Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: telex.hu/belfold/2024/04/20/lajtania-bezenye-beruhazas-nagy-istvan "a hitelezőknek – ingatlancége... (2024.04.20. 07:55) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Valamit súgok magának www.youtube.com/watch?v=b1nDwrxc0wM (2024.04.10. 10:30) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.09.10. 14:58 Fabius

A visszamenőleges tandíj meséje

Címkék: fidesz tandíj diákhitel réthelyi miklós

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy hülyenépszavazás, ahol a zemberek egyértelmű akaratukként, Orbán Viktor szája ízének megfelelően kinyilvánították véleményüket: a tandíj pfújrossz, aki kitalálta az eretnek, úgyhogy kukába az egésszel. Más se kéne, mint fizetni a diplomáért, hozzájárulni bármivel a képzéshez és iskoláztatáshoz. Nemaddig'a! A szocik seggbe lettek rúgva, a nép nem fizet, Orbán elégedetten dörzsölte össze mancsocskáit, és a hülyenépszavazást kitaláló Hegedűs Zsuzsa is megéljenezte önmagát.

Hihetnénk, hogy akkor most minden a legnagyobb rendben van, hisz ami most van az Orbán Viktor Fidesze és a zemberek közös akarata szerint van pont úgy, ahogy. Ezért állok értetlenül Réthelyi miniszter úr fájdalmas segélykiáltásán ámélkodva, mint egyszeri kisnyugdíjas a hentespult előtt: ilyen létezik?Akkor most mégsem az van, hogy a zemberek akarata szent? Meg az sincs, hogy átgondoltunk mindent alaposan, és a népszavazással kiharcoltuk a forradalmi népszövetséget, aminek egyik alappillére, hogy ne fizessünk lehetőleg semmiért, de például az oktatásért különösen ne? Mindenesetre a kirajzolódó kép elég kínos és sajátos: fizessen inkább a diplomás adót a megszerzett papírért, legyen szolidáris visszamenőleg a taníttatásáért. Ez így mindjárt jobban hangzik, hisz tandíj az továbbra is pfújrossz, de az adókat szeretjük, visszamenőleg kivetni pláne, mert adózni jó, szolidárisnak lenni meg egyenesen NERefias cselekedet. Különös bája a dolognak, hogy kormányunk új diákhitelt tervezne a diplomás adóval párhuzamosan. Átlagos hitelösszegnek 4,5 millió forintot számolnak, ami kamattámogatott hitel lenne, húsz éves időtartamra. Én már csak arra lennék kíváncsi amúgy tornóczkianitásan: és akkor ezt most így hogy?

A diplomáig felveszi a delikvens a hitelt, majd a megszerzés után fizeti a kamattámogatott részleteket húsz évig, és mellé adó formájában csak kifizeti a diploma árát is? Mert ugye az úgy logikus, hogy a taníttatás finanszírozást megoldja hitelből, és a diploma árát a saját kamattámogatásával együtt szépen visszatolja adó formájában.

De tandíj az továbbra sem lesz, és ez a lényeg.

414 komment · 10 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr823216083

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: „Arra van szükség, hogy felrázzuk a diákságot” – Interjú Polgár Dórával 2011.10.09. 12:13:34

A múlt szombati D-Day óta egyre népszerűbb Hallgatói Hálózat egyik aktivistájával, az október elsején beszédet mondó Polgár Dórával beszélgettem felsőoktatásról, a hallgatóság helyzetéről és az általa a “hatalmába belebolondultnak” nevezett kormá...

Trackback: „Arra van szükség, hogy felrázzuk a diákságot” – Interjú Polgár Dórával 2011.10.09. 12:13:34

A múlt szombati D-Day óta egyre népszerűbb Hallgatói Hálózat egyik aktivistájával, az október elsején beszédet mondó Polgár Dórával beszélgettem felsőoktatásról, a hallgatóság helyzetéről és az általa a “hatalmába belebolondultnak” nevezett kormá...

Trackback: Matolcsyzmus és a kenyér ára 2011.09.10. 23:46:40

A Ténytár is elemezte, hogy a vártnál kisebb gazdasági növekedés és az egykulcsos adó bevezetése miatt kieső adóbevételek miatt komoly megszorításokra kiigazításokra lehet számítani. Bár ennek mértéke 2012-ben lesz jelentősebb, már az idei problémák ke...

Trackback: Szolidaritást mond, pont Ő ne mondja!! 2011.09.10. 19:43:43

 Zárt találkozón Orbán Viktor leszögezte: a 21. századi magyar nemzet akkor lehet erős, ha az egyik alappillére a szolidaritás. Tessék??????Talán kérdezze meg a munkavállalók 85%-át akiknek az egykulcsos adótól csökkent a nettó fizetése, vagy a ga...

Trackback: Tanulni, tanulni, tanulni, vagy mi a franc? 2011.09.10. 19:19:24

Fontosnak látom kijelenteni, hogy támogatom a magyar kormányt abbéli igyekezetében, hogy az állam fokozatos kivonul a felsőoktatás finanszírozásából, de! ,És itt jönnek a "de"-k. Azt, hogy eddig a tandíjat totálisan elutasították most ne fe...

Trackback: A hatalom nem eszköz: frakcióülés 2011.09.10. 19:16:21

Kormányunk az imperialista IMF és karvalytőkés csatlósainak legyőzése után újult erővel folytatja a harcot szeretett hazájának megmentéséért. Pártunk háromnapos, Hajdúszoboszlóra kihelyezett frakcióülése nem okozott csalódást, úgy tűnik zavartalanul ha...

Trackback: Szellemi röghözkötés 2 2011.09.10. 18:20:41

Azt hittem, az előző poszt lesz a végső, de ma is még a felsőoktatási törvény új tervezetén agyalva rádöbbentem, hogy lehet, hogy mégiscsak jó lesz ez nekünk. Persze nem azért, amiért Hoffmann Róza azt beterjesztette. Vagyis nem azért, mert ezzel majd ...

Trackback: Kiút a diplomásadóból 2011.09.10. 18:20:00

A kormány azon gondolkozik, hogy extra adót vessenek ki a diplomásokra. Nem arról van szó, amit Hoffmann Rózsa vetett fel, miszerint a most képzésben részesülőkkel irassanak alá egy szerződést, hogy amennyiben elhagyják az országot a diplomaszerzés utá...

Trackback: Nem értek egyet Réthelyivel 2011.09.10. 17:27:37

 Az ötletét ragyogónak tartom, hogy adóztassák meg a diplomásokat. Megérdemlik! Hisz némelyikük néha gondolkodásra vetemedik. Ez a fülkeforradalomban felér egy szabotázzsal! Örüljenek a diplomások, hogy ennyivel megússzák.Amiben nem értek egyet a ...

Trackback: Ötletelés 2011.09.10. 16:44:49

Nem tudom mi mehet egy ilyen politikai dzsemborin, mint a mostani frakcióülés (kihelyezett, mert a Parlament erre kicsi, és spórolás van), mert igen messze vagyok a tűztől. Annyira, hogy még a rőzsét sem én gyűjtöm hozzá, de nincsenek vad illúzióim. Ha...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@NA YA!: szerintem meg fejvadaszok kellenek, a valodiak fegyverviselesi engedellyel, kimentel mernokkem, es nem fizeted az adot?
Kötcsei igehirdetés: ingatlanmagazin.com/kert/hogyan-gondozzuk-a-tujankat-es-amit-meg-nem-art-tudni-rola/ Mindenkinek kurvajó lesz, na. De főleg a rezidenseknek.

