Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 444.hu/2024/10/15/bekes-marton-nem-jo-blokkban-vagyunk-az-ertekrendszerunk-szerint-az-eszak-atlant... (2024.10.15. 20:47) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2013.06.18. 03:45 Fabius

Vargamiska kinyírta a rezsidémont

Címkék: gazdaság fidesz megszorítás varga mihály

"Megbízható, még észnél van, na majd ő, kiszámítható" vargamiska bemutatta a legújabb családtagot, 2013 első megszorító csomagját

Varga mihály.jpg

Egyben bemutatta azt is, hogy hiábavaló várakozás volt azt hinni, a szerepcserék után majd ő teremt itt valami kiszámíthatóságot és visszaszerzi a befektetői bizalmat. A csomagocskát akár maga a kusza szemű látnok is jegyezhetné: nagyobb kasza a tavaly kiötletelt de a várt bevételt nem hozó adónemekre, kis pluszpénz iránti igény kifejezése a MOL-felé, ugyanez a kereskedelmi tévéknek, lenyúlják a bankokról az önkormányzati hitelek kifizetésének egy részét, és nagyobb mértékű megszorítást juttatnak nekünk. 

Vagyis Varga Mihály éppen kinyírja a Rezsidémont. 

Egy átlag magyar háztartásnak nem kell már azon tökölődni, hogy mire költse a párszáz - egykét ezer forintos megtakarítást amit a rezsicsökkentéssel realizált. Elköltik majd szépen a bankok által áthárított megemelt tranzakciós adóra, ATM készpénzfelvét díjakra, a várhatóan megszűnő - eddig ingyenes - kártyás vásárlások díjaira. Lekerül a gond a vállukról, nem nyomasztja őket a váratlanul jött megtakarítás. Ha esetleg mégis sikerülne félretenni valamit, akkor is megnyugodhat a lelkiismeretük: az eddigi 16 helyett 22% kamatadót kell fizetni azért is. 

Azt a nüansznyi megszokott apróságot, hogy Varga természetesen hazudott a Bankszövetséggel kötött megállapodásról talán hagyjuk is. Foglalkozzunk inkább azzal, hogy a pénzügyi elemzők szerint erre az egészre igazából szükség sincs. Mit tudom én, azért bennem csak felködlik, hogy egy éve maga a nerkatona ÁSZ elnök, Domonkos László mondta: 

 "A jövő költségvetés adóbevételeinek 58 százaléka megalapozott, 12 százaléka részben megalapozott, 30 százaléka pedig nem megalapozott, vagyis nem alátámasztott és becslésünk szerint az előirányzat összegében nem is teljesíthető"

Nyilván kapásból lehülyézték az unortodoxia módszerében kételkedő árulót, most meg itt van az akkor bevezetett adónemek megemelt változata, mert a tervezett lovetta elfelejt beérkezni az államkasszába. Az ötlet kipattanásakor is mondogattuk páran, hogy a SEPA rendszer miatt kalandba verés lesz a tranzakciós illeték bevételei körül, Orbánék a saját gazdaságunk helyett föllendítik SzlovákiátAlig kéthónapos késéssel aztán Varga Mihálynak is derengeni kezdett a fejsötétben, hogy lehetnek bajok:

„Nem volna szerencsés, hogy a cégek tömegesen az országhatárokon túlra vigyék a pénzforgalmunkat, ezért erre a problémára a kormányzatnak is reagálnia kell, és meg kell találnia azokat az eszközöket, amelyekkel Magyarországon belül tartható a pénzmozgás. Olyan megoldást kell találni, amely nem hozza lehetetlen helyzetbe ezeket a cégcsoportokat sem”

Mit tettek ezután a gazdasági géniuszok? Úgy van, semmit. Szemmel láthatóan nem sikerült megtalálni azokat az eszközöket, amivel határon belül tartható lett volna a pénzmozgás. Helyette most megy a rinya, hogy ómájfaszom, túl találékonyak vagyunk mi magyarok, "trükközünk" a bankszámlákkal és átutalásokkal, élünk a rendelkezésünkre álló lehetőségekkel. Megjegyzem a friss ropogós csomag sem tartalmaz semmit, ami maradásra/visszatérésre ösztönözné valahogy az emlegetett pénzforgalmakat. Helyette kicsit többet teccenek majd fizetni a zemberek, ahogy mindig ilyenkor. 

Ezek után valahogy nem osztom a hurráoptimizmust, miszerint majd most ebből a bevételből lesz megoldva a tanárok életpálya modellje. Ez a megemelt sarc is arra kell, amire az összes többi kellett idáig. De meg lehet nyugodni, a stadionépítések így talán már nem lesznek veszélyben. Erre tessék gondolni augusztus elejétől minden készpénzfelvételnél. 

