Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én kifejezettem bírom, mikor Kedves Vezetőnk a világ pénzemberei előtt beszél. Ilyenkor egy sajátosan torzító önjáró vetítőgéppé lényegül, amit nincs az a mozigépész aki lekapcsol valahogy. Nekem az is furcsa volna, ha ő maga elhinné a felét annak amit mond ilyenkor, az OECD tagok önuralmát meg egyenesen csodálom. Mert ezt megállni harsány röhögés nélkül nem mindennapi feladat.
Tegnap Viktor ismét elemében volt, akkorát csapott a populista lecsóba, hogy a szomszéd kutyájának seggét is csípte a ráfröccsent bogyiszlói alap. Először is ugye ez a válság izé amivel szembenéznek nem akármekkora, hanem olyan óriási, hogy megváltoztatja egész Európa történelmét. Az OECD tagoknak érthetőre fordítva hazánk második hivatalos nyelvén, az orbánin ez annyit tesz: mint soros elnök beírtam magam az Unió történelemkönyvébe gecó!
Tovább bogozva a szószövevényt kiderül, hogy a jóléti gazdaság halott, helyette a munka alapú gazdaság lép életbe. Török Gábor már rámutatott arra, hogy kitől hallottuk ezt régebben és mikor, én inkább a ti figyelmetekbe ajánlom: ha eddig azt hitted, hogy napi 8-9-10 órát gályáztál a munkahelyeden, akkor vedd tudomásul, hogy éppen a jólétben henyéltél, és a munka alapú gazdaság még csak most jön. Azt nem merem remélni sem, hogy ezzel Viktorunk arra célzott, innentől ők is dolgozni fognak valamit, hamár.
A Nyelvújító szerepében is tündökölt egy picit, mikor azt mondta, a reformnyelv hazánkban halott, aki ezt a tájszólást beszéli az politikai öngyilkosságot követ el. Ez, és csakis ez az oka annak, hogy az elmúltnyócév kormányainak reformjai is rendre elbuktak. Ezen a ponton tényleg nem értem, hogy a hallgatóság hogy bírta megállni harsány röhögés nélkül. Itt ugyanis a legtöbb reform pont Viktorunkon és a Fideszen bukott el az utóbbi években. Sebaj, majd most a teljes országátalakításnál megfizetjük a felárat minden késedelemért, ahogy a nemzeti ügyként kezelt MOL visszavásárláskor is kidobtunk 80 milliárdot feleslegesen, mert olyan jól állunk.
A Nagy Átszervező példákat is citált az OECD tagoknak teljesítménye igazolására:
- egykulcsos adórendszer, ( ami 500 milliárdos léket ütött a költségvetésen, és random marhaságokkal igyekeznek kipótolni)
- teljesen új nyugdíjrendszer ( kizsarolva, "önkéntes" alapon )
- 10%-os társasági adó,
- valamint az emberek meggyőzése arról, hogy mondjanak le egyhavi bérükről és nyugdíjukról.
Ha itt a 13. havi bérek és nyugdíj elvételére gondolt, akkor csak a "meggyőzés" kifejezésen kell kacagni, de ha ez a jövőre előre vetített lázálom, mondjuk a szociális konzultáció eredményeként, akkor azért kikívánkozik egy erőteljes miafasz? Mert a kormány meggyőzési szokásait ismerjük jól a manyupok einstandolásának példájából...
-De egyébként meg kétharmad, köcsögök, - mondta Viktor boldogságának illusztrálására, és itt sem akadt senki, aki az orra alá törölte volna a legfrissebben mért 26%-ot. De minden beszólás közül a legszebbet a végére tartogatta. Nehéz lehet megoldást találni arra, hogy egy kormányfő nyelvével miként kerülhet közvetlen közelségbe egy szervezet seggével, de Kedves Vezetőnk zseniálisan megoldotta ezt is. Kijelentette, hogy ő bizony gondolatmankónak használja az OECD-t elakadás esetére. Ilyenkor felhívja a kint reprezentáló Mikola Pistát, és kér tőle tanácsot szinglihorda - akarom mondani bármilyen - ügyben. Mert ahogy az OECD Megoldások Tétova Politikusoknak Enciklopédiában írva van, úgy a magyaroknak is jó lesz. Ezek szerint csak a fideszesek többszörösen bizonyított rossz angoltudásának és a félreérthető fordításnak köszönhető, hogy nem tartunk még ott, ahol Németország, vagy az Egyesül Államok.
Remek beszéd volt ez is, igazi Orbános. A valósághoz csak érintőlegesen van köze, de parasztvakításra kimondottan alkalmas. Csak az a kár, hogy a magyar kormány szavahihetősége finoman szólva megkopott a tagállamok előtt, és igyekeznek saját forrásból is informálódni a dolgainkról.
Úgy viszont a magyar rögvalóság nem azonos az Orbán által felfestett képpel.
2011.05.26. 06:08
A jóléti gazdaság halott
Címkék: gazdaság fidesz orbán viktor oecd
196 komment · 6 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr672933289
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Az utolsó utáni ingyenebéd - a devizahitelesek megmentése 2011.05.26. 12:51:58
Orbán Viktor kijelentette, hogy a jóléti gazdaságnak vége. Bajnai Gordon is valami ilyesmiről beszélt az ingyenebéd kapcsán. Pedig úgy tűnik, hogy van ingyenebéd. Mégpedig a devizahitelesek számára a kormány most készíti a konyhájában. Csak félő...
Trackback: A munka hevében 2011.05.26. 11:19:41
Azt mondja a miniszterelnök, hogy a háborús gazdaságot a jóléti gazdaság váltotta fel, amely után most a munkaalapú gazdaság következik. Hűha!Nekifutottam néhányszor, hogy megértsem, vajon mit is akart mondani a miniszterelnök. Abba most nem mennék bel...
Trackback: Lázadás a Bountyn - avagy az önkormányzati reform előtt álló akadályok 2011.05.26. 10:16:48
Úgy tűnik, hogy a felsőoktatási koncepció után, újabb komoly konfliktusokat generáló téma fekszik a kormány asztalán: az önkormányzatok ügye. Sőt, ebben az esetben a törésvonal nem a kormányzó frakciószövetség két pártja, hanem a Fidesz berkein be...
Trackback: Kétszer ugyanabba a folyóba lépni 2011.05.26. 09:28:52
Azt mondják, hogy a történelem ismétli önmagát, és ha ez igaz, akkor Magyarország történetében most pontosan ugyanaz az időszak jött el, mint akkor, nagyjából 90 éve. Hiszen túl voltunk a Nagy Háborún, egy őszirózsás forradalmon és egy &bdq...
Trackback: Orbán: A jóléti gazdaságnak vége 2011.05.26. 08:50:33
Magyarországon nem reformok végrehajtása, hanem az ország újjászervezése szarik. Az embereket a geciputtony kormány nem arról próbálja meggyőzni, hogy egyes intézkedéseket vagy döntéseket támogassanak, hanem arról, hogy át kell szerveznünk az ...
Trackback: Terrorelhárítókat vezényelnek Esztergomba 2011.05.26. 06:47:36
Mert a rendőrség már nem bír a helyi terroristákkal.Történt ugyanis, hogy az újonnan választott képviselők többsége (ugye nem is kell mondanom hova tartoznak?) úgy döntött, hogy válságban a város, ezért egy fillért sem állítottak be a költségveté...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
@Lacdelo: És te mit teszel? Fizeted rendesen az adódat? Élsz becsületesen? Próbálod a magyar gazdaságot erőn felüli munkabírással és szorgalommal erősíteni?
@Viktus: na látod, egyetértünk. Eddig se volt politikai értelemben vett baloldal és most sem alakul.
@GGG77: Szeretek senki lenni. Szeretem tenni a dolgomat. Szeretek szorgalmasan dolgozni amennyi az erőmből kitelik, szeretem, hogy becsületesen élhetek és boldog lehetek. Szeretem a családom a munkámat. 2011-ben az ilyen embereket senkibe veszik azok az emberek akik áskálódnak, fikázzák a másikat, örök elégedetlenek és mindig mástól várják a megoldást. Csodálkozol, hogy nem mennek rendben a dolgok amikor adót nem fizetsz, elcsalsz mindent amit lehet és még elégedetlenkedsz is?
Ha én senki vagyok akkor te ki? :))
Ha én senki vagyok akkor te ki? :))
JELEN IDEJŰ MESE
Egyszer van, hol nem van,
Óperencián túl,
Nagy-Meseországban
Kismalac hiány dúl.
Szóval, ott valahol
Sok szegény ember él
Boldogul, s meg nem hol,
S rozsdáll a kaszaél…
Éhen, ha nem hal ma
Templomi kisegér,
Mesés kis dil-dalba
„De jó vég!” belefér.
fradyendre.blogspot.com/2011/05/jelen-ideju-mese.html
(illusztációval)
Egyszer van, hol nem van,
Óperencián túl,
Nagy-Meseországban
Kismalac hiány dúl.
Szóval, ott valahol
Sok szegény ember él
Boldogul, s meg nem hol,
S rozsdáll a kaszaél…
Éhen, ha nem hal ma
Templomi kisegér,
Mesés kis dil-dalba
„De jó vég!” belefér.
fradyendre.blogspot.com/2011/05/jelen-ideju-mese.html
(illusztációval)
@Arbet: Szóval, te biztosan jól jártál az egykulcsos adóval...
@1 db Magyarország:
HAHA:) "@pokesz70: itt már mindenki fidesznyik, csak egy maroknyi hős ellenálló maradt akik vitriolos blog-bejegyzéseken keresztül próbálják életben tartani az ellenállás szellemét:-(((( "
Amúgy minden kommenteddel egyetértek.
By the way - talán minden "oldal" egyetért abban: szerkezeti változtatások kellenek Mo.on. Egyetértünk? Maga az állami rendszer változtatása,nyugdíjtól oktatásig, közbeszerzéstől vasútig.
Q:Ki tette eddig ezt meg? A: Sem GYF, sem Bajnai, sem elődeik (beleértve Viktort) nem tették meg.
Q: Ja, akkor minden jó, mégsem kellenek szerkezeti változtatások??? Adjunk inkább 19.havi nyugdíjt a népnek. Ingyenlakást a cigánynak. Hurrá. Legyen jólét.
Meddig?
Az egész Index,cikkjeik és más oldalakon lévő blogok kizárólag szimpátiákról szólnak. Kinek ki szimpatikus.
Tenni kellene inkább valamit, mert az előző kormányok nem tettek. De most valakik tesznek.
Ja, ez sem jó, az sem jó, nektek semmi sem jó.
HAHA:) "@pokesz70: itt már mindenki fidesznyik, csak egy maroknyi hős ellenálló maradt akik vitriolos blog-bejegyzéseken keresztül próbálják életben tartani az ellenállás szellemét:-(((( "
Amúgy minden kommenteddel egyetértek.
By the way - talán minden "oldal" egyetért abban: szerkezeti változtatások kellenek Mo.on. Egyetértünk? Maga az állami rendszer változtatása,nyugdíjtól oktatásig, közbeszerzéstől vasútig.
Q:Ki tette eddig ezt meg? A: Sem GYF, sem Bajnai, sem elődeik (beleértve Viktort) nem tették meg.
Q: Ja, akkor minden jó, mégsem kellenek szerkezeti változtatások??? Adjunk inkább 19.havi nyugdíjt a népnek. Ingyenlakást a cigánynak. Hurrá. Legyen jólét.
Meddig?
Az egész Index,cikkjeik és más oldalakon lévő blogok kizárólag szimpátiákról szólnak. Kinek ki szimpatikus.
Tenni kellene inkább valamit, mert az előző kormányok nem tettek. De most valakik tesznek.
Ja, ez sem jó, az sem jó, nektek semmi sem jó.
@Arbet:
Segítenél megérteni azt, amit Táskás Tóninak válaszoltál?
Segítenél megérteni azt, amit Táskás Tóninak válaszoltál?
@Táskás Tóni: nem igaz, a 16 %-os adó, a 200-250k közöttieknek is kevesebb. Amit belekeversz az az adókedvezmények kivezetése a rendszerből. Mert egyrészt minek, másrészt a szuperbruttóval kurvára torzít.
Konkrétan nem igazán érzem hitelesnek ezt a riogatást, amikor legutóbb lazán ellopták a több ezer milliárd forintnyi magánnyugdíjpénztári vagyont. Arról tud valaki valamit? Vagy már el is költötték kurvákra meg kokainra?
@Arbet:
"Rendes dolgozó embernek nincs ideje szerkesztett blogokra minden nap faszságokat írni."