Aztán a mi fővadászunk, Semjén is megnyilvánult hálisten, oly rég nem hallottam bölcselmeit, hogy hiánybeteg lettem: "[..]A magyar vadászat becsületének helyreállításáról beszélt Kalocsán a miniszterelnök-helyettes. Semjén Zsolt a Vadásznapon azt mondta: a társadalomban él az a sztereotípia, amely a vadászatot az újgazdagok kedvtelésével azonosítja. A politikus, aki az Országos Magyar Vadászati Védegylet elnöke is ugyanakkor hangsúlyozta: az egyes visszatetsző jelenségeket nem lehet a vadászati kultúrával azonosítani. A tervezett változtatásokról közölte: hivatalos személynek kívánják elismertetni a vadászokat és az erdészeket, valamint a lőfegyverekről szóló jogszabály módosítását kezdeményezik, ami érdemben csökkenti a korábbi értelmetlen bürokráciát. Komoly előrelépésnek nevezte a vadhús forgalmazásának engedélyezését a vadászatra jogosultak körében."
@sárkányfő: Törököknél nagyon megy dolmus-rendszer. Kis buszok családi vállalkozásban: bezsufizod magad, ha beférsz még - de úgyis jön a következő nemsoká - pénzt odaadod több kézen át a sofőrnek, attól függően mennyit, hogy meddig mész. Bárhol megáll miattad, akármikor kiszállhatsz, hajnali ötig tartják a frontot.
@paczy: pedig a magyar egyetemek szarok. Nézd milyen rektorok dolgoznak ott. Annyira hülye, hogy eljárás alatt elkezdi az egyetem számláját pumpolni..., ha közben elütötte volna egy autó ezt a faszt akkor még Darwin-díjra is jelölve lenne.

Amúgy elavult az egyetemi oktatás. Nem tart lépést a világgal és ez a legfőbb gond. Lehet régen ez a porosz rendszer teljesen jó volt, de manapság már inkább hátrány mert csak a sok faszságot tanultatják veled, egy modern cégnél meg csak nézel, hogy ez meg az micsoda...
@a szív fészkei: Bocs,leragadt a gépem, itt a kötcsei világosság szava: inforadio.hu/hirek/belfold/hir-455857

De tuják is megérnek egy misét. Hasznosak, szépek...
@a szív fészkei: Azt azért nem mondta Semjén, hogy ezentúl ingyen terepjárót és lőfegyvert fognak osztogatni, hogy ne csak az újgazdagok hódoljanak ennek a szép szenvedélynek. Vagy lehet hogy arra gondolt, hogy a költségeket a vadhús kiárusításából fedezhetné akinek kevés pénze van?
@Alikam: Ha minden annyira szar itt, akkor miért kapósak az itteni diplomával rendelkezők odakint? Nem kurrens a tudásuk, el se mehetnek, hát mire fel van ez a nagy rinya a diplomájuk ára meg a mehetnékük körül? Pocsékul kell tanítani és akkor minden marad seggén, mert a kutyának se kell máshol.

Ha meg kapkodnak a magyar orvosok, mérnökök után, akkor mégse annyira szar, amit tanultatnak velük.
@Alikam:
:D
ostoba...

"Mit is írtam?? Azt, hogy vagy legyen alacsony az államadósság, hogy az a kevés pénz ami befolyik ne a törlesztésre menjen el, vagy pedig pörögjön a gazdaság."
És szerinted hogy "pörög" pl. a francia gazdaság? :) és tényleg azt hiszed ez ennyire eccerű? Két adat oszt minden más kuka? így látod a világot? ajvé...

"Kerek perec leírtad, hogy a vizitdíj az majd működőképessé tenné az egészségügyet."
Mindig ez van :) Szókiforgatást követ a hazudozás :) Na akkor kiérdemelted a lehetőséget, hogy bizonyíthass... kérlek idézd, hol írtam én ilyet "kerek perec"? :) persze sehol, szóval most térsz majd vissza a szókiforgatáshoz :)

"csak a külföld is ezt a számot nézi és a maastrichti államadósság-kritériumokban is az ebben megadott szám szerepel." te csak tudod... mert a "külföld" az tök egyforma az egész világon, egyféleképp viselkedik... bocs, kifogytam az érvekből, kár is lenne erőlködnöm... gyurcsányozzál még egy kicsit, hogy élvezz, idióta...
@nu pagagyí: Azért remélem, Semjén csak szóban Pampalíni a Nagy Vadász, mert nem lennék nyugodt, ha puska mögött állna. És amúgy is az állatoknak drukkolok.

Ez egy - szerintem zseniális humorú - baszk cég lapja: kukuxumusu.com/index.php/en/ A név azt jelenti, hogy a bolha csókja. Nekik volt olyan trikójuk, hogy sok, egymás mellé szép szabályosan kiterített pohos vadászon pózolt büszkén egy szarvasbika.
@Alikam: Csak szólok, hogy sem a bruttó, sem a nettó adósság nem csökkent eddig összegében a fülkeforradalmi hatalomátvétel óta. Ha százalékos csökkenés lesz, az a szerény GDP növekedésből fog adódni. Ha ledolgozzuk az "igazi" világválság okozta 6%-os GDP csökkenést, akkor éppen visszajutunk a válság előtti 75%-os szintre. Az lesz Neked örömhírként prezentálva.
@Alikam: "pedig a magyar egyetemek szarok".

Amit korábban írtam: tapasztalat, rálátás nulla, vélemény: markáns.
Visszatérve a poszthoz: én a nyolcvanas évek elején fizettem tandíjat. Az évismétlőknek ténylegesen be is kellett fizetni, nekem levonták az ösztöndíjból. De tény: fizettem.

Fél évre egy félhavi jó fizetésnek megfelelő összeget, nagyjából, mint most az átlagos költségtérítéses képzéseken szokás. Pedig nekünk még nem volt számítógép-labor meg vetítés, csak tábla meg kréta!
@sárkányfő: egyrészt megoldható azzal, hogy az aktív TB-fizetőknek előnyük van a háziorvosnál, azaz őket soron kívül, de érkezési sorrendben fogadják. A nyugdíjas, aki panaszkodni jár be, tud várni.
Másrészt ha növekszik a TB-bevétel, és egyáltalán, az EÜ helyzete is javul, akkor több lesz az orvos és más EÜ szakember, amivel drasztikusan csökken a sor mindenütt.
@a szív fészkei: Hát, én meg emberpárti vagyok, de ezen nem fogunk összeveszni :)

Felőlem minden politikus annyi állatot öl, amennyit nem szégyell, ha cserébe az ország javát szolgálja. Semjénnel nem ez a helyzet.
Na jó, tényleg, vissza a poszthoz.

Akkor még egyszer: ingyenes oktatás nincs. Ingyen semmi sincs. Valaki mindig fizet, de nem mindig az, aki az adott szolgáltatást igénybe veszi.

Történetesen fizetek adót, így én is állom mindazok oktatását, akik a mostani félévben államilag finaszírozott (érssd: adózók által) képzésen vesznek részt.

Diplomás adó? Elmennek ezek a fenébe....
@Peter T. Sinclare: de azért te is érzed ugye, hogy igazam van? :)
hogy csak egyet mondjak a nénike egyrészt tényleg lehet beteg, és egy 70+ éves nénikének nem túl jó ha órákat vár megfázva egy amúgy is alúlfűtött váróban, illetve a dokiknak és személyzetnek sem jó, ha (igaz fogadási idő végére időzítve ) de még X kamu beteggel kell foglalkoznia?

több orvos meg nem lesz... csak a mesében... egyre kevesebb lesz... ez, amíg állami EÜ van, megállíthatatlan folyamat...
@sárkányfő: csakhogy a cenzusos ellátásnál sok nyugdíjas éppen azért nem kapott orvosi ellátást, mert nem volt szakorvosonként 300 forintja az alap 300 forint felett. Gondold meg: egy összetettebb kivizsgálást te sem vállaltál volna be 1200 forintért, ha egyébként a nyugdíjadból már a csirkefarhát és a párizsi is ünnepi ételnek számít (mindezt úgy, hogy egyébként 40 évig robotoltál, és hallgattad, hogy "elvtársak, most kicsit meghúzzuk a nadrágszíjat, de aztán már jó lesz").

Nem a pénzbeszedéssel lehet az áldatlan állapotoknak elejét venni (csak egy bizonyos kisebbségnél), hanem egyszerűen tényleg azzal, hogy a nyilvánvalóan azonnali kivizsgálásra szorulók és az aktív TB-fizetők kerüljenek előre, a többiek meg várjanak. Így ha nyugdíjas, de komoly baja van, hamar kerül sorra szintén.

