Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @Neytiri111: Megtakarítást/befektetést nem csak pénzben lehet eszközölni, léteznek különféle érték... (2024.11.21. 19:53) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.10.03. 04:56 Fabius

A KDNP bojkottálja a választási eljárási törvényt!...

Címkék: parlament választás 2014 választási eljárási törvény vita

...vagy szarik rá magasról. Esetleg csatlakozott a Gyurcsány frakcióhoz, még az lehet. De, hogy a választási eljárási törvény éjszakába nyúló vitáján nem vettek részt, az biztos. Végül is miért vettek volna? A pénzt kilobbizták a képviselőket és frakciókat megszorítani akaró Fideszből húsvétkor, az ilyen összes választót, minden pártot és az ország jövőjét meghatározó kérdések, mint a választási eljárás nem kell, hogy elérje az ingerküszöbüket. Képviselniük úgysincs kit, élő kereszténydemokratát ezeken a fidesz-kdnp kettős tagsággal bíró lézengőkön és a túró rudi kampányos ifjúsági tagozaton kívül élő ember nem látott már régen, a nagytesót meg különösebben eddig se érdekelte a véleményük. De azért mittom az illendőség kedvéért ébren maradhatott volna egy, a harminchétből, ha már a külön frakció nyújtott előnyöket élvezik, és a fizetésüket sem az otthoni szundikáláskvóta után kapják. 

kdnp.jpg

A vita maga több érdekességet is hozott. Még az a ritka pillanat is megesett, hogy a három ellenzéki párt egyszerre, azonos pillanatban működött ellenzéki pártként, és szántotta keményen a mundérvédelemre kényszerített - naná, majd önként túlóráztak mikor a többiek aludtak - fideszeseket. Közülük a prímet Kőszegi Zoltán előterjesztő vitte, aki ugyan a törvényjavaslatával szemben fölmerült kifogásokra érdemi válaszokat adni képtelen volt, de száz százalékos biztonsággal ismerte föl, hogy ha Apáti képviselő közepes termetű rágcsálót emleget velük kapcsolatban, akkor véletlenül sem tökari tengerimalacra vagy cuki mókusra gondol, hanem patkányozik. Ez aztán az utolsó csepp volt az addigra egyébként is csordultig telt keserű pohárban, Kőszegi Ékes képviselőtársa támogatásával látványosan kiborult, és versenyt sírtak szegények. Mert meg lettek ők és a párt gyalázva, de meg ám, mindenféle jelzős szerkezetekkel már a patkányozás előtt is, az meg legalább akkora fájdalom, mintha a Realos Pepe csúszna be lendületből nyújtott lábbal, és stoplival leszakítaná a heresérvkötőt. 
Pedig ők csakis a közjóért, detélleg.
Amikor egy kormánypárt bukástól való félelmében, nettó választási előnyért kibaszik a választókkal, holott azok 80%-a megüzente nekik, nem kéne szórakozni ezzel a regisztrációs dologgal, akkor a megszokott hazudozás, kamuzás és mellébeszélés mellé még a vinnyogást is hallgatni olyan valami, ami bizisten még Lendvai Ildikót is képes szimpatikussá tenni. Minden szocialisták ősanyja akkora vehemenciával támadta a törvénytervezetet, hogy Faszpumpa Pisti kezéből kiszédült az eszköz pad alatt szorongatott pumpás része, az ördögbotos Szilágyi Péter kis híján átült Schiffer ölébe, de csak mögötte talált helyet, és a Lendvai mellett ülő Nyakó Pitta is behúzta magát szemüvegig az inggallér mögé. Ráadásul a kirohanásnak rendhagyó módon volt veleje, muníciót nem sokat hagyott a körülötte szólásra jelentkezőknek. 
Amíg Vágó Gábor gondosan megkomponált Simicska Zrt - Habony művek felszólalásaival és online közvetítéssel - mert falramentaparlament, teccikéteni - szórakoztatta a közvetítést bámuló úri közönséget, addig Schiffer András bevitte öv alá a nap találatát: jelölő aláírásgyűjtésnél miért is kell az aktivistákat névvel, párttal/jelölő szervezettel együtt regisztrálni, és miért nincs jelen Kubatov listamester, hogy számot róla, ki és milyen listákon kívánná vezetni ki melyik pártnak aktivistáskodik, mi köze hozzá, és főleg mi a célja ezzel? 
Az általános vita után úgy látszik, a kormánynak nem volt elég figyelmeztetés a nyolcvanszázalékos elutasítás és az utána kimért dunaföldvári fiaskó. Megvan a tanulsága is a dolognak, ha a javaslat szavazásig jut. Ekkora társadalmi elutasítás és ellenzéki tiltakozás ellenére keresztül vinni a regisztrációt az egyet jelent, amit ráadásul magyarázni sem lehet másképp: 
A Fidesz feltesz mindent erre az egy lapra. Mert már a mindegy is mindegy. 

622 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr934817090

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.10.03. 15:32:49

Fülkeforradalom, gyorsnaszád, alaptörvény, manyup, békemenet, választási regisztráció… Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezés...

Trackback: Salamon László a legaljasabb élő magyar politikus szerintem 2012.10.03. 15:29:02

A választási névjegyzékbe csak személyesen vagy ügyfélkapun át lehessen regisztrálni – ezt akarja elérni alaptörvény-módosító javaslatával Salamon László KDNP-s politikus. Az, hogy a választói névjegyzékbe kerüléshez regisztráció kell, az önmagáb...

Trackback: "Crack"en, a mélység hendikeppes csápja 2012.10.03. 14:54:27

Miután szerencsésen túljutottunk a zsebmedence beszerző körúton, kicsit későn, de folytattuk immáron jól megszokott vízvezeték építési külön foglalkozásunkat. A méretek immáron ismertek, pontosan, így fektettük tovább a biológiai adásstruktúrával felru...

