Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @Neytiri1: " miért reméled, hogy nemsokára vége lesz?" Egyszerűen azért,mert az ukránok élőereje ... (2024.12.22. 12:55) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.06.13. 05:13 Fabius

Bankadó, banknyali, nagy baki

Címkék: gazdaság fidesz orbán viktor bankadó

Orbán Viktort gyomron vágta a valóság. Amíg sípolva igyekezte kiheverni a rekeszizom szorítását addig volt ideje gondolkodni, vajon hogy jutott el idáig. Mennyire volt okos dolog halálra szívatni a gazdaság hitelezőit, mennyire volt okos félévente segget csinálni a szájából. Most meg ott rongylábazik a ringben, fejében zúgnak a baj-van-baj-van harangok, és igyekszik lábon kihordani az összes felütést. 

 Ha egy miniszterelnök aláírása annyit se ér, mint a papír amire rákerül, ha a Bankszövetségnek adott szavának érvényessége nem tart öt hónapig, akkor van az, hogy a beintő és tőkét kivonó anyabankokkal szembeszállásra szövetségeseket kéne keresni. Meg lehet próbálni a velünk még szóba álló Visegrádi Négyeket összefogni, és egységes fellépésre bírni. Gond akkor van, ha a szövetségesek egyhangúan kijelentik: náluk gazdaságpolitikát írnak szakemberek, nem győzelmi jelentéseket és frappánsnak hitt hazugsághalmazt kusza tekintetű féleszűek, úgyhogy köszi, de a magyarországi Apró Szent egye meg egyedül amit főzött a szentséges jobbkezével, az ő viszonyuk a bankokkal felhőtlen.

 Szar lehet most Orbánnak lenni. Képzeljük el, hogy a foci EB iránti lelkesedésből nyálzik, mint az állat, és az ilyen hírekre mennyire keserűvé válik a nyálözön. Bazz, ha ebből egy petty is lecsöppen, akkor mellbimbóig átmar zakót, inget, atlétát. Különösen, ha el kell menni a sógorékhoz jobb híján, és ott kell felcsúti der bunkóst táncikálva kelletnie magát, hátha vonzóbbnak látszik tőle majd az ország. 

 Ez se könnyű, ha egy miniszterelnökről köztudott, hogy nem azt kell nézni amit mond, hanem amit tesz. De amit tesz is visszájára fordítja minden további nélkül, az aláírást átfirkálja, a szerződést semmisnek tekinti ha újabb adó kivetésére kényszerül. Ilyenkor jön az a lemez, hogy hátizééé, a bankadó az brutális volt, mea culpa, mea maxima culpa, de most aztán - lehet - kivezetjük mindjárt 2013 január elsejétől. Persze, hogy lehet. Ez az a lehet ami annyit tesz, nesze semmi fogd meg jól, ha tényleg ilyen hülye vagy, hogy a félévet se élt megállapodás után is elhiszed, akkor megérdemled. Ezen a ponton úgy érzem az osztrák bankárok és üzletemberek nehezen tudták eldönteni, Viktoron röhögjenek jobban, vagy Butagyuri Economistnak írt válaszán, esetleg a tényen, hogy Viktor még mindig hagyja a bolondot beszélni és levelezni.

Az biztos, hogy párás tekintettel hagyták el a termet. Remélem volt aki elmagyarázza Kedves Vezetőnknek, hogy bár a könnyeiket törölgették, nem meghatotta őket.

 

 

489 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr64584797

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit jelent, hogy Matolcsy György regrediált a CNN-interjú alatt? 2012.06.13. 17:23:26

Még a nyelvecskéjét is kidugta izgalmában, annyira figyelt a CNN-interjú alatt, miközben Richard Quest ezt kérdezte: * Everything I read is roundly criticizing the stewardship of the economy at the moment for the unconventional, for all the things that...

Trackback: Matolcsy ölni tudott volna, amikor Quest a katasztrofális magyar helyzetről kérdezte 2012.06.13. 16:56:54

A lassított felvételen jól látszik, milyen indulatok feszülnek benne, miközben fogalmazza Richard Quest zátonyra futó magyar gazdaságról feltett kérdésére a “tündérmesés” választ. Nem vagyok pszichiáter, de nagyjából így képzelem el annak a...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.06.13. 09:18:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem ártana tájékozódni a "szegény " bankok tekintetében.Ugyanis teljesen nyilvánvalóvá vált hogy a bankok legtöbb esetben törvénytelenül jártak el és még a nemzetközi bíróság is megalapozottnak mondja ki, jogosan lehet bírósági eljárást indítani a hitelfelvevőknek a banki eljárások ügyében.
Szlovákia most vezeti be ugyanazokat az adónemeket amit Orbán bevezetett,csak még durvább formában.Azonkívül más országok ugyanígy cselekedtek. Nem titok,hogy a bankok hatalmas pénzeket söpörtek be, majd csődre hivatkozva, az adófizetők pénzéből kisegítést kértek.Vagyis duplán akarnak bennünket lenyúlni az úgymond "tisztességes" bankok. Csak sirassátok őket.
@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: meg az orvos pajtásaim és a mérnökök,meg szakmunkésok,csak a semmirekellők maradnak otthon,mint Romániában is történt
Nemzeti inzultáció:

Vannak, akik szerint Trianon miatt volt a nemzeti politika. Mások szerint a nemzeti politika miatt volt Trianon. Ön mit gondol?
@wanekus: Természetesen a Piramist. Közepére a Szarkofágot, mellé a Kollégiumi Szobát.
A Feltöltés Napját pedig nemzeti ünneppé tenni.
Nemzeti inzultáció:

Vannak, akik úgy gondolták, hogy a haza nem lehet ellenzékben. Most úgy gondolják, hogy ellenzék nem lehet a hazában. Ön mit gondol?
@tucano:
issu seja um estado muito bom sómente gozar o orçamento rico pelas taxas se fodasse bem rsrsrsrsrsrs RJRJ-Sampa carnaval para sempre
@wanekus:

aki bármit gondolni mer az ellenség
@torró:

Icipicit eltévedtél Szlovákiával. Kb mint a Jereváni rádió. De az igaz, hogy az egykulcsosukat kibaszták a picsába. Olé! Kövessük őket.
@wanekus:

kavarodás, a nemzeti politika miatt van nemzeti politika és trianon miatt van trianon meg a székelyhimnuc

csomó került a fapapucsba már a Huntelaar sem tuggya bedugni pedig a labda kerek
"@wanekus: Ehhez nem szabad hozzátenni semmit. Jöhetnek a kőfaragók.
Nemzeti inzultáció:

Vannak, akik szerint Brüsszelben kokikat és sallert oszt. Mások szerint se nem oszt se nem szoroz. Ön mit gondol?
vitéz Thapóccay néma bárány!
Nincs semmi tévedés.Igaz csak bejelentették a szándékot, ugyanúgy mint az egykulcsost. Mondjuk szerintem Orbán is szívesen megszüntetné már, csak ugye az ciki!
Nemzeti inzultáció:

Vannak, akik szerint békemenet. Mások szerint békeharc. Ön mit gondol?
@pandacsökiboborján:
"... a semmirekellők maradnak otthon,mint Romániában ..."
Hm. Erről mit mondanak az olaszok, spanyolok, franciák?
Megkaptam a másodosztályú focista fostalicska kérdőívét. Hát a legszolidabb kifejezés rá a szánalom...
Ekkora manipulatív, sugalmazó és célozgató szarkupacot azért összedobni, na ez nem semmi munka! :))
Állandóan lenyáladzik egy evidens felvetést, pl.
"Vannak, akik szerint..." és itt, egy teljesen egyértelműen logikus tétel jön, majd alig manipulatív módon folytatja, hogy "Mások szerint..." - ejj, ez azért annyira átlátszó fostalicska DM levél lett, hogy a lábost és késkészletet kínálgató kisebbségi harcos különb dumával jön eladni a hulladékát!
Viktor, Viktor, nyomtathatjátok ezt akár aranyozott papírra is, ez akkor is csak egy szar, tré munka gyümölcse - az is igaz, hogy van az a növényi szinten lévő réteg, aki ezt beveszi. Bár ez bevett már eddig mást is... :)
Nemzeti inzultáció:

Vannak, akik szerint Ön mit gondol.
@sörtelen: én dolgoztam olaszokkal,azt mondták a románok kurva jól dolgoznak,de nem jó emberek...de ők,dolgozni mentek külföldre,am agyarok meg 4 évente megválasztják azt a faszt,aki megígéri nekik,hogy továbbra sem kell törni magukat...
@torró: Melyik a jobb?

a. drága a hitel
b. nincs hitel

Értem én mire gondolsz, természetesen tegyenek igazságot a hitelek ügyében. De ugye nem arról van szó, hogy a hitelesek helyzetén könnyítenek (ami szintén nem száz százalékig a bankok hibája), hanem arról, hogy róluk húzzák le azt a pénzt, amit az állam elpazarol, tönkretéve ezzel a pénzpiacot. Tehát nem a bankokat félti a nép, hanem arról van szó, hogy nem tudsz vállalkozni, nem tudsz építkezni, stb.
@rodeo36: no brasil as taxas também estao muito altos, fodam se, e que nós ganhamos com isto? Porra nenhuma.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Azok? Persze, hogy tudjuk.
Alien-ék, a Micimackó Falloszról, amint épp Felcsút irányába készülnek a Szent Magyari Fődet széjjel lézersugarazni és beszántani fosatós babbal...
Te, ha egy ilyen szar levelet szerintem egy első féléves marketinget tanuló hallgató összerakna, ebben a formában, az indexét kiba.znák az ablakon, utána meg a figurát.
Ez a szerencsétlen politikus csürhe és a majom képviselők az üzleti életbe éhen döglenének a korrupció és a kéz-kezet mos típusú pitiáner játékaikkal.
Olyan hírük lenne, hogy kerülné mindenki őket, mint a fostos kutyát.
@Fabius:
Ugye-ugye! Így jár aki M1-et néz! Vagy netán a NER kompatibilitásodon dolgozol? Mert ideje lenne, hogy végre valami elismerőt is mondj Viktorról. Nem elég ez a sok szép kép, amit összeütsz róla!
Különben is, szerzői jogi része?? - jut eszembe, ma láttam agyhalott kánkános csávót valami blogon. Csak nekem nem hiányzik?? :DDDDD
Tényleg Stefke Trollocska sem volt boldogítani? Ejjj, már ezek is erodálódnak? Vagy másik gyógyszerre állították át őket?
@Fabius:
Vagy 10 perce olvastam pont el. Agyhalott narancszombi már nyalásról fantáziál ott, a kommenteknél.
Na, csak kijön mindig az a tudat alatti szervilis formájuk... :)
Egész nap nem tudom megnyitni a HVG cikkeit... :(
@Fabius: :-D
Na itt osztják az észt: hvg.hu/velemeny/20120612_schmidt_maria_baloldal

Azért Schmidt Mária mindenesetre nagyon megnyugtató a végtelen empátiájával. Ezt más is észrevette: mariablogja.wordpress.com/2012/06/07/schmidt-maria-olcso-kisigenyu-szorgalmas-magyar-munkasokat-akar/

Életrajzához annyit,hogy a férje szociológusként - amiből ugye éhen halni lehetett mindig is - váltott és belelendült az ingatlanozásba; abból lett milliárdos. Majd miután meghalt, özvegyként lett Marcsika ennyire gazdag,benne a 100 leggazdagabban... De gondolom főigazgató asszonyként se száraz kenyérhajat kap, noha a múzeumi dolgozókat sose fizették túl és most kurvára leépült ott minden. index.hu/video/2012/01/20/muveszettorteneszek_lesznek_a_teremorok_a_nemzeti_muzeumben/

Tudományos munkája: hát mit mondjak... Akit érdekel, nézze meg, miért perelte be őt Eörsi István.

