonban a meggyőződésemet nem rendelem alá az érzelmeimnek. Amit szerény elemzésemben leírtam, azok törvényszerűségeken alapuló tények, nem minősítettem ezeket, teljesen objektíve próbáltam a gondolataimat összeszedni.
"Azt láttam máskor is, hogy a nyugatot, mint Rodeo, Te is mint piacszerző hiénát látod?"
Mondjuk hiénaként nem fogalmaztam, azonban a piacok megszerzése - mióta világ a világ - mindíg elsőrangú célként jelent meg a nyitott gazdaságokban. Ugyanis ez jelenti a termelés fennmaradását, bővítését, az állami bevételeket, a foglalkoztatottságot, hogy csak a főbb csapásokat soroljam fel. Mi ebben az ellenszenves megállapítás.
Piacszerző pozicióba egyébként az kerül, akinek vagy gazdasági, vagy politikai hatalom van a birtokában, vagy e két tényező együttesen érvényesül, ez utóbbi tendencia jellemzi napjainkban a piacgazdaságot. Tetszik, nem tetszik, ezek tények.
Hozzászólásomban nem foglaltam állást a kapitalista rendszer minősítésében, mindössze a működési mechanizmusára tértem ki.
Egyébként a honi magánosítás során a nyugati vevők nem ennek a célnak az érdekében vásárolták ki pl.a növényolajipart vagy a cukoripart, mint stratégiai ágazatokat úgy, hogy a hazai termelést a minimálisra szorították, megszüntetve ezzel a konkurrenciát?
Gondolod, hogy az USA-nak az arab világban való jelenléte nem a fegyvereinek eladási piaca, valamint egyéb ágazatainak véglegesértékesítési terepe lesz?
A piacszerzésről ennyit.
A KGST-ben való jelenlétünk nem kívánságműsor volt, annak ellenére, hogy nem volt életképes. Ottani részvételünkben nem voltunk döntési pozicióban egyrészt a háború veszteseként, másrészt jóvátételi kötelezettségeink okán sem. Ennek szereplői voltunk mi állampolgárok, részesei a hátrányainak.
Erre írta egyszer Eszterházy Péter az ÉS-ben a rendszerváltás utáni években azt, hogy mi ez a fölényes távolmaradás a közelmúltunkhoz, mintha nem egy "lavorban ültünk volna", nem voltunk-e valamennyien részesei ennek a kornak. Igaz, hogy tehetetlen részesei, de ezt kölcsönös szemrehányásokkal illetni értelmetlen.
Amit a magyarok nyugati civilizációjának vágyáról írtam, ebbéli válaszomat a Légifarkasnak írt hsz-ben vázoltam.
Csak remélni tudom, hogy a véleményemmel nem tántorítom el magam Tőled, de mit tegyek, ha ezeket így gondolom?
@Mariann19: Jaj dehogy tántorítasz, te nagyon színvonalas. egyenes, tiszteltreméltó és higgadtul jófej ember vagy, örülök, hogy ismerlek, ha csak így, de mégis! Nagy érték vagy itt,látod, mennyien szeretnek. :-)))

Indulat az nem feléd szól, csak ez a meccs - ami most rád is vetült, bocs - köztem és Rodeo közt már elég rég megy: ő mindent akkoriból szépnek és megmentendőnek lát, én meg nem annyira, sőt. Abban van báj, hogy én itthon maradtam,ő meg elment eme sok szépség dacára is. ;-DDDD

A piacszerzés végülis maga az élet nagyon durvára levive a dolgot. Ha kiszorulsz, megdöglesz.
A kapitalizmus nem babazsúr - van, ahol csiszolják a sértő sarkait, de nem tudom, a skandinávok meddig bírják a híres hálójukat sűrűre szőni - az struggle for life dzsungel, tudom. Levelezek olyannal, aki mindig megírja, most épp hány embert rugdal ki így év végén ott messze, mert ha nem teszi, a cége zu zammen összeomlik és akkor már senkinek nem lesz melója. Szar érzés ez neki, mert jó ember,családapa de nem tud mit mást lépni a termelékenység és a hatékonyság érdekében.

Nos ettől a KGST-világ valóban megkímélt minket. Bocs, de azt érzem tőled és Rodeótól, akik pedig a hűvös számok emberei vagytok, hogy mintha visszakívánnátok néha azt az időt a mínusz versenyével, a védettségével, az ahhoz igazított lenyomott és igénytelen vágyainkkal.

Mert nem voltak látható hullák, kívülről olyan kis egyenboldogság volt mindenki sorsa. Miközben a tehetségek fulladoztak a tehetségtelen, de pártnyaló senkik szorításában, az értelmetlen és kilátástalan dolgokkal bíbelődésben, szóval a szárnyak levagdosása miatt. Nehéz emberek Kovács Andrástól, csomó másik Latinovits-film - az ő élete is példa - erre megvan? Ez a lelket ölte meg, az is gyilkosság.

