Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @Neytiri111: Megtakarítást/befektetést nem csak pénzben lehet eszközölni, léteznek különféle érték... (2024.11.21. 19:53) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.10.24. 05:20 Fabius

Orbán, Bajnai és a Zagyvamenet

Címkék: orbán viktor jobbik bajnai gordon zagyva gyula békemenet együtt 2014

Ma sem lennék Habonyárpi. Vagy ötös számú Bayer Zsolt nem lennék inkább? Nehéz eldönteni ezt ekkora öngól, egy mondattal hazavágható kormánykommunikáció és ideológia után. Talán egyenesen a Nagy Bencsik Andráshoz kéne fordulnotok valami tanácsért, mert egyrészt a kommunikáció szerinte is rászorul a kritikára, másrészt hátha kiderülne valami csoda folytán, hogy nem csak mozgó molinóállványnak alkalmas. 

Mondtam én, hogy Bayer bajban lesz a molinószöveggel. De nem azért Madách díjas ez a fiú, hogy ne oldja meg a feladatot bármi áron. A gyirmótozás már a múlté, az új üzenet: Nem maradunk adósok! Ez az Orbán féle megteszünk bármit békemenet nyelvre fordított változata, ami mögé besorolt a százötvennégyszázezer gyalogos, és úgy könyörgött kisegítve Orbánt: aggyátokmá' a pézt, nem maradunk adósok. Csillogó szemmel és hevesen dobogó szívvel, mert a közös adósság összeköt. Tavasszal lehetne a jelszó mellé menetnevet is váltani, a Viktor és a kezesek találóbb lenne. Az Idol meghálálta nekik a segítséget egy remek beszéddel. Igaz, hogy be volt lassulva, mint egy szörppel leöntött kazettás üzenetrögzítő, kicsit húzta a szalagot ahogy elővezette: "képesek leszünk olyan Magyarországot ácsolni, ahova visszajönnek a most idegen földön szerencsét próbáló fiataljaink is."
 
Erre hogy vágta haza Bajnai egy mondattal az egészet? 
 
"Mi nem olyan országot akarunk a gyerekeinknek, amelybe egyszer talán majd jó lesz visszatérni – hanem olyat, ahonnan nincs miért elmenni."
 
Kisdobosfejű jóformán bele sem szólt még a mikrofonba, de már tökön rúgta a habonyárpit, és a Nemzet Rémusz bácsija a magyar nermesék vörösbort hányó turulmadarának látszik. 
 
Bajnai fellépésétől sokan sokfélét vártak, teljesen lefedve a skálát semmitől a mindenig. De talán ezt a profizmust mégis kevesen. Elkerülte a csapdákat, egy beszéd alatt mondott ki a múltról fontos és eddig jobbára kimondatlan dolgokat, adott reményt az összefogásra és kormányváltásra áhítozóknak, és ami talán a legfontosabb, mutatott jövőképet is. Ez hiányzott eddig a kormánnyal szembehelyezkedőktől, mert valljuk be töredelmesen, az orbántakaroggy cél lehet, de jövőképnek elég kevés. A középre pozicionálás remek húzás, mert elutasítók elég sokfélék vagyunk, és lehetetlen feladatnak látszott összefésülni ennyiféle embert, akiknek az egyetlen közös pontja a kormányváltásra törekvés. De a beszéd kulcsmondatai akár erre is alkalmasak lehetnek:
 
"Nem hagyhatjuk, hogy a sorsunkat már megint széthúzás, megosztás, korrupció, kisszerűség vagy ostobaság döntse el!"
 
"Biztosan tudom, sokan vannak itt olyanok, akik már 2010 áprilisában is a változásra voksoltak. Jó okuk volt rá. Alapos okuk, mert azt akarták, hogy egyszer s mindenkorra vége legyen a korrupciónak; mert meg akartak szabadulni a rossz kompromisszumoktól, a kapkodó és félbemaradt reformoktól, a beteljesületlen ígéretektől."
 
"Új politikai kultúra, új politikai korszak kell! Alkotmányos garancia, hogy a hazánkban többé ne sajátíthassa ki a hatalmat egyetlen politikus sem!"
 
"Új politikai közép kell, amely elég erős ahhoz, hogy kiszorítsa életünkből az olyan hatalmat, amely a nemzet megosztására épül. Új politikai közép, amely rendkívül sokféle, de egyvalamiben mégis azonos. Abban, hogy alapvetően elzárkózik a szélsőség erőitől. A kommunistáktól. A szélsőjobboldaliaktól. A hatalom megszállottaitól és kufárjaitól."
 
"A kormányváltást elhozó, az új korszakot megalapozó összefogáshoz közös nevezők kellenek. Új közös nevezők."
 

"Újra ki kell hát tűznünk közös célokat, ami nélkül nincs normális ország, nincs nyugodt élet! Újra meg kell állapodnunk a legalapvetőbb dolgokban. Nem mindenben, de végre valamiben. Mindenekelőtt abban, hogy Magyarországnak jogállamnak kell lennie: újra jogállamnak. Olyannak, amelyet nem korlátoz semmilyen hatalom. És amely képes korlátozni bármilyen hatalmat."

Ha ezeket a gondolatokat sikerül továbbvinni az egyszeri megfogalmazásnál, és a Haza és Haladás, Milla, Szolidaritás egyesületekből alakult Együtt 2014 szövetség következő anyagaiban és programjában nyomon követhetőek és megtalálhatóak lesznek, akkor valós esély van az új politikai közép szavazóbázisban mérhető létrehozásának. Kétségetek ne legyen, árgus szemekkel fogjuk figyelni, hogy így lesz-e. De addig egyetértek a Véleményvezérrel, és szerintem is te lettél az ellenzék vezetője, Gordon. Két és fél éve hívlak megszeppent kisdobosfejűnek, most a beszéd alapján úttörővé avatlak. Remélem a buta poénkodáson túl ez szó szerinti értelemben is menni fog. 

De nem múlhat el Milla - vagy ellenzéki - tömegdemonstráció Zagyva Gyula és barátai nélkül. Tavasszal is eltévesztették a házszámot a nagyeszűek, és a Jégbüfé sarkán az ellenzéki felvonulóktól sikerült követelni, hogy lépjenek ki az Unióból. Most sem találták se elég érdekesnek se elég izgalmasnak a közelben szónokló Vona Gábort - az meg csak pislogott szegény, mint egyszeri gárdista a manduláig kitárulkozó Gárda Nikire, hogy apám, tavalyhoz képest megfeleződött az érdeklődők száma, na mindegy - és más szórakozás után néztek. Ez a Zagyva ilyen nomen est omen, az van neki a fejében, ami a nevében. A dögunalom jobbikos létet meg mi mással lehet feldobni, mint zsidózással és orrcsonttöréssel? Csoportosan ugye, mert tökös gyerekeknek az csak úgy megy. Sebaj, a magyarázat se jobb semmivel, hogyaszongya Zagyva csak magánszemélyként volt jelen, ő csak civilben náci, amúgy hivatását tekintve állami csecsen csüngő tisztes politikus. 

