Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: index.hu/belfold/2024/11/22/fejer-varmegye-sored-jatszoter-birosag-zajvedo-fal/ Hol volt, hol nem... (2024.11.22. 11:35) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.09.14. 04:55 Fabius

Fellegi lehülyézte Orbánt

Címkék: gazdaság fidesz orbán viktor fellegi tamás végtörleszés

Nem tudom van-e szebb annál, mikor a kettős beszéd úgy nyal vissza, hogy napokig eltart, míg Kedves Vezetőnk ábrázattyáról letörlik a nyalintásból visszamaradt szájhabot.

" A kormány hiszi azt, hogy egy bizonyos szinten túl az embert terheli a felelősség, amiért elment a bankba hitelt felvenni, de a bankokat is terheli felelősség, amiért az emberek védtelenek voltak ebben a helyzetben. A cél nem az, hogy megbüntessék a pénzintézeteket. Ez felelőtlen volna. Ilyet csak a hülyék tesznek" - mondta Fellegi Tamás fejlesztési miniszter az Amerikai Kereskedelmi Kamara tegnapi rendezvényén, üzletemberek előtt.

Annak akár örülhetnénk is, hogy legalább a balkéz észnél és kéznél van, ha nem nekünk, hanem az itt esetleg befektetni szándékozó pénzembereknek nyomja a kormánysódert szakadásig. Csak ilyenkor nem ártana egyeztetni a mondókát és ezek időpontjait. Így esett, hogy nem tudta a fej, mit tett a balkeze, lendületből beszaladt a párthírtévébe, és ott helyben bemutatta milyen az, ha megtesszük amit "csak a hülyék tesznek", és még büszkék is vagyunk rá.

Kedves Vezetőnk Szabó Anett zseniális alákérdezéseire kifejtette, le kell zárni a bankárkorszakot, ( a betétesek bizalmának megtartása mellett - azt speciel ő maga is zavart, ideges kacajjal jelezte, könnyű nem lesz) a kormány átáll a zemberek oldalára, és határozottan bizonygatta, mi megfingatjuk azokat, akiket Fellegi szerint csak a hülyék szoktak. Szép beszéd volt ez hazai pályán, Viktornak az előre megírt forgatókönyv ellenére mégis sikerült testbeszéddel  belebakizni a legfontosabb részletekbe.

A végtörlesztés jogi oldalának feszegetésénél előbb elmagyarázta, most is eljárások folynak ellenünk az Unióban a multiadók miatt, de no para. Egyrészt ha elmeszelnek, akkor alávetjük magunkat a szankcióknak és fizetünk, mint a katonatiszt, másrészt meg ugyanezt tervezzük kivitelezni a végtörlesztéssel is: meglépjük, bár előre tudjuk, hogy ütközik az uniós joggal, és ha elmeszelnek, akkor majd a magyar állam zsebébe nyúl és fizet. Évek múlva majd egyszer, aki éppen kormányon lesz. Lényeg, hogy az a láthatóan szűk fizetőképes réteg ( pl Kósa Lajos és egyéb frakciótagok) aki élni tud ezzel, az jól jár. Ennyit nyilván mindenképpen megér, hogy politikailag nyúlnak bele a bankrendszerbe, írnak felül magánvagyonról szóló magánszerződéseket, és eljátsszák a hitelezési és befektetői bizalmat. Amit Fellegi szerint csak a hülyék szoktak, ne feledjük.

A hazai jogviszony alakulása volt az egyik kritikus pillanata Viktornak. Az előbbi penitenciát még felmondta hibátlanul, de az alkotmánybírósággal ütközés lehetőségénél bár bátran kijelentette, a magyar joggal egyáltalán nem ütközik a végtörlesztés rögzített árfolyamon, ugyankérem, dehogy, istibizi, majd nem bírta a nyomást és akut pislogásrohamot kapott. Mintha a mindkét szemével tikkelő tévémaci integetett volna segítségért a szemhéjával, mert Paprika Jancsi gúzsba kötötte a párnahuzattal. (videó, 5:12-től) Az Alkotmánybírósággal várható konfliktus szemmel láthatóan jobban megviselte, mint az Index hírének letagadása, miszerint pénteken a Lázár beszéd előtt tudták, jogellenesnek fog minősülni amit tesznek. Ettől is árulkodóbb volt, mikor a tervezet gazdaságra gyakorolt hatásairól kezdett beszélni: (videó, 6:58)
Ez a klasszikus nagy pislogás, szájon át vett nagy levegő és belevágok tartás, mikor lesír az emberről, ő maga sem hiszi amit mondani fog. Mire a végére ért én már azt vártam, hogy bejelenti: ez az egész nekünk annyira kell, hogy a nagyszerűség emlékére Magyarország címerállata a malacpersely és turulmadár szerelméből született hibrid, a kerecsenpersely lesz.
A zavar utáni feszültséget egy kis Gyurcsányozással oldották a végére. Viktor kijelentette:

"A politika sem lehet olyan terület, amely kívül van a felelősség világán. Ha szükséges a hatóságoknak mindenkivel szemben meg kell kérdezni bizonyos dolgokat, és eljárásokat kell lefolytatni. Szomorúságra és kedvetlenségre adnak okot ezek az ügyek, mert megkárosították az ország népét. Aminek meg kell lennie, annak meg kell lennie."

Abban igazad van Viktor, aminek meg kell lennie, annak meg kell lennie. Meg kell lennie majd annak is, hogy az elmeszelés után, ha kártérítést kell fizetnie az államnak az adófizetők pénzéből, akkor aláhúzzuk a számlát és benyújtsuk neked. Szerencsére nyilvánosan elismertétek, hogy pontosan tudtátok, a végtörlesztés nagy valószínűség szerint bukta lesz. Készültetek is rá, így gondolom nem lesz akadálya, hogy önként mondj le a mentelmi jogodról, hogy a hatóságok megkérdezhessenek bizonyos dolgokat, és lefolytassák az eljárásokat. Szomorúságra és kedvetlenségre ad okot, hogy ha belebuktok ebbe akkor néhány százmilliárddal nagyobb kárt okoztok az országnak, mint a pápai táncosléptű.

407 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr263225924

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ellentétben áll az emberek igazságérzete a jogszerűséggel? 2011.09.14. 16:30:56

Bár még el sem csitultak a magyar kormány korábbi unortodox lépései miatt a nemzetközi vizeken a hullámok, kormányunk újabb méretes kősziklát dobott a háborgó vízbe: 180 forintos árfolyamon bárki végtörlesztheti frankhitelét mégpedig úgy, hogy az árf...

Trackback: "Falnak viszik az országot" 2011.09.14. 13:07:20

Próbálom megérteni a kormányt, de nem megy. Egyszerűen nem fogom fel, hogy miért állnak bele folyamatosan vesztes ügyekbe, amelyekből jól nem nagyon lehet kijönni. A Gyurcsány elleni per motivációi elsőre még megvolnának. Hangulatkeltéseikkel, ígéretei...