Engem az borít ki, oké vállalom, hogy a nyugatot ez az engem sans gens leajasozó Bereznay, és valahol ti is csak hasznonleső, piacszerző lélektelen, rabbá tevőnek ábrázoljátok, persze más és más hangfekvésben, interpretációban.

És itt azért a Jobbikot akkor miért is ítéljük el, ami most is ezzel operál és emiatt uszít a kilépésre? A KGST-ben minden mehetett? Ott nem sorvasztottak el ágazatokat? Személygépkocsit pl. nem gyárthattunk ugye, pedig ki tudja, a magyar innovációval - Ikarusz, Rába - csak jobb lett volna, mint a szaros Trabant. Oszt nem, mégsem, bárhol máshol igen ment a sok roncs futószalagról ledobálása. Azt hiszem volt a divatban, könnyűiparban is ilyesmi. Figyelni kellett egymás piacaira, ne zavarjuk egymást.

Hát itt a rohattmultik felvásárolták a cukkerságot, Hatvani forog a sírjában. De ha ez Európai Egyesült Államok lesz egyszer, akkor is kell majd valami ésszerűségi módon elosztani az ipar és a kereskedelem hogyanját, mikéntjét, nem? Mert mindent itt se bír el a piac.

Én nem tudom, mi mozgatja - a világösszesküvő zsidókon túl ;-DD - a globális folyamatokat.
Rodeo utálja az outsourcingot, pedig azért Kínát, Indiát mégis az hozta fel a mélynyomorból. Legtöbbször ocsmány módon, az is igaz: de ha egyáltalán nem kap munkát az ottani kisgyerek, az még rémesebb éhhalál, mint a melóval elért nyomora. Borzalmas, hogy két iszony közt kell választani de már azért vannak cégek, amik nem fogadják el a hasznuk érdekében a gyerekmunkát.

Az erősebb legyakja a gyengét és felfalja, ez is természeti törvény; megírta valaki, hogy Magyarország a világ összetermelésének 0,4%-val nem pofázhat bele a többibe mértékadóan. Ezt szerintem el kell fogadni.

Én csak attól esek a falnak, hogy megy rívás a mi volt, és mi lett volna ha-n még mindig és egyre jobban. Kész, ez van: rosszul, esetleg, - legyen meg Bereznay öröme -, tényleg oroszok, amik által rángatva csinálták ezt meg velünk a politikusaink, de ez van. Vissza nem forgatható az idő. És mindig utólag bölcs mindenki.

Na akkor vagy ebből hozzuk a legjobbat magunkra nézve (nézd meg mi megy az felsőoktatási poszton) vagy kisnyúl. Régi dicsőségünk kurvára nem érdekel senkit. Azért sehol nem fizetnek.

Innovációért igen. A finneket bekopiztam, ahogy hogy jönnek fel, mint a talajvíz. Nem Vejnemöjnennel zokognak,hanem mint állat hasítanak oktatásban, dizájnban, elektronikában, építészetben, hogy csak a nekem is triviálisokat írjam. De nem tőlük tanulunk, nem: megtagadjuk őket, nekünk a kumiszmámor kell.

Itt is lenne agy arra, ami a finneket naggyá teszi szarabb viszonyok közt. De nem, visszasíródunk a KGST-időkbe, hogy akkor a Mogürt meg az Ikarusz! Volt, dicső volt, már nincs. Kell mást keresni.

Ez az indulatom alapja, nem neked szól, csak kijön. Mert ez a múltba révedés megöl mindent. Pláne, Orvbűn melyik múltba réved. De a kádári se csillámfény csak.

Te máshogy látod, elfogadom, nem vagyunk egypetéjű ikrek. Csak Cirbivel van valami fura szórul szóra egyezésünk sokszor, egész mágikus néha. ;-DDD
@a szív fészkei: "Ez szerintem legalább annyira káros,mert minden felelősséget levesz a vállunkról, ..."

Szerinted.

Meggyőzni nem tudtalak. Tovább nem is próbállak. Hogy kettőnk közül ki látja a tűz előtt táncolókat és ki csak az árnyaikat a barlang falán, azt a (remélem közeli) jövő eldönti.

Vásárhelyi és Széchenyi témáját a kommentedben nem értettem, de annyira nem is fontos.
@rdos: Oké. Vegyük úgy, minden májá. Vásárhelyi úgy jött ide, hogy szidod a mostani vízügyes helyzetet. Azt mertem kérdezni, akkor már a XIX. századi természetbe avatkozás is káros volt-e? Mert olvastam, hogy igen, a mocsarak kellettek volna. más szerint meg nem.

Rohadtul nehéz eldönteni tényleg, ki mit lát a barlangjából, és pláne, hogy jól látja-e.

