Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: ha valaki azt állítja, hogy neki nincs eltitkolt gyereke, az miért nem jobb, mint akinek van? Furc... (2024.11.22. 13:31) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2015.05.09. 11:01 Fabius

Abcúg, ti nagyparasztok!

Címkék: áder jános agrártámogatás földtörvény

Hmmm.

Kezd érdekes lenni ez a földmutyi. Már úgy értem annál is érdekesebb, mint eddig volt. Nemrég még az eddigi mutyikat levezénylő NFA gondozásába tolták a nemzeti parkok földjeit, automatikusan hosszabbított bérleti jogot a mészároslőrinc, szóval SzörnyetegLajost leszámítva minden úgy működött ahogy szokott.

Wadöfakk, Orbán megtalálta magában a keményen dolgozó felcsúti kisparasztot?

paraszt1.jpg

Jó, az odáig oké. hogy SzörnyetegLajos kiborított geciputtonyára a félhivatalos magyarázat az manapság, hogy túl nagy gazda akart lenni. Az is világos, hogy a frontot nyitó nélkülednemlennefidesz fölkerült a szopórollerre ahol csak lehet, és többek között a földbérletei sem újulnak meg mostanság, Mészáros Lőrinccel ellentétben. De az Index csütörtöki írásából azért kiderül, hogy ezzel a legfrissebben kiagyalt kismiújsággal nem csak SzörnyetegLajos tyúkszemére lépnek, hanem odaver(het)nek ÓtépéSanyinak és Leisztingernek is, és akkor a közepes méretű földmaffia családokról még nem is szóltunk semmit.

Úgyhogy valami most azt súgja, a ner mészároscsaládjainál az lesz központi kérdés a vasárnapi ebéd alatt, hogy vajon az újragondolt kisparasztság határai majd mekkora birtokméretnél húzódnak?

Tudom én is, hogy az meg van határozva törvényileg, de speciel ez a meghatározás az Ángyán táblázatok írott tanúsága szerint sem volt mérvadó. Miért kéne elhinnünk, hogy na majd most, most aztán tényleg másképpen lesz? A strómanok majd visszaadják vagy maguk művelik azt, amit eddig szándékukban nem volt? Kíváncsi leszek a kialakult hűbéri rendszer eddigi haszonélvezői mikor kezdik majd úgy érezni, talán túlzás a pöcsükkel verni a lajoscsalánt, és nem is akarnak már annyira hű béresei lenni a rendszernek.

 

387 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr327444492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Elvtársak, a föld azé, aki megműveli!"
@Kijelölt Önkéntes:
és ennyi. jöhet a következő poszt.
@Kijelölt Önkéntes: MostT folyik ezeken az állami földeken "megmüvelés", ha igen mit termelnek pl Mészáros által birtokolt földeken?
Biztos nem jól figyeltem eddig, így tényleg nem tudom
A szokásodtól eltérően ugye komolyan válaszolsz?
@KÁTÉó53éúétr6: Meg lehet nézni Kishantos elrabolt földjeit.

Ácsnééké egy oylan minta-biogazdaság volt, hogy Japánból meg Nyugat-Európából idejártak a csodájára a külföldi szakemberek. A hipp meg a Piszke pékség vett tőlük babáknak való zöldségeket, meg más finomságokat.

Most meg (fideszes) Sanyi és Pista bácsi Alsóbögyörősvalagpusztáról jól beműtrágyázta és tökig bevetette takarmánykukoricával ... A sok aranykoronás földben. Na, ennyit a fideszparasztok hozzáértéséről.
@KÁTÉó53éúétr6: Még annyit az előzőhöz.

Mennyibe fájt vajon a fidesznek, hogy Merkel szó nélkül hagyta Kishantos szétdózerolását és a náci emlékművet?

Itt egy Népszava cikk, ami egy "baloldali" újság. Ááá, télleg nem tehetnek a győztes antanthatalmak semmiről. Ők "csak" fostak az erősödő Osztrák-Magyar Monarchiától, meg az ott létrejövő tanácsköztársaságoktól.
Meg a horti nevű pincsikutyájuk se tehet semmiről, aki hajlandó volt aláírni a trianoni mocskolódást ...

Mikor jön rá a Nyugat, hogy ezzel a nagyoskodással a populista-nacionalista Orbán malmára hajtják a vizet? (költői kérdés)

nepszava.hu/cikk/1056513-holokauszt-vs-trianon
@Kijelölt Önkéntes:

Tévedésbe teccel leledzeni. A föld megművelőjéé csak az ami a nadrágjában van. Ha nincs semmi, akkor az. Akinek kicsi a földje, az sem maga műveli ( általában ), ezért volt értelmetlen a földosztás is anno. Aki meg művelné, annak nem jutott, és úgy tűnik most sem jut. Inkább dögöljön meg a birkanyája, amit 20 év alatt hozott össze.
Jó a kép! :D

Szerintem ,,csak'' a pénzek újraosztásáról szól a dolog.
Egyébként el tudom képzelni, hogy közölték valahol nyugaton a kormányfővel, ha nem változtatnak a földpolitikájukon, akkor nem jön több mezőgazdasági unijós támogatás. Meg még kérhetnek is a már kiutaltakból vissza, csak ezt meg nem verik nagydobra.
Azt sem tartom kizártnak, hogy ez tudatos pálfordulás, és a célja a 18-as választásig bedumálni a kisembernek, hogy érte dolgoznak még akkor is, ha úgy érzi belegebed ebbe.
Merkel szerintem profi politikus, aki nem dumál kétfelé, és amit mond azt is halkan, de annál nagyobb nyomatékkal.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: "Merkel szó nélkül hagyta..." ne haragudj, de ez az ország a miénk, nekünk kell/lene jól működtetni és nem a Nyugatnak
@KÁTÉó53éúétr6:

Ezt én is így látom. Sőt! Orbánéknak csak jól jön, ha figyelmeztetést kapnak kívülről, mert rögtön beindíthatják a propagandagépezetüket.
Csuti orálmuzsikot ma már nem csak putinka szoptatja Alzheimer Bácsi ellen is vesztésre áll,így aztán kevés esélye van seggnyalói megtartására.
@látjátok feleim szümtükkel: "Akinek kicsi a földje, az sem maga műveli ( általában ), ezért volt értelmetlen a földosztás is anno."

Pedig Önkéntes csak azt mondja, amire Táncsics már 150 éve rájött: a föld névleges birtokosának kevesebb köze van a terméshez, mint annak, aki előállította ténylegesen.

A tsz-földtulajdon szétosztása valszeg pont azért zajlott oylan értelmetlenül az MDF-kórmány alatt, hogy a tönkrement kistulajdonosoktól bagóért össze lehessen vásárolni OTPSanyi és társainak ...
@KÁTÉó53éúétr6: Nem egészen így van.

Kishantos olyan paraszt volt a politikai sakkjátszmán, amit be tudtak áldozni a németek (német pénzekből támogatták az indulást).
Figyeld meg, ha német földet/ipari érdekeltséget akar Orbán megszüntetni, és szétosztani a haveroknak, mekkora palávert tudnak csapni a Néppártban is!

Merkel ettől még lehet karakán, tisztességes politikus, de mivel demokratikus vezető, nem fogja a véleményét a saját hülyéire erőltetni.
@látjátok feleim szümtükkel: "ez tudatos pálfordulás, és a célja a 18-as választásig bedumálni a kisembernek, hogy érte dolgoznak még akkor is, ha úgy érzi belegebed ebbe."

Ez a városi nyugdíjas néni szavazóknak megfelel talán. De vidéki kisemmizett gazdák aktívan politizáló része csodálkoznék, ha nem a dzsobbik táborban lenne évek óta.

Ángyán különben is azt mondta, hogy minden efféle hír a médiának szóló szájkarate. Ugyanis OTPSanyiék a "zenélő csodatehenészetek"-en keresztül kapják mostanság a milliárdokat "támogatás" címén. Azzal meg nem tud versenyezni a kistermelő.

Az EU-ban manapság a kisebb birtokok támogatása van napirenden, ezért tényleg lehet, hogy nekik szól a színjáték.
Többek tisztánlátását elősegítendő, szigorúan szakmai információval rukkolok elő:
Városi lakásomban 9 balkonládányi és 12 virágcserépnyi saját földdel rendelkezem, amelyek művelését magam végzem. A növények fejlődését tápoldat alkalmazásával igyekszem fokozni, mert a hagyományos fejtrágyázást más esetekre tartom jobb megoldásnak.
@Eszter jött: "Orbánéknak csak jól jön, ha figyelmeztetést kapnak kívülről, mert rögtön beindíthatják a propagandagépezetüket."

Valami angol elemző pl. úgy jellemzi a magyarokat, hogy vesztesek, mert "minden háborújukat elvesztették".

A lúzer szerintem inkább az, aki nem képes tanulni a kudarcaiból.
@KÁTÉó53éúétr6: Azt írja Kounalakis könyvéről az ismertető: "Aztán egy városnézésen egy angol idegenvezető elmagyarázza neki: „Magyarország elveszített minden háborút, amelyben harcolt. Ők a történelem nagy lúzerei.”

Abban igaza van az amcsinak, hogy a jobbosok ennek ellenkezőjét, a "magyarok zsenik ás áldozatok"-toposzt erőltetik.

De fölmerül a kérdés: nem kéne ezekről a szélsőséges véleményekről a Nyugatnak is leszoknia?
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Paul Watzlavik: A helyzet reménytelen de nem súlyos c. könyve előszavában írja az osztrák-magyar monarchiáról, hogy minden háborújukat megnyerték,kivéve a legfontosabbakat.
@Eszter jött: A szokásos: mindig másutt találni az okozót, mert mi ártatlanok vagyunk...bosszantó!
@vigyüktúlzásbaadolgokat: Tudod!? sokkal inkább érdekelne a magyarok KRITIKUS véleménye önmagukról, de ezt csak akkor teszik meg, ha már másutt élnek Miért csak akkor látják meg a hibákat?
@Kijelölt Önkéntes:

Természetesen kötelet akartam fonni a hasznos kenderből (Cannabis sativa) igen tisztelt Bíróság.
:)
@Eszter jött:

Akkor olyanok voltak, mint a magyarfodball.
"Ha mégis igaz lenne, hogy a kód már némely bulvárlapnak is a birtokában van, és az eddig meg nem nevezett politikus pártja is tud a dologról, sőt, már válságstábot is tartottak az ügyben, akkor nyilván csak idő kérdésre, hogy a felvétel nyilvánosságra kerüljön."

nol.hu/mozaik/barki-megnezheti-melyik-politikussal-szexelt-nancy-1533051

Szóval még ma i igaz, hogy nem zörög a haraszt, ha nem rázza a paraszt.:D
@vigyüktúlzásbaadolgokat: "Na, ennyit a fideszparasztok hozzáértéséről.": két prímszám szorzata prím...
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Ne röhögj, de eccer olvastam egy ügyet, ami arról szólt, hogy kis faluban öreg néne elvetette a (már nem emlékszem ) honnan kapott magokat, és a kikelt kenderre akarta felfuttatni a futóbabot. Ez nem vicc, és télleg falusi öreg néne volt. :D
@KÁTÉó53éúétr6:

Kíváncsi vagyok, mennyi időbe telik kikezelni ezeket a tévképzeteket.
Az áldozatszerep nagyon kényelmes dolog.
Akárcsak egy párkapcsolatban.
Pedig minimálisan 50%-ban mi magunk is vétkesek vagyunk mindegyik zátonyra futásban.
ócska színház az egész. A felső kör már el-kimentette a síbolt vagyont, most majd néhány kis ill közép biznisz szereplőt beáldoznak, játsszák a jófiút. Talán még birkamenet is lesz az EU-s agrártámogatások átvizsgálásáért.
@látjátok feleim szümtükkel: Akkor ők maguk nyújtottak volna be egy törvénymódosítást. Talán Áder is kezd megvilágosodni, mint már néhányan, nemhiába rázta le a TEK-et.
@látjátok feleim szümtükkel: Én meg ezt olvastam: www.origo.hu/gazdasag/20150509-kormanyparti-politikust-emleget-a-megolt-oromlany-nancy-davis-allitolagos-apja-a-fecebook-on.html
De a facebooo oldal már nem elérhető. Érdekes, amit a rendőrautóban meghalt férfiról írnak. Talán ez lesz a banánhéj, az élet néha morbid tréfákat űz.
@miaturo: Komoly képességekkel rendelkezhet, ha most kezd el megvilágosodni....
S akkor, hamut szór a fejére v. levágja a f....t?
@ornagy50: azé nagyon brutál ez az ország!
itt van ez a szerencsétlen agyatlan spiné, bekapja minden nap a ráncos faszt, ezé kap egy valag pénzt és aszt hiszi, ezek után, hogy a kis ujjában van a filmszakma.