Trackback: A devizahitel, az OTP és a Fidesz szavazó 2011.09.14. 11:31:30

Schmitt Pál kérte, a Fidesz frakció kitalálta, Orbán Viktor megcsinálja. Gyönyörű a koreográfia és sokan jól is fognak jáni. Ha a Fidesz frakció a jelenlegi formájában fogadja el a devizahitelek kiváltásával kapcsolatos előterjesztést, akkor egyben meg...

Trackback: Amit lehet Orbánnak, azt nem lehet Gyurcsánynak ! 2011.09.14. 11:19:52

 Orbán a Hír tévében ezt mondta: ha néhány év múlva olyan ítélet születne az európai bíróságon, hogy jogtalan, amit a kormány most bevezetni tervez, akkor sem hárulna semmi azokra a devizahitelesekre, akik majd élnek az egyösszegű végtörleszt...

Trackback: Pletykák a devizahitelekkel kapcsolatban 2011.09.14. 11:03:53

A 180 forintos frankhoz szemmel láthatóan ragaszkodik a kormány, kár, hogy a piac nem annyira; így meg persze nem csoda, hogy Orbán adminisztratív eszközökkel próbál úrrá lenni a problémán. Most két érdekes pletykát szeretnék röviden megosztani, olyat,...

Trackback: Orbitálisat hazudott, most lebukott 2011.09.14. 08:55:43

Az embert, aki egyszer azt hazudta, hogy ő soha nem hazudik, a politikust, aki a WikiLeaks tanúsága szerint ugyanúgy végighazudta a 2006-os kampányt, mint Gyurcsány, csak neki ebből nem lett semmi baja, miközben a vetélytársa patás ördöggé vált a szava...

Trackback: Orbitálisat hazudott, most lebukott 2011.09.14. 08:55:43

Az embert, aki egyszer azt hazudta, hogy ő soha nem hazudik, a politikust, aki a WikiLeaks tanúsága szerint ugyanúgy végighazudta a 2006-os kampányt, mint Gyurcsány, csak neki ebből nem lett semmi baja, miközben a vetélytársa patás ördöggé vált a szava...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Ringlósztár:

Valóban monetáris céljai vannak az MNB-nek, ugyanakkor nem mehet szembe a kormány fiskális céljaival. Azaz, a vonatkozó időszak fiskális őrülete nem tette lehetővé a monetáris szigor enyhítését.

A támogatott forinthitelek rendszere meg egy jól működő rendszer volt. Rengeteg tanulmányban leírták, hogy összességében több bevételt eredményezett, mint amennyi kiadást hozott. Aztán a magas költségvetési hiány miatt valahonnan pénzt kellett szerezni, így először szűkítették, majd megszüntették a rendszert, ami persze maga után vonta az intenzíven működő építőipar összeomlását és az itt keletkező adóbevételek csökkenését. Tipikus esete, amikor többet veszítünk a vámon...

Nem állítom, persze, hogy nem lett volna szükség a rendszer időről időre való felülvizsgálatára, finomhangolására, de az a önsorsrontó őrület, amivel a szocik nekimentek az óriási hiba volt.
@dimitrij:
@Squid:

Csatlakozom.
A foglalkoztatottsági ráta és a nem minimálbéres adófizetők aránya siralmas képet mutat. Mindez sok baj forrása.
@Uzi:
"A gond az, a bíróság az elmaradt hasznot fogja megfizettetni velünk, nem az önköltségi árat... "

Így van, ráadásul még lehet némi kártérítés is. Igaza van Róna Péternek, fejjel magyünk a falnak, ráadásul ennek a végtörlesztéses sztorinak igen rossz üzenete van.
Azt mindenki tudja hogy Orbán hülye..nem kell a Fellegeinek mondania, de a Fellegi sem normális, hogy részt vesz a " bolondok házai ámokfutásban"
Egy dolgot megtanulhattunk Orbántól, mert ezt mondta:
" Ha meg tudjuk ölni az ellenfeleinket, akkor ne habozzunk tegyük meg! "
Tehát Reszkessetek Fidesz Banditák! Le lesztek vadászva!!!!!!! Már úgysincs kétharmad, csak hazudjátok!

"Ja ,és Orbánt szívesen látnám kiterítve, mint sebesülten....... ."

( Ezt is Orbántól tanultuk, mert ezt mondta....Gyurcsányra...ha neki lehet akkor nekünk is)

Most már elég! Eltűnt a fülke...most jön a Forradalom! EZÉRT LÓGNI FOG A NEMZETI KIS SZARJANKÓ!
@James Pond: versenypiaci szereplők maguk döntik el, hogy mire mennyit fordítanak, és a juttatási rendszerük teljesítményalapú, ami a közszférára, kiváltképp a parlamenti képviselőkre, minisztériumi vezető kasztokra, valamint a nagy állami cégek menedzsmetjére viszont nem igaz... megkockáztatom, hogy sokszorosát viszik ki, mert a tényleges tulajdonosnak (értsd: a lakosságnak) nincs valódi beleszólása ezekbe a kérdésekbe.

valóban kellene önmérsékletet tanusítani, de az a közigazgatásra és az állami cégekre hatványozottan igaz. :)
@Uzi:

És az elmaradt haszon mennyi?

Legyen egy 20 év futamidejű hitelről szó. Mennyi lesz a HUF/CHF árfolyam 12 év múlva? Mekkora az elmaradt haszon?

(a "business as usual" nem az, hogy a jelenlegi árfolyamon átszámítjuk, hanem az, hogy rendesen fizetjük a lejárat végéig)
'háramlik' ez legalább olyan, mint az 'ócsitás'
@Whistler anyja:

Értem amit mondasz, és van is igazságod, de továbbra is tartom: a szocpol nem rossz dolog. Nemcsak azokon segít, akik a faluszélén laknak (ott laktam én is), és nemcsak ott növeli a gyerekszámot (ahogy te írod: a szegénységet), ahol nincs munkahely.

Sógornőm 3 gyerekes anya (és egyetemi tanár). Szocpol segítségével tuidta megoldani, hogy a gyerkőceinek nemük szerint külön szobája legyen. Ez sokat javított lakáshelyzetükön, életkörülményeiken.
Rengeteg olyan városi ismerősöm van, akinek a szocpol hozzátett az életéhez, tovább tudott lépni, 1-ről a kettőre jutott.
Miért lenne ez baj?

A szocpol nevében is hordozza tulajdonságát: szociálpolitikai támogatás. Hatását ne csak számokban nézd, hanem a lakosság életkörülményeinek javulásában, annak lehetőségében.
Komplex dolog, nagyon rossz irányba visz, ha csak egy aspektusból közelíted.

Szép napot!
@alpaca:
A támogatott forinthitelek két év alatt sikeresen megduplázták a lakások árát.

www.mortgagebanks.hu/fileadmin/mortgagebanks/uploads/stati/FHB_Index_hu/FHB_Index_Q1_HUN.pdf

Persze ez biztosan csak jó...

összehasonlítás képpen. 1996-ban vettünk egy lakást 2.4 M Ft-ért. 2003-ban eladtuk 10M Ft-ért... ez éppen egy új lakás beugrójára (35% volt elég) a maradékra hitelt kellett felvenni. Értem én, hogy ugrik a Pannon Puma, de miért a szakadékba?