Eddig meg semmi ertelmeset nem irtal, akkor ezek szerint nem vagy rendes dolgozo ember?
Ma szabadnapom van a munkahelyemen, bar most mar elkezdek tanulni meg egy vizsgam hatra van. En remelem legalabb ertelmesen toltottem az idot itt, te viszont csak "faszságokat" irtal ahogy elnezem a kommentjeidet, ahelyett hogy munkat keresnel vagy tanulnal, vagy mindketto? OV nem lenne buszke rad.;)
"Rendes dolgozó embernek nincs ideje szerkesztett blogokra minden nap faszságokat írni."
Eddig meg semmi ertelmeset nem irtal, akkor ezek szerint nem vagy rendes dolgozo ember?
Ma szabadnapom van a munkahelyemen, bar most mar elkezdek tanulni meg egy vizsgam hatra van. En remelem legalabb ertelmesen toltottem az idot itt, te viszont csak "faszságokat" irtal ahogy elnezem a kommentjeidet, ahelyett hogy munkat keresnel vagy tanulnal, vagy mindketto? OV nem lenne buszke rad.;)
Sajnos Fabius, IGAZAD VAN!
Azok az ecceri, frissen regisztrál, 2 mondatos, fröcskölődő kisköcsögök, akik pedig csak ideestek és igyekeznek belehányni a mondókádba, végül is a saját alpári kis szintjüket hozzák.
Érveket elvtársak (ha már ekkora narancskomcsik vagytok), lehet TÉNYEKKEL és ÉRVEKKEL cáfolni ezen írását Fabius kollégának, nem pedig böfögéssel. Azt tessék otthonra anyusnak tartogatni!
Ugyanis a Viktor féle hazugságáradat, a magyarság meggyalázása már kezd kissé elhatalmasodni az elvtársakon:
hvg.hu/itthon/20110526_lakas_orbanek_roma
hvg.hu/itthon/20110526_fidesz_asz_berek
A cocik ámokfutása után, melyik ecceri szerint mennek jobban a dolgok? Tényleg! Végül is kinek megy jobban?
Nekem speciel semmivel. 10-11 órát dolgozom a magánszektorban, saját vállalkozást viszek. Vagyok olyan hülye, hogy minden adót, járulékot befizetek. Azt látom viszont, hogy az új kommunistáknak hirtelen jobban mennek a dolgai. Ha hülye pártdroid lennék, mehetne jobban, egy kis alku, suskus itt-ott, de akkor ki kellene operáltatnom a gerincemet...
Nekem, magyarnak, semmivel sem lett jobb!
Azok az ecceri, frissen regisztrál, 2 mondatos, fröcskölődő kisköcsögök, akik pedig csak ideestek és igyekeznek belehányni a mondókádba, végül is a saját alpári kis szintjüket hozzák.
Érveket elvtársak (ha már ekkora narancskomcsik vagytok), lehet TÉNYEKKEL és ÉRVEKKEL cáfolni ezen írását Fabius kollégának, nem pedig böfögéssel. Azt tessék otthonra anyusnak tartogatni!
Ugyanis a Viktor féle hazugságáradat, a magyarság meggyalázása már kezd kissé elhatalmasodni az elvtársakon:
hvg.hu/itthon/20110526_lakas_orbanek_roma
hvg.hu/itthon/20110526_fidesz_asz_berek
A cocik ámokfutása után, melyik ecceri szerint mennek jobban a dolgok? Tényleg! Végül is kinek megy jobban?
Nekem speciel semmivel. 10-11 órát dolgozom a magánszektorban, saját vállalkozást viszek. Vagyok olyan hülye, hogy minden adót, járulékot befizetek. Azt látom viszont, hogy az új kommunistáknak hirtelen jobban mennek a dolgai. Ha hülye pártdroid lennék, mehetne jobban, egy kis alku, suskus itt-ott, de akkor ki kellene operáltatnom a gerincemet...
Nekem, magyarnak, semmivel sem lett jobb!
orbán országképe világos:
1 millió kőgazdag, 4 millió középosztály, 5 millió mélyszegény, arányok mint braziliában
csak az a kérdés, hogy az az 5 millió hajlandó lesz-e barlangban lakni és szénát enni, azt hiszem ez csak rendőri kérdés lesz, viszont jó lesz a foci
1 millió kőgazdag, 4 millió középosztály, 5 millió mélyszegény, arányok mint braziliában
csak az a kérdés, hogy az az 5 millió hajlandó lesz-e barlangban lakni és szénát enni, azt hiszem ez csak rendőri kérdés lesz, viszont jó lesz a foci
@h.kovacs: az 1 millió kőgazdag és a 4 millió középosztály képes eltartani 5 millió nem középosztályt, amiből 1 millió mélyszegény.
Tudomásul kell venni, hogy a társadalmaknak mindig a középosztály a motorja. Az alkalmaz bejárőnőt, bébiszittert, kertészt...
Tudomásul kell venni, hogy a társadalmaknak mindig a középosztály a motorja. Az alkalmaz bejárőnőt, bébiszittert, kertészt...
@Arbet: Tehát: ki vagy te? Miért nick-kel írsz? Vállald fel önmagad! (név, cím, stb). Mi a munkád és mennyit kapsz érte? Ugye, ha már számonkéred akárkin is, hogy ezeket a dolgokat nem adja ki a neten, az csak azért van, mert szerinted ezeket nyugodtan közölni lehet. Konkrétan Te magad jársz elől a jó példával, ugye? De ha mégsem, ha valamiért úgy gondolod, kinek mi köze ahhoz, amit fentebb felsoroltam-felsoroltál, akkor meg azt nem értem, Te miért gondolod úgy, hogy neked közöd van ahhoz, hogy másnál mi a helyzet fenti adatok esetében??....
Más:
Jóléti állam: ez kizárólag viszonyítás kérdése. Mihez-kikhez képest jó vagy rossz nálunk a helyzet (most vagy régebben)? A viszonyítási pont egyben cél is: olyanná szeretnénk válni, mint a viszonyított ország(ok). Tehát: Korea, India, Albánia, Kína, stb. is egy irány, egy cél, meg Németország, Svájc, skandináv országok, stb. is egy cél (mindkét irányban amolyan végletes példákat próbáltam említeni).
Hogy aztán adott időpontban melyik irányt favorizálja az aktuális kormány (konkrét eredménytől függetlenül), az sokat elárul nem csak a kormányról, hanem a választókról is. Akkor is, ha netán nem azt kapták a választók, amit reméltek-vártak.......
Más.
@sárkányfő: "te is beszoptad a libás hazugsághadjáratot? már jogerős bírósági végzés cáfolja, keress rá. abban a mocskolódásban már csak a legelvakultabb droidok hisznek."
Így van, jogerős bírósági végzés van arról, hogy jogi (!!!) felelősséggel nem tartozik. Ezzel együtt azt hiszem, azért emlegetik oly sokan, mert az erkölcsi felelősség bizony terheli.... Akkor is, ha erről soha semmilyen bírósági papír nem fog készülni, ha ez a kategória (erkölcs, felelősség) nem gazdasági tétel, tehát nem figyelembe veendő ezen a területen. Az általa (B. G.) vezetett cég csődbe ment (vitték?... az ő irányításával...), nem fizetett az embereknek, akik szintén csődbe mentek, emiatt sokan a kilátástalan helyzetben elkeseredésükben az öngyilkosságot választották. Ez sem gazdasági tétel, nem is jogi kategória (ugyanakkor csakis az elkeseredett és önpusztító egyén problémáját "oldotta" meg, hisz neki már mindegy, de az ittmaradottaknak maradt a probléma: vagy átveszik az örökséget az összes tartozással együtt /pld bankok felé/ és akkor nekik kell fizetni, vagy nem, akkor viszont úszott minden /főleg, ha több a tartozás, mint az örökölt érték/, tehát egyszerűen fogalmazva: mehetnek a híd alá..), de tény. A cég csődbe ment, nem fizetett, ezért sokan kilátástalan helyzetbe kerültek, közülük sokan öngyilkosok lettek. Ezekért az egyéni döntésekért/tettekért jogilag nem felelősségre vonható B. G. Erről szól lényegében a bírósági döntés...
És mielőtt kérdezhetnéd esetleg: rokonságban volt érintett (libáztak, nem fizettek nekik), tönkre mentek. Öngyilkosság nem volt, "csak" idegösszeomlás, évekig tartó nyomorgás, majd válás, később külön-külön talpra álltak úgy-ahogy.
Mindettől függetlenül B. G. egy éves munkáját tekintve (kormányfőként) én is azt mondom: jól csinálta a dolgát, és folytatni kellett volna. De a fentiek miatt azt is megértem, ha sokan még mindig a libás-ügyet emlegetik..... Ezért az érzelmi-erkölcsi szempont miatt nem szavaznak-szavaznának rá.
Más.
@indapass2009: "Ugyanis míg a férfiak harcoltak addig a nők dolgoztak a gyárakban. Ezt felhasználva aztán az értelmiségi nők előtérbe kerültek és mindenféle jogokat kiharcoltak. Persze más nőket erről nem kérdeztek meg."
Már jóval a 2.vh. előtt elkezdődött a nők munkába állása a gyárakban (iparosodás terjedése), a 19. sz. közepén-második felében, de abban igazad van, hogy ez a 2.vh. idején érte el tetőpontját, az általad említett ok miatt (férfiak a fronton, nők a gyárakban). A nők számára kiharcolt jogok: itt sem arról volt szó, hogy dolgozhasson és pénzt kereshessen a nő, hiszen ez a joga már adott volt rég, hanem arról, hogy tanulhasson, ezáltal ne csak gyári munkás és napszámos lehessen, hanem az ún. értelmiségi munkákra (tanár, orvos, egyebek) is lehetősége legyen, ha szeretné. No igen, ezek a munkák (a tanulhatás kiharcolása után) már nagyobb jövedelmet biztosítottak, így lehetővé vált akár az önfenntartás: a nő megélhetése nem azon múlt, hogy van-e valaki (apa, férj), aki több keresettel rendelkezve eltartja, biztosítja a megélhetését. Már nem volt kiszolgáltatott annyira, pusztán azért, mert nő, és nem tud annyi pénzt keresni, amiből megélhetne.. Mindehhez add hozzá a fogamzásgátló tabletta kifejlesztését és elterjedését, majd a szexuális forradalmat: már nem volt evidens, hogy évente-kétévente szül (mármint ha szexel, vagy nem szül, mert nem szexel), nem volt akkora probléma a gyerekhalandóság vagy az életben maradott gyerkőcök felnevelése. Még a választójogért is "harcba" mentek azok a fránya értelmiségi nők: ezzel éppúgy lehetősége lett a nőnek beleszólni a politikába, mint addigi "urának és parancsolójának", a férfinak. De ez a választójog-dolog is a századforduló táján kezdődött.
Hogy a nőknek szabadott volna-e munkába állniuk vagy sem, megint erősen sarkított dolog: azt hiszem, egyetlen gyári munkás vagy napszámos nő sem az önmegvalósítás miatt kezdett dolgozni és ezzel (annyi-amennyi) pénzt keresni. Az értelmiségi pályák megnyitása a tanulás lehetővé tételével (ami szintén helytelen szerinted? Mármint akár a tanulás, akár az értelmiségi pályák megnyitása) viszont valóban lehetővé tette az önmegvalósítást. Ha ezt a lehetőséget elveszed a nőktől, muszáj lesz nekik otthon maradni és a családdal-gyerekkel-háztartással foglalkozni, akkor minden jó lesz? Akkor majd a munkáltató magasabb bért fog fizetni ugyanazért a melóért, pusztán azért, mert férfi melózik a gyárban a szalag mellett vagy bárhol, ezáltal a családok jövedelme csaknem ugyanannyi lenne, mint ha mindketten dolgoznának? Nem hiszem. A munkáltatónak olymindegy, férfi vayg nő, neki X létszámú melós kell és kész. Akár gyári munkás, alacsony pénzért, akár kutatóorvos vagy atomfizikus, magasabb bérért. Úgyhogy a nők visszazavarása a kinder-kirche-küchen háromszögbe nem emelné meg sem a fizudat, sem a megbecsülésedet. Amúgy ma is léteznek olyan társadalmak, ahol a nők e 3 dologgal foglalkozhatnak, csakis a család férfitagjainak kíséretében léphetnek az utcára, eltakart hajjal, néhol arccal. Ez tényleg annyira megerősítette az adott országok gazdaságát, hogy ők lennének a követendő példa (nem a vallást tekintve, hanem a konkrét tetteket, lehetőségeket és tilalmakat tekintve)? Gondold át, kérlek...