Az a szomorú hírem van aranyapa, hogy te magánszemély nem lehetsz. Először is ugye közszereplő vagy, másodszor meg képviselő. Tudod a tisztséget amit azok adójából is fizetünk akiket ordítva lezsidóztál, sőt, az újságíróéból is akinek az orrát eltörtétek, azért pont annak hívják, aminek, mert te abban a tisztségben képviselsz. A ciklus első percétől az utolsó percéig. Minden kibaszott pillanatban. Akkor is, amikor a választókat zsidózod, és akkor is, mikor az újságíró orra hogy hogynem eltörik, te a Jobbikot képviseled. Különösen, mert egyéni választást nem nyertél, és a listás helyet kifejezetten ezért kaptad. A képviselőtársaid ha nem értenek veled egyet akkor kivágnak a frakcióból egy mozdulattal, ha meg nem teszik, akkor egyetértenek veled, és szépen bevállalják, hogy ők már csak ilyenek:

Megszólítás helyett lezsidózzák és megverik az ország választópolgárait. 

Ez azt is jelenti számotokra, hogy ti nem ellenzéke vagytok Orbánnak, hanem az ölebei, akik minden valódi ellenzéki megmozdulásra kiszaladnak megcsaholni a rohattellenséget. Semmi baj, a közvélemény azonosítja arcodat a tettekkel és a Jobbikkal, a 2010-es új erő kampány helyett 2014-ben már nyomulhattok a megfejellek büdösköcsög kampánnyal, aminek lehetsz majd a pöckölhető fejű szkíta shopban árulható műanyagfigurája. 

zagyva-gyula-jobbik-kampány.gif

Annyian fognak erre szavazni, hogy az egyik kezed összes ujja is sok lesz megszámolni. 

1034 komment · 9 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr984865798

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Testrablók: Bajnai + Milla = BILLA 2012.10.24. 21:38:59

A Milla sztori révbe ért. Bajnai színre lépett. Beindult a kampány, a hadművelet a hatalomért, amiért választásokon 2014-ben lehet legközelebb megküzdeni. Óriási változások a politika színpadán, de közben ne feledjük, hogy ez csak a színpad, ami fontos...

Trackback: Először és utoljára 2012.10.24. 17:13:58

  Mielőtt teljesen idiótának néznél megnyugtatlak: nem én vagyok az idióta, hanem azok, akik azt gondolják, hogy háborút csúzlival is meg lehet nyerni. Főleg akkor, ha az ellenfeled nem a Pál utcai fiúk közül szabadult, hanem olyan vércse, akinek...

Trackback: Ki kivel harcol? 2012.10.24. 16:04:42

Orbán vs. Bajnai – a mai nap óta ország-világ tudja, az elkövetkező cirka másfél év róluk fog szólni. Eddig a kormány eredményei és Orbán Viktor folyt a csapból is – kérdés, vajon az ellenfele hol kap majd helyet a médiában? Kap egyáltalán? Agyonhallga...

Trackback: Összefogás Bajnai-módra: sakk az MSZP-nek 2012.10.24. 14:43:26

Aki a Milla tüntetését azzal a céllal kereste fel, hogy útmutatásra leljen az elmúlt hetek "ki kivel nem fog össze és ha mégis akkor miért nem" játszmája után, az nem csalódott. Bajnai csapata ismét profi teljesítményt nyújtott, ami komoly versenyelőny...

Trackback: Összefogás Bajnai-módra: sakk az MSZP-nek 2012.10.24. 14:43:23

Aki a Milla tüntetését azzal a céllal kereste fel, hogy útmutatásra leljen az elmúlt hetek "ki kivel nem fog össze és ha mégis akkor miért nem" játszmája után, az nem csalódott. Bajnai csapata ismét profi teljesítményt nyújtott, ami komoly versenyelőny...

Trackback: 56 + 56 (fotógaléria a Milla tüntetésről) 2012.10.24. 13:54:27

Jó volt a napsütés, jó volt a szokott tömeg, jó volt, hogy egyre több személyes ismerőssel futottam össze (itt egy volt kolléga, ott egy szomszéd, amott egy jóbarát szülei), és jó volt, hogy most már nem csak szócséplés volt, hanem konkrét cselekvés, p...

Trackback: Nem sikerült a Békemenetnek újabb rekordot döntenie, csak nem lett meg a 40 millió résztvevő 2012.10.24. 13:48:25

Olvasd a kormányhoz hű forrásokat, rögtön megtudhatod, hogy Orbán beszéde mennyire energikus és jó volt, a Kossuth téren lévő tömeg pedig simán hússzor (megjegyzés: az ötvenszer, százszor vagy milliószor is mehetett volna, ne romboljuk vezérünk te...

Trackback: Nem sikerült a Békemenetnek újabb rekordot döntenie, csak nem lett meg a 40 millió résztvevő 2012.10.24. 13:48:21

Olvasd a kormányhoz hű forrásokat, rögtön megtudhatod, hogy Orbán beszéde mennyire energikus és jó volt, a Kossuth téren lévő tömeg pedig simán hússzor (megjegyzés: az ötvenszer, százszor vagy milliószor is mehetett volna, ne romboljuk vezérünk te...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.10.24. 10:18:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Légifarkas:
Ugye-ugye, a régi szép ásós idők... 8:-)
@simple observer 1.0:

Csöndben megjegyzem nem kell párt feltétlenül. Egyesület éppen úgy lehet jelölő szervezet és állíthat listát is.
@Fabius:
Még! Mert azért ne kiabáljuk el, de a kumminizmus és az Ormányzó megoldhat ilyen kis apró mulasztásokat könnyedén! :)
Na, mentem aludni.
Ezt azért tessék végignézni, isteni a lány! Hmmm... :D

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PQuT-Xfyk3o,
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Mindent azért Viktorunk sem tud lehetetlenné tenni a borzalmas nagy futás kockázata nélkül :-)
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: De leszoktatok Charlize-káról! Hát a scisek azért kitartóbbak Hubbarddal! Nem lesztek ti rendes egyház, látom én.
@Fabius: A kissé fanyar humorú uram mondta, hogy na megalakult az Összefogás14, lehet, hogy nem is választás 14-ben???

De hogy nem Lázárt vesztette el az ország... Kondoleáltak az áldozat családjának. hvg.hu/cegauto/20121024_Ime_az_elso_fotok_Lazar_baleseterol#rss
Nagyon utána nézhetett a pápa, kinek ad pápai lovagi címet: www.blikk.hu/blikk_aktualis/halottakkal-is-szexelt-savile-2116051

Hét gyerekes római katolikus famíliában született. [..]"Savile, born in Leeds, was the youngest of seven children (Mary, Marjory, Vincent, John, Joan, Christina and James) in a Roman Catholic family."

Na ezt csak arra, hogy a nagy család és a hit sem védte meg attól, hogy ilyen borzasztó pedo- és nekrofil szörnyeteg váljék belőle. Rétvári úr eltűnődhet kicsit.
Na még bulvár: Demján ideális munkásai lennének, előre az indiai állapotokért: www.borsonline.hu/20121024_ok_a_vilag_legrosszabbul_fizetett_munkavallaloi
@Fabius:
"Egyesület éppen úgy lehet jelölő szervezet és állíthat listát is."

Ez rendben is van. DE!

Mondanal nekem ketto (Mert egy azert talan meg elofordult) olyan magat valamire tarto orszagot, melyet egy nem-part szervezet kormanyzott, es vegig is vitte a ciklusat?