 

510 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr225366554

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szatmári rezsidémon. Újratöltve 2013.06.18. 19:33:39

Forogtak, pörögtek a kegyencek a rezsicsökkentő aláírásgyűjtés napjaiban. Aktívabbak voltak, mint valaha, pedig máskor olyan lassan jártak-keltek az utcán. Úgy, mint a tetűk.  Talán mert muszáj volt szétnézni a járókelő, beszélgető emberek között,...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.18. 14:12:58

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

" már az agyamra megy a folyamatos locsogásával."

Minek hallgatod?
Én utoljára a TF-es beszéd első három percét hallottam. Máig nem hevertem ki.
A pszaf levelhez:
Az alaptv. írja (nem emlexem szo szt.)
1. Az egyén érdekei a közössege rendelendoek
2 . A birodagnak mindenkor figyelembe kell venni a preambulum es a tobbi szellemiseget altalaban.

Tehát az lesz amit akarnak. Így is úgy is tovabb lehet aprózni a társadalmi csoportokat.

Mondjuk nem tudom erdemes-e olyan hazaert tenni, aggodni amelyik csak erkölcstelenség árán képes működni.
nézem atv-t. rekámban bajor imre éppen az alkoholos vezetést nonpropagálja. hiteles? pál megfordult az úton? gyere gábriel, vitatkozzunk!
@Orica Középföldi:

Több baromságot beszél, mint Castro.

@bella _ciao:

Pénzért én is propagálnám az absztinenciát, pedig normális körülmények között még a szóra is csak minimum négy fél házi után merek ránézni.
@bella _ciao: Én a DK-s Molnárra gondoltam, aki Bajnainál volt miniszter.
@V-PORT: oké, tengerész! róla beszélünk. és? csak ellenpéldát akartam állítani pokornival. aki a fideszben van, az mind alávaló? mert bajnai éppen azt mondja, hogy nem.
@bella _ciao:
Neki nincs jogsija ugy tudom. ugyhogy hiteles.
@bella _ciao: De most, hogy jön ide a Fidesz. Én arra írtam,. hogy nem csak Vadai van a DK-ban. Nem tudom, hogy alávaló Pokorni vagy sem. Csak azt tudom, hogy mindent megszavaz, amit elé tesznek.
Hogy menekül a sok kártevő:

nol.hu/redir/?url=http%3A%2F%2Fwww.noltv.hu%2Fvideo%2F5008.html

a legjobban a <lerobbant büdös kurva> akarom mondani a Képviselő Asszony tetszik, aki szerint, az, hogy az újságíró feltesz neki egy kérdést a sajtószobában, az "etikátlan".
@V-PORT: analógia egyszerűen. gyurcsán vállalhatatlan. orbán vállalhatatlan. vannak a db-an is, akik vállalhatók. lehetnek ilyenek a fideszben is? csak ere próbáltam egy óvatos kérdést feltenni. szerintetek? meg lehet bontani ezt a monolitnak tűnő tömböt? szerintem alapkérdés.
kamat -> egészségügyi járulékkal
?
Miért nem rehabilitációs járulék? Úgy sem fogják eltörölni. Mindegy mi a neve, lehetne balekadó is.
tanulságos videó, akár arra is, amiot megpróbálam felvetni. gyáva, hazug alakok!

A szocialisták miatt lesz újabb adóemelés

www.noltv.hu/video/5008.html
@Bakter: NeoForce1, NeoForce1, itt a Szent Bakter légikikötő irányítója beszél! A Nemzeti Időjós Hivatal előrejelzése szerint 300 feletti magasságban Brüsszel felől érkező jégeső várható! Az 5. csomagot felbontatlanul sürgősen továbbítsátok a Hátsó-Sufniai reptéren!!!
Lassan mondom, hogy ti is értsétek: s ü r g ő s e n.
Jelszó: Mutyisztánból jöttem! Válasz: Traffic.
Vétel!
@bella _ciao:

Mindenki vállalhatatlan a fideszben. Mindenki vállalhatatlan, aki ismer valakit, aki a fidesz tagja. Mindenki vállalhatatlan, aki ismer valakit, aki ismer valakit, aki a fidesz tagja.

