Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 24.hu/belfold/2024/12/22/kuriai-dontes-balatonfoldvar-kikoto-epites-video/ Mennyit is ér egy bíró... (2024.12.22. 21:50) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.04.22. 06:04 Fabius

Lex haverok pártalkotmánya

Címkék: fidesz alkotmány esztergom meggyes tamás

Az alkotmányozás folyamata alatt megváltozott a Fidesz jelmondata: egy mindenkiért, mindenki Meggyes Tamásért. 262 igen szavazattal állt ki a nariszekta elkóborolt báránya, és a példaértékű életből fakadó következmények eltussolása mellett. Alaptörvényünk immár lehetővé teszi, hogy a beszabehu önkormányzatok feloszlatása helyett a területileg illetékes kormányhivatal hozza meg a döntéseket. Szívszorítóan nemes dolog a választópolgárok akaratát felülbírálni egy kormányzati Jancsibohóccal, olyan távlatos és fennkölt, hogy remélem SkiccPál kifinomult ízlésének is megfelel.

Esztergom polgármestere, Tétényi Éva azt kérte Orbán Viktortól, hogy segítsen megoldani az Árpád-kori fővárosban kialakult patthelyzetet. Oszlassa fel a képviselőtestületet, és legyenek új választások. A város díszpolgára lefosta a zoknit nyomban, mert az a fővárosból is látszik, ( és a több, mint 7 ezer esztergomi aláírásból is kiolvasható ) hogy a meggyesizmusban hívő latorkommandó legfeljebb a picsán rúgásra pályázik jó eséllyel egy újrázott választáson a történtek után, nem a képviselői helyekre.

Mit tehet ilyenkor egy fotelforradalmár? Kihúzhatja fejét az ánuszából, meghallhatja a választók hangját, és dönthet úgy: ő most bátor lesz. Feloszlatják az önkormányzatot, kiírják az új választásokat ahogy minden normális esetben szokás, és legyen amit kér - no meg választ - a nép. Vagy lehet gyáva és sunyi, mert nem képes kibújni a bőréből, és alaptörvénybe diktálhatja: a választók akaratára teszünk magasról, Meggyest és a meggyesistákat nem adjuk! Ők a mi imádott bongon dongó pajszeros gyermekeink a keresztényi szeretet nevében, ha bedöntötték Esztergomot hát kinevezzük városi rendelethozónak az helyi párttitkárt. Helyzet megoldva, Meggyes leülhet, normális világ meg itt ne legyen.

A zárószavazás előtt sunyin benyújtott törvényjavaslat egyértelműen deklarálja: egy, csak egy párt van a vidéken, az alaptörvény nekik és róluk szól. A megszavazás pillanatában Kádár János is mosolyra fakadt a pokolban, mert ilyen az ő rendszerében fordult elő utoljára. Hiába, ahol Pozsgay keze és a kommunizmus szelleme vezeti a pennát, ott meglátszik az eredmény.Remélem, Esztergom városa ezután valami köztéri alkotással is kedveskedik díszpolgárának. Felállíthatnának valami monumentálisat az elfogadott lex Esztergom emlékére mondjuk a Dóm előtti téren, ami méltó módon fejezi ki mit éreznek Orbán kitüntető figyelme, hallatlan bátorsága és segítőkészsége miatt.Kíváncsi már csak arra vagyok, hol van a határ? Létezik-e egyáltalán az a pont, ahol Meggyesnek is azt mondják: elég. Ha Meggyes Tamás és az esztergomi Fidesz csak a vörös csillag önkormányzati hivatalra szögelésével lenne menthető, azt is megtennék? Mert kutyába lemenni már sikerült. Attól meg csak ez van lejjebb.
 

305 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr382846538

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden "véderő" megtalálja a maga zsidóit 2011.04.23. 17:14:11

Gyöngyöspatáról busszal mintegy háromszáz cigány nőt és gyermeket szállítottak el péntek délelőtt, civil szervezetek segítségével. A Vöröskereszt bonyolította az akciót, de a buszok költségeit egy roma aktivista szerint Richard Field, Magyarországon él...

Trackback: Hit elvtársi csókok 2011.04.23. 11:33:32

Elvtársi és hitelvtársi csókok. Szájról szájra cuppanósan, esetleg nyálasan, férfi és férfi ember közt. Undorító. A kézre és pecsétgyűrűre adott az még undorítóan megalázó is. Pláne ha azt a Magyar Köztársasági Elnök teszi egy feudális szinten megreked...

Trackback: Lex Esztergom, lex Szeged, lex minden 2011.04.22. 16:00:11

Amíg nincsen készen tokkal - vonóval, alásmittolva, húsvéti kölnivel gazdagon locsolva és a lehető legkijjebb hirdetve ez az üstöllést összetákolt alapizé, addig nem akartam írni róla.Annál is inkább nem, mert a tákolási folyamat egészen a végszavazás ...

Trackback: Lázár János kezébe szálka ment 2011.04.22. 08:36:29

  Szegény Lézer János már jó ideje álmatlanul forgolódott éjszakánként az ágyában. Hiába gondolkodott erősen, nem jött rá mi az oka. A szép szolgálati autóját már régen leadta, az már nem is foglalkoztatja, hisz vett egy hasonlót (az árát és ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@ob.szerver: Igen, hát ennél elegánsabban is beismerhetted volna, hogy elfogytak az érveid. :) (Amelyek persze nem is saját érvek, hanem hazug lózungok.)

Bezzeg amikor te rejtettél el a kérdéseidben állításokat, az nyilván teljesen rendben volt! Ha nem tűnt volna fel, mi csak átfordítottuk...
@Zigomer Trubahin: De nem emerre meg amarra lett elköltve, hanem főként államadósság csökkentésére. Ezzel valóban biztosítottuk a jövőt, máskülönben előbb-utóbb Görögország sorsásra jutottunk volna.

Egyébként a vegyes (hárompilléres) rendszerben is ugyanúgy a folyó befizetések lettek volna a nyugdíjak fő forrásai, a különbség a két rendszer között valójában sokkal kisebb, mint azt egyesek láttatni szeretnék. És ha valaki akar, nyugodtan tehet be az önkéntes pillérbe továbbra is amennyit csak akar (persze a saját pénzéből, és nem a kötelező járulékából), ha úgy érzi, öngondoskodásra van szüksége.
@FreeHungary:

Akkor te biztos tudod azt is, hogy miért kampányolt a Fidesz azzal, hogy megvédik ezt a katasztrofális rendszert. Vagy csak akkor lett hirtelen csúnya-csúnya, amikor hirtelen szükségük volt pár milliárdra?
Kern András elfogott egy levelet

Schiffer András levele Gyurcsány Ferencnek:

***
Szasz Fecó!

Remélem nem gáz, hogy hogy csak most válaszolok, de kicsit elszaladt az idő azzal, hogy normális zöld festéket kerestem, mert amit tőled kaptunk, az nagyon átlátszó.