Merthogy nekem ilyesmi nem akar beugrani. En az ellenkezojerol tudok. Meg a Kalozok is partosodtak...
@a szív fészkei:
Az indiai nokrol, ami magaban dobbenetes sztori, Al Bundy jutott eszembe, amikor meg a szamitogep sem lel nala aljabb, remenytelenebb es trogerebb munkat vegzo embert...
@simple observer 1.0:

Egyesület kormányozta országnak lusta vagyok utána nézni. Helyette mondok olyat kapásból, ahol egyesületek és pártok alkotta választási szövetség kormányzott: Szlovákia, Szlovénia, Olaszország. Relevánsabb példa, ilyen készül itt is.

A ciklus végigvitele a koalíció összetartásának erősségétől függ és nem attól, hogy a szereplői pártok vagy egyesületek. Egyetlen pártba is beléphet ennyi különböző ember, ha az összefogásuk, a közös munkára képességük nem elég erős menthetetlenül megbuknak úgyis.

Ettől a párt formátum magában nem ment meg senkit.
@Fabius: ezt mind fenntartom: lámpavas, gyászmenet stb...

de baaajnai???? most ment el... ezt nagyon beszoptátok !

bal-jobb-bal-jobb-bal-jobb.... mennek a majmok !

amugy lehetne Bojár Gábor is...
egy céget tudott nulláról (korrupció és közpénzek nélkül)
@irógép: kivételesen orbánbábjával: drsifferrel értek egyet !
@a szív fészkei: Kedves Szív hadd gratuláljak ahhoz, hogy mennyire jól megérted azt amit leírok...
nem Szív, nem az nem zavar, mert én is ki szoktam állni az utca közepére és azt visítom, hogy hülye zsidók...
Gondolom, így képzeled.
Grat neked ezért...
:((((((
@Fabius: Ok, de arról sem szabad megfeledkezni, hogy ezek a sokszereplős szövetségek mennyire nem hosszú életűek...
@dr. Balta$ár: Bajnainak van esélye talán a választási nagykoalára endresy.blogspot.hu/2012/10/bajnai-nagykoalicioja.html
Másnak nincs a jelen felhozatalból. Szerintem,a jelen helyzetet nézve más út nincs. De változhat a jelyzet,persze
@GeoCracker: Bennem egy kérdés merül fel...
Mennyire képes megszólítani ez a szövetség HH.-val, Millával és Szolidaritással és DK.-val meg Kunczéval megszólítani azokat akik a Fideszből ábrándultak ki, de a konzervatív és nemzeti (fogalmazzunk így, és ez alatt nem a turulos cuccot értem) megszólítani...
Másik, hogy mennyire tudja azokat megszólítani, akik nem tudnak pártot választani? Ez azért merült fel bennem, mert egyik résztvevő sem most jött le a fáról, vagyis nekem ez inkább egyesítsük erőinket szagú...

vagyis még van mit tenniük..
@Penivaldes: Elbeszélünk egymás mellett: tudom, hogy milyen gondolkodású vagy, tisztellek is érte, de ez a megfogalmazásod kicsit csípte a szemem, bocs. Mert nekem az a korrekt, hogy ma itt és máshol egyáltalán ne érhessen inzultus senkit azért, milyen betűket olvas egy vonaton vagy bárhol. Milyennek látszik vagy nézik őt mások. Lehessen bárki, békén hagyják.

Te kiemelted a teológushallgatókat, mint szegény, véletlenül, csakis a vizsgájuk miatt ilyen szituba keveredett - de amúgy zsidókhoz semmi közük - embereket, akiket mégis igazságtalan bántás ért. Ami felháborított, jogosan. Én meg a felháborodást kiterjeszteném mindenkire, aki esetleg zsidóként kap a pofájába, és nem mondhatja, hogy ja, ez csak vizsgára kell, nem is vagyok az...

Ez ellen szóltam, bocs. Ezt meg te nem értetted. 1:1
@a szív fészkei: Sorry de én nem kiemeltem a teológushallgató keresztényt hanem hoztam egy példát, amibe ők szerepeltek. ha zölddisznó mlett volna benne akkor őt hoztam volna példának. Ebből még nem kell kihozni azt, hogy nem terjesztem ki mindenkire hogy hagyják nyugodtan olvasni azta mit akar.
úgyhogy...
@Penivaldes: a nagykoala erőegyesitésről szól. Erre egy választási szöv.jó lehet és kellhet is. Juhász Lmp-szerű, senkit sem szeretünkje erre nem alkalmas. Ez igaz.
@dr. Balta$ár: Kezdd el a gyilkolászatot, akkor nyugszol meg. De akkor te magad vidd végbe,ne másokkal csináltasd meg. akasszál, lincseljél, ha szerinted csak ez az egy út vezet a boldogsághoz.

Pofázni mindenki tud és mer. Tessék, indulj, beadhatom neked a Cinege út Google MAP-jét. Végigmész a Kútvölgyi úton, onnan egy éles kanyarral már ott is vagy a Cinegén. Bajnai is a XII.-ben lakik, valahol lejjebb, tán a Dániel út környékén. Irtsál ki mindenkit, hajrá! Ha te maradsz egyedül, talán már megfelelő lesz a politikai környezet neked.

Beteg vagy. Sajnállak. Igen, most már kezdek túlozni, mert egész nap lámpavasazást olvasni, megfekszi a gyomrom. Pláne, amikor látszik valami értelmesebb lehetőség is ennél. Olvasd el Tóta W.-.t erről: a véres hőzöngés az értelem halála.
Gyerekek puskával gyilkolva rohangáltak az utcákon, hát mit mondjak...
Menjünk el ad absurdum a totális vérgőzig! Mennél, sőt küldenéd a kölyköd - ha van - ölni, csak ölni, térdig a belekbe gázolni? És utána leporolnád a kezed, hogy na jó munkát végeztünk?
@Penivaldes: Elnézést kértem. De tudod, van az állapot, amikor ez is sok valakinek.

Nem te voltál ott, nem te hallgattad az auschwitzellést, mocskos zsidózást. Nem te félted a fiadat, hogy nehogy arra menjen, mert baja eshet. A férjednek baja eshet. A saját városodban fényes nappal kibaszott sok rendőr hallgatólagos félrenézésvel... Kicsit méltatlan dolog ez szerintem.

Ilyenkor én kevésbé vagyok érzékeny a teológushallgatókra, sajnálom. Mindenkinek a saját tarka macskája a fontos.

De megsértődhetsz, ha akarsz, bár azt sajnálnám.
@Husz_János_Puszita:

Hát ugye tudjuk, hogy az euró beveztéséhez előtte három éven keresztül folyamatosan és fenntartható módon teljesíteni kell a maastrichti követelményeket. Tehát a 2-3 éven belüli bevezetés soha, egyetlen pillanatban sem volt realitás Magyarországon.
Csak az a különbség, hogy Felcsutyt ezért senki nem hülyézte le, nem nevezték fantasztának, és hasonlóknak, mert ő a brancson belül van, ő úgynevezett "szakember". Olyan, mint Vértes, meg P.M.Z. és társaik.
Az ilyen szakemberekt, ha buszvezetők lennének, már rég kirúgták volna, mert a sok összetört autó miatt a biztosítók nem vállalnák be a kockázatot az általuk vezetett járműre
@a szív fészkei: most te 56ról beszélsz?