Értem, hogy Kína a nagy vetélytárs, de oda visszamenni mégsem akarnánk, nem? Én bárkit látok a közelemben, mint az állat húz. Gyakran szarért-hugyért, gyakran feketén, mert nem jelentik be, arra nem fusssa a jaumagyri vállalkozónak... A kis röhej pénzéből ő fizet maga után mindent. Ha épp kap melót.
Aki szellemi dolgozó - hajtott talán többet is , mint Marcsika az egyetemi padokban és utána saját erejéből - az 10 órázik naponta, és bemegy néha szabadnapon is.

Az ellustultakat én a parlament környékén látom leginkább, kiba sok juttatásért semmit tenni, csicskázva. Természetesen lehet 85 évre emelni a nyugdíjkorhatárt, csak már 40 felett már szinte esély sincs melót találni. Természetesen a csodásan szervezett közmunka hatalmas szabadságot ad az azt végzőknek, pláne, ha 9 forintjával fizetik ki hetente. És így tovább.

Hegedűs Zsuzsa mellé kellett ilyen megértő női finomság már.
De legalább ezek se jönnek ide www.hir24.hu/gazdasag/2012/06/13/nem-jon-a-kia-es-a-bmw/

És nem biztos, hogy csak rabszolgákat akarnának. Hanem valami biztonságot, mondjuk 10 percre. Amit államtitkárként nagyon bír garantálni Szijjártó, képzelem.
Viktor most arról beszélt, hogy lemond a bankok pénzéről.
Lesz, amikor kellenei fog még neki, de a bankok nem adnak majd.

Hitelt ugyanis csak adnak, aki "hiteles".
Viktor viszont nem az.
Schmidt szerint "A 2010-ben kétharmados választói felhatalmazással kormányra került Fidesz-KDNP mára olyan modern tömegpárttá, olyan középpárttá, sőt mozgalommá vált, mely egyaránt vállalja a hagyományos baloldali, eltartott, alkalmazotti csoportok illetve a középosztályba tartozók, valamint az oda igyekezők érdekeinek képviseletét."

Már ki se látszik a feje a drága MODERN????egypártjából. Ahoj újra kádári seggmeleg, tényleg! Volt már ilyen, ami felvállalt mindent, nem is kellett más mellé. Amiket a Fidesz mellett ömleng össze, az még vadabb, mint ez a "merjünk kínaibbak lenni!" rizsája.
@tucano:
eu cobrarei minhas taxas pelo fodidinho de cada puto umas porcentagens em 35% por cada fodidinho ou chupadela, lambiada será por baixa taxa para salvar linguas para outros días

rsrsrsrsrsrs

muitinho bom guaniquiqui
@a szív fészkei:
nem az a baj, hogy ezek nem jönnek, hanem az, hogy azok akik vannak is gondolkodnak elmenésen, a helyi piac léte vagy hiánya hatalmas kérdés, ha van helyi piac és szerviz akkor az egész szinte ingyen van a gyártónak, a szaldó akár 3 vagy 4szeres hasznot is mutathat, mig a piac hiánya egy csomó plusz költség ami profitcsökkenés azaz a szaldó csökkenése, néha majdnem nullára

és ez adó meg vámrendszer kérdése amihez köztudottan a matt olcsy és gazdája zseniálisok

brühühühühühühü
@wanekus:
azt gondoltam, hogy egyetértek
@rodeo36: Olvasd Schmidt Mária agymenését:[..]"1994-és 1998 között, amikor a baloldal kétharmados túlsúlya határozta meg a magyar politikai mezőt, a FIDESZ modern jobbközéppé szervezte a széttöredezett jobboldalt, vállalkozott mindazok politikai képviseletére, akik érdekeltek voltak a posztkommunista struktúrák lebontásában. Ezek közé tartoztak a vállalkozó kedvű, önfenntartó rétegek, a középosztályhoz tartozók, illetve azok, akik a középosztályba akartak betagolódni. Határozott és lendületes politikájuknak köszönhetően 1998-ban vezetésükkel jobbközép koalíció alakíthatott kormányt.

A jobboldal frissességet, fiatalságot, a legjobb magyar tradíciók képviseletét és folytatását, sőt korszerűvé tételét ígérte a magyar társadalomnak. Új nyelvet, új kulturális preferenciákat állított és ezzel maga ellen hergelte mindazokat az erőket, akik a status quo fenntartásában voltak érdekeltek. A jobboldal tehát, mint ahogy a térségben még oly sok helyen, azokat a politikai erőket képviselte, akik változást akartak, kezdeni akartak valamit az életükkel és nem elégedtek meg azzal az értékhiányos világgal, amit a posztkommunisták berendeztek a számukra. 2002-2010-ig még egyszer újra a posztkommunisták kezében egyesült a politikai, kulturális és gazdasági hatalom, hogy aztán a huszadik század végével, restaurációs kísérletük végleg kudarcot valljon."

A Fidesz modern, új nyelvet, új kulturális preferenciákat állított" - te ez melyik dimenzióban élt? Koronaúsztatás, ötezer Szent István szobor gyártása, vissza harmincasokba - ez az új és modern? Meg Kövér mostani hamuba sült ámokfutása? Az iskolák egyháziasítása, stb.stb. Eldobom az agyam. Marcsika kicsit elvetette a benyalintási Guinness-rekordot.
@dr. Bubó: A kisdolgát már elvégezte,mikor fejre állította az embereket!A nagy dolog,hogy ezután saját magunkat szarjuk le!
@rodeo36: ser cafetão é emprego lindo:)
Bár nekem a szomszédoknál a chulo, mint kifejezés jobban tetszik:)
@a szív fészkei:

tudod nálam van egy szint, ami alatt zúzmóvá válik bárki, és attól kezdve számomra nem létezik

a smuccmara és a többi agyament zúzmó már olyan színtre sűllyedt, hogy onnan már nem látható a valóság...