édes istenem és ez csak egy az ezerből. és még van olyan barom, aki a fityeszcsuhásmaffiára voksol:(
@taga20: lesz még majd barom bőven. pontosan hány db, az a kérdés.
@Pelso..: ja, ennél már csak tompika a nagyobb fasz, me nem emlékszik a kokóra:))
hogy fityeszes lett volna.
@Eszter jött: "Az áldozat szerep nagyon kényelmes dolog" na ebből kellene kikezelni bennünket Mi mindig találunk elnyomó törököt, Habsburgot, nácit, oroszt és most Orbánt, de egy emberként / legalább nagy többségben/ összefogva szembe szállni velük???,..... fontosabb kérdés az, hogy melyik politikus van a szexvideón, mert azon jót lehet "csámcsogni"
@KÁTÉó53éúétr6: ez fasza, csak az egy emberkéntet, hogy kéne csinálni?
mutasd má meg! csak úgy csípőből:))
@taga20: Úgy, ahogy a világ tette Hitler ellen
@KÁTÉó53éúétr6: nem pont erre saccoltam:)
nekem úgy tűnik túl ittad magad, de fejcsd ki, hogy ...?
@taga20: Egyemberként....így jó?
Mindenki egyért, egy mindenkiért ...ismerős? Pl most a fekete ruhásokért nem tiz- hanem 500ezer
@taga20: Egyébként pontosan tudod, hogy hogy értettem, ha nem, akkor majd megoldod
@taga20:

Ne ugass köcsög! Neked mennyi pénzbe fáj?!::
@tristen2005: mi, köcsög?
a rehabilitálásod kurva sokba, és nem fog sikerülni.
@taga20: ha neki így jó hát csinálja. nem nekem kell együttélnem az Andyval
@Penivaldes: azé kipróbálnád:) a rámbo tízbe vagy a terminátor kilencbe belepiszkálhacc, azé belevésnéd magad kordasándor mellé:)))
@Penivaldes: ja és má nagyon hiányoztál, húgi:)))
@taga20: hát persze, a rámbó 10-ért bármit:)
na a viccet félretéve engem nem vonzanak a gazdag, de vén és a gazdag és ronda pasik sem. ugyanis nem legfőb vágyam a villa los angelesben-. a budai manager fiatalemberrel sem azért bárátkoztam, mert az I. kerületben volt lakása, na jó azért is, de azért is mert vonzó 30-as pasi volt:)
meg különben is a Korda Gyurit jobban szeretem:))
@taga20:

"_@tristen2005: mi, köcsög?
a rehabilitálásod kurva sokba, és nem fog sikerülni._"

Tessék lenyugodni a picsába. Holnap meg meakulpázol, mint a kezdő kispap az vasárnapi istenbasszáért hétfőn:)
@taga20:

2 guminőt esztergálsz nekem, bejön az ára!:! Általad használt nem kell!:!
@jaegtoer: nem akarok dedós lenni, de soha nem én kezdem.(ez a magyar néplélek engem is megfertőzött:))
@Penivaldes: drága lánytezsvérem, ako szeretlek mikor ilyen vagy!
a nap is kisütött egyből itt érden:))
pedig egész délelőtt gyomirtóztunk:))
@taga20:

Láttam, de mi vagy te, teleregény, hogy folytasd?:)
@jaegtoer:

Engedélyt megkaptam taga papától!:)
@tristen2005: a szakszi ezeröt a hetvenesen, befizetlek kettőre:)
azé vágod, hogy van aki szeret! lásd jeget:)))
@taga20: az utzolsó mondat nem illik a többi közé, és eléggé hatrongyosi kakasos:)
@taga20:

"_pedig egész délelőtt gyomirtóztunk:)) _"

Akkor már értem. Beszívtál:)
@taga20: hiába szép is a jazz, akinek tetszik:)
@jaegtoer:

Nem kell. Van Plasztik babám:))
@jaegtoer: azé egy jó kis szabócsaládért, ma is odaadnád az egyik golyódat:))
@jaegtoer: nem, csak kevertem a szert, nem szívtam:)
én voltam a sofőr egész nap, ezé csak tejáztam:)))
@Penivaldes: ezt, olyan alternatív dzsessznek nevezném:)

na küldök valamit.:))))))))))))

www.youtube.com/watch?v=iBSEDWeg2H8
@Penivaldes: ne buktass má le, cicamica!:))
@taga20: nem kell tagadnod cilumilu.
ó ma ki kell kefélnem a bundám, hogy fényes legyen:)
@Penivaldes: apám, te valami továbbképzésen voltál, me annyira fel van vágva a nyelved?:)))
@Penivaldes: és eszt, visszajelezték a valakik?:))
me ez így, csak puszta hencegésnek tűnik!
@taga20: te is szoktál hencegni a guminőddel taga:)
@taga20: nem kell azt szégyellni...nekem Götz babám volt, neked meg guminőd. kell a játék a gyereknek:)
@KÁTÉó53éúétr6:

Nagyon nehéz lesz. A búsuló magyarkodás és az évezredes sérelmek felemlegetése az egyik legegyszerűbb manipulációs eszköz.
Nehezen válnak meg tőle a felhasználók.
@ornagy50:

Kösz. Briliáns.
El kellene küldeni Timikének.
Szerintem válaszolna rá.)))
@Penivaldes:

Szia! Neveled tagát? ))
@Eszter jött: a múltba való álmodozás az élet gyilkos galócája
@Eszter jött: nevelek én elég csemetét, meg persze az apjukat:)
@Penivaldes:

inkább varázsgomba.
@Penivaldes:

voltak akik érdeklődtek iránta:)

Kösz jól vagyok, egész nap fagyizom,
Hogy mondjam el - ez kitölti az életem.
A tejszínhabos mogyoró az jó dolog,
A puncs is nagyon kell, lassan olvad a nyelvemen.

2. Kösz jól vagyok, az éveket nem számolom.
Boldog vagyok, nyelem a sok gombócot.
Múló állapot, panaszkodni nincs okom.
Az benne a jó, ha nem ízlik hát eldobom.

R. Mert nyalni csak úgy lehet,
Ha élvezzük az ízeket.
Nyaljuk a fagylaltot,
A mézesmadzag elfogyott.
Éljük az életet,
Élvezzük amíg lehet.
Nyaljuk a fagylaltot,
A mézesmadzag rég elfogyott.
@Eszter jött: nem, olyan ami letud nyomni a pokolba... a vágy a múlt iránt, amikor még rádjött a piros ruhád.
@tristen2005: nyalták volna, többek közt budai oldali is:)
@Penivaldes: mehet! nem vagyok gyíkarcú kádéenpés szatír!:))
@taga20: én másfajta szerepjátékot kedvelek:)
@Penivaldes:

Rövidre zárom az ilyen helyzeteket. A régit kidobom és veszek újat.
Nincs cicó.
@Penivaldes:

Mik derülnek ma ki!
Boli árnyalatokat olvas a ladikban, te meg szerepjátékozol!!!!
Érdemes volt felkelni. )))
@Penivaldes:

Azok megérdemlik a sorsukat. Szenvedni akkor kell Peni, ha pl. a kisbaltát a kezedbe vágod.
@Eszter jött: én nem akarok szenvedni, szenvedjen az akinek 2 anyja van.
@Penivaldes: mesélj, milyet? felvillanyoztál:))
@Eszter jött: most nem mondod, hogy eszt te találtad ki! ez valami keleti bölcs lehetett:))
@taga20: majdnem, de most nem erre vágyom, hanem spontánságra..tudod közös főzés stb, és neki:)
@Gábris szomszéd: ez má sokszor, de az hogy csalódtam putyinevtársban az má ritkább volt:)

más! utállak, de ha nem látlak hiányzik valami:)))
@taga20:

Mert perverz disznó vagy.

Nézz át az előzőre.
@taga20:

Perverz egy állat vagy te, ha gábris hiányzik!:)
@tristen2005: néha úgy érzem magam, mint jézus. itt van ez a tristen gyerek, hülye, mint a segg, de szeretem.
itt van ez azártu, hülye, mint a segg, de..bírom:)

érted, pupák, hogy rövid az élet:))
@Gábris szomszéd: bakker, valami eredeti, valami progresszív dolgot nyomjál!
ez a vöröstéren rendezett maszturbálás, má unalmas:)))
@Gábris szomszéd: és utána mi jött? a ruszkik? ki kérte őket? ki akarta, hogy szétbasszák a hazámat? ki szeretne egy putyinpincsi kormány után egy másik-jobbik pincsit?
komoly választ akarok, nem olyan tejbefaszt, amit évek óta nyomsz:))
@Gábris szomszéd: angyal, ako ne szóljunk egymáshoz!
pedig szerintem téves úton jársz!:)
ha gáz van szóljál, el foglak bújatani, és nem baszlak bele a dunába. vágod, geci?
@Gábris szomszéd: öreg, ha nem hájpolom eszt a szart, mint te, ako szar vagyok?
szar egy ország vagyunk.
@Gábris szomszéd:

"_Nekik is van helyük a nap alatt és el kell fogadni, hogy a világ már nem csak arra megy, amerre eddig. _"

Aha.
És merre? Milyen recept vagy megoldókulcs mentén?
@Gábris szomszéd:

És mondjuk a pirézeknek miért "kell" elfogadni?

Mert csak? Mert a Jobbik azt mondja? Vagy mert te azt írod?
@Gábris szomszéd:

Hát bazdmeg, ilyen szerény képességűek vagytok. Értő olvasás kurvára nem megy:)

A cim:

"Politikusok, egyházi személyek kivégzését szorgalmazza az MSZP Roma Tagozata"

Holott a csávó nem szorgalmazza, hanem a szorgalmazók orra alá dörgöli, hogy nekik - a szorgalmazóknak - kivel kéne kezdeni. Amiben amúgy igaza van.

Hülyék vagytok, na. (Persze lehet hogy tévedek, és nagyon is jól tudják a szerkesztők,mi a stájsz, akkor csak nagyon hülyének látszanak. Ami szinte teljesen ugyanaz. )
@Gábris szomszéd:

"_Mondjuk a népek önrendelkezése alapján._"

Mint pl. az örmények.
@Gábris szomszéd:

" Mondjuk a népek önrendelkezése alapján."

A maradék fidesz és a jobbik még nem a nép. Ugye?
@DarthVader:

", és nagyon is jól tudják a szerkesztők,mi a stájsz, akkor csak nagyon hülyének látszanak."