"Gyerekek puskával gyilkolva rohangáltak az utcákon, hát mit mondjak... "

őket gyalázod? amikor semmi más megoldás nincsen?
ők is tudták ezt, és az életüket áldozták... értem, értünk. érted?
@dr. Balta$ár: Az a gyalázat, hogy erre kényszerülnek bármikor kiskorúak. Akár itt, akár Afrikában. Te elküldenéd magadért a kölyköket megint halni? Értem ne haljanak. Van normális megoldás, csak te begőzöltél a vérbe.

Akkor menj és csináld. Ne másokéval verd. Mert a heccelésed ez és semmi más. Csak akasztófát vizionálsz, nincs értelmes megoldásod. Kampányolj a Jobbikkal az akasztófás turnén.
@batka manó:

Nevetséges ez a kósázás, meg a hasonlók. Hallottál Te már olyat a világon, hogy egy közepes város polgármestere, de akár a kormányzó párt egyik kormányzati tisztséget nem viselő vezetője nyilatkozik, és arra tőzsde- vagy devizapiaci pánik alakul ki?
Itt szimplán arról van szó, hogy azok az internacionalista körök, akik a Fideszt meg akarták buktatni, hogy ismét a nyakunkra ültessék a Gyurcsány-Bajnai csapatot, ezen nevetséges indokok alapján indították meg a támadást hazánk ellen. Ehhez a támadáshoz pedig szükség volt azokra az aknákra, amit a devizahitelezés formájában a szadeszmp hátrahagyott.

Amúgy meg nekem nincs főnököm, én nem internacionalista vagyok.
@a szív fészkei:

"... nem dadogott, nem ismételt töltelékszavakat, nem nyögött, nem ö-zött..."

Szoktam látni amiket írsz, általában egyetlen betűddel sem értek egyet, de az internacionalista oldalon mindenképpen azok közé tartozol, akiket el szoktam olvasni.

Ez a fenti idézet azonban nem méltó hagyományaidhoz. Ha nem nézzük, hogy ki mondta, ha nem nézzük, hogy egyet akarunk érteni vagy sem, ez a produkció mindenképpen katsztrofális volt.
Egy enerváltan, erőtlenül előadott, konkrétumoktól mentes lózunghalom, óhajok gyűjteménye.
NEM ISMÉTELT? Akkor mik voltak azok a harmatos Lendvai féle nem-lesz-gáz-ár-e-me-lés szerű dadogások, hogy meg-tud-juk-csi-nál-ni.
Könyörgöm, ennél még Dopeman is jobb választás volt.
Ismételm nem azt nézem, hogy álláspontom szerint ennek az embernek bujdokolnia kéne, nem pedig szónokolni egy drogdíler által szervezett gyűlésen. Csak a teljesítményt, az előadásmódot. Szerintem a ballib oldal nagyon nagy bajban van...
@Fabius:

Jah+

Csak annyit fűznék hozzá, mi lenne ha most már a hogyan nem lehet helyett azon dolgoznánk, hogy hogyan lehet.

Amit mi tehetünk:

1. Pénz. Gondolom nyilvános kampányszámlája lesz az új formációnak, különben mivégre volt az egész? Tegyük hozzá mind, ki amennyit tud, sok kicsi sokra megy alapon.

2. Tevőleges részvétel a demokráciában, fanyalgás helyett, ez se jó, az se jó, úgysem sikerül. De sikerül. Tegyük félre a maximalizmust egy cél érdekében. Tökéletes hősök a mesében vannak. Terjesszük az eszmét, lelkesítsünk neten, munkahelyen, családban, buszon, mondjuk el mindenkinek, miért lesz jó.

3. Akinek nyomdája van azzal, akinek a két lába azzal, szórólapozással, plakátragasztással, aláírásgyűjtéssel... kérdezzük meg az egyesületek helyi szervezeteit, miben segíthetünk. Először is, lájkoljuk a facebook-on az Együtt 2014-t, érezzék a támogatásunkat.

Egyelőre ennyi. Majd kiforrja magát.
@is:
@karacsi_maci:

Ez a MOL ügy nagyon bennetek maradt, pedig nagyon nagy butaságot beszéltek. Most csak a z a kérdés, hogy szándékosan ferdítetek, vagy tényleg nem tudjátok, mit beszéltek.
Először is, az árfolyam a kereslet-kínálat függvénye. Ha ma akarnál 25%-nyi MOL részvényt összevásárolni a tőzsdén, akkor azt bizony nem tudnád a mai árfolyamon megtenni, mert ez olyan hatalmas mennyiség, hogy azonnal felmenne az ára az egekig.
Másrészt, az állam egyetlen fillért sem bukott a MOL-on, mert nem adta el a részesedését. Ellenkezőleg, bevételre tesz szert, mert osztalékot kap a MOL eredményéből.
Csak ez nem illik a képbe, igaz?
@a szív fészkei: Hagyjuk ezt Szív. Mondod csak a magadét. Ezért megsértődni sem érdemes.
@GeoCracker: Ma megismerkedem ismerősi köröm (21-25 közöttiek)véleményével ezzel kapcsolatban ami történt.
Röviden összefoglalva a következő reakciók: "Ez meg mi a jó búbánatos....? Ezek (Milla) normálisak?
Nem értik, egyszerűen nem értik. Mert hogy nekik eddig bejőtt a Milla, és az, hogy ők a milla újat akartak, és most erre kik jönnek elő? Kuncze, meg azok akik meghatározták az elmúlt évtizedeket....és mindenkitől jött a kérdés, hogy ezek most hülyének néznek minket, vagy tényleg azt képzelik, hogy majd ezekkel a személyekkel lehet újat nyítni. Mert van valami ami mellett elmennek..az, hogy a fiatalok nem csak a 2010 utáni korszakot vetik el, hanem az előtte lévő 20 évet is. És értehető, hogy nem hiszik azt, hogy annak a kornak a haszonélvezői fogják lerakni az új alapjait...mert hogy az emlékezteti őket arra amit a rendszerváltásról olvastak..Pozsgay és társai. És ebből köszönik de nem..így nem. főleg, hogy nagy részt volt 2010.-es szavazók, és akkor ők komolyan gondolták, hogy az mszp-(szdsz) kormánynak menni kell.
@Penivaldes: Na bocs, de hol volt a Millán Kuncze?

És mit csinált oly borzasztó szörnyűséget Kuncze? És mit tesznek a te fiatal ismerőseid a fikázáson túl? El lehet vetni mindent, DE akkor tényleg induljunk Mátyástól, ha lehet kérnem. Mert onnantól kezdve eléggé el lett cseszerintve minden. Azért nem a Szadesz lökte ide az országot, ha te fiatal ismerőseid ezt is mantrázzák. Talán tényleg nem értem a jobboldal logikáját.

Hol vannak a huszonéveseitek? Miért nem jöttek eddig elő? A Milla mindenkinek ad színpadot, már a hülyeségen túl is,írtam, hogy mennyire fárasztó ez a népből merítés néha. Miért nem jött egyetlen kényes ízlésű huszonéves se beszélni,mondani, hogy mit akarnak?

Tetszett nekik a Milla, csak mostantól nem, hogy van valami iránya? Franc tudja, én ott nagyon sok fiatal arcot láttam és kevés finnyogót, inkább örömködőt. De hát ez a pesti nép, tudjuk, milyen... Bár sok vidéki is volt, nem interjúvoltam, ki honnan volt.