Szóval a lényegre térve: igen, írjuk az új alkotmányt, amely felváltja majd az antidemokratikus, két harmadon alapulót, és újra ideiglenes lesz. A felhatalmazás nem gond, visszatérünk '89 szelleméhez, és kerekasztal mellett rendezünk mindent. A kerekasztalnál ott lesz a mai ellenzék, és természetesen mi magunk.

--- Az új alkotmány szövege ---

Magyarország neve Magyar Liberális Köztársaság lesz.

A Magyar Liberális Köztársaság szuverén állam, amelynek belügyeibe csak az Európai unió, Oroszország, az Amerikai Egyesült Államok és az IMF avatkozhat be, kivéve rendkívüli helyzet (például felhős ég) esetén, amikor bárki.

Kiemelt intézmények: MSZP, LMP, TASZ, Magyar Helsinki Bizottság, Amnesty International, Dana International, Heller Ágnes, Tamás Gáspár Miklós, valamint a mindenkori José Manuel Barroso.

A Magyar Liberális Köztársaságban a nép kormányoz, de nem közvetlenül, hanem választott képviselők útján (ezek leszünk te meg én, hogy értsd, mire gondolok).

Szigorűan büntetünk mindent, ami nem bűncselekmény, vagy nem arra irányul. A FIDESZ szavazókat a liberális jogállam megdöntésére irányuló tevékenységért életfogytiglani börtönbüntetésre ítéljük, azután eltöröljük az életfogytiglant. De nem visszamenőleg! Mert az nem lenne liberális.

Alkotmányellenesnek nyilvánítjuk az atomerőműveket és a cukorgyárakat, mert egyik sem megújuló, és nem zöld.

-------------------------------

Böszmeség veled
@Zigomer Trubahin: Csak akkor lenne igazad ha nem lenne 20 000 milliárdnyi államadósunk aminek jóval magasabbak a kamatai mint a 3000 milliárd hozamai.
Ha államadósság csökkentésre megy akkor jó helyre megy a pénz.

Különben meg olyan lenne mintha felvennénk hitelt 10%-os kamatra és beraknám a bankba a pénzt 6%-ra, hogy majd abból jól megélek. Hát nem fog összejönni.
@milyen szép a Vértes, ó: Nem kampányolt ezzel, már feljebb belinkeltem a Fidesz kampány programját.
Ez volt benne: "Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító ma-
gánnyugdíj-pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek."
Nem a rendszer hanem a megtakarítás védelméről van benne szó és ha a rendszer negatív hozamot hoz akkor a rendszertől kell megvédeni.
@FreeHungary:

Á, ez zseniális, azzal védik meg, hogy elveszik.

És a negatív hozamot felvehetik a kilépők.
@milyen szép a Vértes, ó: Mivel az államadósság után fizetett kamat magasabb mint a hozam, így érdemes ezt csökkenti, értéktartóbb befektetés. Másik esetben a megtakarításokat nem hogy megvédeni nem lehetne hanem reálértéken egyre csak csökkennének.

A negatív hozamok után nem jár pénz ezért lehet hogy az emberek többsége semmit se fog kapni a reálhozam kiutalásakor. Ők jól járnak mert a veszteségeiket lenullázzák.
@milyen szép a Vértes, ó: Ez egy olyan törvénnyel kapcsolatban volt amit végül nem vezetek be.
A lényege az volt hogy nem a pénztártagok lesznek a tulajdonosok hanem magán nyugdíjbiztosítókat hoznak létre helyettük. Szerintem igazuk volt akkor is.
Igazából még az lenne mókás, ha ezek után Meggyesre bíznák a kormányhivatalt :)
@ember67: ezt a levelezéses népszavazást kifelejtették az alkotmányból, pardon, alaptörvényből, úgyhogy hivatkozni rá se nem jogszerű, se nem legitim. Ki látta az a 900ezernek hazudott választ? Ki hitelesítette? Miről beszélünk egyáltalán?
@FreeHungary: meg fogsz lepődni, mert elég sok kifizetés lesz, mégha nem is vagyonokat kapnak az emberek. Negatív hozamot ugyanis csak az OTP NYP produkált, mivel csak ők vezették be a válság előtt a portfóliós rendszert, a többi nyp csak 2009-ben tette ezt meg. Az OTP-nek 850 ezer tagja volt, de azok közül is csak a fiatalabbak buktak, mert az idősebbeket kötelezően a biztonságos portfolióba kellett sorolni. (Biztonságos=90%a magyar állampapír).
annyira egyszerű.odamegy a 7-ezer aláíró,1-perc alatt kipakolja a tíz fideszes irodáját,oszt jónapot.
@waszabi: Én valahol azt olvastam, hogy a tagok harmada nem kap semmit, majd meglátjuk, csak idő kérdése és kiderül. Annyit biztos senki sem fog kapni mintha végig államkötvényben lett volna a pénze vagy bankba lekötötte volna.
@FreeHungary: nem a mnyp rendszer volt a rossz, hanem az államilag kötelezően előírt befektetéspolitika. Azaz, hogy 1997-2008 között a befizetett pénzek 90%-át CSAK maygar állampapírba fektethették az mnyp-k. Efelett úgyérzem elsiklottál.
Kicsit mókás meghallgatni szakértő szájából, hogy ami a fejlett országokban nyereségesen működik mindenki megelégedésére, az itt most tisztán veszteséges. Nekem az ilyen tuti látnokságok mindig gyanúsak.
A helyzet az, hogy az állam önmagát finanszíroztatta 10 éven át a manyup rendszerrel. Vektorék is azért nem szüntették meg 98-ban, mert az ő kormányukat is finanszírozta ez a rendszer. Most más érdekeik voltak, szépen felhízott a disznó, mostmár le lehetett vágni. Bokrosnak ehhez semmi köze.
@FreeHungary: de bakter, nem volt szabadon választható, hogy hova teszed azt a pénzt.
A trükk az, hogy a nyugdíjjárulékot nyugdíjak azonnali kifizetésére kellett volna fordítani, nem költheti másra az állam. A magánnyugdíj tagdíjakból viszont államkötvényt vásároltattak a mnyp-kkel, azt a pénzt meg már arra költhette a mindenkori állam, amire csak akarja. A csehek ugyanezért vezetik most be.
Lássuk a tényeket is: 2008-ban válság volt. Az mnypk az OTP-t kivéve 2009-ben vezették be a 40%részvény+60% állampapír összetételű (ez volt a kötelező rész) portfóliót, ami 2009-ben és 2010-ben is már 10 és 20 % közötti hozamot hozott. És 2010-ben fel is számolta a rendszert a kormány, mondván, hogy szar.
De hát kinek a rendelkezései miatt volt szar? Az államé miatt. Ha Vektor annyira a majdani nyugdíjasok érdekeit nézte volna, már 1998-ban bevezetik a kockázatosabb protfólió választhatóságát. De nem tette, mert nem volt érdeke.
Amiért fontosnak tartom ezt tisztázni:
1. az mnypk megszüntetését a nyugdíjak védelmével indokolták, miszerint azt csak az állam tudja garantálni;
2. alig zárult le a nyilatkozati határidő, Matolcsy kijelentette, hogy maximálni fogják 80ezer környékén az állami nyugdíjakat.