Én a közeli jövőtől azt várom, hogy ezt a borzalmat, amit most élünk, elvigye az idő sodra. Mert ehhez nem kell sok év, hogy kimondjuk iszonyú kártékony. Minden jót!
@a szív fészkei: Szivem! Egy-két dolgot le kell, hogy írjak a privát gondolataimból, hogy jobban megismerd, hogyan választom el a világ törvényszerűségeit a megélt tapasztalataimtól, azok átélésétől, milyen véleményem alakult ki a vitatott korról.
Először is világosan láttam annak a kornak a tudati elnyomását, amely megmérgezte egyébként is túlméretezett önérzetemet, és amelynek nem kívántam tevőleges részese lenni. Ennek a tulajdonságomnak köszönhetően - annak ellenére, hogy a hivatali beosztásomhoz szükség lett volna erre, párttagnak soha nem jelöltek.Rendszeres hivatali minősítéseknél ez úgy fogalmazódott meg, hogy politikai értelemben passzív vagyok. Hogyan ismerhettem volna el egy olyan rendszert, ahol az érdekvédelmi szervezetek /szakszervezet, párt/ félelmet keltően voltak hatalmi pozicióban.Hogyan lehetett ép ésszel elviselni azt, hogy félművelt emberek jelenléte nélkül nem létezett tervtárgyalás szakmai alapon.Az, hogy tőlük függött az osztályom bérfejlesztése, akiknek gőzük nem volt a tevékenységekről, az azokhoz szükséges képzettségekről és tudásról.
Olyan osztályom volt, ahol a beosztottak mertek néha hangot adni az igazságnak, emiatt raporton kellett kiállni a véleményünkért az igazgató és a társadalmi szervezetek előtt.
Annak a kornak antagonisztikus ellentmondásai voltak, és a múltba révedve sincs felmentés.
A hangulati közérzetet javította a politikai életből a partvonalra szorítottak összetartása, az, hogy összeborultunk és jól kiröhögtük ezeket a hatalmasságokat.
A mindennapi életvitel színvonala nem tűnt elviselhetetlennek, hiszen nem érezhettük testközelben a jobbat, mert nem ismerhettük meg, nemigen volt mód informáltnak lenni ebben.
Mint írtam, van egy bohém beütésem, ez is ok volt arra, hogy nem problémáztam a napi gondokon. Amikor már a napi munkán kívül volt lehetőség más jövedelemszerzésre, dolgoztam, mint állat, és az keresetemből képes voltam a családom fenntartására, a másik fizu ment a felhalmozásra.Volt, hogy 3-4 mellékállásom is volt, a létbiztonság megteremtődött.
Végezetül a finnekeket említed. Amai poszthoz is illik a felemlegetésük az oktatáshoz való viszonyuk kapcsán. Japán, Dél-Korea és Finnország ismerte fel a tudásalapú társadalom felépítésének szükségességét. Óriási hiteleket vettek fel ennek a célnak a megvalósításának az érdekében, és nézd meg, hogy hol állnak. A finnek nemrég még tőlünk importálták a műszaki értelmiségeiket.
Ehhez csak annyit, hogy amennyiben mi nem tudjuk, hogy hogyan kell a mai korban innovatívnak lenni, legalább utánozni megtanulhatnánk.
@a szív fészkei:
drágám ki a maga a bya (bája? csak nem bájos? esetleg "más"? minő dolgok vagynak szerte széjjel...)

ti meg itt nagy komolyan nekiálltok trollelvtársnőnek vagy elvtársnak a pártközpontból?

mongy nekijje valami bájost és hagyd csüngve

vagy most ojanod van, és...

brühühühü

majd görgetek mert le vagyok maradva
@Mariann19:

csak azt ne mondd, hogy a kapitalista pista trappista tulajdonos mindíg teljesen büffé abban amit tulajdonol és dönt árkon berken át?

én nem de én nem vagyok tipikus esettye nekijje

brühühühühü

kija...a eza bája akivel annyira el vagytok szédűlve...ojan szédítő vagy büdösch?

brühühühühü
@a szív fészkei: ez mariann-nak is

veletek ellentétben én magas rangban az establishment tagja is voltam, mert megválasztottak a "sekélyesek" és bíztak bennem, kibaszott nagy pofám van még mindíg, és tudták -mert nyílvánosan is bebizonyítottam- hogy kiállok a közös dolgainkért és akkor ugrott be a szakszervezet meg a párt meg a KISZ szerepe ott igazából működött az üzemi négyszög és lévén négy a többséghez -zárt ajtók megett ordítoztunk- 3 kellett...voltam a Fehétr házban és ott is tudták amikor én mentem, hogy gáz van mert ez el fogja mondani és semmit sem tehettek, meg kellett hallgassák és választ kellett kapjunk záros határidőn belül...

a napi munkám is sikeres...