Hát szomorú, hogy a ti igényeteknek nem bírunk mi sehogyse megfelelni. De úgyis kimenne a java nem? Majd kintről megírják a tutit.
@Hohó60: Kösz, ha érdemesítesz olvasni. Fenntartom a véleményem, noha most ki van adva Bajnait karaktergyilkolni - minden vonalon - az engem nem ráz meg. Igenis, jó beszéd volt. Neked nem, akkor te hallgasd Orvbűnt. Én tőle kapok sugárhányást,mert az se igaz, ahogy néz.

Látod, más is fikázza, most ez lesz egy jó darabig. Majd, ha nem tetszik, azt is megírom.
@Penivaldes: Szia, Ebben: endresy.blogspot.hu/2012/10/bajnai-nagykoalicioja.html részben szó vam arról, hogy a Milla, illetve a támogatók szakadása sem kizárható. Továbbra is azt hiszem, hogy nem a meglevők jelenléte a gond, hanem az, ha nem sikerül egy jó értelembe vett népfrontot alakítani.
Mert bár inkább tartom magam liberáisnak, hiányolom a normális jobboldaliakat a közéletből.
@Mariann19: Bocs, úgy emlékeztem, hogy írtam, - anyámnál voltam és lehet, hogy épp valamit kellett neki ugranom segíteni,vagy enni adni,így kimaradt a válasz mégis - miszerint világbajnok balblevest tudok rittyenteni csipetkével, ha az jöhet, akkor a meleg alsóval együtt szervírozom Márianosztrára. :-DD

Ott a női börtön? Az uram mindig reménykedik, ha elvisz végre a TEK- amennyit itt lógok a neten fellazítva a társadalmat, jobban, mit ki a füves kerékkel - Kalocsáig meg sem állnak velem...
@GeoCracker: Amúgy Bajnai épp pozitív példának sorolta ott Ángyánt.
@Mariann19:jv: jobban, mint ti a fűre állt kerékkel

Mikor lesz a Kálmán Olga?
@a szív fészkei: Tudom, hallottam. Azonban a Fidesz, mint párt (akármennyire névmágia) lejáratódott. Mert teret és terepet adott egy cezaromán vezetésnek. Amellett többeket ismerek, akik csak azért szavaznának oda, mert a jobboldal kihalt. Amúgy Ángyánról meg van a magam különbejáratú véleménye (s nagyjából nullszaldós inkább, mint pozitív), de ennek ebből a szempontból kicsi a jelentősége.
@a szív fészkei: Kalocsára mész?Akkor én is oda kérem magam! De jó lesz, már alig várom, hogy együtt legyünk. Majd a férjek hozzák a municiót, na meg a Varánuszosok.Ha hozzák, Neked biztosan, Téged szeretnek és akkor adsz is a javakból, ugye?
Kálmán Olga 19.25-kor lesz, kérlek, igyekezz!
@a szív fészkei: Megint az van, hogy sértetten felhúzod az orrod, hogy mégis, hogy képzelik egyesek, hogy nem kezdenek örömtáncot járni Kuncze és sokak nevére..hát mégis, hogy képzelik ezt ezek a gonosz fiatalok (ja azt szeretném hozzátenni, hogy most ezzel a pesti vidéki dologgal eléggé mellélőttél) mert ugye mit tudják ők, mennyire nehéz egy igaz demokrata élete..és ezek leszólják.
Elmondom mit akarnak. Ha eddig nem jutott volna le hozzád. Teljes változást. és ebbe nem fér bele az aki az elmúlt 2 évtizedben meghatározó politikai szerepet játszott. Nem Kovács Jóskáról van szó aki vajas kenyeret osztott a piripócsi mszp ülésen hanem az első sorban lévőkről. és arról sincs szó, hogy a volt első sorosok azok ne méretethessék meg maguk. nyugodtan tegyék. csak! és itt jön a lényeg ne keveredjen a bors a tejszínhabos tortába. Mert mindkettő jó, de így keverve már kevésbé. És nem azt látják, hogy a Millának arca lett, hanem azt látják, hogy a Milla ami újat hírdetett hogyhogynem mit nem tesz..
Az egésznek a kezdeti pontja a következő.
Ez a szövetség, amit én üdvőzlök (bár nem az esetem) az elmúlt 2 évet akarja eltűntetni.
az általam leírt felfogás pedig ennél többet akarna. És az most már nem fog beleférni, mert annak nincs értelme, hogy én vagy bárki felállok a színpadra, és elmondom, hogy azok akik a rendszerváltás óta..azok most szép lassan vonuljanak hátra. mert akkor megette a fene az egész Együtt2014 mozgalmat.
Igen vannak akiknek ez megfelelő, elfogadom. senkit nem vegzálok azért mert azt mondja, hogy igen erre vágytam. de tessék megérteni, hogy van akiknek nem.
@GeoCracker: Az boritékolható, hogy a Millán belül lehetnek szakadások. Ez nem gond. Inkább most váljanak le azok, akik nem hisznek ebben, mint pl a választások előtt. az rossz lenne.
Igen a normális jobboldal hiányzik, így van. viszont van még egy..normális jobboldali nem fog szövetkezni ezzel a szövetséggel. Ettől még megjelenhetne de én ebben az esetben nem hinném, hogy becsatlakoznak. mert hogy az kissé fura..
@Penivaldes:

Értem amit mondasz, de akkor kivel gondolják? Egy ország vezetéséhez tapasztalt, sokat próbált szakemberek kellenek. Kissé idealistának tűnik az elképzelés. Ne öntsük ki a fürdővízzel a gyereket.
@Penivaldes: Nézd nekem most elég, amit Bajnai mondott. Nem látom ás és be, hogy lehet mindent itt kicserélni az utolsó szögig. Mert az a kis senki Kovács Jóska is benne volt a húszéves buliban, de benne ám. Én is, mindenki, csak a ma született nem. Épp ez az, amit a Baltás Sári annyira elfelejt, amikor feszt komcsizik három napja habzó szájjal, kivéve, amikor libásozik. De azt tudjuk, miért ;-DD..
Abban a kádáriban is mindenki benne volt, pár tiszteltreméltó kivételtől eltekintve. Azok meg legkevésbé se komcsiznak.

Ahogy mondják, nem lehet a népet leváltani. Valamit itt megpróbálnak kevéssé bepiszkolódott emberek mától - ha nézted az Olgánál a Bajnait, hallhattad vagy nézd meg a neten,- én is remélem, hogy a Szanyi-félék előbb-utóbb eltakarodnak a saját érdekükben is. De ha nem, akkor se lesz itt vérfürdő, hogy így legyen tisztulás.

Akkor megint lesz egy helyzet, amit majd át kell gondolniuk a 14-eseknek. Most ezt tudják; olyan kurvára megnehezítette a drága, polgári rizsával visszaélő kormány a helyzetet, hogy egyelőre minden erővel őket kell eltakarítani. Aztán jön többi. Ezt elmondta Bajnai, aki érti, az érti, aki nem az nem, és nem vesz ebben részt. Baltás Sári közölte, hogy ő Orvbűnre szavaz, ez tiszta beszéd.

A fiatalok is dönthetnek, mi mellé állnak, de akár vidéki, akár pesti, ha valami nem tecc neki, lépjen elő, szervezzemn artikulálja,mit akar. Otthon fikázni ma már nem ér...