Most akkor ki a gazember? Ki basz át kit?
Garantálja az állam nyugdíjat, csak éppen hidegvízre nem lesz elég?
Magyarul nem tudja az állam garantálni a normális nyugdíjat. Megjegyzem, a 90-es évek közepe óta emelik szépen a nyugdíjakat, mert a Kádár rendszerben nagyon alacsonyak voltak. Közben a nyugdíjasok száma is nőtt, míg az aktív befizetőké csökkent. Ennek a nyíló ollónak a következménye, hogy az állam nem tudta egyensúlyban tartani a nyugdíjkasszát. Ehhez képest nem volt hülye ötlet az mnyp, csak ugye a pénzforgatást rá kellett volna hagyni a befektetőcégekre.
Igaz, hogy egy egy válság idején a portfólió átmentileg leértékelődik, de ha nem adják el nyomott áron - mintahogy nem is adták el az mnypk -, akkor vissza is nyeri értékét rövid időn belül. Azok vesztettek az OTP-n biztosan, akik 2008-ban, 2009-ben átléptek más mnypk-be, mivel az átlépéskor forintosították a portfóliójukat és az uj helyen meg ujra befektették azt. Értékpapírt nem vihettek át a tagok egyik helyről a másikra. Így szól a törvény.
Hát ezt a tetűnyi bandát szerintem Esztergom városlakói már jól megbánhatták, hogy beválasztották az irányító testületbe...

Valljuk be... miattuk alakult ki patthelyzet, amit a FIDESZ képviselők tudtak csinálni éveken keresztül, azt ez az élősködő rovarkával egybecsengésű nevű hölgyemény, a maga hitleri borderlinés személyiség zavarával nem igazán tud véghezvinni...fel kellene oszlatni a város működését terrorista módjára blokád alá vonó, szélsőséges tetteiről elhíresült, anti esztergomi bandát... Le tetényiékkel! Mondjanak le a tetényiék...

Ahogy Józsi bácsi mondaná... A tetényi mongyon le!
@regress: Ez tipikus komcsi neonáci kulákirtó gondolkodás... Már maga a szövegezés is bűncselekmény, egyén vagy közösség elleni uszítás, izgatás...

Felsőbbrendű vagy öcsi igaz? Ilyen törvények fölött álló clear, világuralom igaz?

Sajnálattal közlöm, hogy ez a demokratikus jogrend elleni támadás lenne, és az a 7000 ember... kicsit felelősségre lenne vonva guntenamarában terrorizmusért...
@waszabi: Jó lenne tudni, hogy mely országokban működik nyereségesen a manyup rendszer? Tudtommal, nemhogy nem működik nyereségesen, hanem az úgynevezett fejlett országokban egyáltalán nincs is ilyen. Vajon miért?
@FreeHungary:
"egy szórólapon volt rajta, amit kitudja honnan szedtek."
ki tudja honnan, ja persze... biztos a szocik nyomtatták...

hagyjuk ezt, oké? értem az álláspontod, szerinted a fidesz semmiben nem hazudott és most sem hazudik, a 3 millió ember megzsarolása és kirablása nem csupán jogszerű és tisztességes volt, de előre meg is mondták a kampányban. ugyanígy az adóemelés, a pártalkotmány, meggyes, a komcsik, meg a többi hazugság is csak egy beteges, torz nézőpont agyszüleménye lehet...
istenem...
@waszabi: Tudtommal nincs kötelező magánnyugdíjrendszer Nyugat-Európában, talán Svédországban van valami hasonló de az is állami kézben van szerintem. Milyen pozitív példára gondolsz?
A probléma a magas költségekkel volt nem a portfóliókkal.
1998-2002 között az EU csatlakozás előtt ezt elég nehézkesen lehetett volna megszüntetni.
A kieső járulékokat amiket a pénztárak kaptak azt finanszírozta a rendszer? Mi szükség lett volna erre ha a járulékok egyenesen az államhoz mentek volna?
Én készséggel elhiszem, hogy egy manyup-féle rendszer "fejlődés", de a jelen pillanatban nemhogy mi nem vagyunk ehhez elég gazdagok, hanem még a nálunk gazdagabbak sem kockáztatnak be egy ilyen rendszert. A magyar költségvetést megszivatták ezzel, abba kellett hagyni.
@waszabi: A Csehek ha jól tudom nem kötelező rendszert akarnak, választható a részvétel.

Hol maximalizálták a nyugdíjat? Erről én nem tudok légyszi egy forrást linkelj be...
@Con Storm: Már megint jössz ezzel a bűncselekmény szövegeddel? Te teljesen hülye vagy? Nem kellene erre gyógyszert szedned? Na az ilyen barmok miatt nem akarjuk a média törvényt, mert az ilyen köcsögök jelentenének fel mindenkit aki rosszat mer írni Pártodról.
@sárkányfő: Mért hagynánk, te azt állítottad, hogy megígérték megtartják a magánnyugdíj rendszert. Ez nem igaz, ebben nem hazudtak.

Abban, hogy hogy jártak el ebben igazad van, az állami nyugdíjnak járnia kell a munkáltató által fizetett járulék után is.

Adócsökkentés volt, ha több 100 milliárd forinttal kisebb az adóbevétel...

Az alkotmánynak én örülök, eddig olyan volt amit ti szeretettek, most legyen olyan ami nekünk tetszik.

Meggyest és társait meg ki kell rakni a Fideszből, ennyi.
nem olvastam végig a sok írást.
de a régi/új alkotmányról lenen egy kérdésem:
tudtommal azok is benne voltak anno a megszerkesztésében, akik most annyira kommunistázzák.
Nekem ez így nem világos.
Van itthon a lassan régivé válóból egy pl. s nem találom kommunistának. vagy annak mik a jelei? Mely pontjában jelent meg?

@FreeHungary: régen rossz, ha az alkotmány úgy alakul, hogy egyszer nekem, egyszer neked elv a döntő!
@kiraaaaa: Eddig így volt, ez nem javult, de nyilvánvaló hogy nem létezik olyan alkotmány ami mindkét félnek elfogadható lenne.
Nekem például ez a láthatatlan alkotmány elv a legnagyobb kamunak tűnik, amibe kb. minden belemagyarázható és erről senki által meg nem választott bírók döntenek.
@FreeHungary: de akiket ma kineveznek bírónak, a fidesz vezérkar, akkor ők is senkik?

az alkotmány pont azért jó, mert nem kell feltétlenül napi szinten beleütköznöd.
@Con Storm: Igazad van, és milyen kevés az ilyen normális, magyar ember itt ezen a judeobolsevik, kriptokommunista blog.hu-n!! A nőci (nevét nem vagyok hajlandó leírni) tönkrevágja Esztergomot, egy szépen épülő-szépülő, igaz magyar városból füstölgő romok sem maradnak, ha rajta múlik, és ugyanez az ellenzéki gátlástalanság az országot is tönkretenné, ha hagynánk. A rombolásban, pusztításban mennyire egy húron pendül az MSZP, az SZDSZ-LMP és a Jobbik! Nagyon is ingatag itt még mindig a helyzet, a kétharmad ellenére is. Mindent meg kell tennünk, hogy ezek soha többé ne kerülhessenek hatalomra. Mindent.
@FreeHungary: "Szerintem meg nem hazugság, a személyjövedelem adó csökkentés, kevesebb pénz folyik be belőle azonos jövedelem tömeg mellett, ez csökkentés. Ígéretet tettek, hogy korrigálják, hogy idénre senki se járjon rosszul, még az év fele se telt el. Akár év végén is adhatnak bérkiegészítést."