Trackback: "Crack"en, a mélység hendikeppes csápja 2012.10.03. 14:54:12

Miután szerencsésen túljutottunk a zsebmedence beszerző körúton, kicsit későn, de folytattuk immáron jól megszokott vízvezeték építési külön foglalkozásunkat. A méretek immáron ismertek, pontosan, így fektettük tovább a biológiai adásstruktúrával felru...

Trackback: "Crack"en, a mélység hendikeppes csápja 2012.10.03. 14:53:57

Miután szerencsésen túljutottunk a zsebmedence beszerző körúton, kicsit későn, de folytattuk immáron jól megszokott vízvezeték építési külön foglalkozásunkat. A méretek immáron ismertek, pontosan, így fektettük tovább a biológiai adásstruktúrával felru...

Trackback: "Crack"en, a mélység hendikeppes csápja 2012.10.03. 14:53:40

Miután szerencsésen túljutottunk a zsebmedence beszerző körúton, kicsit későn, de folytattuk immáron jól megszokott vízvezeték építési külön foglalkozásunkat. A méretek immáron ismertek, pontosan, így fektettük tovább a biológiai adásstruktúrával felru...

Trackback: "Crack"en, a mélység hendikeppes csápja 2012.10.03. 14:53:22

Miután szerencsésen túljutottunk a zsebmedence beszerző körúton, kicsit későn, de folytattuk immáron jól megszokott vízvezeték építési külön foglalkozásunkat. A méretek immáron ismertek, pontosan, így fektettük tovább a biológiai adásstruktúrával felru...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@batka manó: Ebből a Timur és csapata a legjobb 10 éves gyereknek.
Jókai már unalmas, Vernéhez is olyan gyerek kell, aki szeret olvasni.
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: Természetesen nem általad ágasítottat!Próbálkozz inkább Stefivel, bukik rád, úgy tűnik!
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Ez a mosoly kínvigyor lesz, tündérke.
Üzenem ezt a Lendvay utcába is.
Mi a faszt fogsz csinálni utána?
brühühühühü
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Kössétek rá Kujbisevre és adjon áramot ennyi energiával. Akkor lenne haszna. Törpe a farkasvicsorával. Ja, persze, hogy kell felfúnia magát, hog ykilátszódják a földből.
@Knósszosz: Látszik Ficon, arra gondol, hogy a legközelebbi mosdó??? LE akarom mosniiiiiiiiiiii!!! Antibakteriálissal!!!
@Tűzfal: Ha te többet látsz benne a bajszánál, az a te dolgod. ;-DDDD
@Knósszosz: szerencsèd, hogy volt egy csúcsos polós szépség :)
Gyúrok a alkalmi szenilitásra
@a szív fészkei: Kérlek, ne ragadjon el az l..indulat krisztustiszta sérveinek súlya alól..
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Büdösbunkóval nem beszélgetünk, mert összekoszol.
Bőven sok ez a szánalmas, szervilis, múltba révedő narancsbolsi bohóc, akik kiárulnak pitiáner önös érdekeikért egy országot! :(
@saravad: Igen ez a kommunista elég érdekes felosztás, mert akik a nyilaasok, nácik ellen voltak kommunisták harcokban és életük árán, azok talán mégis hazafiasabbak voltak, mint Szálasinak hájpoló genyák. Lehessen már differenciálni, basszus: ötezerszer leírom, ha kell, hogy fél Magyarorszgunk se lenne a tanácsiak vöröskatonái - ahoj Kövér nagypapi!! - nélkül. A székely hadosztály, Horthyék ugyan mit mentettek meg??? Sunnyogtak és várták a románokat, cseheket ide magyar földre.

Szóval lekommunistázni mindenkit, aki a szegényekért - Gelléri Andor Endre, Tersányszky - lépett fel, mégis bődületes baromság, hisz a szaros FideSS vezérkara nélkülük és a rákosista fényes szelek nélkül ma a Nagybányán vagy hol túrhatná a földet zsellér napszámban. Rogán, Orvbűm, Lázár, Áder és a többi paraszti lápvirág-suttyó még suli közelébe se jutna, hisz cipője se lenne, csak a taknya, amit szopoghatna kugler helyett...

Egy hatalmas főúri család grófi leszármazottja, egy magyar miniszterelnök unokája szociálisan sokkal érzékenyebb és haladóbb, humánusabb, mint ezek a ganétiprók?? RÖHEJ A KÖBÖN ÉS MAGYARORSZÁG TRAGÉDIÁJA!!! Igen, Pevi, kiabálok most. Bocs. Dugd be a füled.
Amúgy régen kék volt az a bizonyos papír...

"Szerdán a parlament alkotmányügyi bizottsága kezdeményezte az alaptörvény módosítását. Ennek alapján az alkotmány nemcsak lehetővé tenné az előzetes regisztráció bevezetését, hanem annak alapvető szabályait is meghatározná, rögzítve, hogy Magyarországról nem, csak a határon túlról lehet levélben feliratkozni. (index.hu)"

orulunkvincent.blog.hu/2012/10/03/amikor_a_fideszes_nyalonc_pofara_esik?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_10_03&utm_campaign=index
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: Méltó utódai a mostanság ismét sztárolt vitézi és nagybányai országelcseszőnek..szobrot neki, Viktorral kézenfogvást, miközben a (vezény)ló hátul röhög magában!
@vitéz Thapóccay néma bárány: Mert a népet hülyének nézni és abban tartani ma a legfőbb kötelessége a médiának. A közmédia befeküdt a tetűnek és a tökét nyaldossa alulról, vagy a talpát, mihez ér fel; a magánmédia meg szarik rá, ha külföldi tőkéből él, vagy kicsit mégis nagyon igazodik, ha magyarból. Index, pl.