most jövök majd azzal, hogy Lenin és a többiek jól látták, amikor már az uralkodó osztály nem bírja fenntartani és az elnyomottaknak már minden mindegy akkor jönnek a lámpavasak, a francia forradalom a legjobb példa erre, sehol soha olyan mély változások nem jöttek létre, mint ott és akkor...nem kell arról beszélni, hogy igazság meg emberség

bizonyosan láttad -és ha nem azonnal keress rá- azt a francia filmet amelyben egy orvos -mivel megerőszakolták és kinhalállal megölték a feleségét- egy vidéki kastélyban ami az övé az egész német alakulatot szisztematikusan és egyedűl kiírtotta mint a DDT a tetveket, egy orvos aki gyógyításra esküdött nekiáll hideg fejjel ölni és élvezi, ahogy rettegnek és nem tudják elkapni...és győz

nem megy másképpen vagy rothad még egy kicsit -majd te is meg Fabius is jöttök a demokráciával- és utána de eljön, ki kell írtani a kórokozókat, mindet, nem maradhat meg egyetlen egy sem...23 év sok...? nem elég, hát szörnyűbb lesz...de ezeknek mind a lámpavason lesz a vége...és az én látomásom az, hogy a békamenet tagjai lesznek az élen a kötelekkel és horgokkal fejüket veszítve és üvöltve mert amikor valaki assziszi barát és kiderűl hogy szarmosó rongyot csináltak belőle kihasználva akkor az uccsó láng kigyújtja az erdőt és akkor megtisztúl és gyorsabban frissebben új és szép erdő nő a helyén EZ A TERMÉSZET RENDJE
@tucano:

rsrsrsrsrs os húngaros são paneleiros...

cafetão...não mã, más verdade o chulo é melhor para mim também...eu peço que entre os putos de RJ e Sampa sería melhor que entre os paneleiros húngaros...mas alegres são
@torró:
"
Szlovákia most vezeti be ugyanazokat az adónemeket amit Orbán bevezetett,csak még durvább formában.Azonkívül más országok ugyanígy cselekedtek.
"

A szlovák banki különadó tervezet bevétel 100M euró. Legyen 30 Milliárd forint.
A magyar meg nagyjából
200 Milliárd forint.

A GDP között van kb. 30% különbség. Tehát kb. 5X akkora az adó nálunk mint a tervezett nagyon durva szlovák bankadó.

Az ötöd akkora adó nem nagyobb, mint a nála 5X nagyobb:)

Jobban olvass utána ezeknek a dolgoknak kérlek.

Ez a folyamatos más példákkal való takarózás meg olyan, mintha a saját gyerekedet egy amerikai korház helyett, mondjuk egy nigériaiba küldöd szervátültetésre, hiszen az amerikaiban is hallnak meg emberek. Nonszensz. Óvoda.

Meg lehet nézni, hogy hova vezetett a bankok baszogatása. A körülöttünk lévő országokban ahol nem cseszegették őket, ott nagyjából 2-3%-al alacsonyabbak az EUR/CHF kamatok.

Csak a lakossági ingatlan CHF/EUR állományon nagyjából 50-75Mrd forint évente a + kamatteher, amit a bank beszed a hitelesektől és odaad az államnak.
Én ezt egyébként nem is bankadónak hívom, hanem : "hiteleseket terhelő további hozzájárulás az állami kiadások fedezetére"

Mindig is jó az okos 3. szereplő, aki megvéd minket a bankoktól a bankadóval:)

Pedig megvédeni nem a bankadóval kellett volna, hanem a felügyelettel. Illetve utólag azokkal a szerződéses kitétekel, amelyek nem állják meg a helyüket a Ptk. szerint.

Ezek miatt szívjanak is a bankok.
Nemhiába terjedtek el külföldön a "X" alapkamat + 1-Y jellegű hitelek.
Nálunk meg kb. a bank kénye-kedve szerint emelhette a kamatokat, miközben pl. a svájci jegybank meg a béka segge alá csökkentette az "X" tényezőt, vagyis az alapkamatot.
De ne az állam mint 3. szereplő "lopja" el a bankoktól a pénzt, és játszon belőle cukros bácsit, hanem szabályozza a bankokat, hogy ne "lophassanak" annyit, ha már minden kapitalista tolvaj :)
@rodeo36: derekasan megfogalmazott általános kurvaanyázás. és igaz. "de a banki hitelek nélkül..." , "gazdaságot segítik a hiteleikkel"...el van baszva az egész,hogy hitelből kell fejlődni. ha nem vinnék el adóba a fele pénzem (fele,höhö...),hogy aztán abból tőkésítsék fel a faszomtudja,milyen alapot,aki majd kölcsön ad a bankon keresztül nekem,hogy tudjak fejleszteni,legfeljebb éhen halna a sok parazita,nekem meg lenne egy boldog,nyugodt életem lakatlan sziget nélkül. "nem jönnek a befektetők",ja,az itthoniak is csak berántják a rengeteg, életbiztosításnak meg magánnyugdíj-pénztárnak nevezett piramisjátékba csoportosított "kitűnő befektetést",aztán hanyatt-homlok rongyolnak vele a tőzsdére,rittyentenek csilliárdos irodaházakat,járnak a vezetőik menőbbnél menőbb autókkal,a pórnépet kifizetve éves hozamnak nevezett 4,5 százaléknyi aprópénzzel és én vagyok a csaló bűnöző,ha nem adok számlát 12.000 Ft-os munkadíjról. apjuk faszát. :)
Nos! Értelek benneteket, de az éremnek több oldala van. Itt egy videó Dr Léhman György ügyvéddel történt interjú , ami a bankokról szól. Ha valakinek derogál,hogy az ECHO tv-n megy, akkor csak hallgassa ne nézze. Szerintem megéri! Ez is történet!
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-Yh8GX09O8c&gl=GB
Pár évig a bankok nem kamionnal, csak talicskával vitték ki a pénzt az országból. Szegények! Nem baj, most jöhet ismét a kamion. De neked ettől nem lesz jobb. Nem lesz több munkahely - ahogy külföldön is inkább államkötvényeket és hasonlókat vettek a bankok a feltőkésítésből mint hogy a gazdaságba fektessenek. Mert hogy nem akarnak kockáztatni.
@torró: Csak nem a Lehmann Brotherstől van az ügyvéd úr? Tetszik ez a heroikus küzdelem, amellyel a személyes hülyességet jogi úton szeretnék semmissé tenni a devizahitelesek. Olyasmi ez, mint a "nem volt taggyűlés".