Ígértetet tettek? És? :)

Olvastál konvergencia-programot? Az angolt? Na, abban le van írva, hogy 2013-ban a szuperbruttó kivezetésével együtt kivezetésre kerül az adójóváírás is, ami jelenleg 12.100 forint, ez kb. 180e forintig jár teljes összeggel, majd 260e forintig nullára csökken. Ettől kezdve egyszerű matematika.

De segítek: Bruttó 202 ezer forint alatt mindenki rosszul fog járni, nemhogy korrigálás meg bértömegnövelés lesz, hanem csökkenés.
@auth.gabor: ez is milyen már, angol verzió/magyar verzió...
tulajdonképpen, mintha hülyének néznék az itthoniakat.
@fakopács: :D

Született köztörvényes... egyből halmozza a náci szövegét... mindenki alacsonyabb rendű elme roggyant, de ő a felsőbbrendű törvények fölött álló kiválasztott...

Figyelj, az is büntetendő, ha másikat sértegeted... Tudod ez Magyarország jövevény...
@kiraaaaa: Nem azt mondtam, hogy senkik, de nem törvényhozók tehát nem az ötleteléseikből, belemagyarázásaikból szülessen valami ami eredetileg nem volt a törvényhozók szándéka.
@kiraaaaa: A "verzió" nem módosított változatot jelent, hanem magát a lefordított szöveget. A "translation" maga a cselekvés, ami által a verzió elkészül. A verzió szónak a hivatalos politikában és a magyar köznyelvben nem ugyanaz a jelentése.
@auth.gabor: Ja olvastam, egyébként a magyarban is benne van.
Erre azt mondják, hogy a szociális politika ne az adórendszerbe érvényesüljön mert azt komplikálttá teszi és rontja a versenyképességünket.

Kíváncsi vagyok mi lesz a konkrét terv
@Mystes: értem.
Akkor mért a két magyarázat?
@kiraaaaa: Úgy látom épp FreeHungary válaszolta, hogy a magyar verzióban is ugyanaz van. (Magyarul inkább úgy mondjuk: a magyar változatban, vagy magyar szövegben.)
@Mystes:

Tisztelt Mystes!

Az pedig merő véletlen, hogy a translation nem ugyanazt tartalmazza?
Vagy fideszül a ferdítés=fordítással?
Vagy ránk nem tartozik valami, ezért nekünk, a magyar népnek, a nemzetnek, nem kötik az orrára? Csak csepegtetve adagolják, mert úgy nem fáj annyira?
Esetleg csak nem akarod érteni, hogy miért is verzióként emlegetik?

Közlöm veled, hogy a verzió
1. Neked szól, mert elhiszed.
2. Külföldre szól, mert azt várják

Engedd meg, hogy emlékeztesselek: Bonsai Duce (alias Orbán Viktor) Merkelnél világbajnoki teljesítményről beszélt, míg itthon....
Hogy Bajnaiék teljesítményét szívesen beszámítja a külföldre küldött (küldendő) üzeneteibe, ám itthon minimum hallgat róla...
Stb.

A satu pofáinak helyzetét korrigálják, és előbb, vagy utóbb a mogyoróidnak magyarázd, hogy az nem megszorítás. Bár elég ha csápolsz közben. Azt mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja...

Tisztelettel:
anonymand
@anonymand: Az EU-nak van egy hivatalos vokabuláriuma. Mivel több munkanyelv van és sok hivatalos, ezért bármelyik "version"-nak minősül azzal, hogy minden "version" eredeti.
MINDENKINEK KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KIVÁNOK !

További szép estét !
ISTEN ÉLTESSE A BÉLA NEVŰ BLOGGOLÓKAT ÉS NEM BLOGGOLÓKAT A NÉVNAPJUKON !
@FreeHungary:

Tisztelt FreeHungary!

Való igaz, hogy pontatlanul fogalmaztam.
Bocsánatot kérek!

A Médiatörvényt, ferdítették és kihagytak.
A Tákolmányból kihagytak. És ferdítették is?
A Konvergencia-programot előbb ismertették kint, mint itthon.

A válságkezeléssel összefüggő Bajnai dicséret-szapulás kettős beszéddel kapcsolatos véleményem változatlan.

Tisztelt Mystes!

Igen, van neked szánt verzió és van más.

Tisztelettel:
anonymand
@FreeHungary: Kedves FreeHungary! Szeretnék még néhány verzsönt elolvasni, nehogy ez a kurafi kormány átb*sszon! Mer nekem olyan fontos a konvergenciaprogram, hogy na. Anélkül nem tudok vacsorálni.

Szuahéli verzsön van?
@Mystes: Használd a google translate-ot az csinál neked.
@kela-bá:

FÉRFITÁRSAIM!
LOCSOLJÁTOK A LÁNYOKAT ASSZONYOKAT KIVŰLRŐL, MAGATOKAT MEG BELŰRŐL, ez utóbbit csak módjával ....

További szép estét !
@anonymand: Eddig azt mondtad hogy a magyarokat verik át, de a médiatörvénynél és az alkotmánynál a vád inkább fordítva szokott lenni.
Amúgy a magyar is az EU hivatalos nyelve, nem kell fordítgatni nekik

Hogy mikor ismertették melyiket azt nem tudom, de mind a kettőben ugyanaz van

Bajnai meg a 2006-os Fidesz programból lopta az összes használható ötletét pl: forgalmi adók növelését, jövedelem adók csökkentését. Ettől függetlenül nem volt szép dolog, hogy akár csak angolul is elismerték
@FreeHungary: Nekem mindenképpen kell egy olyan verzsön, ami különbözik! Köszi a tippet. A Gugli Trans jó lesz :)
@FreeHungary: "Ja olvastam, egyébként a magyarban is benne van."

Nem áll össze a kép.

Ha olvastad a konvergencia programot, akkor hogy írhatsz le olyat, hogy "Ígéretet tettek, hogy korrigálják, hogy idénre senki se járjon rosszul, még az év fele se telt el. Akár év végén is adhatnak bérkiegészítést."?

Semmiféle ígéret nincs erre a konvergencia programban, sőt... további nettó bércsökkenés lesz azonos bruttó mellett 202e forint fizetésig, és említés nincs bármi kompenzációról...
@auth.gabor: Nem is mondtam, hogy a konvergencia programban tették, amit nem érdemes komolyan venni mert még egyiket se tartottuk be és volt jó pár
@Blogger Géza: "Ez nem vélemény, hanem nagy hazugság, ugyanis a befolyt pénzt nem "gazdagoknak adták" hanem főként az államdósság csökkentésére fordítják, kisebb részben meg mondjuk olyan szolgáltatók (pl MÁV) konszolidálására költik, amelyek közérdekű szolgáltatásait jellemzően nem a gazdagok vesznek igénybe."

Ahja, Te se olvasol konvergencia-programot ezek szerint.

Gyakorlatilag elköltötték az egészet idén, mindezt úgy, hogy még meg sem kapták, és a jelenlegi dollárkötvény kibocsátások, illetve a MÁV+BKV tervezett adósságátvállalása okán az államadósság se csökken számottevően, 2010 végén 21.749 milliárd forint volt, a 2011 végére a tervezett államadósság pedig 21.719 milliárd forint, a kettő különbsége mindössze 30 milliárd.

Segíts kérlek. Ha nem folyó kiadásokra költik el idén a manyup pénzt, akkor számszerűen miért nem csökken az államadósság a manyup vagyon állampapírokat kitevő kb. 1.200 milliárd forintjával és a részvények 550 milliárd forintos idei tervezett eladásaival? Mert 30 milliárd az nem 1.750 milliárd, akárhonnan is nézem és az idei már olyan költségvetés, amelyet teljes egészében Matolcsy tervezett...
@FreeHungary: "Nem is mondtam, hogy a konvergencia programban tették, amit nem érdemes komolyan venni mert még egyiket se tartottuk be és volt jó pár"

Ha nem tartják be a konvergencia programot, az államcsődöt jelent 2012 közepén, ugyanis akkor fog teljesen elfogyni a manyup vagyon.
@auth.gabor: Hehe, na persze. Szerintem már idén elfogy, de nem is lesz rá szükség.
Hát, egy dolog biztos. Rosszabbul élünk mint 4 éve.
@FreeHungary: Szóval nem lesz rá szükség? Érdekes, a konvergencia programba beletervezték 2012-re.

Azt kifejtenéd, hogy miért nem lesz rá szükség?
@auth.gabor: Mert attól, hogy a hiány 250 milliárddal megnő attól még nem lesz államcsőd. Tipikusan a GDP 100% fölött kezd ennek a veszélye nőni. Persze ez elég változó Görögország 150-160% húzta és most kezdtek a csődről beszélni, mindenesetre nálunk szerintem még 7000 milliárd forint adósság van, hogy csőd közelébe kerüljünk.

Az előírt hiány tartásához lehet kell, de ha nem lesz meg a hiány akkor se megyünk csődbe...
@FreeHungary:

Tisztelt FreeHungary!

Ha nem érzed, hogy átvernek, akkor örvendek.
Ha az szerinted normális, hogy kifele hazudnak és neked mondják az "igazat", örvendj.
Mindennek utána lehet nézni, vert fel elég port, de lejárt a 3 nap. Ha akkor nem tűnt fel a csoda, most már nem kell csodálkozni.

Hogy lopott ötletből, vagy sem, de akadt olyan, amire odakint melldöngetés, idehaza fikázás a szabványszöveg.
Ha ez "nem szép dolog", akkor nagyon visszafogott, vagy nagyon hívő vagy.

Tisztelettel:
anonymand
@FreeHungary: Az államcsődnek semmi köze ahhoz, hogy az államadósság a GDP hány százaléka. Japánban az államadósság 200 százalék felett van és esély nincs államcsődre, ahogy a belga államadósság is 100 százalék környékén egyensúlyozik...

Államcsőd akkor van, amikor fizetésképtelen lesz az ország, és erre igen jó esélyek vannak, ha jövőre nem sikerül a megszorításokkal 900 milliárdot megtakarítani... és elég sok elemző mondja a saját területén, hogy nem fog sikerülni ennyit megtakarítani.

A bevételek túl vannak tervezve (például az ÁFA bevételek), a kiadások pedig alultervezettek, ha a konzervatív pályát sikerül tartani, akkor se sikerül idén a pályán maradni, az pedig látszik, hogy a Matolcsy féle "az adócsökkentés növeli a belső fogyasztást, a belső fogyasztás pedig munkahelyeket teremt" kijelentésnek egyelőre nyoma sincs, márpedig az egész konvergencia-program ezen alapul, ha ez nem jön össze, akkor 2012 végén az EU a földre fogja dobni a szappant, még egy országot nem fognak megsegíteni, már a portugáliai segély is feszegeti az EU tagok terherbírásának plafonját, már a Finnek is lázadoznak, pedig ők igen nyugodtan fogadtak eddig minden ilyen akciót.

Szóval én örülök az optimizmusodnak, de nem látom alapját.
@anonymand: Szerintem ezek nem lényeges dolgok, lehet azért mondom mert beszélek angolul, így nem zavar.
Előbb utóbb mindkét nyelvre helyesen kerül lefordításra, nem hiszem hogy pár napon múlna ezeknek a törvényeknek a megítélése.
@auth.gabor: Ha azt mondod hogy 200% os adóssággal meg 100% is vígan el lehet éldegélni (ahogy igazad is van) akkor mi a 80%-kal mitől félünk?
Amúgy jövőre "csak" 550 milliárd csökkentés kell és a befektetők, úgy tűnik, hisznek a programban ezért ilyen erős a forint, alacsonyak az államkötvények kamatai és csökkent a CDS ár.

Magyarország hiánya az egyik legjobb az EU-ban, mért nekünk kéne a segítség?
@Mystes: fáradt vagyok már 55-ödször elmondani ugyanazt, bocs. Nem újra szerettem volna kezdeni hozzászólásommal a hónapok óta tartó globális vitákat, csak pontosítani pár dolgot, amit itt hiányoltam a hszekből.
A menetrend végül eldőlt, nemsokára megkapja az állam a visszalépők vagyonát és el is költik azt. Ez vissza nem rendezhető, ezt mindenki látja.
Információnként: Az USA-ban és nyugat-európában is kiválóan működik az a modell, ami 1948-ig nálunk is működött. 1948-ig Magyarországon se volt össznépi állami nyugdíj, csak a köszszolgálati alkalmazottaknak, kösztisztviselőknek járt ilyen. Innen a kifejezés: nyugdíjas állás. A többiek meg önsegélyező pénztárakban (lásd szakszervezetek egyik funkciója) és/vagy foglalkoztatói pénztárakban takaríthattak elő öreg napjaikra, ez már a 20-dik század elején is létezett itt is. Egyik sem cucalista találmány és nem is 1990 után találták fel.
Amit kormányunk ügyesen hallgatott ősszel, miközben azt hangsúlyozta, hogy Európában nem divat a magánpénztár, az az, hogy a Nyugat-Európai országokban kivétel nélkül minden közepes és nagy vállalatnak van saját foglalkoztatói pénztára, vagy társul egy meglévőhöz, ahova tetemes summákat fizetnek dolgozóik után a juttatási csomag részeként. Ha a dolgozó eltölt a cégnél min. 5 évet(csak mondtam egy számot),
akkor válik jogosulttá onnan folyósított nyugdíjra, ha előbb megy el a cégtől,akkor nem jogosult. Ennek jelentős munkaerőmegtartási funkciója is van.
A kormányunk elhallgató tájékoztatása azt sugallta, hogy azért nem kell mnyp, mert más országokban sincs, elegendő az állami, lásd milyen szépen megélnek belőle a nyugdíjasok kint is. Pedig hát ez igy nem a teljes valóság.

Sajnos Matolcsy nyugdíjmaximalizálási kijelentését nem találtam meg, valamikor februárban volt egy elszólása, így emlékszem, de ugye azóta már fordult egyet kettőt a világ, kijött a Széll Kálmán terv is és ujabb koncepcionális változások a nyugdíj körül.

Az matematikailag képtelenség, hogy 3,5 millió dolgozó befizetett 34% járulékából 3 millió nyugdíjasnak normális nyugdíjat lehessen fizetni. A tegnap megjelent 206ezer forintos átlagbérrel számolva is csak 70ezer jön ki, ez ma a minimál nyugdíjat se éri el.
Vagy sokkal több járulékot kell fizetniük a dolgozóknak, vagy befektetésalapúvá kell tenni.
Az állam rossz befektető, asszem ez nem képezi vita tárgyát, tehát nem fog ebbe az irányba elmozdulni, vagyis marad a járulékok megemelése hamarosan.
@auth.gabor: Amúgy utána néztem és szerintem a legújabb állás szerint már nem fogunk felhasználni semmilyen nyugdíjpénzt jövőre, az már idén államadósság csökkentésre megy.
@FreeHungary: "Szabad-e egy katasztrofális rendszert lerombolni, szerintem igen, mi az hogy nagyon is..."

Igen, lehetett volna kidolgozni, a szakmai és a civil szférával véleményeztetni, hatástanulmányokkal alátámasztani egy jobb nyugdíjrendszert. De nem ez történt, hanem egyszerűen csak elvették az emberek összegyűjtött pénzét. Ezt én nem nyugdíjreformnak hívnám, hanem szabad rablásnak.
@FreeHungary: "Amúgy jövőre "csak" 550 milliárd csökkentés kell és a befektetők, úgy tűnik, hisznek a programban ezért ilyen erős a forint, alacsonyak az államkötvények kamatai és csökkent a CDS ár."

Ezzel a kijelentéssel három baj van:
- most még mindig 2 százalékponttal magasabb az állampapírok hozama, mint egy éve a választások utáni nagy bejelentések előtt
- az összesen 1.200 milliárdos 10 és 30 évre felvett dollárkötvény homazígérete magasabb, mint a görögöké
- a felár pillanatok alatt feljebb fog ugrani, amint kiderül, hogy nincs azon a pályán az ország, ami a konvergencia tervben van.

"Magyarország hiánya az egyik legjobb az EU-ban, mért nekünk kéne a segítség?"

Azért, mert a hiány csak idén a legjobb, és idén is csak azért, mert egy 14 éven át félretett - a jövőnek szóló - megtakarítást sikerül csaknem egy év alatt elkölteni. Ha 2012-ben nem sikerül a megszorításokat pontról-pontra betartani, akkor baj lesz. És úgy néz ki, hogy nem fog sikerülni...
@waszabi: Magyarországon is marad önkéntes nyugdíjpénztár.
3,7-3,8 millióan dolgoznak és a 3 millióból nem mindenki öregségi nyugdíjat kap így jóval kisebb nyugdíjak is vannak. Viszont igazad van, hogy így se jön ki ezért több száz milliárd megy más adófajtákból is nyugdíjra.
Legtöbb nyugati országban csak állami és önkéntes nyugdíjpénztár van, a céges is önkéntes.

Igen marad a járulék emelése ha nem sikerül a foglalkoztatás emelése illetve a születési szám növelése, de ez nyugdíjrendszer függetlenül így van (mert a nyugdíj 75%-ka amúgy is az államtól jött volna).
@elendem: Lehetett maradni is, 100 ezer ember így döntött.
Én nem láttam olyan javaslatot ami életképes lett volna az államkötvények hozamával, ha tudsz ilyet akkor légyszi küldje egy linket.
@FreeHungary: Elmondom még egyszer: a kormány nem dolgozott ki működőképes nyugdíjrendszert. Kijelentette, hogy a meglévő nem az, de nem készített másikat. Egyszerűen csak elvette a pénzt.
A mostani, tisztán állami rendszer a jelenlegi foglalkoztatási viszonyok mellett nem működőképes. Csak most már egyéni számlájuk sincs az embereknek.
És a nyugdíj-megtakarításokat nem nyugdíjra költötték (ezt még úgy-ahogy elfogadtam volna), hanem a rossz adópolitikából származó hiánycsökkentésre. Úgy is mondhatnám, hogy elmuzsikálták.
@auth.gabor: Nem igaz a kamatok kb. ott vannak mint tavaly ilyenkor, a hosszabb távút érdemes nézni, mert a rövidtávút túl erősen befolyásolja a kamatot, lásd itt(értékpapírok alatt): www.mnb.hu/Statisztika/statisztikai-adatok-informaciok/adatok-idosorok

De a rövid különbség is csak max 1%.

- 4,25 milliár dollár volt a kibocsátás ami 800-900 milliárd forint és a kamat 6-7% míg a Görög (nekik csak euró alapú van) 12% felett van.

- ugorhat a kamat, persze bármi megtörténhet.

- tavaly is az egyik legjobb volt amikor nem volt nyugdíjpénz és jövőre is az egyik legjobb lesz ha elérik a célt.
@FreeHungary: "Legtöbb nyugati országban csak állami és önkéntes nyugdíjpénztár van, a céges is önkéntes."

Valóban. Nagy-Britanniában az 5 főnél többet foglalkoztató vállalkozónak nyitnia kell a dolgozói számára egyéni nyugdíjszámlát, amelyre megállapodás alapján fizethet be a munkáltató és a munkavállaló.

A "nyitnia kell" kitételt nem tudom önkéntesnek venni.

Franciaországban pár éve vezették be a kötelező nyugdíjpénztárt, de előtte az egyes iparágaknak kötelező nyugdíjkasszájuk volt, ez meg is maradt.

Az "önkéntes" a legtöbb országban kötelező, és a legtöbb nyugati ország halad a felosztó-kiróvó mellett a kötelező tőkefedezeti biztosítás felé, mert a demográfiai változások ezt indokolják, az angolszáz országokban pedig a felosztó-kiróvó csak a minimumnyugdíjra van létrehozva, egyfajta szociális céllal.
@elendem: Ez nem igaz a pénz többsége adósság csökkentésre megy és amit nem arra költenek az az idei nyugdíj kifizetésekre megy.

A tőke alapú nyugdíjrendszer is fenntarthatatlan rossz foglalkoztatás esetén, ilyenkor az értékpapírok elértéktelenednek, mert:
- sok eladó (nyugdíjas) kevés vevő (dolgozók).
- relatív alacsony kapacitások miatt (mert kevesen dolgoznak) magas az infláció, nehéz reálhozamot elérni.
- ezt ki lehetne védeni ha külföldre fektetünk be akkor amíg megy ki gyenge forinton veszünk amikor folyik vissza akkor meg erős forinton adunk el és így is bukunk.

A megoldás nem rendszer függő, mindenképp több gyerek és foglalkoztatott kell.
@FreeHungary: "Nem igaz a kamatok kb. ott vannak mint tavaly ilyenkor, a hosszabb távút érdemes nézni, mert a rövidtávút túl erősen befolyásolja a kamatot"

Tavaly április elején: 5,08; 5,07; 5,83; 6,14; 6,76;
Idén április elején: 5,95; 5,96; 6,68; 7,03; 7,20;
Egy éven belüli csúcs: 6,03; 6,20; 7,90; 7,93; 8,08;

Lehet, hogy rosszul látom, de szerintem a hozamok nagyon nincsenek "kb. ott".

"De a rövid különbség is csak max 1%."

Úgy érted 1 százalékpont? Mert a jelen esetben az 20 százalék különbség, és 20.000 milliárd kamatterhében nagyon nem mindegy, hogy évente 5 vagy 6 százalékot kell fizetni, amikor az egy éven belül lejáró papírok ennek a negyedét teszik ki. Számszerűen ez 50 milliárd forintot jelent ez a "max 1%" különbség, ez a tervezett hiánynak nem elenyésző része.
@auth.gabor: www.hrportal.hu/c/hogy-mukodik-a-nyugdijrendszer-europa-orszagaiban-20101029.html

Német: nincs kötelező mnyp
Ausztria: nincs kötelező mnyp
Francia: van és 70% tagság aránya
Belgium: nincs kötelező mnyp
Hollandia: állmami + céges

Azért nem teljesen egyértelmű, hogy mindenhol van és a franciáknál ki tudja, hogy beválik-e.
@FreeHungary: "A megoldás nem rendszer függő, mindenképp több gyerek és foglalkoztatott kell."

Ez a kettő együtt nem megy. Működött 40 évvel ezelőtt, de ma már nem megy.
@auth.gabor: 50 milliárd a GDP kevesebb, mint 0,2%-ka. És te 2%-ot mondtál közben 1% alatt van a különbség.
Nem ezen fog múlni, amúgy szerintem alacsonyabb a kamat a költségvetésben szereplő tervnél, lehet tévedek.
@auth.gabor: Mármint a foglalkoztatás kizárja a népesség növekedést, vagy egyik se megy külön-külön se?
@FreeHungary: "Azért nem teljesen egyértelmű, hogy mindenhol van és a franciáknál ki tudja, hogy beválik-e."

Felsoroltál öt országot, abból kettőben nincs, a másik háromban van kötelező tőkefedezeti rendszer. Aztán felteszed a nagy kérdést, hogy beválik-e. Az angoloknál a második világháború óta működik, nyilván most fog összeomlani, mert kis hazánk mindenféle hatástanulmány és átgondolás nélkül bezúzta ezt a fajta nyugdíjrendszert.

Kérlek válaszolj egy kérdésre:

Azért szünteti meg az Orbán-kormány a manyup rendszert, mert
a, a világban és a környező országokban sehol nem működött hatékonyan és megfelelően tőkefedezeti nyugdíjrendszer és a hatástanulmányok, illetve a gazdasági és demográfiai modellek egymás mellé tétele után kiderült, hogy nem tartható fenn?
b, kellett a pénz?
@FreeHungary: "50 milliárd a GDP kevesebb, mint 0,2%-ka. És te 2%-ot mondtál közben 1% alatt van a különbség."

Hadilábon állsz a százalékokkal és a százalékpontokkal. Én százalékpontot írtam, a számolásom pedig a rövid lejáratú állampapírok hozamára van. Ezen túl vannak hosszabb lejáratú egyéb kötvények is. Például a dollárkötvény se állampapír, és voltak forintkötvény kibocsátások is. A állami adósságkezelőnél kellene körülnézned... :)

"Nem ezen fog múlni"

Sok kicsi sokra megy. Itt 50 milliárd, ott 50 milliárd és hamar a GDP egy százalékánál vagyunk.
@FreeHungary: "Mármint a foglalkoztatás kizárja a népesség növekedést, vagy egyik se megy külön-külön se?"

Nem lehet ennyi embernek munkát adni, évről-évre kevesebb a munkalehetőség. Több gyerek több munkanélkülit jelent 20 év múlva. Nálunk gazdagabb országok nem tudtak felülkerekedni a problémán, vakhit kell ahhoz, hogy ez nálunk sikerülni fog.
@auth.gabor: a. és b. is
Lehet, hogy letehetne jó mnyp rendszert kiépíteni, de az eddigi botrányos volt főleg a magas díjak miatt. Egyébként nem csak Magyarország szenved a rendszer miatt lengyelek, észtek, litvánok és bolgárok mind csökkentették a befizetéseket.
Ráadásul az EU deficit elszámolási miatt rendkívül előnytelen lett ez a rendszer hisz a nyugdíj befizetések nem jelenek meg befizetésként, de a régebbi nyugdíjak maradnak még kiadásként.
@anonymand:
Hogy lopott ötletből, vagy sem, de akadt olyan, amire odakint melldöngetés, idehaza fikázás a szabványszöveg.

Amikor a gyereked rossz fát tesz a tűzre, akkor kifelé véded, otthon meg lehordod. Ez a normális. Vagy akkor Te már "hazug" vagy?
@waszabi:
Az matematikailag képtelenség, hogy 3,5 millió dolgozó befizetett 34% járulékából 3 millió nyugdíjasnak normális nyugdíjat lehessen fizetni. A tegnap megjelent 206ezer forintos átlagbérrel számolva is csak 70ezer jön ki, ez ma a minimál nyugdíjat se éri el.
Vagy sokkal több járulékot kell fizetniük a dolgozóknak, vagy befektetésalapúvá kell tenni.

És ha "befektetésalapú", akkor mi van? Akkor attól már több aktív van/lesz akár a határon belül, akár azon kívül? Teljesen mindegy, hogy milyen "alapú", ha nincsenek aktívak! A pénzt nem lehet megenni! A pénz ígérvényét meg végképp nem!
@Mystes: "Amikor a gyereked rossz fát tesz a tűzre, akkor kifelé véded, otthon meg lehordod. Ez a normális. Vagy akkor Te már "hazug" vagy?"

Rossz analógia. Amikor a gyerek rossz fát tesz a tűzre, akkor a haveroknak dicsekszik, otthon meg letagadja, ez történt sajnos.
@auth.gabor: "Hadilábon állsz a százalékokkal és a százalékpontokkal." Szerintem csak félreértettél valamit, én 2% pont kamatkülönbséget értettem ami nem igaz, mert a különbség:

0,87/0,89/0,85/0,89/0,44
százalékpontban

"- most még mindig 2 százalékponttal magasabb az állampapírok hozama, mint egy éve a választások utáni nagy bejelentések előtt"
@FreeHungary: nem értelek. Ha nem rendszerfüggő, akkor a korábbi rendszer sem volt rosszabb. Miért kellett akkor elvenni?
A nyugdíjra költötték volna kitételt úgy értettem, hogy nyugdíjalapot hoznak létre.

Emlékszel még, ki volt az, aki mindent beáldozott azért, hogy visszafizesse az államadósságot?
Nicolae Ciaucescu.
Arra is emlékszel, mivé lett Románia ezalatt az idő alatt? És arra, hogyan lett vége (a rendszernek és a diktátornak)?
Az államadósság szöveg. Ha kivéreztetik a gazdaságot, ha feléljük minden tartalékunkat, akkor éppen hogy csökken az esélye a visszafizetésnek. Nem az államadósság a baj, hanem hogy nem zajlik gazdaságélénkítés.
@Mystes: "És ha "befektetésalapú", akkor mi van? Akkor attól már több aktív van/lesz akár a határon belül, akár azon kívül? Teljesen mindegy, hogy milyen "alapú", ha nincsenek aktívak! A pénzt nem lehet megenni! A pénz ígérvényét meg végképp nem!"

Megfeledkezel a gépesítésről, 40 év egy fa kivágásához két ember két órás munkája kellett. Ma ennyi a fakitermelés: www.youtube.com/watch?v=LRwa6EhuM6c

Tudomásul kell venni, hogy x tonna kenyér vagy y tonna faanyag előállításához kevesebb emberi munkaerő kell, ez pedig csökkenő népességet jelent. Ahol növekszik a népesség, ott baj lesz.
@FreeHungary: Csak a lakossági állampapírok hozamát nézed, mondom, hogy nézz körül az akk.hu oldalán is. :)
@auth.gabor: Ha nálunk az EU átlag foglalkoztatottsága lenne akkor kb. 1 millióval több munkahelye lenne. Ez nem is csúcs teljesítmény hanem csak átlagos, cseheknél 10 millió lakosnál 4,885 millió állás van nálunk kb 3,7 millió.
Gyakorlatilag "tapogatózás" megy, próbálkozás. A gazdaság területén ugyanúgy, mint a politikában. És nálunk ugyanúgy, mint bárhol másutt. Vitákkal vagy anélkül. "Demokratikusan" vagy anélkül.
@elendem: Hmm, szerintem azért kellett megszüntetni mert kb. 500 milliárd Ft veszteséget termelt eddig. Ezt feljebb már kifejtettem.

Jelenleg a GDP 4% megy kamatra ha ez lemegy lehet fejleszteni, de hitelből nem lehet éldegélni annak csak sírás a vége, lásd görögök.
@auth.gabor: Az nem lakossági amit én küldtem, a lakosságit nem is néztem és nem is lényeges mert csak pár száz milliárd Ft a teljes 20 000 milliárdból.
A "nyugdíjrendszerek" Európában az utolsó 100 évben gyakorlatilag -tarthatatlan- pilótajátékká váltak. A demográfiai trendek miatt ez most bukik ki - és nem csak nálunk. Nem csak az eddigi rendszerek tarthatatlanok, hanem az európai politika és gazda(g)ság sem. Komoly átalakulásokra kényszerülünk.
@Mystes:

Tisztelt Mystes!

Ennyire hülyének tűnök bejegyzéseim alapján?
Elszomorítottál.

"Amikor a gyereked rossz fát tesz a tűzre, akkor kifelé véded, otthon meg lehordod. Ez a normális. Vagy akkor Te már "hazug" vagy?" - Szóval Bajnai eredménye a "rossz fa"? - nem védte, büszkélkedett vele. Te érted is amit leírsz, vagy csak képtelen vagy logikusan gondolkozni?
A szapulás, sárba döngölés és döghalál képének festése "lehordás"?
Nem kéne gyakrabban forgatnod a Magyar Nyelv Értelmező Szótára (Akadémiai Kiadó) című kiadványt?
Tanulságos.
Megérné a fáradságot!

Tisztelettel:
anonymand
@Mystes: a befektetés alapúnak ugyanaz az értelme, mintha a fizetésedből megtakarított pénzeket lekötöd a bankban, vagy értékpapírokat vásárolsz belőle: amíg te dolgozol, a pénzed is dolgozik, így többet keresel, mintha csak Te dolgoznál.
Vagyis már ketten termeltek ugyanazon idő alatt: Te és a pénzed. A pénzpiacok legnagyobb szereplői az amerikai nyugdíjalapok.
Emígy meg csak Te dolgozol és fizeted valaki másét, illetve csak részben, mert ugye nem jön ki egy egész nyugdíj a elvont járulékokból. Ez itt a gond.
Én jelen pillanatban átláthatóbbnak tartom, ha magam fektetem be, amit önkéntes pénztárba szánnék, az én kezemet nem kötik a törvények, viszont a kockázat is az enyém. De azért van pár papír, ami értékálló háború esetén is: gyógyszeripar, vegyipar, olaj- és gázipari cégek vagy az élelmiszeripari alapanyagokat gyártók. Ezek folyamatos emelkedést mutatnak.
Attól nem kell megijedni, ha néha megzuhannak az árfolyamok a tőzsdéken, mert hamar visszatalálnak a helyükre.(Ne abból indulj ki, hogy nálunk milyen elhúzódó a hatás. A tovagyűrűző hatások egy gyenge és hatékonytalan gazdaságra ugyan tovább tartanak, de ez a te egyéni befektetésedet nem érinti, ha jó szektorba fektettél.)
A világ nem az összeomlásban, hanem a fejlődésben érdekelt, ezért ezek a hullámvölgyek is egyre rövidebbek.

André Kosztolányi filozófiája: hosszabb távra fektess be. Amikor esik az ár, akkor vegyél és amikor emelkedik akkor adj el.
Sajnos egy ilyen pénzmozgatta világban nem vonhatjuk ki magunkat az általános trendek alól. Azért is lenne jó, ha az állam nem politikusok privát megacégeként működne, hanem szerényítene szerepén. Mert az állam nem gazdálkodó, befektető "cég", csak elkölti, amit bevesz.
De egyelőre még mindenki az államtól, mintegy félistentől várja nálunk, hogy megoldja a problémákat, amikre képtelen.
@alien: "300 helyre bizton olyanok ülnek akik a fidesz esküdt ellenségei"

Nem gondolom, hogy 4 évenként párt-bírákat kellene cserélni, ha viszont bebizonyosodik egy bíró politikai tartalmú ítélete, azt ki kell tenni...

Erről én azt gondolom, hogy ez egy társadalmi minimálelvárás!
@Napkutya: ugye nem akarod azt mondani, hogy a mutyi komcsi jelenség?
süti beállítások módosítása