Amelyik adna valami infót az igazi Orbániáda milyenségéről, azt meg meszelnék, mint a Klubrádiót.
@a szív fészkei:
Szóval nem szívleled a váltókezelőket... jó.
Pedig a bakterek felesőgtelyes munkát végeztek, de ez mindegy.. Ha tizedannyira lenne tömjén ember, mint amekkora szar, akkor nem itt tartanánk. Átértékelik a menórát is, két ágúra. A szombat se számít középen, lófaszt. Ma lopok, holnap picit kevesebbet.
És ezek basztatják a zsidókat...
Nem gondolom tovább, mert azért ki leszek dobva.
Ja, a kurva anyjukat!
@mamitirtok sír derék (kommensevik): Nem kéne olcsó áram? Nem kéne rákötni, hogy termeljen életében először valami hasznosat? Na ugyi. Putyint szereti, hát menjen oda, aztán boltoljunk rajta.
@a szív fészkei: Ne termeljen, sosem ment az neki, csak a mantrák..manapság meg a földeken sem folyik munka,így oda sem kell csujogatni, ugye?
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
iiiigen, láttam már ilyet középvezetők arcán:
-Kinyalhatom a segged, ugye, mielőtt elkezded a prezentációt?
@Secnir: úgy tűnik, vagy ez lesz a végszó vagy elfoglaltak odaát..jó éjt!
@mamitirtok sír derék (kommensevik): Nem kellene. Viszont a karikásch ostort jól kezeli, ezt meg lehet vizuálni itt a neten. Rábaszott, ettől Ő nem a nemzet megmentő csikós nekem, csak egy elbaszott seggfej, amit most naplózik a TEK.
@Knósszosz: Kavargok itt félreérthetően, engem naplóznak. Meg az egész bandát.
Az informatikus kollégák (akik itt vannak), ezt szerintem meg tudják erősíteni.
Jó éjt a leendő cellatársaknak!
@Knósszosz: HA elbaszott seggfej is vagy, kedvellek, de kerülj inkább Bolival egy cellába, ha kérhetem!:-P
@Knósszosz: HA elbaszott seggfej is vagy, kedvellek, de kerülj inkább Bolival egy cellába, ha kérhetem!:-P
@Knósszosz: HA elbaszott seggfej is vagy, kedvellek, de kerülj inkább Bolival egy cellába, ha kérhetem!:-P
@Penivaldes: ja, de ez alapvetően összetett dolog, pl. ha valaki a kommunisták hőse, teszem azt egy költő, mint Petőfi, az "kommunista hős"? Fényes Adolf jó festő, Váci Mihály jó költő, Neruda (na jó, nem tartok itt gyertyát a napnak) Ságvári külön téma, Arató Emil meg kb. "mi van"...? művész, közéleti munkásságuk, tehát, úgymond, saját jogán mind megérdemli, h emlékeztessük magunkat rájuk így vagy úgy, nem kell ehhez külön bejáratú, balos ideológiai töltet. ez csak a csökött agyakban működik így, h Béri Balogh Ádám, i-re végződik a neve, gyanús, gyanús, biztos komcsi volt, változtassuk meg a utcanevet!
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Ja, aztán naponta vívjak vele Ch.T miatt, kinek is van joga rá gondolni... Nem! Magánzárkát akarok!!
@Knósszosz: Ne is gondolj bele, Neked is lehet majd felálló mellbimbód, akár kettő is!
Na, futok, mielőtt..:-D
@a szív fészkei:

Visszatérő motívum a hozzászólásaidban, hogy a Horthy-rendszer társadalmi igazságtalanságaira hivatkozol, külön kiemelve a társadalmi osztályok közötti átjárhatóság hiányát. Azt állítod, hogy aki zsellérfiúnak született akkoriban, annak nem volt lehetősége felkapaszkodni a társadalmi ranglétrán. Ez a hazugság. Ez hazugság! Az igaz, hogy a kommunizmus bizonyos mértékben elérte az egyenlőséget: mindenki szegény volt, és az egyforma szegénység megszüntette az osztálykülönbségeket. A Horthy-rendszer ezzel szemben a teljesítmény, tudás és a szorgalom alapján szelektált. Mindenki tanulhatott, mindenki, akiben erre hajlam volt és vette magának a fáradságot, hogy tanuljon. A Horthy-rendszerben az erre illetékes kiválasztómechanizmusok nagyítóval keresték szegényebb néprétegek között a tehetséges és szorgalmas fiatalokat, és ah megtalálták őket, minden segítséget megadtak nekik a felemelkedéshez.

Két nagyon jó példát tudok kapásból mondani:

Szombathelyi Ferenc vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke például egy szegény munkáscsaládban született, az apja cipész volt, az anyja háztartásbeli.

Mindszenty József esztergomi érsek egy kicsi faluban született, szülei szülei szőlő- és földművelők voltak.
@a szív fészkei:

Visszatérő motívum a hozzászólásaidban, hogy a Horthy-rendszer társadalmi igazságtalanságaira hivatkozol, külön kiemelve a társadalmi osztályok közötti átjárhatóság hiányát. Azt állítod, hogy aki zsellérfiúnak született akkoriban, annak nem volt lehetősége felkapaszkodni a társadalmi ranglétrán. Ez a hazugság. Ez hazugság! Az igaz, hogy a kommunizmus bizonyos mértékben elérte az egyenlőséget: mindenki szegény volt, és az egyforma szegénység megszüntette az osztálykülönbségeket. A Horthy-rendszer ezzel szemben a teljesítmény, tudás és a szorgalom alapján szelektált. Mindenki tanulhatott, mindenki, akiben erre hajlam volt és vette magának a fáradságot, hogy tanuljon. A Horthy-rendszerben az erre illetékes kiválasztómechanizmusok nagyítóval keresték szegényebb néprétegek között a tehetséges és szorgalmas fiatalokat, és ah megtalálták őket, minden segítséget megadtak nekik a felemelkedéshez.

Két nagyon jó példát tudok kapásból mondani:

Szombathelyi Ferenc vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke például egy szegény munkáscsaládban született, az apja cipész volt, az anyja háztartásbeli.