szóval ti akik félre lettetek állítva hát? volt nekünk olyan bizottsági tagunk akiről tudtuk hogy minden vasárnap templomba jár és tövig vallásos de a mi emberünk és maradt

lehet hogy mi jobbak voltunk mint az átlag de mi ha nagy lélegzetet vettünk el tudtunk fújni kisebb óceánjárókat is

brühühühühü

a társadalomban részt kell venni és ma is ha hagyják ha nem oda kell baszni de nem az a módszer amit ma szarok csinálnak kurva sok lócitromot hívtok doktor senkiházinak aki miniszter vagy országos marha a parlamentben
@a szív fészkei:

mikor és miért távoztam? 1990-ben amikor már láttam amit látnom kellett és tudtam milyen hernyók nőnek akikből majd pillangó lesz és...akkora légycsapó a világon nincs

szóval hagytam a homokozót...már voltak jelek hogy

brühühühühü
@rodeo36: Szia Rodeo!azt kell mondanom, hogy a mi rendszerváltás utáni kapitalistáink hozzáértése sem offé, mint amiben mindenki reménykedett a magánosítás során A magántulajdonlás nem jár kéz a kézben az értelemmel és az üzleti vénával. Ahhoz fel kell nőni, és ha nincs elég ész, tanácsot kéne kérni. Első ajánlás: a nyereséget nem azonnal felélni, hanem visszaforgatni minimum szinttartóra, de inkább bővítve. Egyetértesz?

A második kérdésedre nem merek válaszolni, mert jönne a spanyol inkvizíció a részéről.
@Mariann19:

az egyszerűeket meggyőzni nem is olyan nehéz, megkapni a voksukat sem...ha látják, hogy amit teszek értük van és lemérhető könnyebb munkában több pénzben és nyugalomban akkor bármit megszavaznak "az égből" jött a parancs, hogy az össznépi hurál jegyzőkönyvezett döntése kell ahhoz, hogy megkapjuk a pénzt és a gyerünk Bözsi dolgoznyi parancsot....és akkor kiálltunk, az egyszerűek elé, és: elvtársak ez itt 4000 A3-as oldal nyomtatva, 250-en dolgoztunk rajta 3 évig ki az aki itt és most tud mondani (megkapták 2 héttel korábban) bármit amit belel akar tenni vagy ki akar venni....röhögés volt és taps

majd aláírták és

közös győzelem

ma ez nincs a vezérló a gárgyula agyatlan üregben a mi nyakán ül eldönt dolgokat és nem műxik mint a mellékelt ábra mutittya

brühühühühü

ez5t választottátok, ti is
@Mariann19:

amikor elmentünk a Bakonyba Nagy Félreeső-re erdő mellé és a parasztokkal birkagulyás meg kurva jó borok mellett segg részegen eladtunk nekik munkát...vették és csinálták (háztáji vagy kisipar? kijafaszt érdekel ha műxik?)

utána mikor a másik faluba mentünk már vártak és versenyeztek ki kapjon és mit és a birkagulyás egyre jobb lett és...

brühühühüh

150000 embernek adtunk jól fizető állandó munkát amit akkor csinálhattak amikor a tehen már aludt vagy csámcsogott és a főd meg meg volt...munkálva
@rodeo36: "Ti, akik félre lettetek állítva".
Rodeo! Nem mondtam azt, hogy félre lettem volna állítva, mert a karrierem töretlen volt. A cégem azért a szakmaiságot és vezetőképességet előre sorolta a politikai alkalmasságnál, mégis voltak attitűdök, melyek zavart jelentettek.
Te valószínű, hogy azért tudál az érdekérvényesítő szerepben megmaradni, mert nem voltál gyáva és volt képességed arra, hogy markánsan add elő az igényeket, volt svádád. Sajnos, ez nem volt jellemző, vagy ha igen, akkor meg az alkalmas ember belesimult abba közegbe,ezáltal egzisztenciálisan jól járt.
@Mariann19:

pontosan a ti kapitalistáitok sem nem pisták sem nem trappisták és valag hülyék

azoktól akik beletanultak elvették a rosszak a kormánykereket

az okár nem firtatom az messze vezetne

brühühühühü
@Mariann19:
ez anno is természetes kiválasztódással történt...engem el sem akartak engedni a már leírtak miatt

brühühühühü

anélkűl nem megy...de egyenlő partnerekként tárgyaltunk és az ordítozás után egyfelé fújtuk a passzátszelet mert másképpen nem megy, megállapodtunk és becsülettel és gerinccel betartottuk a szavunkat
@Mariann19: Írtam, hogy jófej vagy! Te tudtál röhögni. Anyám sírt, amikor egy kulturális miniszter - gyorstalpalón lett azzá, a nevét se tudom - felrobbantatta a Flórián miatt az ott talált nagyon különleges római emlékeket, amikért térden éllva könyörögtek e régészek szinte.

Nemzeti Színház dettó. Meg a többi, meg a sok emberi roncs, aki nem bírta kifutni magát; én újságnál dolgoztam, sosem voltam vezető és fontos, mint te - nem is tudtam annyit - de láttam sorsokat, kinek ment a szekere és kinek nem. Mindig a szarnyalóknak ment.