Az, hogy beidézték a fészbuk-bejegyzést, két dologra enged következtetni.
Vagy ők sem tudnak szöveget értelmezni, vagy pontosan tudják, hogy a felvezető szöveg elég a hangulatkeltéshez.
Egy kis olaj a néppártosodás rögös útján.
@Orica Középföldi:

Vagy írhatnánk úgy is, hogy egy kis síkosító a néppártosodás rögös útján.
@jaegtoer: vssárnap hajnalban sikosítóval kezdeni... mesélj, miről álmodtál?
@parti_giano:

Terapeuta tetszik lenni?
Kegyed is mesélhetne hogy tolult a billentyűzetére a vs sárnap?

Ne üsse el a választ elütéssel!
@Orica Középföldi:

80 éves.
Sokszor arra gondolok, hogy mennyi minden van még amit nem fognak tudni befejezni az Öregek, pedig már elértek arra a küszöbre, ahonnan már épp jó a perspektíva és oly közeli a horizont.
@jaegtoer:

Meg is lepődtem. Nekem kortalannak tűnik a pali, olyan friss az agya és a humora.
@jaegtoer: kávéhiány, csipás szem, éhes görénybanda inváziója.
@jaegtoer: mester es tanitvanya. a folytatasra van lehetoseg. ha kialakul egy kor, ha nemcsak zseni, de tanar is.
@parti_giano:
Kora reggel nem görénykedni! :)
Süt a napocska, egy valag melóval kell holnap reggel 8-ig elkészülni. 24 óra áll rendelkezésre. Visszaszámlálás indul. :(
@parti_giano:

Az etológusi pálya sikere töretlennek látszik, hála a tanítványoknak.
De!
A közírói, gondolkodói tevékenység kizárólagos. Remélem sokáig aktív marad.
@Orica Középföldi:

B.T-t utoljára az origós tüntetésen láttam a T-Com székház előtt a Krisztina körúton, amikor a demonstráció vége felé egyedül bandukolt gondolataiba merülve, egy félig telt cekkerrel a jobbkezében, s a hajdani párttárs, Demszky felé is épp csak biccentett egy halvány félmosollyal s ballagott tovább a Déli felé megöregedve, lassú léptekkel. Látszott, a gondolatai valahol nagyon messze jártak.
Kíváncsi vagyok, mit tenne másként?
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:

"_24 óra áll rendelkezésre. Visszaszámlálás indul._"

Ha jól osztod be, lehet az 30 is:)
Látom a rubelelszámolású megint csúsztatott egy nagyot...
@Sir Bates dö Hól:
Döbbenet az a primitív szint, ahol ezek léteznek és hazudoznak, csak azért a pár szaros rubelért. Most olvasgattam, hát ennyire kutyába lemenni, mellédumálni, magyarázgatni azt, ami eléggé kilóg... Hidd el, ehhez kell gyomor, nem a hullamosáshoz.
Reggelt, Mindegykinek!

Címlapos hír?
@Gábris szomszéd:
Csicska létedre kisebb arc lenne kívánatos. Persze a mondandó hiánya ezzel a fostalicska stílussal kompenzálható részedről, csak kontraproduktív. A nagy erőlködésbe mindig belebarnulsz. Még oroszcsicska létedre is...
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:
1. a gorenybanda valoban ehes volt, de mar kaptak csirkefarhatat.
2. kave elottem.
3. csipa kimosva.
4. nem sut a nap, borus az eg, a szel is feltamadt.
5. vasarnap dolgozzanak az informatikusok.
@Marcellusca:
Hülyékből jól állunk! Ez neked nem elég?
Piktorunk faszságait te sem akarod hallani, ahogy annak az R betűvel kezdődő, arrogáns fidesznyiknek a nevét se, akit összefüggésbe hoznak a tiniörömlánnyal.
@Gábris szomszéd:
Amire hiába vágyakozol, akkor se nyalhatod ki!
Maradj a kenyéradó orosz gazdáid seggénél!
A földalapú támogatásokat elég alacsony birtokméretnél akarják visszavágni - és az így megtakarított pénz a "vidékfejlesztésre" csoportosítják át. Értsd: alanyi jogon a nagybirtok nem kap semmit, viszont a haveroknak majd "vidékfejlesztik" a nagyüzemeket.
www.agrotrend.hu/palyazat-figyelo/teruletalapu-tamogatas-csokkentese-2015-tol
" 150 000 euró éves egységes területalapú támogatás felett 5%, 1200 hektárnak megfelelő összeg felett 100% támogatáscsökkentést kell alkalmazni az érintett mezőgazdasági termelőknél."
Azaz Lajcsin úgy rúgnak, hogy a haverok nem sínylik meg. A többi hablatty!
@Gábris szomszéd:

"_@jaegtoer: @Boli – Ch.T. is, meg hát!: @Sir Bates dö Hól: Hát ti meg kijafaszok vagytok aranyapáim? Ja tudom az igazság bajnokai.:)_"

Ne túlozz, csak a szolgálói.

Egyébként nem érzed-e primitív mentalitásra vallónak azt, hogy miközben kijafaszozol, meglehetősen otrombán és durván, a végén kiteszed a cukiskodó szmájlit?

Ez a felvett pózt mutató emotikon utal az alattomos és képmutató alapvetésedre, amely annyira a sajátod, hogy már a kérdéseid is csak hazugságként értékelhetők.

Végül megjegyzem, aranyapád neked egy kóbor kerge kecske, bár bizonyára még ő is csak szégyenkezve vállalna fel mekegvén, épp be volt tépve és nem mérte fel helyesen sem a helyzetet, sem a következményeket.
@Gábris szomszéd:
Aki "Á"-t mond, mondjon "Bé"-t is. Mond: Beeeeee!
Aki a halálbüntetést helyesli, az nem igazán kifogásolhatja, ha a roma-gyilkosokon akarja kezdeni egy roma.
@jaegtoer:
Hööö... hádemán, bántott a kecske téged, hogy a vérségi vonalát levezeted ezzel a szerencsétlen eccerivel? :(
Most majd magyarázkodhat... a kecske...
@jaegtoer: @parti_giano:
Ellensúlyként- no meg a korrekt tájékoztatás érdekében - kitennem magasan képzett képviselőink fizetéseit is. Pár millió...
A Betyársereg felvonult.
"Bajtársainkat, persze már a falu határán megállították. Az eljárás korrekt és tisztességes volt ekkor és az egész ottlétünk alatt is. Örömünkre szolgál, hogy a rendőrség nem lát ellenséget bennünk - írják a beszámolóban.

Hurrá. Köszönjük Pintér belügyminiszter. "

nepszava.hu/cikk/1056727-ne-bantsd-a-magyart-mert/
@Gábris szomszéd:
Kösz, de egyszer pont elég belelépni a híg fosba!
@kekex:

Ezzel a fene nagy támogatással, miegyébbel egyetemben érdemes lenne megvizsgálni azt is, hogy a támogatások hatására mennyit növekedett az élelmiszer termelés és termesztés s ennek nyomán a belföldi értékesítés és az export azokkal az időszakokkal szemben, amikor még egyáltalán nem volt ilyen támogatás, és az 'újszerű' elosztás előtti időben, valamint mennyivel fog növekedni a legújabb deal szerint a 100 hektár alatti, 500 hektár alatti és az 500 hektár feletti támogatások csoportosításában, megállapítva azt is, hogyan alakultak az 1 hektárra jutó támogatások összege a birtok nagyságok decilis felosztására számítva?

Azaz a támogatás arányának megfelelően növekedett-e a mezőgazdasági termelés?
www.napi.hu/magyar_gazdasag/orban_magyarorszag_abban_a_helyzetben_van_ma_amit_25_eve_kivant.597540.html
De tényleg! Ha egyszer Orbán mondja!
"Értékelése szerint Magyarország abban a helyzetben van ma, amit 25 éve kívánt, s a választásig hátralévő három évben elsöprő parlamenti többség, nagy támogatottság és akcióképes kormányzat áll rendelkezésre."
Ehhez képest:
www.sztarklikk.hu/kozelet/orban-a-skizofrenia-hatarat-surolja/180816/
"A demokratikus ellenzéknek pedig éppen egy pillanata van még, hogy elgondolkodjon. Marad mozdulatlan, napi step-door nyikorgásaival ücsörög a parlamentben, képviselői esküjével a szájában, mint az orbáni NER alkatrésze, vagy abbahagyja a siránkozást, és az ország érdekében kivonul a Házból, magára hagyva ezt a mocskos hatalmat. "Labdaházba" vonul és ki sem mozdul onnan a IV. Köztársaság hajnaláig."
Ja, és akkor a napi Gyurcsány:
www.hir24.hu/belfold/2015/05/09/gyurcsany-kiatkoztatna-orbant/
"A DK tudatta: elnöke levelében arra kéri a magyar katolikus egyházfőt, hogy miként három éve az Élet Menetén is, szólaljon meg ismét az általános és egyetemes keresztény értékek védelmében, és tegye világossá: akik a halált, a kirekesztést, a gyűlöletet hirdetik, nem hivatkozhatnak a kereszténységre, mert a gyűlölködők "Isten országának örökösei nem lesznek" (Gal 5,20-21)."
@Gábris szomszéd:

Maradjunk annyiban hogy abcúg, te álmagyarkodó cuki pofa.
@parti_giano: Mert tudhatjuk, meg lehet élni 47000 forintból is.
@jaegtoer:
Éve válogatja. A tavalyi jól sikerült, és vagy 0,5 %-al meg is dobta a GDP-t. Az előző meg katasztrofális volt. Ezért nehéz az összevetés. És hozzáértő ismerős szerint 300 ha alatti birtok gazdaságtalan, tehát az oda adott pénzt egyszerűen felélik, nem tudják fejlesztésre fordítani. A gazdaságosan működő, versenyképes, és ráadásul a legnagyobb munkáltató nagyüzemeket meg pont ezzel a támogatás-csökkentéssel teszik tönkre. De ez persze majd csak évek múlva lesz világos, még a hülyéknek is.
@Gábris szomszéd: felfogod egyáltalán azzal a tűhegynyi agyaddal, hogy hova fog vezetni ez a nagy "betyárkodás"?...
@Sir Bates dö Hól: majd mikor a sekrestyebe kenik ra a vazelint a betyarok, akkor.
@Gábris szomszéd:
Te nagyonhülye! Hónapokig vigyáznának ott napi 24 órában? Mert különben szart sem ér a felvonulósdi, mert az semmitől sem véd.

Ja, ja: "lecsaptak" "bűnöző bandára" Azaz 2 betépett drogos miatt vonulgattak rendőri biztosítással, amit a cikkíró meg is köszönt: Pintér "kéthetespofon" Sanyának.
Köszönjük Emese!
@Gábris szomszéd:

Olyan nincs, hogy valójában. Mindig mihez képest van.
Valójában egzakt módon annyi állapítható meg, hogy te férfinak látszol, szőke/barna hajú, kék/barna szemű vagy.
Az már a kommunikációdból eredő következtetés, hogy keresztényként nagy ívben teszel Szent István örökségére.

Ennyi év alatt ezt már megtanulhattad volna a blogról(tól), ha már napi 20-ban itt túlórázol.
Jó reggelt!

Tologatunk, tologatunk?

Csak halkan mondom. Meg se merek szólalni. Alacsonyan szállnak az indulatok.
@Gábris szomszéd:

"_Ne játszd az erkölcscsőszt jegecske."