Ezt elég rég mondom , hogy alá nem fog szállni egy fényes tiszta szent, hogy vezessen. Abból főzünk mi rezignált vének, amink van.
@a szív fészkei:

Egyszerűen ki lehetne ugrasztani a nyulat a pártok, politikusok bokrából: legyenek nyilvánosak az ügynökakták vagy ne legyenek?
@a szív fészkei: És megesszük azt amit főzünk még akkor is a jó romlott lesz.
@Husz_János_Puszita: Ez jó ötlet, igen ezzel rögtön lehetne ugrasztani.
@Penivaldes: Nem látom be, hogy egy jobboldali (értsd nem ultranacionalista és nem orbanista a hit szintjéig) formáció miért ne alkothatna választási nagykoaliciót.
A gazdasái gödörből való kilábalás közös érdek.
A hosszan ható tényezőkben (oktatás, egészségügy, nemzetiségi és nemzeti politika, stb.) megegyezni szintén, mivel egyiknek sem használ, ha 4 évenként szétbombázzák.
Mivel ezeknek Orbán jeleleg keresztbe fekszik, a jobboldal is leülhet tárgyalni.
Annál is inkább, mert különben az árkok csak mélyülnek. Lehet kivándorlási hullámban, geneticizmusban gondolkodni, de ez öngyilkos stratégia.
@GeoCracker: ez nem választási nagykoala hanem olajfa, sok kicsi és nem kicsi összeáll..
most eltekintve az adott helyzettől veszélyes, mert eddig a tapasztalatok azt mutatták, hogy könnyen bomlik..és főleg akkor tud bomlani, ha csak egy ellenségkép jelen esetben Orbán köti össze..mert amit Bajnai is elmondott..hogy elűzik Orbánt, de ha csak a már említett ellenségkép köt össze akkor ott elég gyorsan szakadás jön. és az nem jó.
@Penivaldes:

Nem tudjuk meg, ha meg sem próbáljuk.
@Penivaldes: Azért emlegettem koaliciós szövetséget. Az oljafa-szabványú együttműködés pont a finishben fog kettéröni. Nem véletlen talán, hogy nagyon sikeres protest olajfákat ismerünk, és aránylag kevésolyat, ami a megnyert választások után is tartósan életképes.
Azt hiszem pont azért nemkellene nálunk sem ezzelkisérletezni. Üljenek csak le, és alkossáanak olyan naygkoaliciót, ami a győzelem után is együtt marad legalább két évre. Hogy le lehessen fektetni olyan sineket, amin tovább lehet girítani a vagonokat.
@Penivaldes: Ez az ember nem romlott. Szerintem. DE mondom: lehet még újabbakat és romlatlanabbakat keresni. Hol van a HaHa, az egyetemisták "klubja"? Mindenütt a fiatalok mennek az utcára - Rómában vérük is folyt nemrég, ami úgy tetszik Baltásnak - itt meg mindig mi vagyunk a legtöbben, vének? Mi állunk a tűző napon három órákat?

Hát gyertek elő. Látod, jó befektetés most kiállni és nyerni: a Fidesz hogy rájátszott 23 éve az fiatalság, romlatlanság kártyára és már mióta arat, csak arat.
@Husz_János_Puszita: Az agyongenyázott szadesz már egyszer megmondta, hogy legyenek nyilvánosak. Ott van a MANCS-beli riport erről. Nem a liberálisok kezdtek zsarolósdiba ezekkel, nem ők játszottak és csikicsukiztak és mentették a tartótiszteket. Csak ha borul a nemzeti bili, bizony akkor nem kéne az egyházat se kivenni a hatálya alól talán...

Én tudom, hogy zajlott a benyálazás, elmesélte az, akivel megpróbálták 35 éve. Leginkább szívósan zsaroltak kis magánéleti titkokkal. Molnár Gál Pétert,a híres színikritikust pl. azzal, hogy homokos. És ő jelentett is Latinovitsról. De legalább elismerte és elnézést kért utólag, amikor kiderült. Esterházy apjáról már írtam.

Sportolóknak elsimították a kis és nagyobb csempészéseket, sőt hagyták őket abból jól élni + kaphattak a jelentésekért akkoriban aranybányának számító butikokat, vendéglőket, stb.
Vikidálnak a szomszédunkban lett hirtelen kéglije. A nagyhangú kőbányai rokkerbéjbi simán budai úrigyerek lett családostul egy tanárnő feleséggel és egy kisgyerekkel. Pedig annyira azért nem szaladt neki a szekér... Mindig szépen pucolta is havat, szomszédnak végülis kedves volt. Akikről jelentett, azok viszont megszívták.

Fentebb beadtam egy idézetet arról, hogy ez országos tragédia volt,a kicsikre is figyeltek és az ügynököt is megfigyelték, nem lehetett hamukálni, hamar a lényegre térítettek.
Volt, aki belehalt a szégyenbe, hogy ezt csinálta: Tar Sándor, egy nagyon jó író, halálra itta magát, Bódy Gábor a Psyche rendezője felvágta az ereit Berlinben. Viszont az Oscar-díjas Szabó még elnézést se kért.

Őszintén kíváncsi lennék arra, van-e rólunk valami.
@GeoCracker: Igen nem ismerünk olyan olajfát ami kibírt volna egy ciklust.
Az általad felemlegetett nagykoalíció szerintem csak gazdasági kérdésekben műkődne, és éppen ezért lenne időleges.
@Penivaldes: Ahogy Hofi mondta: A lé határozza meg a tudatot. Amúgy azzal kéne megalapozni a többit. Számos más kérdésben is kiegyezés kellene. Ahhoz az olajfa kicsi.
@Penivaldes: Pedig nem is kell nagyon messzire menni.
Szlovákia pl, aki az olajfás konszolidációból él azóta is.
@GeoCracker: Betennéd a libsi konz teszt linkjét?
Szeretném, ha megcsinálná néhány ember, visszakeresni viszont hosszadalmas lenne.
Kérlek szépen!
@GeoCracker: Elolvastam a bejegyzést. Nem lesz könyű ha Bajnaiék arra vállalkoznak, hogy megszólítsák a jobbközépet is. Elsőként el kell oszlatni az ellenszenvüket. Mert hogy az általam ismert jobbközepek elutasítják a Jobbikot és most már a két kormányerőt is. De ugyanennyire rossz szájízűk van az mszp, vagy GyF iránt. Bajnai megmondta, hogy nincs automatikus belépés, és múlttal való szembenézés kell. Itt van valami ami fontos. Az, hogy ez ne csak olyan tessék-lássék módra történjék..mert azzal a jobbközép megint elveszhet.
És végül hogyan fogják áthidalni azokat a különbségeket amik egy balközép, esetleg liberális és ami egy jobbközép közt van. mert hogy vannak olyan kérdések amikben mást mond az egyik és mást a másik. és tegyük fel olyan kérdéskör, ami meghatározza az adott polikai irányt..vagyis ahol a viszakozás megtagadása a z orientációnak.
@Habakuk999: Ez igaz, csak hogy mi is történt Szlovákiában. Ugye 1998.-ban mindenkinek elege lett Meciarból. gazdaság állt, a kormány nem nyugatbarát volt, a nato és eu csatlakozás vágyálom volt. megindult a párbeszéd az ellenzék erői között. Ez lett a Szlovák Demokratikus Koalició amibe a szocdemek mellett ott voltak a kereszténydemokraták, és ennek az alelnöke Dzurinda lesz a kormáynfő 2 cikluson át. Az SDK választási párt volt, ami a voksolás után még egy csavart véghezvitt. azt, hogy még szövetséget köt a Demokratikus Baloldallal, és az MKP.-val. az első soraiban egyébként Fico is ott ült, aki később Meciarral köt szövetséget. tehát volt egy nagyon sokszínű szövetség.
Ennek tagadhatatlan érdeme volt hogy visszahelyzete az országot Európába, aminek jutalma lett a Nato és a későbbi eus csatlakozás...
csakhogy..társadalmi és gazdasági téren nem tudott igazán műkődni a széjjeltartó elképzelések miatt.
@GeoCracker: Igen, csak hogy társadalmi kérdésekben mást mondana az egyik és mást a másik..és a kiegyezés nehezen jönne össze..
@Penivaldes:

"Bajnai megmondta, hogy nincs automatikus belépés, és múlttal való szembenézés kell. Itt van valami ami fontos. Az, hogy ez ne csak olyan tessék-lássék módra történjék..mert azzal a jobbközép megint elveszhet."

