Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 444.hu/2024/05/04/kormany-ellenzek-100-avagy-egy-atlagos-kampanyszombat-az-mti-vilagaban?utm_sourc... (2024.05.04. 20:48) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Someone To Love www.youtube.com/watch?v=15orOogE0pU (2024.04.24. 19:19) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.07.25. 17:25 Fabius

A verseny halála

Címkék: ferrari forma 1 felipe massa

A Forma-1 ismét a legsötétebb korszakát idézte föl a mai futamon. Versenyzés és küzdelem, előzés és bravúr helyett ismét a csapatutasításé volt a döntő szó. Főszerepben természetesen a Ferrari, két versenyzőjük, és a dilettáns, aki valahogy még mindig csapatvezető lehet az alakulatnál: Stefano Domenicali.

Felipe Massa az idén először jelét adta a balesete óta, hogy képes maghatározó tényezője lenni ennek a mezőnynek. A zseniálisan kihasznált rajt, az utána egyenletes teljesítmény reményre adott okot: Felipe talán kilábal a balesete óta tapasztalható ragacsos ingoványból. De ezt a lehetőséget nem kapta meg a csapatától. Fernando Alonso ismét behisztizett előzés helyett, ahogy a Forma-1 Kiszel Tündéjétől elvárható, a csapat pedig fontosabbnak ítélt a győzelménél minden mást.

Értem én a csapatérdeket, csak leszarom. Számomra nem elfogadható, hogy a győzelem ne versengés és teljesítmény árán, hanem csapatutasítás alapján legyen eldöntve. Schumacher kedvencem, de ez a mentalitás az ő javára elkövetett dolgoknál sem tetszett. Ugyanis ez nem verseny. Hanem egy rakás szerencsétlen balfasz töketlenkedése valaki kárára. Alonso menjen gyorsabban és előzzön. Domenicali meg szolgálja mindkettejüket egyformán a csapatával, hisz ez volna a dolga. Ügyelni, hogy emberei ne olyan évadot fussanak a szervizben, mint a 2008-as, ahol hibát hibára halmozva töketlenkedték el a világbajnoki címet.

Mondhatnánk, hogy majd a FIA jól megmázsálja a leplezetlen trükközésért őket. De, ha belegondolunk, hogy a csapatoknak ahhoz a Jean Todthoz kellene fordulniuk, aki csillió danos nagymestere ennek, akkor vajmi kevés az esély, hogy a közeljöbően ne lássunk hasonló megmozdulásokat egy-egy verseny alatt. A pilóták nem versenyzők ebben a szerepben, hanem a csapatok bábjai, akik különösebb szégyenérzet nélkül rángatják őket a megfelelő pórázon.

177 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr842175031

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Álszentek az F1-ben 2010.07.26. 19:36:25

A hockenheimi futam óta felháborodott hangok veszik körül a Formula 1-et, szakértők és rajongók sokasága lelkesen ekézi a Ferrarit és Alonsot egyaránt. Egy kicsit járjuk körbe a történéseket aztán nézzük a tényeket. Mottó: a diszkrét, úszógatyába hugy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Khm.....

De ugye amikor a Meki azt mondta a Hamiltonnak, hogy tekerje le a motor fordulatszámát és ez Buttonnak is elmondták... ugye az nem volt csapatutasítás?? Áááá véletlenül sem hisztizett Lewis egy csomót a verseny után... á nem....
A rajtot meg az első 3-4 kört szoktam megnézni, utána kikapcsolom. A befutó sorrend már akkor megvan. Max. akkor változik, ha valaki kiesik.
nem vágom a forma1et, de ha jól hallottam, akkor csak az alonso van versenyben a vb címért egyéniben, a forma1 meg csapatsport.
ezt úgy tom elképzelni, hogy pl a egy adott focibajnokság uccsó fordulójában kap vki egy tizenegyest és azzal rúgatják, aki még versenyben van a gólkirályi címért - ez esetben alonso tette le a 11-es pontra a labdát, nem?

ettől függetlenül minden elismerésem massa-é, aki megérdemelné az első helyet mogyoródon...
@Bastille:

Ha csapatsportként aposztrofálom, akkor a csapatnak szerzett pontok fontosak. Ebben az esetben 42 pontot szereztek volna helycsere nélkül is.

Ha egyéni versenyként definiálok, ott meg győzzön az, aki abban a pillanatban a leggyorsabb. Különben nem verseny zajlik a pályán, hanem színjáték drága autókkal című rendezvény.

Az okot értem, csak nem tetszik.
Forma-1 rajongás?
Valahol a 70-es IQ-tól lefelé...
Bemásolom a véleményem a "másik" blogból:

"Hát, megen csúnya dolog volt, na.

Csapatutasítás mindig is lesz, bárhogy takargatják. Kérdés akkor, hogy szükség van-e rá (tilani).

Egy csapatnak az az érdeke, hogy világbajnokságot nyerjen, a szponzoroknak meg az, hogy jól megnézzék az autókat. Végül mindig a nézők döntenek. Ha közvéleménykutatást végeznénk, számos Senna-manővert tudnának felsorolni, Prost-félét talán kevesebbet. Pedig Prost mind taktikus, hülyére nyerte magát látványtalan versenyzésével, de a közönség akkor is a Sennákra fog emlékezni.

Ez pedig megfordítva felveti a kérdést, hogy hosszútávon mi éri meg jobban. Az 5 pont és ezzel előny egy újabb megnyerhető világbajnokság irányába azt kockáztatva, hogy megint meghurcolják őket mint 8 éve?

És a nézők nem felejtenek. És a szponzorok is tudják, hogy a nézők nem felejtenek. A Ferrari nem tanult a Renault tavaly/tavalyelőtti példájából, a sajátjukból meg főleg."
Egyébként is halál unalom az F1 évek óta, elvesztegetett másfél óra az életből, az álságos marhaságokat meg még nehezebb viselni, ha egy csapatban ketten vannak miért nem lehet dönteni a sorrendről, indulhasson egy autó csapatonként, akkor nem lesz baj, így is döntenek, csak előre levajazzák, a Ferrarinál meg pöcsök vannak, hogy rádión teszik, a világ meg műfelháborodik, nekem meg ez legyen a legnagyobb problémám az elkövetkező években...
" A pilóták nem versenyzők ebben a szerepben, hanem a csapatok bábjai, akik különösebb szégyenérzet nélkül rángatják őket a megfelelő pórázon."
A pilóták a csapatoknak nem bábjai, hanem igen jól megfizetett alkalmazottai. így természetes, hogy az előbbiek utasításait hajtják végre. Mi ezzel a gond?
A csapat egyéni világbajnoki címet szeretne, mert mindenki arra figyel, az hozza a szponzorokat (a csapatvilágbajnokság szép sporteredmény, csak éppen a fanatikusokon kívül senki nem tartja nyílván). Így az is természetes, hogy nem akarják, hogy pont a saját csapattársa fossza meg az ezért még versenyben lévő pilótájukat a címtől. Ezt sokféleképpen el lehet érni, ilyen utasításokkal, meg kicsit sunyibb módszerekkel is (most pl. senki nem panaszkodna, ha véletlen Alonso a bokszban előzi meg Massát, egy kicsit gyorsabbra sikerült kerékcserével).
Ha nem csapattársak lennének, már az 5. körben átlépte volna a nyávogós Massát. Amúgy pedig a pirosok már csak ilyenek....
Szerintem sincs ebben semmi kivetnivaló, de én erről már lemaradtam, mert meguntam a versenyt. Inkább olvasok mondjuk helyette. :D
Undorító volt, ami történt, ez tény. De ez a Forma-1, mindig is ez volt. Csapatsport, ahogy már többen mondták, és sajnos ezek a legkényelmetlenebb szituációk. Ez a 70-es IQ-s beugatás meg, a gazdájával együtt mehet a halál f@szára. Minek ugat bele, ha ez a véleménye? Hátőennélazértintelligensebbhogyformaegyetnézzen-seggfej...
Egyre szánalmasabb ez a Forma-1. Elismerem,hogy csapatszempontból nézve logikus,amit a Ferrarik csináltak,csak épp ennek már k..ra semmi köze a sporthoz... A legviccesebb meg az,mikor egy ilyen után Massát állítják be a retek klub stúdiójában ülő komm... izé szakértők hisztis primadonnának. Akik tök jól elvitatkozgatnak egymással,ami lehet,hogy számukra szórakoztató,de tán az se lenne utolsó,ha arról beszélnének,ami a pályán zajlik.
A csapatverseny szempontjából tök mind1,ki az első és a második kettős győzelemnél.
A foci nem biztos,hogy jó példa. A 11est nem feltétlenül azzal rúgatják,aki a gólkirályi cím esélyese,ugyanis minden csapatban megvannak az erre kijelölt emberek. Ha ők lemondanak/nem vállalják,netán az edző erre ad utasítást,akkor lövi más.
Nem volt szép dolog, de ez van.
A fociban is lehozzák a góllövőt, ha a taktika ezt kívánja.
Persze megtehették volna, hogy egy régebbi fejlesztésű alkatrészt adnak Massának (mint ahogy a Red Bull csinálta Webberrel), hogy biztos legyen Alonso sikere.

Egyébként meg Schumaherre visszatérve, én azt sem felejtem el, amikor a balesete után vállalta a második számú pilóta szerepét, hogy Irvine világbajnok legyen.
@Orpheus: Miért mi a sport?
Henry kezezése?
a cáparuha?
a méregdrága high-tech bobok?
a közvetlen rádióval irányított amerikai futballisták játéka?
a dopping a tour-on?
a pontozásos sportágaknál( pl.: bírkózás, boksz, műkorcsolya) a bírók elfogultsága?