A lufi ami nálunk már 2008 nyarán pukkant éppen itt kezdett el felfújódni... igen visszamenőleg sok mindent meg lehet magyarázni... én így teszem :)
@James Pond: Kocsis ex-BKV vezer eves berenek 40%-at kapta premium gyanant. Mert nem lett veszteseges (miutan allambacsi kisegitette par milliarddal nagyhirtelen). Kocsist a Gyurcsany-kormany tagjaira terhelo vallomast tett az MVM-ugyben.
A ketto esemeny kozott nincs osszefugges!
Na IGY koltik el az adoforintjainkat.
forasok:
index.hu/belfold/2011/09/04/lemondott_kocsis_istvan_a_bkv_vezerigazgatoja/

www.nol.hu/belfold/terhelo_vallomat_tett_gyurcsanyra_kocsis_istvan

mandiner.hu/cikk/20110906_bkv_jar_a_premium_kocsisnak
@FüligJim:

Az ingatlanok ára a világon mindenhol így mozgott. A legbiztosabb befektetésnek tartották. De a grafikonon is láthatod, hogy a finanszírozás módja vajmi kevés hatást gyakorolt a folyamatos növekedésre.
@ikszel: Pontatlan voltam. A pénzvilágot belülről kéne kitakarítani, megújítani. Gépészmérnök vagyok, ugatom a közgazdaságtant, de ahhoz, hogy meg tudjam különböztetni a záptojást a jótól, nem kell tudnom tojást tojnom. Mi bajom a pénzvilággal? Mint műszaki azt láttam, hogy a tényleges alkotó munkát mindenki csak finanszírozni, menedzselni akarja és nem csinálni, mert abban nincs haszon. Aztán arról, hogy a tőzsde hogy röpít a magasba, és hogy taszít a mélybe értékpapírokat, nekem egy pókerparti jut eszembe, ahol különböző mértékű hamiskártyások játszanak. Azt pedig, hogy Soros nemzeti valutákat volt képes megrendíteni, mert ezen nagyot kaszált... hát erre értem én hogy ez a pénzvilág minden, csak nem tisztességes. Szabad rablás, farkastörvények szabályozatlanul. És ez kell, hogy legyen az egyetlen járható út? Akkor csak van valami értelme annak, hogy spekulatív helyett munka alapú gazdaság.
@Devil:

Szerinted ki kötötte Kocsis munkaszerződését?
@'it's cool to know nothing': CHF-ben elég pontosan ki lehet számolni az elmaradt hasznot :)
Orbánék a tőzdenyereségükre játszottak a Parlamentben. Ülni fognak, mert ez dokumntálva lesz.

Kedden az Indexen nyilvánosságra került a Közigazgatási és Igazségügyi Minisztérium (KIM) által készített belső szakvélemény, amely a tervezetet jogellenesnek és bírósági úton sikeresen megtámadhatónak ítélte. Ezzel kapcsolatban Orbán a már idézett interjúban azt mondta, hogy "nem ismeri ezeket a pletykákat". Matolcsy György pedig tagadta, hogy az igazságügyi tárca ilyen szakvéleményt adott volna.

Ez pedig csak az jelenheti, hogy már a KIM-en belül jegelték a szakvéleményt, és nem is küldték meg a nemzetgazdasági tárcának. Vagy Matolcsy emlékszik rosszul.
@BenFranklin: te hülyébb vagy mint matolcsy,meg orbán együtt.ez komoly teljesítmény.milyen gazdasági növekedésről beszélsz,te agyhalott?remélem gyurcsány kap pár évet,és akkor arányosan viktor is ,vagy 150-et.ha a károkozást vesszük figyelembe
@alpaca: Ez miert erdekes? Tenyleg magyarazzam el mi volt a lenyeges pont abban amit irtam?
Jut eszembe!
Van már valamilyen eljárás azok ellen, akik megszavazták azt a törvényt, amely miatt nem adták vissza a jogosan visszajáró áfát a vállalkozásoknak? Az időben vissza nem adott áfa után ugyan is, igen szép kamatot is kell fizetnie az államnak!
@ikszel: És még valami. Amikor a kormány intézkedésére, vagy egy törvényre az a válasz, hogy nem veszünk állampapírokat, az nem más mint szimpla zsarolás. Most majd megmutatjuk nektek. De nem piaci értékítélet. Nem szabad kitörni a karámból, ahová a kölcsönökkel betereltek minket, és ahonnét a Moszkva, vagy Brüsszel, vagy bárki felé mindig szervilis ballib oldal nem is akart kitörni. Nekik kellett ezeknek a köröknek a jóindulata, mert önmagukban nem sokat érnek, ezért mindig fenyegettek, hogy a bátyám majd jól meg fog verni. Aztán jött valaki aki hajlandó volt felvállalni, hogy nem kell félni, mert az öcsike bátyja nem mindig megy csínbe a kicsikéért
@Devil:

Kérlek, magyarázd el!
@alpaca:
www.fhfa.gov/Default.aspx?Page=14

newamerica.net/files/Microsoft%20PowerPoint%20-%20Johnson.pdf
(itt a 9. slide)

Sehol nem látok éves 50% növekedést... (most ugye a támogatott forint hitelek korszakáról beszélünk)
@60felett: Soros angliai akciojat mar a (muvelt) angolok sem ertekelik kulonosebb problemanak utolag. Volt egy hatalmas hiba az angolok elkepzeleseben, elobb-utobb ez mindenkepp bukott volna (mindenkepp kihasznalta volna valaki). Az, hogy ez pont Soros volt, az egy dolog.
@60felett: az úk utak keresésének alapfeltétele a rugalmasság és a nyitottság, illetv a hozzáértők kritikájának meghallása... na most a legnagyobb hiányossága a jelenlegi kormányzatnak éppen az, hogy senkitől nem fogadnak el sem kritikát, sem tanácsot, és ami ez igazán problémássá teszi az, hogy akkor is végrehajtják amit kitaláltak, ha előre látható, hogy abba beledöglünk.

persze, lehet jobbat kitalálni, mint ami most van, ezzel csak az a baj, hogy ahhoz bizonyos kalkulációkat végre kell hajtani, modellezni kell, és a háttérben kell lennie egy olyan embernek, aki ezt teljességében átlátja.

a gond az, hogy Matolcsy nem ilyen, az ő összes javaslata, összes elképzelése zátonyra futott, legfeljebb ezt nem hajlandó elismerni. tökéletes példa erre az SZJA kulcsok megváltoztatása, annak kommunikációja az volt, hogy ezzel mindenki jól jár, ehhez képest az adófizetők 85% nem járt jól, és 500 milliérdos rést ütött a költségvetésen, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a költségvetési tervezést lehetett a kukába dobni, illetve mind a Széll Kálmán terv, mind a Konvergencia program összedőlt, mint egy kártyavár... ja a GDP bővülés fele lesz a tervezetnek, ami a költségvetés kapcsán alsó hangon 1000 milliárdos lyukat üt.