Mintha azt kérdeznéd, van-e jó arc a Camorrában.
@bella _ciao: Az a baj, hogy a Fidesz és a Dk is "one man show"-t nyom. A fideszben pedig csak Orbán szava dönt. Biztos van bennük vállalható, de ez, amíg ott van Orbán nem derül ki. Ezért szimpatikusabb nekem az Együtt-Pm, mert ott Bajnain kívül mást is látok.
@bella _ciao:
"A Fidesz politikája megbukott, a Fidesz megbukott, Orbán Viktor megbukott, mindenki, aki valaha ismerte Orbán Viktort megbukott, aki látott olyan embert, aki ismerte Orbán Viktort, az megbukott, ezen nincs mit szépíteni, sajnálni lehet, siratni lehet, de vitatni csak azok vitatják, akiknél komoly szervi elváltozás van a háttérben."

www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fmandiner.hu%2Fcount.php%3Fsn%3D32455&ei=L5TAUaiTHonJsgaP8oGgBw&usg=AFQjCNEdHkEqpeB4FKX7Lqi6Htnm43wBJg&bvm=bv.47883778,d.Yms
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: figyelj, egér! nincs kialakult véleményem róla, de vitára érdemes kérdésnek tartom. para-kovács véleménye egy a sokból. de bajnai is valami olyant mondott, hogy nem lehet az idők végezetéig harcolni.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: mi ebben a furcsa? Képviselő, benne van a szóban is: viseli a képét, oszt jónapot!
Nem azért van, hogy akárki kérdezgesse, pláne a köz dolgaival foglalkozzon. Még mit nem? Ennyiért? Ugyammá...
Orbán: Magyarország jómódú lett

Magyarország nemcsak megtalálta a válságból kivezető utat, hanem a magyar emberek közös terveket is kovácsolnak a jövőre - mondta Orbán Viktor miniszterelnök

nol.hu/belfold/orban__magyarorszag_jomodu_lett
__________________________________

Más:
HALOPERIDOL-RICHTER 1,5 mg tabletta
A Haloperidol-Richtert olyan betegségek kezelésére használják, amelyek a gondolkodás, az érzékelés vagy a viselkedés módját befolyásolják. Ezeknek a betegségeknek a hatására Ön:
- Zavartnak érezheti magát,
- Olyan dolgokat láthat, hallhat vagy érzékelhet, amik nincsenek ott (hallucinációk),
- Valóságosnak gondolhat olyan dolgokat, amik nem léteznek (téveszmék)
www.hazipatika.com/gyogyszerkereso/termek/haloperidol-richter_15_mg_tabletta/708
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: én meg egyre kevésbé akarok nyugdíjas lenni, pedig egyszer csak muszáj lesz (feltéve, ha valaki nem segít gyöngéden a villamos alá és meg is érem hajasan).
Már most rossz érzésem van a nyugdíjas életkor == politikai elkötelezettség sztereotípiák miatt.
Gyerekkoromban meg az volt a (nem túl hízelgő) szlogen: --Ezek a mai fiatalok!
Akkor szégyenkezzek mert mertem fiatal lenni, ha pedig öreg leszek akkor meg majd azért szégyenkezzek? Egyik életkor sem érdem. Állapot.
Nem tudom, ki a szülőatyja/anyja a rezsidémon kifejezésnek, de tisztelettel felhasználtam.
Senkinek nincs véleménye?
Nem a szín a lényeg, az ugye lejött az utsó bekezdésből:

index.hu/gazdasag/2013/06/17/benzinjeloles/
@Dr. jenőke (jenőke):
Ez igaz. Belenéztem a kibertérbe most épp a szociális temetes kapcsan. Spontan nemzeti konzultació kereteben az emberek közös terveket kovacsolnak es vuduznak is.
@Bunkológus: Damon Hill és Bányász Rezsó szerelemgyereke. :)
@bella _ciao: nem, nem, nem.

Egy tévelygő bárány megtérésének izgalmas, ugyanakkor magasztos útját van szerencsénk itt és most látni.

Adjon hálát ki-ki a maga szentjének - Gyurcsány, Selmeci, Mohamed, Páduai Szent Antal, Vona stb - hogy részesülhetett e csodában.
@bella _ciao:

Egy jogállamban a fideszesekkel nem harcolnának, hanem letartóztatnák őket.
@1kivancsi:
A szín fontos.
Legyen piros, kék és fehér, mint a fogkrém.
@Dr. jenőke (jenőke): A Kedves Vezető mindenütt, mindenkinek azt mondja, amit azok éppen hallani szeretnének - szépen elaltatva őket. Ja, hogy a kulisszák mögött más történik? Tehet ő arról? És arról sem, ha egy hét múlva az ellenkezőjét kell mondania egy másik csoport előtt. Ha egyszer azt várják tőle? Tehet ő mást? ;) Pl. a Kék Osztriga bárban.
@Dr. jenőke (jenőke): ejnye, még északi szomszédok zászlajára gondol vki... és idegenszívűséggel vádol Mért nem Zeti színű, mint Buga Jakab(?) említette. Kérdés, hogy mennyire legyen a piros a piros, nehogy Kádárista vagy Sztálinista gyanúba keveredjen a fránya járműbe való tüzelőszer. Ugyanezért a zöld is kétséges, hiszen a kérődző állatok kedvence. A fehér pedig milyen RAL-számot kapjon? Ha már tisztaság.
@Bunkológus: elhunyt, csak örököse él velünk, Rezsi Daemon néven. (Bocs, nincs letöltve az ae ligatúra.)
Igaz. A piros legyen halványkék árnyalatú sárga, némi árva leányok hajával díszítve. Ez estben a többi szín már mindegy.
Mindig tanul az ember. Északi szomszédok? Csak nem oda igazolt át a Horváth Ádám a Vágási (ez így kicsit pikáns) Ferivel?
"A lakóingatlan-tulajdonlás arányának emelkedése növeli a munkanélküliségi rátát - találták kutatásukban brit professzorok. A jelenség mögött az állhat, hogy a munkaerőpiac rugalmasságát rontja a lakóingatlan-tulajdonlás magas aránya. Épp emiatt aggályos lehet, ha a kormányok a lakásvásárlást még adókedvezményekkel is ösztönzik. "

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/a_lakastulajdonlas_noveli_a_munkanelkuliseget
@Penivaldes: Nekem róla ez jut eszembe. :)

"Ne felelj meg a bolondnak az ő bolondsága szerint, hogy ne légy te is hozzá hasonlatos. Felelj meg a bolondnak az ő bolondsága szerint, hogy ne legyen bölcs a maga szemei előtt.” Példabeszédek könyve 26, 1-5.
@Dr. jenőke (jenőke): a szétbomlott Csehszlovákia tagállamainak lobogóira gondoltam.
Szomszédok: Volt ilyen film vagy 20 éve. Vagy még most is van? Bocs nem nézek Abszurdisztáni adást.
@Husz_János_Puszita: ha jól értem, ennek egyenes következménye, hogy minél több hajléktalan legyen.--> emiatt aztán szár nyalni fog a munkakedv, és a gyorsnaszád fedélzetén is előkerünek a kaszák. l. aratás éve.

A beteg szamár lelógó alkatrészét az ilyen kutatóknak.
Szerintetek ez tényleg lehetne a cigánykérdés lassú, de erőszakmentes megoldása?? :)

fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/946426_568895873163016_359244960_n.jpg
@1kivancsi:
Volt ilyen sorozat.
Van akit az orvosa tiltott el a nézelődéstől.
Érzékeltem a szomszédra utalást, de fogkrémbe ültetve - szerintem - így helyes.
@Husz_János_Puszita:
Elképzelted a szülési fájdalmait és annak eredményét?
@1kivancsi:
brit tudósok. Ahol 1 fizuból lehet albérletben lakni 2 gyerekkel.
persze h van mobilitás
@Husz_János_Puszita: Jaja szerintem sincs ki mind a négy kerekem. :)
@Husz_János_Puszita:
ez a szokásos tréfa a "brit tudósok....megizélték, meg kikutatták" nem szabad ilyeneket komolyan venni

a fucking munkahely is telepedhetne olyan helyre ahol van munkaerő, csakhogy a a fucking munkahely cheap shit és as ivatagba költödzik és akkor csodálkozik hogy a lófasz sem megy oda dolgozni

ennyit a fucking british researchers -ről
bullshit

brühüyyy

csak nehogy a vargamisivagyakuszaszemelolvassa
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

nagyon csinos, ez most a trendi, majd kölcsönkér gyereket, 12 -őt és akkor már meg is van oldva: szoptatni tud és ügyesen keveri is...

látlak magam előtt amint koszorúsfiúként viszed utána a myrtus-t

brühüyyy

mi bajod van vele...
@rodeo36: Nekem semmi, csak jó hangulatom van. Tényleg tök jó lenne egyszer arról beszélgetni, hogy fiatal korodban milyen zenéket hallgattál. Jártatok azért táncolni, szórakozni a 60-as években, ha igen kik volta a kedvenceid? Vagy már akkor is csak a komoly zene létezett nálad??
@Dr. jenőke (jenőke):
olvastad?
www.168ora.hu/itthon/joseph-forgas-ellenzek-fidesz-orban-viktor-bukas-112481.html

és az én beszólásom ugyanott:
Dear Dr Forgas this is a huge bullshit and and an even bigger success, this is not a dictatorship it is a fuckup, do you have any scientific term to define it better than this? would you live in that as a citizen member of one of the opposition's party?

brühüyyy

egy látogató aki nem a Váci utcai kifosztókban ebédel
@Egyszer Kell Bukni de Akkor Nagyot: Itthon is adózunk, sokat sokaknak.