És ha már Mogürt és ez megy @rodeo36: nak is: a kontraszelekció működött és nem a legjobbak lettek mindig kiválasztva, ha néha sikerült is megfelelő embert találni és azt nem kinyírni hagyni. Erről ottani barátaink sokat mesélnek, hogy a szaftosabb állásokra nem ők, a jól húzók kerültek, hanem utolsó percben lecserélték a csajt, akivel kint mindenki nagyon meg volt elégedve valaki kiskedvencére...

Én apám, anyám - ügyvéd, régész -, reál foglalkozású férjeim esetében azt láttam, hogy nem annyira a meló minősége és a tudás számított. Ebbe a szüleim naponta rokkantak bele. Annyi harcuk ment méltatlan és nem szakmai dolgokra, hogy csak na! Pedig a szakmájuk kiválóságai voltak.
Tulképp ezért se izgatott karriert befutni, mert láttam, pl. újságíróként azt hogy lehet. Két, nekem nagyon gusztustalan módon. Tanárnak menni nem volt idegem, a kollégák, -ahogy múltkor írták páran - a tanáriszobák légköre miatt. ennyire nem voltam elhivatott. Így, amikor otthon melózhattam, csak a cikkeket neten elküldve, nekem az volt a kánaán.

Egyenlőséghez: a Mogürt és az ilyen külker cégek államok voltak az államban,a munkatársai meg nekem elképzelhetetlen luxust tudtak megvalósítani csak a napidíjakból. Én nem is láttam nyugati pénzt, ők raklapszámra hozhatták be - gyak. csempészték - a FA szappanokat, dezodorokat, Frottee, Créme 21, Nivea és egyéb vackokat, ami mind akkor itthon státuszszimbólum volt. Én is összeéheztem az árukat, hogy kéz alatt vehessek és villoghassak velük, üres dobozuk maradt a szekrényen... Külföldi rongyok, műszaki cikkek aranybánya voltak külkeresnek, sportolónak. És meg volt nekik engedve a behozatal, ezt mogürtos barátaink el is ismerik: ebből lett lakásuk, kocsijuk, ez az...

Hol volt ez egyenlőség??? Én meg nem is utazhattam. A férjem is tudott négy nyelven, de nem külkerben, hanem belkerben nyomta, mert így hozta a sorsa: max eljutott Hajdúszoboszlóig egyszer. Külkerbe bekerülni??? Nem volt könnyű, tudod, Rodeo.

Szóval neked lehet, hogy szépek voltak az aranjuezi szép napok, nekem és rengeteg másnak nem annyira. Legyen már ez tisztába téve.
@Mariann19: Ha valakinek családja volt, akkor kevésbé ugrálhatott,lásd ma is. Tudtak ütni feleségen, gyereken. Nem vették fel pl. a kölyköd, aki miről tehetett?
@rodeo36: Mázlid volt. A meggymagos embert meg lesittelték. Va bank volt, ki mit engedhetett meg magának, ne csinálj úgy, mintha ez a megyünk oszt megcsináljunk mindig mindenhol sima ügy lett volna.
@Mariann19:

pedig érdekel csak nem navra elvtárs személyesen

részemről ő is le van szarva

brühühühü

hát még ha rétvári elvtárs a buzi (aki ráadásúl maricón is)
@a szív fészkei:

aztatatatatat nem aszon'tam soha

arra vagyok példa, hogy a legjobb zeneszerző és a legjobb karmester is kell bírjon olyan kvalitásokkal amelyeknek a zenéhez semmi közük de a művészeti élethez igen

és ezt mint Heltai
AZ ÉLET SZÉP TE NEKED MAGYARÁZZAM?

brühühühühü

azaz kontraszelekció akkor is volt és az is működött
@a szív fészkei:

eztetetetet sem vitatom

erre mondtam egyszer, hogy de igenis subjektív vagyok és maradok mert a hülye embernél kártékonyabb nincs

brühühühühü
@rodeo36: Ha ő az, akkor egy Angliában élő tudósember, aki szerint minden itteni rendszerváltós megmozdulás csakis a Kádárral lepaktált csúcsértelmiség vezénylésével külső érdekeket szolgáló pszeduóváltás volt, átverni a népet. Itt azt hiszem, orosz érdekekre fut ki a dolog szerinte.

Nekem ez en bloc, mint minden összeesküvéselmélet nem tecc annyira , mertem írni erről, erre lealjasozott és nekem jött. Hát akinek tetszik az ő gondolatmenete, leeht, hogy neked is - az értsen egyet vele, én meg máshogy gondolom. Bizonyítékunk ex cathedra nincs egyikünk kezében sem.

Mivel tahótlanítottam, remélem, ő is engem, kvittek vagyunk, nem akarom sértegetni, de 1978-ban elment és onnan mondja az igazat, hogy jaj de hülye itt mindenki, aki nem így véli. Mi meg itt voltunk és emlékszünk: nem minden elit értelmiség lett kilóra megvéve és nem minden volt annyira lezsírozva.