Mindszenty József esztergomi érsek egy kicsi faluban született, szülei szőlő- és földművelők voltak.
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Ez most hogy jön ide, te nagyon idióta, agyhalott, fapina???
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
A mostani kiválasztómechanizmus meg rálelt, a sík hülye seggnyalójára.
Órabér??
@Pantagruel: Várj, amíg kiguglizza mit jelent. Légy türelmes, az is keresztény tulajdonság.
Jó éjt mindenkinek!
@Knósszosz: :), ja, erre nem is gondoltam. vagy pl. ott voltak az ún. bajtársi szövetségek, ezek másról nem szóltak, mint hogy év elején verjük a zsidókat, aztán diplomaosztáskor meg a kapcsolati tőkével (szabadkőműves szolidaritáshoz hasonlatosan) beültetjük egymást a jó kis állásokba - ennyit a meritokráciáról

lexikon.katolikus.hu/B/bajt%C3%A1rsi%20egyes%C3%BCletek.html
lexikon.katolikus.hu/F/Foederatio%20Emericana.html
Gondolatkísérlet a kedves vevőről, a boltosról és a jégkrémről...

A bolt előtt még nem tudod, hogy veszel-e jégkrémet (narancsos?, szegfűs?, zöldmoszatos?, stb...) de ezt amúgy is a bolt előtt, kint kell regisztrálnod (korábban, mert a boltos így dönt).

Nem regisztrálsz, mert bár van rá pénzed, akkor éppen nincs kedvedre egy jégkrém se (se narancsos, se szegfűs, se zöldmoszatos).
Aztán a regisztráció lejárta után egyszer bemész a boltba és bent mégis úgy érzed: "Húúú, de megennék egy jégkérmet (mondjuk narancsosat), nyami!", de már nem vehetsz (hiszen nem regisztráltál erre korábban), így jégkrém nélkül távozol).

Ha nem regisztráltatanak előre, akkor a boltban a fagyishűtőnél is dönthetsz, (sőt, még a pénztártól is visszafuthatsz, amíg nem fizetsz), hogy mégis veszel jégkrémet.

Mikor jár jól el egy boltos: ha regisztráltat, s így egy jégkrém eladása utáni haszonról vélhetően sok esetben lemond, vagy ha nem regisztráltat, s így van esélye, hogy minden kedves vevő, aki megkívánja, egy jégkrém megvásárlásával járuljon hozzá profitjához?

Ugye, nem kell mondanom: a bolt az állam, a jégkrém a szavazatod, a pénzed a szavazati jogod, a boltos profitja pedig az a társadalmi hasznosság, hogy a szavazók igen nagyszáma szavazhat, ergo a végső eredmény szélesebb társadalmi véleményem nyugszik, legitimitása igen erős.

Alapesetben még nem találkoztam olyan boltossal, aki regisztrációhoz kötötte volna, hogy vásárolj nála jégkrémet, ha egyébként van rá pénzed. Ezt ugyanis profitja bánhatja...

/A história annyira átlátszó, hogy erre az égésre a kedves kdnp-s fiúk inkább be sem mentek a - igen, a munkahelyükre)./

*****

Olyan nagyra dagadt ez a regisztráció-purparlé, hogy felsejlett bennem: mi lehet az, amit ez az immár gumicsont téma eredeti fidesz szándék szerint takargatni hivatott?
Nézd, Penike, ez egy nagyon összetett és kényes kérdés.

A 19. század végére a zsidók aránya – a Galíciából beözönlő zsidók hatalmas száma miatt – elképesztő mértékben emelkedett az értelmiségi pályákon. 1920-ban már az egyetemet végzett emberek 22,4%-át tették ki. Ez brutális szám, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a zsidók az ország teljes népességének csak 5,9%-át adták. Ez a nagyfokú aránytalanság aggodalommal töltte el a keresztény magyar társadalmat, és valamit tenni kellett a zsidó értelmiség túlburjánzásának visszaszárítása érdekében. A Numerus clausus pontosan ezt tett, ráadásul békés módon (nem voltak pogromok).

Ezekkel a törvényekkel elérték, hogy zsidó származású diákok aránya az 1918–19-es elképesztően magas 36 százalékról az 1927–28-as tanévre 8 százalékra esett vissza. Ez már egy sokkal egészségesebb szint.
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
"Ez már egy sokkal egészségesebb szint."

Egyszerűen gusztustalan, amit írsz...micsoda egy egy ember lehetsz...elképesztő. Fabius valszeg csak azért nem dob ki, mert zöngeményeiddel kiválóan szórakoztatod a közönséget. Bár amint olvasom őket, inkább kínjukban nevetnek rajtad.
@Marcellusca: Hagyd. Őt ezért tartják, csak tudnám, mit ágál a Jobbik ellen. Kumin ill. - előtte az aktuális FideSS APO - legszebb teremtménye őt. Megmutatja, hová fejlődött Orvbűn Viktor, Horthy-klónná és a rendszere is annak a klónja kíván lenni... Stefinél jobb jelzőrendszer erre nincs.
@a szív fészkei:
A Kedves Vezetőnek csak akkor lenne sok energiája, ha a korábban lemerült akkumulátorait a nyári villám töltötte volna fel.
Az elbűvölő mosolya mellet nagyon impozáns a kézfogása úgy, hogy a másik keze a zsebében van.
@Pantagruel: "Mindenki" az nem vonatkozott ilyen kétes elemekre, mint a zsidók. Meg lehet érteni.
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Aztán minek urizált Pehmék elsőszülöttje az y-nal? Tán mert szégyellte valahol azt a szorgos - anno Bach megénekelte - eccerűűű földműves szüleit??? Nem is voltak akkoriban az agyi kapacitásáról nagy véleménnyel sokan. Teszem azt, 56-ban sem.
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
FASZFEJ!
Nyugodtan mondatom, hogy egy mocsok tetű náci vagy, akit tényleg nem értem miért tűr Fabius itt meg!
Elején még a német "Mit Treue zum Vaterland" mozgalommal adtad elő magad, akik a svábok Magyarországhoz hű csoportjai voltak.
Viszont egyre jobban látszik, hogy te egy sima náci köcsög vagy, az az alja a mocsoknak, akit le sem köpnek, csak elfordulnak tőle... Te is így jártál.
Ideje, hogy a helyedre, a lefolyó aljára kerülj, onnan höröghetsz patkány.
Lehet, hogy nagyapádat ásta el az én öregem a kertek alatt, '45-ben??
Nem, nem komcsi volt, katolikus magyar ember - a te beteges felfogásod szerint árja, német származású családfával, magyar rendőrtiszt!
Az ilyen te fajta tetűket megvetette, akár a komcsikat... mindig mondta, a komcsik visszajönnek.
Most még kormányon is vannak, a hozzád hasonló neonáci csőcselék meg buzgón szopkodja őket!
Egy szimpla féreg vagy.
@Zébácsi: Hogy el akarja csalni a választást. Megmondta anno Mikola: húsz évre be kell betonozódni. Elkezdték.
@Fabius:
Miért kell egy ilyen tetű náci provokátor ide, az oldaladra?
Nem érzed egyre durvábbnak ennek a kreténnek a náci provokációját?
Értem én, hogy kell egy bohóc, de ez egy szimpla tetű csak...
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:
@Fabius:

Én száraz tényeket és összefüggéseket mutattam be. Véleményem szerint érzelmi tartalomnak nincs helye és szerepe ebben a vitában.

Szeretném, ha vitaképes hangon, vitaképes érvekkel szólnál hozzá a témához.
@Zébácsi: Már nem annyira szórakoztatás ez, inkább elborzasztás. De hát ez Orvbűn népe, erre nagyon jó jelzés, hogy ne tévedjünk, ki a magyar miniszgterelnök és mit akar most 2012-ben.

Orvbűn egy ilyen ember, ezeknek a nem is titkolt náciknak akar megfelelni, ezt vallja és ezt készíti elő, csak időviharba került a balfaszja és nem tudom, mikor szólnak neki, hogy nem a harmincas, negyvenes éveket írjuk....

Meg hogy vegye észre, leginkább a hajdani legfőbb szövetsége okádik tőle.
@a szív fészkei:
Nézd meg ezt a köcsög náci parasztot. A legszebb példája a Piktor jövőnek és elképzeléseknek.
A fejét a falba tudnám csapkodni, amikor azzal a szar dumával jön, hogy "érzelmi tartalomnak nincs helye és szerepe" itt.
Komolyan nem értem Fabiust, hogy ezt a tetűt miért tűri meg... A náci csürhe mióta tekinthető vitapartnernek? Ide csak nem alacsonyodunk le???
Nem tudom ki olvasta, de itt tart az ország.
Aki nem képes ezzel szembenézni, az akkor tényleg élvezze a volt KISZ titkárok és besúgók paradicsomi állapotát...

"hvg.hu/velemeny/20121003_Bucsu_Magyarorszagtol

"Az önkényes, rövid távú politikai és gazdasági érdekek miatt az ország kidobta az elmúlt 20 év lehetőségeit az ablakon. A közélet végletesen szürreális hírekkel van tele. Az egyszeri újságolvasó, de még a rutinosabbak sem tudják néha eldönteni, hogy a hivatalos kormányzati kommunikációt vagy egy vicclapot olvasnak. Az üzleti környezet is bizonytalan: nem tudni, hogy mikor mit államosít az állam, csorbítva az egyébként is csak névleg létező szabadpiaci versenyt. Mikor milyen adót vet ki azon kevés emberre, akik eltartják és működtetik az országot, reménykedve abban, hogy majd a magyar nemlétező középosztály úgysem fog ellenkezni. Tüntetni nem is fognak, de szép csendben felülnek egy repülőre. Csak oda.

*

Ha az ember alig harminc éves, és boldog kapcsolatban él, akkor életének következő fontos állomása a gyermekvállalás. Feleségemmel az emigrációnk előtt talán a legtöbbet feltett kérdés ez volt: “biztos, hogy ebben az országban szeretnénk felnevelni a gyerekeinket?”. Ahogy a provincializmustól nem tudjuk saját magunkat megvédeni, és ahogy saját életünk tervezhetősége is kérdéses, miért lenne ez másképpen a saját gyerekünk életével? Új magyar közoktatási törvények, a Nemzeti alaptanterv, a magyar oktatáspolitikai vezetés totális dilettantizmusa, kezdetnek. A politikai elit törekvése, hogy szándékosan egy köldöknéző, befelé forduló, Európától egyre jobban leszakadó és elzárkózó, feszült gyerekeket neveljenek. Megoldás lenne egy alternatív- vagy magániskola? Tényleg azért kell pénzt kiadnunk, és már élete kezdetén izolálnunk a gyermekünket, hogy megkapja azt az oktatást, melyet minden magyarnak meg kellene kapnia? Az oktatáson túl pedig milyen jövőképe lehet egy gyermeknek Magyarországon? Jobb lesz az ország helyzete 20 év múlva? Van rá esély, még ha minimális is. De az biztos, hogy egészen más esélyekkel indulna, ha egy fejlett nyugat-európai ország polgáraként nevelnénk fel.

Egyáltalán nem meglepő, hogy ismét emelkedik az országot elhagyók aránya. A rendszerváltás után több mint 20 évvel egyszerre több generációnak is elfogyott a türelme. A financiális kétségbeesés okozta tömeges emigráció mellett egyre jelentősebb a jövőképpel és lehetőségekkel teli fiatalok kivándorlása. Magyarország nem tesz ellene semmit. 1980-as évekbeli elképzelések keringenek a versenyszféráról. A magyar állam pedig az okkal lesajnált államigazgatási karriert kínálja fel mint alternatívát a fiatal diplomásoknak. Nem is csoda, hogy felnőtt életük kezdetén egyre több fiatal fordít hátat az országnak, és egyre több koraharmincas ül fel a repülőre."
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: Igen, most már kezd komolyba fordulni. Eljött a tahótlanítás szent pillanata.
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Teljesen vitaképtelen vagy, nem tudsz mit kezdeni a tényekkel és a gránit talapzaton álló érveimmel, ezért aljas módon megpróbálsz bemószerolni Fabiusnál.