Van alternatíva, itthon adózunk és veszteségesek leszünk így csődbe megyünk szaporítva az árokpartokon kapával hadonászók népes seregét vagy építjük Európát.

És a mezőkövesdi új stadiont, ha már bejutott az első osztályba.

Igen Mezőkövesd is megérdemel egy új stadiont.

Apropó, tudtátok, hogy az érettségizők megkapják a díszalaptörvény könynét?
@Habakuk999: "Apropó, tudtátok, hogy az érettségizők megkapják a díszalaptörvény könynét?"

Nem tudtam róla. Itt Óbudán egy ilyen akcióról olvastam. :)

Három alkalomra szóló strandbelépőt kaptak teljesítményük elismeréseként a kitűnő bizonyítványt szerzett óbudai diákok.

obuda.hu/hirek/strandbelepo-kituno-bizonyitvanyert/
@Husz_János_Puszita:
természetesen

miért?

brühüyyy
@Habakuk999:
tavaly a teszveszen arultak.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
nem hiszem, hogy ez vargamisikéről szóló csontvázlegenda közé való lenne...sohasem volt időm...én 24/7 életet éltem és élek

brühüyyy
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

szép könyv, eltekintve palyától, Orbán második kormányzásától és a szövegtől plusz a Kerényi képektől.

Viszont tartalmazza a történelmi képeket, tök szép.
@Habakuk999:
Pornóapátinak is kell egy stadionm mert ők meg akarnak bejutni.
@Husz_János_Puszita:
nagyon kedves, és mi vezeti kíváncsiságodat?
neked is van?

brühüyyy
@Dr. jenőke (jenőke): Nem gondolod, hogy ijjen libsicsúfos névvel jó focira képesek a keresztényi Magyarországon?
@rodeo36:

Igazából semmi. Érdekel, milyen az élet a világ más tájain. A hétköznapok.
Én nemrég adtam el a házam.
@saravad: Soha nem felejtem el a galériás jegyszedő hölgy megvetésbe forduló képét, miután lelkesen magyarázott a történelmi képekről, megkérdeztem, merre vannak a Kerényi képek.

Nehezen békélt meg.:))
"1870-ben az egy főre jutó magyar bruttó hazai termék az osztrák 58,6 százaléka volt, ami 1910-ben 60,8, majd 1938-ban pedig 74,6 százalékra emelkedett, hogy aztán 1950-ben 66,9, 1970-ben 51,6, 1990-ben 38,2 százalékra essen vissza, majd 2000-ben 34,6 és 2006-ban 39 százalék legyen, végül 2010-ben újra csupán 34,7 százalékon álljon. Angus Maddison a Geary-Khamis módszer alapján végzett multilaterális vásárlóerő-paritáson számolt adatsorai alapján. Az legfrissebb adattábla forrása: J. Bolt and J. L. van Zanden: New Maddison Project Database 2013."
@rodeo36: Viszont nagyon egyetértek azzal a kijelentésével, hogy nem szabad átengedni a fidesznek a nemzeti vonalat.
@Habakuk999:

azzal én is, az ürge kimért akart maradni és valószínű jól fizetnek neki nem akarja elveszíteni

brühüyyy
@Mariann19: a legfelháborítóbb, hogy elkölthették volna értelmesen is ezt a rengeteg pénzt!
de nem!
fejlesztések helyett díszburkolatok, kilátók, szökőkutak.
az iskolák meg milyen állapotban vannak ezeken a helyeken?
a lányom szeptemberben kezdi az iskolát.
a függönyöket, szőnyeget, ülőpárnákat is nekünk kell bevinni az iskolába.
2013-ban!csupasz osztálytermeket biztosítanak!
milyen ország ez???
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

kár, hogy ez a "bohóc" tökéletes helyzetképet fest, és senki más nem képes rá

te is hülyéskecc vagy ha komoly részedről, akkor még sajnálatosabb

brühüyyy
@Husz_János_Puszita:

ugye az osztrák GDP is változott ugyanakkor, azaz két mozgó értéket hasonlít...nem szeressem!!!! mert egy országot elsősorban önmagához kell mérni, és az én ismereteim alapján ezek a számok a magyar gazdaság számára fatálisak