Igazad van, ezen nagyon sok múlik és a kivitelezés nagyon nehéznek látszik.

Megértem és el is fogadom több hsz-edben is kifejtett aggályaidat és kérdéseidet.
Én is nagyon kíváncsi vagyok, hogyan tudják a csapdákat elkerülni (illetve egyáltalán el tudják-e?), és miként tudják hitelesen megszólítani a kiábrándult jobboldaliakat, vagy legalább egy részüket.

Pár napja, még Bajnai beszéde előtt ezt írtam itt, hogy mit is mondhat, tehet:
"Skacok, nagy trutyi van, ezt meg ezt köll csinálni! Nem tetszik? Akkor csá!"

Eddig még nem tért el ettől, és tegnap az Egyenes beszédben arra is utalt, hogy ha nem sikerülne az összefogás, akkor civil lesz újra.
Vagyis NEM MINDENÁRON akarja ezt a projektet végigvinni, csak amíg értelmét látja.
Legalábbis nekem ez jött le az eddigiekből.

Seres cikke hasonló kérdéseket feszeget:

"újra felerősödött a "most az a legfontosabb, hogy elzavarjuk Orbán Viktort, minden más ráér" kórusa. Aki azonban így gondolja, az nem hallgatta meg elég figyelmesen azt, akivel az elzavarást elképzeli.

"Ennek a kormánynak mennie kell! A leváltása önmagában mégsem elég: le kell bontani azt a rezsimet is, amelyet az elmúlt két évben építettek – amellyel a hatalom az övék maradna akkor is, ha a többség más választ helyettük. Ezért a kormányváltás nem elég: rezsimváltás kell!" - harsogta Bajnai Gordon, nyilván tudva, hogy az "új közép", a haza, a haladás, a szolidaritás és Európa jelszavaival csak maga mellé állítja, de még nem képviseli az ellenzék választóit.

Igen, ez lehet Bajnai Gordon és az Együtt 2014 választási győzelmének egyik jelentős buktatója: saját fanclubja láthatóan csak odáig hajlandó gondolkodni, hogy elzavarja a kormányt, de hogy milyen lesz a másnap, hogy milyen gazdaság- és adópolitika, milyen "szolidáris" szociálpolitika, milyen adórendszer stb. következik azután, az már szinte részletkérdés."

hvg.hu/velemeny.publicisztika/20121025_rezsimvaltas_22es_csapdaja
@Vytézffy Tekyntetesffy Őméltóságosffy Csaknézek...:

Én a megszorítások kormányára várok. Le kell ülni külön, együtt az érdekképviseletekkel, mondjuk jelképesen mindannyiunkkal és tisztázni ezt. Lehet változtatni a szolgálati nyugdíjon, beszéljük meg miért kell. Lehet, és kell is trendezni a szociális ellátásokat, nézzük meg hogyan érdemes.
A családi pótlék nem állampolgári alapjog. Lehet differenciálni, elvonni, bármit.

Ha a Szolidaritás vezetői komolyan gondolják az élhető társadalom álmát, akkor meg kell győzni a választóikat arról, hogy a matematika és a humanizmus szép harmóniájára van szükség. Nomeg jogbiztonság, kiszámíthatóság....
@saravad: Vegyék felnőttnek az állampolgárokat.
@Penivaldes:
Igen, de ehhez millióknak kell felnőnie az állampolgársághoz, sajnálom amiért így látom.
@Penivaldes:

"Vegyék felnőttnek az állampolgárokat."

Ahogy saravad egy sorral lejjebb utalt rá, ez a történet kétoldalú.
Amíg a szavazók többsége Nagy Vezéreket éltet és ültet a hatalomba, mert olyan szépen tudnak ígérgetni és kábítani, addig nehéz lenne felnőtt állampolgárokról beszélni.

Mi is felelősek vagyunk az elmúlt 22 évért.
@Vytézffy Tekyntetesffy Őméltóságosffy Csaknézek...:
A szavazók szerintem nem szeretik azt ha valaki nem mondja azt, hogy nem lesz megszorítás miközben lesz. Mert azzal gyereknek nézik őket.
@Habakuk999: ????
@Penivaldes: a jobbközépnek is van mivel szembenézni. Akár a saját mszmp-s multra,akár az Antall-kabinetre gondolva. Vagy a hallgatolagos lepaktálásokra a klerikális lobbival,neohorthyzmussal,stb. Egyik oldal sem szent. De csak leülve lehet tárgyalni. Mindig a másik betérdelését bárva nem megy. Gesztusra gesztussal. Nem megalázva,és megalázkodva.
@Penivaldes: nem baj. Ezért lehet az alapoknál kezdeni. A társadalmi kérdések hasonlóak. A hogyanik nem. Azok viszont futhatnak párhuzamosan sokszor.
@Penivaldes: Penike két cikluson keresztül működött.

És egyáltalán nem baj, hogy különböző érdekeket kell folyamatosan ütköztetni.
Az a baj, ha valaki megálmodja a csodát.

A szlovák gazdaság pedig működik.
A társadalmuk is.
@GeoCracker: Azt hittem Te linkeltél régebben egy tesztet ahol meg lehetett nézni, milyen az irányultságunk.
Nem zaklatni akartalak, bocs.
@Habakuk999: Kérlek olvasd el a hvg,-ben leírtakat, és akkor megérted azt amit leírtam. Vagy nem érted meg.
Egyébként nem azért mondom, de a nagy csodavárást én valahogy nálatok látom azóta, hogy Bajnai visszatért.
@Penivaldes:

"Mert azzal gyereknek nézik őket."

Igen.

Más részük viszont kifejezetten elvárja és igényli, hogy hülyének nézzék, és a legképtelenebb marhaságot is hajlandóak elhinni, ha azt "jól" adják elő.
No és persze ha a "mi" oldalunk mondja.
Mert a "mi" oldalunk az tökéletes és jót akar...

Ha meg a "másik oldal, akkor az alapból nem lehet jó.
Miért?
Mertcsak!

És ekkor jön az, amin tegnap este itt kiakadtam: "Te kinek drukkolsz?"
@Penivaldes:
Én tényleg sokat várok Bajnaitól, de ha nem azzal kezdi, hogy mivel fog szivatni, akkor nálam vége.

