Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @Neytiri1: " miért reméled, hogy nemsokára vége lesz?" Egyszerűen azért,mert az ukránok élőereje ... (2024.12.22. 12:55) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.03.13. 08:00 Fabius

Házasság reverendában

Címkék: vatikán házasság pedofil papok

"...ne paráználkodjatok többet mint ami jól esik, -mondá az Úr- és megteremté az álszentséget az ő igen nagy kegyelmében...."

Egymást érik a különböző katolikus iskolákból kipattanó szexbotrányok. Nem kivétel ez alól a jelenlegi pápa, XVI. Benedek egykori müncheni érseksége sem. A cölibátus intézménye szent, de gyerekeket molesztálni nem tilos. Ahogy az eseteket elkenni sem az, még egy pápaságra aspiráló egyházi vezetőnek sem. Végülis a hazugság nem a főbűnök egyike, elintézik egymás között 6 miatyánkkal és 4 üdvözléggyel. De mi a helyzet a bujasággal? Tudom én, hogy ha kemény a bré, mint a fagyott kutya lába, akkor nehéz parancsolni a természet szavának. Ilyenkor nem számít, hogy a lehető legközelebb legyen a pap Krisztushoz, szent szolgálatuk is kimerül a vegzálható tinik keresésében. Igazán kíváncsi arra lennék, mikor állítanak világi bíróság elé egy ilyen szentembert, hogy a sitten megtanuljon farpofazsoltárokat játszani, mint bármelyik pedofil gyökér a materiális világban?

Valódi büntetés helyett a Vatikán is jutalmazni készül a papságot. A La Repubblica című olasz lap információi szerint feloldanák a cölibátust, és lehetővé tennék a papok nősülését. Na nem máról holnapra, hiszen hova kapkodni, mikor annyi zsenge gyerek szaladgál még az intézmények falain belül? Ötven év alatt gondolják feloldani teljesen a tilalmat, aminek bevezetésekor is maximum anyagi okai voltak, és hozzá gyártották a szentséges maszlagot. Az egyház vagyonának felaprózódását akadályozták meg ezzel a Tridenti zsinaton, ezt foglalták dogmába. Mert az már a középkorban is világos volt, hogy az indoklás egy marhaság: a nőtlen és szűzi állapot jobb és boldogabb a vallásgyakorlás szempontjából. Ennyi volt a hivatalos indok. Meg Krisztus közelsége, és a szent szolgálat.

Ez azonban az elkövetett rémtettekre az én szememben nem magyarázat. Hívő emberek bizalmával visszaélve követtek el szexuális bűncselekményeket ezek a papok, és nincs megoldva semmi azzal, ha ötven év múlva már nősülni is lehet.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gondolom fura lesz nekik a házasság szentségét magukra erőltetni. A kánonjog szerint a házastársak a házasélet ügyeiben közösen kell döntsenek. Vagyis kell a beleegyezését kérni a másik félnek a nemi aktushoz, nem elég a puszta kívánság. Lehet ennek megszokása valóban igényel ötven évet?
 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán ha ez kevésbé sikerül, akkor is elég lesz falnak fordulva ájtatos pofával néhány imát elmormogni?
 

 

 

 

 

 

 

 

Ahogy szükség lesz a beleegyezésre a házasságkötésnél is. Elég bután tud kinézni egy durcásan az asztalon gubbasztó menyecske, míg hites ura aláír, hogy ő akkor mostantól aprócska házi szent.
 

 

 

 

 

 

 

De én azért azt is szívesen megnézném egyszer a nagy számok törvénye alapján, mikor egy szabadosabb arában felhorgad az elég a sok szentség láttán, és faképnél hagyja ájtatos urát az oltár előtt:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Normális esetben az ember ilyenen nem röhög. De ezen azért tudnék. Előbb viszont jusson el a katolicizmus odáig, hogy megálljt parancsol az ösztöneikkel nem bíró szolgáinak.
Remélem erre nem kell ötven évet várni!

60 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr451835852

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"engedjétek, hogy a kis gyermekek én hozzám jöjjenek, és ne tiltsátok el őket"

:)
A képek kurva jók! Ideje lenne a papoknak valami legális módot találni a kielégülésre.
Egy:

"Szükséges annakokáért, hogy a püspök feddhetetlen legyen, egy feleségű férfiú [...] Ki a maga házát jól igazgatja, [...] (Mert ha valaki az ő tulajdon házát nem tudja igazgatni, mimódon visel gondot az Isten egyházára?" /1Tim 3:2-5/

Kettő:

"Ha van feddhetetlen, egy feleségű férfiú, [...] Mert szükséges, hogy a püspök feddhetetlen legyen, mint Isten sáfára [...]" /Tit 1:6-7/

Másképpen fogalmazva, a Katolikus Egyház a saját hitének alapját képező könyvvel nyíltan szembemenve, az akárhanyadik akárholtartott zsinaton kitalálta ezt a cölibátus című marhaságot. És kisgyerekek molesztálása meg a fartúrás csak az egyik (bár kétségkívül a nagyobb) probléma ezzel. Az szinte hallgatólagosan elfogadott, főleg a kisebb falvakban, hogy a pap házvezetőnője nem csak a porszívó nyelét fogdossa, és/vagy mindenki tudja, ki a pap szeretője, hovatovább a pap gyereke. Értelmetlen. Marhaság. Szánalmas. Tarthatatlan. Minden szempontból. Ezt már ők is tudják, de az egyház nem engedheti meg, hogy megvonja a vállát: Bocs, az elmúlt párszáz évben tévedtünk, ezzel iszonyatos lavinát indítva el, és sokszáz hasonló reform-törekvésnek adva táptalajt.

Rácsukták magukra az erényövet, aztán eldobták a kulcsot. Ciki.
@Önjáró Talajgyalu:

egy: A korintusi levélben viszont megtalálod azokat a sorokat, melyek a cölibátus intézményének alapjai:

32. Azt akarnám pedig, hogy ti gond nélkül legyetek. A ki házasság nélkül van, arra visel gondot, a mi az Úré, mimódon kedveskedhessék az Úrnak;
33. A ki pedig feleséget vett, a világiakra visel gondot, mimódon kedveskedhessék a feleségének.
34. Különbözik egymástól az asszony és a hajadon. A ki nem ment férjhez, az Úr dolgaira visel gondot, hogy szent legyen mind testében, mind lelkében; a ki pedig férjhez ment, a világiakra visel gondot, mimódon kedveskedhessék a férjének.
35. Ezt pedig a ti hasznotokra mondom; nem hogy tőrt vessek néktek, hanem hogy illendőképen és állhatatosan ragaszkodjatok az Úrhoz háboríthatatlanul. (I. Kor. 7 32-35)

egyébként nem értem a cölibátusnak mi köze a pedofiliához? Azért mert nem lehetk nővel még nem fogok gyerekeke utazni.
@matyi10: Hja, megvan. Innentől ez Biblia-értelmezési vitába megy át, de nem hiszem, hogy ezeknek a soroknak bármiféle kötelező jellegű cölibátus alapját kéne képezni. A kulcs nyitja a szövegkörnyezet nevű varázsszó. Arról van szó a szövegben, hogy miféle viselkedésmód ajánlott annak a személytől, aki keresztényként kíván élni. Magyarul ez csak javaslat. Ugyanott feljebb:

"A mik felől pedig írtatok nékem, jó a férfiúnak asszonyt nem illetni. De a paráznaság miatt minden férfiúnak tulajdon felesége legyen, és minden asszonynak tulajdon férje." /1Kor 7:1-2/

Paff neki. És főleg emiatt gondolom, hogy ezeket a sorokat bármi féle kötelező érvényű cölibátusra értelmetlennek gondolom:

"Ezt pedig kedvezésképen mondom, nem parancsolat szerint." /1Kor 7:6/

Egyébként az önkétes, egyénileg eldöntött, akár időszakos cölibátussal semmi bajom, vagy ha az egyház azt *ajánlaná* papoknak, hogy ne házasodjanak. Rendben. De kötelezővé tenni vérgőzös marhaság.

Szerintem az önmegtartóztatás olyan, mint a bor. Kis mértékben orvosság, nagy mértékben méreg. :)
@Önjáró Talajgyalu: a probléma nem itt van. Azért választották meg Benedeket, mert II. János Pál nézeteit viszi tovább, mert korábban egymás "fegyvertársai" voltak. II. János Pál egy nagy reformer volt és igen liberális felfogása volt a dogmákkal kapcsolatban a korábbi egyházi állásponttal kapcsolatban, egy dolgot kivéve: a cölibátus. Nem azért nem akarnak változtatni, mert akkor 1000 éve tévedünk, hanem mert egyik pápa sem akarja elvállalni, hogy én szüntettem meg ezt az intézményt. Az idősebb püspökök elvből elutasítják, a fiatalabbak meg nem választódnak meg, mert konklávé nem akarja elvállalni, hogy esetleg ő juttatta pápai pozicóba a reformer pápát. Ezért lett "elfogadott", hogy mindenki elnézi, hogy mi a házvezetőnő igazi feladata, mert a papot mint ember kezelik. De amint látom nektek semmi nem jó, nem jó ha elfgoadott, hogy van szeretője, mert akkor képmutató, nem jó ha nincs, mert akkor abberált. Nehéz megitélni, mert ugye ő vállalja, hogy nem lesz, azt ha mégis, akkor hiteltellenné válik mint pap? Mint katolikus sokat gondolkodtam, hogy vajon jó-e ez? Aztán úgy döntöttem, hogy mivel én nem mennék papnak, mert sok mindent nem tudnék vállalni, ezért nincs jogom elitélni, ha van szeretője.
És fontos, hogy a cölibátus áthágást nem szabad összemosni a gyerekek megrontásával. Ebben tényleg hibás az egyház, hogy ezeket az ügyeket eltusolja. Azonban a mádia sem semmi, mert arról még nem láttam posztot, hogy a Vöröskeresztnek évente hányan köszönhetik az életüket, annak a szervezetnek, ami a katolikusok adóiból tartja fent magát.
Szvsz: Nem ilyen kocsmai demagóg stílusban kell erről a kérdésről beszélni, mert fontos, csak éppen sokkal nagyobb hordereje van, mint az bárki gondolná. A katolikusság alapjaiban meghatározta az európai kultúrát és értékrendet (ma is meghatározó), ezért valóban fontos kérdés az egyház hitelessége, de ezt a gyerekek molesztására kihegyezni szerintem eléggé demagóg.
Ideje lenne a katolicizmust megreformálni (képzavar)
Anno valóban gazdasági okai voltak a papi nőtlenségnek,hiszen az egyházi birtok egy és oszthatatlan.
A reformáció óta igencsak meggyengült az Írásra való hivatkozás alapja,mert hiszen ki van Istenhez közelebb? A katolikus pap,vagy a református lelkész?
Az emberi biológa ellenére van a cölibátus,ami extrém esetekben akár pedofilia-házvezetőnő-stb "megoldáshoz" vezet a mindennapokban.
Egy felvilágosult,21. századi pápa elkezdheti lebontani ezt a dogmát,én drukkolok.
Ha 50 év,akkor annyi,a katolikus egyház soha nem volt kapkodó idegbeteg :)
Egyéb keresztény egyházaknál megoldották a házasság kérdését. Nem kell ezt túlbonyolítani. A többivel egyetértésben vagyok.
@Harald hardrode: Értem én, hogy miért, de attól nem lesz kevésbé szar. Attól az egyháztól amelyik gőzerővel propagálja a házasság szentségét, helyteleniti a házasságon kívüli kapcsolatokat, tiltja az óvszert és úgy általában bármiféle védekezést a híveinek, csak gyengén demagóg ugyanezt mind elnézni a tagjainak arra hivathozva hogy hát igen, sajnos akinek nincs felesége mert tilos, az nyugodtan tartson azért szeretőt, ja és lehetőleg húzzon gumit, mert hát emberek vagyunk.

Nekem ezzel van bajom. Van egy feloldhatatlan ellentét és a szőnyeg alá söprik, aztán amikor kibugyog alóla, akkor vállvonogatás megy "nem vállaljuk fel" címszóval.

Egyébként nem értek egyet azzal, hogy nincs összefüggés gyerekek megrontása és a cölibátus között. Akinek tilos és nem kap meg valamit, abban halmozódik a feszültség és hajlamos elcsúszni a szélsőségek felé. Lásd a magányos hegyi pásztorok birkákkal töltött légyottjait, amelyek nem csak városi (falusi) legendákban élnek. Ugyanez, pepitában.
@Öreg Sam: Ja, egyetértek. Csak én nem tudtam ilyen cizelláltan megfogalmazni. :) Akinek a lelkivilágába rondítottam, attól elnézést.
@Harald hardrode:
"A katolikusság alapjaiban meghatározta az európai kultúrát és értékrendet (ma is meghatározó), "
Maradjunk annyiban, hogy a kereszténység...
És: Vöröskereszt? A katolikusok adóiból? Ez így hogy?
@Andras /البكري:
Én is ezt vallom: engedjétek hozzám a kis didiket:)
Bocs a blaszfémiáért,de kikivánkozott :)
@Harald hardrode:

"A katolikusság alapjaiban meghatározta az európai kultúrát és értékrendet (ma is meghatározó), ezért valóban fontos kérdés az egyház hitelessége"

Igen, nagyrészt ennek köszönhető hogy az európai kultúra egyik legfontosabb jellemzője a szemforgató képmutatás. Szexuális kérdésekben pedig hatványozottan.

Én azért ehhez nem ragaszkodnék ennyire.
@Harald hardrode:

"Azonban a mádia sem semmi, mert arról még nem láttam posztot, hogy a Vöröskeresztnek évente hányan köszönhetik az életüket, annak a szervezetnek, ami a katolikusok adóiból tartja fent magát. "

Nagyon várom azt a pillanatot, amikor a katolikus egyház és intézményei valóban a katolikusok adójából fogja fenntartani magát. Most sajnos ez mindenki adójából történik.
@néma bárány: Egymást izélgessék. Ha az én gyerekemet molesztálná bármelyik csuhás, hát Istenemre mondom fejjel lefelé szögezném egy keresztfára. Kevés bűn van ami megbocsájthatatlan, ez pont az.
@kisa: bocsánat adományt akartam írni. És a katolikus/keresztény helyreigazítás is jogos.
@Önjáró Talajgyalu: a meglátásaid helyesek és ezek már jóval nagyobb problémák, hogy mi van az óvszerrel, házasság előtti szexxel. Viszont szerintem egy dolgot rosszul látsz, az egyház nem csak a "kiszolgáló személyzet", hanem minden hívő is beletartozik. Épp ezért mondtam, hogy ez a vita kicsit komolyabb mérvű, mert igazad van, sok hívő elvárja, hogy a papja szűzi életet érjen, miközben ő gondolkodás nélkül óvszerrel cserélgeti a párjait (még ha tényleg úgy is gondolja, hogy szereti az aktuálisat, mert barátnői státuszban van). Csak éppen ő úgy gondolkodik, hogy neki szabad vétkezni, mert ő "csak" sima hívő, de a pap, hát ő nem már. Itt jelenik meg az egyik legnagyobb probléma a katolikusságon belül: nekem mindent szabad, neked semmit és ehhez jön még egy egészséges felsőbbrendű tudat. Ezért válik sokszor hiteltelenné az egyház (mert én, te a mindennapi életben nem papokkal, hanem templomba járó hívőkkel találkozunk, de sokszor az ő példájuk nem segít, hanem csak visszásságot ébreszt benned/bennem). Azzal viszont nem értek egyet, hogy a cölibátus szoktatja rá az embereket a kisgyerekre. Hat évig csak fiú katolikus gimibe jártam, de a mai napig a lányokat/nőket szeretem.
@devadel: azóta javítottam magam. A mai támogatásban pedig ugyanannyit kapnak az intézményeik, mint másik hasonló intézmények, ld iskolák, kórházak, idősek otthonai. Amiket hallasz ügyeket, ott pont az a probléma, hogy ezeket az alanyi jogon járó juttatásokat nem kapják meg, mondván, hogy őket támogatja az egyház. A probléma az, hogy egy iskola esetében alanyi jogon jár a gyerek után a fejpénz, tökmindegy, hogy egyházi vagy állami az iskola. Állami esetében kipótolja az önkormányzat, egyházi esetében az egyház/rend. A mostani viták arról szóltak, hogy az állam nem akarta odaadni a fejpénzt, mondván a katolikus iskolák nem állami fenntartásúak, ezért nem jár nekik, a probléma, az, hogy de igenis jár, mert őrájuk is vonatkozik a hatályban lévő törvény. Tehát igaz, hogy saját adóból tartja fent magát.
@Harald hardrode: Oké, rendben. :-)

Bár én még az adományt is túlzónak tartom, olyan értelemben, hogy szerintem a VK-nek nem CSAK a katolikusok adományoznak. (pl. én is, mint megátalkodott antikatolikus.)
@kisa: Ez is igaz. Látod, van valami jó is ebben az egyházban, ha te mint megátalkodott antikatolikus adományozol :-) Pont erre próbáltam rámutatni, hogy vannak pozitív dolgok is egyházban, csak ezek nem nagyon kapnak hangsúlyt a hírekben. Persze ettől függetlenül az egyház ugyanúgy fekete-fehér, mint minden ebben a világban.
1. Aki pedofil, kapjon büntetést. Ha pap, akkor is. És ő nem csak a büntető-, hanem az egyházjogi szabályok szerint is.
2. A Vatikánban, ha a hír igaz, egy olyan dolgon gondolkodnak, amit a posztíróhoz hasonlóan gondolkodók már régóta számon kérnek, most mégis hirtelen nem tetszik nekik.
3. Ha feloldják 50 év múlva a cölibátust, azt nehéz lenne a mostani bűnök jutalmazásaként értelmezni, főleg hogy a bűnösök jó része addigra már por és hamu lesz.
4. Ez a poszt, éppúgy, mint a rezidensekről szóló, otromba csúsztatásokat tartalmaz. Nem értem, mi volt a célja, hacsak olyasmi nem, hogy rúgjunk egy nagyot az egyházba. Gratulálok, ezért tényleg kijár az Index címlap.
+1 A képek eg szerintem elég otrombák, az egyiken felfedezni vélek egy ismerős papot, tehát valószínűleg itthon készült képeket sikerült fotósoppolni. A rajta lévők személyiségi jogairól is lesz poszt?
@matyi10:

szerintem az a gond, hogy eleve sokszor olyanok mennek papnak, akiknek olyan szexuális késztetéseik vannak, amiket el akarnak fojtani. arra gondolnak, hogy Isten felé fordulva, ezen a pályán majd sikerülni fog nekik. persze ez nem sikerül, és ilyen ellenőrizetlen módokon tör a felszínre.
@Dr. Morcz:

Jól látod. A poszt célja a gyerekeket molesztáló papok virtuális felrúgása. A képeken szereplő személyek nyilvános eseményeken vettek részt, ezeket nyomtatott/online médiában önszántukból megjelentették. Ergo: felhasználás során személyiségi jogok nem sérültek.

Az otrombaságról lehet vitatkozni, szerintem sokkal kevésbé otrombák illusztrációnak, mint amit a pedofil szentatyák a gyerekekkel elkövettek.
Ez is a hörcsögök világméretű összeesküvésének eredménye!

kigondoltam.blog.hu/2010/03/12/horcsogok_2

'A hörcsögök az emberiség esküdt ellenségei. Összeesküvésük világméretű. Ravaszságukat jellemzi, hogy a gyerekek manipulációját használják arra, hogy a családaink közelébe jussanak.'
@lárvalányhaj: Erre már én is sokszor gondoltam, hogy egy meleg, vahy házasodni nem akakró férfi kevésbé feltünő egy ilyen környezetben és mentesül a kellemetlen kérdésektől mint az élet más területén.

@Önjáró Talajgyalu: Valóban Biblia értelmezési dologgal állunk szemben hiszen minden egyház másként értelmezi. A cölibátus valóban kötelező de katolikus papnak szegődni nem. aki nem birja magát megtartóztatni annak pl nem szabad elmennie.
@Fabius: azért te sem vagy semmi, megy itt a vita még egy - két dologról, de te továbbra is ezt látod a legnagyobb problémának. Adná Isten, hogy az egyházban ez legyen a legnagyobb probléma, de sajnos nem (és ezzel nem ennek az undorító dolognak a tényét akarom kicsinyíteni).
Az meg nem érv, de hogy én kevésbé vagyok otromba. Ha kicsit vagyok pedofil, akkor nem vagyok pedofil? Hogy is van ez?
Régen az apácákat, és a házvezetőnőket kurogatták. Ma már pedofilokká váltak.
Csodálkoznak, hogy fogy a hívők száma?
Jó lenne, ha megkapnák az ilyen papok a méltó büntetést. Sajnos az egyház védi az ilyen bűnösöket.
Ami pedig a cölibátust illeti mára már rég elavult dolog. Hol van már az egyházi vagyon?
@Harald hardrode:

Az egyházban uralkodó egyéb problémák nem érdekelnek. Nem vagyok hívő, ezek legyenek a az egyház és a hívők problémái. Viszont vannak gyerekeim, ezért a pedofília és egyéb gyerekbántalmazások mellet nem megyek el szó nélkül. Ha a Tibeti Jaktenyésztők Egyesülete fogja molesztálni a gyerekeket, majd róluk fog szólni a poszt.
@Harald hardrode: Most már csak azt nem tudom, mi köze a VK-nek a katolicizmushoz/kereszténységhez? Véletlenül nem a Máltai Szeretetszolgátra gondoltál?
@kisa: nem. Például: Bayerische Roterkreuz egyházi kézben van Bajorországban, de ott egy kicsit jobban csinálják ezeket a dolgokat (egyik ismerősöm dolgozott ott náluk, Mönchenben). De gondolhattam volna a Máltásokra is, ők se rosszak.
Fabius: értem, de akkor is demagóg vagy és nem válaszoltál a kérdésre, hogy mivel lennél jobb attól, hogy te csak kevésbé vagy otromba. Írhattál volna egy jó posztot is erről, de ahhoz sokkal összeszedettebbnek kellett volna lenned és nem ennyire alpári stílusunk. Miért nem bizonyítottan pedofil papok képét rakod le, miért olyat járatsz le, akiről nem tudod biztosan, hogy az vagy sem. Ez így rágalmazás, annak ellenére, hogy hozzájárult hozzá, hogy az adott kép megjelenjen róla.
@Harald hardrode:

Jah, gyerekek sérelmére elkövetett bűncselekmények esetében demagóg vagyok. Stimmel, vállalom. Eszembe sem jutott PC posztot írni a témáról mert felháborodott vagyok és dühös.
Ha elküldöd a bizonyítottan pedofil papok képét, azokat is megcsinálom szívesen. Addig viszont marad az, ami jogsértés nélkül megtalálható a neten. Mellesleg nem rágalmaztam senkit. Egy szóval sem állítottam sehol, hogy a képen szereplő bármelyik ember pedofil. Viszont ha az egyházi környezetet lehet megrontásra használni, jogot formálok erre én is, ha gúnyolódni akarok rajtuk.
A katolikus papoknak is meg kellene házasodniuk, mint a bizánci egyházban. Ott csak a szerzetes papság nőtlen. A családos papok normális életet élnek, gyerekeik vannak. Itt még nem hallottam pedofiliáról. Kevesebb ilyen jellegű probléma merül fel.Azt is meg lehet érteni, hogy kevesen jelentkeznek papnak.
@Fabius: nem most össze a két dolgot. A probléma amiről írsz valós és foglalkozni kell vele, de Te ne alacsonyodj le az ő szintjükre. Vagy szerinted ezzel most megváltottad a világot, hogy hú de jól élcelődtem most ezzel a papokon.
Adj egy email címet és átküldöm egy papnak (volt pap, azóta kilépett) a nevét, onnan már fogsz találni róla anyagot a neten, mert azóta már igen nagy meleg aktivista, többek között index videón is rajta van a legutóbbi felvonulás alkalmával készíttet anyagon.
@Fabius: Ha te minden papba belerúgsz, mert van köztük pedofil is, az nem vall túl differenciált gondolkodásra.
Ha én rólad keresnék fotót a neten (nem fogok), és mondjuk bemontíroználak egy szkinhed/meleg/pedofil csoport közepére, te is biztos örülnél neki, gondolom.
Ha pedig nem vagy hívő, akkor a gyerekeidet valószínűleg nem fenyegeti az a veszély, hogy pedofil papokkal találkoznak. Sőt, bár ezt a hasonló híradások elfelejtik megemlíteni, ha járatod őket hittanra, akkor is igen kicsi erre az esély.
Egyébként ha a pedofília zavar, hadd kérdezzem meg, vannak nem-pap pedofilok is?
@matyi10: A cölibátust VII. Gergely vezette be a XI. században. Ha bibliaértelmezés kérdése lenne, akkor kezdettől fogva kötelező lett volna.
Ekkora egy baromságot!:-) Mivel a férfiember kívánja a nőt és a nő a férfit, így az, ki nem kívánja a nőt, az vagy buzi, vagy impotens, vagy pedofil állat! Ergo MINDEN cölibátusban élő izéke ezen három kategóriába tartozik - akár tagadja, akár nem.
A kereszténység a legnagyobb bullshit a világon!
Az ilyen papokat nem elitélném, hanem visszahoznám az inkvizíciót, amit ők találtak ki (aminek sok ezer szerencsétlen köszönheti kínhalálát)és izzó piszkavassal szúrkálnám őket seggbe. Az egyházi vagyont, amit összeharácsoltak az évszázadok során iskola-, és kórházépítésre, ill. infrastruktúra fejlesztésre forítanám.
Geci banda ...
Joccakát

ut.: senkit nem akarok megbántani, ne értsetek félre, nem a hittel van bajom, hanem ezzel a korrupt köré épült intézmény és pénzbehajtó rendszerrel.
meg persze ezzel a sok buzi és pedofil állattal
@Harald hardrode: "Ezért lett "elfogadott", hogy mindenki elnézi, hogy mi a házvezetőnő igazi feladata, mert a papot mint ember kezelik."

Mt 5.37 Így beszéljetek inkább: az igen igen, a nem nem. Ami ezenfelül van, a gonosztól való.
@Martian: "A mákostészta legyen mákostészta" - már ha tudod, hogy kitől idézek...:-)
@Dr. Morcz: "Ha te minden papba belerúgsz, mert van köztük pedofil is, az nem vall túl differenciált gondolkodásra."

Az a baj, hogy világszerte napvilágot láttak hasonló esetek. Aki része az Egyháznak, de nem áll ki ellene, aki ezek után is templomba jár, támogatja őket, az is felelős, mert így segít, hogy az Egyház így, ebben a formában túléljen mindent, bármit is követ el.

Meg kellene vonni az állami támogatást is.
Több dolog is eszembe jutott a post kapcsán.
Az ugye, hogy súlyosan demagóg és egyoldalú, nem meglepetés a rezidenses post után. Úgy látszik, hogy Fabius a blogot kalapácsnak nézi, és üt vele mindent, amit ér.
Sebaj.
El kéne gondolkodni, hogy miért most és így zajlik a dolog.
Eleve úgy állítják be az ügyet, mintha az egyház szándékosan arra hajtana, hogy az ártatlan gyermekek megrontására hozzon létre intézményeket - ez nem így van, a cél a segítés lenne, de sajnos helyenként félrecsúsztak a dolgok. A bentlakásos intézmények mind ilyenek, mindenhol vannak atrocitások, a katolikus egyház mint szervezet annyiban felelős, hogy sok ilyet üzemeltet. Persze egyszerűbb az egyházat szidni, mint elgondolkodni, ha ezek az otthonok nem lennének, mi lenne a gyerekekkel. Érdekes, hogy amikor nemrégiben Polanskit letartóztatták, akkor nagy felháborodást keltett a művészvilágban a dolog, mondván már régen történt, és egyébként is akkora művész, egy kis pedofília igazán nem nagy ár érte. Sokan az egyszerű emberek között is csatlakoztak ehhez a táborhoz. Persze ha most azt mondaná valaki, hogy nem kéne ezekkel az ügyekkel foglalkozni, az egyház annyi jót tett az emberekért, hogy egy kis pedofília igazán nem nagy ár érte, meg különben is ezek már régi dolgok, nem tudom, hányan helyeselnének, de gyanítom, hogy nem sokan.
Az is furcsa, hogy letartóztatásról nem hallani, pedig ha annyi pedofil van a papok között, csak találnának már egyet-kettőt, nem? Főleg, hogy a csapból is ez folyik, hogy a papok így meg úgy, valamint hogy külön pedofilvadász rendőrségi egységeket állítanak fel, mert ugye mostanában ez divatos lett. Hogyhogy nincs egyetlen feljelentés, egyetlen letartóztatás sem? Még úgy sem, hogy ha egyszer valakire rásütik a bélyeget, semmi mód nem tud szabadulni tőle, akármennyire ártatlan is? Nemrég volt a hírekben, hogy kiengedtek a börtönből egy fickót, aki szerencsétlenségére el akart válni a feleségétől, az megvádolta, hogy molesztálta a gyereket, lecsukták, éveket töltött börtönben, és most kiderült, hogy az anyós, meg az ügyben kirendelt szakértők hazudoztak össze-vissza, és a fickó ártatlan. Ráadásul a nyomorultja asszem evangélikus lelkész :)
Érdekes, hogy csak olyan hírek vannak, hogy x egyházmegye y dollárt/eurót fizetett z-nek, merthogy áldozat volt. Valaha régen, sok évvel ezelőtt. Akkor miért nem tett feljelentést? Miért csak akkor jutott eszébe jelentkezni, mikor kiderült, hogy ezzel nagy pénzeket lehet szakítani? Nyilván voltak ilyen esetek, meg egy is szörnyűség, nem kétséges, de szerintem nem akkora tömegben, mint az a híradásokból leszűrhető.
Gondolkozzatok el ezen.
@Dr. Morcz:

Vannak nem pap pedofilok is. Róluk is esett már szó itt, és mindenkiről fog, aki gyerekkel vagy kiszolgáltatott emberrel szemben bármi hasonlót elkövet.

varanus.blog.hu/2010/01/26/lennek_hoher

Ez akkor is így lesz, ha neked vagy bárki másnak nem tetszik.

@Harald hardrode:

Nem váltottam meg a világot. Viszont a célját elérte a poszt, hisz beszélünk róla.
Mél ment a címemmel.
A botrányban érintett papok a vallásukat 3 pontban sértették meg:
1. szexuális viszonyt létesítettek
2. kiskorúval
3. azonos neművel.
(A 2. pontról nem vagyok biztos, hogy tiltaná akármelyik keresztény egyház, így azt fenntartással tessék kezelni, bár az ügyben érintett személyek erősen gyermekkorúak még, vagyis valószínűleg tényleg tiltást léptek át itt is.)
Vajon a cölibátus feloldása, miszerint valaki szabadon házasodhatna, mivel szüntetné meg a problémát? Egyedül a katolikus papoknak kell tartózkodniuk bármiféle szexuális viszonytól, ám elég nagy számú pedofil található más emberek között is. A tanárok/edzők házasodhatnak, mégis van közöttük pedofil.
Pedofil az lesz (tettekben legalábbis), aki gyerekekkel találkozik. minél gyakrabban, minél kevésbé ellenőrzött körülmények között, annál nagyobb lesz az esélye.
@szabidoki:

Mikor Tarcisio Bertone bíboros-államtitkár kénytelen reggeli szentmisén foglalkozni ezzel a 24 ír püspök audienciája előtt, az is csak kitalált összeesküvés elmélet a kártérítésért, ugye?

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=258886

Az viszont engem is érdekelne, hogyan sikerül mindig elkenni ezeket a dolgokat az egyháznak annyira, hogy vádemelésig nem jut el egy sem.
Én teljesen megértem a cölibátus okozta problémát, marhaságnak is tartottam mindig. Nagyszerű dolog, ha a katolikus egyház ráébred végre egyszer arra, hogy a papnak semmi alapja nincs, hogy a házasság okozta problémákról papoljon, ha testületileg tiltva van nekik, hogy megismerjék.

De nem ez itt a lényeg. Sajnos még egy esetben sem tudtunk meg semmit arról, hogy ezek a papok mit is csináltak valójában, mert a "molesztálás" szóba elég sok minden beleférhet. De bármit csináltak is, a gyerekkorúakkal művelt bármilyen csekélyke bögyörőzés is köztörvényes bűncselekmény, amit százszámra hallgattak el az erkölcs hivatásos védelmezői. Akiket a főnökeik nem hajtottak el a hír hallatán azonnal a véreres huzatba, hanem úgy gondolták, hogy ez a kis probléma házon belül is elsimítható. Ez bűnpártolás, és a törvény szabadságvesztéssel fenyegeti. Bármelyikünket lesittelhetnének érte, de ezek a papok, akiktől mindenki elvárná a törvények még szigorúbb követését és mások arra való irányítását, büntetlenül megúszták, és megúszhatják még ma is. Esetleg a papi titoktartás nevében tagadva meg a tanúvallomásokat. Most mi szépet mondhatnék erre, ami nem sérti a blogok illemszabályait?
@szabidoki: "a cél a segítés lenne, de sajnos helyenként félrecsúsztak a dolgok."

Tévedés. Az Egyház célja sosem a segítés volt. Az hogy segítenek néhol, csak eszköz, hogy híveket toborozzanak, és így minél több pénzhez jussanak. Ez mindig is így volt, mindig is így lesz.

Persze, vannak egyházi személyek, akik tiszta szívvel segíteni akarnak, de ettől függetlenül az Egyház célja nem a segítség.

Afrikában a térítők miért nem óvszert osztanak és a fogamzásgátlásról prédikálnak a szent szövegek mellett? Életek ezreit menthetnék meg a túlnépesedés miatti éhhaláltól és az AIDS-től? Csak hát sok hívőt elvesztenének az óhazában, ahol eddig másról prédikáltak. Afrikában meg, az ő szempontjuk szerint csak feketék élnek, nem tejelnek jól, így inkább a fehérek kedvére tesznek...

Az Egyház több kárt csinál, mint amennyi hasznot hoz, és ez mindig is így volt.
A kat egyház legalább segít, átveszi azt a feladatot amit az államnak kellene. Az már más kérdés, hogy akik oda járnak, jobb gyerekek e? Mint aki világi iskolába jár. Szerintem semmivel nem erkölcsösebbek az ott végzett gyerekek. De a gond abban van, hogy milyen tanárok, oktatók, papok oktatnak egy gyereket. Beteges pedofilok, homokosok, leszbikusok. Merthogy valamiért ott több van belőlük. Vajon miért? Nyilván mert egy természetellenes kötelezettséget vállaltak. Amit nem a Biblia kényszerített rájuk, hanem az egyházuk és a természetes erejükkel képtelenek ellene harcolni. Létezik ugyan egy igaz Isteni odaszánás, de azt nem ismerik. Így maradt a kudarc, szégyen és megvetés. Csakhogy ez nagy ár azért, hogy a kat egyház vagyona megmaradjon. Ugyanis ez adta a cölibátus ötletét a pápának. Igaz már nincs tovább, mert a saját Malakiás próféciájuk szerint is vagy ez az utolsó pápa, vagy még egy lesz. Ennyi volt és nem mondhatják, hogy szép volt fiúk.
Van egy néger pásztor aki autóbalesetben meghalt és pár nap múlva feltámadt. Ő elmondta, hogy mivel halála napján reggel összeveszett a feleségével és nem kért bocsánatot a pokolba került. Ott rengeteg pappal találkozott, külön osztályuk volt. Hát ezek is idejutnak, mert lehet, hogy eltusolják, de ott nem lehet. Egyébként szerintem pápa még egy se jutott a mennybe. Pap is nagyon kevés.
Kezdünk ellaposodni...
Minden esetre keresztényi türelem kell ahhoz,hogy kivárjuk az egyház pozitiv döntését a cölbátus eltörlésére.
2000 év után nem is olyan sok az az igért 50 év :)
Még mielőtt máglyára küldenétek:
Egy egyedi bűnt (jelen esetben pedofilia) nem az egyház követ el,hanem egyes emberek.
Gyanitom,hogy civil körökben gyakoribb a dolog,de mivel ennek vallási vetülete van,felháboritóbb...
Mondom mindezt pogány létemre :)
@szürke_tag:
Tévedsz,nézz utána kérlek!
Nagyon sok pápát avattak szentté,ami ugyebár a katolikus hitvilág alapvetése szerint azt jelenti,hogy az Úr környezetében lakoznak a Mennyekben. :)
büdös köcsög egyház...ingyenélő banda..
maffia az egész..undorító..

*köp
@szabidoki: Talán még emlékszel rá, mikor Lupus személyesen ment körbe kihirdetni a piárban, hogy Dragon tanár úr megerőszakolt néhány diákot, és ezért áthelyezik Pestre.

Az meg szerintem is minimum furcsa, hogy az ügyek soha nem kerülnek ki. Tenni kéne már valamit, hogy be merjenek és be tudjanak avatkozni a hatóságok, és az egyházra is vonatkozzanak a törvények. Írországban pl. már több tízezer felderített és bizonyított ügy van, de a Christian Brothers talált egy jogi kiskaput, ami miatt nem lehet nyilvánosan megnevezni az elkövetőket, és ezért nem perelhetők:
www.childabusecommission.com/rpt/04-06.php

A rendszer korrupt. Innentől az egyszeri áldozatnak kb. olyan esélyei vannak, mintha Sztálint akarta volna perelni a Szovjetunióban. Jobban jár, ha hallgat.
A cölibátus feloldása szerintem nem fogja azt jelenteni, hogy a perverz papok azután nem fognak gyerekekkel fajtalankodni. Most is meg van a lehetőségük, hogy felnőttekkel éljenek szexuális életet, mégis kiélhetik beteges vágyaikat, az egyház megvédi őket.

Ajánlom a következő videót(south park red hot catholic love): www.tudou.com/programs/view/ycTfZ2FH3eg/
Az egyházellenes kirohanásokat kérem mellőzni, mert az sérti sok hívő ember érzelmeit. Rendes, becsületes embereket sértegetni pedig helytelen dolog.
Úgy vélem, hogy a cölibátus legnagyobb problémája az, hogy kontraszelektál.
Nyilván sok értékes, testileg és lelkileg egyaránt ép férfi azért nem választja a papi hivatást, mert nem tudna megfelelni ennek a követelménynek, illetve sok olyan ember választja a papi pályát, aki nem is akarna nősülni, mert más irányú a szexuális érdeklődése (pl. pedofil), vagy aszexuális.
Éppen ezért ajánlatos lenne sürgősen reformálni, hogy egészséges lelkű papok gondozzák a hívők lelkét. Ez ilyen egyszerű szerintem. (Egyébként katolikus vagyok.)
@lárvalányhaj: Én pont hogy nem így tudom, pl. aki csak azért megy papnak/szerzetesnek, mert menekülni akar a világ elöl, és nem meggyőződésből, azt finoman eltanácsolják a pályától.
@mxplanet: Jó, most pedig vedd be a gyógyszeredet.
@doktor.dikhed: Nem nagyon írtál arról, milyen kárt tenne akárkiben is az Egyház (az, hogy vki pedofil, nem függ a foglalkozásától, sőt, a lelkiismerete és az Egyház hírneve iránti felelősség egy pap esetében inkább visszatartó erő), csupán arról van szó a kommentedben, hogy az Egyház a teáltalad támasztott elvárásokat nem teljesíti.

Vajon te tettél-e vmit azért, hogy a négerek óvszerhez jussanak? Aligha. Miért várod el akkor mástól?

Említesz még leszbikus hitoktatókat is, nem tudom, milyen alapon.
@.szali:

Akkor hogy lehet, hogy a pedofilokat és egyéb beteg állatokat nem sikerül kiszűrni?
süti beállítások módosítása