Az állami EÜ mellett működik a magánpraxis is, ne viccelj. Csak hát kevesen tudják megfizetni :)

Szerinted mi lenne full privatizált EÜ esetén? Megmondom, nem zsákbamacska: százszámra hullanának az emberek a mostani halálozási ráta felett, mert nem volna pénzük a torokgyulladásuk kezelésére sem, nem hogy holmi rákszűrésre, meg dialízises kezelésre, vagy életmentő műtétre.

A közös kasszával nem volna gond, ha csak az nyúlhatna bele, aki befizető most (és az eltartottjai is ide értendők, ha még nem nagykorúak), vagy az volt nyugdíjazása előtt.

Minden nagykorú magyar állampolgár akkor kaphasson "ingyenes" EÜ-ellátást, ha beleesik a fenti három kategóriába. A többiek: fizessenek alkalmanként.
@a szív fészkei:

Nem tudom mit rendeltek Kumintól. Szorgalmas ő magától is.

A gumicsimma szárán átcsapó szarlé csalhatatlan jele azonban, ha Borókaitól már csak egy 2006-os gyurcsányahibásozásra telik a hét sűrű történései után. Kommentelhetetlenül, naná.
@sárkányfő: hallod ember, te menjél már szunyálni mert egyre több marhaságot írsz. Most már ott tartunk, hogy nem is kell állami eü? Gratulálok.

Komolyan téged valami nagyon nagy trauma érhetett, hogy ennyi zöldséget összehordasz.

Fúúú, mennyit győzködtem én a hozzád hasonlókat, de aztán rájöttem felesleges mert elolvassátok a népszabit és aztán egész nap azt mormoljátok.
@leone007: hát ha arra gondolsz, lehet több tapasztalatom van e tekintetben mint neked.
tisztelettel kérdezném, ennek a háromnak ki fizette a taníttatását? csakmerkidobottpénzvolt
@a szív fészkei: kapósak? Hát azért én ebben nem lennék olyan biztos. Akit ismerek diplomást, egyik se tudott még a saját szakmájában kint elhelyezkedni.

AZ orvosok más tészta, nem azokról írtam. De amúgy azok se jobbak külföldi kollegáiknál, csak hát orvoshiány az mindenütt van.
@Fabius: Ja, most olvastam. Jobb is, hogy nem lehet kommentelni, azt mondom. :-D
@Alikam: még csak meg se próbáltál érvelni :)
a félrebeszélés a kudarc ősi nyelve...

@Peter T. Sinclare: a nyugdíjasoknak nyilván olcsóbban kell, vagy X nyugdíj alatt ingyen, ez természetes. ha jól emlékszem úgy is vezették be, hogy a népesség valami 40%-ának (?) eleve nem is kellett fizetni semmit, persze csiszolni nyilván lehet minden rendszert.
ha már így kitágítod a kört, akkor persze sok másról is lehetne beszélni.

az, hogy ki "nyilvánvalóan azonnali kivizsgálásra szoruló", azt a vizsgálat előtt a beteg dönti el szubjektíven (nyilván nem akkor, ha vérzik, stb.), utána meg már tárgytalan... de mint írtam utána se kéne fogadni a teljesen kamu betegeket (ez több mint 10%, rengeteg a kapacitáshoz/leterheltséghez/orvos és pénzhiányhoz képest).

nyilván nem full magán eü-ről beszéltem, hanem hibridről, a magánbiztosítós rendszer jónak tűnt, persze tökéletes rendszer sehol a világon nincs. a jelenlegi, lényegében kommunisztikus rendszerhez képest viszont már a vizitdíj is előrelépés.
megjegyzem a halálozási ráta így is nőni fog, mert mint látod se pénz se műszer se posztó, és dokik is elmennek. kurva nagy gáz van már most is, és ez csak romlik. attól, hogy nem verik nagy dobra (kinek kell a botrány?), attól még most is sokan halnak meg a rossz ellátás miatt.
@Alikam: Mérnökökről tudok, akik kint dolgoznak és élnek megbecsülve.

De akkor, ha ilyen reménytelen a felsőoktatási helyzetünk és ennyire semmit sem tudnak a magyar diplomások x év magolászat után, - pláne semmi piacképeset - akkor miért fél bárki is attól, hogy elmennek, elvive a szar nemtudásukat? És akkor a diplomaadó meg ennek a pocsékságnak tartósítására menjen? A nulla de legalább elavult tudást adó intézményeket turbózzák így fel anyagilag?

Ha ilyen haszontalanul lopják az egyetemek a diákok idejét, miért követelnek pénzt utólag ezért a semmiért? A diák perelhetné ígéret, kvázi szerződés nem teljesítésért inkább.
@sárkányfő: Az onkológián nyilatkozták, hogy nagyon kevés a patológus, mert őt aztán senki nem szponzorálja zsebbe és elmennek mind külföldre, naná. És felgyülemlik emiatt sok fontos lelet, így igen nagy a tévedés és félrekalibrálás, mert elnéznek valamit azok a kevesek, akik még maradnak alulfizetve ebben a munkakörben.

Így meg a rákdiagnosztika is félremegy, más kezelést kap, mint ait kéne, és abba hal meg.
@a szív fészkei: eh, ne is mond, elkeserítő... pont volt egy ilyen ismerősöm, hetekig várt a családja a szövettanra... mondjuk utólag már tudható, hogy valszeg nem ezen múlt, mindenképp menthetetlen lett volna, de azt átélni...

bár ami azt illeti olyan szintű az ápolás is, meg az éjszakai nővérkék "reakcióideje" és stílusa, hogy a halál már megváltás sok esetben... kiszolgáltatva fetrengeni tehetetlenül a saját mocskodban... kád alakúra kifeküdt ezeréves vaságyon... morfium vagy hat még vagy már nem, és nem kapsz újat... brrr, horror amik vannak.
@sárkányfő: Hálisten, ennyire súlyos állapotokat nem kellett átélnem látogatóként sem. De vezetőtől is függ, mi és hogy van: mert az agyonhájpolt - naná, hogy a Felipe Massát körülugrálták persze - Honvéd alias Központi Kórházban, három milliárdért felújítva olyan genya stílus és ellátás volt négy éve, hogy csak na! Míg a teljes lepukkanásra ítélt Nyírő Gyulában a pokoli körülmények között sem szólhatok az ottaniakra semmit, csak köszönhetem, amit elértek anyámmal. Két nővér jutott negyven magatehetetlen betegre pl., és mégis mindent megtettek, amit tudtak. Ágynemű rongyos, ágy szar, kaja...

Míg ellebógen kedves vezetőinket ez a VIP-csekélység illeti meg. www.blikk.hu/blikk_aktualis/haborognak-a-fejeskorhaz-miatt-2059780?nocache Fogalmuk sincs a valós helyzetről. Amikor Orbánné lányt szült az első regnálásuk alatt, a Kútvölgyi komplett női szakaszát rózsaszínre festették hirtelen felindulásból. (rokon feküdt ott, nem kacsa a hír!)
Nézzétek csak, mennyi diplomája van ennek itt: www.kapuskrisztian.hu/eletpalya

37 éves fideszes polgármester 11 diplomával. Bár az oldal tavaly frissült utoljára, szóval lehet az már 12 is.
Gondoljuk csak végig higgadtan.
1. Lépés: bevezetni a költségtérítéses képzést, minden felsőoktatási intézmény minden szakán, és erre diákhitelt adni, amit 20 év alatt lehet visszatörleszteni. Aki elmegy külföldre, az egy összegben fizesse ki a 20 évre szóló kamatokkal együtt.

2. Az orvosképzést beszüntetni, orvosi egyetemek helyét beszántani. Minek az, úgyis külföldre mennek belőle az orvosok, azaz semmi hasznunk belőle.

3. Szakmunkásokra, technikusokra szintén adót vetni ki, támogassák a jövő szakmunkás/technikus képzést az adójukkal. Ja, hogy akkor ők is inkább elmennek? Akkor a szakmunkás és technikusképzést is beszüntetni!