És még egyszer írom, örülök, hogy nem volt vér. Mert vérrel is a politikai martalócok kerülnek hatalomra, sőt akkor még jobban, és nem hiszem, hogy Orvbűnt megúsztuk volna. Minden ország történelmében van jónéhány politikai kraléker.

Ezt a vért annyian hiányolják kibicek mára, mire mentünk volna vele,nem tudom. Most sem Egy Gimesi József, egy Angyal István 56 hőse, hanem Wittner. Akkor?
@rodeo36: "De egyenlő partnerekként tárgyaltunk."
Azt látom, hogy olyan közegben tudtad elérni az érdekvédelmet, ahol - ha kényszerből is - de a gazdasági vezetés kénytelen volt meghajolni a követelések előtt. Azonban nem ez volt a jellemző.
Nagy vállalatnál ezek a társadalmi vezetők az igazgatóknál is nagyobb hatalmat képviseltek hozzáértés hiányában is. Azt normális dolognak tartod így utólag is, hogy az aláírásuk nélkül nem létezett gazdasági döntés? Állami szinten is olyan hatalmat gyakoroltak, ami irreális.
Mondok egy példát. Év végén az igazi nagyvállalatok szakembereit mérlegértekezletre hívta össze a Pénzügyminisztérium. Morogtunk, hogy miért kell nekünk milliárdos gazdasági adatoknál a legnehezebb munkákban a mérlegben azzal bíbelődni, hogy mennyi volt a segély fajtánként, a beteglátogatás költsége, ilyen apró, még ezrelékben sem kifejezhető tételek. A főosztályvezető csaj elmondta, hogy próbálják ezt kiiktatni, de a szakszervezet ragaszkodik hozzá és pont. Az információs igényeikből látszott, hogy gőzük nincs arról sem, hogy mit kérdeznek.
Lényeg, hogy a túlhatalmat veszem a górcső alá, amely mérgezte az életünket.
@a szív fészkei:

drágám én nem olvasok bájt csak téged mariannt és néhányat és azokból szemezgetek ez baszta a csőrömet...fingom nincs mit firkál

amikor láttam téged basztat akkor felkaptam a vizet, mégis kijapicsa lehet...szóval ennyi

felőlem lehet bárki

brühühühühü

most majd ha lesz időm akkor megnézegetem őkelmét
@Mariann19:
amit írsz igaz és borzasztó

de ezt kiszűrtük...bárkit meg lehet győzni...néha semmi mással, mint befogadni a "mi" társaságunkba és meghívni egy ultipartira pogácsával és kéknyelűvel amihez őtb kérjük meg hogy hozza a pogit mert az olyan jó

és hasonló dolgok

és soxor kiderült nem is állat csak mi hahyagoljuk, dolgozik a maga módján és jobban akar élni

tudod embernek maradni mindenkor és minden áron az kurva fontos azt a katolikus párttitkáromtól és a kommunista lelkészemtől tudtam meg

brühühühühü

remélem érzed mit is jelent mindez?
@Mariann19:
"tréfa" én a gazdasági vezető jobbkeze és teljhatalmú képviselője valamint a Párt és a Kisz nagyon magas korifeusa is voltam és ez elfért a gyomromban mint azt Maugli mongya Bagheera-val

és Káa-val

brühühühühühü
@a szív fészkei: Szivem!Ahogyan összeáll a kép az itteni és korábbi beszélgetésünből levezetve, a magasabb szintű értelmiség gyötrelmeiről írtál.
Egyik része a származás hátrányaiból származott, mely nem egy generációt sujtott. Az akkori időkben a klasszikus felfogásban emlegetett értelmiséget rendszeridegennek minősítették sok éven át, és diszkriminálták azokból a jogokbók, melyek egyébként elvárhatóak lettek volna. Mit gondolsz, ugyanilyen hátrányokat éltél volna át, ha mondjuk nem humán pályára mész. Vajon egy értelmiségi léttől független, semleges térben is ért volna ilyen hátrányos megkülönböztetés?
Beleélem magam ebbe a helyzetbe, azt gondolom, hogy az igazságérzet sérelmén túl a tehetetlenség lehet a legkínzóbb. Hogyan lehet azt elmondani, hogy azért mert annak a populációnak a szereplője vagyok, én nem vagyok kártékony? Arról nem szólva, hogy amikor a gyerekekre is átszáll ez a negatív megkülönböztetés, annál nem lehet fájóbb semmi.
A külker cégek működésének néhány jellemzője ismert, export-importban is utazott a cégem elég nagy volumenben. Miután a vállaltoknak nem volt külker joga akkortájt, szoros volt a kapcsolat a sima és a külker vállalatok között. A vállatoknak érdekük volt jó kapcsolatokat ápolni külker cégekkel, hiszen a konvertibilitás hiánya még a termelést is kockáztatta pl. alkatrészek beszerzésénél, alapanyagoknál stb. A közös érdek viszont privátban is manifesztálódott...
@Siáódzsintiáncsángcsángbúháodzsile:

te vagy báj OSCH? vagy csak buzi? igaz buzi nem lehecc mert mert túl straight vagy olyan igazi kisbürgözdi alsódabasi külsőtanyasi

mijafasztakarsz itt? menny a picsába

brühühühühü
@rodeo36: Rodeo!Egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy együtt lehetett működnöd a vezetéssel, de ha jól értem, Te magad is képviseltetted magad a gazdasági irányításban és az érdekképviseletben is. Azt nem nehéz felfedezni Benned, hogy különös figura vagy /pozitív értelemben természetesen/ és egyéniség. Nyilvánvaló, hogy a fellépés meghatározza az elfogadást, ebben lehettél nagy maestro.
Abban nagy igazságod vagyon, hogy bármilyen rendszer is van, amikor eljő a szabadfoglalkozás ideje a kötelezőn túl, többet lehet elérni, mint amit remélni lehetett az egész - mondjuk - délelőtti tárgyalások során.
@Mariann19: Na, annyira nem voltam üldözött, csak - írtam már az újságról meg a drága Mattócsnyról - akkor és ott nem láttam reális esélyt befutni valami karriert párt- és főnöknyalás nélkül. Ennyi.

Anyámék élete meg példa volt előttem ara, hogy hiába a rendkívüli felkészültség, elhivatottság - anyám ezért szinte alig kapott pénzt, mint ma is a régészek - a kollégák fúrkálódása (egy múzeum az valami nagyon sötét nyaktörő hely), az örökös mellékes körülmények elvették a kedvét végül a szakmájától is. Ma nem is akar nagyon arra emlékezni, hogy ki volt ő valaha.

Én azt láttam magam körül, hogy nem a hajtáspajtás, tehetség számított Kádár alatt se elsősorban.
Ezért nem lep ma meg itt semmi. Időutazok...

Persze, ha van elég eszem és nyelvérzékem, megyek külkerfősulira, közgázra és talán valami impexnél tudok én is virulni. De nem így volt. ;-DD Feketén eladni se bírtam volna, a kurva vaterán se ment el semmim, amit feltettem. A zsidógént e tekintetben valaki ellophatta tőlem a bölcsőben. ;-DDDDDDDD
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: Azt hiszem eleget nézegettem térképeket. Olyanokat amit te valószínűleg még sosem láttál. Sőt, sok mindent rajzoltam is rájuk. Arról amiről írogatunk. Ennek ellenére sem szólom le a "szaktudásodat"
@Mariann19:
lécci ezt a te szavaiddal szívemnek is elmagyarázni

elkaptad az esszencia legbenső tartalmát

tudni kell és képességeket birtokolni mert az az egyedüli ami respektet csinál és az megmarad még tévedések után is ...

brühühühü
@a szív fészkei: Sokszor előfordul, hogy az ember azt latolgatja, hogy amennyiben ennyi esze lett volna, minden másként alakul.
Hallgass a bohém barátnődre /ha szabad most már ezt mondanom/ és arra gondolj, hogy tartalmas életed van.
A teljes családod a legnagyobb érték, amit megteremtettél magadnak. Van egy közösség - itt ahol meghatározó személyiség vagy, és mindenki szeret, aki számít. Mindezt nem a szerencsével érted el, hanem az egyéniségeddel, ami azért nem mindennapi...
Ha jól bele gondolok, minden érték, ami körülötted van. Mi is a probléma?
Az, hogy nm úgy élünk, ahogy szeretnénk, z nem minket értékel le, az az objektivitás maga.
Gyere, röhögjünk egyet a világon és a lelkivilágunk a helyére biccen.
@rodeo36: "Elkaptad az esszencia benső tartalmát."
Vak tyúk is talál szemet.
Szivemnek írtam, teljesítettem, amit kellett.
@Mariann19: Megtisztelsz, köszönöm szépen! :-)))

NEm bánok semmit, mert ha be akartam volna futni, akkor azt csinálom teljes elánnal. Én azok közt, akiket láttam, nem akartam. Látod, mekkora pofám, fékezetlenül habzok, mint Klapka mosópora, nem ilyen attitűddel lehet jó helyezkedni.
Amiket akartam, kiírtam magamból. Mindenki nem szeret, megosztó vagyok vagy, vagy. De már ezt is elfogadtam.

Tudnék jobb módot elképzelni magamnak, de ... Nem vagyok ezzel egyedül.

Mindenesetre most láttam az RTL-en, hogy elég bátran kezelik az Alföldi pályázati himihumikat, rámutatva, mennyire Vidnyánszkyra van bazírozva az egész. Persze amennyire tetűk, még fel sem merik vállalni ezt.
És ami a legjobb, hajdani nagy idolomat - akit a régebbi fullmagyarkodása miatt már hanyagoltam - újra becsülöm: Szörényi keményen kiáll Alföldiért és ez előtt le a kalappal!