Valószínűnek tartom, hogy Fabius teljesíteni fogja a követelésedet, hisz ő köztudottan utál engem, és csak a megfelelő alkalomra vár, hogy mint fölös kolonctól megszabaduljon tőlem.

Én azonban teljes mértékben ártatlannak tartom magamat ebben az ügyben.
már csak azt nem értem hogyan ment át a 1/2csuti szűrőn Ángyán ?
amikor a fides mafia meghalgatás pedig szinte tökéletesen funkcionált
egy szakmailag kompetens és/vagy tisztességes embert sem engedtek be a frakcióba...
kivéve Ángyán ! vajon hogy történt ez??? skandallum ! vagyis OV se tök életes !

index.hu/video/2012/10/03/angyan_onfoglalkoztatas_vagy_halal/
@batka manó: Vagy van egy nagyon jó mai gyerekkönyv, az a Bruck András írta vakbarat.magyarnarancs.hu/konyv/bruck-andras-a-fogadalom-78983, aki az És-ben nyáron annyira jól egyelte Viktorovics Vinyovot. Én még nem néztem bele, de nagy siker a könyv, sok helyen irodalomtanárok ajánlják. www.ziher.info/konyv/item/507-ne-vedd-ki-a-gyerek-kez%C3%A9b%C5%91l.html

Amúgy őt kirúgta Ómolnár, mert nem alélt, hanem sőt Orvbűntől. Azóta nincs állása, alkalmi cikkekből próbál víu felett maradni.
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
TAHÓ NÁCI KÖCSÖG VAGY!
Tudd hol a helyed! Befejeztem örökre veled, mert egy darabig még vicces is vagy, de már fárasztó csak. Mész a lefolyóba, a patkányok és a többi szar közé...
Tahótalítalak ezentúl automatikusan, el sem olvaslak, szégyen a jelenléted az oldalon, csak egy szennyezés vagy!
@a szív fészkei:
Ez volt az utolsó, hogy ezzel a tetű náci féreggel kommunikálok. Ezentúl automatikusan kinyomom és megy megérdemelt helyére, lakhelyére a lefolyóba, a többi szar közé.
Szégyen ez a tetű az oldalon... :(
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Kisasszony, " arcán kaján mosollyal" - az nem kaján mosoly, hanem arcidegzsába.
Aljasok és kész: www.figyelo.hu/cikkek/377024_a_szerencsejatek_szovetseg_reagalt_az_ngm_kozlemenyere

Mindenkit letarolnak öt perc előnyért. Fair játék, gentlemen`s agreement? Hírből sem ismerik. A legrosszabb fajta bunkó gyökerek.

Szerintem Molnár - jájj, ez is egy zsidó, egészséges tőle idézni?? - Pásztor ikrei az einstandjukkal becsületesebbek voltak. Nem játszották legalább meg magukat soha.
@épészmérnök: Tényleg? Az legalább fájdalmas. Akkor valamit csak érez.
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: ja. A középiskolás korosztály tíz százaléka tanult akkoriban, az egyetemista korosztálynak meg kettő százaléka.
Jééé, csak nem??? www.borsonline.hu/20121003_amerikaba_menekult_az_irani_elnok_operatore_mnincs a Jobbikban valaki, aki pótolhatná? Szépeket lehetne forgatni ott. Remélem Orvbűn udvari kurva jól dotált fotósa, Burger Barna nem dobbant...
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Elmész te a büdösbe, Stefi. Az iratkozott egyetemre, aki akart, nem volt felvételi.

Urambátyáméknál elég volt az érettségi, hogy a fiúkat benyomják állami hivatalba, katonának, vagy papnak. Egyetemen tanulni? Ahol meritokrácia van? Ugyan már.

De mit magyarázgatok én egy rasszistának...
@épészmérnök:
Mivel teljesen felesleges ennek a büdösbunkónak bármilyen tényt, adatot hozni, ezért én alapból az ő szintjén próbáltam megválaszolni.
Nem volt mézes-mázas duma, puszta jelzős szerkezetekre szorítkoztam. Azt érti! Mást úgysem... :)
De becsüllek, hogy Te sokkal türelmesebb vagy!
@a szív fészkei:
Nem, dehogy, elrabolták azok a mocsok kapitalisták... :) Stefinek meg az agyát vitték... illetve dehogy, ahhoz kellett volna, hogy legyen.
Azért ha valaki beszélget még majd vele, kérdezzétek majd meg, hogy az IQ-ja mennyi?
A MENSA a mérvadó, nem a Der Stürmerben leközölt gyorsteszt!
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: Nem vagyok türelmes, csak tudom, hogy mások is olvassák a kommenteket, miattuk kell helyrerakni a nagyon nagy durva csúsztatásokat, és hazugságokat.
Azok a k.rva mail-ek... :))
Akkor kussolhat, a 132-vel.
152-156 között, MENSA méréssel.
@épészmérnök:
Az egész életük, kommunikációjuk mind csúsztatásokra és a cinizmusra épül.
Egyszer majd beomlik, de addig annyi kárt tesznek, amennyit nem szégyenlenek! :(
@Knósszosz: Már mikor elküldtem neki! De szegény Stefin húzza fel magát, mikor az egy senki.
Lehet számolgatni, amíg még van meló+fizetés és nem közmunkásként kell a régi melóhelyen alázódni a bazisok 47 ezerért: www.blikk.hu/blikk_aktualis/uj-ado-jol-jarnak-a-tehetosebbek-2112461

Mint a külügyben, a tévében és sok más helyen.
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:

Vitázni veled nem szokásom, ezúttal is verdikt van:

- nem szórakoztatod hanem hányásra ingerled a többieket. Ilyen bohócra semmi szükség.