Gábris, a legkomolyabban írom, szarok én a te erkölcsödre, bár még az is csak javítana rajta.
@Eszter jött:

Jó reggelt:)
Nincsenek indulatok, verbális csörte megy. Nyugodtan szállj be.
@Gábris szomszéd:

"_Hát én is a tiédre, de ettől még szép vasárnapot neked is. :)_"

Szálasi is épp így gondolta.
Ne felejts misére menni.
Közeleg a Pünkösd, nemrég múlt Húsvét.
@Orica Középföldi:
Nem keresztény: katolikus. Ha én a különbséget zongorázni tudnám...
@Gábris szomszéd:
Pedig nem vagy hülye: ha nem komoly a fenyegetés - a felvonulósdi azért felesleges. Ha komoly, akkor meg azért, mert egy pár órás vonulás semmitől sem véd . Visszatartó erővel nem bír, kizárólag a hangulatot paprikázza. A MÁSIK OLDALON IS!
@kekex:

Nem véletlenül írtam, merthogy István a kereszténységet vette fel.
Hogy ez a kettő mára mi lett, abban igazad van.
@Gábris szomszéd:
"Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak - az okosak meg tele vannak kételyekkel"
Az egybites agyú birkacsorda ezért örül, ha terelgetik. Addig sem kell gondolkodni.
@Orica Középföldi:

Kösz az invitálást.

A tegnapi évforduló kapcsán el kellene gondolkodni, hová vezet, ha fanatizált félkatonai szervezetek akarják biztosítani a közrendet.
@Orica Középföldi:
A két versengő "kereszténység" közül a nyugati keresztényt - azaz a katolikust. Pedig volt esély a görögkatolikusra is. Bizáncot viszont jól ismerte - lehet, hogy ez szólt ellenük?
@Gábris szomszéd:

Nekünk?

Mire fel ez a királyi többes?

Itt egyedül vagy az eszméiddel. Max. hívhatod Imolát és a trollhadsereget erősítésnek.
@Gábris szomszéd:
Nem vagyunk "hülyék", amiért holtbiztosak vagyunk abban, hogy a Betyársereg nem halad jó úton. Mivel nem "mindenben" vagyunk holtbiztosak - de ebben igen.
Graham sem volt hülye, amikor a meghatározást "holtbiztosan" az abban foglaltakról - leírta.
@Gábris szomszéd:
Hogy idézzem Eszter jött olvtársat:
"A tegnapi évforduló kapcsán el kellene gondolkodni, hová vezet, ha fanatizált félkatonai szervezetek akarják biztosítani a közrendet."
Meg a Betyársereg is elménckedhetne az SA sorsán.
Hosszú kések nálunk is vannak!
sikerült eldönteni, hogy melyiktek van lentebb a segglyuka?
Most, vasárnap (mise előtt, vagy után) nagyon lélekemelő, ahogy a tisztelet és a szeretet sugárzik - a kiemelkedő igényességgel megformált - már-már a legnagyobb íróink munkásságára hajazó soraitokból.
Igen nagy erőfeszítésembe került, hogy a kommentek által generált meghatottságom miatt e véleményemet kifejezésre juttassam és a megindult könnyeimet visszatartsam.
@Kijelölt Önkéntes: jó keresztények, tisztes polgárok nyomán haladnak.
@Gábris szomszéd:
Orbán meg pont pont olyat álmodott, amilyen sikeredett:
kettosmerce.blog.hu/2015/05/09/25_eve_orban_viktor_ott_akart_lenni_az_orszag_nem_ahol_most_van

"És talán nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, huszonöt vagy tíz éve senki se tűzte ki célul az országnak a kivándorló magyarok sokaságát, a gyűlölet és hazugások uralta magyar közbeszédet, a szabadság helyére belépő lokális kiskirályok ezreit, akik szakmánként, településenként, hivatalonként lopják és lopják a szabadság levegőjét. Nem tűzte ki senki célul az élhetetlenné váló vidéket, a négymillió szegénységben élő embert, a gyerekéhezést. A vállakozásokat terhelő brutális adókat, a lecsúszó középosztályt, az ápolók, a szociális munkások és még sok szakma nyolcvnezres átlagos nettó bérét, a munkavállalók jogainak megszüntetését, 48 ezerért dolgozó közmunkások százezreit, vagy azt, hogy a munka még ebben a feudális és értelmetlen rendszerben is van, akinek csak álom."
@Gábris szomszéd:

"_Nyugi úgyis csak én leszek ebben is a "hibás", azok nem akik elkezdték a gyalázásomat ma reggel is. :)_"

Ez a népszerűség externáliája. Ezért jössz ide. A népszerűséghez a hozzáadott értéked magad generálod. Viseld. Ne nyavalyogj mint a fürdős kurva, aki méltatlankodik, hogy keresethez juttatták a kuncsaftjai csak az ellenszolgáltatást igénybe vették.
@Penivaldes:

nem hiszem, hogy erről lenne szó
@Gábris szomszéd:

Elolvastam 2x is.
Vagy TI és vagyunk mi, akik nem értünk veled egyet.
@Eszter jött: szerinted nem, szerintem meg kezd erről szólni.
ez a ti meg mi, továbbiakban timi meg elég egyéniségromboló. eddig azt hittem, gondoltam, hogy itt egyéniségek vannak..
@jaegtoer: elnézést az off-topic szerelmi vallomásért, de én a humorodért járok ide :)
@kokuszpok: még, jó, hogy...)
hogy nézne ki már ha a csirkefarhátért járnál ide..
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:

"_@parti_giano:
Gebedj meg! Tisztelettel... :D_"

Látod, milyen vagy?
Most elment meggebedni.

Vond vissza!
@Penivaldes: miért, van az is itt így vasárnap? :)))))
@kokuszpok:

Köszönöm, nagyon megtisztelő, de ez a humor nem élne, ha a blogtársak nem generálnák, éltetnék, és riposztoznának.
Tehát a nevükben is köszönöm:)
@kekex: majd szépen leírják a "terms and conditions" résznél, h kire mi vonatkozik
@Penivaldes: ha ezt előbb tudom, nem pizzát rendelek a szülinapomra :) nahh, majd legközelebb, remélem, van házhozszállítás is :)
@jaegtoer: ó, nincs szükség szerénységre; szépen süt a nap, fújdogál a szél, gyönyörű az idő, nekem meg túl sok oxigént kapott az agyam, úgyh kitört belőlem ez a vallomás :) tessék szépen vinni a 100%-ot :)
@Eszter jött: "Írja az osztrák-magyar monarchiáról, hogy minden háborújukat megnyerték,kivéve a legfontosabbakat."

Németország hány háborút nyert Königratz óta? Egyet sem, mégsem vesztes nép.

Mernek kicsik lenni, ez a titkuk! Föladták a világuralomra törő német birodalmi terveket, és élnek, mint Marci Hevesen.
@Gábris szomszéd:

Mondok valamit Gábriel.

Azt figyeltem meg, hogy a Jobbik előretörésével exponenciálisan növekszik az arroganciád. És ez igaz egynémely más jobbikosra is. Idő kérdése csak, mikor kezdenek el tömegesen éppúgy pöffeszkedni, mint a mostani Főnök és tettestársai.
Csak még nincsenek helyzetben.

És ne gyere szakmaisággal sem. Amikor a gazdasági programjukban rámutattam a számszaki hibákra, sebesen eltüntél a színről, aztán másnap előálltál egy lejárt cukisággal.

Úgyhogy vindikálhatod magadnak a jogot, hogy elküldesz az általad kedvelt picsába, ezt ráadásul nem is viszonozhatom, hiszen legfeljebb azt válaszolhatom, látogasd meg a génjeit neked átadó begombázott kecskét. De ez nem baj, neked még ebben is örömed telhet.
A többiek nevében nem nyilatkozok.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: nekem nem úgy tünnek, hogxy mernek kicsik lenni, csak nem tévesztik össze a pöffeszkedést a nagysággal. na ezt kéne még sokaknak gyakorolni..
@Gábris szomszéd:

"_Ja de ti se rinyáljatok akkor, ha el lesztek küldve a picsába. :)_"

Ehhez még annyit: van abban valami kendőzetlen igazság és baljós előjel ahogy te az ekvivalenciát értelmezed.

Mert lehet, hogy növekszik a szavazóbázis, és a várható szavazatok száma, és erre alapozod a külön küszöbös ekvivalenciádat, azaz te úgy érzed a választók nevében akár folytatólagosan az asztal közepére szarhatsz, mert nőnek a tömegek, de onnan a Központból mire tudnak jutni az ország állapotával, és mire a saját választóikkal? Hm? Mert egy idő után az asztalra szarás kevésnek bizonyul. Csak mondom.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: nem szeretnék vitatkozni, de azért ajánld pl. Piech-nek, esetleg Merkelnek ezt a "merjetek kicsik lenni" falmelléki dumát...

illetve megszemlélném a gazdasági rangsort is, igaz nem dobogós ("csak" a 4.) ez a 100 milliós (nyelvi szempontból) csoport.
@KÁTÉó53éúétr6: "sokkal inkább érdekelne a magyarok KRITIKUS véleménye önmagukról,"

La Fontaine mesék

jobboldal: A fölfuvalkodott béka

szoclib oldal: A molnár meg a fia

mek.oszk.hu/10200/10234/10234.pdf
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Szerintem a németek nem gondolkodnak azon, hogy kicsik, vagy nagyok.
Titkuk abban van, hogy feldolgozták a történelmi hibáikat.
Nem a német nemzet tört világuralomra, hanem egy diktátor, őrült eszméivel.
@Gábris szomszéd:

"_Nézd jég. Kívánom, hogy az én "arroganciám" legyen a legnagyobb problémád az életben.:)_"

Te az arroganciáddal együtt semmilyen problémaként nem fordulhatsz elő az életemben.
Még szógyakorlatra is satnya vagy.

De az mégis elég beszédes, hogy a 'téged megillető tiszteletkörön' felül mondottakat/írtakat agymenésnek és szóra sem érdemes skatulyába tolod.
Ez engem nem sért, nem bánt, mert csak megerősít abban, amit tartók rólad, a propagandádról és a Jobbikról.

Tehát mégegyszer, a lényeg ez volt:
"
Mondok valamit Gábriel.

Azt figyeltem meg, hogy a Jobbik előretörésével exponenciálisan növekszik az arroganciád. És ez igaz egynémely más jobbikosra is. Idő kérdése csak, mikor kezdenek el tömegesen éppúgy pöffeszkedni, mint a mostani Főnök és tettestársai.
Csak még nincsenek helyzetben.

És ne gyere szakmaisággal sem. Amikor a gazdasági programjukban rámutattam a számszaki hibákra, sebesen eltüntél a színről, aztán másnap előálltál egy lejárt cukisággal."

+ a 12:43:15-ös.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Látod, ez a megosztottság a legnagyobb hiba. Nincs jobboldali és szoclib magyarság.
@Eszter jött: "Nem a német nemzet tört világuralomra, hanem egy diktátor, őrült eszméivel."

Én úgy emlékszem történelmi tanulmányaimból, hogy Vilmos császárék is nehezen viselték, hogy az angoloké a fél világ.
@nincs_itt: Mikor a központi hatalmak nyerésre álltak, akkor azt tervezték, hogy megtartják Belgiumot és fél Afrikát.

Ehhez képest Merkelék (területileg) egy szerény és szelíd állam.
@Eszter jött: Szerintem a HIBÁK állandó keresése mazochista dolog.

Vannak történelmi szükségszerűségek, azokat el kell fogadni. Ki tehet arról, hogy Magyarország Árpádtól Mátyás királyig tartó siker-korszaka lezárult? Szerintem senki, egyszerűen ezt dobta a gép.