De, tegyünk igazságot! Minden devizahiteles, aki ráfaragott, számítsa ki hol tartana, ha eredetileg forintban vette volna fel a hitelt és ha ehhez képest bukóban van, akkor ne a bankoknak, hanem a kormánynak nyújtsa be a számlát a forintárfolyam szándékos lerontása és a gazdaságpolitika hitelességét kifejező CDS-felár elbarmolása miatti veszteségek megtérítése végett. Ha sikerül azonosítaniuk, ki az igazi bűnös szerencsétlen sorsuk alakulásában, akkor én is eltekintek attól, hogy a káraikat végső soron majd nekem (minden adófizetőnek) kell megfizetni. Ha ez a kormány eltakarodik végre, szívesen fizetek akár több adót is, ha lesz még munkám.
@midnight coder: Az hogy megindult az eszeveszett lakásépítés állami támogatással, az az előző Fidesz kormány sara. Persze akkor logikus volt, mert az állami ÁFA bevétel több volt, és a költségvetés összességében jól járt.
Na meg az egész fejlett világ hitelből pörgette a gazdaságát.
Az már keményen Megyóék és Gyurcsiék bűne, hogy ezt nem fogták vissza, de hát a pannon puma ugrásának hosszát ezzel is akarták nyújtani. A főbűnük az, hogy nem hoztak olyan törvényt, hogy az adós csak a jelzálog tárgyáig tartozik, ha nem tud fizetni, az elúszik, de szabadon elsétálhat. Akkor eleve nem lett volna autóhitel és a lakásokra is sokkal megfontoltabban hiteleztek volna.
Hozzáteszem, a lakosság lakáshitel állománya 870 milliárd, míg a nyugdíjkassza éves hiánya 880 milliárd, úgyhogy nem a bankok a mi nagy problémánk.
@midnight coder: A talicska stimmel, de nem akkor, hanem most viszik ki a pénzt. Leállt a hitelezés, az anyabankok visszaveszik a tőkét itteni leányaiktól. Korábban fordítva volt, a felvett hiteleket pedig egy működő piacon vissza lehetett fizetni.
nu pagagyí!
Én azt bírom, hogy minden áron csak ezt a kormányt akarjátok felelőssé tenni minden problémáért. Ők egy következményei az elmúlt éveknek.Megtehették volna azt is, mert csak hajszálra voltunk tőle, hogy bejelentik a csődöt. Lehet hogy jobb lett volna? KI tudja? Minden esetre az a baj, hogy ilyen pénzügyi és gazdasági körülmények között vergődő kormány, kizárt hogy rövid idő alatt, főleg mindenkinek tetsző intézkedéssel, egyenesbe tudja hozni az országot! Megmondom őszintén, én az Orbán helyében nem törekedtem volna nyerésre, mondván, aki elcseszte hozza helyre az! Ez a helyzet akármilyen kormányzó pártot taccsra vág, mert nincs jó megoldás. Valakinek szívni kell , csak az a kérdés, kinek?Ám ne legyenek illúzióink, ha buknak is, nem leszünk jobb helyzetben.
nyilvánvalóan paradigma váltásra van szükség. első lépésként javaslom, hogy a bankokat nevezzük át sülbigévé, a monetáris politikát mezei bálnává, a pénztoló talicskákat és a nagyívű kamionokat pedig lássuk el veszélyes áru szállítását jelző táblával. a kreszt tegyük unortodoxxá és a hagyományos sofőri tányérsapkát pediglen cseréljük le csörgős sapira, a sofőröket lássuk el matolcsy kitűzőkkel és biztosak lehetünk abban, hogy a haza fényre derül. vidoviczki kollega alkalmazása a felvirágoztatásban még megfontolás tárgyát képezi, tekintettel az elmúltnyolcév alatt keletkezett selmeczigabriellára.
hacsaturján !
Ezt megérte megvárnom:))))
De most már termelni kell. Magamnak! További jó eszmecserét!Kikapcs.
@torró: Így leegyszerűsödött a politika. Orbánnak nyernie kellett, mert "megnyerte" az embereket a populista uszításával. Az előző garnitúra, már semmit nem tudott volna csinálni, ami érdemben javította volna az ország helyzetét.

Orbán, igya meg amit kotyvasztott! Azért remélem, annyi haszna lesz országlásának, hogy pofázással és handabandázással nem lehet még egyszer hatalomra kerülni. Egy apró probléma azért még van, halvány gőzöm sincs, hogyan lehet ezektől búcsút venni, bár @rodeo36: tesz egy gondolatkisérletet a helyzet megoldására.
Még egy, aztán befejezem, mert körmömre ég a munka. Matolcsyéknak sikerült kereszteznie a kapitalizmust a kommunizmussal. Mindkettőböl a rosszat vették át, se piac, se jólét.
@a szív fészkei:
" Természetesen lehet 85 évre emelni a nyugdíjkorhatárt, csak már 40 felett már szinte esély sincs melót találni. "

Ez a dolog lényege: a korhatáremelés arra irányul, hogy a nyugellátásra jogosultságot de facto megszüntessék. Ez a nyugdíjrendszer megszüntetésének legpraktikusabb módja, ami akkor fog teljes lendülettel beindulni, amikor azok, akiktől eloroztak háromezer-milliárd Ft-ot (plusz kamat)a korhatárhoz érkeznek. Így nem kell majd kifizetni.
A Párttagok köszönése:szabadság,elvtársak! Tovább a Lenini...ööö bocsánat:Orbáni úton,jövőre eljő a tündérmese.Az el,nyilván.Adolf Hitler egyik propagandabeszédében mondta:"Adjatok öt évet és nem ismertek Németországra". Így történt szó szerint.Tündérmese...
Ojaj, sír a bankszövetség, sírnak az osztrák bankárok, üzletemberek, ójaj, nem hiteleznek nemlétező virtuális pénzeket, ójaj, mi lesz itt???

Észre kéne már venni hogy rohadtul kipukkant a kamupénzből futatott gazdasági növekedés. Mert nem azért van válság, mert nem hiteleznek a bankok, hanem mert korábban irtózatos mennyiségű olyan pénzt hiteleztek, ami nem létezett...