Ha meg azzal kezdi, akkor talán a többségnél vége...
@Vytézffy Tekyntetesffy Őméltóságosffy Csaknézek...: a mi oldalunk mindig tökéletes. ha fideszesek vagyunk akkor csak ők a jók, ha ezt az új szövetséget támogatjuk, akkor azt is elkezdjük úgy támogatni, hogy nem vesszük észre a hibáit.
@Penivaldes:

"azt is elkezdjük úgy támogatni, hogy nem vesszük észre a hibáit."

Részemről egyelőre nem támogatom, csak abban bízom, hogy támogatható lesz számomra is.

Te szkeptikusabb vagy és ezt megértem, kérdőjelek hosszú sora sorakozik bennem is.

Ha elcseszik és semmi sem változik, akkor megy a levesbe nálam is az új formáció.
@Penivaldes:
A szövetségnek hibái majd csak lesznek, a kockázatai pedig már látszanak.
@Habakuk999: most,hogy mondod beugrott,de azt hiszem sziv linkelte,csak én is kitöltöttem. Mobilon biztos nincs meg a historyban,de hátha.másnál megvan. Semmi gond. Ténylerg nrm tudtam mirr gondolsz.
@Penivaldes: én is, de nem látok más utat. Már az emigráción kivül.
@AnnaKarenina:

"Olyan dolgot keversz ide, ami nem kormányzati döntés. A CHF-hiteleket a bankok nyújtották, az emberek vették igényebe egyénileg. "

Értelek, akkor ezek szerint a bankok akár egy marék anthraxot is adhatnak mindenkinek ajándékdobozba csomagolva. Hülye aki elfogadja...
És szerinted az államnak, a szabályozó hatóságoknak, mint pl. az MNB, a PSZÁF, ezzel semmi dolga nem volt egy olyan üzleti konstrukcióban, ahol az egyik fél a kockázatát teljesen kizárhatta, illetve a másik félre háríthatta át. És a kockázatot az a fél híríthatta el, aki annak realitásával "hivatalból" tisztában volt. És aarra a magánfélre háríthatta át, akik közül ezrek, tízezrek nem voltak vele tisztában.

Kezdem érteni! Szerinted azért nem felelős az állam politikailag, meg az MNB, mert abban akkor éppen Gyurcsány, Bajnai, meg a mindenkitől független Simor regnáltak, és ez nem fér össze koncepcióddal. Annyi szépséghiba azért van, hogy Lengyelországban és Csehországban, illetve a Balti államokban ezt a kockázatot felügyeleti intézkedésekkel mégis csak kizárták.
Nyilván nálunk azért akarják az internacionalisták Gyurcsányt, meg Bajnait vissza, mert itt ők nem köptek bele a levesükbe, hagyták kifosztani az országot. A bankok meg szépen kivonták az országból az így megszerzett extra profitot.
Ja, és egyetlen fillér hitelem sem volt, nem ezért írok.

"A CHF-hitelről az a véleményem, hogy aki azt nem tudta kalkulálni, hogy egy, az Euro-zóna felé tartó országban a forint értéke hosszú távon nem többet, hanem egyre kevesebbet fog érni (válság nélkül is), az nem gondolkodott. "

Ez sem stimmel. Az euró csatlakozástól a forint felértékelődését várta a piac, hiszen a gazdasáág erősödését jelentették volna a teljesülő feltételek.
De ez az események tükrében nem is számít, az eredmény minősít. Százezrek nyomorognak ma azért, mert a SZADESZMP hagyta, hogy általauk nem ismert kockázatokat vállaljanak.
Itt nincs mit megmagyarázni, nem egy-két hülyéről van szó, aki tönkrement, hanem tömegekről. Akinek ehhez köze van, semmilyen közhivatalra nem alkamas, és aki ilyet támogat, az vagy a rendszer néhány tucat haszonélvezője közé tartozott, vagy nem tudja, mit cselekszik.
@Penivaldes: Bajnai színre lépésével megnyílt egy esély.
Nem csoda. Rengeteg munka, vita, sértődés, harc, taktika.
De végre elmozdultak a holtpontról.
Én meg örülni akarok egy kicsit, nem hagyom elvenni a kedvem a mindenben hibát keresőktől. A problémák azért vannak, hogy megoldjuk őket.
@Husz_János_Puszita: a mindenben hibát keresők nélkül a fontos problémákat csak akkor fogod észrevenni, amikor azok megoldására - a megoldás szándékától függetlenül - már nem marad idő, lehetőség.
Nem kell elveszíteni a kedvedet, egyszerűen meg kell tanulni figyelni, hit nélkül, reménykedések kivetítése nélkül értékelni, még akkor is, ha fáj.
Mert bizony, ez még egy párszor fájni fog.
@Légifarkas:

Csodaváró az, aki tökéletes jelöltre vár, olyan csak a mesében van. Az élet nem ilyen. A politika sem.

A vezetés, mint gyakorlati tevékenység tele van buktatókkal, mindig újra felmerülő, megoldandó problémákkal, kényszerű vagy szerencsés kompromisszumokkal, bizonytalanságokkal, alkalmazkodással az új helyzetekhez. Nincs ebben semmi rendkívüli, aki volt már akármilyen vezető pozícióban, az tudja. Bajnai miért ne tudná? Ha kudarc lesz, levonjuk a tanulságokat, kicsit nyalogatjuk a sebeinket, aztán nekifutunk újra.

Akkor is örülök kész.
@Husz_János_Puszita: én nem a tökéletes jelöltről írtam, hanem arról, hogy a hibákat, kritikus helyzetnél (mint manapság) a legkisebb hibákat is azonnal jelezni kell, és akkor van esély a javításra.
Ahogy csak a ki nem mondott kérdés a rossz kérdés, úgy az elhallgatott hiba a legártalmasabb.
@Légifarkas: Igen, és akkor is ha ezért hülyének néznek. Jobb ha most kiáltozunk, mint később.
nem a hibákkal van gond, hanem azzal ha nem veszünk róla tudomást.
@Légifarkas:

Értem de hol láttok hibákat, amikor még semmit nem csináltak azon kívül, hogy bejelentették a választási szövetség megalakulását? El sem kezdték a munkát.
@Penivaldes: és ugyanígy kerülendő a tagadás, relativizálás is.

@Husz_János_Puszita: el sem kezdték a munkát? Máris egy hiba :-)
Még egyszer: most még nem arról van szó, hogy hol vannak hibák, hanem hogy azokat majd észre kell venni, és ebben nagy segítséget jelenthetnek a kötözködők, még ha elsőre nem is tetszik a véleményük. Azt hiszem, sokan jó leckét kaptak abból, hogy nem örülünk azonnal semmiféle politikusi megnyilvánulásnak; átfuttatjuk egy szűrőn, ízekre szedjük, megtámadjuk és igazoljuk (ha lehetséges), aztán ha átmegy a vizsgán, már lehet örülni - a következő megnyilvánulásig. Napi rutinná kellene tenni a kétkedést, és a vizsgálatot.
Ehhez viszont meg kellene haladni azt a szintet, ahol az "XY hazudik, nincs igaza, nem hiszek neki" típusú kommentelők automatikusan megkapják a fideszdroid stb. címkét, mert az ilyesmi eltakarhatja a lényegét annak, amit mondani akar. Persze, aki köztudottan segg, az köztudottan segg, nincs mit tenni, de szerencsére ők vannak kevesebben. A többiekkel, ha erős közepet akar az ország, valahogy szót kell érteni.
süti beállítások módosítása