Nem kekeckedésként írtam, hanem komolyan: ha szerinted jó, kívánatos valami, akkor annak milyen tényleges következményei lehetnek, pláne, ha van létező-működő példa is rá....
Más:
Jóléti állam: ez kizárólag viszonyítás kérdése. Mihez-kikhez képest jó vagy rossz nálunk a helyzet (most vagy régebben)? A viszonyítási pont egyben cél is: olyanná szeretnénk válni, mint a viszonyított ország(ok). Tehát: Korea, India, Albánia, Kína, stb. is egy irány, egy cél, meg Németország, Svájc, skandináv országok, stb. is egy cél (mindkét irányban amolyan végletes példákat próbáltam említeni).
Hogy aztán adott időpontban melyik irányt favorizálja az aktuális kormány (konkrét eredménytől függetlenül), az sokat elárul nem csak a kormányról, hanem a választókról is. Akkor is, ha netán nem azt kapták a választók, amit reméltek-vártak.......
Más.
@sárkányfő: "te is beszoptad a libás hazugsághadjáratot? már jogerős bírósági végzés cáfolja, keress rá. abban a mocskolódásban már csak a legelvakultabb droidok hisznek."
Így van, jogerős bírósági végzés van arról, hogy jogi (!!!) felelősséggel nem tartozik. Ezzel együtt azt hiszem, azért emlegetik oly sokan, mert az erkölcsi felelősség bizony terheli.... Akkor is, ha erről soha semmilyen bírósági papír nem fog készülni, ha ez a kategória (erkölcs, felelősség) nem gazdasági tétel, tehát nem figyelembe veendő ezen a területen. Az általa (B. G.) vezetett cég csődbe ment (vitték?... az ő irányításával...), nem fizetett az embereknek, akik szintén csődbe mentek, emiatt sokan a kilátástalan helyzetben elkeseredésükben az öngyilkosságot választották. Ez sem gazdasági tétel, nem is jogi kategória (ugyanakkor csakis az elkeseredett és önpusztító egyén problémáját "oldotta" meg, hisz neki már mindegy, de az ittmaradottaknak maradt a probléma: vagy átveszik az örökséget az összes tartozással együtt /pld bankok felé/ és akkor nekik kell fizetni, vagy nem, akkor viszont úszott minden /főleg, ha több a tartozás, mint az örökölt érték/, tehát egyszerűen fogalmazva: mehetnek a híd alá..), de tény. A cég csődbe ment, nem fizetett, ezért sokan kilátástalan helyzetbe kerültek, közülük sokan öngyilkosok lettek. Ezekért az egyéni döntésekért/tettekért jogilag nem felelősségre vonható B. G. Erről szól lényegében a bírósági döntés...
És mielőtt kérdezhetnéd esetleg: rokonságban volt érintett (libáztak, nem fizettek nekik), tönkre mentek. Öngyilkosság nem volt, "csak" idegösszeomlás, évekig tartó nyomorgás, majd válás, később külön-külön talpra álltak úgy-ahogy.
Mindettől függetlenül B. G. egy éves munkáját tekintve (kormányfőként) én is azt mondom: jól csinálta a dolgát, és folytatni kellett volna. De a fentiek miatt azt is megértem, ha sokan még mindig a libás-ügyet emlegetik..... Ezért az érzelmi-erkölcsi szempont miatt nem szavaznak-szavaznának rá.
Más.
@indapass2009: "Ugyanis míg a férfiak harcoltak addig a nők dolgoztak a gyárakban. Ezt felhasználva aztán az értelmiségi nők előtérbe kerültek és mindenféle jogokat kiharcoltak. Persze más nőket erről nem kérdeztek meg."
Már jóval a 2.vh. előtt elkezdődött a nők munkába állása a gyárakban (iparosodás terjedése), a 19. sz. közepén-második felében, de abban igazad van, hogy ez a 2.vh. idején érte el tetőpontját, az általad említett ok miatt (férfiak a fronton, nők a gyárakban). A nők számára kiharcolt jogok: itt sem arról volt szó, hogy dolgozhasson és pénzt kereshessen a nő, hiszen ez a joga már adott volt rég, hanem arról, hogy tanulhasson, ezáltal ne csak gyári munkás és napszámos lehessen, hanem az ún. értelmiségi munkákra (tanár, orvos, egyebek) is lehetősége legyen, ha szeretné. No igen, ezek a munkák (a tanulhatás kiharcolása után) már nagyobb jövedelmet biztosítottak, így lehetővé vált akár az önfenntartás: a nő megélhetése nem azon múlt, hogy van-e valaki (apa, férj), aki több keresettel rendelkezve eltartja, biztosítja a megélhetését. Már nem volt kiszolgáltatott annyira, pusztán azért, mert nő, és nem tud annyi pénzt keresni, amiből megélhetne.. Mindehhez add hozzá a fogamzásgátló tabletta kifejlesztését és elterjedését, majd a szexuális forradalmat: már nem volt evidens, hogy évente-kétévente szül (mármint ha szexel, vagy nem szül, mert nem szexel), nem volt akkora probléma a gyerekhalandóság vagy az életben maradott gyerkőcök felnevelése. Még a választójogért is "harcba" mentek azok a fránya értelmiségi nők: ezzel éppúgy lehetősége lett a nőnek beleszólni a politikába, mint addigi "urának és parancsolójának", a férfinak. De ez a választójog-dolog is a századforduló táján kezdődött.
Hogy a nőknek szabadott volna-e munkába állniuk vagy sem, megint erősen sarkított dolog: azt hiszem, egyetlen gyári munkás vagy napszámos nő sem az önmegvalósítás miatt kezdett dolgozni és ezzel (annyi-amennyi) pénzt keresni. Az értelmiségi pályák megnyitása a tanulás lehetővé tételével (ami szintén helytelen szerinted? Mármint akár a tanulás, akár az értelmiségi pályák megnyitása) viszont valóban lehetővé tette az önmegvalósítást. Ha ezt a lehetőséget elveszed a nőktől, muszáj lesz nekik otthon maradni és a családdal-gyerekkel-háztartással foglalkozni, akkor minden jó lesz? Akkor majd a munkáltató magasabb bért fog fizetni ugyanazért a melóért, pusztán azért, mert férfi melózik a gyárban a szalag mellett vagy bárhol, ezáltal a családok jövedelme csaknem ugyanannyi lenne, mint ha mindketten dolgoznának? Nem hiszem. A munkáltatónak olymindegy, férfi vayg nő, neki X létszámú melós kell és kész. Akár gyári munkás, alacsony pénzért, akár kutatóorvos vagy atomfizikus, magasabb bérért. Úgyhogy a nők visszazavarása a kinder-kirche-küchen háromszögbe nem emelné meg sem a fizudat, sem a megbecsülésedet. Amúgy ma is léteznek olyan társadalmak, ahol a nők e 3 dologgal foglalkozhatnak, csakis a család férfitagjainak kíséretében léphetnek az utcára, eltakart hajjal, néhol arccal. Ez tényleg annyira megerősítette az adott országok gazdaságát, hogy ők lennének a követendő példa (nem a vallást tekintve, hanem a konkrét tetteket, lehetőségeket és tilalmakat tekintve)? Gondold át, kérlek...
Nem kekeckedésként írtam, hanem komolyan: ha szerinted jó, kívánatos valami, akkor annak milyen tényleges következményei lehetnek, pláne, ha van létező-működő példa is rá....
Mindig megbánom mikor ilyen ostoba fikablogot olvasok. Nem remélem, hogy szerzője valaha az életben dolgozni fog. Egy szerencséje, hogy az efféle írásoknak vannak afféle olvasói.
@Boli: "Nekem, magyarnak, semmivel sem lett jobb!"
Gondolom te azok közé tartozol akik azt hitték hogy jön a zorbán és dől majd a lé. Ha így van megérdemled. Mindenki tudta mekkora bajban van az ország, az bolond aki azt hitte ebből pár hónap alatt ki lehet mászni. Én a fideszre szavaztam, de tavaly is tudtam hogy túl sokat ígérnek. Viszont a jelenlegi balfaxkodásuk mellett is tetszik az irány amit visznek, majd 2-3 év múlva meglátjuk sikeres volt e.
Fabius kollégának mással mint "böfögéssel" nehéz válaszolni mert a poszt is egy böfögés. Demagóg nagypofájú hülyeségek meg csúsztatások egy nagy adag vulgarizmussal, ez a varánusz blog. De gondolom üzletileg megéri mert rendszeresen kikerül az index címlapra. Ami érthető, mert az index is csak a hirdetőkből és, és láthatólag egy bizonyos réteg ugrik erre a stílusra. Mint tudjuk ahol lószar van ott veréb is. További kulturált mocskolódást kívánok.
Gondolom te azok közé tartozol akik azt hitték hogy jön a zorbán és dől majd a lé. Ha így van megérdemled. Mindenki tudta mekkora bajban van az ország, az bolond aki azt hitte ebből pár hónap alatt ki lehet mászni. Én a fideszre szavaztam, de tavaly is tudtam hogy túl sokat ígérnek. Viszont a jelenlegi balfaxkodásuk mellett is tetszik az irány amit visznek, majd 2-3 év múlva meglátjuk sikeres volt e.
Fabius kollégának mással mint "böfögéssel" nehéz válaszolni mert a poszt is egy böfögés. Demagóg nagypofájú hülyeségek meg csúsztatások egy nagy adag vulgarizmussal, ez a varánusz blog. De gondolom üzletileg megéri mert rendszeresen kikerül az index címlapra. Ami érthető, mert az index is csak a hirdetőkből és, és láthatólag egy bizonyos réteg ugrik erre a stílusra. Mint tudjuk ahol lószar van ott veréb is. További kulturált mocskolódást kívánok.
@Arbet: "Egy versenyszférában dolgozó becsületes ember, aki termeli a GDP-t az országnak, és rendesen minden fillér után befizeti az adóját."
És miért gondolod, hogy Fabius (vagy akárki) nem az?
Elvégre Te is munkaidőben írsz ide. Meg én is. Meg más is. Kérdés, hogy vajon mindenkinek munkaidő ez, illetve konkrétan kinek milyen a munkaidő-beosztása. Mert nem mindenki 8-16.30-ig dolgozik ám... pld én sem ebben a beosztásba 12 órázom.....
És miért gondolod, hogy Fabius (vagy akárki) nem az?
Elvégre Te is munkaidőben írsz ide. Meg én is. Meg más is. Kérdés, hogy vajon mindenkinek munkaidő ez, illetve konkrétan kinek milyen a munkaidő-beosztása. Mert nem mindenki 8-16.30-ig dolgozik ám... pld én sem ebben a beosztásba 12 órázom.....
Jut eszembe: mi ez a "valamint az emberek meggyőzése arról, hogy mondjanak le egyhavi bérükről és nyugdíjukról." ??
Úgy tűnik, valamiről lemaradtam, mentségemre szolgáljon, hogy némi időt alvással töltöttem meló után...
Megköszönném, ha valaki felhomályosítana....
Úgy tűnik, valamiről lemaradtam, mentségemre szolgáljon, hogy némi időt alvással töltöttem meló után...
Megköszönném, ha valaki felhomályosítana....
@ursus artos: A középosztályról egyetértünk, látom őket és ott dolgozom köztük, de én pont azt látom, hogy ez a réteg keményen visszavesz a kiadásaiból és nem alkalmaz már bejárónőt, bébiszittert, kertészt! Feketén kifizetik csak ki ma őket és örüljenek, hogy pénzt kapnak, mert megfogják ma már ott is a pénzt!
A másik, a felső réteg, akiknek szintén dolgozom. Ott meg per pillanat az a legnagyobb gond, hogy a régi Porsche és Ferrari elad, az újnak pedig milyen érdekes színe legyen... Illetve, a nyaralás, nem 2 hét, hanem 3 hét Mauritius lesz... Szóval, vannak ott is gondok!
A másik, a felső réteg, akiknek szintén dolgozom. Ott meg per pillanat az a legnagyobb gond, hogy a régi Porsche és Ferrari elad, az újnak pedig milyen érdekes színe legyen... Illetve, a nyaralás, nem 2 hét, hanem 3 hét Mauritius lesz... Szóval, vannak ott is gondok!
@Boli:
Jóember. Nem csökkent a te társasági adód? Nem egyszerűsödött a bevallásod? Egy év alatt legyen rend és jólét nyolc év elbaszás után? Mikor az igazi nagy tolvajperek még el sem indultak? Mikor naponta derülnek ki egetverő korrupciók? Mikor egyszerre rohad le félszáz metrókocsi? Vörösiszap, belvíz, fagykár, bedőlt devizahitelek százezrei?