Namost a bankokat vagy hagynjuk csődbe menni, azaz legyen kapitalizmus, hulljon a férgese, vagy csináljunk valami normális, szolidáris, emberközpontú társadalmi berendezkedést. Mondjuk a bankárok mindkét esetben sírnának :)
A bankok elcseszték rendesen, miközben a legjobban fizetett és legjövedelmezőbb szektor volt évekig.
@gmower: Szerencsére most már Te sem vásárolsz kamupénzből kamuautót hitelre. A külföldi bankoknak Magyarország nem tétel, felszámolják itteni tevékenységüket, a bankadófizetési kötelezettséget ráhagyják az OTP-re, Gránit bankra, Széchenyi bankra, takarékszövetkezetekre, sarcolják ők a magyar embereket.
@ne most: japersze..

nem az egysegsugaru suttyoparaszt cseszte el, aki chf hitelbol vesz autot, lakast, nyaralast, plazmatvt.

a bank a hibas:-)

nem kellene lecsukni a kocsmarosokat szerinted? evi 8000 ember hal meg alkohol okozta cirozisban. gyilkosok:-)

a hitel is olyan, mint a szesz. esszel, kulonben rakursz. es a te hibad, nem aze, akitol veszed.
@nu pagagyí: De,tétel ! Sehol máshol nem kaszáltak annyit,mint nálunk. A "frank alapú forinthitel" nevű szélhámossággal az itteni leánybankok több hasznot zsebeltek/zsebelnek be,
mint a nyugati anyabankok összesen. Krokodil-könnyeket hullatni szegényekért igencsak baromság.
Ettől persze Matolcsy egy fasz,már az első Orbán kormányból is kibukott,rejtély,mivel eteti
/vagy zsarolja/a főnökét?
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A suttyoparaszt nem tart nagyobb székházat, mint a parlament, nem fizet ezer alkalmazottat, nem keres havi 8 milliót a főnöke stb. Továbbá itt a suttyóparaszt a vevő és tipikus magyar banki hozzáállaás suttyoparasztozni a vevőt. Önmagában ez utóbbiért is megérdemelnék a bankok a lefolyót.
@nu pagagyí: Ha nem lenne tétel, már elhúztak volna már innen. Valójában nagyon is nyereséges volt, főleg a minimális kockázat miatt, mert itt lehetett 50% letétett kérni meg 3x fedezetet, egyoldalúan módosítani, a kékre azt mondani, hogy piros és magáncsőd sem létezik.
Röviden faszlógatással is lehetett milliókat keresni.
@vezér01: Matolcsy élre tolták mint egy majmot, közben a háttérben megy az úniós pénzek leosztása.
@ne most: az nem vevo aki felveszi a hitelt es nem fizeti, hanem legjobb esetben is suttyoparaszt.

megerdemelnek a lefolyot, voroske?:-)

es mit gondolsz, te nem csusznal utanuk sikitva?:-DDDD
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Úgy nézek ki, mint aki sir a bankokért. A bizalmat eljátszották, roló.
@ne most:
A bankokat, a bankrendszert, a pénzvilágot lehet utálni és mindenért hibáztatni. Azt azonban el kell ismerni, hogy a világ minden országában működnek bankok. Banki hitel nélkül leáll a gazdaság. Hitelt felvenni nem bűn, nem ostobaság és nem valami nemzetvesztő idegenlelkűség. Ha a hitelt olyan célra veszed fel, ami kitermeli a törlesztőrészletet plusz ezen felül még hasznod is marad, akkor minden rendben. Ha azért veszel fel hitelt, mert nagy értékű vagyontárgyat veszel (ház, lakás, autó)akkor is minden rendben, mert alig van ember aki készpénzért tudna házat, vagy autót venni. Ha jóval a lehetőségeid felett veszel fel hitelt, az nincs rendben. Egyébként nem csak gazdasági analfabéta panelprolik vettek fel hitelt plazma tévére! Gazdasági társaságok, önkormányzatok is milliárdokat vettek fel, pedig náluk gazdasági szakemberek döntöttek a hitelfelvételről!

A bank szükséges rossz. A bankrendszer nem szeretetszolgálat, hanem erősen profit érdekelt társaság.

A bankrendszert nem ellehetetleníteni kell (visszamenőleges adók, kiszámíthatatlan törvények, kreatív extra sarcok), hanem partnernek tekinteni és szabályozni a működésüket. Egy bank csak azt teheti meg, amit az adott ország törvényei lehetővé tesznek neki!
@nu pagagyí: Nekem egy igazi, hamarosan 13 éves autóm van, amit kp-re vásároltam, mert én nem dőltem be a hülye kereskedőnek, hogy jobb lesz nekem, ha nem fizetem ki kp-ben, ami ott lapult nálam, hanem vegyek fel rá hitelt... De sajna sokan bedőlnek a dumának, így az államnak kutya kötelessége a kis állampolgárait megvédeni az ilyen sakáloktól. Ennek legegyszerűbb módja a magáncsőd, valamint a csak a fedezetig érvényesíthető követelés lenne, de legnagyobb sajnálatomra ezt még a jelenlegi kormány sem meri meglépni. Puhapöcsűek...

A külöldi bankok távozását pedig alig várom, de érdekes módon még mindig megéri nekik itt lenni, adóstúl, mindenestül. Miért? Azért mert eddig szarrá keresték magukat, és nincs az az adómennyiség, ami a nyereségüket negatívba vinné?
@ne most: egyebkent meg tudod, volt az a szechenyi nevu figura. nem a konyvtaras, a masik, a fia, a lanchidas akademias. az irt egy hitel nevu kiskonyvet.

erdemes lenne a hozzad hasonoloknak elolvasgatni...

hasznos lenne...
@Le_Penseur:
a problema feloldásának érdekibe, hogy ez a furcsa kollega is megércse, javaslom, hogy a banco-t nevezzük át luca székire, hogy a káposzta is megmaraggyon.
@Az igazi Sipi - Citizen of European: Széchenyihez a mai bankoknak semmi köze, múltban elő hülye, aki igy gondolja.
@ne most: ezt az allitasodat ala tudnad tamasztani valamivel..?:-)

mert legjobb tudomasom szerint szechenyi hitele mind a mai napig ervenyes gazdasagi gondolatokat tartalmaz...

de szivesen veszem, ha nekiallsz megcafolni. mert gondolom olvastad, ha ilyen sommas velemennyel vagy rola es mas gazdasagi szakemberek munkaira hivatkozva meg tudod cafolni az ott leirtakat:-)

meg kulonben is.. csak ugy dajcstomisan.. kiafaszazaszechenyi, igaz?;-))
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nyilván Széchényi találta fel a hitelt. Kérdezz meg egy külföldi bankárt ki az a Széchenyi.
Szép helye van a magyar történelem könyvekben.