Ilyen világot élünk, csak a győzelem elfogadható!
Alonso csapattársként feltartotta Hamiltont a boxutcában, Piquet-t falnak küldték az ő megsegítésére, most meg ez. Alonso nagyon furcsán fogja föl a "csapat" jelentését.
Egyébként a legcsúnyább számomra nem is a manőver volt, hanem a mézes-mázas "Good boy!" fejsimi. Remélem egy csontot is dobtak neki a paddock-ban...
Demilyen érdekes: a brazilok valahogy mindig megjárják a Ferrarinál :D
@Gee Halen:

Akkor én is bemásolom a véleményem a "másik" helyről:

Nagyon nehéz volt a mai ügy a Ferrarinak, de én azt gondolom, emberileg még a lehető legkorrektebben jöttek ki a dologból.

Az egész azért is kapott különös figyelmet - ahogy a posztíró is kiválóan rávilágít, - hogy Massa napra pontosan egy éve került élet és halál közé itt Mogyoródon, és ez hatalmas plusz lett volna neki. Mégis, azt gondolom, a verseny erkölcsi győztese ő.
Lehetett látni, mind Alonsón, mind pedig a csapatvezetésen, hogy pontosan tisztában vannak ezzel, és nagyon hálásak Massának. Alonsó ezzel vb. lehet, bár még mindig hatalmas a hátránya.
Massán pedig szerintem a tehetetlenség dühe látszott, hisz maga is értette a helyzet lényegét, és tudta, mik az esélyek, azonban nagyon szeretett volna másfél év után újra nyerni.

A FIA hozta viszont képmutató formáját. Először is, direkt csapatsorrend nem volt. Expressis verbis, (hamis) tényeket közöltek Massával. És ő mindenféle FELSZÓLÍTÁS NÉLKÜL tette a dolgát.
Most megkapták ezt a büntetést, ami nyilván zsebből fizethető nekik, de ha tényleg szabálytalannak ítélnék, akkor azzal pontlevonásnak, vagy hasonló szankciónak is kéne járnia, a következetesség jegyében... Ez így no comment.

Ha viszont a Motorsport Világtanács valamilyen sportszankciót hoz a Ferrarival, illetve versenyzőivel szemben, akkor végképp a béka segge alá kerül a sportág tekintélye.
Lássuk csak, nem az első ilyen volt, a direkt csapatutasítás 2002-es betiltása óta. Egy-két példa: Tavaly, Törökországban, a két Red Bull 2. és 3. helyen ment, mikor Vettel egyre jobban közeledett Webberre, lassan lőtávolba ért. "Mark is faster than you.", szóltak neki rádión. Akkor Palik közvetített, és bele is visította a mikrofonba, hogy ez bizony csapatutasítás, burkoltan. Mert az is volt. Nem akartak balhét.
Másik példa, 2008 Kína, ahol Massa volt a Ferrarinál a kedvezményezett. Kimi igen erősen visszament, hogy csapattársa elmehessen mellette, a plusz két pontért, ami a maradék vb esélyt jelentette. Az is tiszta sor volt.

A tényező pedig, ami miatt most a Ferrari bajba kerülhet, az pont az, hogy a Ferrari nem akart sumákolni. Tiszta sor, ez ma Massa napja volt, a vb-ért pedig Alonsó mehet. Kíváncsi lennék amúgy, a többi csapat részéről, hogy a motorbeállításokra vonatkozó rádióüzenetek mögött milyen filozófia húzódik meg... Pl. McLaren. A Ferrari tisztán csinálta, nagyon remélem, hogy nem pont emiatt fogják meghurcolni, úgy, hogy véleményem szerint, mindenki ezt csinálja kicsiben, vagy nagyban, csak épp "motorbeállításnak" álcázza.
Gyerekek, lehet itt rinyálni, de a vb elején nem engedték ugyanezt, akkor még nem volt csapatsorrend. Massának lehet, hogy fáj, de Alonsot világbajnoknak vitték, őt meg vízhordónak tartják. Barichello is hisztizett egy sort ezen, de MSC volt a gyorsabb.
Most is hasonló a helyzet. Sokkal tisztább ez, mint ha hagyják őket versenyezni, majd kiütik egymást, és bukták az összes pontot.
csapatsportban miért van egyéni világbajnokság?
Mit kell ezen pörögni? A csapat adja a pénzt, fejleszti a kocsit, hozza a szponzorokat. Ha azt az utasítást adja a pilótájának, hogy menjen hússzal és viseljen bohócsapkát, akkor ezt kell tennie. Az összes csapat hasonló módon járt volna el ilyen helyzetben...
Szerintem bizonyos szempontból érthető a dolog, ráadásul Alonso tényleg gyorsabbnak tűnt és próbálta is megelőzni Massát aki viszont annyira ragaszkodott a pozícióhoz, hogy talán még inkább az összeütközést is kockáztatta volna, csak Alonso nehogy megelőzze. Ha viszont mind a ketten kiesnek, az abszolút nem jó a csapatnak. Ahogy Alonso is mondta később, láttunk már idén ilyet, és gondolom az után Vettel-éket sem dicsérte meg a Red Bull, hogy "Jó volt fiúk, megmutattátok, hogy nálunk nincs csapatsorrend!"
Ilyen módon érthető a csapatutasítás, csak véleményem szerint nagyon amatőrül oldották meg. Sokkal tisztább lett volna, ha mondjuk azt közli a csapatvezetés mindkét pilótával, hogy "Versenyezzetek ha akartok, de EGYIKŐTÖK SE ESSEN KI!" Így Massának nem kellett volna elengedni Alonsót, viszont már benne lett volna, hogy ne mindenáron akarja tartani az első helyét.
Sajnos a Ferrari egy ilyen gusztustalan és undorító csapat, mondom ezt a szurkolójukként... Én kérek elnézést a barom csapatfőnök helyett is, Ő úgysem fog!
Kíváncsi vagyok, hogy alonso mikor tud majd megint futamot nyerni saját teljesítményével, nem úgy, hogy falnak ütköztetik a csapattársát, stb. Undorító, hisztis, simlis féreg!
no igen, ez nálam is leverte a biztit. ja igen, és a kedvemet is elvette, sokadszorra :-/
sumit nagy kedvencem (nem pont a stílusa miatt ;-)) de nála is rühelltem ezt a csapatutasítás dolgot.
a bohóckodás a motorteljesítmény/fogyasztás témakörben szintúgy (hamilton/button). bármennyire balek volt a redbull csapattárs kiütéssel, sokkal de sokkal szimpatikusabb hozzáállás.
a cél (vb cím) nem szentesíti az eszközt...
@úriparaszt:
"...bármennyire balek volt a redbull csapattárs kiütéssel, sokkal de sokkal szimpatikusabb hozzáállás..."
Ami után a Red Bull cég tulaja, aki nem foglalkozik az F1 dolgokkal személyesen, le is üzent, hogy ilyen most volt először és utoljára. A csapat pedig sietve kijelentette, hogy ez még egyszer nem fordulhat elő. Magyarán közölték, hogy legközelebb ők is szólni fognak, hogy most elég a versenyből.
Amivel nincs is semmi baj, lévén miért is kellene egy csapatnak eltűrni, hogy a saját alkalmazottaik egymást szívassák?
Egyébként Massa 12m dollárt(kb.:2,5 milliárd forint) kap a Ferraritól alapfizetésként.
Nekem ebbe beleférne néha egy ilyen elengedés.
@Shaak Ti:

Chris Horner a verseny után örömmel hivatkozott az esetre, hisz láthatja ország-világ, náluk verseny van...

@Muad\\\'Dib:

Szerintem nem ezt mondta, hanem az ellenkezőjét:

sportgeza.hu/forma1/2010/07/20/ha_vb-t_veszitunk_se_lesz_itt_csapatsorrend/

Vagyis a tulajdonos nem a versenyzőket tolta le, hanem a helyeket osztani igyekvő csapatvezetőt. Ez pedig így van jól.
Szerintem jól meg lehetne oldani a dolgot.

Azt kellene mondani az év elején a pilótáknak, hogy fiúk, szabad a verseny, de aki hátrébb végez, 2x annyi pénzt kap.

Meggolndolnák, ki lenne a vízhordó képességeik szerint ;)
Büntetés meg az lenne a csapatnak ha jövőre csak 1 pilótát indíthatna.
A 100kUSD nevetséges összeg egy Ferrarinak.

Bár magam részéről kb 8 éve büntetem mert nem nézem. Ma a rossz idő miatt meg akartam nézni, de már a start előtt aludtam, és már vége volt a közvetítésnek amikor felébredtem.
@Halál Bika: A ferrari meg kiszállna, akkor meg eladhatatlan lenne, az F1. Tényleg remek döntés lenne.
@Halál Bika: Ja és ha nem nézed akkor büntess minket is légyszives.
Szerintem a Ferrarinak ez az ev amugy is megy a levesbe igy abszolut lenyegtelen lett volna szamukra, hogy Massa vagy Alonso lep fel a dobogo legfelso fokara.
@Nyers Fa:

A szárnycsere is gusztustalan volt. Viszont nem garantált semmit, csak a lehetőséget. Viszont a helycsere garantáltan hozta Alonso győzelmét.

Én szankcionálnám, a pénzbüntetés vicc. Adott versenyben hasznot húzó versenyző pontja nulla, utasítást kiadó csapatvezető/mérnök 2 versenyes eltiltás.

Tessenek kérem versengeni egymással.
@Nyers Fa: "a közvetlen rádióval irányított amerikai futballisták játéka?"

persze, az edzők meg a pálya széléről irányítják kis távirányítójukkal a játékosokat, fejükön az antennával :)
te se sok amerikai foci meccset néztél idáig...
Érthetőnek érthető,tényleg nem szép de ilyenné vált a sport,de azt nem hiszem el ,hogy ezek a profi csapatok ezt nem bírják megoldani.A McLarennél és Redbullnál is volt csapattársak közötti affér,most meg ez.Oké aláírom nehéz most ,hogy sok jó versenyző van, közel azonos képességekkel.Anno a Senna-Prost párosnál volt egy megállapodás-igaz ezt azt hiszem csak később vallották be-,hogy aki elsőnek fordul az első kanyarban az nyer,azt nem baszogatja a másik,kész.Igaz ezt Senna egy megismételt rajtnál nem vette figyelembe,vagyis új rajt,új meccsnek vélte,aztán Prost bedurcázott és vége is lett a a megállapodásnak :D .Na de kanyarodjunk vissza a jelenbe.Tényleg nem lehet megbeszélni valami kamudumát?Tekerd a motort C10-re,nincs is ilyen,nem baj ez azt jelenti engedd el a csapattársat lehetőleg úgy ,hogy előzésnek tűnjön,vagy tekerd B9-re,ilyen sincs,ekkor nincs verseny egymás között ,kész.Év elején vagy amíg nincs nagy különbség(amit nem lehet egy versenyen behozni) pont ügyileg,akkor meg felváltva valaki mindég kicsit kedvezményezettebb mint a másik.Lassan a McLarennél és a Redbullnál is ki kell valami találniuk,mert komoly problémáik lehetnek még ebből,főleg,hogy a Ferrári kijátszotta a nyilvánvaló lapjait,valaki két szék közül a földre fog esni.
@szcsongor: Miért Massát mivel irányították?
Nagyon korlátolt vagy, olvass utána!
Segítek, fejhallgató, mikrofon stb.

Ha ez a félreértés oka akkor pontosítom Rádión irányított.
Annyit fűznék hozzá, a többiek 'elegánsan' csinálják, a Ferrari másodikjai pedig 'látványosan'.
Eléggé elmaradott a F1, elmaradott szabályokkal. Ez a mostani szabály egy nagy baromság. Ez egy csapatsport. Ha helyet akar cserélni két csapattag a taktika miatt, akkor cseréljenek.
Mellesleg régebben is megoldották csapaton belül: pl egyik csapattag korábban ment ki a boxba, addig a másik ment pár kört és csak utána ment ki, így még pont a másik elé/mögé jött ki. Ezt nem büntetik, pedig ez is ugyanaz, mint a mai eset.

Szóval baromság ez a szabály.
Szerintem minden csapatnak csak egy autóval kellene versenyezni. Legalább ez a probléma megoldódna.
Hülyék. A Ferrari szarul csinálta, de. Ennyi. Egyik versenyzôjüket sem szeretem, de amit a Red BUllnál csinálnak az a hülyeség.
@Fabius: "Chris Horner a verseny után örömmel hivatkozott az esetre, hisz láthatja ország-világ, náluk verseny van..."
Ja, de ha még egyszer megcsinálnák, annak biztos nem örülne, verseny ide vagy oda...
@Shaak Ti: Lehet intelligensen is csinálni, lásd McLaren.
@Shaak Ti:

Hornernek Mateschitz kijelölte, hogy minek örüljön :-D Ez pedig a verseny, kerül amibe kerül. Az öreg marketingből jó volt mindig, nem hiába tart ott, ahol. :-)
@Panther_V: Igen én is tudom, ilyesmit írtam az előző hsz-ban (22.36).
Nem az a baj, hogy van vagy nincs csapatsorrend, hanem, hogy olyan irigyek egymásra a csapattársak, hogy inkább kilökik egymást, minthogy a másik előbb végezzen. A csapat meg nézze végig. Régebben ez nem volt ennyire látványos, de sajnos mostanában egyre több csapatnál előfordul.
@Fabius: Oké, biztos jó reklám a csapatnak, hogy olyan hülyék a versenyzői, hogy kilökdösik egymást 1-2. helyről...
@Panther_V: Ezt minek linkelted ide? Ők se voltak épp komplettek.
@Nyers Fa: "Egyébként Massa 12m dollárt(kb.:2,5 milliárd forint) kap a Ferraritól alapfizetésként.
Nekem ebbe beleférne néha egy ilyen elengedés."

szerintem meg nem. Massa már sok éve versenyez a ferrariban, lassan kiöregszik. A csapattársak jönnek-mennek mellette, és ő valahogy mindig a második helyre kerül... amikor világbajnok lehetne, akkor bennehagyják neki a tankolócsövet. Én szeretem Massát, mert soha nincs egy hisztije, csinálja a dolgát, nincs tele a bulvár a fasságaival.

És szerintem egy idő után már nem fér bele az elengedés. Ennyi idő után valószínüleg annyi pénze van már, amit nem tud elkölteni, ennyi idő után a pénz elveszíti az értelmét. Az ember olyan dolgokért hajt az életben, amit még nem ért el... nekem nem férne bele az elengedés, hiszen azért vagyok ott hogy ne engedjek el, és nem a fizetés miatt
@Shaak Ti:

A csapat versenyzői nem hülyék, hogy minden alkalommal ezt tegyék. A szabad verseny és az egyenlő esélyek meg igenis jó reklám.
@Shaak Ti:

Ezért. Két zseni. Most nem ez volt a helyzet.
"Felipe Massa az idén először jelét adta a balesete óta, hogy képes maghatározó tényezője lenni ennek a mezőnynek. A zseniálisan kihasznált rajt..."
Ha valaki veszi a fáradtságot, és ír a mai futamról, az legalább nézze meg a közvetítést, legalább utólag!
Zseniális rajt? Azért, mert nyomta a pedált miközben Vettel szó szerint félreugrott előre?
Ha valakinek nem tetszik a csapatutasítás, az kezdjen lobbizni azért, hogy minden istálló csak egy autót indíthasson! (Ja, hogy szegény Massát maximum a Lotus szerződtetné?)
Hülyeség összehasonlítani a Ferrari meg a Red Bull esetet. Vettel és Webber is simán esélyes a VB címre, természetes, hogy nem mondták meg nekik, hogy engedjék el egymást, hanem rendezzék le.
Most viszont Massa már nem esélyes (csak matematikailag), Alonso meg igen, csak nagy hajrát kell tolnia. Természetes, hogy a csapata, köztük Massa, hozzásegítik plusz 7 ponthoz, ha tehetik.
Emiatt elkezdeni temetni az F1-et egyszerűen hülyeség, ilyen szituáció ritkán adódik, akkor viszont jogos, hogy kihasználják. Ha csak 2-3 pont lett volna a különbség, nyilván nem teszik.
csapatjáték, csapat utasítás. logikus. én nem találok semmi kivetni valót benne.
amikor beszóltak massának, felálltam és kivittem a kutyát sétálni. innentől kezdve nincs értelme versenyről beszélni.
alonso már szegény pique-t is a falnak csapatta azzal a biszex briatoréval. simán el kéne venni aferraritól a tegnapi pontokat.
Tekerd fel,tekerd le.Nagyon melegednek a fékeid vegyél vissza.

Csak a Ferrari-nál lehetnek ilyen balfaszok, hogy hozzá teszik:-Good boy.

Sajnálom Massát, mert nagyon jól ment, de tény hogy Alonso letolta a pályáról és csak azért nem belle az előzésbe, nehogy összetörjék egymást.
Akko rmiért nem volt ekkora kiabálás amikor egy kör elönyre áthajtásos büntetést kapott a meki.

Massa meg csak annyit bizonyitott megint, ha jó autó van alatta tudja nyomni.
A poszt brilliáns, a ferrari (kisbetuvel) meg kapja be!
@Fabius: azért a büntetések következetessége is megérne néhány keresetlen szót, a f1-ben hihetetlen ad hoc jellegű tételek vannak. lásd legutóbb hamilton esete a biztonsági autóval. nem csoda ha alonsó (akit mellesleg régebben nagyon utáltam, mostmár kevésbé, de még mindig nem szeretem) kicsit nyűgös ;-D
Másfél órát zümmögnek körbe-körbe libasorba. A harmadik kanyar után már csak akkor van izgalom, ha kigyullad egy-egy kocsi a boxban vagy valami Takuma Sato klón összetör 5-6 autót.

Egyedül Palik Lászlónak okozhat izgalmat, hogy pl.: Hamilton körönként 0,2 másodpercet ver Webberre.

Alonso meg tényleg tudhat valamit, mert Briatore is megbundázott neki egy győzelmet, igaz el is tiltották a vén csókát:)

Egyébként cigánykodik itt az összes istálló nem csak az olaszok...
Vazze, ha ennyire zavar, hogy CSAPATKÉNT gondolkodik egy csapat, akkor ne lehessen csak egy autót indítani csapatonként. A probléma meg lenne oldva.

Bringaversenyen is segítik egymást a csapattagok...
az f1-et már évek óta nem nézem, és a csapatutasítás (akármennyire volt és lesz is) különösen nem sarkall arra, hogy odakapcsoljak. lehet, hogy az a pár pont sok százmilliót jelent, de a végső mérce úgyis a nézettség. azt meg (nyílt) csapatutasítás nem növeli. szerintem.
A kerékpárversenyen az esélyes versenyzőt a csapat többi tagja fel szokta vezetni, az is hasonló mint ez. Ott elfogadott ez a taktika, az f1-ben valamiért nem.
Az a probléma, hogy csapat és egyéni verseny is van egyszerre, amíg ez van, addig csak hülye szabályokkal lehet korlátozni az ilyesmit, amiket meg ki lehet játszani.
Legyen csak 1 versenyző/csapat, akkor nem lesz ilyen probléma.
Szeretem a színházat. Ott valaki, aki nem király/királynő, elhiteti velem hogy az.

Szeretem a cirkuszt, mert a bohóc hasraesik, én meg nevetek.

DE!
Ha a királynő úgy néz ki, mint Rosalinda a kétszázhetvenharmadik folytatásban, akkor az egy rossz (színházi) előadás.
Ha látszik, hogy a bohóc akarattal esett hasra, akkor az egy rossz (cirkuszi) előadás.

Pankráció? Úgy csinálnak, MINTHA küzdenének. Ha a nyolcéves unokám elhiszi, hogy küzdenek, hadd nézze. Én nem hiszem el, nem is nézem.
A százméteres síkfutás döntősei nem úgy csinálnak, MINTHA. Ők tényleg nyerni akarnak. Azt nézem.

Forma 1? Majd ha úgy néz ki, MINTHA tényleg egy verseny lenne, akkor nézhető lesz.

Addig meg, amíg a nézőből csinálnak bohócot - Forma 1 címkével -, addig nézze az, aki a Győzikét. (Zebra háttérrel.) Meg Mónikát. Meg Balázst. Meg a többi CELEBet. Nagy Testvér, Való Világ, van még ebből a kategóriából?
Nekem 2 megjegyzésem lenne.
1. Az F1 pilóták annyit keresnek, hogy azért, ha kell, munkaköri kötelességük elevenen elégni a pályán, ha a nézettséghez az kell.
2. Mivel nyilvánvaló, előre el van döntve a versennyel kapcsolatban jó pár dolog, hát jókat röhögök azokon, akik végig izgulnak egy ilyen "versenyt". A fél világot palira veszik, közben a sok nézőből befolyó reklámpénzeken nagyot kaszálnak.

ps. Egyébként ez nem csakaz F1-re, hanem tkp bármely profi "verseny" "sportra" igaz.
A mclaren ugyanezt csinálta múltkor. Nem volt csapatutasítás a szó szoros értlemében most se. Igazságtalan büntetés.
Egyébként meg ez a legprofitorientáltabb technikai sport, nincs ezen mit csodálkozni
Annak ellenére, hogy utálom szemöldök alonzót, mint a sz@rt, azért megkérdezném, hogy a "Felipe gyorsabb nálad" miért jelenti azt, hogy engedd el szemöldököt? Mert azt magyarázzuk bele? Szerintem meg azt mondták vele, hogy "menjél gyorsabban". Mert én meg ezt magyarázom bele.
@CJKrisz: Bocs, "Fernando gyorsabb nálad". :)
45 pontot kapott az első 2 játékos, és nem 42-t.... NEM??? 25+20 az nálam 45, és nem 42...
Egy-két hírcsatornán elírta valaki, és máris mindenki 42-t emleget... Vagy tévednék???
1. Aki nem nézi az F1-et ne dumáljon bele!
2. Ez egy csapat! Az lesz a világbajnok/ha egyáltalán/ aki jobban áll!
3. Szerintem aki fizeti a zenészeket az rendeli a zenét! Ne az FIA meg a tököm tudja ki döntse el ki nyerjen, holmi hülye szabályokkal!
4. Miért Massa volt lemaradva 31 ponttal, miért nem Alonso? Massa egy hülye primadonna úgy kibasznám a csapatból, hogy lába nem érné a földet!!!
Én évekig néztem az F1-et, de az utóbbi évek vergődése miatt egyre jobban elegem lett belőle.

Nézzetek ti is inkább WTCC-t! Sokkal izgalmasabbak a futamok, ráadásul van a mezőnyben egy kiváló magyar tehetség is. :)
Az különösen érdekes, hogy a Ferrari visszaeső ebben a szabálysértésben. Márpedig, ezt mindenhol keményebben bírálják el.
És az is különösen érdekes, hogy a Ferrari ilyen pofátlanul tette mindezt. Nekik már leplezniük sem kell a szabálytalankodást. Majd a csücsöri szájú elsimítja és kapnak egy nekik nevetséges pénzbüntetést.
@ferand1979:
25 + 20 az valóban 45, ellenben 25 és 18, amennyi pontot az F1-ben adnak az első és második helyezettnek, az csak 42. :D
@ferand1979:

Tévedsz, ahogy én is. Idén a pontokat így osztják:
25,18,15,12,10,8,6,4,2,1 vagyis az 1+2 hely 43 pontot ér.

@úriparaszt: nekem az nem tetszik, ahogy a biztonsági autós szabályt kezelik idén. Sumi monacoi utolsó körös előzése szabályos volt, vonalon átlépett, a zöld lámpa is égett. Erre megbüntették, majd a fellebbezés alkalmával leültek, Jean Todt meg tett egy ajánlatot az égés ellen egykori harcostársainak: ha visszavonjátok a fellebbezést, akkor jövőre új, és teljesen tiszta szabályozást hozunk a safety carra.

Ez a helyezés is asztalnál dőlt el, Alonso javára.
2008 Kína. A Ferrarik próbálták követni Hamiltont, de ez csak Kiminek sikerült, de ő is 8-10 másodpercre volt tőle. Miután rájöttek, hogy nincs esély befogni, Kimi látványosan lelassított, elengedte Massát, hogy több pontot kapjon és legyen még esélye az utolsó futamon megnyerni a világbajnokságot. Ugye emlékszünk mi volt az utolsó futamon.

Massa "előzése":
www.youtube.com/watch?v=sX9H917vQrg&feature=related

www.youtube.com/watch?v=v-66nziDRbk&feature=related

Hát nem volt túl nehéz.

Egyébként Massának megadta a csapat a lehetőséget, hogy jövőre is náluk versenyezzen, új szerződést kapott a borzalmas idei éve ellenére. Most ideje volt, hogy valamit visszaadjon.
Csak pár gondolat:
1. Szegény Pique??? Az a srác olyan lassú volt, hogy örüljön annak is, hogy összetörhette a Renaultot. Ennyi.
2. Szegény Massa??? Valahogy mindig 2. számu pilota. Talán azért, mert akik jönnek, mindig gyorsabbak. Egyszer lehetett volna vb 1., Kimi segítette is, de nem tudott nyerni. Ennyi, örök 2.
3. Alonso gyorsabb volt. 2-szer is próbálta megelőzni, Massa agresszívan védekezett. Logikus, hogy nem megy neki.

Hülyeség tiltani a csapatutasítást, mert úgy is minden csapatnál megteszik (na, jó a Lotus, Virgin...stb. nem biztos, de nekik mindegy).

A jó megoldás:
Kell igazolni egy top pilótát 1-es számunak. 2-es számunak pedig egy Baumgartner Zsoltot és nem kell csapatutasítás.
Csalonso...
Lova: ennek a számításnak menj neki mégegyszer :)
@tcom: Hamilton megelőzte a az "SC"-t. Azt sem leplezték. Ennyi. Az igazség odaát van. Kiváncsi leszek, hogy mit fog tenni a Meki, ha esetleg Button 0-áz és már csak Hamiltonnak lesz esélye a vb-re. Na, meg a Red Bulra is kiváncsi leszek.
Teljesen világos a képlet: egyének versenyeznek CSAPATOKBAN, ami ebben az esetben azt jelenti, hogy a pontversenyben jobban álló versenyzőt segíti a csapattárs akinek már nincs esélye a vb címre. Csapatban muszály a csapatjáték különben az nem lesz többé egy csapat.
@verőköltő bodobács: Azért sikerült ilyen látványosra a helycsere, mert az előre megbeszéltekkel ellentétben Massa nem akarta engedni az első helyét. Némileg megértem, végre nem Delarosa, Hulkenberg, Petrov trióval csatázott a 12. helyért. A brazilok ilyen sírosak, ennyi.
A pályán ritka az előzés max. a rajtnál van action , és már a tankolás kilövésével a boxtaktika is nulla. A legtöbb verseny dög unalom, ha nincsen zuhogó eső.
@na__most__akkor: A 100m-es síkfutás is cirkusz, csak ott a pisilés után esnek hasra a bohócok. Sőt van olyan bohóc aki a visszavonulása után pár évvel esik hasra.
én a posztolót kérdezném, hogy ha láthatóan ennyire nincs fogalma a forma-1-ről, annak történelméről, akkor mi a fenének érez késztetést arra, hogy posztot írjon róla?
@Giraffa: Sőt, ott ha valkinek leesik a lánc a bicvajáról, szemét aki megelőzi. A bicikliverseny a legszánalmasabb. Dopping, képmutatás...stb.
Én teljesen leszarom a helycserét.. Ha Alondünak még van esélye akkor nyomják előre. HA eddig MAssa bénázott, akkor meg lassuljon le hiába volt most gyors. Ennyi.
Kruvára nem érdekel ez az egész, sőt az egész helycserélési szabály egy nagy hülyeség.
************
Azt bírmo, hogy mindenki irogat mindenféle szart, hogy mekkora suttyó ez a Ferrari, meg hogy kibasznak a Massával, stb.
De ha ők lennének az istálló csapatfőnöke, akkor ők sem döntöttek volna másképp...
@Fabius: Ahogy a Mercedes, te is rosszul tudod a szabályt. Ha az utolsó körben engedi el a safety car az autókat, akkor nem lehet már előzni. Ezt a Ferrarinal is tudták, szóltak is Alonsonak, a Mercedesnél nem tudták, ők azt mondták Schuminak, hogy előzhet. Tévedtek.

Videó az esetről (lehet, hogy regisztrálni kell, hogy meg lehessen nézni a videót, ez esetben a video/race edits/:

www.formula1.com/video/race_edits.html

A vége fele kell nézni. Egyértelműen mondják a rádión Alonsonak, hogy:"So, remember, no overtaking. We have to keep no overtaking!".

Schuminak pedig ezt:"OK, safety car in this lap, safety car in this lap! So you"re racing turn 19 and round to the finish."

"...Jean Todt meg tett egy ajánlatot az égés ellen egykori harcostársainak: ha visszavonjátok a fellebbezést, akkor jövőre új, és teljesen tiszta szabályozást hozunk a safety carra."

Totál baromság. A Mercedes nem tudott a szabályról és miután átnézték a szabálykönyvet nem is fellebbeztek, mert tudták, hogy nincs igazuk. Todt pedig azt mondta, hogy OK, átnézzük a safety car dolgot, mert tényleg megtévesztő lehet.

Mint ahogy átnézték a Valencia futam után is, ahol éppen a Ferrarit súlyotta a rossz safety car szabály és meg is változtatták, hogy ne legyen még 1x ilyen szívás. Mint ahogy 2007-ben is rossz volt a safety car szabály (tankolások tíltása) és azt is megváltoztatták.

Kicsit körültekintőbben kéne irogatni dolgokról.
@Fabius:

Ehhez képest Webber alól lazán kiszedték a gépet előző futamon, és Vettelnek adták :D
@jpmjpm:

Ez nagyon komoly :D még mindig van ember, aki kamerával veszi a tv-t :D:D:D
Ah... tényleg... bár a legtöbb helyen (lásd Google keresés) a pontverseny (tavalyi) tervezett állása a köv. volt: 25-20-15-10-8-6-4-3-2-1

ezzel szemben ezek szerint: 25,18,15,12,10,8,6,4,2,1

(bocsik, ez kimaradt..)
Amúgy meg Alonsót már eleget szapulták idén, lehetne egy kicsit békén nagyni...
@Sziget_: Feltartotta Hamiltont, igen mert előtte meg ő volt köcsög. Ott kimutatta a kis takony a foga fehérjét. A FIA akkor is őt segítette, mint most is amikor már elég későn büntették meg ahhoz, hogy pontot veszítsen (2 futammal ezelőtt).
@Gee Halen: Rob Smedleynek mindig is ilyen volt a stílusa. Ez nem csontdobás volt. Mindig ezt csinálja.

www.youtube.com/watch?v=hHok_YnR-1k
@jpmjpm:

No, fussunk ennek neki:

Az említett esetben Sumit a sportkódex 40.13-as pontja alapján büntették meg, ami kimondja:

"ha a futam biztonsági autó mögött fejeződik be, akkor az utolsó kör végén hajt be a boxutcába és a mezőnynek előzések nélkül kell befutnia."

De kimondja azt is, ezt sárga zászló és fényjelzések mellett teszik. Nézd meg a videót, faszán látszik milyen színű a lámpa? Zöld...

Vagyis Charlie Whiting "biztonsági autó ebben a körben kimegy" üzenetére feloldották az előzési tilalmat, Schumacher meg a pályán látható egyértelmű jelzéseknek megfelelően járt el.

Ha már körültekintés, ugye.
@Viktus: Egen, elég oldschool dolog. És még fel is rakja YouTube-ra.
@Fabius: "ha a futam biztonsági autó mögött fejeződik be, akkor az utolsó kör végén hajt be a boxutcába és a mezőnynek előzések nélkül kell befutnia."

Akkor most miről beszélünk ("előzések nélkül kell befutnia")? Az nincs ott, hogy kivéve ha a zöldet lengetik. A Ferrari tudta, a Merci nem. Nem hiszem, hogy a rádióüzenet elhangzásakor (valószínű korábban volt, mint ahogy a videóban elhangzik, tekintve az egy összevágott anyag) már lengették a zöldzászlót. Mondhatták volna, hogy nem lehet előzni, mert az a szabály. A zöld zászlót pedig azért lengették, mert kiment a safety car. És ezzel feloldották a safety car periódust, de mivel az utolsó körben voltak, a szabály kimondja, hogy nem lehet előzni. Sztem. egyszerű.
@jpmjpm:

Akkor most arról beszélünk, hogy egy szabályt sem alkalmazunk félig. Egyértelműen sárga jelzés mellett kellett volna befutniuk, mert a zöld a tilalom feloldását jelenti, nem a safety car kimenetelét.Ugyanez a sportkódex kimondja, a versenyző a verseny alatt köteles a számára láthatóvá tett jelzések alapján eljárni. Így nyugodtan ítélhették volna a hülyeséget mondó Whiting-ot egy boxutcán való átfutásra Sumi helyett.
Ha nem láttam volna a futamot, még azt is hihetném, hogy lasabb Alonsót nyomták a gyorsabb Massával szemben.

A dolog azonban úgy esett, hogy amikor Alonso jelentősen gyorsabb volt és meg is előzte volna Massát, akkor Massa nagyon gusztustalan módon majdnem összetörte Alonsot.

Az omninózus "csapatutasítás" előtt pedig Alonso néhány kör alatt 2 másodpercet hozott Massán, megint odaért mögé.

A Massának szóló üzenet csak azt jelentette, hogy ne gizdázzon, ha nála gyorsabb csapattárs megelőzi, ne törje össze akár mindkettőjüket, csak nehogy Alonso előbb érjen célba mint ő.

Ebből levezetni, hogy itt vége a világnak az F1-ben ... Tour-t láttátok?
@Fabius: "Egyértelműen sárga jelzés mellett kellett volna befutniuk, mert a zöld a tilalom feloldását jelenti, nem a safety car kimenetelét."

Kivéve, ha van egy szabály, hogy NEM LEHET ELŐZNI, HA A SAFETY CAR AZ UTOLSÓ KÖRBEN ÁLL KI.

A Ferrari tudta, az FIA is tudta és utólag a Merci is elismerte, hogy tényleg hibáztunk, nem fellebbezünk, mert felesleges. Csak te nem látod?
Ez a cikk szanalmas ...

Es a sok hozza nem erto meg szanalmasabb hozzaszolasa ...

Olyanok szolnak be akik evek ota nem is kovetik az F1-et?!

Valaki irja mar le nekem mirol is szol az F1?

A pontos megfogalmazas azonnal valaszt ad minden felvetodo kerdesre, csak epp mindenki azt felejti el, hogy az F1 mirol is szol.

Nem, nem a pilotakrol! Az csak egy adalek.
@jpmjpm:

Most vagy alkalmazunk egy szabályt és szankcionálunk vele, vagy nem. Olyan nincs, hogy majd félig, és úgy osztunk ahogy nekünk tetszik. Nem lehet előzni, ha a safety car az utolsó körben áll ki, a mezőny SÁRGA jelzés mellett ér célba.

Úgy ért célba? Nem úgy ért. Feloldották a tilalmat zöld jelzéssel? Fel. Zöld mellett lehet előzni a safety car vonal és a célvonal között? Lehet.

Minden büntetés jogos, ha a szabályok pontos betartása mellett születik. De ez így pont a semmivel egyenlő. Mellesleg a Merci tudta, megáll a fellebbezés. Csak a Jean Todttal való paktum után vonták vissza.
@Fabius: Mondjuk azt, hogy a FIA megalkotta a szabályt, de nem egyértelműen. Ők arra gondoltak, hogy nem lehet előzni még zöld jelzés mellett sem. Csak szarul írták le. Ők konzekvensen ragaszkodtak az elképzelésükhöz. Schumi meg megszívta. Ez van. Kérdés, hogyha lehet előzni akkor is tudott volna-e e előzni Schumi? Én ebben azért nem vagyok olyan biztos.
@Fabius: "Nem lehet előzni, ha a safety car az utolsó körben áll ki, a mezőny SÁRGA jelzés mellett ér célba."

Az nincs benne a szabályban, hogy sárga jelzés mellett ér célba. Csak az, hogy nem lehet előzni. Jelzésekről szó sincs.
@Fabius:

"De kimondja azt is, ezt sárga zászló és fényjelzések mellett teszik."

Nem.

"If the safety car is still deployed at the beginning of the last lap, or is deployed during the last lap, it will enter the pit lane at the end of the lap and the cars will take the chequered flag as normal _without
overtaking_."

ha te ebben bármi kitételt találsz a sárga zászlóra, akkor nagyon tudsz valamit.

egyébként természetesen sárga zászlónak kellett volna lennie, a stewardok elcseszték, viszont a büntetés kötelező.
@ZX:

"Ők arra gondoltak, hogy nem lehet előzni még zöld jelzés mellett sem."

a baj az, hogy nem lehetett volna zöld jelzés, és ez a nagy hiba. ismétlem, stewardok elcseszték. ross brawn-nak meg illett volna emlékezni, hogyan is volt az a tavalyi befutó, ugye. a nagy taktikus megkopott kissé
@ZX:

"Kérdés, hogyha lehet előzni akkor is tudott volna-e e előzni Schumi?"

Ez nem valószínű. Viszont két dolog egyértelmű:

1: a verseny rendezői nem a szabályoknak megfelelő jelzésekkel jártak el.

2: ebben az esetben a pályán történtekért nem a versenyzők a felelősek.
@Fabius:

"2: ebben az esetben a pályán történtekért nem a versenyzők a felelősek. "

ross brawn-nak viszont illett volna tudnia. pont neki igen. egyébként vicces, mert a fél mezőn beszopta.

a bünti viszont sajnos kötelező. hiába nem schumacher hibája, szabálytalan előnyt szerzett, a büntetés kötelező. sajnálom schumachert, de nincs mit tenni.
@Fabius: A stewardok az idén kicsit sokat hibáznak. Minden steward monnyon le! :)
@ZX:

idén mindenki feltűnően sokat hibázik. mindenki monnyon le! :)
@jpmjpm: @mavo:

"Jelzésadás

A pálya felügyelete során a Versenyigazgató (vagy helyettese) és az ellenőrző posztok főleg a következő jelzéseket használják, hogy elősegítsék a versenyzők biztonságát és a szabályok betartását.

A jelzéseket nappal különböző színű zászlókkal adják, amelyeket bizonyos esetekben fényjelzésekkel lehet kiegészíteni vagy helyettesíteni.

A zászlókkal megegyező méretű fekete és fehér jelzőtáblákat is lehet használni bizonyos jelzésekre, ezeket az adott verseny kiírásában világosan meg kell határozni."

Vagyis a pályán a versenyhelyzettől függően az értelmezendő szabályokat zászlójelzéssel mutatják. Attól, hogy minden pontban ez külön nincs benne, még érvényes. :-)

Engem csak az zavar, hogy a szabályértelmezést ilyen rugalmasan kezelik versenyről versenyre. Szarakodnak értelmezéssel, pedig csak alkalmazni kellene feketén fehéren a leírtakat.
@Fabius: Ebben nincsen benne, hogy ha az utolsó körben kimegy a safety car, akkor sárga vagy zöld zászlót kell alkalmazni.
@jpmjpm:

"A zöld zászlót pedig azért lengették, mert kiment a safety car."

egy lószart, teljesen hibás jelzés volt. sajnos már nem találom a videót, tavaly ausztrália, ahol button nyert (ezért mondom, hogy brawnnak illett volna emlékeznie, ott jól csinálták, mindenütt sárga zászlók voltak.
@Fabius:

"Vagyis a pályán a versenyhelyzettől függően az értelmezendő szabályokat zászlójelzéssel mutatják. Attól, hogy minden pontban ez külön nincs benne, még érvényes. :-)"

teljesen egyértelműen sárga zászlóval kellett volna mókázni a clerkeknek, a zöld jelzés hibás volt. ha a 40.13 bármilyen esélyt is adna zöld jelzésre, akkor nem lett volna hiba. de nem ad. elcseszték, schumacher meg úgy járt. korábban meg hamiltont szívatta meg whiting spaban, tehát messze nem egyedi az eset.
@mavo: Ez a szabály idei, tavaly még nem volt.
@jpmjpm:

Az előzési tilalom minden rendelkezését sárgával jelzik, mindegy, hogy baleset, safety car vagy akármi más miatt.

@mavo:

A példa mindössze azért érdekes, mert jellemzően megmutatja mennyire rugalmas módon képesek kezelni a szabályokat. Ha a versenyző szó szerint veszi azokat, rá zöld volt érvényben. Verseny közben nem dolgod mérlegelni a jelzések jogosságát, hanem alkalmazni KELL ezeket feltétel nélkül. Pirosnál sem gondolkodhatsz, hogy na, most vajon jogos és tényleg gáz van?

A csapatutasítás is pont ilyen: minden olyan csapatutasítás TILOS, ami a verseny eredményét befolyásolja. Mindenki tudja mi történt. A pénzügyi szankció nem büntetés a Ferrari vagyoni helyzetét tekintve, hanem hallgatólagos beleegyezés.
@Fabius: A büntetést azért kapják, mert túl nyilvánvaló volt. Különben minden második csapatot meg lehetne büntetni ezért.
Azt is meg kell érteni, hogy a pilóták az istálló alkalmazottjai. A főnök azt mondja, akkor azt kell csinálni. Tetszik vagy nem tetszik. Ráadásul annyi pénzért amennyit ezek a versenyzők keresnek, nem a duzzogást várják el tőlük. Ha nem tetszik, lehet menni havi 1000-5000 Euroért egy irodába dolgozni.
@jpmjpm:

akkor még 40.14 volt. :)

"As stated by Article 40.14 of the sporting regulations for Formula One, the safety car pulled in and the drivers proceeded over the line without overtaking."

en.wikipedia.org/wiki/2009_Australian_Grand_Prix
@ZX:

Én idealista módon azt gondolom, ez nem egyeztethető össze az autóversenyzés szellemiségével. A világ első autóversenyén (1896, Párizs- Rouen) induló 102 versenyzőnek is az volt a célja, hogy legrövidebb idő alatt teljesítse a 126 kilométert.

Ez a szemlélet elveszni látszik a csapatsorrendekkel. Ami bár érthető időnként, tetszeni nem fog.
@Lova:
ellenben 25 és 18, amennyi pontot az F1-ben adnak az első és második helyezettnek, az csak 42. :D

25+18 = 42. Gratulálok!
ez az egész csapatutasításos balhé klasszikus gumiszabály, ötvenféleképpen hágják át

a szar az, hogy massa a saját pontjaival is játszott, amikor ennyire feltűnően csinálta a manővert.
@Fabius: Látom, te csak zászlókban tudsz gondolkodni. Hiába van egy szabály, ami megtiltja az előzést egy speciális helyzetben (utolsó körös safety car), te csak a zászlót látod, a szabályt figyelmen kívül hagyod. Pedig létezik, zászló ide vagy oda.

Egyébként ebben az esetben nem a zászló volt a probléma, hanem az hogy azt mondták neki a rádión, hogy előzhet. A zászlót nem volt ideje nézni, abban az 3-4 másodpercben, miután elkezdett kigyorsítani és előzni.Nézte a pontot ahonnan lehet nyomni (safety car line) és nézte Alonsot, hogy el tud-e manni mellette. Fogalma nem volt a Mercinek abban a pilanatban, amikor mondták Schuminak, hogy előzhet, hogy majd abban a 3-4 másodpercben milyen zászlót fognak lengetni. Egyszerűen nem tudtak egy szabályról. Elnézték.
@mavo:

Lenne egyszerű és egyértelmű megoldás:

Az előnyt megszerző versenyző azon a versenyen nulláz, az utasítást kiadó csapatvezető két versenyen nem játszik.

Egyszer kéne meglépni, és soha többet nem játszana erre senki. Vagy legalább nem így.
@Fabius:

"A példa mindössze azért érdekes, mert jellemzően megmutatja mennyire rugalmas módon képesek kezelni a szabályokat."

a fenét. megváltozott a safety car szabály, és a clerkek elkúrták, ennyi.

időnként az ilyen határesetekbe valaki befut, és ha szerencséje van (hamilton, ugye) akkor megússza ejnye-bejnyével, ha meg nem, akkor büntetik.

nézz utána a kanyar levágással előzés históriájának 2005 óta, izgalmas fejlődésen esett át az erről szóló szabály, és azzal meg jellemzően alonso szívott :)
@Fabius:

"Az előnyt megszerző versenyző azon a versenyen nulláz, az utasítást kiadó csapatvezető két versenyen nem játszik."

aha, tehát csak azt nem büntetjük, aki elkövette a cúna szabálytalanságot.

okos.
@Fabius: A versenyszellemiséget sokféleképp lehet értelmezni, emiatt nem értek egyet azzal amit írtál. Az autóversenyzés speciális abból a szempontból, hogy van csapat és egyéni világbajnokság. Ki mondja meg melyik élvez nagyobb prioritást? Az istálló szempontjából szerintem mindkettő. Mert ok konstruktőri vb-ok lesznek, de az emberek az egyénekre emlékeznek, ezért muszáj felállítani egy sorrendet. Massa pechje, hogy pont ezen a versenyen szerepelt jól. De meg lehet nézni milyen gyatrán teljesített korábban, és Alonso korrekt volt vele szemben, még ha mögötte is autózott. Most Massán volt a sor, hogy szíveséget tegyen.
@mavo:

Büntetjük viszont az szabálytalanságból előnyt szerzőket. Vagyis a kiváltó okot szankcionáljuk.

@jpmjpm:

A zászló a szabályok pályára kivetítése a verseny helyzeteiben, adott szakaszokon. Így egyáltalán nem mellékes, milyen jelzés van kint.
@ZX:

Általában az egyéni cím nagyobb prioritást élvez, mint a csapat. Ebben az esetben is ez történt. A csapat megszerezhető pontjai nem változtak a helycserével.

Szerintem a versenyző dolga, hogy versenyezzen. Bajnok meg az legyen, aki egy adott szezonban a legtöbb pontot gyűjtötte, szabályosan. Elvileg ezt ösztönzi idén a megváltoztatott pontszámítás is.
az egész körül ez a szemforgatás a legundorítóbb egyébként. juj, csapatutasítás, hűha, hát hogy mik vannak ...

amikor tavaly előttb rajkó ugyanilyen látványosan hagyta elmenni massát, vagy mondjuk kovalainen pont "megcsúszott", amikor hamilton kénytelen volt előzni, az egyik se volt csapatutasítás, csak pont ez.
@Fabius: "A csapat megszerezhető pontjai nem változtak a helycserével." Pontosan. Ebben az esetben az egyéni cím nagyobb prioritást kapott, de alapesetben a kettőnek meg kell egyeznie. Legalábbis szerintem.

"Bajnok meg az legyen, aki egy adott szezonban a legtöbb pontot gyűjtötte, szabályosan."
Hát igen. Csak meg lehet nézni mi történt Alonsoval amikor szabályos akart lenni, miközben Hamilton a nagy kedvezett, holott szabálytalan volt.
Kubica előzése sem volt szabálytalan, mégis büntettek érte. Sajna itt az nyer aki szabálytalan mégsem büntetik meg érte.
@ZX:

"Hát igen. Csak meg lehet nézni mi történt Alonsoval amikor szabályos akart lenni, miközben Hamilton a nagy kedvezett, holott szabálytalan volt."

no igen.

"Kubica előzése sem volt szabálytalan, mégis büntettek érte. Sajna itt az nyer aki szabálytalan mégsem büntetik meg érte. "

ha a legutóbbi alonso-féle előzésről van szó, ott kétség nem fér hozzá, hogy alonso szabálytalan volt: mind a négy kerékkel elhagyta a pályát, az meg csak gyuláék meséje volt, hogy kubica lökte ki.

whiting meg úgy érzem, a spai eset után fosott direkt választ adni, a ferrari meg hülye volt, bár tény, nem tudhatták, hogy kubica pont a következő körben robban le.
@mavo: "ott kétség nem fér hozzá, hogy alonso szabálytalan volt"
1. Alonso már Kubica előtt volt.
2. A felvételeken egyértelműen látszik, hogy vagy le a pályáról, vagy csatt. Te melyiket választod?
3. az is világosan látszott, hogy Kubica nagysegrendekkel lassabb, Alonso szinte tolta le a pályáról.

Szóval nem volt jogos a büntetés véleményem szerint. Az meg, hogy a safety car bemenetele után közvetlen kellett letölteni, a világ egyik legnagyob kibaszása. Hamiltont miért nem így büntették? Miért kellett még 30 kört várni?
@mavo:

Ahogy a posztban írtam, ez a stikli a Ferrari-Sumi éra idején csúcsosodott, és azóta nem tetszik. Tökmindegy ki csinálja.

@ZX:

Erre mondtam, hogy meglehetősen rugalmasan kezelik a szabályokat, és rosszul szankcionálnak. Hamilton 1,5 perces előnyt szerzett, és 20 mp büntit kapott. Az is vicc. A versenybíróságosdi és a steward rendszer nagyon rosszul működik idén. Is.
na, ennyit az előző válaszomról?

mindegy, vázolom megint.

"1. Alonso már Kubica előtt volt. "

még ha húsz centivel előrébb lett volna,, akkor se érdekelne senkit, de nem volt előrébb: www.youtube.com/watch?v=o5xH5CRkllo

"2. A felvételeken egyértelműen látszik, hogy vagy le a pályáról, vagy csatt. Te melyiket választod?"

ilyen az autósport. le lehet menni, az nem szabálytalan önmagában, de így előnyt szerezni tilos. véber gabi mondta jól: mit csinál alonso, ha ott fal van?

"3. az is világosan látszott, hogy Kubica nagysegrendekkel lassabb, Alonso szinte tolta le a pályáról."

és? meg kell előzni. hány, de hány versenyen tartja fel a körönként akár másodperccel lassabb autó a mögötte levőket? sajnos az aerodinamikai varázslásoknak ez a hátulütője, baromi nehéz előzni.

"Az meg, hogy a safety car bemenetele után közvetlen kellett letölteni, a világ egyik legnagyob kibaszása."

ez tény.

"Hamiltont miért nem így büntették? Miért kellett még 30 kört várni?"

az konkrétan nagyon igazságtalan dolog volt, de a magyarázat elég egyszerű: webberrel volt mindenki elfoglalva, és nagy eséllyel whiting későn szólt. nagy kibaszás volt a ferkával, de a szándékosság nem valószínű, később maga aló is visszavett az ugrálásból.
ja, melesleg nem vártak 30 kört. 25 kör után jött a döntés.
@Fabius:

csak a gond az, hogy aki akar, az csapatutasít. és karnak, nem kell aggódni. persze, ha a másik bukik le, akkor meg forgatják a szemüket, hogy juj, meg jaj.

el kell törölni ezt a hülyeséget, igenis legyen csapatsorrend, ha kell. pont. az utóbbi 4 vb-ből 3 dőlt el egyértelmű csapatsorrenddel, az 75%. rajkó esetében még csak-csak védhető volt, a többi esetben egyértelmű volt minden.
@mavo:

A vázolt esetben egyetértünk, Alonso volt a hunyó. Véber Gabi jól mondta, ha ott fal van meg sem próbálja. Tipikus Kimi-Hamilton eset, itt is vissza kellett volna engedni a pozíciót.

A letöltés időzítése meg egyéni szopás. A büntetés kiszabásától számított 3 körön belül kell, ehhez nincs köze, hány körön keresztül vizsgálták előtte Hamiltont.
@mavo:

Szerintem meg inkább a szankció kell, és a tiszta verseny. Ahogy az általad említett esetek igazolják, túl sokszor dől el a cím matek és érdek alapján.

Arról nem beszélve, hogy ha kijelentjük, van csapatérdek, első és második számú pilótával, akkor az olyan párosoknak, mint Hamilton Button, Webber-Vattel, Alonso-Massa, Sumi-Rosberg lőttek. Egyik sem akar második versenyző lenni. Amit meg is értek.
@Fabius:

Farkas Péter hajszál pontosan ugyanúgy gondolja, mint én:

"ha olyasminek akarunk gátat vetni, amit úgyis mindenki csinálni fog, az nem is lehet más, mint a képmutatás melegágya. Próbáljuk csak betiltani az evést vagy a szexet, és máris látni fogjuk, hogyan működik ez. Mivel a csapatok ma is éppúgy meg akarják nyerni a világbajnokságot, ahogy öt vagy tíz vagy húsz éve, egy Kimi Räikkönent adott esetben éppúgy félre fognak parancsolni az útból, mint egy David Coulthardot, egy Carlos Reutemannt vagy egy Peter Collins-t. A különbség mindössze annyi, hogy kedves kis színjátékot rittyentenek nekünk, mesterien kifundált látszatindokokkal alátámasztva a világ legkézenfekvőbb akcióját, aminek pedig valójában nem is kellene magyarázatra szorulnia. Már csak Felipének maradt reális esélye a világbajnoki győzelemre, hát Kimi elé parancsolták - hol itt a probléma?

Megmondom én, hol van: a Sportszabályzat 39.1-es paragrafusában, hát ott. "A verseny végeredményét befolyásoló csapatutasítások alkalmazása tilos." Mi ez a hülyeség? Ez az oka annak, hogy az érintettek nyíltan nem ismerhetik el a nyilvánvalót; Massának és Smedley-nek ezért kell baromságokat összehordaniuk szemcsésedésről, a Räikkönen figyelmét menet közben elvonó szivárványról, vagy tudom is én, miről. Ez az ostoba és korlátolt, gátlástalanul populista és demagóg szabály az, ami ilyen méltánytalan színjátékra kényszeríti őket, s ami miatt Ron Dennis is "fantasztikusan sportszerű gesztusnak" igyekezett álcázni, hogy Heikki Kovalainen Hockenheimben elegánsan félresasszézott Lewis Hamilton útjából. Mivel azonban úgyis mindannyian - a versenyzők, a csapatok, a sportfelügyelők, az újságírók, a nézők - tisztában vagyunk vele, hogy ez az egész egy szánalmas színjáték, ha jobban belegondolunk, az érintettek kényszerű képmutatása valamennyiünk számára egyformán megalázó. Akkor mégis miért van szükség erre a nevetséges tilalomra? A látszat kedvéért? Igazán gratulálok... Ennyi erővel betilthatnánk a gravitációt is. Aztán kiugorhatnánk az ablakon."

érdemes végigolvasni, nagyon nagy cikk: www.a5.hu/cgi-bin/printable.cgi?cikkID=16321
@mavo:

Olvastam :-)

De, mert neki és neked ez a véleményetek, nekem nem kell követni feltétlenül.

Ilyen logika mentén legyen szabad a dopping minden sportágban. Úgyis tudja mindenki, hogy Phelps valójában hallá változott, minek ez a szánalmas színjáték a versenygés tisztaságáért? Egye végig mindenki a tiltólista minden termékét, hiszen kizárólag az eredmény eléréséhez vezető út számít. Akkor nem lesz fantasztikusan sportszerű gesztus a vizeletminta, mindenki teszi amit akar. Abcúg gravitáció, mert a föld felé húzza a versenyzőt!

:-)
@mavo: Nem értünk egyet, de kár vitatkozni. Te úgy gondolod én meg másképp. Szerintem ha ott fal van, akkor az történik mint Webberrel és Vettellel.

25 vagy 30 kör nem mindegy? Idióták a stewardok. Ők is ugyanúgy befolyásolták az eredményt, mint most a Ferrari istálló. Őket nem bűntetik pár százezerre emiatt? :P
@mavo:

De, ha már nevekkel és cikkekkel dobálózunk, legyen szabad a licit, és hadd emeljem a tétet egy Niki Laudával ;-)

"A háromszoros világbajnok Niki Lauda érzelmileg élte át a Német Nagydíjon történteket. "A csapatsorrend éppen a versenyszellem megóvása miatt tilos, és ami itt történt, az egyértelmű csalás, a közönség és a televíziónézők becsapása. Kíváncsian várom, hogy az FIA miként reagál, miután éppen az a Jean Todt az elnöke, aki korábban a Ferrari egyik első embere volt. Kérdés, ő miként fog dönteni, mivel szerintem az ilyen eseteket nem szabadna megengedni a futamokon"- fejtette ki véleményét Lauda."
@ZX:

Vagy legalább boxutca átfutásra, oda-vissza tízszer :-D
@Fabius: :D:D:D

Niki Lauda egy szemforgató köcsög. Mintha ő nem tudná, hogy más csapatok "véletlenül" elrontják a gyengébb versenyzőnek a kerékcserét, hirtelen "kevés lesz az üzemanyag", "kímélni" kell a motrot, "szemcsésedik" a gumi, vagy éppen "Fernado gyorsabb nálad, meg tudod erősíteni?" Szerintem semmi, de semmi külömbség nincs ezen "csalások" között.
@ZX:

Hááát, ha Lauda szemforgató köcsög, akkor én is az vagyok, mert ugyanazt írtam le tegnap a posztban, mint amit ma ő nyilatkozott. :-))

Szerintem sincs semmi különbség azok közt, amiket felsoroltál. Hacsak annyi nem, hogy volt időszak a 2002-es balhé után, hogy Sumi és Massa elegánsan a boxban cseréltek helyet, nem elrontott kerékcserével, hanem előre kidolgozott taktikával.

A lényeget tekintve az sem jó, de egyrészt beleköthetetlen, másrészt kevésbé hányós, mint az Alonso gyorsabb nálad, hallod, ügyes fiú legyél!
@Fabius: Csak Lauda és közted az a különbség, hogy te is annyira tudsz beleszólni a dolgokba mint én. Lauda ugyanakkor tehetne ez ellen, de ő inkább elfordul ha kis stiklit lát, ilyenkor meg bezzeg adja az ártatlant, meg nyilatkozik, "...hogy mik vannak?! Hallatlan!"

Háát én azt mondom, hogy közöltek valamit Massával amit úgy értelmezett (ő is meg mindenki más is) ahogy akart, miután nem arról szólt a rádiózás, hogy "Massa állj félre és engedd el Alonsot!"
@ZX:

Lauda pillanatnyilag pont olyan "senki" az autósportban, mint te meg én. A véleménye is ennyit számít. Az egyetlen különbség, hogy az övét világszerte sokkal többen hallják. De tenni és érdemben változtatni nincs módjában.

Massa szövegértelmezése a Motorsport Világtanács előtt köt ki. Meglátjuk ők mit hoznak ki a dologból.
@Fabius: Kíváncsi vagyok mi lessz a vége. De félek hozzák a formát és megint az jön le az egészből, hogy dilettánsok ülnek a bársonyszékben milliókért. Mint mindenhol.
@Fabius:

a kettő közti különbség elég alapvető. lauda "érzelmileg élte át", semmi racionalitás nincs benne, csak hogy így a versenyszellem, meg úgy a versenyszellem.

farkas péter meg azt mondja, ez van, nincs mit csinálni, akkor legalább ne színleljünk.

a doppinghasonlat nagyon sántít, mert egy előreengedés nem okoz szívrohamot vagy impotenciát, de tudod mit? lehessen doppingolni. akkor ugyanis mindenki tudná, hogy iksz ezt szedett, és ugyan ettől ugrott négy métert, de utána ettől esett le a farka 20 évesen, és amikor a tizedik ilyen eset történik, majd jól meggondolja mindenki, hogy megéri-e neki. így meg az egyik embertől pozitív teszt nélkül elveszik az érmet, a másiktól meg a pozitív teszt ellenére sem.
@Fabius:

ja, és még valami.

"ha már nevekkel és cikkekkel dobálózunk"

farkas pétert csak azért idéztem, mert nagyon jól öszefoglalja a frankót. tőlem lehetne gipsz jakab is. ugyanilyen logika mentén meg laudát konkrétan leszarom, ő és jackie stewart jönnek elő az egy évre eső legtöbb fassággal, ha f1-ről van szó. szép dolog, hogy ilyen bajnok, meg olyan bajnok, de sajnos hülyeségek mondásában is hozza a bajnoki szintet
@ZX:

hát, azért annyi van, hogy az "állítsd a motorvezérlést az L2 állásba, az könnyen kimagyarázható akkor is, ha a telemetria alapján plusz 5 kör van a tankban.

ez annyira egyértelmű volt, hogy amikor elhangzott, csak azt vártam, mikor és hogyan fog megtörténni. és jé, bejött.
@ZX:

"Szerintem ha ott fal van, akkor az történik mint Webberrel és Vettellel."

ugyan már. webber és vettel eseténél milyen fal volt ott? a fal méterekre volt tőlük, és mindketten a nem is kicsit méretes bukótérben végezték, csak webber tovább tudott menni: www.youtube.com/watch?v=8Z0cjfBsyAU

ha van fal, alonso meg sem próbál előzni, vagy ha igen, akkor hüle.
@Fabius:

"Sumi és Massa elegánsan a boxban cseréltek helyet"

a szabály nem az elegancia hiányát tiltja, hanem a helycserét. innen kezdve ez az elegánsozás szimpla bullsit.

x csapat olyan elegánsan szegte meg a szabályt - ha lehet, ezt azért ne.
@ZX:

Tudod mi lesz? Megmázsálják a Ferrarit egy nagyobb összegre, hogy ne lógjon ki a lóláb a Meki 100 millás bírsága miatt. És pont.

@mavo:

Farkas Péter a publiciszta szemével lát, Lauda a versenyzőével. Egyikkel sincs baj, mindkettő vélemény és nem több.

Viszont Farkas Péter hozzáállása szerintem problémás. Ennyi erővel vezessünk be mindent ami szabálytalan, de azért igyekszik mindenki ilyen módon csalni? Legyen szabályos a kanyarlevágás, mert ha az egyiket nem büntetik érte, akkor a többi már a következő körben követni fogja? Legyen szabályos egy technikai csalás, mert ugyan a homologizációnak nem felel meg, de mindenki alkalmazza?

Akkor minek legyenek egyáltalán szabályok?
@mavo:

Bullsit, ez tény. Viszont nem volt se rádióforgalom, se kilógó lóláb. Szimpla és bizonyíthatatlan versenyszituációnak volt álcázva. Ez sem jó. Továbbra is tartom, hogy szankcionálnék mindent, ami bizonyítható.
@mavo: Tudom, hogy Webberéknél nem volt fal, a balesetre céloztam.
Alonso nem hülye, csak van annyira agresszív, hogy megpróbálja.
@Fabius:

"Ennyi erővel vezessünk be mindent ami szabálytalan, de azért igyekszik mindenki ilyen módon csalni?"

nem a másik véglet a megoldás.

az úgynevezett csapatutasításnál, -sorrendnél valahogyan közlik az egyik versenyzővel, hogy bocs, engedd el a kollégát.

ezt, ha jól csinálják, nagyjából bizonyíthatatlan. ha a ferka ügyesebben csinálja, nem kap büntetést, az eredmény meg ugyanez.

ami ellenben visszanézhető, kilóra, méterre, literre lemérhető, az nagyon nem ugyanez a kategória. ott is lesznek határesetek, csak éppen amíg a csapatutasításnál 90%-ban nem lehet bizonyítani, a mérhető szabálytalanságok esetében még 10% sem lesz, aki megússza.

csapatsorrend volt, VAN, és lesz. és 90%-ban nem lehet majd bizonyítani. magyarul a szankcionálás hatékonysáa a nullával egyenlő. mit jópofizunk egy olyan szabállyal, amit senki sem tart be, csak valaki jobb, van aki meg gyengébb fedősztorit tud hozzá elővezetni?

rajkó 2008-ban nehezen tudta volna látványosabban elengedni massát, az interjút végigröhögte, és mindenki tudta, miről van szó, mégsem lett belőle sem korszakos hiszti, se bünti, mert hát hol a bizonyíték. ugyanabban az évben kovalainen dettó.

bullshit.
@Fabius:

"Továbbra is tartom, hogy szankcionálnék mindent, ami bizonyítható."

2002 óta ez az első eset úgy, hogy te is tudod, az élcsapatoknál VAN sorrend, VAN csapatutasítás. az évente minimum 20-30 eset, amiből tudunk úgy 4-5-öt, és sejtünk mg ennyit, a többsége fel sem tűnik. az 8 év alatt olyan száz eset, de inkább kétszáz is van, és van egy bukta. egy. hisztiparádéval körítve.

hatékony, nagyon hatékony szabály.
@ZX:

ha van olyan agresszív, akkor már biztos megpróbálta, valószínűleg nem is egyszer.

nos: mikor?
@mavo: Pl. Itt fal is van :)
www.youtube.com/watch?v=R3_4tazjZIE

Itt meg Vettel-t nyomja le :)
www.sportpost.com/video/view/F1+2010+Bahrain+GP+++Alonso+and+Massa+overtake+Vettel

Szóval Kubica is meglett volna. ha nem akkor, akkor a következő körben. Még ha Kubica alatt nem is megy szét a gép.
@ZX:

félreértesz. aló az egyik legagresszívabban előző versenyző. a fal volt a lényeg.

1. webber hibázott, nem zárt
2. vettel alatt kicsit beszart a technika, és még fal sincs.

ha már durvulás, akkor inkább monaco, oké, hogy lassabbakat tolt le, de amolyan húzzá má öcsi, nem mered te rám húzni stílusban

kubica nehéz dió, szerintem aló a versenyzők java részét letolta volna, ahol kubica nem hagyta magát. talán meglett volna, talán nem. valószínűbb, hogy igen, de nem vettem volna rá mérget.
@mavo: Kubicán nehéz átmenni bárkinek, de nem lehetelen. Volt annyi különbség a 2 kocsi között, hogy másodjára megvan. Ettől függetlenül Kubica tényleg nagyot megy ezzel a Renault-val, azonban kellő agresszivitással meg lehet fogni. Ha fal van lehet összemennek, így viszont könnyebb volt nem kockáztatni. Mint ahogy Vettel is megpróbálta most Alonsot letolni, és korábban is volt már amikor a rajtnál kitolták a műfűre. Szerintem ahol lehet ott inkább nem kockázat. Nekem úgy tűnik.
@ZX:

vettel nagyon hülye volt. nem volt szabálytalan, de szerintem azért rajtolt szarul, mert nem a saját jó rajtjával, hanem alonso leszorításával foglalkozott. teljesen megérdemelte, sok szempontból hasonlított hamilton manőverére, amikor a fél élmezőnyt terelte ki a bukótérbe, csak mert nem volt hajlandó a jobban rajtolókat elengedni. annyi a különbség, hogy hamilton egyértelműen szabálytalan volt, és nem csak egy versenyzővel baszott ki.
És akkor most Lauda szépen elmegy, és innen kezdve nagyon, nagyon csendben marad:

"Egyszerűen újra megerősítem, amit mindig is hangsúlyoztam, és amit a versenyzőink is jól tudnak, és amihez mindenkinek tartania kell magát, ha a Ferrarihoz csatlakozik: a csapat érdekei az egyéni érdekek előtt állnak. Mindenesetre hasonló dolgok már (Tazio) Nuvolari ideje óta megtörténnek, és én magam is tapasztaltam, amikor _Niki Lauda idejében_ sportigazgató voltam, sőt később is..."
@mavo:

Lauda idejében Montezemolo inkább volt az öreg Enzo titkára, mint sportigazgató :-)) Mellesleg én speciel nem emlékszem hasonló esetre a Lauda-Regazzoni kettőstől. Te igen?

Az viszont tény, hogy ha az öreg élne, Montezemolo a 2008-as szezon után mér a közelébe sem mehetne a csapatnak.
@Fabius:

legközelebb majd azért egy picit utána nézel annak, amiről észt osztasz, ugye?

lauda 1974 és 1977 között volt a Ferrarinál, és (nagy levegő) montezemolo pont 1974-től volt először a ferrari csapat menedzsere mellesleg (mindenféle fiatos csúcspozíciók betültése után) enzo halála (1991.) óta a ferrari elnöke.

tök mellékesen montezemolo elnöksége alatt alakult ki a schumacher team, meg effélék.

2. fogadni mernék, hogy domenicallit szeretnéd kirakatni a csapatból, ugyanis a 2007 óta ő csapatfőnök. aki kirúghatná, az meg pont montezemolo, ilyen vad dolgokat tud az élet
@mavo:

Legközelebb majd olvasol picit a témában mielőtt engem helyreteszel, ugye?

Javaslom A megégett ember és társai c. könyvet:

www.ababook.hu/a_megegett_ember_es_tarsai

Ebből világosan kiderül, milyen szerepe volt Montezemolonak a Lauda érában.

Domenicalit valóban szeretném csapaton kívül látni. De nem a mostani ügy miatt, hanem mert egy dilettáns pöcs, akinek fingja nincs hogyan kéne működtetni egy csapatot. 2008 egyértelműen rajta úszott el a Ferrarinak, amit csináltak az megengedhetetlen a csapat számára.
@Fabius:

nem baj, ha egy 1984-es magyar "szakkönyv számomra nem etalon? :)

domenicalliban egyet értünk. pl. ha most nem kezd el massának nyalni rádión, nem volna miért továbbvinni az ügyet.
@mavo:

Azért csak olvasd el azt is, és Dávid Sándor: Halottak szabadságon-ját is :-) Ártani nem fog, ha érdekel a hőskor is a jelen mellett.

Ken Tyrell, Enzo Ferrari, Colin Chapman korszakos és meghatározó alakjai voltak ennek a sportnak Domenicalival ellentétben. Ezekkel a nevekkel nem sokat találkozol későbbi kiadásokban sajnos.
süti beállítások módosítása