miért is várjuk azt ettől a félkegyelműtől, hogy egy új gazdaságpolitikai irány alapjait meg tudja alkotni, ha az előző évi költségvetésről már a benyújtás pillanatában lehetett tudni, hogy nem tartható? miért nincs benne annyi szakmai alázat, hogy elismerje ha hibázott, és vállalja annak következményeit?

egy kicsit több alázatot és szerénységet kellene tanusítania a kormány tagjainak, nem ők fingották a passzát szelet, és jelen állás szerint túl sokat nem javítottak a gazdaság helyzetén, cserébe viszont felesleges konfiktusokat vállalnak olyanokkal, akik évi 3 millárd euroval támogatják kicsiny gazdaságunkat.

azt is észre kellene venni, hogy egy ország gazdasága önmagában lófaszt sem ér, ha az nem illeszkedik a környező országok, kereskedelmi parnerek közegébe... a legzseniálisabb ötletek is köddé válnak, ha azokat nem tudják jól eladni. márpedig ezek a fiúk képtelenek erre, úgy viselkednek mint a bebaszott tinédzserek a luxusétteremben...
Fiúk/Lányok! Biztos, hogy Ti a Varánusz blogot olvastátok?Ha igen, arról vitázzatok és olvassátok újra, főleg az utolsó bekezdést!
@FüligJim:

Pontosítok: Maon. a finanszírozás formájától függetlenül folyamatosan és ugyanolyan intenzitással nőtt a lakások piaci értéke. Legalábbis ez olvasható ki az általad is linkelt FHB táblázatból. Az IMF-es chartoknál* is látható, hogy többnyire hasonló volt a tendencia, ha nem is ilyen intenzitással. Ha súlyoznánk az inflációval lehet jobban hasonlítanának egymásra a görbék (egyenesek) égészen a másodlagos jelzálogpiaci lufi kipukkanásáig.
Nem véletlen, hogy boldog-boldogtalan házat épített/vásárolt.

*már ahol jellemző a magántulajdonban lévő ingatlan (pl. Írország, USA)
Most vajon miért nem lehet büntetlenül kiabálni, hogy ORBÁN TAKARODJ???? Mert ezt is beszabályozták 2 év börtönre!!!! Fidesz Takarodj!
@Faszorrúpápa:

Előkeresnéd azt a jogszabályt, ami tiltja, hogy ezt óbégasd? :D
Jó poszt! Gratulálok.

Imádom, amikor egy ember félmondatából készülnek jó hosszú kritikus cikkek.
@alpaca:
ebben nem étünk egyet.
lehet én olvasom rosszul a grafikont, de nekem '98 és 2003 között egy 3x-os szorzó jön ki....

1998: 45,63
2000: 100
2003: 150%

míg a 1998-2008 as teljes időszakra 4x-es. Valahogy a drágulás nagy része a támogatott időszakot fedi le...
@alpaca: A stadionokban kurvára jól jött a fityesznek mikor Gyurcsány Takarodj rigmusokat skandált a NÉP az Isten adta nép! Most, hogy ez a felcsúti pszihopata lett a királyotok, az első intézkedéseik között volt! Nézz utána, ha nem hiszed!!! TÉNY pubikám!!!!!!
orbán nem hülye.
orbán és bandája egy cinikus, hamiskártyás,
alattomos csoport, amely csalással került hatalomra, s minden törvénytelen eszközt megragadva kapaszkodik is a megszerzett jusshoz.
Ha nem törvényes valami, akkor a törvényt változtatják olyanná, hogy az nekik a lehető legjobb legyen.
A nép, az istenadta nép meg szív, s birkamódra bólogat.
Azért reménykedem, egyszer, - mint mindennek -, ennek is vége lesz.
@FüligJim:

Igen, te értelmezed rosszul. Elnyújtva a grafikont hosszú távon folyamatos emelkedés figyelhető meg. Ha egyéb adatokat keresünk (FHB, KSH), akkor azokból az olvasható ki, hogy az általad vizsgált időszakban ép fordítva alakult a fogyasztói árindex, mint ahogy te gondoltad. A forinthitelezés beindulásáig a lakáspiacon a keresleti piac volt jellemző, ami jelentősen drágította az árakat, míg a forinthitelezés beindítása mérsékelte a növekedési ütemet, mivel kínálati piac alakult ki. Ez legközelebb a szigorítás belebegtetésekor módosult, mikor mindenki előrehozta a következő évekre tervezett lakáscélú beruházását. Ez ismét jelentősen felfele mozgatta az ingatlanárakat.

Tényleg nem bántásból mondom (főleg, mivel a legkulturáltabb kommentezők közé tartozol), de ezen a területen pont a legtisztábban érvényesülnek a keresleti-kínálati piac közgazdaságtani törvényei, Chikán szavaival élve: "tankönyvszerűen". Ha valamiből kevés van, akkor drága, ha sok, akkor olcsó. És a forinthitel-dömping pont arra volt jó, hogy beinduljanak a lakáscélú beruházások.
Kinek a minisztere ez a Fellegi???? Hehe!!!!
@Faszorrúpápa:

Ideje bevenni a pirulákat, barátom! :)
@60felett: A Fidesz nem akarja a pénzvilágot kitakarítani, csak meg akarja szerezni az összes gazdasági kulcspozíciót saját megbízói érdekében. Megbízóin nem a rászavazó kétharmadot kell érteni, hanem azt az elég szűk réteget, akik haszonélvezői minden intézkedésének. Azzal amit konkrétan most csinál kétharmadnyi választója - előzetes ismeretek hiányában, nem bízta meg.

Senki sem járult hozzá hogy személyes szabadságát csorbítsák. Ahhoz sem, hogy a munkanélküli járadékot közmunkatáborral történő váltsák ki. Nem hiszem, hogy legfontosabbnak azt tartanák, hogy az állítólagos válság idején, az egyházak apanázsát növeljék, főleg nem úgy, hogy azt a vallási közösséget aminek ő tagja, páriává tegyék. Azt se várta el senki, hogy leállítsanak minden beruházást, szétverjenek minden társadalmi intézményt, megszüntessék a jogbiztonságot. Az emberek nem arra szavaztak, hogy megalázzák őket, véleményüket semmibe vegyék, esetleg még büntessék is. Nem szavaztak arra, hogy minden szakmai posztra hozzá nem értő seggnyalókat pakoljanak, akik mindenkit terrorizálnak. És főleg teli van már az emberek töke a szabdságharccal, az állandó rendkívüli állapottal, a reménytelen gazdaságpolitikával. Nem Kínát szeretnék barátjuknak tudni, hanem azt várják, hogy Európában boldoguljunk és ne csesszük el történelmi esélyünket, hogy ne csak földrajzi értelemben tartozzunk oda. A fene sem akar Kárpát-medencei Észak-Korát építeni.
Én már szedem! De mire neked kell nem lesz rá pénzed, mert addíg odaadod önként és dalolva a királyodnak sötétagyú fityeszes szavazógép!!!!!!!!
Ja és az sem érdekli, hogy te ki vagy! Csak a voksod kell neki alpaca!
@Faszorrúpápa:

Ha a "sötétagyú fideszes szavazógép" megszólítás akart lenni, akkor tegyél elé vesszőt! :)
Amúgy ritka kulturált gyerek vagy! Szépen, cizelláltan fejezed ki magadat, a mondanivalód mindig releváns és vitapartnereidet becsülöd! :D
@alpaca: Megsértődni és háborogni azt tudtok... csak az alapgondolattól távolodtok el. De nem baj, majd erre is hoztok egy új jogszabályt és megint törvénybe iktatva lesz igazatok. Én itt be is fejezem, mert nem vagyok vitapartner. Még a végén mehetek a börtönötöbe! Habár lassan ott sem lesz már hely!!! (tele van már az összes ELLenségeitekkel)
Éljen Pártunk és Ormányunk!

www.origo.hu/uzletinegyed/20110914-osztrak-lapok-magyarorszagrol-es-a-devizahitelek-rogzitett-arfolyamu-vegtorlesztesrol.html

Rohadék labancok most irigykednek, mi? Megmutatjuk most majd! Bár ha Viki Graz-ban van, a gumiszoba csendjében folytathat megbeszéléseket az osztrák kancellárral is! No meg ott lesz még Napoleon, Sztalin, Billy a Kölyök... :))
Ütős kis csapat jöhet ott össze!!
@60felett: "Amikor a kormány intézkedésére, vagy egy törvényre az a válasz, hogy nem veszünk állampapírokat, az nem más mint szimpla zsarolás."

Vagy racionális, a kockázatokat figyelembe vevő döntés. Mindenkinek joga van eldönteni, mibe fektet.

"Nem szabad kitörni a karámból, ahová a kölcsönökkel betereltek minket"

A kölcsönhöz mindig az az oldal is kell, amelyik felveszi azt, csak a kölcsönfelvétel előtt ritkán gondol bele a következményekbe. Ez történt kicsiben a lakossággal és nagyban az önkormányzatokkal és az állammal. Egyértelmű, hogy kié a felelősség, még akkor is, hogy a vonatkozó törvények, kondíciók a hitelezőnek kedveztek.

"Aztán jött valaki aki hajlandó volt felvállalni, hogy nem kell félni, mert az öcsike bátyja nem mindig megy csínbe a kicsikéért."

A lopás akkor is lopás, ha a milliomost lopod meg.
Egyébként megvan, miért lesz Ócsa...
Az csak a kivételezett 500-é lesz, a többieket ide küldik.

galeria.index.hu/kulfold/2011/09/14/kina_dubaia_ot_eve_lakatlan/

Van kéró szabadon, dögivel. Viki és csapata meg idehaza beszáll az ingatlan üzletbe! :)
Látom lekerült Fabius blogja a címlapról, a trollok sem forszírozzák már.
Ezért ilyenkor már nem fizetnek nekik? :)
@Boli: majd 3,3% kedvezménnyel megvehetik,kik ezután rájuk szavaz......,hogy rohadna le azoknak a keze IS!
@venszivar: 180,-Ft -3,3%! Legalább! :)

Olvasd el:
vastagbor.blog.hu/2011/09/14/kiforrott_bolcsesseg

"Gondos tervezés, előkészítés, hatástanulmány, mi?! Frászt. Majd meglátjuk, mi lesz, aztán legfeljebb áthúzzuk a jegyzeteinket.
Félelmetes.
A kormány bölcsessége."
@Squid: pl. a "kocsog" multiknal galyazo also-kozep vezetoktol, senior mernokoktol felfele
Mindenki a 350.000 brutto felett van
@Boli:
FYI
A Standard tobbek kozott az orbani beszed ertekeleserol irott cikkeben az "irrenantstalt" azaz orultekhaza kifejezest hasznalta a magyar parlamentre
No igazat mondott FELLEGI??
"A cél nem az, hogy megbüntessék a pénzintézeteket. Ez felelőtlen volna. Ilyet csak a hülyék tesznek" - mondta Fellegi Tamás fejlesztési miniszter az Amerikai Kereskedelmi Kamara tegnapi rendezvényén, üzletemberek előtt."

Itt az eredmény!

"Eladásra javasolja a 2020-ban és 2021-ben lejáró tízéves magyar dollárkötvényeket a Barclays - közölte a cég szerdán. Közben a másodpiacon jelentősen emelkedtek a hozamok a hazánkkal kapcsolatos befektetői érdeklődés csökkenésével."
@IGAZ MAGYAR:

Várható volt, hogy a piacok idegesen reagálnak a hírre. De vajon tartós bizalomvesztés lesz vagy csak pillanatnyi idegesség, azt senki nem tudja.
@alpaca:
nem biztos, hogy teljesen ugyanarról beszélünk.

A KSH fogyasztói árindexe és az FHB index között van hasonlóság, ugyanakkor az FHB index ebben az időszakban kiugróan magas, évi 50%-os növekedési értéket produkál.

A KSH 10-9-9-5-4-et (az előző évhez képest tehát növekszik, de csökkenő ütemben).

Az FHB-s görbe is természetesen tovább növekszik, de a mértéke csak 2003 után csökken a kezdeti időszakhoz képest és tart a fogyasztóiárindexhez.
Persze ennek van a támogatott hiteleken kívül sok más oka is, de az én alapfelvetésem, amin a mi kis performanszunk ideáig eljutott elsősorban arra irányul, hogy az első Orbán kormány által bevezettett támogatott hitel volt a startjele a jelenlegi hitelválaságnak. (nyilván nem ez volt a céljuk, csak nem jött be)

Problémák:

1. Az alacsony kamatozás olyan embereket is a hitel felvételére ösztönöz, akik egyébként nem hitelezhetõk. A bizonytalan jövedelmi helyzetben lévõk azonban nem fogják tudni a hiteleket késõbb visszafizetni. Mivel ezen hitelekre állami kezesség is vonatkozik, a szándékoltnál nagyobb mértékû állami támogatást fog ez okozni. E mellett a kilakoltatások száma is növekedni fog.

2. Az alacsony kamatozás mellett olyanok is fel fognak venni hitelt, akiknek van saját erejük a lakáshelyzetük megoldására, csak egyszerûen ki akarják használni a kedvezõ lehetõséget. Alacsony kamattal felveszik a hitelt és befektetik magasabb kamatra. A hitel nem a lakáshoz jutást, hanem a nagyobb jövedelmû csoportok általános vagyongyarapodását fogja szolgálni.

3. A hitelcéltól eltérõ felhasználásban a hitelintézet is érdekelt lehet. Minél jobb anyagi helyzetben van az ügyfél, annál kockázatmentesebb számára a hitelnyújtás. A hitelintézet viszont a hitelcél ellenõrzésében már nem érdekelt.

4. A kamattámogatás hosszú távú állami elkötelezettséget jelent. A támogatáspolitikát fokozott mértékben fogják terhelni a múltból örökölt terhek.

5. A támogatás mértéke nem kiszámítható. Az infláció és a piaci hozamok változásával a támogatások mértéke is változhat.

6. A kedvezményes kamatok rombolják a piacot, egyéb körülmények között életképes, de az állami támogatások miatt kibontakozni nem tudó hiteltermékek, intézmények elõl zárják el az utat.