4. Iskoláztatási adót vetni ki a 8 osztályt végzettekre is! Ők is elmennek, mert Londonban meg Berlinben az utcaseprő is jobban keres? Bezárni az általános iskolákat is.

5. Bezárni Magyarországot, és lehúzni a redőnyt.

Éljen a szép, új világ!
@stefan75: Tényleg erről jut eszembe két kérdés:

1. Akinek több diplomája van, az ugye minden egyes diplomája után külön-külön ugyanannyi adót fog fizetni, tehát pl. ez a 11 diplomás emberke mondjuk diplománként 50 ezer forintot.

2. Mi lesz azokkal, akik külföldön diplomáztak és utána költöztek Magyarországra, pl. mert ide házasodtak? Nehogy már őket kihagyjuk a jóból! Ők is fizessenek, minek voltak olyan hülyék, hogy ideköltöztek!
:)
@stefan75: Ez egy zseni, nem kell bántani! Évente szerzett egy diplomát. Kb. annyi idejét vette igénybe, míg kiment az Ecserire és megvette!
:)
@glaci 0808:

Soros Gyuri bácsi képeztette pl. a kedves vezetőnket ...
@Zébácsi:
"Bár sajnos, ehhez már diplomás adó sem kell, ez csak hab a tortán. "

Ez egy pontos megfogalmazás.

Én így mondanám, hogy pont az i.re.

Inkább leszek angliában pultos mekiben, mint itthon statikus éhbérért+felelősség.

Ha ezt le írtam és megteszem akkor hazaárulóvá válok?
@stefan75:
"-Na es mihez ertesz fiam?
-Mindenhez!
-Azaz semmihez!"
Mikszath Kalman: Beszterce ostroma.
Amugy csak nepszondaztatas. Ketlem, hogy lenne diplomasado.
Szerintem nem baj, ha az orvosok elmennek. Majd ugyis visszajonnek max. maganpraxisban. Meg hazalatogatnak penzt kolteni.
@mortel: "Inkább leszek angliában pultos mekiben, mint itthon statikus éhbérért+felelősség.

Ha ezt le írtam és megteszem akkor hazaárulóvá válok?"
Kedves mortel! Mély tiszteletem kifejezése mellett közlöm veled, hogy te egy bitang hazaáruló vagy (már most is, mert egyáltalán megfordult a fejedben)!
:)

Üdvözlettel: Ibrahim (a tevehajcsár) a sivatagból
@a szív fészkei: Magyarországon minden hype. Ha a biciklit hypeolják, akkor nekilát a fél ország biciklizni, ha a külföldi munkát, akkor neki áll a fél ország kivándorolni, ha a pet palack összepréselést, akkor neki lát a fél ország pet palackokat taposni.

Igazából a külföldi munkának most van nagy divatja. Mert ugye itt milyen szar, külföldön meg kolbászból vannak a kerítések. Elhiheted nekem, nem azok vannak túlsúlyban, akik diplomával, szakirányban eltudnak kint helyezkedni.
Amúgy azt elárulom neked, ide sosem kellett annyi mérnök amennyi van. Itt nincsenek hazai multik, nincs olyan ipar, ami a mérnököket fel tudná szippantani. Hogy imennek, hát, nem tudom, én szerenték már olvasni egy ilyen sikersztorit, nem csak az ismerősöd ismerősétől hallani, hogy az ismerősének, hogy bejött az élet kint, és míg itt csak vízre és kenyérre futotta, kint már habzsi-dőzsi van és ferrarival flangál.

Kötve hinném, hogy az az ábra, hogy míg itt valami zseniket képeznek, a világon mindenhol hülyék vannak és alig várják, hogy a magyar egyetemekről kimenjenek dolgozni.
@a szív fészkei: illetve azt is tessék számításba venni, hogy kint, a jobb országokban van tőke ahhoz, hogy pl. egy friss diplomást felvegyenek. Mert van pénz betanítani, foglalkozni vele. Ez a személet itt sokszor hiányzik de ez meg annak a következménye, hogy itt kevés az olyan tőkeerős cég, amelyik ezt megengedheti magának.

Ha én pl. az egyetemen tanultakra támaszkodva akartam volna boldogulni, akkor szerintem még a mai napig munkanélküli lennék.
@nu pagagyí: hát nem tudom, majd utánanézek, de azt olvastam, azt mondták lenyomták 80-ról 73%-ra.
@Alikam:

Tisztelt Alikam!

Ne strapáld Magad!

www.akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

Nagyon szívesen!

Tisztelettel:
anonymand
Ha diplomás vagyok, de soha öt percet a szakmámban nem dolgoztam, mert Magyarországon biológusként a rezsimet (nem a Rezsimet!) sem bírnám kifizetni, gondolom, attól még fizessem ki utólag értékes diplomámat, amiről, megjegyzem, 10 évvel ezelőtt még szó sem volt?

Nem lennék most Réthelyi, meg Szócska helyében.
@mortel: "Inkább leszek angliában pultos mekiben, mint itthon statikus éhbérért+felelősség.

Ha ezt le írtam és megteszem akkor hazaárulóvá válok?"

Mindenki hazaáruló, aki nem hajlandó tapsikolva éhendögleni a Nemzeti Együttműködés Rendszerében.

Elvtársak, most élőben tanulmányozhatjuk a Kormány "munkáját" szemlélve, hogy hova vezet a rendszeres nemi élet teljes hiánya.
@egy maréknyi dollár:
"Kénytelen vagyok szembesülni azzal a ténnyel, hogy EZEK egyetlen napra sem képesek ellankadni."

a merevre fagyott fasz már csak ilyen.
@Muad\\\'Dib:
Mért is nem engedhetik meg maguknak a tandíjat? A középiskolás fiam dolgozik a suli mellett, a főiskolás lányom dolgozik a suli mellett.Simán ki tudnák fizetni. Csak nem akarnak dolgozni.És, ha elvégzi a főiskolát valszeg többet fog keresni, így adózni is, mint a középiskolát végzettek. Plusz, mivel több pénze lesz, többet is fog fogyasztani, így megint csak többet adózik.
@terii: Ne lepődj meg! Még a megboldogolt NSzK-ban beszélgettünk egyetemistákkal. Szó került arról is, hogy a 5 éves egyeteme ők kb. 10 év alatt végzik el. Amikor ezen meglepődtünk, ők azon lepődtek meg, hogy mi miért 5 év alatt. Szülők eltartották őket, lehetett bulizni.

Nem gondolom, h a magyar (felső)oktatásban résztvevők mások lennének.

Egyébként én, korlátozott számban, támogatnám az állami támogatást. Ösztöndíj formájában és az "értelmes" szakokon. Média menedzserek és biblia oktatók csengessék ki zsebből a ta[gn]díjat. És lehessen elveszteni az ösztöndíjat, ha nem teljesít a diák.
@TrueY: Nyitott ajtót döngetsz, el lehet veszteni az ösztöndíjat jelenleg is. Sőt, ha a kreditek felét valaki nem teljesíti egy adott félévben, akkor államiről átkerül költségtérítéses képzésre.
@Alamio: És rossz tanulmányi eredménnyel?
@TrueY: Rossz jegyekkel nem - tudomásom szerint. Ahhoz talán az is kéne, hogy az 1-2-es osztályzatokon kívül valóban 5 fokozatú skálán mérjen mindenki. Nekem volt olyan vizsgáztatóm, aki az 1-2-n kívül nem is ismert más jegyet (szigorlaton sem).
Viszont a diploma minősítése (Rite, Cum Laude, Summa) meg is látszik, ha valaki nem jó jeggyel abszolvál. Az ott ütközik ki.
@Alamio: Hát ez itten a gond! Aki egy jó érettségivel megcsíp egy államilag finanszírozott helyet, az 5 évet lazsálhat!
@TrueY: Felidézem azért a Bokros-féle felsőoktatási tervezetet, mit is sikerült annak idején megszüntetni:

Az állam elsősorban a hardware-t tartja fent, azaz az épületeket, beruházásokat, eszközöket fizeti. Az oktatók bérét és a működés költségét tandíjból és a gazdaságnak hasznos tevékenységből kell előteremteni. Tandíjat mindenki fizet, egy részét az állam által kiegészítve, ösztöndíjra forgatták volna vissza. A tandíj összegét az állam maximálta volna, de lefelé a karonként, egyetemenként különböző összegű tandíjat a kínálat-kereslet szabálya alakította volna.