A németek semmivel nem voltak rosszabbak vagy bűnösebbek, mint az angolok. Mégis ez utóbbiaknak jött össze a világbirodalom. Ezek oylan dolgok, amikbe bele kell törődni.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: huhh, azért nem ez volt valami elegáns hátraarc...
@jaegtoer:

és az télleg jó magának, ha tetőtől talpig összeszarozza magát?
@poszt:

nincs mit már osztogatni a "hűségért", a torat cca 93 ezer km2, 25-28 éve a nagyja fel lett szeletelve.
ami maradt, azóta szeletelgeti, mára csak az újra felosztás maradt. Ami erőszak és áldozatok nélkül nem fog menni.
@hacsaturján:

Te ne legyél ilyen finnyás. Ahol szar van, és az ember megfordul, ott óhatatlanul szaros lesz.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

"_Én úgy emlékszem történelmi tanulmányaimból, hogy Vilmos császárék is nehezen viselték, hogy az angoloké a fél világ._"

Nem egészen ennyire egyszerű a helyzet.

A német ipar fejlődéséhez elengedhetetlenül szükséges volt a kőolaj.

Törökország/Irak történelmének kronológiájából:

1899 Németország koncessziót kap Törökországtól a Konia-Bagdad-Baszra vasútvonal építésére.

1904 A Német Petróleum Rt. koncessziót kap Törökországtól a kőolaj feltárására Moszulban.

1912. A Deutsche Bank 25%-os részesedést biztosíthat magának a mezopotámiai olajból.

1914. Németország kénytelen elismerni a brit érdekeket az Arab-öbölben és lemondani a Baszra-Kuvait vasútvonal megépítéséről. Brit-indiai csapatok megszállják Baszrat.

1917. A brit hadsereg megszállja Bagdadot, a város 1920-ig katonai igazgatás alatt áll

1918. A brit csapatok a mudroszi megállapodás megszegésével bevonulnak a moszuli olajmezőkre.

1926 Brit-török-iraki szerződés Moszulról.

1927 Megindul az olajkitermelés, a b-t-i szerződés biztosítja az angol uralmat.

Gondolom nem szükséges külön komment.
@Gábris szomszéd:

"Nyugi a jó Isten még nálad is jobb emberismerő.:)"

Ez a gyöngyszem majdnem elkerülte a figyelmem.

Lehet, de miután senki nem ismeri a véleményét, nem lehet vitatni.
Felkent képviselői alapján azt kell gondolnom, már egyre többet téved.
@hacsaturján:

"_és az télleg jó magának, ha tetőtől talpig összeszarozza magát? _"

Nem jó, nyáron se, de időnként takarítani kell, az meg azzal jár.

Láthatta, Mester, hogy már a kilincs is olyan.
@Orica Középföldi:
engettessék meg nekem, hogy igenis finnyás legyek!
@jaegtoer:
mijjen az ojjan takarítás mán, hogy a szart fölkennyük a plafonra?

ez meg részeredmény:orulunkvincent.blog.hu/2015/05/09/tabuk_nelkul_137#comments
@Gábris szomszéd: Orbán meg megtanulhatná végre, hogy ne ártsa magát a nagyok dolgába! :)
@jaegtoer: Itt és most a területi követelésekről beszélünk.

Vilmosék ha még várnak egy-két évet, megérték volna, hogy az angolok sorban elveszítik a brit korona összes gyémántját.
@Gábris szomszéd: Semmi sem tart örökké.

De ettől még nem utálom a jelenlegi nagyhatalmat, mint a sz.rt, ahogy nincsenek előítéleteim a következővel szemben sem. Bolondság ebből érzelmi kérdést csinálni.
@Eszter jött: "Nincs jobboldali és szoclib magyarság."

Na, ebben igazad van! Csak hülyébb van meg még hülyébb!

Én Orbán aljasságánál csak egy dolgot utálok jobban, azt, mikor a pesti értelmiség leparasztozza Orbánt.

Ha nem tiltottak volna ki a Vincentről (bár már feloldották a tiltást), akkor megírnám nekik, hogy igön csúnya dolog valakit azért kinevetni, mert a Horthy-korszakban nem tanult meg késsel-villával enni!
@hacsaturján:

Azannya! Észre se vettem! De! Gyurcsány a hibás, vagy rosszul nyomták a kottát!
@Gábris szomszéd: Azért féllábon ne állj addig, amíg az USA elismeri, hogy kárpótolni kéne az indiánokat!

Az addig eltelő időt pedig nem az iszlám propaganda benyalásával kéne tölteni!

Wilson pontjairól kiderült, hogy egy nagy átverés az egész. A versailles-i békerendszer és a "nemzetek önrendelkezése" gyártott 50 millió hullát, ezen belül 6 millió zsidó.

Annyira sz.r volt az Osztrák-Magyar Monarchia, hogy most azt másolja az EU. Kiderült, hogy nem is oylan rossz dolog, ha a népek valamiféle föderációba tömörülnek.

Csak ifjabb Habsburg ne jöjjön vissza, mert nem hiányzik ő senkinek Schmitt Mariskán kívül!
@Eszter jött: Prágám!09.20:38
20:46
20:50!!!:)
@Penivaldes: A legújabb történetírás szerint a cári Oroszország is majdnem akkora hibás az I.vh. kitöréséért, mint a németek.

Miklós cár se dédelgetett kisebb terveket a Nagy Pánszláv Birodalomnál, ami a Balkántól Szibériáig tartott volna.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Az előző hsz-edhez. Én a II. vh-ra gondoltam, bocs ha nem volta egyértelmű.

A történelmi hibákból tanulni kellene. Legalább is a közelmúlt hibáiból.
Például a magyaroknak, itt lenne az ideje felébredni a közel 100 éves trianoni álomból.
Ahogy a többi nemzetnek sikerült a traumák feldolgozása, nekünk is esélyünk lehetne rá.

Mindaddig egy téves felfogás öröklődik tovább. Látható, miként válik a napi politikai játszmák manipulációs eszközévé.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Én nem tartozom a pesti értelmiség körébe, mégis élek időnként ezzel a hasonlattal.
Orbán V. Magyarország miniszterelnöke. Ehhez méltóan kellene viselkednie. Ismerni a protokoll szabályait. Mit lehet, mit nem.
Pl. kézcsók, szotyolázás, zsebre dugott kéz.

Ha nem tartja be a protokoll szabályait, ne csodálkozzon, ha bugris parasztnak nézik. Többek között én is.
@ornagy50:

Kösz a vidám reggelt!
Tegnap már nem tudtam írni. Ha gépem lemerül,csak kikapcsolt állapotban tölthető fel.:(
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Voltak ám a monarchiának is sötét foltjai. Pl. az elhibázott nemzetiségi politika, ami aztán tudjuk mihez vezetett.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: a legújabb történetírás szerint a cári oroszország nem volt annyira setét mint shogyan azt az 45-89 közötti kurzus oktatta
@Gábris szomszéd: ha kissé megkésve is: nyissátok ki a "jogos önvédelem" és a "méltányolható felindulás" cimkéjű pandora szelencéket, bátran, azt majd csak lestek... (amennyiben esetleg ezt nem tudod dekódolni, arra az esetre "a kurva anyád"-toposzt véld válasznak... )
"Wadöfakk"!

'Miva, 'énottsemvoltammeg különben is elejétől kezdve elleneztem:)) Jönnek a 'újpartizánok,tömeg és lökdösődés a damaszkuszi úton:))

'Apukezdődik!

'sajt'söri:) bekészítve "in'dúlamandula:)

kommentek:))

444.hu/2015/05/09/ujabb-szavazot-vesztett-a-fidesz-koko-szakitott-orbannal/

444.hu/2015/05/10/koko-szerint-tobb-mint-kritikan-aluli-az-altala-egyebkent-tamogatott-kormany-nehany-intezkedese/
@gazoló: én is bírom, mikor a nyilasokból partizánok lesznek a vége felé:)
valaki mondta anno, hogy ha ennyi partizán lett volna a háború alatt, mint amennyi utána volt, ako a nácikat simán kibasztuk volna innen:))

ja és kokó, ahogy elvesztette az utolsó meccsét. echte fityeszes!:))
@taga20: DDD

www.youtube.com/watch?v=8r15l_OjmEQ

Remélem a 'fidessnek ís így lesz vége az 'arcoskodások után:))

Most v'színűleg az első 'megrendítőerejűnél tartunk,de az arcuk még mindig 'orjási:(
@gazoló:

",tömeg és lökdösődés a damaszkuszi úton:))"

Ne igyál előre a medve bőrére:) Egyrészt, ez még kicsit arrébb van, másrészt koko elég takonygerincűt nyilatkozott.
@gazoló: nagyon ott vagy, pont erre gondoltam:)
szerintem már a dőlés időszaka van.

ezé menekülnek a kokó féle alakok.

ettől függetlenül, amit kokó csinált, amíg sportoló volt, azelőtt leveszem a kalapom. minden meccsét néztem, mindig drukkoltam neki.

csak a kerekség végett mondom:))
@dr. Dorothy, a Vörös Cipellős, Katgimis DOMINA:

nem annyira rózsás a helyzet. most ki kell kapcsolnom legalább 1 órára hogy aztán fél órát netezhessek.
ez így lesz egész este. nem marad más szórakozásom, csak a német tv és a felülések.:(
@Gábris szomszéd: ártu, azért nem reflektáltam, amit írtál, me ismerem magam és a bús picsába foglak elküldeni.
bakker, ha beszólsz, ako ne nyomj szmájlit!

a rühes bandád, arra büszkék, hogy beleköpnek a cipőkbe.
ezeknek az embereknek az ősei, talán az enyémek is, magyar embereket bebaszták vagonba, függetlenül attól, hogy gyerek, vagy nő, vagy terhes, vagy beteg, vagy öreg.
a vagyonukat elkobozták, még az aranyfogukat is kiverték.

na ez a nagy magyar lélek.

ami pedig az szovjetrohadékokról írtam, az ül.
soha nem mentem el a köztemetőbe, és nem vizeltem le aszt a sírt, ahol az volt írva, hogy 56 ellenforradalom.

bazd meg az istened, ha ilyen szart tudott csak gyúrni a porból, mint te!
@Gábris szomszéd: MENY AZ ANYÁDBA, NÁCIGYEREK!

remélem eszt érted, ahogy a szmájlit is?
@taga20:
Te is fogd vissza már magad... Hülyegyerek gábriska megint repült, mocsok unalmas, hogy ez a tahó idejön és szétqrja a blogot az oroszok seggéből kibújva, vagy állandóan azok a zsidók... értem én, de leszarom!
Vissza lehet venni!
Remélem nem régóta nyomatja.
Boli, az isten áldjon meg. így úgy néz ki, mintha magamat anyáznám:)))
@Gábris szomszéd:

Mi van gané, visszakaptad a médiafelületet és gondolod máris jöhet a reklám link?
És még képes voltál reggel szádra venni Bolit.
Ritka egy tetű vagy te.
@Boli – Ch.T. is, meg hát!: "Te is fogd vissza már magad."
ménem a végére raktad eszt? ez nagyjából úgy néz ki, mintha kompenzálni akarnál.

szerinted én olyan vagyok, mint ártu, csak pepitában?
sok vizet láttál mostanában, azé vagy ilyen hülye:)))
@jaegtoer:
Amikor pont beesek akkor nyomja? Ez tök hülye... :D
A meló előnye, pont 2 monitor fut előtted.
Latom ekson van, csak lehullott megent az egyszeri putyinista szeljobbernek a szmajlis orcaja.
@Bukott liberális demokrata: FASZKALAP, zavar a fos?
ako mennyé a fityeszesekhez reklamálni!
@Bukott liberális demokrata:
Valami érv, miért is nincs Fabnak igaza?
Fostalicska vagy ecceri...
@Boli – Ch.T. is, meg hát!: haver, kimarattál egy kérdésnél!
hamá izmozunk.
@taga20:
Most akkor dobjak újra?
Wasser van, szerencsére a csapat is lelkes, próbálunk sokat evickélni. Tegnap, ma is meló, még nem végeztem.
@taga20: DDD