Tipli. Végleg.

Innentől ahányszor visszajössz automatikusan kiváglak, moderálom a hozzászólásaidat és azokat is akik véletlenül reagáltak. Létezésednek nyoma sem marad. Téglagyárnál bejött, nálad is be fog.
@Fabius: @a szív fészkei: etc.

Szerintem végzetesen félreértettétek Stefánia kisasszonyt. Ő színtiszta paródia, mindazé, amit és ahogyan írt. Kifigurázza azokat, akiknek valóban így - vagyis ilyen panelek rugóira - jár az agyuk. Nézzétek meg, bármelyik hozzászólását ilyen szemmel elolvasva ordít ez róla. Vicc komolyan venni. Legjobban szerintem Szív asszony értette ezt meg, de ő sem egészen. Csak azt látta, hogy "Megmutatja, hová fejlődött Orvbűn Viktor, Horthy-klónná és a rendszere is annak a klónja kíván lenni... Stefinél jobb jelzőrendszer erre nincs", de azt ezek szerint ő sem, hogy Stefi nem Kumin-alkalmazott, hanem önszántából szórakozik ezzel, éppen azért, hogy görbe tükröt tartson (meg a műélvezetért, amit egy ilyen figura megalkotása és működtetése jelent). Lehetne így is unalmas vagy éppen ezen a műfajon belül tökéletlen, de nekem elég jónak tűnik. Pont a valószínűtlen eklekticizmusa leplezi le, a "parasztlány" és a működésének nyelvi és műveltségi szintje közti ordító ellentmondás, a fideszes és a náci kisember fejében élő zagyva és giccses világ motívumainak keveredése, a nyilvánvalóan karikaturisztikusan eltúlzott rajongás Orbán iránt, a szadisztikus náci személyiség időnkénti durva kirohanásai, Kurt úrfi teljesen ellentétes karaktere, de még az is, ahogy rajongó áhítatnak álcázva hívja föl a figyelmet valami fideszes baromságra (pl. a Kossuth tér átalakítási tervei).

Ha tévednék, végképp érthetetlen lenne, miért költene egy fillért is a Fidesz-agitprop önmaga ilyen hatékony lejáratására.

Van még egy figyelemreméltó eleme a kisasszony fellépésének: mindenkiből erőteljesen önmagát hozza elő. Kár lenne érte. :)
@Habakuk999:
Az nem jó, ha nincs állandóság, hanem az ügyeletes kurzus szájaíze szerint átkeresztelnek. De egyébként ez csak és kizárólag a jobboldal szánalmas(és tegyük hozzá, költséges, haszontalan)pótcselekvése.
Lennie kell egy közös(mondanám, "nemzeti", de nálunk már a budi is nemzeti, ezért inkább nem mondom) értékrendnek, amely szerint pl. Tersánszky Józsi Jenő mindenkor értékes része a nemzeti kultúrának, és nem cserélendő le négyévente egy senki által nem ismert papra.
Számomra is UNDORÍTÓ, amit művelnek: ostoba barmok.
Most kellene az a lángostor, hol van?! Írók, költők, minden rendű-rangú művészek?!
@londonterminals: való igaz, de kibaszott uncsi, és nem csak itt nyomul, és az egyszerűbb olvasónak hiteles a mondandója és a stílusa. A tudat alatt fertőz és rombol, a karakirozást csinálhatná kevésbé veszélyese.
@londonterminals:

Nem értettünk félre semmit. Stefi troll, tudjuk régen. Lehetőséget is kapott a játékra eleget, egyetlen kérésem volt: ismerje a jó ízlés határait.

Nem tette.

Én meg nem hagyom, hogy a közéleti viták és diskurzusok helyett a hülyeségével és a kiakadt reakciókkal legyen tele minden poszt. A figyelmeztetem, kivágom-visszaengedem játékon megszámolhatatlan esetben túl vagyunk. Aki egy szabadszájú közösségbe sem tud/akar beilleszkedni semmi módon, az kiesik a játszótérről.

Ennyi.
@Fabius:

Bocs, de hogyan lehet "a jó ízlés határait" túllépni egy _náci_ paródiájában? Ha értitek, mit csinál, hogyan nem érthetitek ezt?

És ha értitek, hogyan vehetitek komolyan? "Náci provokátornak" tartani, ahogyan Félázsiai Boli teszi, meg a maguk módján még néhányan, arra vall, hogy éppenséggel nem érti.

Ha pedig az a probléma, amit Cirbolya ír - meg te azzal, hogy a kiakadt hozzászólások töltik be a helyet -, arra válaszként egy "szabadszájú közösségben" a kultúrpolitikai óvatosság helyett lehet a helyén kezelni. Ti is az ő paradoxona csapdájába estek, ha kitiltjátok.

Ő színes jelenség, amit az orbánizmus rémálmától gyötört magyar társadalom termelt ki, ennyiben a kevés adekvát reakció egyike, amellett olyan, mint minden avantgard - ha az "egyszerűbb olvasók" nem értik, sőt, ha határeset is a közéleti viták kiforgatása miatt, arra sem jó válasz betiltani szerintem. Akkor belenyugszol, hogy ez a társadalom nem is juthat odáig sem, hogy a nyilvánvaló paródiát megértse.
@londonterminals: konszolidálódhatott volna eddig, ha akar, bocsánatkérései is álságosak voltak, néha tényleg bizonytalan voltam, hogy karakíroz, vagy tényleg ennyire idióta.
@londonterminals:
Akkor csak én lennék egy állat, aki meg még a humort sem érti? Nem biztos... :(
Van ilyen állat a mindennapokban is, boldog ember vagy, hogy te nem találkozol ezekkel.
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: az amúgy is beteg közhangulatot, nem kell itt is mérgezni, ha valaki ezt nem tudja felfogni, azt a legtöbb közösség kiveti magából. Már csak saját jólfelfogott érdekéből is. Kivéve a narancsbrancs, jaj még sem, hisz a nerteleneket ők is kivetik, lásd mai poszt...
@londonterminals: Hasonlóan gondolom, bár nem tudtam volna ilyen összeszedetten leírni.