Az egységes tandíj előnye, hogy kiküszöböli a költségtérítéses és ingyenes oktatás közti méretes igazságtalanságot, a tandíj legfőbb erénye pedig, hogy versenyt generált volna a felsőoktatási intézmények között, a bóvli intézmények lassú halálával értelmesebb és hatékonyabb struktúra jöhetett volna létre.
@Zébácsi:

Az egyetemisták kb. 35-40%-a végzi el az egyetemet az előírt idő alatt és elfogadható eredménnyel. Tehát: kell TANDÍJ a lusták és koklerek miatt, aki közepesnél jobb eredménnyel végez és előírt idő alatt az lehet tandíjmentes, de aki 2-3 év után kibukik, mert hülye, annak nem adok az adómból. Gondolkodjatok úgy mint egy családfő,nincs kidobott pénz, vállaljanak felelősséget az egyetemisták,
Ne ajnározzátok őket, tanuljanak!!!
"A diplomáig felveszi a delikvens a hitelt, majd a megszerzés után fizeti a kamattámogatott részleteket húsz évig, ...
De tandíj az továbbra sem lesz, és ez a lényeg."
Jó magyar szokás. Röghöz kötés és vasfüggöny. Tessék mondani, melyik párt alatt kapjuk vissza az ütemes tapsot és a kötelezően önkéntes május 1-i felvonulást? Mindegy melyik, csak hogy melyik név skandálására kell majd készülni. Önként.
@Zsuzsa20: Most vagy én nem értelek, vagy Te nem érted a rendszert.
Aki a kreditek felét sem teljesíti (kibukik) az már a második félévében költségtérítéses lesz (tandíjat fizet, csak így hívják). Az elsőben is csak akkor nem, ha államilag finanszírozottra vették fel.
A 35-40% miatt nem kell a tandíj egységesen. @TrueY: Van igazságod, lehetne még átlaghoz is kötni (pl. az egyetemi átlagnál kellhetne jobb eredmény a költségmentességhez- csak hogy az egyik evidens megoldást leírjam).
@nu pagagyí: Oké! De én kiegészíteném a szakok (állami szempontból) fontosságának súlyozásával. Ez alapján járna ösztöndíj.

Persze sajnos ez is a magyar mutyi áldozata lenne. ;(
@TrueY: Fölösleges az államnak beavatkoznia az ösztöndíj szintjén. Egyszerűbb, ha normális fizetést kínál azokon az állami munkahelyeken, amit fontosnak érez. A piacon meg úgyis azt fizetik meg jobban amiből kevés van. Az egyetemre jelentkező diák meg az alapján is választ, hogy a diplomájával éhhalál, vagy normális anyagi körülmények várják.
@Alamio: Aki bejutott az ingyenes képzésre annak elég, ha kettesekkel átevickél évről-évre és így veszi el az olcsó helyet a nála tehetségesebb és szorgalmasabb elől.
Most a családi környezet által nyújtott egyszeri alkalommal figyelembe vett versenyelőny számít, amit az egyetemen már nem lehet helyreütni.
@paczy: nekem nem a fizetéssel van gondom,én is fizetek,de amíg nálunk 1,2millióra akarják a műszaki képzések árát felvinni Bécsbe 1800 Euró lesz ugyanez.A bécsi építész diploma Európa szerte elismert végzettség,míg a pécsi és műegyetemi nem az.Nekem igazából ezzel van bajom,az hogy a fidesz segget csinál a szájából az elmúlt másfélévben megszokottá vált.
Ez eddig legrosszabb kormányunk,pedig az elődei sem voltak jók.Ez viszont igazi szembeköpös kamukormány.
Ezt a mesét is bevették a magyarok.Pontosabban a zemberek.A magyarok igyák meg a levét és fizessenek '
@nu pagagyí: Nem mondtam hogy ez így jó, azonban a mindenki fizessen tandíjat elvet nem tartom követendőnek (így az általad rózsaszínűre festett Bokros-tervezettel sem értek egyet).
Tudom, hogy kettesekkel átevickélni pont elég az államilag finanszírozott képzésben. Ezt meg kéne változtatni (írtam is egyet, ami eszembe jutott megoldásnak).
Azonban az egységes tandíjnak nincs megoldása a tehetséges, ámde szegény sorsú emberekre, és ez van akkora probléma, mint "a családi környezet által nyújtott egyszeri alkalommal figyelembe vett versenyelőny".
@Alamio: Nyilván az ösztöndíj a megoldás, amit viszont csak a tehetséges és szorgalmas kap. Ahhoz hogy a szegénysorsúak is labdához jussanak elsősorban demokrácia és szabadpiac kell, ahol anyagilag független szervezetek tömege tudna a társadalmi esélyegyenlőségért tenni valamit. Utóbbit az állam csak korrupt módon tudja úgy-ahogy biztosítani, valahogy mindig becsusszannak olyanok a segítő rendszerbe, akik nem oda valók. A mostani kormánynak meg már szándéka sincs az esélyegyenlőséggel bíbelődni, minden erőforrást a jómódú örökletes dinasztiák létrhozására költ el.
Én már kifizettem a diplomám árát költségtérítésesen. Nem szeretnék ezután még adózni is. Mindenki fizessen akkor, amikor végzi a sulit és annyit amennyit éppen ér a piacon az a képzés. Aki meg tehetséges, de szegény, annak legyen ösztöndíj. A többiek bekaphatják. Ez egy újabb sarc csak így akarják lenyomni az emberek torkán. Akinek nincs diplomája az meg adózzon szolidaritásból.
@Alikam: @karikaV43: érdekes, akik körülöttem mostanában végeztek, azok egyike Kanadában, másik Törökországban, az USA-ban, Ausztráliában, Afrikában és hasonló helyeken, szerte a világban dolgoznak...denagyon szar ez a magyar diploma, sehol se ismerik el..
@nu pagagyí: Nagyon aprónak tűnik a különbség az ösztöndíjas tandíjrendszer és az államilag finanszírozott-költségtérítéses többségű képzések között (1. a Tied, 2. az enyém), de valójában hatalmas. Az egyik indokot magad írod le. Pont, hogy a jelenlegi rendszer kedvez jobban a szegényeknek, akiknek jelenleg van lehetőségük tanulás útján kiemelkedni. Ha elég ügyes a gyerek, nincs tandíja. És ez az egyszerbb rendszer, nem mindenféle kompenzáció.
A másik, hogy az ösztöndíj-rendszer általában korruptabb, mint a jelenlegi (legalábbis az én nézőpontomból). A pozitív diszkriminációra ugyanúgy nem vagyok vevő mint a negatívra, és a társadalom jó része sem az.
Tudom hogy nem írtad, de az ilyenek szinte mindig bőrszín, nemi arány, stb. kompenzációra épülnek, ami
1. sokaknak ellenszenves
2. nem tehetségalapú
3. az ilyen módon kapott pluszpontszámok miatt romlik az oktatás szinvonala.
Én a jelenlegit módosítanám: szigorítanám bizonyos pontokon az államilag finanszírozott státusz megtartásának kritériumait a helyett, hogy lebontanánk, és újat vezetünk be.
A tandíjnál amúgy az utólagos megtérítést is jobbnak tartom- a szerzővel szemben ugyanis én tudom, hogy egy orvos képzését egy állam legalább felében állja akkor is, ha költségesen van. Viszont ennél jobb gondolat a pályamodell-szerződés (vagy hogyan hívják ezt), csak a feltételeit kéne kicsit jobban belőni.
@Zsuzsa20:

Egyszerű: aki nem végzi el, az fizessen. De aki jól halad, az ne.

Réegn egy féléven ha jól csalódom, maximum 3 UV lehetőség volt. Aki bukott, évet ismételt. Aki kétszer bukott, azt eltanácsolták (joggal).
Most, hogy kreditrendszer van, könnyű lébecolni - na, ezt kellene megszüntetni.