Lételemük ez a közeg,nem is láthatnak tovább seggerdőben!!
@Boli – Ch.T. is, meg hát!: lájk haver, te vagy a példaképem:)
ez nem vicc:))))

de neked jól esik néha belém rúgni? nem zavar, de.
Igaza van a bukottnak. Vészterhes időket élünk. Ilyenkor mindenkinek kötelessége a pártvezetést és a kormányt dicsőíteni, és a kibeszélőkről csak mint a halálbüntetés reményünk szerinti elszenvedőiről beszélni. Hogy lehet ilyen végóráján Nemzeti Reményünk darazsakkal vívott palloscsatájának múlt és jelen vonatkozásában hazugságokat leleplezni?! Hát ezt tanultátok az Óvodában? Szégyen
@Bukott liberális demokrata:

Mi a 'fac van 'biboldó nem elégít ki a 'mélymagyar az 'akoltévéitekben,hogy ide evett a fene?
Ócska lehet 'politikai termékeket az aktuális politikai fa@@opó kényekedve szerint csócsálgatni:)
@gazoló: mér jó valakinek jobbágynak lenni?
miért jó valakinek kétmisitkeresni perhó/közpénz?

miért vannak görények a világban?:)))
@taga20: A Svejk azt mondja, hogy ha mindenki jót akarna a másiknak, már rég agyonverték volna egymást az emberek.
@dr. Dorothy, a Vörös Cipellős, Katgimis DOMINA:

Elhiszem.
Jobb szeretem ezt a kis vöröset használni netezéshez /netbook/. Hűségesen szolgál már 6 éve. Ha hazaérek keresek egy jó szakit, aki újjávarázsolja.
@Eszter jött: az a baj, h lehet, h már jobban megérné más...., szegény így halódó félben van :(
@miva?: svejk jó arc, csak nem tud magyarul:)
@dr. Dorothy, a Vörös Cipellős, Katgimis DOMINA:

Ne temesd!
Szeretem. ))))
Biztos van orvosság a bajára.
@Orica Középföldi: az értelmezés vonatkozásában?... vagy a toposszal kapcsolatosan?:-)... (ja, éppen most beszélgettem a barátommal, azt ő szerinte is túl magasra helyezem a mércét... )
@taga20: én???? :D Nadekérlekalásanaztsemtudomhogymirőlbeszélsz
@dr. Dorothy, a Vörös Cipellős, Katgimis DOMINA: ha te mondod kérlekalássan drágapunci:)
elhiszem:)))
@taga20: "miért vannak görények a világban?:)))"

Azért, hogy nemzeti tojásuk legyen.:D

index.hu/mindekozben/poszt/2015/05/10/nemzeti_tojas/
@taga20: köszönöm, ez megjegyzem, h elhiszel nekem mindent :)
@látjátok feleim szümtükkel:

Jesszus! Ezeknek már semmi sem szent?? !!!
Mi következik? A nemzeti WC papír?
@Orica Középföldi:
"Lehet, de miután senki nem ismeri a véleményét, nem lehet vitatni.
Felkent képviselői alapján azt kell gondolnom, már egyre többet téved."

Ez annyira... hogy Semjénék meg sem értik:)))
A hónap mondata.
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:
De ha evezel, akkor mivel kezeled a klavit?
@Knósszosz:

)))))))))))))))))))

Rossz vagy!
@Eszter jött:

Képzeld el honatyáinkat piros-fehér-zöld nemzeti tojásokkal...

Persze a gubanc akkor fog beállni, amikor a nemzeti tojásból nem akar nemzeti csikó kikelni.:D
@Eszter jött:
Én?
Csak az őszinte féltő kollegalitás tört elő belőlem. Melózni hétvégén is, Evezni, Halásziban teljesíteni, admin feladatokat ellátni... háát, 40 fölött lassítani kellene kissé, mert megbosszulja magát a tempó. Rendesen inni már ideje sem lehet, őszintén aggódom...
@Knósszosz:
Kis genyó... Vmikor jövő héten BP. Hová kéred a Linuxos gépedet? Dobj egy priv.t.
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:
Tényleg, aztaq... Ez a te esetedben otromba figyelmetlenség részemről, sorry&mea culpa!:))
A labanc medikák, mi?:)))
@Eszter jött: Már látom a holdat Téged viszont
nem.Akkor lehet,hogy Te sokkal messzebb laksz?DD
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:
:))) Hááá, kösz!!!
Majd tolom, kérdés mikor gyüssz, mert sűrű mozgásos leszek. Márianosztra (na nem hosszabb időre:)), meg lesz Jászberény is és... na, holnap már tudni fogom.
De kösz előre is!:))
@Eszter jött: "1945. május 8-a a náci Németország feletti győzelem napja. Akkor is, ha Magyarország a vesztes oldalon állt,..."

Na ez már igazság marad, ha nem tetszik akkor is. De árulja már el valaki, hogy egy vesztesnek miért is kéne ünnepelnie a veresége napját?
A mai kurzus a vesztesek utódjának festi magát, és a társadalom többségére is hasonlóan nagy ívben szarik, mint példaképeik tették. Pedig a többségnek a nácik fölött aratott győzelem napján túl felszabadulás a feudális elnyomás alól. Is.

Az már más kérdés, hogy a polgári kibontakozás külső okból elmaradt.
@Eszter jött: "A történelmi hibákból tanulni kellene. ...Például a magyaroknak,"

Ez csak Magyarországról néz ki úgy, hogy mi vagyunk mindenben a hibásak. A magyar szoclib elit úgy viszonyul a történelmi kérdésekhez, mintha megállt volna az idő.

A Harry Potter ötödik részének angol nyelvű borítóján az a helyszín látható, ahol a történet egyik kulcsjelenete látható. A Mágikus Testvériség Kútja, amin a manó, a kobold és a kentaur áhítattal nézik a varázslót meg a boszorkányt. Dumbledore ezt használja fedezéknek, mikor Tudjukki megtámadja Harryt. A Minisztérium szétbombázott előcsarnokában ezután Dumbledore megállapítja, hogy most szétromboltak valamit, ami hazugságra épült.

Valami oylasmi szöveget mondat vele az írónő, hogy "lenéztünk, és elnyomtunk megannyi varázslényt". Nehéz nem egyből a Brit Birodalomra gondolni.
@látjátok feleim szümtükkel: Kit nevezünk polgárnak?

Aki csipketerítővel borítja a zongorát, és két porcelánkutya közé Jókai Összest tesz a vitrinbe?
@Eszter jött: "tanítványaink megkérdezik déd- és nagyszüleiket, hogy az ő családjukat miként érintette a háború, s annak befejezése,"

Legtöbben a zsidók iránti utálattal voltak elfoglalva, a végén meg valószínűleg menekültek az oroszok elől.

Kár ezt forszírozni az iskolában, mert én biztos nem vallanám be, hogy nagymamámék az Egy rabbi, két rabbi, megdöglött a főrabbi c. "slágerre" táncoltak a búcsúban. Egyest ad a tanár, vagy mégis, hogyan vannak erre felkészítve a tanerők, hogy mit kell ilyen esetben mondani?
@ornagy50:

Közel vagyok, a swechati reptértől 2 km-re. Gondolom, te tudod a pontos távolságot.
@látjátok feleim szümtükkel:

A Bundestagban megemlékeztek a II. v.h befejezéséről.
Nem a vereségüket ünnepelték, hanem a háború befejezését. Emlékeztek a sok millió áldozatra.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Tévedsz.

Meg kell kérdezni azokat, akik átélték a háborút. Ők tudnak hitelesen beszámolni a történtekről.

Legtöbben a túléléssel voltak elfoglalva. Iszonyú idők voltak.
A búcsús "poénod" gusztustalan.
@Eszter jött: Te nagyon aljas vagy beteg vagy, ha poénkodással gyanúsítasz engem ebben a témában! (Poénkodást amúgy meg szmájlival jelzik a kommentelők.)

Hiába kérdezi meg a diák a nagyapját, ha a suliban a hozzád hasonló "empatikusok" lenácizzák, mert pl. csendőr volt vagy kiigényelte magának a zsidó vagyont.

Miylen túlélésről beszélsz, te fogalmatlan? A zsidókat kivéve, akik nem dolgozhattak 1938-tól kezdve, a többieknek más problémája nem volt, "csak" a kenyér meg húsjegy. Nem volt munkanélküliség, mert az ország gőzerővel termelt a német hadigépezetnek, alumíniumot, gabonát stb. Más kérdés, hogy a németek elfelejtettek fizetni.

Nem volt teljes mozgósítás, a front meg három hónap alatt végigvonult az országon. Az utolsó egy év volt a szörnyűség, pont azért ébredtek oylan későn a magyarok.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Nekem másként mesélték a szüleim, nagyszüleim.
Falun laktak.
A férfiak nagy része a fronton volt. az asszonyok és a tizenéves gyerekek művelték a földeket. Szántottak, vetettek, arattak.
Az üzletekből eltűnt a cukor. Marharépából melaszt főztek, azzal édesítettek mindent.
Amikor a búza elfogyott, árpából sütöttek kenyeret. Anyukám azt mondta /37-ben született/, hogy a durvára őrölt árpából sütött kenyér csikarta a torkát.
A front, igaz, 3 hónap alatt átvonult.
De előtte magyar katonák állomásoztak a falvakban, akik ugyanúgy elkobozták a jószágaikat.

Nagy volt a szegénység. Éheztek.
@Eszter jött: A férfiaknak inkább kis része volt a fronton, pl. a második hadsereg 250 ezer katonából állt, és úgy emlékszem, nem is volt más hadseregcsoport a szovjet fronton.

A hátországban igaz, hogy sokan jegyre kapták az élelmiszert, de igazi éhezés úgy tudom, az utolsó évben volt a háború miatt.

Aki meg szegény volt amúgy is, az nem a háború miatt volt az, hanem mert a Horthy-Magyarország egy közepesen fejlett agrár-ipari ország volt, súlyos gazdasági és társadalmi válsággal.
@Eszter jött:

Majdnem kihagytam.

A magyar katonák után jöttek a németek. Aztán az oroszok.
Szóval kijutott a civil lakosságnak. A katonákat a családoknál szállásolták el. Csak azon múlt az életük, mennyire emberségesek voltak a tisztek.
Szóval csak mese, hogy a civil lakosságnak más dolga nem volt, mint a húsjegyet beszerezni.
Jelzem, vidéken nem volt húsjegy meg kenyérjegy.
Lisztet kaptak. Dohos lisztet.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Mozgósítás volt. A hadköteles embereket ha nem is vitték ki a frontra, de munkára fogták a tisztek. A parancs megtagadásáért pedig minimum kikötés járt, ha nem főbe lövés.
@Eszter jött: Azért aki háborúba lép, ne csodálkozzon már azon, ha visszalőnek!

Leningrádban kutyát ettek az emberek, meg talán egymást is, mikor a németek körülzárták a várost. Japánban egy óra alatt kétszázezer embert ütöttek agyon az atombombával az amcsik.

Mi ehhez képest a dohos liszt, vagy a háromhónapos front (persze ne történjen meg soha többé)? A magyar zsidó gyerekeknek és öregeknek még ennyi esélyük sem volt az életbenmaradásra, ha vidékiek voltak.
@Eszter jött: A németeknél a végén még a tizennégy éves gyerekeket is behívták.

Minden emberi életért kár, de a magyar hadsereg vesztesége sokkal nagyobb volt az első világháborúban (500 ezer), mint a másodikban (200 ezer, nem tudom pontosan).