(Mayo-Angel, 1993)

Való igaz, a támogatott hitel felpörgette a keresletet, de az emberek rendre nem gondoltak a jövőre és amikor 2003-ban elzárták a csapot, mindenki fejest ugrott a deviza hitelezésbe (mindenki hitte, hogy JÁR neki az a lakás/ház/mittudoménmi), ahol aztán már tényleg a kapitalista tiszta verseny érvényesült.

Aztán jött a már ismert 2008 és a sírás...
Mehet itt a csihipuhi vég nélkül, ki a hibás. Mint amikor egy rossz házasság véget ér. Az a helyzet, hogy együtt szúrtuk el. Az államnak attól a pillanattól szabályoznia kellett volna a deviza alapú hitelezést, ahogy azok megjelentek a piacon. A bankoknak etikusan kellett volna eljárniuk, ahogy azt nyugaton is teszik. Az ügyfeleknek nem szabadott volna bevállalniuk olyan hitelt, amit nem tudnak fizetni egy bármilyen vészhelyzet ( betegség, munkanélküliség, stb. ) esetén. 15-20 év nagyon hosszú idő, bármi történhet azalatt. Nem azoknak dől be a hitele, akik felelősen vették fel. Kapásból tudok 10 olyan ismerőst, aki havi 90 ezres fizetéssel, minden tartalék nélkül felvett 10 milliót. A bank meg adott neki.

Most, hogy az ügylet minden szereplőjének a felelőtlensége miatt már a nemzetgazdaságot fenyegeti a hitelválság, megint az adófizetők fizessenek? A bedőlt forinthitelesekkel mi lesz? Nem. A veszteséget itt két félnek kell megosztani: a banknak és az ügyfélnek. A bank nem kockáztatott, amikor megfelelő jövedelemigazolás nélkül, minden faluvégi házra szabad felhasználású hitelt osztogatott? Nagy üzleti kockázatot vállalt, hát most ne sírjon. Megfelelő állami szabályozás kell, de ez az agyrém a világon semmit nem old meg. Annál több kárt okoz.
@Zébácsi:

Mindenben igazad van, de árnyalhatjuk tovább a képet kicsit. Mindenki elfelejti megemlíteni, Bajnai idejében a minimálbér SZJA kulcsa 17% volt, amit az adójóváírással kompenzáltak. A szuperbruttótól most itt eltekintek. Az adójóváírás egy adókedvezmény, amit bajban bizony visszavehetnek. A csökkentésével nem titkolt célja volt a kormánynak a gazdaság fehérítése, ami lássuk be, a szürkegazdaság hazájában nem olyan nagy butaság. Az adófizetők körének kiszélesítése sem az, tekintve hogy 2009.-ben az összes adózó 14%-a fizette az összes SZJA kétharmadát.

Az egykulcsos további célja volt - a fogyasztásélénkítés mellett- a tőkefelhalmozás elősegítése, ami a beruházások előfeltétele. Lévén tőkeszegény ország, megint csak nem olyan butaság. Az állami újraelosztás csökkentése üdvözlendő...itt jön a DE.

Mindehhez teremtettek egy olyan gazdasági és jogi környezetet, amiben a félelem és a bizonytalanság az úr. Visszamenőleges törvénykezés, nyugdíjvagyon felélése, politikai hűség megkövetelése, média cenzúra, bíróságok bedarálása, ügyészség...nem sorolom tovább. Mérhetetlen arroganciával és gátlástalansággal elérték, hogy a saját programjuk dugába dőljön. Vele együtt mi is.
Hihetetlen okos hozzászólásokat lehet olvasni, hihetetlen okos emberektől. Csoda hogy még ott vannak ahol és nem valami fotos döntési pozicióban. Hiszen mindegyik tudja a megoldást az ország bajaira. Igazuk is van. Mindenről a jelenlegi kormány tehet, hiszen nem értenek az ország irányitásához. Bezzeg a koábbi kormányok! Bezzeg egy majdani kormány! Ha mindenre vevő lennék, akkor el kell hinnem, hogy Orbánék diletánsok,és csakis azon munkálkodnak,hogy nehogy boldoguljanak az emberek. De az is lehet, hogy csak a saját zsebeiknek a tömésével vannak elfoglalva. Netán ök is talicska számra tólják ki a pénzt az országból. Másrészt az a benyomásom, hogy jós és jövőbe látó fenoménok tesznek súlyos jóslatokat, amitől elmegy az ember életkedve! A fenyegetésekről nem is beszélve. Hiába na,ennyire tellik. Szép magyar szokás,ne tóljuk, hanem húzzuk vissza a közös szekeret. Vagyis hiányzik szociális érzékenység, marad a durvaság!
@nem létezik: hihihi

"Orbánék diletánsok,és csakis azon munkálkodnak,hogy nehogy boldoguljanak az emberek. De az is lehet, hogy csak a saját zsebeiknek a tömésével vannak elfoglalva. Netán ök is talicska számra tólják ki a pénzt..."

ezt a közös szekeret/talicskát toljuk?

tényleg ennyire naív és vak vagy?
te tényleg azt hiszed hogy a JAVADAT akarja a zorbán?

hihihihihiihiii
@mezga-aladar:
Én elhiszem, hogy a java(i)mat akarja!
Én csak annak hiszek, amit tesz, annak már nem, amit mond!:-(lassan már azt sem hiszem el, amit jómagam mondok)!
@dimitrij:

Először is, tisztázni kellene, valóban áll-e deviza adás-vétel a deviza elszámolású hitelek mögött. A bankszövetség nem nagyon igyekszik tisztázni a dolgot. Aztán azt is, a kezelési költségek vajon devizában merülnek-e fel? Hogyan akarunk problémát megoldani, ha nem ismerjük azt?
de most komolyan... ezek is megtévesztésig hasonlítanak... de tényleg

www.hirado.hu/Hirek/2011/09/14/17/Akciofotok_alrendorok_foldre_teperve.aspx
@mezga-aladar: Hason van a ló, de:
"Mindezt tetézi, hogy Fellegi kvázi lehülyézte Orbánt - áll Tukacs István STOP-hoz eljuttatott közleményében."