Szóval persze van élet és normálisan lehet élni, ha néha hányinger kerülget is ettől a körítéstől. Röhögni tényleg kell! :-DDD De bohémkodj itt még többet, jól áll!
@a szív fészkei: "Vásárhelyi úgy jött ide, hogy szidod a mostani vízügyes helyzetet. "

Valami nagyon félrement. Nem a vízügyet szídom. Ellenkezőleg. Nem a vízügy tehet arról, hogy időzített bombán ülünk. A mindenkori hatalom, és ebben Bólogatójanibá és az összes utódja grammra egyforma volt. Annyi kiegészítéssel, hogy bolseViki, azt ami még megmaradt a vízügyből, betördelte a katasztrófavédelembe.

Így valóban garantált a katszatrófa :-(.

Mocsár vagy vízrendezés dilemma.

Mindegy.

Döntés kérdése. Egyvalamit azonban tudomásul kell venni. Ha egyszer a vízrendezés mellett döntöttem, akkor azt be kell fejezni. Végig ki kell építeni, mindent, ami a "rendezett víz" működtetéséhez kell.

Na kérem itt a prücök, mert hogy nálunk több száz km, ha nem ezer km-en a mai napig nincs befejezve a biztonságos magasságra!

Erről NEM a vízügy tehet. Erről mindenkori idióta kurmányaink tehetnek.
@rdos: Bocs, félrement. A kormányok, látod, mindig a katasztrófa után egy perccel lépnek, remélem, mondjuk a hármas metrónál ehhez nem kellenek elszenesedett holttestek. Mert hogy ez még nem történt meg hálisten, az se a kormányok előrelátásán múlik, csak a vakszerencsén.

Térkövezésből lehet simán lopni és visszakapni 20 %-okat, így erre elfolyik az Eu-milliárdok tömege, ebből a gátépítésből úgy látszik nem annyira. Talán ez a Balkánnál is rosszabb.
@Mariann19: Szia! Megnyugodtam, most, hogy olvastam a lelkivilágunkról szóló záró mondataidat. Mostantól vidámkodunk addig, míg újra nem jön egy kis intermezzo, azon is túl leszünk, ha megbeszéljük.
Én is láttam Alföldit egy interjúban, lehet, hogy egyet néztünk. Figyeltem ennek a kiváló embernek a drámáját. Amikor arról kérdezték, hogy mi lesz, ha nem ő vezetheti tovább a Nemzetit, akkor láttam az arcán, hogy fájdalmas napokat élhet meg. Most mond meg, hogy egy Európában és itthon is elismert rendezőt hogyan lehet így, indok nélkül mellőzni, mi több szinte megsemmisíteni. Szörényi ott állt mellette, tökös volt ez a fiú, mert kiállt Alföldi mellett. Szerintem harcolni is fog azért, hogy ő rendezze meg jövő nyáron az István a királyt.
A szegediek előtt is le a kalappal, mennyire kiálltak a leváltott ottani igazgatónő mellett Botkával az élen. Úgy érzem azonban, hogy hiába az ellenállás, Vidnyánszki lesz a nyertes.
@a szív fészkei: A tegnapi utolsó kommented alatt van a válaszom, tévedésből magamnak címeztem, de a Tiéd. Bocs.
@Mariann19: Persze, hogy ő lesz,de ennyire gennyesen kivitelezve? Blöáááááááááá.

MEg kell mondjam, csak Gross Arnold kiállításán voltam a Nemzeti Salátabárban, annyira randa az épület, belül annyira csicsa, hogy fúj. És Stohl Bucus se izgatott, sőt, ezért a fittyfirittyfaszért így kiállni nem kelett volna AR-nek, de ő tudja...

Na szóval Alföldiért, mint szituért izgulok, nem az én világom az ő világa annyira. A Velencei kalmár rendezése tetszett még régen, de a többit nem láttam. Amikor a III. Richárdot adták onnan a Kulkával, bealudtam rajta, sajnálom.

Unalomért meg nem fizetek horrorpénzt, ha cool is odajárni. Uram tüntetett érte a Jobbik ellenében, ennyi, tényleg nagyformátumú ember, megérdemelne több bizalmat, de ez nem erről szól. Vidnyánszky is tehetséges, mondják, de Orvbűn kettő a színházában. És gyáva, hogy előre dekára megvett emberekkel nyer majd, Törőcsik ehhez a nevét adja??? Mert ő is a bizottságban van.

Remélem, nem.

Amúgy régen voltam színházban, két éve, amikor a meggyilkolandó - elveszik a támogatásukat - Szkénében láttam a nagyon ütős kemény zseniális Szutyok c. darabot. www.jegy.hu/programs/27235/Pinter_Bela_Es_Tarsulata_Szutyok.html (HA bírod idegekkel, akkor, ha van rá mód, nézd meg! Most nem játsszák, de egyszer hátha. Mai és véraktuális)
süti beállítások módosítása