A 2. magyar hadsereget se meghalni küldték ki a Don-kanyarhoz. Hanem mert Horthyék meg voltak győződve, hogy Hitler elfoglalja Moszkvát egy nyár alatt, és féltek, hogy kimaradnak az osztozkodásból.

tenyleg.com/index.php?action=recordView&type=places&category_id=3821&id=874024
@Eszter jött: Kertész Ákos ezt írja Trianonról:

"A trianoni békeszerződés nem Magyarországot osztotta föl, hanem a Monarchiát. A határokat etnikai alapon húzták meg, hogy egy multinacionális föderáció helyett a Habsburg Monarchia helyén több szuverén nemzetállam alakuljon, ami – gondolták a győztes hatalmak –, kevesebb konfliktussal jár majd. Hogy ez jó ötlet volt-e, azon lehet vitatkozni. Azon is, hogy a határokat Magyarország részére kedvezőbben is meghúzhatták volna."

nepszava.com/2015/04/velemeny/kertesz-akos-a-bukas-anatomiaja.html
@Penivaldes: Függetlenül attól, hogy a muzsikok a cárok vagy a bolsik alatt hogyan éltek, szerintem ezesetben az Orosz Birodalom imperialista politikájára utalnak a történészek.

Wikipédia, I. vh., Keleti Front:

"A pánszlávizmus eszméje, az a cél, hogy minden szláv népet egyesítsenek, kényszerűen konfliktusba sodorta a cári birodalmat az Osztrák–Magyar Monarchiával és ennek német szövetségesével.
Emellett arra is törekedtek, hogy szabad útjuk legyen a Földközi-tengerhez, és állandóan jégmentes kikötőt akartak szerezni a Balti-tengernél. Az elképzelésük az volt, hogy az orosz felségterületre benyúló Kelet-Poroszországot és Nyugat-Poroszország egy részét annektálják. A Földközi-tengerhez vezető úthoz el kellett foglalni a Boszporusz feletti magaslatokat. Emiatt az orosz kormány természetesen feszült viszonyba került Törökországgal, amelynek létezését ez a lépés fenyegette."
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Magyarország az I. világháborúban 3.800.000 fő katonával vett részt, ebből

Meghalt.........661.000 fő
Megsebesült.....743.000 fő
Fogságba esett..734.000 fő

Magyarország II. világháborús veszteségeiről itt olvashatsz bővebben:

www.rev.hu/sulinet45/szerviz/szakirod/stark.htm

és itt:

mek.oszk.hu/02100/02185/html/74.html

Az utóbbi link egyben cáfolja a II. világháború magyar veszteségeinek bagatellizálására tett kísérletedet.

Személyes megjegyzés a fentebbi éjjeli 'vitádhoz' az, hogy figyelemre méltó, ahogy a te családod környezetében folyó táncmulatságos 'intermezzót' kivetíted Eszter családjára majdhogynem rajta számon kérve azt, mi volt akkoriban szokás a te családod környezetében.
Megálltam volna szó nélkül, ha mindezek tetejében még nem aljasozod és fogalmatlanozod Esztert, akinek a családja nyilván másként élte meg a háborút, mint a te családod jóval vehemensebb, az említett táncmulatságnak is teret adó környezete.

A minap szóvá tetted 'népszerűséged' sajátos alakulását itt a blogon Imola távollétének viszonylatában, ezért további megjegyzésem az, saját szavaidat idézve, hogy: "Azért aki háborúba lép, ne csodálkozzon már azon, ha visszalőnek!"

Ezt a vitát, beszélgetést lefolytathattad volna úgy is, hogy Esztert nem pocskondiázod.

Az említett 'kuplé' nekem is új volt, feltehetően azért, mert a görcsösen nagyvonalú általánosításod ellenére az én családom környezetében nem volt ismert, sem népszerű sem búcsúban, sem egyébként.
Végül jó reggelt, jó egészséget kívánok neked, különös tekintettel a májadra.

Ha már hiányoltad: -Nesze egy kis szmájli :) :) :)
@jaegtoer: "Az említett 'kuplé' nekem is új volt, feltehetően azért, mert a görcsösen nagyvonalú általánosításod ellenére az én családom környezetében nem volt ismert, sem népszerű sem búcsúban, sem egyébként."

Jah! Kinek polgári környezet jutott gyermekosztályrészül.:D
Akinek meg az istálló, az mást hallott.

Egyébként meg jó reggelt.
@jaegtoer:

Örömmel látom, hogy a te májad rendben van:)))

Egy hasonlóan működő linkjét megosztom, egyben hódolok magyar nyelv nagyszerűségének:

www.facebook.com/photo.php?fbid=10153271060069556&set=a.428863729555.199722.687179555&type=1&theater
@Orica Középföldi:

1)Kétségtelen, a májam jótékony hatással van az epetermelésemre.

2)Meri-e még valaki mondani, hogy a magyar nyelv nem naprakész az újszerű dolgok, jelenségek kifejezésére?:)
@Sir Bates dö Hól:

"azt ő szerinte is túl magasra helyezem a mércét..)"

Ha már ketten mondjuk, akkor nyilván ketten tévedünk:))

Persze, hogy az értelmezés. Gondolom a két fogalom jogilag pontosan definiált, ami nem feltétlen esik egybe a vonulók jogértelmezésével.
Ehhez ugyan ez a cím társulhatna: abcúg, ti parasztok.

www.kiskegyed.hu/kikapcsolodas/showbiznisz/got-talent-fricska-siker-135645

"A kormányfő azt szeretné, ha Rogán Antal a jövőben miniszterelnöki politikai kabinetfőnök lenne. A cél a "nép közeli" kormányzás erősítése, Rogán megkaphatja a hirdetési kassza kulcsát."

Én csak aztat nem értem, hogy ha valaki nem tudja mekkora a saját tulajdona, és ha valakinek magától tágul a háza, akkor az a nép/kisember számára egy követendő példa? Mert pl. mi lenne abból, ha mindenkinek tágulna a lakása? Lassan nem férnénk el az országban a sok táguló lakástól.
@Orica Középföldi: többé-kevésbé azok, ám én inkább a biztosan bekövetkező reakciókra/következményekre hegyezném ki a kommentem...

(hát, ha nem zümmögtök egymilliárdan, akkor akár tévedhettek is:-)... )
@vigyüktúlzásbaadolgokat:
Csak jelzem, hogy azt az időszakot már nagyon sokan /okos írók,történészek/ sokszor elemezték, de abban a biztos tudatban, hogy "nálad az igazság" sem jogosít fel téged, hogy mást aljas betegnek nevezz -- főként akkor, ha kiderül:: az ismereted tudásod hiányos
@Sir Bates dö Hól:

Értem/értettem mire gondolsz, de ahhoz nem elég a holnapig látni.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: pedig ezt kellene tenni, s megnézni, mennyiben változott az unokák, dédunokák mentalitása...

(@jaegtoer: sz'tem csupán nomen est omen, meg a telihold volt az oka a vehemenciának... )
@Sir Bates dö Hól: az adott tudományterületen ez ordító különbség, azonban egy laikus számára könnyen összemosható. annyira finoman hangoltak már ma a tudományterületeken belül a részek is... és akkor nem beszéltünk interdiszciplináris területekről. no, ezért nem nyüzsögnek ma polihisztorok.
@Eszter jött: azért óvatosan bánjunk az oral history-vel is, elég csak arra gondolnunk, hogy egy bűnténynél az adott dolgot hányféleképpen látták a tanúk. no meg az emlékezet ennyi év távlatából.
@Orica Középföldi: sz'al megszavaztál nekik plusz egy nap távlátást:-)...
@vigyüktúlzásbaadolgokat: ez most komoly? magyar történelem vs. ifjúsági fantasy regény? peidl gyula vs. harry potter?
@parti_giano: " no, ezért nem nyüzsögnek ma polihisztorok"

máshol... ellenben itt mennyi van:-)...
Ez is az abcúg egy változata:

index.hu/gazdasag/2015/05/11/energetika/

"Nem gázzal főz és fűt? Nem baj: ezentúl mégis fizet majd a gázért.
Az állam ugyanis átveszi a lakossági gázfogyasztókat a multicégektől, velük együtt pedig lényegében átveszi a cégek évről évre újratermelődő tízmilliárdos veszteségeit is. A lyukakat közpénzből tömködik majd be minden évben, vagyis mostantól együtt fizetjük a rezsicsökkentést."
@Sir Bates dö Hól:

"sz'al megszavaztál nekik plusz egy nap távlátást:-)..."

Az megvan nekik, de csak annak a dilemmának az eldöntésére vonatkozik, hogy milyen cuki állatot simogassanak a következő fotón:)

Görényes hangulatban vagy.
Bárki is elhiszi, hogy egy szociopata sorozatgyilkos -Orbán Viktor- ma reggeltööl kiscserkésszé lép vissza?
@parti_giano:

Nem hiszem, hogy ebben az esetben óvatoskodni kellene.
Szerintem a II. világháború borzalmaira csak egyféleképp lehet emlékezni.
@jaegtoer: Azért egyikőtök se jött elő a könnyes történetekkel, hogy mekkora ellenálló volt a papa a háborúban!

Aki meg nem ismeri a Rabbis "kuplét", az olyan súlyosan tájékozatlan és műveletlen, hogy ne ossza itt nekem az észt!! A Jób lázadása c. filmben is hallható, a búcsús jelenetben. A város vagy falu jegyzője húzatja a nótát a zenekarral, hogy hallja a környék apraja-nagyja, miközben a zsidó kereskedők mézeskalácsot árulnak.

Zenthe Ferenc főszereplésével, és egyből fölvettük a nővéremmel videóra, mikor először leadta a tévé. Egy év alatt vagy tízszer néztük meg, annyira szép és igaz ilm!
@látjátok feleim szümtükkel: Istállóban születni oylannyira nem szégyen, hogy a világ Megváltója sem érezte alacsonynak, hogy ott jöjjön a világra!

Szerintem sokkal nagyobb szégyen, ha valaki selyempaplanok közé születik, ezüstkanállal a szájában, de azért a szegény embereket a zsidó kereskedők ellen hergeli! Mintha a zsidók tehettek volna arról, hogy Magyarországon szegénység és elmaradottság van. És nem a lusta, dologtalan dzsentrik, akik csak ahhoz értettek, hogyan kell beleülni a hivatalba meg kártyázni.
@KÁTÉó53éúétr6: Én végigkövettem, mikor a náci szobrot a kórmány odasz.rta az ország egyik főterére.

Ha odament volna rajtam kívül még százezer ember, akkor puszta kézzel ledöntöttük volna, mint Sztálint a csizmáiról. Nem az én mondandómat kellene itt gusztustalanozni, bár biztos egyszerűbb.
@Sir Bates dö Hól: Szerintem is ezt kellene tenni, de én még nem láttam magyar Holokauszt-túlélőt, amint kiáll, és kezet fog pl. Endre László dédunokáival.

Olyan dokufilm már volt, hogy fölhívták az unokáit telefonon. De Ormos Mária oylan indulatosan beszélt az apjukról a film kritikájában, hogy szerintem hosszú időre elment a kedvük a további önvallomástól.
@parti_giano: Pedig példát vehetnél a világhírű angol írónőről, aki nem szégyenli a népe bűneit bevallani!

Még ahhoz is volt bátorsága, hogy az Angliában meghurcolt melegeknek emléket állítson, azzal hogy a Roxfort jóságos főigazgatóját homoszexuálisnak képzelte el (valamelyik Rowling-riportban jelentette be).

Horthyhoz visszatérve. Egy haszna volt, hogy a vén lovastengerész a németek pincsikutyájaként lapult, mint car a fűben, ti. hogy hogy hosszú évekig viszonylagosan megkímélte a magyar hátországot a háború, és pont ezt akarjuk elvitatni tőle? Járhattunk volna úgy, mint a lengyelek, akik 1939-től 45-ig élhettek napi 500 kalórián háromszoros áron, mint a német megszállók.