brühüyyy
@Mariann19: Így feltéve igen. Csakhogy nem így merül fel, hanem úgy, hogy
- a szerződés nem lényegi elemének hibája miatt semmis-e az egész szerződés (a legutóbb nagy garral idézett Európai Bírósági ítélet már e3xplicite azt tette a bíróság feladatává, hogy megvizsgálja, fenntartható-e a törvényellenes feltétel semmissé nyilvánításával a szerződés.
- érvényes-e az a klauzula a szerződésben, hogy ha egy feltételt a bíróság érvénytelennek minősít, az nem érinti a szerződés többi feltételének érvényességét (akinek ez nincs bent a szerződésében, az a bank megérdemli)
- a semmissé nyilvánított szerződésekben képes-e az adós visszaállítani az eredeti állapotot (vagyis visszafizetni a teljes hátralévő tőkeösszeget).
Mondjuk eddig leginkább csak a váltási árfolyamrésnek a THM-ben szerepeltetése miatt volt semmissé nyilvánítás, az meg szvsz szakmailag elég necces.
@Kuviklacz:

és mi van ha tévecc?

brühüyyy
@rodeo36: Akkor visszafizeti az adós a még fennálló kölcsönét. Csak eddig miért nem tette meg a "végtörlesztéses" akcióban?
@rodeo36: Mondjuk nem vagyok politikus, úgyhogy ha kérdezek, nem tévedhetek.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
azon gondolkodtam miért van az, hogy te folyton olyan dolgokat linkelsz, amiket utálsz.zsidók,cigányok,gyurcsány.
én meg nem is keresem a neten az általam utált dolgokat.pláne nem, hogy még másokkal is megosszam!
én olyan dolgokkal töltöm az időmet ami örömet okoz.
nem értelek téged.
engem nem érdekelnek a neonácik, a valódi nácik, a gój motorosok, a kurucinfó, a jobbik.ezért nem is linkelek semmit róluk.
de te folyton zsidó,cigány, gyurcsány linkeket nyomsz.
mi a jó ebben neked?
@Habakuk999:
Pornóapáti Vas megyében, a Vas-hegy lábánál kezdődő Pinka fensíkon helyezkedik el. Az utcás, soros beépítésű, szalagtelkes község számos épülete még ma is őrzi a régi népi építészet sajátos értéket képviselő elemeit.
A falut az oklevelek a legtöbb esetben Pornó, németül Pernau, vagy Berrnau-ként (Pornonium, Pornum, de Pornon, sive de Parno, Barno, Parnon, Parnov, Pernon, Pernoch, Bernaove, Pernaw, Perno, stb említik. A falu nevében Pornó "német vendégtől" származi, aki valószínűleg első királyunk alatt jutott a jáki birtokhoz, amelynek egyik dűlőjét valamelyik nemzetségbelitől, aki Bero vagy Pero volt, Berenou- vagy Perenou-, illetőleg Pernounak nevezték. Pornó nevében az "apáti" a híres apátságára emlékeztet.
A falu környéke már az ősidőktől alkalmas volt az ember megtelepedésére. A Pinka folyó a mocsaras árterületeivel, és a kiterjedt erdőségei biztonságos feltételeket nyújtott a halászó-vadászó életmódhoz.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
nézd, ha te ettől elélvezel az a te örömöd, de engem hagyjál belőle ki

nem nyitom ki természetesen baromságokra nincs időm

brühüyyy
@Kuviklacz:
te valamit nem akarsz megérteni, a helyzet nem egy természeti csapás, hanem a fidesz és az MNB megtervezett akciója rablásra..nem jött be, mert 2x megbuktak 2002, 2006, csak 2010 ben kerűltek hatalomra, akkor gyorsan és legelső intézkedésként bedöntötték a forintot (erre vártak 10 évet 2001 elejétől) és attól kezdve sarcoltak és a bankok fizették a jutalékot vagy ha nem akkor elvették de a bankok is hallgattak mint szar a füben mert ők is sárosak nyakig

most ez kiderűlt én ezt jogásznak mondtam 2010 márciusában és csodálkozott, de igazam van

szóval ezért tévecc

brühüyyy
@punkfrog:
"Elkölthették volan értelmesebb dolgokra is ezt a rengeteg pénzt."
Az üres tantermekről írsz és arról, hogy most már minden berendezési és felszerelési tárgyat a szülőknek kell biztosítani, nem szólva a gyerekek személyi használatú tárgyairól.
Az önkormányzatok jó része ráadásul, mint részbeni fenntartó szerv, gondoskodhatott volna improduktív beruházások helyett a folyamatos működés feltételeinek megteremtéséről. Erre beadott még az iskolák állami kézbevételeami miatt teljes a káosz és a pénztelenség.
@Kuviklacz: Az általad leírtak szerint - ha jól értem - a banki szerződések írott feltételei döntik el, hogy a peres felek között ki lesz a győztes.
Azt én például nem tudtam, hogy lehetnek olyan bankok, amelyeknél a szerződések tartalma nem biztosította be a banki érdekeket.
Akkor tévedés azt kimondani, hogy tömeges devizahiteles lesz a pernyertes?
@Mariann19:

"_Akkor tévedés azt kimondani, hogy tömeges devizahiteles lesz a pernyertes? _"

Kedves Mariann!