"A mai napig érvényes gazdasági gondolatokat tartalmaz" - azt mondod nem volt minden mondata baromság, komoly felismerés, de itt nem segít.
@ne most: te mirol beszelsz..?:-))))))

elhiszem, hogy kurva kinos, hogy megmertettettel es hulyenek talatattal, de ez a mellebeszeles csak meg nevettsegesebbe tesz:-)

ertem en, hogy a romkocsmakban a froccs mellett a tobbi kommerbolcsesszel ezt a suket dumat meg lehget etetni, de ne keverj a hulye baratnoiddel, fesztivallany:-)

cafolj. tetelesen.
latod, a suket dumadon atlatok es csak kirohoglek:-) de megkapod az eselyt arra, hogy ezen most siman csak atugorjak es amit allitottal, azt bizonyithasd:-) nem erzesekkel, ideologiaikkal. tenyekkel. muvekkel. idezetekkel. bizonyitsd be, hogy szechenyi muve a hitelrol ervenyet vesztette.

menni fog, vagy megint csak valami lilaagyu bocsleszduma fog kikerekedni belole, mint amikor mt blogon akartad megmagyarazni, hogy mindnekinek jogaban all meglopni a munkaadajot akar munkaidovel, akar eszkozzel, mert az alapbol egy kizsakmanyolo szemetlada es kulonebn is neki sok van:-)
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Te állítottál és én bizonyítsak, kémény száll a gólyára.

Tény, rajtad kívül senki nem Széchenyivel akarja megoldani a gazdaság mai problémáit.
@ne most: marmint szerinted...

de latom, a bizonyitas megint nem megy, csak az osotba ordibalas:-)

megprobaltam, de meg mindig egy buta kommer vagy:-)

nem baj kicsilany. majd egyszer ha elkezdesz dolgozni es nem anyadek fizetik a froccsodet es a fuvedet megtanulod te is..:-)
@rodeo36: Igen az átvert emberek dühe rettenetes lehet, csak látod mi/ki jött a francia forradalom után? A legnagyobb teljhatalom, a magát császárrá koronázó Napoleon. És utána a tehetségtelenebb de mohóbb utódai...
És akkora munkások, a szegények megint csak szívtak. Ezek mindig csak az pusztító tisztításra vannak felhasználva, a hosszútávú érdekei minden hatalomnak nimolé. Arra jók, hogy felheccceljék őket a kezdeti durva lépésekre, aztán pár hónap "hawaii" után süllyednek vissza a nyomorba megint.

Itt nem ez lenne? Lámpavasak egy darabig rothadó hússal lennének kidekorálva, hollárihó, elsöpörtük, de jönnek a vérhullámon evezve valami új undokok, talán visszafogottabban undokoskodva azért, ha nem hülyék, mint ezek.
Azért valami fejlődés kéne,nem folyton tektonikus változások. igen randa és mohó az emberi természet, nem elég neki,ami van, még több mutogatnivaló gazdagság kell és azt valakiktől el kell venni.

Látod, Árpádnál is hogy lehülyézett pár ember, hogy na egyenlőség, cöcöcö... Pedig ha kicsit kevesebbje van az egyiknek a luxuson még belül, talán jutna a másiknak is ott lent valami épp elég szerintem. Azért nagyon kevés az,aki valóban a saját érdemei miatt annyira kiba vagyonos.

Szóval, ha itt lenne véres forradalom, az a tipikus gőzberetvás, mindent elmosó, akkor kit vetne fel a hulláma? A legtisztább és legönzetlenebb embert és csoportot?
@ne most: hehe

mintha direkt nekem dolgozna a velemenyvezer:-DDD

velemenyvezer.blog.hu/2012/06/14/orban_vs_szechenyi_tonkreteszi-e_a_nemzetet_a_hitel

olvasd el ezt. egyszerubb a nyelvezete mint a szechenyi-fele hitelnek, ami erosen maganviseli a XIX. szazadi sallangokat.

ezt hatha megerted:-)
@a szív fészkei: "Szóval, ha itt lenne véres forradalom, az a tipikus gőzberetvás, mindent elmosó, akkor kit vetne fel a hulláma?"

arrol nem is beszelve, hogy aki hajlando veres forradalomra es utana masok hatalombol kizarasara az miben is kulonbozik mondjuk kun belatol...?
MGy: "Amerika régi és sikeres ösvényén jár az ország, nem pedig a "lobbik foglyaként"."