Tíz Mohács, öt Trianon után vagyunk.
Lehet hörögni ballibek.
Jóember. Nem csökkent a te társasági adód? Nem egyszerűsödött a bevallásod? Egy év alatt legyen rend és jólét nyolc év elbaszás után? Mikor az igazi nagy tolvajperek még el sem indultak? Mikor naponta derülnek ki egetverő korrupciók? Mikor egyszerre rohad le félszáz metrókocsi? Vörösiszap, belvíz, fagykár, bedőlt devizahitelek százezrei?
Tíz Mohács, öt Trianon után vagyunk.
Lehet hörögni ballibek.
@Boli:
A fentebbi linkedből:
"Orbán Viktor miniszterelnök és Farkas Flórián, az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) elnöke múlt pénteken jelentette be, hogy a kormány és az ORÖ megállapodást kötött: 2015-ig legalább százezer munkanélküli romát vonnak be a munkaerőpiacra."
1 millió új munkahely, 2.0-a verziószámmal. Tippre 1 hónap múlva, már senki nem fog erre a kijelentésre emlékezni.
Mellesleg elképesztően fel vagyok háborodva azon, hogy a cigányoknak lakásokat akarnak adni, az adónkból, csak úgy. Milyen jogon? Azért mert cigány? És azok, akik minimálbért kapnak, azoknak miért nem jár ingyen lakás? Mert ők nem cigányok?
Mert ha így van, akkor egy rasszista kormányunk van, akiknek a cigány kisebbség érdekei fontosabbak, mint azok, akiktől konkrétan a fizetésüket kapják.
Már megint ott tartunk, hogy a 9 millió igazodjon a a kb. 1 milliós cigánysághoz.
Azt már csak halkan merem megemlíteni, hogy ha egy ilyen cigó család kap egy ingyen lakást, akkor abból a lakásból max. 1 hónapon belül el lesznek adva az ajtók, ablakok, téglák, stb.
A fentebbi linkedből:
"Orbán Viktor miniszterelnök és Farkas Flórián, az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) elnöke múlt pénteken jelentette be, hogy a kormány és az ORÖ megállapodást kötött: 2015-ig legalább százezer munkanélküli romát vonnak be a munkaerőpiacra."
1 millió új munkahely, 2.0-a verziószámmal. Tippre 1 hónap múlva, már senki nem fog erre a kijelentésre emlékezni.
Mellesleg elképesztően fel vagyok háborodva azon, hogy a cigányoknak lakásokat akarnak adni, az adónkból, csak úgy. Milyen jogon? Azért mert cigány? És azok, akik minimálbért kapnak, azoknak miért nem jár ingyen lakás? Mert ők nem cigányok?
Mert ha így van, akkor egy rasszista kormányunk van, akiknek a cigány kisebbség érdekei fontosabbak, mint azok, akiktől konkrétan a fizetésüket kapják.
Már megint ott tartunk, hogy a 9 millió igazodjon a a kb. 1 milliós cigánysághoz.
Azt már csak halkan merem megemlíteni, hogy ha egy ilyen cigó család kap egy ingyen lakást, akkor abból a lakásból max. 1 hónapon belül el lesznek adva az ajtók, ablakok, téglák, stb.
@macamuca:
Az emberek 13 havi nyögdíját és fizetéskiegészítését Bajnaiék vették el. Erre célzott Orbán.
Az emberek 13 havi nyögdíját és fizetéskiegészítését Bajnaiék vették el. Erre célzott Orbán.
@Boli: " keményen visszavesz a kiadásaiból " mert még nem ért véget a válság, vagy legalább is még nem érezzük úgy 100%-san.
@Arbet: Látszik, hogy elégedett vagy magaddal. És szeretsz is magadról jókat írni.Eddig ez jött le, más nagyon nem.
@Bergeroth:
Nem akarnak a braziloknak ingyenlakást adni. Ez Farkas Flóri gerillaakciója volt. A kormány kerek-perec visszautasította.
Nem akarnak a braziloknak ingyenlakást adni. Ez Farkas Flóri gerillaakciója volt. A kormány kerek-perec visszautasította.
@Várúr:
Nem veszed észre, hogy a minden alapot nélkülöző trollkodásod senkit nem érdekelnek? Már rég elkönyvelte magában minden normálisan gondolkodó egyén itt az index blog olvasói között (nem csak itt, más blogokban is), hogy te szimplán egy idióta vagy. Vagy fizetett bértollnok.
Úgyhogy a jövőben légy szíves fogd be a pofád, senkit nem érdekel a böfögésed. Főleg nem úgy, hogy a tényekhez semmi köze a mondandódnak.
Nem veszed észre, hogy a minden alapot nélkülöző trollkodásod senkit nem érdekelnek? Már rég elkönyvelte magában minden normálisan gondolkodó egyén itt az index blog olvasói között (nem csak itt, más blogokban is), hogy te szimplán egy idióta vagy. Vagy fizetett bértollnok.
Úgyhogy a jövőben légy szíves fogd be a pofád, senkit nem érdekel a böfögésed. Főleg nem úgy, hogy a tényekhez semmi köze a mondandódnak.
upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/0/01/Klimov4.jpg
valaki a térdelő alakra photosopolja már oda orbán képét!!!!))
valaki a térdelő alakra photosopolja már oda orbán képét!!!!))
@Chicano: Szívesen, beléd is!
Nem, én Viktor és bandájának 20 éve nem hiszek. Ahogy a cocoiknak sem. Ezért nem vagyok hajlandó egyikre sem szavazni.
Én csak dolgozok és adózok!
Nem, én Viktor és bandájának 20 éve nem hiszek. Ahogy a cocoiknak sem. Ezért nem vagyok hajlandó egyikre sem szavazni.
Én csak dolgozok és adózok!
@Várúr:
'Nem csökkent a te társasági adód?'
Mellette emelkedett a gazdasági szabadságharc következményekét pl. a hiteltörlesztés elvitte a különbözetet.Nem is beszélve minden más költségről ...
'Nem egyszerűsödött a bevallásod?'
Nem.
'Egy év alatt legyen rend és jólét nyolc év elbaszás után?'
Nem várt senki ilyet bár viszonylagos a csontvázasdi, ha hirtelen lett pár száz milliárd MOL részvényekre ...
'Mikor az igazi nagy tolvajperek még el sem indultak? Mikor naponta derülnek ki egetverő korrupciók?'
Nem is fognak kéz kezet mos. Jah derülnek, de sok minden ebben a tekintetben nem változott ...
'Nem csökkent a te társasági adód?'
Mellette emelkedett a gazdasági szabadságharc következményekét pl. a hiteltörlesztés elvitte a különbözetet.Nem is beszélve minden más költségről ...
'Nem egyszerűsödött a bevallásod?'
Nem.
'Egy év alatt legyen rend és jólét nyolc év elbaszás után?'
Nem várt senki ilyet bár viszonylagos a csontvázasdi, ha hirtelen lett pár száz milliárd MOL részvényekre ...
'Mikor az igazi nagy tolvajperek még el sem indultak? Mikor naponta derülnek ki egetverő korrupciók?'
Nem is fognak kéz kezet mos. Jah derülnek, de sok minden ebben a tekintetben nem változott ...
@indapass2009:Te annyira okos vagy, írjál már még ilyeneket!Kérlek!
@Várúr: Jóember, naív vagy, de nagyon - vagy vaksi! Nem lesz itt semmi elszámoltatás, nem lesz itt felelősségre vonás! Egyébként nem csökkent érezhető módon az adóm, nem egyszerűsödött a bevallásom, nem kapok az államtól semmivel sem többet. Viszont elvenni azt tudnak még! Meg a hülye hivatalok a nyakamra járni és még papírokat töltögessek, újabb kimutatásokat és statokat kérnek rajtam... Dolgozik az adminisztráció...
@Várúr: Egy tanács neked: "Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience" Sok idegtől kíméled meg magadat ha nem vitatkozol ilyen szintű emberekkel. Ha szeretsz vitatkozni vannak ettől sokkal jobb blogok, ne idegeld magadat feleslegesen.
@Bergeroth:
Olyan szinten szarom le az itteni törzsbutákat, ami csattan már. Lehet vinnyogni. Oda kommentelek, ahová gondolom. Ha nem tetszik, dühöngj. Csöppet sem izgat, hányan élvezik a bllib náthát. Én nem.
Olyan szinten szarom le az itteni törzsbutákat, ami csattan már. Lehet vinnyogni. Oda kommentelek, ahová gondolom. Ha nem tetszik, dühöngj. Csöppet sem izgat, hányan élvezik a bllib náthát. Én nem.
@Arbet: "És te mit teszel? Fizeted rendesen az adódat? Élsz becsületesen? Próbálod a magyar gazdaságot erőn felüli munkabírással és szorgalommal erősíteni?"
Szép ám, ahogy önmagadat dicséred. Főleg, hogy ellenőrizhetetlen... Oké, elhiszem, hogy tényleg így élsz. De miért feltételezed (kimondatlanul is), hogy más, itt megszólaló nem így él? Pláne, ha a tiedtől eltérő a véleménye? Bármiről legyen is szó, bármi legyen is a vita tárgya, bárkinek legyen is igaza, az soha nem érv, hogy én rendes, becsületes ember vagyok. Főleg nem érv egy olyan vitakörben, ahol csupa általam nem ismert emberrel beszélgetek, vitázom. Amit leír (tények, érvek, kérdések, stb), az a beszélgetés alapja, nem az öntömjénezés, akkor is, ha mindenki rendes, becsületes, dolgos adófizető ember.
Apám szerint: "Öndicséret gyalázat." Aki ismer, úgy is tudja, milyen vagyok, aki nem ismer, annak meg kevés csupán mondani, ha mód van rá, úgyis bebizonyosodik, milyen vagyok. Olyan-e, amilyennek mondom magamat, vagy más...
Szép ám, ahogy önmagadat dicséred. Főleg, hogy ellenőrizhetetlen... Oké, elhiszem, hogy tényleg így élsz. De miért feltételezed (kimondatlanul is), hogy más, itt megszólaló nem így él? Pláne, ha a tiedtől eltérő a véleménye? Bármiről legyen is szó, bármi legyen is a vita tárgya, bárkinek legyen is igaza, az soha nem érv, hogy én rendes, becsületes ember vagyok. Főleg nem érv egy olyan vitakörben, ahol csupa általam nem ismert emberrel beszélgetek, vitázom. Amit leír (tények, érvek, kérdések, stb), az a beszélgetés alapja, nem az öntömjénezés, akkor is, ha mindenki rendes, becsületes, dolgos adófizető ember.
Apám szerint: "Öndicséret gyalázat." Aki ismer, úgy is tudja, milyen vagyok, aki nem ismer, annak meg kevés csupán mondani, ha mód van rá, úgyis bebizonyosodik, milyen vagyok. Olyan-e, amilyennek mondom magamat, vagy más...
@Chicano:
Igazad van bajtárs... de időnként szórakoztat, milyen alacsony színvonalú az itteni törzsközönség. Vitában, érvhiányban, mindenben. Tisztelet a kivételeknek, de ezért tart a ballibbancs társaság, ahol tart.
Igazad van bajtárs... de időnként szórakoztat, milyen alacsony színvonalú az itteni törzsközönség. Vitában, érvhiányban, mindenben. Tisztelet a kivételeknek, de ezért tart a ballibbancs társaság, ahol tart.
@Várúr: persze, persze, de azért tudod, hogy a kis személyes szabadságharcod kezd komédiába fordulni, mi meg jólnevelt libsikként jelzéseket küldünk neked erről. Sőt, néked.
@Viktus:
Na, utoljára egyetlen érv: a hiteltörlesztés a világon mindenütt emelkedik az euroválság miatt. Az adócsökkentés a kormány(ok)tól függ, a hitelmutatók növekedése a bankoktól. Amibe semmilyen kormány bele nem pofázhat.
Mára ennyit. Köszönöm szíves figyelmüket, iszom egy kávét.
Na, utoljára egyetlen érv: a hiteltörlesztés a világon mindenütt emelkedik az euroválság miatt. Az adócsökkentés a kormány(ok)tól függ, a hitelmutatók növekedése a bankoktól. Amibe semmilyen kormány bele nem pofázhat.
Mára ennyit. Köszönöm szíves figyelmüket, iszom egy kávét.