Nem csak a fenti idézetet olvastam (természetesen) hanem jóval többet és megint csak remekeltél. (remek-remake) oktatási stúdiót kellene nyitnod.

Mégis csak erre az idézetre reagálok. olyan ez, mint a trianon. meg lehet állapítani a méltánytalanságot, de erősen megdolgoztak érte eleink, és mi utódok sem vagyunk képesek "jobban viselkedni"
Lehet a bank hunyó, de a betétesek pénze forog kockán. szó szerint. tehát ha nyernek a "felelőtlen" hitelesek, veszítenek a betétesek. ergo, a felelőtlenek jól járnának, a takarékoskodók meg rosszul. micsoda világ!?!

Tehát, bármennyire is mocskok a bankok, a betétesek érdekeire tekintettel mérsékelni kell a hitelesek jóvátételi étvágyát.

Annak idején a devizahitelezés jogintézményét úgy kellet volna kialakítani, hogy az árfolyamkockázatot a bank és az ügyfél (hiteles-betétes egyként) fele-fele arányban viseli. Ebben az esetben a betétesek elvitték volna máshova a pénzüket, ha túl sok devizahitel kitettsége lett volna a banknak.
Az már csak a hab a tortán, hogy bebizonyosodott manipulálták Londonban a Libor* kamatlábat

*nem Neked, hanem aki esetleg nem tudja, vagy véletlenül nem jutna eszébe:
[LIBOR (kamat)
"... angol kifejezés, a London Interbank Offered Rate rövidítése.
Libor Londoni bankközi, referencia jellegű (ehhez viszonyítják az egyes hiteleket, pl: LIBOR +30 bázispont) kínálati kamatláb.
London Inter-Bank Offer Rate. Londoni bankok egymásnak felajánlott svájci frank-hitel kamatainak napi szintű, speciális átlagolása. Több időszakra (pl. 3 hónapos CHF LIBOR, 1 éves CHF LIBOR) adják meg és naponta változik a piaci és jegybanki kamatváltozások hatására. Sok pénzintézet használja, általában az 1 éves CHF LIBOR-t kölcsöneik árazásához. Ilyen esetekben a LIBOR kamat feletti marzsot határozzák meg. Például a CHF LIBOR +2% annyit tesz, hogy a svájci frank mindenkori (1 éves) LIBOR kamata (mondjuk 1.00%) + 2% lesz a hitel kamata, azaz 3.00%.]

www.vg.hu/penzugy/penzugyi-hirek/libor-botrany-brusszel-kiterjeszti-a-vizsgalatot-398387

Tehát. nem minden annyira fekete, és nem is minden annyira fehér.
@jaegtoer: Ebben a kérdésben bennem inkább olyan filozofikus gondolatok ébredeztek, mint írtam.
Ebben a gondolatmenetemben szinte mellékes a jogi magyarázat, mert a kardinális kérdés az, hogy a devizahitelesek helyzetbe hozása felülírja-e az össztársadalmi érdeket, amikor a bankok kivéreztetése komoly gazdasági kockázatokat hordoz magában.
Amit a betétesekkel kapcsolatban írsz, az a másik nagy dilemma.
A betétesek gyanútlanul helyezték el a pénzüket az érdekelt bankokban, a jelenlegi fenyegetettségük fel sem merült.
Most is azt mondom, hogy a felvett devizahitelek nálam magánügynek számítanak, problémáik társadalmasítása igazságtalan.
@Mariann19:

"_Most is azt mondom, hogy a felvett devizahitelek nálam magánügynek számítanak, problémáik társadalmasítása igazságtalan._"

szóról szóra így gondolom én is.

de azt sem hagyhatom figyelmen kívül, hogy a mindenkori kormányzatnak kötelessége olyan jogi környezetet teremteni, hogy tömegesen ne lehessen kijátszani sem a betéteseket, sem a hiteleseket és természetesen a bankokat sem.

amit a bankok kivéreztetéséről írsz, szintúgy gondolom én is. de egy tapló ezt soha nem értheti meg.