Büntetni azt kell, aki nem tanul, Aki viszont jó középiskolai eredménnyel, pontjai alapján kerül be egy egyetemre és el is végzi, az ne fizessen semmit.

Fizetni akkor fog majd, ha a munkája után sokat adózik.
Szép napot!
@paczy: elhelyezkedni ellehet vele,de mondj légyszíves egy magyar építészt akit világszerte elismernek,vagy bármilyen külföldi egyetemen sorban állnak az előadásánál.Biztos vannak ilyen szakok,de sok mindent elárul a nem rég megjelent egyetem lista,ahol az első 400-ba csak az ELTE fért bele,na ez sok mindent elárul a minőségről oktatás szinten.Itthon is lehet állásod ZSKF-s vagy DUF-os diplomával,pedig semmit nem ér egyik sem.Bár a DUF acélmérnöki szakjai jók,de a tömeg közgázra jár mert ott nem kell dolgozni.
@Alamio: A pozitív diszkriminációt jobb ha nem az állam biztosítja, hanem autonóm és közpénztől független alapítványok, magánvállalatok. Ehhez viszont először is szabadság kell, ami nincs, szabadpiac kell amelynek területeit viharsebesen számolja fel az állam, most például az oktatási piacot. Nálunk a magáncégek is államfüggők, nincs forrása a civil szerveződéseknek.
Az állami finanszírozású ösztöndíjrendszernek csak és kizárólag a tanulmányi eredményeket szabadna figyelembe venni, mert a mi morálunkkal csak a visszaélés táptalajává válik.
@Alamio: Amit az esélyegyenlőségről írtam annak az a lényege, hogy jelenleg a felvételinél történik a szelektálás, ami a jó körülmények közül érkezőknek kedvez. Gazdagabb gyerek általában jobb iskolákból jön, a szegényebb viszont sokszor lepukkant romhalmazban, másodosztályú tanároktól szívná magába az ismereteket. Az egyetem, főiskola viszont akárhonnan jott is valaki ugyanazt a mércét jelenti mindenkinek. Ezért a szelektálásnak egyszeri alkalom helyett, folyamatosnak kellene lennie az felsőoktatásban, legalább egy félév tandíjmentes időszakkal. Mert később hiába bizonyulna szorgalmasabbnak, tehtségesebbnek valaki a sorsa már jelentkezéskor eldől, szegény család nem vállalja a kölségtérítéses képzést.
@Zébácsi: Nagyjából megfogalmaztad az elvi véleményem (olyan egyszerűen és érthetően hogy csak ámulok).
Amiben nem értek egyet: kreditrendszert azért nem szüntetném meg, ahogyan az UV-lehetőségeket sem. Máshogy is meg lehet szüntetni a lébecolást. Mondom, az államilag finanszírozott képzés legyen objektív vagy relatív (inkább utóbbira tennk) átlaghoz kötve. Ha azt nem éri el, kerüljön át fizetősre.
@nu pagagyí: "A pozitív diszkriminációt jobb ha nem az állam biztosítja..."
Nem is írtam ilyent. Szerintem a pozitív diszkriminációt senki ne biztosítsa. Ne legyen ilyen. A megfelelő képességűeket támogassuk azzal, hogy nem fizetősön vannak. Ez jelenleg így is van. Ez semleges rendszer, senki nem dönt, csak az érettségi eredmény (aminél amúgy jobbnak tartanék egy felvételi rendszert szóbelikkel a megfelelő karokon - Magyarék egyik hülyesége volt ennek eltörlése).

"Az állami finanszírozású ösztöndíjrendszernek csak és kizárólag a tanulmányi eredményeket szabadna figyelembe venni"

Lehet hogy kimaradtam valamiből, de az ösztöndíj jelenleg kizárólag eredmény-függő (átlagot néznek).
Ha valakinek van ettől eltérő infója, szóljon!
@nu pagagyí: "Mert később hiába bizonyulna szorgalmasabbnak, tehtségesebbnek valaki a sorsa már jelentkezéskor eldől, szegény család nem vállalja a kölségtérítéses képzést."

Pontosan e miatt nem támogatom a tandíjat. És lehet hogy ez új lesz, de bizonyos átlag elérésével a költségtérítésről is át lehet menni az államilag finanszírozottra. Ha ez egységes lenne (pl. hasraütés: 4-es átlag felett), akkor tennénk egy lépést az igazságosabb felé. Szóval létezik monitorozás, még ha csekély is az eredménye. Javítani kéne, nem új rendszerben gondolkozni.

A másikra: az nem újság, hogy a rosszabb körülmények között szocializálódottnak többet kell tanulnia. Aki ENNEK ellenére képes bajutni, az meg is érdemli a költségmentességet.
A civil szervezeteknek, esélyegyenlőségi programoknak, jogvédőknek és egyebeknek ott lenne a feladata, hogy az ilyen egyenlőtlenséget csökkentsék, támogassák a középiskolák képzését különböző felzárkóztató programokkal. Nem pedig az, hogy az alapvetően működőképes felsőoktatásra zúdítsák hagymázas elképzeléseiket. Ja hogy ehhez dolgozni is kéne, emberek közé menni, és nem csak dumálni?
Minek ez a kicsinyesség? adózzon mindenki, aki tud írni-olvasni ne aprózzuk el.
@Бабаяга:
Elfeledkeztem költségvetésből finanszírozott bölcsődében és óvodában végzettek utólagos hozzájárulásáról. Nehogy már megússzák a kis genyók!
@Viktus: Az "álamfő"-nek miért kedveznél?
Én csak azt nem értem, h HOL AZ ELLENZÉK? Miért nem skandálják Orbán saját mondókáit, úgymint: Népnyúzó! Ne a zemberekkel fizettessék meg! stb. stb. Pedig biztos örülne neki vetya, ha viszonthallaná a saját lózungjait..
@Alamio: Ott tévedsz, hogy nem azonos versenypályán futtatod a versenyzőket. Az azonos versenypálya maga az egyetem, de Te már induláskor győztest hírdetsz. Egy szegény család már az első félévet sem tudja költségtérítéses egyetemen megfizetni, plusz egyéb kiadások. Ki sem derülhet, hogy tehetségesebb az elkényeztetett úrigyereknél. Tandíj és eredményelvű ösztöndíj egyűtt kellene, az első félév esetleg ingyenes. És persze kellene egy csomó magán és céges alapítvány ami a tehetséges, de szegény gyerekeket segíti. Utóbbit nem bíznám az államra,
nem értem, mi a baj ezzel a plusz adóval. akire szükség van (pl. termékmenedzser, marketingmenedzser, cégesódis üzletkötő, önkormányzati képviselő), tehát megfizetik, az ki fogja tudni fizetni ezt az adót.

akire meg nincs szükség, és ennek megfelelően árazta be a társadalom (orvos, tanár, kutató), az úgyis csak gátja a Nemzeti Együttműködésnek, ez az adó tehát tovább ösztönzi őket arra, hogy inkább más országok társadalmain élősködjenek.

ez persze láncszerűen további javulást hoz: több menedzser, jogász adójából több menedzsert, jogászt tudunk majd képezni a kórházak, iskolák, kutatóintézetek, múzeumok számára.

hajrá, magyarország, hajrá magyarok!
@paczy: mit, mit dolgozik? Komolyan, ezt írja már le valaki, hogy az ismerőse milyen diplomával rendelkezik és kint mit dolgozik, mennyiért?
@Alikam: Na elszálltam, mit te most ezzel. Van igazságod némileg, abban egyet is értek, hogy nincs kint se chorisóból, saucissonból font a kerítés, még mortadellából se: azért tüntetnek napok óta az olaszok. Spanyoloknál bazi nagy a munkanélküliség, de pl. úgy hallottam , a németek várnak mérnököket innen. Mert pl. a fiam barátja a szakmájában nyomul sikeresen így München mellett, nemrég jött onnan haza gyerekem, meglátogatva őt. Ismerek Amerikában világkarriert befutott itthonról elment mérnököt. Ott nagyon jól teljesítő kutatóbiológusokat ELTE-dipoval.