@Várúr: Ezek a primitív provokatív blogok azért kerülnek az index címlapra mert vonzzák a hülyéket. Márpedig abból van a legtöbb, ergo ez az index üzleti érdeke. Hagy agyalják magukat, ha nem kapnak muníciót majd megunják. Ha vitatkozunk velük csak tovább lesz kint a poszt a címlapon. Ennyi. Én mentem, további kellemest.
@Várúr: :)) Csak időnként ilyen alacsony színvonalú az itteni törzsközönség - a hozzád hasonló elvakult narancskomcsik és a másik oldal vörös komcsijainak túlzott mértékű feltünésekor!
Még mindig nem látunk érveket és tényeket tőletek. Vagy tessék megcáfolni Fabius "böfögését" és bebizonyítani, hogy ő hazudik! Addig ugyanis a színvonaltalanságot TI képviselitek a hányásotokkal!
Még mindig nem látunk érveket és tényeket tőletek. Vagy tessék megcáfolni Fabius "böfögését" és bebizonyítani, hogy ő hazudik! Addig ugyanis a színvonaltalanságot TI képviselitek a hányásotokkal!
Munka alapú társadalom? Világos. Ha bajban van a cég, leépítjük a kutatás-fejlesztést, és felveszünk sok betanított munkást.
@Chicano: igen, ez így van. A legjobb példa erre Várúr és te:))
Bazz, a faék hozzátok képest olyan bonyolúlt szerkezet, mint egy svájci óra:))
Bazz, a faék hozzátok képest olyan bonyolúlt szerkezet, mint egy svájci óra:))
@Várúr: "Az emberek 13 havi nyögdíját és fizetéskiegészítését Bajnaiék vették el. Erre célzott Orbán."
Kösz.
Nos, ha tényleg erről van szó, akkor csak annyit tudnék mondani, hogy évente 12 hónapon át dolgozom és fizetek (többek között) nyugdíjjárulékot. Ezért cserébe azt várnám, hogy majdan évente 12 hónapon át kapjak nyögdíjat (nem fogok, merthogy "kiiratkoztam", bár bő 20 éven át fizettem az államiba, így lehet, majd mégis csak kapok valamennyit: ha megérem, megtudom. Ha nem, akkor majd a gyerekem megkapja, amit magánba tettem és ő költi el akármire is, nem állambá' Baál-korsójába kerül....). Termelő cégeknél volt szokás, hogy ha jó évet zártak, akkor év végén plusz pénzt adtak, 13. havi fizetés, bónusz, prémium, stb néven. HA volt miből. Nincs ellenemre, ha a nyugdíjas is kap plusz pénzt, HA van miből. Ha nincs? Akkor az efféle ígéret (13. havi nyögdíj, 14. havi nyögdíj) alapból hazugság, parasztvakítás, simán szavazat-szerző ígéret, aminek tudhatóan nincs anyagi alapja. Persze, ha valakinek olyasmit ígérnek, ami számára kedvező, akkor örül neki, szívesen elhiszi. Kivéve, ha gondolkodik, netán számol. Mert akkor netán kiderül, hogy bár szép az ígért dolog, csak megvalósíthatatlan. Akkor viszont azon is el kellene gondolkodnia az illetőnek (mármint ha veszi egyáltalán a fáradtságot), hogy akkor mégis miért ígér effélét adott párt, politikus? Mit akar tenni, mi a célja, ha kezdésként a választó képébe hazudik, mosolyogva? Lehet-e benne bízni? Ha nem, akkor kiben? És végül akkor mi lesz itt? Efféle gondolatok után tuti nem lesz jó kedve és nem bizalommal eltelve tekint bármelyik pártra/politikusra.... Mármint ha gondolkodásra is szán némi időt-fáradtságot a választó. Ha nem, akkor hisz, mosolyog, utóbb csodálkozik, majd dühös lesz. És a dühös ember fura dolgokra képes, pláne ha a gondolkodás nem szokása.... az önkritika meg mégannyira sem....
Kösz.
Nos, ha tényleg erről van szó, akkor csak annyit tudnék mondani, hogy évente 12 hónapon át dolgozom és fizetek (többek között) nyugdíjjárulékot. Ezért cserébe azt várnám, hogy majdan évente 12 hónapon át kapjak nyögdíjat (nem fogok, merthogy "kiiratkoztam", bár bő 20 éven át fizettem az államiba, így lehet, majd mégis csak kapok valamennyit: ha megérem, megtudom. Ha nem, akkor majd a gyerekem megkapja, amit magánba tettem és ő költi el akármire is, nem állambá' Baál-korsójába kerül....). Termelő cégeknél volt szokás, hogy ha jó évet zártak, akkor év végén plusz pénzt adtak, 13. havi fizetés, bónusz, prémium, stb néven. HA volt miből. Nincs ellenemre, ha a nyugdíjas is kap plusz pénzt, HA van miből. Ha nincs? Akkor az efféle ígéret (13. havi nyögdíj, 14. havi nyögdíj) alapból hazugság, parasztvakítás, simán szavazat-szerző ígéret, aminek tudhatóan nincs anyagi alapja. Persze, ha valakinek olyasmit ígérnek, ami számára kedvező, akkor örül neki, szívesen elhiszi. Kivéve, ha gondolkodik, netán számol. Mert akkor netán kiderül, hogy bár szép az ígért dolog, csak megvalósíthatatlan. Akkor viszont azon is el kellene gondolkodnia az illetőnek (mármint ha veszi egyáltalán a fáradtságot), hogy akkor mégis miért ígér effélét adott párt, politikus? Mit akar tenni, mi a célja, ha kezdésként a választó képébe hazudik, mosolyogva? Lehet-e benne bízni? Ha nem, akkor kiben? És végül akkor mi lesz itt? Efféle gondolatok után tuti nem lesz jó kedve és nem bizalommal eltelve tekint bármelyik pártra/politikusra.... Mármint ha gondolkodásra is szán némi időt-fáradtságot a választó. Ha nem, akkor hisz, mosolyog, utóbb csodálkozik, majd dühös lesz. És a dühös ember fura dolgokra képes, pláne ha a gondolkodás nem szokása.... az önkritika meg mégannyira sem....
@Chicano: Képzelheted.. De ez van, ha nem lennél, kivel vitázhatnánk? Magyarán nem szeretném belétek fojtani a szót, mert a te véleményed is egy vélemény, mint az enyém. Így demokratikus, bár ezt a fogalommal lassan már gáz operálni
@macamuca: azt, hogy majd nem kapsz nyugdíjat ne kezeld már tényként!!!!
@dVn: Megoldottuk az időutazást! Este lefekszel a XXI. században,reggel a XIX.-ben ébredsz.A kaland kedvelő turisták, elözönlik a zországot! Az okos értelmiség szerint,Marx hülye.Azt pedig láthatjuk, mire megyünk az okos értelmiség vezetésével.Én minden esetre letöltöttem a Kommunista Kiáltványt,amíg még lehet.Lassan elkezdem beszerezni a többi kelléket is.
@macamuca: sajnálom hogy a te agyadba is sikerült ezt a mesét elültetnie a lakájmédiának, de hát ez van, ha valakit be akarnak kenni sárral féligazságokkal (=félhazugságokkal), akkor,akkor nincs mit tenni. az egész ágazat válságba került, és B. nem isten, hogy kihúzza a szarból, ugyanannyi köze volt hozzá, mint a magyar könnyűipar válságához (és eltűnéséhez) vagy a japán cunamihoz.
a bírósági ítélet (és a józan ész) után szerintem egy normális világban azoknak kélne magyarázkodnia, akik éveken át tudatosan lejáratták, mocskolták, stb. persze tudom én, hol itt a normális világ? :)
a bírósági ítélet (és a józan ész) után szerintem egy normális világban azoknak kélne magyarázkodnia, akik éveken át tudatosan lejáratták, mocskolták, stb. persze tudom én, hol itt a normális világ? :)
A nyugdíjrendszer kapcsán lenne egy kérdésem: Most, hogy látjuk hogyan viszonyul Orbán a nyugdíjakhoz, a nyugdíjasokhoz, van még ember, aki elhiszi, hogy 2006-ban komolyan gondolta a 14. havi nyugdíjat? :)
@kormányzó: csak nem a sarló és kalapácsra gondoltál? :)))
@ursus artos:
Pedig jobb ha hozzászoksz a gondolathoz...
Aki - min pl. én is - több mint 15 év múlva megyek nyugdíjba, állami nyugdíként kb. az utolsó havi nettó (!) fizetésem 30%-ára számíthatok.
A többit add össze! (Hofi)
Pedig jobb ha hozzászoksz a gondolathoz...
Aki - min pl. én is - több mint 15 év múlva megyek nyugdíjba, állami nyugdíként kb. az utolsó havi nettó (!) fizetésem 30%-ára számíthatok.
A többit add össze! (Hofi)
Orbán nagyon jól tudja, hogy ki vagyunk szolgáltatva a globalistáknak, gyakorlatilag akkor visznek csődbe minket amikor akarnak. Ha nem az ő érdekeik szerint csinálná a dolgokat, kapna egy golyót, mint annak idején JFK. Így csak látszatmegoldásokra, tünetkezelésre van mód. Plusz adók, innen vegyünk el ennyit, onnan csípjünk le annyit stb. Egy idő után viszont az emberek már fizikailag nem fogják bírni, mert teljesen kifilézik őket. Jó példa erre a népesség rohamos csökkenése és a társadalom általános egészségi állapota. Kimutatható, hogy nekünk az Euópai Úniónak nevezett, multivállalatok érdekvédelmi szervezeteként működő szervezet több pénzbe kerül, mint amennyit profitálunk belőle :) Mi ez ha nem átb.szás :) Reggel meg pofázik Viktorka, hogy hát nálunk dolgoznak a legkevesebben. Igen, biztos mert annyi munkahely van és olyan előnyösek a bérek , hogy nem tudunk választani :)
Az egész nyugati civilizáció egy kőkemény tekintélyuralmi rendszer, Magyarországon plusz még szépen lassan haladunk is a fasizmus felé :)
Szebb jövőt emberek!
Az egész nyugati civilizáció egy kőkemény tekintélyuralmi rendszer, Magyarországon plusz még szépen lassan haladunk is a fasizmus felé :)
Szebb jövőt emberek!
@Táskás Tóni: Tónikám,hülye-e vagy?Az a két úrielvtárs nekem annyi,mint a Te példaképeid.Régen pártonkívüli voltam,most pártokon kívüli.Thürmert becsültem a kitartása miatt,jellemző,hogy már a fasorban sincs.Köszönhetően a sok köpönyegforgató volt
MSZMP tagnak.
MSZMP tagnak.
@digital.sunrise: ugh... szerintem kevesebb Drábik Jánost kéne olvasnod:))
@dVn: + vörös zászló, + egyebek.Nekem már nincs veszíteni valóm.
@digital.sunrise: A JFK hasonlat cseppet durva!Melyik az a marha globalista,aki golyót pazarol egy szúnyog csődörre?
@digital.sunrise: A JFK hasonlat cseppet durva!Melyik az a marha globalista,aki golyót pazarol egy szúnyog csődörre?
Talán pont ide illik a friss hír:
index.hu/belfold/2011/05/25/a_magyaroknal_nincsen_boldogtalanabb_nep_a_fejlett_vilagban/
index.hu/belfold/2011/05/25/a_magyaroknal_nincsen_boldogtalanabb_nep_a_fejlett_vilagban/
@Monçada bíboros: azt sem tudom ki az :) nézd a dolgokat reálisan...a legtöbben egyre szarabbul élnek. mit oldott meg a politika az elmúlt 20 évben? na látod. menj ki az utcára, nézz körül a környezetedben. és ez még mindig semmi, ahhoz képest, mint amerre a dolgok haladnak....
@Várúr:
"Olyan szinten szarom le az itteni törzsbutákat, ami csattan már. Lehet vinnyogni. Oda kommentelek, ahová gondolom. Ha nem tetszik, dühöngj. Csöppet sem izgat, hányan élvezik a bllib náthát. Én nem."
Nem az a borzasztó, hogy kőbuta vagy (mindenkinek joga van hülyének lenni), hanem az, hogy szerinted te mindent, mindig, mindenkinél jobban tudsz, hogy szerinted a fidesz zrt. szent emberek gyülekezete, glóriával a fejük felett, és mindenki más aki nem ért veled egyet, az magával az ördöggel cimborál.
"Olyan szinten szarom le az itteni törzsbutákat, ami csattan már. Lehet vinnyogni. Oda kommentelek, ahová gondolom. Ha nem tetszik, dühöngj. Csöppet sem izgat, hányan élvezik a bllib náthát. Én nem."