a jogi környezet, versus LIBOR azért nagyon lényeges körülmény, mert úgy néz ki, megvan jáccva a dolog. az árfolyam különbség komoly profitot hozott és hoz a bankoknak még most is, mert csak elenyésző hányad élt eddig a lehetőségekkel. az más kérdés, hogy a Don, nem hagyja a bankoknál a +zsét, amiből a bedőlt hitelek nyomán támadt veszteségeiket kompenzálhatnák.
@Mariann19: Az, hogy ki lesz a pernyertes, a bíróságtól függ. És ez mindig kétesélyes.
Az adott klauzula nem egyértelműen a banki érdekeket biztosította be, hiszen a banknak is lehet érdeke adott esetben a szerződésbontás, amit így nem tud elérni.
@jaegtoer: A bank -éppen az Általad elmondottak miatt - nem viselhet árfolyamkockázatot (pont az a vicc a sok összeesküvés-elméletben, hogy a PSZÁF azonnal lépett volna, ha a banknak devizakitettsége lett volna.
Az egy érdekes felvetés, hogy a betétesek elvigyék a pénzüket, ha a banknak megnő a kockázata, de nem ott, ahol az emberek zöme sokkal alapvetőbb pénzügyi összefüggéseket sem ismer (merthogy nem tanította meg nekik senki - még azon a szinten sem tanítanak most az iskolában ilyen dolgokat, mint nekünk annak idején legalább a kamatszámítást, meg hogy hogyan kell egy sárga csekket és más hivatalos nyomtatványokat kitölteni).
@rodeo36: Gondolom ezt most a végtörlesztésről írtad. Mert azt azért még én se hiszem el a FIDESZről (pedig ez már nagy szó), hogy az egész devizahitelezés azért volt, hogy majd 2010 végén a Kósa meg a Szíjjártó bedöntsék a forintot.
@Kuviklacz:

nem tudom. de igazad lehet a pénzügyi kultúrát illetően...nekem eszembe nem jutott/jutna olyan bankba vinni a pénzem amelyik úgy hirdeti a hitelkínálatát, hogy pl "kezes és fedezet nélkül..."
@jaegtoer: Igen, igazad van, a kormánynak a feladata a megbízható, mindenki számára érthető jogi környezet megteremtése. Ennek megszervezésére és kialakítására ott van pl. a PSZÁF, nem idegen a szakértők bevonása sem .
Surjány György a devizahitelek tömeges folyósításának veszélyeire több ízben is figyelmeztetett. Tehát volt szakértői intelem,mégsem hallgattak rá.
Arról keveset beszélnek ebben az ügyben, hogy a devizahitelek igénybevétele miért volt fontos a veszélyei ellenére is az aktuális kormányoknak.
A beinduló építkezések gazdasági növekedést hoztak. A résztvevő iparágak a fogyasztás során /Építőanyagok/ kiemelkedő adóbevételeket produkáltak, húzóágazat lettek, tehát felpörgött a gazdaság.
Ez a regnáló kormányok részére igen kedvező volt, nem szalasztották el a kínálkozó lehetőséget.
Nem számoltak azzal, hogy az emberek eladósodása a későbbiek során megbosszulja ezeket a sikereket, hiszen a törlesztések miatt nem a gazdaságba áramlott a lakosság pénze, hanem a bankokba.
@Mariann19: kiegészítésképpen hozzá tenném, hogy ez a magánházasdi, kitűnő eszköze a röghöz kötésnek is, ha menne, eladni nem tudja, se ő sem a bank, tehát marad a seggén, konzerválva a kialakult tulajdoni és munkavállalói-munkaadói rendszereket, és a politikai elit hatalmát is.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:
Látod, erre nem gondoltam.
Az ingatlantulajdonnak tényleg visszatartó szerepe van abban, hogy a létbizonytalanságból való menekülésre új utakat keressen az ember, a mobil munkavállalást is gátolja.
Hm. Jogállam van, vagy mifene. Ha a tervezést elbaszták, akkor nem a terveket gondolják újra, hanem mindig más a hülye?
Emlékeim szerint a tranzakciós illeték eredeti tervek szerint csak olyan 120-150 mrd lett volna. Józan becslés volt, elsőre. Aztán nem tetszett a szám a policicusoknak, kevésnek mutatkozott, hát odaírtak még egyszer annyit. 10 malac helyett 20-at.
Aztán, amikor kiderül, hogy ja, az nem a valóság, akkor odaállnak slukkerrel, hogy fizetni kell vazzeg, mert mi ezt írtuk a papírra? Nonszensz.
süti beállítások módosítása