De vannak, akik hazajönnek sok év után, mert kint se kerek a perecük. A biológusok azt mesélik, hogy a kelet-európaiak, főleg ők, magyarok nagyon érdekes állatfajnak tűnnek a kintiek szemében, mivel kicsit mindenhez értenek és ha adódik egy probléma, kezdik rögtön megoldani, ahelyett, hogy várnák az ahhoz speciálisan értőt. Mert kint szegmensekben tanítanak, egynek legyél nagyon az értője, és slussz. (durván egyszerűsítve, persze). A magyar meg - itthoni sok-sok nehézségen edződve - igyekszik "okosba" megoldani, kiküszöbölni, nem vár annyira másra. Nem a diplomát de a tudást és az elhivatottságot nézik.

De pl. párizsi magyar csajszi mesélte, hogy amint felvették egy nagy divatcéghez marketingesnek, már nem volt olyan őszinte a kollégák mosolya, hisz veszi el - gyüttmentként - előlük a lehetőséget. Ez is van, meg honvágy, meg néha kirekesztettség. Attól, hogy nem mutatják annyira ki, mert PC-k, még létezik sok helyen, erről olyanok panaszkodnak, akik évtizedek óta kint vannak és perfektek a nyelvvel. angoloknak tele a tökük rosszul beszélő magyarokkal, románokkal, lengyelekkel - írta angol anyóst bíró nő régebben. Csak igyekszenek leplezni.

Olasz ismerős negyven évi kintléte alatt 13 évig volt csak fizetős, bejelentett állásban, most is feketén jut csak melóhoz mint fordító, tanár. És nagyon kiszolgáltatott ezért. De kint az árak és a bérek viszonya más, mint itthon, és meg lehet élni relatív kevesebb fizuból is jobban, mint itthon. Ezt írják sokan, hogy a német árak szinte egyenlők a hazaiakkal. Azért a fizetések meg nem.

Ismerek hazajötteket is, Spanyolországból pl. mert belsőépítészként nem kapott melót már, hiába élt kint sokat. Senki nem a kudarcát fogja ideírni, gondolhatod.

De itt nehezítik a már eléggé szar helyzetet a sarcokkal. És ezért az is itthagy csapot-papot, aki amúgy maradna. Végülis menni ment a középkor minden mesterlegénye külhonba, hogy hazajőve a tapasztalatait kamatoztassa. Ez nem rossz, sőt - csak akkor, ha elüldözésnek élik meg az emberek. És most ez van.

Ha minden diploma lószart ér, minden egyetem pimf szerinted, akkor megint azt mondom, be kell perelni őket, mert nem ezt ígérték. Ahol van értelmes meló, előadás, tudás reménye, oda járnak az emberek önként dalolva - amikor én Kr. e mehettem Vekerdi László óráira, belehaltam volna, ha nem jut hely a tömött tanteremben este! Na mert akkorra száműzték a kádáriban, azt hívén, senki nem hallgatja majd olyan későn és el lehet mismásolni a gondolatait.
@Alikam: Egy barátnőm írta unokaöccséről, aki német állampolgár: " D.főiskolára jár Hofba, még van egy éve. Informatikus lesz., de már van munkahelye is, ahol hetente 4 napot dolgozik és persze pénzt is kap.A keresetéből tud egy kétszobás lakás bérelni , ahol egyedül lakik."

Na ennyi a difi, igen. Itt meg a diplomások is fogcsikorgatva kaparnak olyan állás után, amiből így élhetnek teljes munkaidőt ledolgozva.
Építészek azért néha észrevevődnek a világban is: nol.hu/ajanlo/lap-20081115-20081115hv-12

Ebből:[..]"Az elmúlt évtizedekben csupán kétszer vetődött reflektorfény magyar építészre. Keller Ferenc és Cságoly Ferenc a pécsi Barbakán-házért vehette át két éve a Brick Award díjat, míg az idén a soha fel nem épülő kormányzati negyedért nyert Holcim-díjat Janesch Péter. Az igazi áttörés azonban még hátravan. Az építészeti Oscarnak tartott, százezer dollárral járó Pritzker-díjat, illetve az Európai Unió kortárs építészeknek adományozott Mies van der Rohe-díját egyelőre még egyetlen magyar építésznek sem sikerült elnyernie. Ehhez kevés a különleges építészeti teljesítmény, több kell: szerteágazó külföldi szakmai kapcsolatok." Meg arról, hogy miért nehéz kijutni a nemzetközi porondra: "Sanghaj elegáns szállodájának reggelizőasztalánál csupa "szerződőember" ült. A világ legjobb friss diplomás építészeit próbálták saját irodájukhoz csábítani. No, nem a legjobbat, mivel a diplomatervek kétévente megrendezett világversenyének győztese kétszáz iroda közül választhat. Bármelyik mellett dönt: egy évig a cég vezető tervezőjének fizetését viheti haza. A magyar fiatalok egyelőre messziről figyelték a mézes bödönt.

De már az is nagy teljesítménynek számított, hogy úttörőként bejutottak a legjobb 32 közé. Túlságosan költséges a részvétel. De megéri - véli Eltér István, a Magyar Építész Kamara elnöke. - Ha nem vagyunk jelen a nemzetközi szakmai rendezvényeken, akkor nem tudnak rólunk. Ha pedig nem tudnak rólunk, akkor a nemzetközi pályázatok és díjak is messze elkerülnek bennünket."
@Alternatív: és az ösztöndíjad honnan volt
Van nekem egy kutyám. Egy ilyen középmagas szőrös dög. Egy ilyen kunkorifarkú huskyra

hajazó keverék. Nem egy kimondott őrzővédő, de már a megjelenése is elijeszti a

nemkívánatos látogatókat. Ez a korcs dög megkapta az összes védőoltást. Napi két sörbe

kerül a kajája. Mivel egyre drágább a sör,(ja, meg a teszkós kutyakaja),komolyan

elgondolkodtam, hogy el kéne altattatni. Lehet, hogy nincs is semmi haszna. Mondjuk,

ha betörnének, és elvinnék a húsz éves hifitornyot, még pariban lennék, de ha elvinnék

a sulinetes gépet nem tudom mi lenne velem. Én inkább megtartanám az

állatot.
@Alikam: ELTE ttk-n geológián végeztek. Nyílván nem egy tanítóképzőről beszélek, vagy egy hatszázhuszadik btk-s szakról ahol végeznek évente nemtom hányszázan, pedig alig van szükség 1re. De elsősorban csak a saját környezetembe látok bele, ott viszont, bár vannak problémák, azt nem állítanám, hogy jajjdeszarok ezek a magyar egyetemek, és bezzeg a ha átlépem a határt már csak olyan egyetemek vannak ahol diploma utána milliomos állások közül válogatok. Voltam én is "nyugaton" és a nagy különbség nem is az ilyen-olyan oktatásban, meg munkákban van, hanem abban, hogy itthon bármi történik a sajtban csak a lyukat veszi észre mindenki. Elég szomorú.
"A tandíj szimbolikus ügy volt 1998-ban is, és az ma is. A tandíj eltörlése esélyegyenlőséget jelent, a tandíj esélykülönbséget, esélytelenséget jelent." (Révész Máriusz, Fidesz - 2002. február 26.)
www.felvi.hu/felsooktatasimuhely/jogi_hatter/torleszto_reszletek

A lényeg az, hogy mindenki tanulhasson, és ne csak az, akinek anyagi lehetőségei ezt lehetővé teszik. Ennek forrása lehet diákmunka, szülői segítség, ösztöndíj és diákhitel is. Ez utóbbi a legkevésbé előnyös, de az esélyegyenlőség ezzel sem sérül. A Diákhitel II-ről szóló hír arról szól, hogy "az állam fokozatosan kivonulna a _fizetős_ szakok társfinanszírozásából". Emellett maradna az államilag finanszírozott, továbbra is ingyen (de valószínűleg kisebb létszámban).

Maga a diplomás adó valószínűleg egy enyhébb ötlet bevezetése lesz, de valamit mindenképpen változtatni kell, mert a mostani megoldások nem elég jók ahhoz, hogy jó felsőoktatást lehessen finanszírozni belőlük (ilyen nagy létszám mellett).
@Alikam: AZ orvosok más tészta, nem azokról írtam. De amúgy azok se jobbak külföldi kollegáiknál, csak hát orvoshiány az mindenütt van.

Ezt Te hogy szűrted le?
Jobbak, hidd el! Talán pont azért, mert a nyelvi hiányosságokat szakmailag kell ellensúlyoznia.
Talán mert külföldön kissé "szakbarbár" képzés folyik.
Mondjuk a gyógyszerész az acidosis kifelyezésre csak néz, mint a moziban, a heartburn kifelyezést ismeri csak.
Tehát az orvosnak is újra kell tanulni a szakmai nyelvet.

Csak két szakma egyetemi képzése folyik ma Magyarországon?
Orvos és mérnök? Vagy több egyetemi képzést nem ismersz?
Pénzügyi?
Közgazdász?
Agrármérnök?
Ezek eladhatóak nemzetközi viszonylatban?
@mortel:

No igen, aki elmegy, az csak hazaáruló lehet.

A teljesség igénye nélkül:

Szent-Györgyi, Galamb József (Ford T-modell), Szilárd, Neumann, Teller, Wigner, Gábor Dénes, Bíró László, Beke Manó, Pólya György, Riesz Marcell.
Ők ugye mind-mind hazaárulók, hogy nem sül ki a szemük...

/Úgy tudtam, hogy az EU-ban a tőke, az áruk és szolgáltatások áramlása szabad, nem korlátozható, nem büntethető (ezért nincsenek vámok sem). Mivel a munkaerő keresleti oldalról termelési tényező, kínálati oldalról pedig árucikk, így áramlása szabad./

Fizessen tandíjat az, aki nem képes 10 szemeszter alatt elvégezni egy egyetemet, illetve 8 szemeszter alatt egy fősulit, vagy aki kibukik. De az, aki pontszámmal jutott be államilag finanszírozott képzésre, ne fizessen. Fizet majd akkor, amikor magas béréből adót-járulékot vonnak, és ÁFA-t, jövedéki adót fizet fogyasztásai után.
@Alamio:

Szerintem ugyanazt gondoljuk - én sem a kreditrendszert szüntetném meg (ez az EU miatt talán nem is menne), hanem az állam pénzén láblógatósdit, az "úristen, holnap ZH? -Hol egy jegyzet?" típusú mentalitást.

/Aki pl. közgázon egy módszertan szigorlatra 2 éjszakát készül (mert addig csak buli, haverok, fanta), az vegy zseni, vagy hazardőr. De inkább hazardőr. Biztosan jó közgazdász lesz, 14 félév alatt.../

Az állam adókat oszt el, az elosztás optimalizálása a dolga. Teremtsen annyi államilag finanszírozott férőhelyet, amennyi diplomást a piac majdan felvesz, ezekre a helyekre a jókat vegye fel (a gyes, gyed ne érjen pluszpontot) és a jókból csikarjon ki minden szorgalmat (a diáknak a tanulás a munkája), de adjon is korszerű tudást; > versenyképesség.

Akinek ez nem megy, az kiullik, de ha mindenképp diplomát akar, akkor fizethet. A munkaerőpiacra érkezvén az interjúkon úgyis ki fog bukni, hogy mit tud. De ennek a tudásnak a megszerzését már nem te meg én, hanem ő maga finanszírozza, nem veszi el a helyet a szorgalmasoktól.
Differenciáln kellene, mindenki jó járhatna.

Aki végez, és jó szakember lesz, az valószínűleg sok adót fog fizetni, és tudásával közvetve hozzájárul a GDP-hez is.

Nincs szükség semmilyen diplomás adóra. Ez nettó baromság.

Szép estét!
@Zébácsi: Voltak, akiknek menni kellett, mert különben máshová vitték volna őket.
@a szív fészkei:

Igen, tudom, igazad van - sajnos.

Csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy attól még nem hazaáruló valaki, hogy nem itthon kamatoztatja tudását.
Úgy emlékszem régebben Ceaușescu is megpróbálkozott a külföldre távozó diplomások megfejésével, és neki sem jött össze, pedig akkor még hol volt az EU-n belüli szabad mozgás?
@Zébácsi: Sajnos az általad emlegetett tudósokat pont azok üldözték el hazájukból, akik utódjai most leginkább hazafiaknak akarják nevezni magukat...pedig nem megy..
Ömmm

Szóval mit csináljak ha teszemazt mérnökként a multi leépít, mert áthelyezi a munkákat máshová ahol nem visszamenőleg törvénykeznek, nem különadóztatnak és van jogbiztonság?

Menjek el dombelhárítani a pirami... nem stadionépítéshez közmunkába? Lófaszt! 15 év telibe adózás után ha külföldön jobban megbecsülnek kimegyek.

Ennyi
@Squid: Nem gondoltam volna, de én is kicsiny, de balfék hazánk elhagyásában gondolkodom. Azért is, mert nem szeretném, ha ez a begyepesedett társaság megfertőzné gyermekeim nyiladozó értelmét a hülyeségeivel.

Az utolsó kapcsolja le a villanyt és tegye a kulcsot a lábtörlő alá...
@Golovics József:

Kedves József!

Elolvastam gyorselemtésedet, jók a felvetéseid, érdekes vitára, eszmecserése adna alkalmat. Rövid, de elég összeszedett munka.
Ha lesz időm, el fogom olvasni más írásaidat is.

Viszont.
Ez a blog más aspektusból közelíti a témát, s alapvetően nem elemzés, csupán egy rövid, ironizáló bejegyzés. Más műfaj.
Emiatt az általad írt "normálisabb hangnemet" nem tudom értelmezni, és őszintén szólva, nem is tartom elegánsnak.

Minden jót!

Üdv:
Zb
@a szív fészkei: nem akarlak kiábrándítani, de ilyenről én is tudok, csak éppen itthon.

Nem egy olyan ember dolgozik a cégnél ahol vagyok, akik még egyetemre járnak IT képzésre és heti négy napot vannak bent annyi pénzért amennyiért bérelhetnének egyedül egy kétszobás lakást.

A másik írásod nagyjából korrekt. Hát bizony, azok a bizonyos kudarcok. Azoknak is fontos szerepük van, és igazából látod így válik egésszé a dolog. Mert amire allergiás vagyok az az, hogy belekotyog valami nagyokos egy ilyen vagy hasonló írásnál, hogy menjen az emberke külföldre ha itt nem tud megélni vagy nem talál munkát

Márpedig az én meglátásom szerint ha csak nem kivételes szakmája van, akkor először itt próbáljon meg boldogulni, mert ha itt nem tud, akkor külföldön sem lesz sok esélye, ugyanis ott alapból hátrányból indul ha csak nem valami feketéző mosogatói, vagy takarítónői állásra pályázik.
Olvassatok origot. Ujabb reszletek..
www.origo.hu/itthon/20110919-szamitasok-a-felsooktatasi-keretszamok-megallapitasahoz.html

Nagyvilág Üzleti Negyed Sport cigányság oktatás Orbán-kormány kékfény pártpolitika parlament
A teljes jogász- és közgazdászképzést fizetőssé tenné Hoffmannék új javaslata
Joó Hajnalka|2011. 09. 19., 17:18|Utolsó módosítás: 2011. 09. 19., 18:46|
2 komment
Címkék:Hoffmann Rózsa, Orbán-kormány, felsőoktatás

Radikálisan csökkentené a felsőoktatásban tanulók számát, jogászok és közgazdászok képzésére pedig egyáltalán nem adna állami forrást az oktatási államtitkárság felsőoktatási keretszámokról szóló, az [origo] birtokába került tervezete. A gazdasági minisztérium három számítást is készített ugyanerről, amelyek minden képzésben hagynának államilag támogatott helyeket, de még a minisztérium is úgy számol, hogy "jelentős feszültségeket" okozhatnak az új tervek.......
süti beállítások módosítása