Nem az a borzasztó, hogy kőbuta vagy (mindenkinek joga van hülyének lenni), hanem az, hogy szerinted te mindent, mindig, mindenkinél jobban tudsz, hogy szerinted a fidesz zrt. szent emberek gyülekezete, glóriával a fejük felett, és mindenki más aki nem ért veled egyet, az magával az ördöggel cimborál.
@Várúr:
Te lemaradtál Matolcsy meg Kósa úr nyilatkozatairól pl. tavaly? észrevehetően megugrottak utána a törlesztők :D vagy ennyire mélyen beágyaztad a nyelved v.mi popsiba?
Te lemaradtál Matolcsy meg Kósa úr nyilatkozatairól pl. tavaly? észrevehetően megugrottak utána a törlesztők :D vagy ennyire mélyen beágyaztad a nyelved v.mi popsiba?
@kormányzó: igen az. cseppet elragadtattam magam, mert felb.szta az agyam a Viktátor néphülyítésén. Viszont ennél is durvább, hogy a zemberek el is hiszik :) Lesz még nap ,mikor le fognak mondani egy havi fizetésükről az államadósság csökkentése érdekében :) Hiszen tudjuk egy jó hazafi ezt a csekélységet megteszi szeretett hazájáért. Ha éhen halsz nem baj, hisz az államért tetted :)
@sárkányfő: Irigyellek töretlen hitedért,amit a
tények se tudnak megingatni.Jogilag igazatok van,így kell ezt csinálni. Nem egyedi az eset,a
Megyeri-híd építői is tudnak mesélni róla./ Az újszülöttek kedvéért: a VEGYÉPSZER és a GANZ
kreált egy leányvállalatot,az fővállalkozóként
alvállalkozók sorával megcsinálta a hidat,a ma-
gyar állam kifizette neki a teljes összeget,az
alvállalkozók viszont egy fillért se kaptak,mert
a fővállalkozó csődbe ment.Jogilag minden tiszta,hisz sztárügyvédek írták a lapokat.
Én viszont akasztófára küldeném őket,nem miniszterelnöki székbe. Mondd,hogy fasiszta Jobbiknyik vagyok !
tények se tudnak megingatni.Jogilag igazatok van,így kell ezt csinálni. Nem egyedi az eset,a
Megyeri-híd építői is tudnak mesélni róla./ Az újszülöttek kedvéért: a VEGYÉPSZER és a GANZ
kreált egy leányvállalatot,az fővállalkozóként
alvállalkozók sorával megcsinálta a hidat,a ma-
gyar állam kifizette neki a teljes összeget,az
alvállalkozók viszont egy fillért se kaptak,mert
a fővállalkozó csődbe ment.Jogilag minden tiszta,hisz sztárügyvédek írták a lapokat.
Én viszont akasztófára küldeném őket,nem miniszterelnöki székbe. Mondd,hogy fasiszta Jobbiknyik vagyok !
@Bergeroth: ez az ürge azt mondta a múltkor, hogy gazdaságtant tanít. Közben meg olyan sületlenségeket beszél, hogy nem igaz. Igaz lehet a mondás az esetében, hogy aki érti csinálja aki meg nem az tanítja. Egyébként meg egy igazi hülye "hívő"...
@digital.sunrise: A zálam, Én vagyok- mondta Napóleon Viktor a frissen festett budin erőlködve.
Légy erős!(Te is, ne csak a zország!)A Zemberek el SEM hiszik,miket fognak még elhinni!
Légy erős!(Te is, ne csak a zország!)A Zemberek el SEM hiszik,miket fognak még elhinni!
@Bergeroth:
Jóember. Soha nem állítottam, hogy a fidesz & Co. zsenicsapat. Most sem állítom. Ha "mindenkinek joga van hülyének lenni" természetesen neked is. Látom,sűrűn élsz e jogoddal.
Mára ennyit.
Jóember. Soha nem állítottam, hogy a fidesz & Co. zsenicsapat. Most sem állítom. Ha "mindenkinek joga van hülyének lenni" természetesen neked is. Látom,sűrűn élsz e jogoddal.
Mára ennyit.
@dögölj meg: hát igen, a Vegyépszer is úgy nyerte a az ap beruházásokat az első fidesz kormány idején, hogy nem is volt ilyen irányú tapasztalata...
@Bergeroth: @Viktus: Várúrral nem érdemes leállni vitázni, csak egy ghost in the shell, egy kommentelőprogram valami Szentkirályi utcai szerveren. Csak a politikotrollt feedelitek.
Megdöbbentő, hogy egy olyan fogalom köré szerveződik egy elég hosszas vita, amiről a vitázóknak (beleértve a vitaindító poszt szerzéjét is) teljes tévképzetei vannak. Azért ez picit vicces és egyben szánalmas is! :D Orbán ki merte nyögni, hogy vége a "jóléti gazdaságnak" és máris lázad a nép, hogy "heee, mkó vót itt jólééét?". Mikó, soha! De csak az a lényeg, hogy lehessen valakit szidni, és legyen ok belekötni, legyen az akár Viktor, Fletó, Megyó vagy Bajnai. Totális képzavar!
@savrola: Minek szemelyeskedsz draga? Amugy meg, konkretumokat legyel szives, mert amit irsz az acsarkodasnal nem tobb.
@ursus artos: nem kezelem tényként (mint írtam, majd meglátom), mindössze mint lehetséges lehetőséget ezt is számba veszem. Ugyanis azt sem kezelem tényként, hogy fogok kapni nyugdíjat. Most egy kormány mond-ígér-tervez valamit. 25 (vagy több) év múlva (amikor aktuális lesz számomra a nyugdíj kérdése) meg egy másik kormány lesz, más helyzetben, más tagokkal. És a mostaniak ígérete, tervei nem lesznek kötelező érvényűek a majdaniak számára (bárkik legyenek is azok). Ezt éppen a mostani kormány bizonyítja be nap, mint nap: valami volt, valamire számít a jónép a valamikori ígéretek alapján, most meg most van, és sajnos, de nem megy a valamikori ígéretek beváltása....
Tehát: lehetőségként kezelem, nem tényként.
Tehát: lehetőségként kezelem, nem tényként.
@savrola:
"Mikor alakult ki a jóléti állam fogalma?
1960-as évektől
A nyugati világban az 1960-as évektől kialakult rendszer, melyben az állam - a társadalmi feszültségek és forradalmi helyzetek kialakulásának megelőzése szándékával - jelentős gazdasági, szociális és pénzügyi szerepet vállal, s ezzel általános jólétet biztosít."
"Mit is jelent a jóléti állam
Először Angliában kezdték el használni, később a többi európai állam fejlődésének jellemzésére is kiterjesztették.
A jóléti állam a polgárok elemi jólétének biztosítására irányuló állami felelősségvállalás. A liberális európai jóléti állam lényege, hogy az egyéneknek alapvető joguk van az állam által nyújtott juttatásokra, mint életesélyeik alapvető elemeire. A biztonság és az egyenlőség a jóléti állam központi célja. Kísérlet, hogy elvben a lakosság életesélyeit stabilizálják és elosztásukat egyenlőbbé tegyék."
Hogy aztán adott területen mi tekinthető a fenti szempontoknak megfelelő mértékűnek (vagyis minek a teljesülése esetén tekintjük megvalósultnak a jólétet), az már koronként és országonként változó. Erre céloztam azzal, hogy mi a viszonyítási alap, ami egyben cél is: mit szeretnénk elérni ahhoz, hogy elmondhassuk: nálunk jólét van, illetve afelé haladunk.
"Mikor alakult ki a jóléti állam fogalma?
1960-as évektől
A nyugati világban az 1960-as évektől kialakult rendszer, melyben az állam - a társadalmi feszültségek és forradalmi helyzetek kialakulásának megelőzése szándékával - jelentős gazdasági, szociális és pénzügyi szerepet vállal, s ezzel általános jólétet biztosít."
"Mit is jelent a jóléti állam
Először Angliában kezdték el használni, később a többi európai állam fejlődésének jellemzésére is kiterjesztették.
A jóléti állam a polgárok elemi jólétének biztosítására irányuló állami felelősségvállalás. A liberális európai jóléti állam lényege, hogy az egyéneknek alapvető joguk van az állam által nyújtott juttatásokra, mint életesélyeik alapvető elemeire. A biztonság és az egyenlőség a jóléti állam központi célja. Kísérlet, hogy elvben a lakosság életesélyeit stabilizálják és elosztásukat egyenlőbbé tegyék."
Hogy aztán adott területen mi tekinthető a fenti szempontoknak megfelelő mértékűnek (vagyis minek a teljesülése esetén tekintjük megvalósultnak a jólétet), az már koronként és országonként változó. Erre céloztam azzal, hogy mi a viszonyítási alap, ami egyben cél is: mit szeretnénk elérni ahhoz, hogy elmondhassuk: nálunk jólét van, illetve afelé haladunk.
@sárkányfő: nem sározni akartam-akarom B. G.-t, mint írtam, kormányfőként végzett munkájára elismeréssel tekintek, sőt, ezt a munkát-irányt kellett volna folytatni.
Hogy a libás ágazat válságba került, az egy dolog. Hogy egy ebben az ágazatban működő cég is válságba, majd csődbe ment, az is egy dolog. Hogy aztán ez a cég a saját kárát csökkentette azzal, hogy a beszállítóknak nem fizetett, ez is egy dolog. (egyébként bármely másik cég is így tett volna, bármely más ágazatban). Hogy emiatt egyéni-családi sorsok pecsételődtek meg, az is egy dolog. Node a válság, ágazat, cég megfoghatatlan, ezeket okolni bár lehetne, de van ettől kézzelfoghatóbb, valóságosabb is, mégpedig az, ha nevesíteni lehet az okot. Az emberek ezt tették: a cég vezetőjét okolták-okolják. Mert miért nem döntött úgy, hogy kifizeti a beszállítókat (akár legalább részben)? Azt ugyanis egy egyéni anyagi csőd közepette kevesen gondolják végig, hogy bármely cég vezetőjének nem az a dolga, hogy mások kárát enyhítse, hanem az, hogy a cég (befektetők) kárát enyhítse. És bár ezt most én így leírom és megértem, de nem vagyok benne biztos, hogy hasonló helyzetbe kerülve is ennyire megértő lennék....
Szóval, nem óhajtom mocskolni Bajnait, de megértem azokat (nem a politikai célú sárdobálás okán mocskolódókat!, akik lejáratással óhajtanak maguk számára vélt vagy valós előnyöket kreálni), akik érintettek lévén az ügyben, B.G.-t okolják-utálják.
Remélem, érted az álláspontomat :)
Hogy a libás ágazat válságba került, az egy dolog. Hogy egy ebben az ágazatban működő cég is válságba, majd csődbe ment, az is egy dolog. Hogy aztán ez a cég a saját kárát csökkentette azzal, hogy a beszállítóknak nem fizetett, ez is egy dolog. (egyébként bármely másik cég is így tett volna, bármely más ágazatban). Hogy emiatt egyéni-családi sorsok pecsételődtek meg, az is egy dolog. Node a válság, ágazat, cég megfoghatatlan, ezeket okolni bár lehetne, de van ettől kézzelfoghatóbb, valóságosabb is, mégpedig az, ha nevesíteni lehet az okot. Az emberek ezt tették: a cég vezetőjét okolták-okolják. Mert miért nem döntött úgy, hogy kifizeti a beszállítókat (akár legalább részben)? Azt ugyanis egy egyéni anyagi csőd közepette kevesen gondolják végig, hogy bármely cég vezetőjének nem az a dolga, hogy mások kárát enyhítse, hanem az, hogy a cég (befektetők) kárát enyhítse. És bár ezt most én így leírom és megértem, de nem vagyok benne biztos, hogy hasonló helyzetbe kerülve is ennyire megértő lennék....
Szóval, nem óhajtom mocskolni Bajnait, de megértem azokat (nem a politikai célú sárdobálás okán mocskolódókat!, akik lejáratással óhajtanak maguk számára vélt vagy valós előnyöket kreálni), akik érintettek lévén az ügyben, B.G.-t okolják-utálják.
Remélem, érted az álláspontomat :)
@digital.sunrise:
"Kimutatható, hogy nekünk az Euópai Úniónak nevezett, multivállalatok érdekvédelmi szervezeteként működő szervezet több pénzbe kerül, mint amennyit profitálunk belőle :)"
Vagyis többet fizetünk be, mint amennyit kapunk?