Imádom, mikor ilyen teljesen megfoghatatlan dolgokat vizionál! :D
@belekotty: Az autópiac jóformán en bloc a hitelből vett kocsikra pörgött fel. Ma dílerek seperc alatt buknak be, tűnnek el, épp azok,aki páréve a kp-es vevőtől irtóztak, mint az ördög a tömjéntől. (megértem, a Zsoltitól én is.)
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Azt nem értem,ha ennyire utálja a hitel gondolatát,miért engedte meg kedvenc vazallusainak,hogy eszelős mértékben eladósodjanak devizában. Ha az a - pláne rohattnyugati - sátántól való, ha Gyurcsány ezt effektív országrontásra használta, miért hagyta felvenni nekikés csomó jó jobbernak,hiszen az ő szava a legfontosabb ezeknél a tulkoknál?
@a szív fészkei: mert populista.
es egy populista mindig azt mondja amit hallani szeretnenek tole. orban a problemakat keresi es azokra kinal radikalis megldas(nak latszo dolg)okat. a hitelproblema a sok ostoba egysegsugaru proli miatt vilagmeretu lett, mert a sok sutyerak nem volt kepes felfogni, hogy nem, bakker, nem jar egy evben az uj auto, egyiptom es szinestv. nem jar uj lakas. loszar nem jar, csak amit meg tud egysegsugaru jozef es b. neje, egysegsugaru mariska fizetni.

orban pedig ennek a csocseleknek a kedvere akar beszelni. marpedig ennek az ostoba csocseleknek a hitel az ordgotol valo es a bank valami gonosz szorny, aki elveszi az a jomunkasemberek betevojet. es bar orban tudja, hogy ez nem igy van, a hatalomnal mindent jobban kedvel ezert hirdeti tovabb az ostoba csocseleknek a suletlensegeit. hiszen ahogy @ne most: peldaja is mutatja, vanak vevok meg a muveltebb - bar a jelek szerint feleslegesen es rossz iranyba muvelt - koponyak kozott is erre az elementaris faszsagra. mert vannak emberek, akiknek egyszeruen nincs meg a termeszetes intelligenciajuk annak az axiomanak a felfogasahoz, hogy ha a kacsa nem tud uszni nem a viz a hulye:-)
@a szív fészkei: mellesleg pont ezert eroltetik az iskolakban is a hit- es erkolcstant, hogy meg tobb sotet bunkot kepezzenek ki, ami megalapozza a viktatorok csocselekutanpotlasat.
@ne most: szanalmas vagy, tunderke:-)
de folytasd csak, ez ugyanis rolad allit ki bizonyitvanyt, nem rolam:-)

juteszembe, misspicsazas helyett koncentralhatnal szechenyi munkajanak a cafolatara:-)
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem erőlteti senki te erőlteted, hogy ne legyen. A "csőcselék" (a többség) nem törödik azzal, hogy te akarod megmondani mit tegyen és mit nem.

Általában gyengelműségről és kommunista környezetről tanuskodik lebunkózni a vallásos embereket.
@ne most: mellesleg nem erzed rasszizmusnak, hogy a hozzad hasonlo onkentes butakat a ciganyokhoz hasonlitod? a cigany ciganynak szuletik es benne van a nobel-dij lehetosege is.

nem kellene ciganyokat lehuzni a magad ejfekete sizntjere:-)
@ne most: "A "csőcselék" (a többség) nem törödik azzal, hogy te akarod megmondani mit tegyen és mit nem. "

marpoedig azt megmondom, hogy atettert mindenki felelos es ha valaki balffaszul veszi a hiteleket, mert nincs agya azet en nem fogom kihuzni a szarbol, megha te a nulla elettapasztalatoddal azt is hiszed, hogy mindenfele mentalis hulladekot kotelezo megmenteni:-)

nem kell. hulljatok csak, fergesek:-)
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Szövegértésed nulla, a többi meg feltételezés.
@ne most: nincs is szoveged..

osszefuggestelen szavakat hanysz ide.

probalkozz meg osszetett mondatok megfogalmazasaval. amit leirtal abbol az ertheto amire reagalok. ha felreertelek az azert van, mert nem fogalmazol, hanem mint valami felsobbrendu misspicsa felhuzott orral kopkodsz. persze, hogy egy neveletlen bunko ribancnak nezlek es ugy banok veled.

tudsz maskepp is viselkedni?;-)
vannak erveid az allitsaid mellett? horrible dictu, esetleg belatod, hogy tevedtel szechenyivel es a hitellel kapcsolatban?;-)

tudod, nem az a szegyen, hogy az embert neha atverik. mindenkit atvernek. nekem egyszer 30 milliom banta az egyik ilyen esetet.

a ciki az, ha nem latod be, hogy atvertek es nem vonod le szamodra relevans kovetkezteteseket belole.
amikor akkor is ragaszkodsz egy menthetetlen allasponthoz amikor nyilvanvaloan bebizonyosodott, hogy szar, populista propaganda es regen megbukott az egesz...

szoval..
mi is lenne a szoveg amit ertenem kellene..?;-)))
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Görögország adósságának 75%-át elengedték. Ki felelős, miért?
A idióta véleményeddel menj Athénba. Szólok nem virágot lengetnek a tüntetők.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "egy neveletlen bunko ribancnak nezlek" Tévedsz nem tartozom a családodba.
@ne most: mik ezek a nagykepu, osszefuggestelen felmondatok?:-)

csodalkozol, hogy nem ertelek?
anyad nem tanitott meg a magyar nyelv hasznalatanak rejtelmeire?:-)

vagy csak ki akarod mutatni, hogy igaz, hogy te lettel a hulye ebben a parbeszedben, de meg van benned buszkeseg?
a felnottek ezt mar nem buszkesegnek hivjak...:-DDD
@ne most: nekem jo lenne, ha siman ossze tudnal rakni egy ertelmes magyar mondatot tartalommal..
egyelore meg ott tartunk, hogy ezen az elso lepcson jussunk tovvabb, hogy amikor eppen nem savat hanysz, vagy szemelyeskedsz akkro eppen mni is lenne erdemben a mondanivalod a szamomra..;-)))

vagy igazabol nincs is mondanivalod? csak gecizni akartal velem, kicsilany?:-)

meg abban is boven van mit fejlodnod, az az igazasag...
latod, ezt tette veled a kihivasok nelkuli elet es az ingerszegeny kornyezet:-)
@ne most: megertelek..
en is unnek egy klicsko elleni boxmeccset, ahol mindig baromi nagy sallerokba szaladok:-DDD

de nekem veled ellentetben van annyi eszem, hogy nem alok le olyan dolgokban meccselni amihez keves vagyok:-)

es en igy tudom elkerulni azt a kinos helyzetet amiben vagy, amikor is radolvastak ahulyesegedet amit nem tudtal alatamasztani es ugy csinalsz, mint agressziv kismalac a biciklivel...

tudjuk. kuss. te igy szallsz le..:-)
süti beállítások módosítása