Tehát "kvázi" ugyanaz! A szerző is: Kvázi Rén!
@mezga-aladar: OKE, de akkor áruld el, hogy mi a célja ennek akormánynak?
@namitirok: Érdekes, hogy ugyanazt olvasva másként látjuk adolgot. Ugyanis Fellegi egyáltalán nem hülyézte le Orbánt, csak azt mondta hülyék büntetik a pénzintézetet. Vagy nem ezt mondta. Hihetetlen tünik nekem ennyi rossz indulat!!!
@nem létezik: A szerzővel, jómagam szofisztikáltabban fogalmaznék, mint nyelvtankomenyiszt:
Rosszindulat, így egybe!:-P
A rossz indulat másra emlékeztet, talán a kormány intézkedéseire!?
@.com: Elolvastam! A kommentekbe is beleolvastam. Aranyos... Mi meg a birkák...
A legjobban az tetszett, aki Osztrák-Magyar nagyfőnöknek ajánlotta Orbánt! :))
@nem létezik: komoly kérdés? akkor lásd fides Szövetség alapítóokirat

1§ a kassza mexerzése a cél
2§ a kaszát meg kell tartani
3§ bármi áron...

de komolyan olvasd el... ez van benne.

ha azt hiszed veled foglalkoznak a választási napon kívül... akkor hüje vagy.
le vagy xarva... de nagyon és magasról... sőt az sem...
egyszerűen IGNORÁLNAK...
egy probléma vagy 4évig. 1 kerülendő senki...
@namitirok: Hát ez az! Te még nem tévedtél, Te csodálatos zseni! Na ez a rosszindulat, így most direkt egybe írva. És most éld ki magadat, de nehogy melléüssél! Másrészt tiszteletem!
Ugyan már! Ez az egész adós mentegetési ügy, nem más, mint szemfényvesztés, népbutitás, parasztvakitás!?!!
Totálisan úgy néz ki az egész.
:)))))
Ettársak, ettársak...

penzcentrum.hu/hitel/kosa_lajos_hatalmas_frankhitele_tizmilliot_sporol_a_kormany_otletevel.1029763.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

További kérdések?
Részemről nyasgem Pártunknak és Ormányunknak, neves és okos, rettentően becsületes politikusainknak!
@nem létezik: De, tévedtem, valóban rosszindulatú voltam. Mea culpa, non maxima culpa!
Egybeírva, jegyzem meg, nem tisztelettel.
Alsó piros gomb mukoggy!
A vezényló tábornok, megint pofára fog esni? Nem unja sosem? tudom tudom, nem vak ő, csak bátor :D

Kína Orbánnak is diktálni fog?
2011. szeptember 14., szerda 15:09 (NAPI)
Kína kemény feltételek teljesítését várja el az európai országoktól, mielőtt kötvényeikből vásárolna. Vajon a magyar intézkedések már meggyőzték a kínaiakat arról, hogy érdemes magyar állampapírba fektetni?

www.napi.hu/tozsdek-piacok/kina_magyarorszagnak_is_diktalni_fog.495552.html
@Husz_János_Puszita: nekem ez nem kérdés, látom elég közelről, hogy van... gondolom ez nem fog meggyőzni, így ezt a vonatkozást ejteném is. a kezelési költségek elszámolása meg egyszerűsítés, ne két külön devizanemben kelljen kalkulálni... ez persze szabályozási elsősorban, másodsorban informatikai kérdés.
@Boli: kavarnak :D

A képviselőknek nem jár a 180-as frank
Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője szerint támogatható a szocialisták javaslata.

index.hu/belfold/2011/09/14/a_kepviselok_nem_kaphatnak_a_180-as_frankbol/
"Az MSZP szerdai sajtótájékoztatóján igazságtalannak minősítette a devizahitelek egyösszegű, rögzített árfolyamon történő végtörlesztésére vonatkozó kormánypárti javaslatot, ugyanakkor arra az esetre, ha a kormánytöbbség elfogadja azt, a szocialisták kezdeményezik, hogy országgyűlési képviselők és állami vezetők ne élhessenek ezzel a lehetőséggel"

www.fn.hu/belfold/20110914/lazar_tamogathato_mszp_javaslat/

Egyenesen sértő az MSZP frakcióvezetőjének az a kijelentése, mely szerint a Fidesz és a KDNP otthonmentő javaslata képviselőik saját érdekeit szem előtt tartva készült volna.

Erről szó sincs! Sőt! Lázár János támogathatónak tartja azt a javaslatot, hogy a 180 forinton történő végtörlesztést az országgyűlési képviselők és állami vezetők ne vehessék igénybe" - mondta Lázár János nevében is nyilatkozva Krakkó Ákos, a Fidesz-frakció sajtófőnöke."

Nahát-nahát! Ez is egy röhej.
Már, ha igy szelektálnak" akkor a társadalom azon csoportjára kellene vonatkoztatni, akik az un. "gazdag" réteghez tartoznak,)
Össze-vissza nyilatkozatok. )
A kommunikáció- a határtanulmányok- a szakmai egyeztetések látványos hiánya.
:)
Bocsánat! "hatástanulmányok".

Úgy látszik, ujjat, vagy billentyűt kell cserélnem.
@mezga-aladar: Mi a fene! Ez lenne az alapitó okirat?
@Cirbi: Nem! DEHOGY! Neki nem! Ő fogja majd őket csicskáztatni! PERSZE! Biztos is... :) Ecceri narancsdroidok szerint legalábbis...
@dimitrij:

Meggyőzhető vagyok. A kezelési költség egyszerűsítése viszont elég sokban fáj az ügyfélnek nem gondolod? Számára nem informatikai kérdés. Abban lenne helye a felelősségmegosztásnak bank és ügyfél között.
@Cirbi: Majd még összeborulnak, puszi-puszi.
Jót röhögnek és a dohánylobbi valamiért megint erősebb lesz - az utolsó pillanatban.
@namitirok: Szeretek okulni, sajnos van még mit pótolni. Éppen ezért Mi az az alsó piros gomb stb.? Köszi!
@nem létezik: ezt igen nehéz megjósolni, de hogy ezzel a manőverrel mi a célja, az egész jól kirajzolódik már: generál egy helyzetet, amiben beindít egy olyan hitelezési versenyt, ami a devizahitelek forintosításával kapcsolatban jön létre, de vélhetően a korábban nevesített bankok (otp, fhb) mellett a takarékszövetkezetek kapnak állami forrásból vagy a jegybankból forint forrást, a külföldi tulajdonban lévő kereskedelmi bankok nem nagyon rendelkeznek forint forrással, így komoly veszteségeket szenvednek majd (ezt később perben visszaszerzik), az eur és chf árfolyama az egekbe szökik, a forintkamatot levszik 2%-ra, ezzel az államadósságot elinflálják, nem lesz csak állami hitelezés, illetve közvetlen, vagy közvetve az államhoz, illetve a kormánypártok gazdasági holdudvarához köthető pénzintézetek fognak majd hiteleket adni, visszajutnánk a 70es évek végére. ezzel egyúttal minden magára valamit is adó befektetőt elriasztanak pár évtizedre, a magas életszínvonal pedig az általuk tákolt új társadalmi elit, meg talán a középosztály maradékából pár szerencsés számára be is köszönt, a többiek meg mehetnek ahová akarnak...

nem lepne meg, ha az EU cserébe különböző szankciókat léptetne életbe, perelnének minket a németek, franciák, olaszok, osztrákok, mely pereket sorra meg is nyernék, és pár év alatt újratermelődne az államadósság. talán a görögök után újra mi lehetünk az elrettentő példa... :)
@Husz_János_Puszita: erre mondtam, hogy szabályozási kérdés, ahogy sok minden más is a pénzintézetek kapcsán. mi van a dühöngőben kerítés? hogy ne menjen ki a labda... meg kell húzni a határt, hogy meddig mehetnek el a Bankok árazásban, szerződésmódosításban stb., mert egyébként profitorientált vállalkozás módjára működnek, nem is annyira meglepő módon. :) ez sok másra is igaz - már a határok megállapítása, - nem volt túl erős a szabályozás és a felügyeleti szerv is a kezdetektől teljes szerepzavarban van... hangsúlyozom, már a kezdetektől.
@dimitrij:

Kb. hasonlóan gondoljuk. A szabályozás hiánya vezetett idáig, mint sok más esetben.
@Cirbi: a képviselőnek nem, de a házastársának, vagy a vele egy háztartásban élő vagy nem élő családtagjának jár? vagy őket már semmibe vesszük, ők smafuk? :)
@Husz_János_Puszita: a kérdés csak az, hogy véletlen-e a sok kiskapu, joghézag? illetve ez számomra nem kérdés, és ez az egyik legfontosabb ok, hogy nem látok komoly különbséget a jelenlegi politikai elit szereplői között. mind ugyanannak a kutyának a kölkei. de ez messzire vezet, és sok olyan kérdést vett fel, amire majd később kapunk választ (pl. hogy a most regnáló kormány által épített rendszer, mondjuk az összes sarkalatos törvény elfogadása után mennyire fog hasonlítani a késő-kádári rendszerre).
@Cirbi: És a nyerészkedőknek sem jár

www.origo.hu/itthon/20110914-dontott-a-kormany-kiszurik-a-nyereszkedoket-a-hitelvaltasbol.html

"Kizárná a kormány a végtörlesztést igénybe vevők köréből azokat a devizahiteleseket, akik a 180 forint feletti svájcifrank-árfolyamon vettek fel hitelt. Az érvelés szerint ők "nyerészkednének" azon, hogy 180 forintos frankárfolyamon egy összegben törleszthetnék a hitelüket."
@dimitrij:

Nem hiszek a véletlenekben. Ha magyar politikusról van szó, pláne. De ez tényleg messzire vezet.
Mentjük a hiteleseket) magyar módra!!!! komolytalan, szánalmas, a nép hülyének nézése, az egész.
Sajnos, hogy ez igy van.
estét! (ki, milyet szeretne)

miért baj az, hogy aki utolsó fillérjét fizeti be törlesztésre az most kap egy menekülési lehetőséget? képviselők ki vannak zárva a végtörlesztésből! szerintem az sokkal nagyobb gond, hogy a belvárosban minden kapualjban alszik valaki, hogy fiatal emberek felkötik magukat a kilátástalanság miatt, hogy 40 felett nem kapsz semmilyen munkát. sem diplomával,sem anélkül. munkahelyeket kellene teremteni, nem habot verni. szerintem.
@glaci 0808: és ki teremt munkahelyeket?

a kormány? a fides? kitől várod? mennyit akarsz? 1 millió?
minek egy olyan országba gazdasági miniszter, ahol nincs gazdaság?
@mezga-aladar: én munkahelyet teremtenék, hogy tudjak adót szedni. utakat kéne építeni, gyártani buszokat, motorokat, stb volt sok versenyképes magyar termék.szerintem az állam feladta lenne beavatkozni, ha negatív folyamatok indulnak el egy országban pártállástől függetlenül
jönnek a sárgák,kezdjetek százával kutyát,macskát tartani.....,a létminimumot megkereshetitek vele,de erre ne egyetek "kínait".
@glaci 0808: a negatív folyamat maga a kormány (fides, politika stb)

annak köszönheted hogy az államcsődig még van pár hónap
hogy vannak szegmensek az államtól még függetlenül...

a legfüggetlenebb a FEKETEGAZDASÁG...
ájanlom: 168 óra közmunkás vagyok Magyarországon

diplomás emberek utcaseprőnek jelenkeznek és nem veszik fel. amikor a hirdetésbe beírja, hogy 28 év felett ne próbálkozz
@mezga-aladar: mér lepődünk meg ezen?

Ahogy elnézem a pénzcentrumnak meg a népszabónak Fabius tegnapi Kósás hasonlatát sikerült magukévá tenni. :-)
@Husz_János_Puszita:

Köszönöm az árnyalt képet, teljesen jó értékelést adtál a fideszpolitika matolcsytisszel vegyített jelenségéről.

Az egykulcsos Szja valóban jó tud lenni, de láthatóan nem érte el azt a hatást, ami a kormány szándékolt célja volt vele. Bár az is igaz, hogy a megtakarítások növekedhettek annál a rétegnél, akihez a többlet nettó bér került, de ennek igen csekély hatása van a beruházások növekedésre. Vélelmezem, hogy ezt a plusz pénzt külföldi számlákon fialtatják, esetleg kevésbé kockázatos pénzügyi instrumentumokba fektetik, vagy akár a devizahitelük kiváltására, fedezetére használják majd - az szinte bizonyos, hogy a vállalkozások, beruházások szempontjából hatása kicsi.

Talán a munka költségének csökkentése jobb intézkedés lett volna - ennek lett volna hatása a GDP-re, illetve a foglalkoztatottsági mutatókra.

Emlékeim szerint nem ez az első eset, hogy hasonlóképpen látjuk a dolgokat.

Szép napot!
@nem létezik: 2011.09.14. 19:23:18

Ez itt a blogtér. Arra való, hogy a zember elmondhassa a véleményét - akár okos, akár tökkelütött. Ez a bloggazdán, rajtad és más kommentelőkön kívül nem érdekel senki.

Amit a ME mond, az nem vélemény-kategória. Befektetők, elemzők, más országok politikusai figyelnek rá és minden szavának, hangsúlyának komoly jelentősége van - akár okos, akár tökkelütött.
Így tekints az itt fellelhető kommentekre.

A szociális érzékenység hiányát és a durvaságot pedig ne itt keresd, hanem a kormánynál.

Szép napot!
@ikszel: Megnevettettél! "Az EU,ahol még számítanak az elvek,a jog és a tisztesség" !?
Az EU szemet huny a kollektív bűnösség fasiszta
joggyakorlatára,eltűri a "Benesi Dekrétumok"
érvényben tartását,a franciák,csehek,szlovákok rasszista etnikai tisztogatását? A kisebbségi nyelv használatát törvény szigorával bünteti?
Gondolkodj,ha nehezedre is esik!
@dögölj meg:
Örülök, hogy vidámmá tettem a napodat! :)

A felvetett (véleményem szerint demagóg) kérdéshez: az EU nem mindenható, azzal foglalkozik (helyesen), amire kiterjed a hatásköre. Olvasd el ezt: www.statewatch.org/news/2009/oct/lisbon-benes-decree.pdf
@Zébácsi:

Természetesen az élőmunka terheit kellett volna első körben csökkenteni, ha gazdaságot akarunk élénkíteni, de hát arra már gondolni sem merek fidesztánban. A józan ész luxus manapság, a középszerűség és a hozzánemértés üli diadalát. Az egykulcsost szerettem volna mindössze árnyalni kicsikét.
jó estét!

na, most mi lesz? vajon merre mozdul a frank? mi az üzenet?
süti beállítások módosítása