Az erre vonatkozó kimutatás (hisz azt írod, kimutatható, akkor, gondolom, már ki is mutatták) komolyan érdekelne. Ha tudnál egy linket adni, megköszönném.
"Kimutatható, hogy nekünk az Euópai Úniónak nevezett, multivállalatok érdekvédelmi szervezeteként működő szervezet több pénzbe kerül, mint amennyit profitálunk belőle :)"
Vagyis többet fizetünk be, mint amennyit kapunk?
Az erre vonatkozó kimutatás (hisz azt írod, kimutatható, akkor, gondolom, már ki is mutatták) komolyan érdekelne. Ha tudnál egy linket adni, megköszönném.
www.napi.hu/magyar_gazdasag/a_magyar_fiatalok_inkabb_kivandorolnanak.484514.html
ennyit a vonzó közmunkás államról ... az értelmesebbje pedig sajnos csomagol is ...
ennyit a vonzó közmunkás államról ... az értelmesebbje pedig sajnos csomagol is ...
@macamuca: Egy csődnél, felszámolásnál nagyon szigorú előírások vannak arra, hogy milyen sorrendben kell "kielégíteni" a sorban állókat. Ha valaki ezt megkerüli, akkor csődbűntettet követ el.
Bajnai nem követett el csődbűntettet.
Bajnai nem követett el csődbűntettet.
@Monçada bíboros: Szentatyám! Én 35 évig dolgoztam ott,elhiheted nekem,hogy komolyabb beruházásokat is meg tudtunk csinálni.De akkor már túl voltunk a privatizáláson és új szelek fújtak.Az volt a vezérelv,hogy a jó kapcsolatok révén meg kell szerezni az állami megbízásokat,lehetőleg jó áron,majd sok kis alvállalkozóval megcsináltatni,lehetőleg h...ért
sz...ért. Mi pedig szép sorban ráülhettünk a lapátra.
sz...ért. Mi pedig szép sorban ráülhettünk a lapátra.
@macamuca: a mocskolódásos részt nem neked címeztem, te tök normálisnak tűnsz.
Bajnai cége az akkor már évek óta erősen hullámzó helyzetű és válságból válságba sodródó ágazatot többször is megmentette, a jogi és közgazdasági racionalitáson és kötelezettségein is túl. De idővel kiderült, az ágazat menthetetlen. Ha Bajnai még többet segít, csődbe viszi saját cégét, ami miatt ő kerül nagy bajba.
Nézd itt vannak ezek a svájci frankos lakások. Lehet kilakoltatás-tilalmat bevezetni, ideig-óráig, de örökre ne, mert az kinyírja a bankokat is, meg az ingatlanpiacot is, végül az egész ország szívja meg, többszörös kárral, a közgazdaság törvényeit nem lehet felülírni. Na most ha majd valaki kinyírja magát, mert kilakoltatják, akkor az azt jelenti majd, hogy személyesen Orbán ölte meg?
Ha idén ismét emelik a gáz/villany árát (mert a világpiaci árat kénytelenek vagyunk fizetni), és emiatt többen nem tudnak fűteni és többen megfagynak (megjegyzem most télen rekord számú kihüléses, saját otthonában megfagyós haláleset volt, valami 70 rémlik, vagy még több), akkor kikiáltjuk Orbánt gyilkosnak?
Kár ezen rágódni, meg pont Bajnairól kissé nehéz elképzelni hogy tíz forintért kitekeri emberek nyakát...
Bajnai cége az akkor már évek óta erősen hullámzó helyzetű és válságból válságba sodródó ágazatot többször is megmentette, a jogi és közgazdasági racionalitáson és kötelezettségein is túl. De idővel kiderült, az ágazat menthetetlen. Ha Bajnai még többet segít, csődbe viszi saját cégét, ami miatt ő kerül nagy bajba.
Nézd itt vannak ezek a svájci frankos lakások. Lehet kilakoltatás-tilalmat bevezetni, ideig-óráig, de örökre ne, mert az kinyírja a bankokat is, meg az ingatlanpiacot is, végül az egész ország szívja meg, többszörös kárral, a közgazdaság törvényeit nem lehet felülírni. Na most ha majd valaki kinyírja magát, mert kilakoltatják, akkor az azt jelenti majd, hogy személyesen Orbán ölte meg?
Ha idén ismét emelik a gáz/villany árát (mert a világpiaci árat kénytelenek vagyunk fizetni), és emiatt többen nem tudnak fűteni és többen megfagynak (megjegyzem most télen rekord számú kihüléses, saját otthonában megfagyós haláleset volt, valami 70 rémlik, vagy még több), akkor kikiáltjuk Orbánt gyilkosnak?
Kár ezen rágódni, meg pont Bajnairól kissé nehéz elképzelni hogy tíz forintért kitekeri emberek nyakát...
A helyzet az, hogy kevesebb, mint kétmillió ember termeli meg azt, amit elfogyasztunk. A többiek is közvetve (családtag - segély - nyugdíjas - belföldi szolgáltatás - megélhetési bűnözés) ebből élnek. Ez az arány a termelékenység növekedése miatt csak romlani fog és nem lehet a fél országot szögesdrót mögé zárva hagyni éhen halni.
Egy a kiút (szerintem): minél értékesebb dolgokat kell csinálni, és eladni külföldre. Ez pedig csak képzéssel, fejlesztéssel, innovációval, és az ebben működők, ezt fenntartók (elsősorban a pedagógusok, egyetemi oktatók, orvosok, stb.) megfizetésével megy, még úgy is lassan, évtizedek alatt.
A "multikat", a "globalizációs tőkét" sem szabad basztatni, mert csak nekik van pénzük és szaktudásuk ahhoz, hogy a szükséges beruházásokat végrehajtsák. Ezek milliárd eurókba kerülnek, ami egyrészt nincs, másrészt nincs, aki ekkora nagyságrendben tudna működni. Ezt kell eltanulni Kínától: "mindegy, hogy a macska fehér, vagy fekete, a lényeg, hogy megfogja az egeret".
Egy a kiút (szerintem): minél értékesebb dolgokat kell csinálni, és eladni külföldre. Ez pedig csak képzéssel, fejlesztéssel, innovációval, és az ebben működők, ezt fenntartók (elsősorban a pedagógusok, egyetemi oktatók, orvosok, stb.) megfizetésével megy, még úgy is lassan, évtizedek alatt.
A "multikat", a "globalizációs tőkét" sem szabad basztatni, mert csak nekik van pénzük és szaktudásuk ahhoz, hogy a szükséges beruházásokat végrehajtsák. Ezek milliárd eurókba kerülnek, ami egyrészt nincs, másrészt nincs, aki ekkora nagyságrendben tudna működni. Ezt kell eltanulni Kínától: "mindegy, hogy a macska fehér, vagy fekete, a lényeg, hogy megfogja az egeret".
@egyenlítő: node ha ez így lenne (ésszerűen, jegyzem meg...), akkor mi lenne az egyéni politikusi célokkal? Hogyan valósulhatnának meg? Akár anyagi, akár karrier célúak eme célok? Mit kellene tenniük-mondaniuk szegény politikusoknak? Felkészültnek lenni? Ennek jegyében dolgozni (!!)? Ráadásul előrelátóan, hosszú távra is tekintettel? Igen, valami ilyesmi, node lássuk be, ez fárasztó (és huszonpár évesen nem is igen reális = V. D.). Sokkal egyszerűbb, könnyebb a "nemzet", "támadás", "mocskos külföldi multi" és hasonló szavak harsány hangoztatása, közben meg a saját privát célok elérése.....
Anno O. V.-t nagyon megviselte a választások elvesztése, ha így folytatódnak a dolgok, ismét kinéz egy bukta a kormánypártnak és a miniszterelnöknek. Tekintve, hogy nem hülyék (pláne saját érdekeik védelmében), nem hiszem, hogy ők ezt nem érzik. Vajon mire lesznek képesek azért, hogy kikerüljék ezt a jelenleg sanszos buktát? Tartok tőle, hogy a rendőrökkel, rendvédelmisekkel kapcsolatos mostani helyzet előállása nem véletlen: megvonni tőlük, amit csak lehet, ellenük hangolni a közvéleményt, közben a terrorelhárítósokat felturbózni (létszám, ellátmány). Valaki meggyőzhetne, hogy csak képzelgek, ezeknek egymáshoz semmi köze, puszta véletlen az egész, mert a fidesz az nem olyan, O.V. meg pláne nem. Ha valaki ettől nyomósabb érvet (!!) tud, kérem, ne kíméljen, ossza meg velem....
Anno O. V.-t nagyon megviselte a választások elvesztése, ha így folytatódnak a dolgok, ismét kinéz egy bukta a kormánypártnak és a miniszterelnöknek. Tekintve, hogy nem hülyék (pláne saját érdekeik védelmében), nem hiszem, hogy ők ezt nem érzik. Vajon mire lesznek képesek azért, hogy kikerüljék ezt a jelenleg sanszos buktát? Tartok tőle, hogy a rendőrökkel, rendvédelmisekkel kapcsolatos mostani helyzet előállása nem véletlen: megvonni tőlük, amit csak lehet, ellenük hangolni a közvéleményt, közben a terrorelhárítósokat felturbózni (létszám, ellátmány). Valaki meggyőzhetne, hogy csak képzelgek, ezeknek egymáshoz semmi köze, puszta véletlen az egész, mert a fidesz az nem olyan, O.V. meg pláne nem. Ha valaki ettől nyomósabb érvet (!!) tud, kérem, ne kíméljen, ossza meg velem....
@egyenlítő:
Aranyos naivitás ... mire csőd meg felszámolásra kerül sor már régen a tulajdonos meg az ügyvezető hajléktalan vagy külföldi állampolgár a telephely meg egy panellakásban vagy elhagyott falusi épületben.
Aranyos naivitás ... mire csőd meg felszámolásra kerül sor már régen a tulajdonos meg az ügyvezető hajléktalan vagy külföldi állampolgár a telephely meg egy panellakásban vagy elhagyott falusi épületben.
Csak szépen és finoman megkérdezem az összes olyan agyhalottat, aki tapsikál és baszarik az élvezettől ennek a mélynövésűnek és elmebeteg bandájának a dumájától, hogy ezt már megtették-e: "valamint az emberek meggyőzése arról, hogy mondjanak le egyhavi bérükről és nyugdíjukról"?
Ha nem, tessenek élen járni és befizetni. Tőlem ezen kretének az elmúlt egy év alatt a számításaim szerint 6 mill. körül vettek eddig el. Majd 5 mill.-t dobtam be a magánnyugdíjjal - csókoltatom az istenbarmait, akik nem a megfelelő helyre tették a pénzüket (gyengébb képességüeknek mondom, hogy lehetett válogatni!), nekem prímán tőzsdéztek vele, vastagon nyertem addig vele. Ja, én csak dolgozok, adózok, termelek. Nem íróasztal mögött ba..om, nap mint nap a rezet és osztom az észt, mint itt néhány okostojás! ÉRTÉKET állítok elő, szellemi és kereskedelmi téren is. Az olyan kreténekkel szemben, akik az ÉN ADÓMBÓL osztják itt, a munkaidejükben az észt. Állami szféra, közigazg., tanár - bár ismerjük: aki tudja csinálja, aki nem, az tanítja! Illetve próbálja futtani magát, mint egy rossz ká... :o)
Ha nem, tessenek élen járni és befizetni. Tőlem ezen kretének az elmúlt egy év alatt a számításaim szerint 6 mill. körül vettek eddig el. Majd 5 mill.-t dobtam be a magánnyugdíjjal - csókoltatom az istenbarmait, akik nem a megfelelő helyre tették a pénzüket (gyengébb képességüeknek mondom, hogy lehetett válogatni!), nekem prímán tőzsdéztek vele, vastagon nyertem addig vele. Ja, én csak dolgozok, adózok, termelek. Nem íróasztal mögött ba..om, nap mint nap a rezet és osztom az észt, mint itt néhány okostojás! ÉRTÉKET állítok elő, szellemi és kereskedelmi téren is. Az olyan kreténekkel szemben, akik az ÉN ADÓMBÓL osztják itt, a munkaidejükben az észt. Állami szféra, közigazg., tanár - bár ismerjük: aki tudja csinálja, aki nem, az tanítja! Illetve próbálja futtani magát, mint egy rossz ká... :o)
@Várúr:
"Jóember. Soha nem állítottam, hogy a fidesz & Co. zsenicsapat. Most sem állítom."