"Van még egy figyelemreméltó eleme a kisasszony fellépésének: mindenkiből erőteljesen önmagát hozza elő"
Ez pontos megfigyelés.:)

Engem sokszor szórakoztatott.

És el kell ismernem, sok olyan témára hívta fel a figyelmet, ami fontos, ugyanakkor nem foglalkoztam volna vele.
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:

132?

Ugyan-ugyan-ugyan, ahhha, no persze. Higgyem is el...miért hazudsz kevesebbet a valósnál?

Ezzel végleg bebizonyítottad, hogy lényed kitaláció, te nem az vagy, akinek itt láttatod magad.

Csak szórakozol itt a jónéppel, egy kísérlet vagy, semmi több.

Kíváncsi volnék, melyik nick még a tiéd, persze más IP címmel...
@londonterminals: Ahogy írod, én eléggé azon az állásponton voltam első megszólalásától kezdve szinte , vissza lehet keresni - sőt vagyok is ezen a nézeten -, hogy ez a Stefi egy nethekk, egy paródia, vagy szociológiai teszt, vagy akármi, de nem valódi ember. Ennek szellemében cseverésztem vele. Tán kiderült.

De bocs, mivel én nem gépre kötött robot vagyok Navránál, Kuminnál és/vagynem szociológushallgató, avagy ebből doktorit író aspiráns, elfogyott a türelmem és az ehhez szükséges humorom. És van egy pont, ahol már nem szórakoztat - erről írtam eleget - személyes érintettségnél fogva, tehát kiszállok az össznépi stefizésből.

Ahogy kiszálltam Gábrielből is, akivel próbálkoztam, voltak közös pontjaink is, de az a mentalitás, amit pl. ő képvisel - valódi vagy hekk módon, nem is tudom - elborzasztott. De mindig azt tartottam, ne legyek annyira élből elutasító, hogy ne próbáljak párbeszédet folytatni, mert hátha, hátha.... Ám a saját határaimat nem akarom ezért átlépni. Mert vannak határaim , nem az ozmózis volt a jelem az oviban.

Elismerem, nem vagyok és bírok lenni hidegen és objektíven megfigyelő ebben a Stefi és Gábriel által állandóan előhozott "aki nem olyan, mint mi, azt simán kirekesztjük, noch dazu legyilkoljuk, ha nem megfelelő árjailag, így-úgy" témában és őszintén, mivel látom már (nem is vicces számomra) Orvbűn - legalább lelkiekben, ha máshogy nem teheti legnagyobb sajnálatára - erre való törekvését, én befejeztem az ezen való poénkodást.
Te, Fabius és ezer más csinálhatja, látni is fogom az eredményét szuronycsillanásban, amiből nekem tegnap elegem lett.

Kurt úrfi leleplezte magát, azzal nincs is gond. Valóban igazad van, amit belőlem előhozott Stefi hekk, az én vagyok: vállalom.

Amúgy én nem írtam, hogy tilcccsákk bee, ki, meg, le - én annyit írtam tegnap valóban besokallva, hogy tahótlanítottam és kész. Ez egyéni döntés, ettől más élvezkedhet vele, ahogy Gábriellel is azt teszitek.
@AKIsTUDATLAN: Igen ezt kérdem , mióta Tersánszky és Gelléri kiakólbólintásáról olvasok: hol őrjöngenek a művészek, az írók vállvetve jobberek és ballerek értük? József Attiláért azért eljött Szőts Géza novemberben tiltakozni a térre.
@londonterminals:

Sokáig én is paródiának vettem a szövegeit, de rájöttem, hogy nem az. Inkább duplacsavart alkalmaz.

Ugyanis a tartalmi mondandó pontosan megfelel a "hivatalos" kirekesztő álláspontoknak és szerintem azt ő komolyan el is hiszi, a magáénak vallja.
Ami megzavart engem is sokáig, az a köré tett máz a sváb parasztlány és a rajongó szüzecske öntetből. De szerintem épp ezekkel a túlzásokkal akarja elérni, hogy a tartalmi mondandója maradhasson, olvashatóvá váljon, ne repüljön kapásból a kukába vagy ne legyen rögtön lenácizva.
@a szív fészkei: „Az egyetemeken meg bajtársi egyesületeknek nevezett jobboldali diákszervezetek uralkodtak. Tagjaik fakultások és szervezetek szerint különböző színű tányérsapkát viseltek, katonás gyakorlatokon, felvonulásokon vettek részt. A kormány félhivatalosan támogatta őket, s a bajtársakat előnyben részesítette az állami ösztöndíjra pályázók között. Az egyesületek védnökei, az úgynevezett dominusok pedig - javarészt jobboldali közéleti előkelőségek - a már diplomát szerzett bajtársaknak nyújtottak segítséget: a szabadkőműves szolidaritással hasonlatos eréllyel vetették latba befolyásukat, hogy ezeket a "nemzethűség szempontjából megbízható" fiatalembereket - miként mondani szokás volt - állami hivatalokban vagy jelentősebb magánvállalatoknál gyors előmenetelt ígérő állásokba juttassák. Elvi szempontból se a dominusok se a félhivatalos pártfogók nem helytelenítették, legfeljebb a külföldi sajtóvisszhangtól tartottak kissé, amikor a bajtársak a tanévek kezdetén rendszeresen zajos és brutális zsidóveréseket szerveztek a tudományok egyébként álmos unalmat árasztó csarnokaiban, hogy elriasszák az egyetemekről a különben is csak korlátozott számban felvett izraelita diákokat. Ilyen elundorító visszfénye volt a hivatalos politikának a budapesti főiskolákon...”

- Szász Béla: Minden kényszer nélkül

www.irodalmijelen.hu/node/5520
süti beállítások módosítása