Elismerem, van különbség azok között, akik árpakenyéren, és azok között, akik zöldbabfőzeléken meg kukoricaprószán tudtak élni akkoriban. Körülbelül ennyi különbséget látok a magyar lakosság ellátása között, a történelemkönyveket átlapozva, és a családi emlékeket összehasonlítva.

Ha valaki az árpakenyér miatt úgy érzi, hogy ő szenvedett a legszörnyűbben a vháború évei alatt, akkor én nem szólok bele, mindenki döntse el maga. De ez így általánosságban biztos nem mondható el a magyar népről 1944 tavaszáig.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: respect rowlingnak. de nem erről beszéltem.
az meg nem horthy múlott, hogy a harcok csak '44-ben érték el az országot. nem, nem jártunk úgy, mint a lengyelek. és nincs ha.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: elvisz a hév... tekerj egyet és lazíts...
@Orica Középföldi: "Görényes hangulatban vagy."

áh, ma keblemre öleltem a világot...
@Eszter jött: Életem!!!Poénnak szántam de úgy
látom nem jött be.
/látom/./távolság/.:)
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

"_Azért egyikőtök se jött elő a könnyes történetekkel, hogy mekkora ellenálló volt a papa a háborúban!

Aki meg nem ismeri a Rabbis "kuplét", az olyan súlyosan tájékozatlan és műveletlen, hogy ne ossza itt nekem az észt!! A Jób lázadása c. filmben is hallható, a búcsús jelenetben. A város vagy falu jegyzője húzatja a nótát a zenekarral, hogy hallja a környék apraja-nagyja, miközben a zsidó kereskedők mézeskalácsot árulnak.

Zenthe Ferenc főszereplésével, és egyből fölvettük a nővéremmel videóra, mikor először leadta a tévé. Egy év alatt vagy tízszer néztük meg, annyira szép és igaz film! _"

Te most számon kéred rajtam, hogy a nagyapám nem volt ellenálló?

Nem volt ellenálló. Ellenben katona volt 2 hétig.
Ha a továbbiak is érdekelnek vele kapcsolatban annyit tartok neked említésre valónak összegezve, hogy: -Az anyád picsája, kérlek alássan, - tisztelettel, kézcsókkal és bocsánatkéréssel a tisztelt mamának, de nem a fiának.

Súlyos tájékozatlanságomat és műveletlenségemet nem enyhíti ugyan, hogy a 'Jób lázadását' épp nem néztem meg, most hogy te reklámoztad, nem is fogom, ellenben nem azért, hogy vigasztaljalak, többször is megnéztem a moziban a Napfény íze c. filmet és még számos másikat, ahogy pl.: Az ötös számú vágóhidat is. Pénzért és nem lopva, mint a Jób lázadását te, amivel még hivalkodsz is, te ostoba ember.

Továbbá töredelmesen bevallom még, én tényleg nem kuplékból tanultam és tanulom a történelmet, feltehetően ezért is volt maximális pontszámom belőle a történelem felvételin anno. Azóta még tanultam hozzá, igaz a kronológiát már nem fújom fejből elölről sem, nemhogy visszafelé, mint anno, viszont most már szabad puskáznom.

Az adatokhoz, a tényekhez nem szóltál hozzá. Örvendtem a szerencsének.
@Sir Bates dö Hól: azért még reménykedem, hogy ilyenkor a világ harapós ló formát ölt.
@Sir Bates dö Hól: a hév nem jár, beomlott az alagút, szemellenző van. még valamit a lovas arzenálból?
@parti_giano: gondolom csak az s/m szájtokat nézed a 18-as karika után...
@parti_giano: valami karikás domina?... olyan vadais?...
@Sir Bates dö Hól: ne beszélj, nem is tudom, ki akart hetyegni morvaival?! az már nem is milf, valóságos grannie.
@parti_giano: haggyad má'!... jönnek fel, mint a talajvíz!... az én tiszta érzéseim a neten dokumentálva vannak, én már két évvel ezelőtt odavoltam érte:-)...

(haggyad má', túl sok kávét ivott reggel, azt felpörgött az asszony, majd holnapra megnyugszik... )
@Sir Bates dö Hól: a tiszta érzéseid összebagaroloztad. morvai most mit kenjen magára, katona?
@parti_giano: bagarolos csődörkumiszt, ha már sztyeppei nép vogmunk:-)...
@parti_giano: te foggal fejed a kumiszalapot?...
@Sir Bates dö Hól: jaja, törzsvendég vagyok, betámasztva egy istállóba. megérdemelnél egy morvai-vadai threesomme partyt.
@parti_giano: :-)... az biztos!... jó a zene, meg a dípszszrót is jobban preferálom, mint a fogazást...
@ornagy50:

Látod, őrnagyom! Talán jobban járnál egy okosabb, értelmesebb Élettel, mert időnként kiszőkül az agyam /helye/.
Ez elég megterhelő lehet számodra.
Dekódolásilag megütöttem a mosómasa szintet. Vagy a gőgös az első rész?
)))))
@Eszter jött: Ugyan máán!!!
Nézetem szerint Te az a nő vagy aki a tengerparton ül és mellette ott a peca
felszerelés!
Nem véletlen,hogy Neked linkeltem!!!)
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Nem,, dehogy! Édesanyám sosem érezte szenvedésnek, hisz így élt körülötte mindenki. Ismerősök, rokonok, az egész falu.
Annak szőke, kékszemű, vézna kislánynak az életébe már 4 éves korában belépett a háború. Nagyapám ott van a délvidéki bevonulásnál, 41-ben .
Édesanyám gyorsan hozzászokik a „nincs“-hez. Megtanulja, hogy ha az árpakenyérre vizet iszik ,és hagyja a szájában feloldani, kicsit könnyebb lenyelnie. A melasz émelyítő ízét is elviseli. Igazi ünnep számára a szombat, amikor a szomszédos zsidó boltosnak fűt be a bátyja. Ott lábatlankodik körülöttük, mert ha végeznek, kap pár szem cukrot. Aztán megsiratja a boltos bácsiék elhurcolását, de igazából a cukrok miatt zokog.
A háború számára legkedvesebb időszaka, a német katonák bevonulása. Elmondása szerint életében nem evett annyi csokoládét.
Gyorsan munkára fogják. Úgy, ahogy a többi gyereket.
Nagyanyám 31 évesen, három gyerekkel marad egyedül. A legidősebb közülük a fia, 12 éves.
Nagyanyám nagy túlélő. Ő sem szenved. Igaz, véresre töri a kaszanyél a kezét, de megtanul kaszálni. Mert széna kell a két ökörnek és Bimbónak, a foltos tehénnek. Naponta kétszer fej, de csak fél bögre jut a gyerekeknek.A többiből túrót, tejfelt készít. Szombatonként -ahogy ő mondta- „batut“ köt a hátára és hajnalban indul vele a városba házalni. Nyolc kilométert gyalogol mezítláb, de a város határában megmossa a harmatban a lábát és cipőt húz. Őt ne nézzék szegénynek!
91 éves korában halt meg. Számtalanszor megkérdeztem tőle, hogyan lehetett ezt kibírni?
Ilyen volt akkor az élet. Így élt mindenki. - ennyit felelt.
A nincsből minden nap egyszer főtt étel került az asztalra, jóllakatja a gyerekeit. Aztán a férjét is, aki 43-ban a csodával határos módon hazajött. Ügyes mesterember lévén ide-oda ráncigálják. A miskolci kaszárnyában állomásoztatják hosszú ideig, vagonokat javít. Onnan időnként hazajön, hoz valamennyi pénzt vagy élelmiszerjegyet. De sosem tudni, mennyi ideig maradhat. Aztán a front közeledtével szerez egy menlevelet, és otthon marad.
Nagyanyám teremti elő a napi megélhetést. Műveli a földecskéjüket, házal, foltozza a ruhákat. Este a tűzhely fényénél pedig mesél a gyerekeinek tündéreset. Legalább ennyi jusson nekik.

Az a vézna, kékszemű kislány saját bevallása szerint egyszer szenvedett a háború során. Amikor egy román katona a szeme láttára kitekerte a kedvenc fekete kacskalábú tyúkocskája nyakát, hogy levest főzessen belőle.
@jaegtoer: Speciel arra utaltam, hogy örüljél, ha hibátlan volt a felmenőd, és ne ítélkezz mások felett.

Ha meg nem volt szeplőtelen, akkor meg pláne ne ítélkezz.
@Eszter jött: Az én nagyszüleimnél volt termés elég, maradt a beszolgáltatás után is búzakenyérre, főzelékre való.

A háború alatti kötelező beszolgáltatásokat úgy élték meg, hogy iylen a háború, ezzel jár.

A korabeli politikáról az volt a véleményük, hogy az őfőméltósága csak tudja, mit csinál, és nem bűn, hogy az országgyarapítás céljából belépett a háborúba.
@parti_giano:

Az Ablak-zsiráf gyermeklexikon.
Az már a fejlettebb kategóriába tartozik.
Essetunni!!

Hivatkozási alapnak ajánlom még a következő alapművet: Kirándulás az ABC-hegyre. ))))
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Mifelénk azért más volt a helyzet.

Amit leírtam, a családi legendárium háborúról szóló fejezetének csak egy töredéke.
@parti_giano: Mi bajod az amatőr történészkedő írókkal? Lenézed őket?

Móricz Zsigmond szerintem megüzente a világnak a saját álláspontját az Erdély c. trilógiával. Kapzsik voltak Horthyék, és az erdélyi bevonulást arra is használhatták volna, hogy kikiáltsák az önálló Erdélyi Köztársaságot.

Ahogy Snitt Mariska mondja, ha nincs az 1944-es év, "ha az történik, hogy a háborúnak, mondjuk, hamarabb vége van, és a magyar zsidóság életben tud maradni, akkor azt tudom mondani, hogy a magyar politikai elitnek ez nagyon nagy sikere lett volna". Ha az a volna ott nem volna, én volnék a római pápa ...
@vigyüktúlzásbaadolgokat: "ha"-val kezdodo mondatok fikciok, nincs ilyen a tortenetirasban. azt kell ertekelni, ami tortent, megfelelo forraskritikaval. alafekudnel egy amator orvos szikejenek?
@parti_giano: Leírták jelen időben, hogy ők mit csinálnának (Móricz és Rowling).

Ez nem ha-zás. Mindig mondom, hogy az a baj a mai magyar politikusokkal is, hogy soha nincs B-tervük.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: en a tortenetirasrol beszelek, te az irodalomrol. az irodalomba helye van a kepzeletnek, sot...
@parti_giano: Magyarországon levágták a partizánlányok mellét a németek bosszúból, mint Oroszországban?

Ha nem, akkor meg kell mondani, hogy miért nem. Pl. mert benyaltunk a németeknek, ezt hogy lehet másképp mondani szerinted?
@dr. Dorothy, a Vörös Cipellős, Katgimis DOMINA:

Ne sírjál, Doty! Holnapra bedagad a szemed. Dolgozhatsz napszemüvegben.
Tapasztalatból mondom. :)
@Eszter jött: nem tettem, csak majdnem :-)

Ma már jobb.

Figyusz! Voltál a környéken nálunk végül?
@dr. Dorothy, a Vörös Cipellős, Katgimis DOMINA:

Okos döntés. Mindig van másnap. )))
Csak az ózdi piacig jutottam el.
@Eszter jött:

Aggódtál, hogy egyszer felbukkanok arrafelé? ))))
@Eszter jött:
vörös lesz a seggetek
vagy zö'd a segged elvtárs= sződd a selymet et!
süti beállítások módosítása