Nézd, tőled folyamatosan csak olyan kommenteket látok, hogy "sgyurcsányahibás" meg "emútnyócév", meg mindenki hülye, aki nem mantrázza veled együtt a fideszt éljenző zsoltárokat. Az, hogy mit állítasz és ebből mit mondasz ki, úgy látszik nálad ez 2 teljesen különböző végeredményt szül.
"Ha "mindenkinek joga van hülyének lenni" természetesen neked is. Látom,sűrűn élsz e jogoddal."
Argumentum Ad Hominem.
"Jóember. Soha nem állítottam, hogy a fidesz & Co. zsenicsapat. Most sem állítom."
Nézd, tőled folyamatosan csak olyan kommenteket látok, hogy "sgyurcsányahibás" meg "emútnyócév", meg mindenki hülye, aki nem mantrázza veled együtt a fideszt éljenző zsoltárokat. Az, hogy mit állítasz és ebből mit mondasz ki, úgy látszik nálad ez 2 teljesen különböző végeredményt szül.
"Ha "mindenkinek joga van hülyének lenni" természetesen neked is. Látom,sűrűn élsz e jogoddal."
Argumentum Ad Hominem.
@macamuca:
"Vajon mire lesznek képesek azért, hogy kikerüljék ezt a jelenleg sanszos buktát?"
Pl. a külföldi magyaroknak szavazati jogot adnak. Ezzel kapcsolatban csak abban bízom, hogy a külföldi országok vezetői lesznek annyira előrelátók, hogy aki ottani magyar létére mondjuk szavazna ide MO.-ra, attól elvennék az otthont adó országában a szavazati jogát, vagy valami hasonló. (Arról már nem is mondok inkább semmit, hogy mennyire tartok gyomorforgatónak egy olyan javaslatot, hogy olyan, magát magyarnak mondó, ember szavazhatna arról, hogy én itt mekkora szarban éljek, aki nem itt lakik, illetve egy fillér járulékot nem fizetett az itteni kasszába.)
A másik dolog, hogy olyan törvényeket hoznak, ami a kádár érára volt jellemző, ero évtizedekre bebetonozzák magukat, ahogy teszik ezt jelenleg is. fidesz csicskák szép lassan mindenhol, nameg "a parlament működik ellenzék nélkül is".
Azt még le akartam írni, hogy legvégső esetben simán kinézem orbánból, hogy a tömegbe lövetne. Persze nem gumilövedékkel, ami teljesen jogos és rutinszerű eljárás, amikor tomboló, lázadó, gyújtogató, autókat borogató és felgyújtó, utcakövekkel támadó hulladékokat kell rendre utasítani.
Szóval abban már nem bízok, hogy a rendőrök a kormány mellé állnának, mint ahogy most sem.
Egy olyan jogállamban pedig, ahol pl. már a rend őrei is tüntetnek, ott nekem senki ne mondja, hogy a legnagyobb rendben mennek a dolgok.
A végére pedig egy idézet egyik kedvenc filmemből (most nagyon benne vagyok a témában mi? :D)
"Azt ismered hogy egy társadalom zuhan lefelé? És miközben zuhan, folyamatosan azt mondogatja magának
- Eddig minden rendben, eddig minden rendben, eddig minden rendben...
Nem a zuhanás számít, hanem a leérkezés..."
Jó éjszakát.
"Vajon mire lesznek képesek azért, hogy kikerüljék ezt a jelenleg sanszos buktát?"
Pl. a külföldi magyaroknak szavazati jogot adnak. Ezzel kapcsolatban csak abban bízom, hogy a külföldi országok vezetői lesznek annyira előrelátók, hogy aki ottani magyar létére mondjuk szavazna ide MO.-ra, attól elvennék az otthont adó országában a szavazati jogát, vagy valami hasonló. (Arról már nem is mondok inkább semmit, hogy mennyire tartok gyomorforgatónak egy olyan javaslatot, hogy olyan, magát magyarnak mondó, ember szavazhatna arról, hogy én itt mekkora szarban éljek, aki nem itt lakik, illetve egy fillér járulékot nem fizetett az itteni kasszába.)
A másik dolog, hogy olyan törvényeket hoznak, ami a kádár érára volt jellemző, ero évtizedekre bebetonozzák magukat, ahogy teszik ezt jelenleg is. fidesz csicskák szép lassan mindenhol, nameg "a parlament működik ellenzék nélkül is".
Azt még le akartam írni, hogy legvégső esetben simán kinézem orbánból, hogy a tömegbe lövetne. Persze nem gumilövedékkel, ami teljesen jogos és rutinszerű eljárás, amikor tomboló, lázadó, gyújtogató, autókat borogató és felgyújtó, utcakövekkel támadó hulladékokat kell rendre utasítani.
Szóval abban már nem bízok, hogy a rendőrök a kormány mellé állnának, mint ahogy most sem.
Egy olyan jogállamban pedig, ahol pl. már a rend őrei is tüntetnek, ott nekem senki ne mondja, hogy a legnagyobb rendben mennek a dolgok.
A végére pedig egy idézet egyik kedvenc filmemből (most nagyon benne vagyok a témában mi? :D)
"Azt ismered hogy egy társadalom zuhan lefelé? És miközben zuhan, folyamatosan azt mondogatja magának
- Eddig minden rendben, eddig minden rendben, eddig minden rendben...
Nem a zuhanás számít, hanem a leérkezés..."
Jó éjszakát.
@Viktus: Hát lehet, hogy naivitás, de ezt a céget Magyarországnak hívják.
@Bergeroth:
"Úgy látszik...." Nézd meg Bergmantól a "Tükör által homályosan"-t. És ne latinkodj nekem.
Értem, de mondhatod magyarul. Már ha nem esik nehezedre nagyarcú ballib.
"Úgy látszik...." Nézd meg Bergmantól a "Tükör által homályosan"-t. És ne latinkodj nekem.
Értem, de mondhatod magyarul. Már ha nem esik nehezedre nagyarcú ballib.
@Bergeroth:
Most látom, még ebadta idegenszívű is vagy. Továbbá fenemód ostoba is, hiszen pl. a tót külföldiek is szavazhatnak. Ne írj többé nekem.
Most látom, még ebadta idegenszívű is vagy. Továbbá fenemód ostoba is, hiszen pl. a tót külföldiek is szavazhatnak. Ne írj többé nekem.
@Várúr:
Nem artana mint tanarkent megvallogatnad a szavaidat. A tanitvanyaiddal is igy beszelsz? Ezert van az orszagban ennyi idiota, mert meg a tanarok is mint te frocsgolodsz, ket ertelmes, koherens mondatot nem raktal ossze.
De lehet hogy csak merges vagy, mert a Fidesz felszeleteli a felsooktatast es te is veszelyben vagy? Habar a jokadereket a Fidesz megszokta jutalmazni. Nem csodalkoznek ha igazgato lennel hamarosan.
Egy kis csemege az irasaidbol:
Te "fenemód ostoba, ebadta idegenszívű, nagyarcú" populista. ;)
Nem artana mint tanarkent megvallogatnad a szavaidat. A tanitvanyaiddal is igy beszelsz? Ezert van az orszagban ennyi idiota, mert meg a tanarok is mint te frocsgolodsz, ket ertelmes, koherens mondatot nem raktal ossze.
De lehet hogy csak merges vagy, mert a Fidesz felszeleteli a felsooktatast es te is veszelyben vagy? Habar a jokadereket a Fidesz megszokta jutalmazni. Nem csodalkoznek ha igazgato lennel hamarosan.
Egy kis csemege az irasaidbol:
Te "fenemód ostoba, ebadta idegenszívű, nagyarcú" populista. ;)
@Várúr:
"Már ha nem esik nehezedre nagyarcú ballib."
Elhiszem, hogy folyamatosan ellenségképeket kell kreálnod magadnak, mert amúgy csak a levegőbe tudnál vagdalkozni. De az hogy ballib lennék, nos, tiéd "a nap hülyéje" cím.
Ha valamit folyamatosan ismételsz, attól nem fog igazzá válni, viszont te magad minden egyes alkalommal egyre hiteltelenebb leszel. Erről is számos tanúbizonyságot adtál már. Kíváncsi vagyok, hogy a beteges és soviniszta pártszimpátiádból kifolyólag, vajon még milyen mélyre fogsz lesüllyedni.
"Most látom, még ebadta idegenszívű is vagy."
Így van, pl. ezt a kommentet is angolul írom.
"Továbbá fenemód ostoba is"
Még az is? Jó tudni. És még mi vagyok? Világosíts fel kérlek, hadd tudjam még mi vagyok.
"Ne írj többé nekem."
Megijedtél, hogy esetleg érvekkel fogom kompenzálni, a te minden érvet nélkülöző, folyamatos és végtelenül ostoba, minden hitelességet és valós tényt nélkülöző, elképesztően buta fröcsögésedet?
Vagy csak simán annyira sötét vagy, hogyha valaki szembesít a saját sötétségeddel, akkor inkább gyűlölködni kezdesz és megfutamodsz, mert másra nem vagy képes?
Az a konkrét probléma az ilyen ostoba véglényekkel, hogy önálló gondolkodásra nem vagy képes. Sem most, sem máskor. Egyszerűen annyira ostoba és sötét vagy, hogy a negrócukor világít a szádban.
Ennyi vagy, ennyit tudsz.
"Már ha nem esik nehezedre nagyarcú ballib."
Elhiszem, hogy folyamatosan ellenségképeket kell kreálnod magadnak, mert amúgy csak a levegőbe tudnál vagdalkozni. De az hogy ballib lennék, nos, tiéd "a nap hülyéje" cím.
Ha valamit folyamatosan ismételsz, attól nem fog igazzá válni, viszont te magad minden egyes alkalommal egyre hiteltelenebb leszel. Erről is számos tanúbizonyságot adtál már. Kíváncsi vagyok, hogy a beteges és soviniszta pártszimpátiádból kifolyólag, vajon még milyen mélyre fogsz lesüllyedni.
"Most látom, még ebadta idegenszívű is vagy."
Így van, pl. ezt a kommentet is angolul írom.
"Továbbá fenemód ostoba is"
Még az is? Jó tudni. És még mi vagyok? Világosíts fel kérlek, hadd tudjam még mi vagyok.
"Ne írj többé nekem."
Megijedtél, hogy esetleg érvekkel fogom kompenzálni, a te minden érvet nélkülöző, folyamatos és végtelenül ostoba, minden hitelességet és valós tényt nélkülöző, elképesztően buta fröcsögésedet?
Vagy csak simán annyira sötét vagy, hogyha valaki szembesít a saját sötétségeddel, akkor inkább gyűlölködni kezdesz és megfutamodsz, mert másra nem vagy képes?
Az a konkrét probléma az ilyen ostoba véglényekkel, hogy önálló gondolkodásra nem vagy képes. Sem most, sem máskor. Egyszerűen annyira ostoba és sötét vagy, hogy a negrócukor világít a szádban.
Ennyi vagy, ennyit tudsz.
@Várúr:
"elvtársaiddal társalogj."
Az a konkrét probléma az ilyen ostoba véglényekkel, hogy önálló gondolkodásra nem vagy képes. Sem most, sem máskor. Egyszerűen annyira ostoba és sötét vagy, hogy a negrócukor világít a szádban.
Ennyi vagy, ennyit tudsz.
"elvtársaiddal társalogj."
Az a konkrét probléma az ilyen ostoba véglényekkel, hogy önálló gondolkodásra nem vagy képes. Sem most, sem máskor. Egyszerűen annyira ostoba és sötét vagy, hogy a negrócukor világít a szádban.
Ennyi vagy, ennyit tudsz.
@Várúr:
A pártközpontban betanult zsoltárok helyett mikor fogsz végre gondolkodni is azzal a csöppnyi agyacskáddal? Tudod, amikor nem a betanított mantrákat kell folyamatosan ismételgetni, hanem gondolkodni is kellene, önállóan. Először kicsit fájni fog, amikor önálló gondolataid lesznek, hiszen nagy valószínűség szerint még sosem használtad, de azért próbáld meg, hátha sikerül kimásznod az ostobák pöcegödréből.
A pártközpontban betanult zsoltárok helyett mikor fogsz végre gondolkodni is azzal a csöppnyi agyacskáddal? Tudod, amikor nem a betanított mantrákat kell folyamatosan ismételgetni, hanem gondolkodni is kellene, önállóan. Először kicsit fájni fog, amikor önálló gondolataid lesznek, hiszen nagy valószínűség szerint még sosem használtad, de azért próbáld meg, hátha sikerül kimásznod az ostobák pöcegödréből.
Az utolsó 100 komment: