Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri111: @Ma született bálvány: a cikk egy éves. A cikk úgy született, hogy az újdonsült apuci mondja. És e... (2024.11.25. 12:45) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.04.19. 08:00 Fabius

Maszop: Morbus Hungaricus

Címkék: mszp választás 2010 morbus hungaricus

Azt gondoltam a szocik a választópolgároktól elszenvedett herénrúgás után kicsit magukba szállnak. Vagy legalább megtorpannak egy pillanatra. Vagy esetleg megfordul a vezetői víztornyokban, kurvára elbasztunk valamit. Gyakorolnak némi önkritika félét, figyelembe veszik a választók akaratát, tisztelik az emberek nagyon hangsúlyos változásra való igényét.

Utópia. Tudom.

Helyette egészpályán letámadnak az Igazak Szövetségének vakhitével. A választási vereségben nem osztoztak Mesterházy Attilával, úgy tettek, mintha semmi közük nem volna az események alakulásához. De meglehet, olyan késő este már otthon fagyasztották a kilágyult szilikon gerincet a másnapi csatához, és hyaluronsavas hámlasztással növesztettek új arcbőrt. Minden Demokraták védőszentje másnap jókor reggel félre is verte a vészharangot. A választópolgár a nyitott csapból is hallhatta a hangját, ami alapján egy vásári kikiáltó és egy légósziréna szerelemgyereke is lehetne.
 

 

 

 

 

 

 

 

De a választók, ezek a hűtlen szemetek nem reagáltak elég megértően. Megértő bólogatás helyett fülükre tapasztott tenyerükkel demonstrálták, mennyire nem érdekli őket ez a fajta kampányolás. Lehetett volna ismét helyzetet felismerni, kortes beszédet mondani, ami így kezdődik:

Elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon.

Ferenc páter legalább az arcotokba mondta négy éve. Megsúgom, a választók ezt azóta várják tőletek is. Helyette sikerült túldobni a baloldali ingerküszöböt ismét. Mert ha szóból nem ért a paraszt, akkor fordítsuk ellene a verbális mozsárágyúkat, és lövessünk srapnelt a bőrük alá. Azt majd érzik, naná.
Az első lövést DrágaAranyosBolgárúr tárazta be, megosztva új pártálmait a halandókkal.
Az érvelés gyönyörű, a levezetés ötös, az egyetlen szépséghiba, hogy köszönő viszonyban sincs a valósággal. Lehet Bolgár úrnak is le kéne jönni az MSZP csöcséről, és kitárulna előtte egy szélesebb világ.
 

 

 

 

 

 

 

Egy olyan világ, ahol nem birkák a választók. Nem lehet őket visszalépésekkel terelgetni, hogyaszongya mennyé' szavazzál az emeszpére helyettünk, mert Bolgár Gyurka szerint nem lesz más a politika különben. Azt' ha ő monnya' az úgy is lesz.

De a kedvencem Bauer Tamás gyönyörű példabeszéde. Szerinte is az LMP a demokrácia kerékkötője. Na, most aztán rajtuk és a visszalépésen áll vagy bukik az ország sorsa. Azt továbbra sem értem, vajon miből gondolja ez a két látens kisztitkár, hogy bárki, aki ellenük szavazott az most valami csodával határos módon ezekből az okfejtésekből megvilágosodik, eltekint meggyőződésétől, és húz egy ikszet az MSZP mellé. Ráadásul Bauer tudja fokozni a bajt, két igaz és hiteles példamondattal:

"a kérdés a második forduló előtt nem az, hogy miért állt elő ez a veszély, hanem hogy lehet-e tenni valamit ellene. A tüdőrákban szenvedőnek sem mondja az orvos, hogy úgy kell neki, miért cigarettázott annyit évtizedeken keresztül, hanem megpróbálja kezelni a betegségét."Ennél gyönyörűbben és cizelláltabban fogalmazott felmentést még nem olvastam sehol. Azt mégsem írhatta, hogy gecire nem számít mit csináltunk, szavazz ránk! Lehet számára nem okoz problémát egy tüdőbeteggel smárolás, de nekünk azért vannak fenntartásaink ebben az ügyben.
Szegény a nagy rettegésben nem is sejti milyen igaz példát hozott. A Morbus Hungaricus a tüdőbaj egyik formája, rólunk kapta a nevét: magyar kór. A szocialista tankönyvek így írtak róla:

„a népnyúzó Horthy-korszakban Magyarországon oly magas volt a tüdőbetegek száma, hogy a tuberkulózist szerte a világban „Morbus Hungaricus”-nak hívták”Nos, úgy érzem a betegség történetében új fejezet íródik.  A Maszop pechje, hogy 80 éve létezik ellene védőoltás. Sebaj, Lendvai anyu majd megvigasztalja a dedeket, gyógypuszi nyom homlokukra, és álmodik valami kevésbé lázasat.

 

 

 

 

 

 

De nem csak a gömőkór tizedeli a Maszopot, hanem a retrográd amniézia is. Molnár Gyuszi XI kerületi üstököst olyan trauma érhette egy hete, hogy mindent elfelejtett. MSZP logós kampányplakátot nyomatni is, példál. Helyette Újbuda színeit és a zöldet használja, no meg egy ismerős lehet más a politika szlogent.

Már megint ez a béna faszkodás, Gyulám. Csak kérned kellett volna, és készítettem volna egy kevésbé feltűnően összeollózott műremeket:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igazoltátok megint: hülyeség ellen nincs védőoltás.

101 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr601933197

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Súlyos 2010.04.19. 14:57:56

Teljesen készen vannak a szocik. Igyekszem minél kevesebbet foglalkozni a napi politikával, de van ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

Trackback: Nem lehet más az MSZP 2010.04.19. 12:49:35

Miután az LMP és az MSZP megvívta első párbaját, úgy tűnik nagy változások fognak beállni a volt kormányzópárt háza táján. Helycserés támadások kezdődnek a pártban és azon kívül is. Mint köztudott, az LMP ellenállt "Ildikó néni" csábítóan fen...

Trackback: Lendvai lemond, az MSzP döcög tovább 2010.04.19. 11:27:44

Az MSzP "megújul". Már megint. Öröm nézni: újra meg újra.Csak az a baj, hogy bárhogyan is újul, a háttérben ott ragadnak Baja, Dr. Szekeres, Kiss Péter, Suchmann Tamás emberei időnként ők maguk, ott csücsül Dr. Szabó Zoltán, Hajdu László, de ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyelőre sem az Mszp, sem a (volt) Szdsz nem érti, mit jelent az embereknek az LMP-ből a MÁS szó... azLMP-t felelőssé tenni a 2/3-ért, az nem nagyon szimpatikus hozzáállás. másrészt Bauernek igaza lehet abban, hogy a Fidesz nem feltétlenül saját maga ellen fogja használni ezt a felhatalmazást. no de lesz ellenzék, létezik a népszavazás intézménye, úgyhogy mindenki tegye a dolgát.
"a kérdés a második forduló előtt nem az, hogy miért állt elő ez a veszély, hanem hogy lehet-e tenni valamit ellene. A tüdőrákban szenvedőnek sem mondja az orvos, hogy úgy kell neki, miért cigarettázott annyit évtizedeken keresztül, hanem megpróbálja kezelni a betegségét."

Ez a magyarázat akkora önmeghatározás, hogy csak na. Meg öngól is. Meg gusztustalan is, mert az MSZP-t beteg emberhez hasonlítani kizárt. Inkább egy parazita/vírus/baktérium tenyészet.

Az orvos amúgy tényleg megpróbálja kezelni a beteget és a betegséget, de a halál bekövetkeztét nem tudja megakadályozni...
Nem csak Molnár Gyula. Ma láttam egy majd" egészoldalas mszp-s hirdetést a népszabó 5. oldalán, rossz helyesírással:
"...IGEN LEHET MÁS A POLITIKA, HA
MEGÁLLÍTJUK ORBÁN VIKTOR
KONTROLLÁLHATATLAN
TÚLHATALMÁT.
ÁPRILSI 25-ÉN
SZAVAZZON
AZ MSZP
JELÖLTJEIRE!"
Az idézett rész első két sora LMP-zölddel...
Az első plakáton a "Help" "Pozor" után a "Dander" mit akar jelenteni?
Csehül biztosan nem jelent semmit. ANgolul sem!
Akkor?

Ja ez egy poén?!
már megint az érzelmek. ki tudja, eljön-e valaha is az ész kora? az LMP egyelőre még nem az a párt (nyilván a szavazói miatt), amelyik megengedhetné, hogy az adott ÜGY-gyel foglalkozzon, nem pedig az utálkozással. többek között az ilyen posztok miatt.

nem tudom, hogy a tandíjról pont mi a blogoló mai véleménye, de két éve ugyanilyen hangnemben ment annak is az ostorozása. vidám felháborodásból szartunk a saját ajtónk elé. muszáj megint a hangulatra hagyatkozni? indulatország vagyunk?
Csak a pontosság kedvéért megjegyzem, a tüdőrák és a tüdőbaj nem ugyanaz a betegség.
@itoh: az mszp-nek politikai szempontból van mindkettő, mégpedig előrehaladott stádiumban ;)
Nem ez az első alkalom, hogy azt látom, az MSZP lopja a többi párt szlogenjeit. Legjobban az LMP-t szereti, de a Fideszt sem veti meg, vagy csak véletlenül nekik is most jutott eszükbe ittazidőzni. De az is lehet, hogy ez a lejárató kampány egyik új formája, hogy egymás hülyeségeit szajkózzák a plakátokon.
A maszop mindent lop, miért ne lopna szlogeneket is?
@is: "indulatország vagyunk?"

igen. ez abból is látszik, hogy milyen BÁTRAN rugdossa a nettársadalom az MSZP hulláját.
@szénhidra: "az MSZP-t beteg emberhez hasonlítani kizárt. Inkább egy parazita/vírus/baktérium tenyészet."

kaptok olyan leprát a Fidesztől, hogy a fületek kettéáll...
kissé erőltetett poszt.. persze elhiszem, hogy nehéz százezredjére is leírni, hogy ezek az elvtelen gazemberek miként járatták le az egész baloldaliságot ebben a társadalomban..

és persze átnevezhetik a szánalmas maffiájukat ahányszor csak akarják, ezekkel a vállalhatatlan arcokkal és a zombi szavazóikkal semmin nem lesznek képesek változtatni..
@is: "az LMP egyelőre még nem az a párt (nyilván a szavazói miatt), amelyik megengedhetné, hogy az adott ÜGY-gyel foglalkozzon, nem pedig az utálkozással. többek között az ilyen posztok miatt."

Ezt kifejtenéd bővebben? Számomra zavaros.
@idelle: Igaz. De ez most egy MSZP fikázó poszt.
Az MSZP-től magukba fordulást, tükörbenézést, neadjisten önkritikát elvárni hatalmas naivitás. Illúziója ne legyen senkinek: azok akik közel voltak a húsos fazékhoz az elmúlt 8 évben, már rég leléptek patkány módra a süllyedő hajóról, és az iratmegsemmisítők már a választások előtt elvégezték a munkát. Hogy maga lendvai IS egy mekkora másodvonalas patkány, azt nagyon jól illusztrálja hogy a választások éjszakáján ő sem volt ott az eredményhirdetésnél...persze a mostani szerepet is fel kellett vállalnia valakinek:)

Az MSZP-re egy dolog várhat, az pedig a történelem szemétdombja. És nagyon remélem, hogy ezek az utolsó számító gazemberek nem fognak tudni belekapaszkodni az LMP-be a túléléshez...
"a kérdés a második forduló előtt nem az, hogy miért állt elő ez a veszély, hanem hogy lehet-e tenni valamit ellene."

Ez mekkora!!!

Kicsit tovább víve a gondolatmenetet, kibontakozik a megélhetési politikusok igazi ars poetica-ja:

1. Amit ma ellophatsz, ne halaszd holnapra!
2. Sosem lehet cél a miértek, az ok-okozatok megértése, egy fenntartható fejlődés megtervezése, előregondolkodás, tervezés.

3. Egyetlen és puszta cél, a napi problémahegyek megoldása átmeneti jelleggel, a felelősség eltolása, a zavarosban halászás, tegnapi önmagunk megtagadása, azonnali átgondolatlan döntéskényszer.

4. Aki ezt szeretné a továbbiakban is, szavazzon az msz(m)p-re!
@Rocky: "Egyetlen és puszta cél, a napi problémahegyek megoldása átmeneti jelleggel, a felelősség eltolása, a zavarosban halászás, tegnapi önmagunk megtagadása, azonnali átgondolatlan döntéskényszer." sikerült megfogalmaznod a bennem is kavargó gondolatokat :)
A jelen állás szerint nagy az esély rá, hogy a Fidesszel is megismétlődik 4 év múlva, ami az MSZP-vel most. Meg nézem a post író akkori kommentjeit.
Miért ismétlődik meg? Mert nem tanult az MSZP sorsából, mert halálra ígérgette magát felelőtlenül, mert az országban nem lehet csodát tenni, sőt borúsak a kilátások, mert kemény megszorítások is várhatóak, ezt pedig a fidesznek köszönhetően már nem tűri el a nép.

Tehát, még ha meg is érdemelte az MSZP a sorsát, a Fidesz a nagy lóról még nagyobbat fog zuhanni, saját magának köszönhetően. Majd következik a Jobbik, amíg meg nem tanulják a politikusok, hogy következmények nélkül nem lehet hazudozni, ígérgetni.
A hazug, ha arcot és nevet változtat: megváltozott, vagy még álnokabban hazudik?

S ha már a mondásoknál tartunk: inkább meghal, hogy halottakról vagy jót, vagy semmit alapon ne mondhassuk ki, mekkora szemétláda...
@Liquid_Night:

A mai napig meglévő, a vadkapitalizmus evolúcióját megjárt ügynökhálózat önmegsemmisítő illúzióját vizionálni szerintem naivság!

Aki 40 éve ebből él, annak nincsenek erkölcsi, politikai averzió semmilyen, másnak gyomorforgató, felháborító ténnyel szemben sem! Lásd bauer idézet.
Nekik ez csak egy átmeneti, megoldandó probléma.
Pénz, pénz, pénz.
Erről szól. Olyanok mint a szippantós ember, igaz hogy ma teli a szánk sz*rral, de ez nem probléma, hiszen a sz*r az állandó, abban halászni, azt szippantani, elszállítani kell, lehet, és ezért egyes emberek fizetnek is.

Talán majd ha mindenkinek lesz csatornája, vagy bió wc-je, akkor lesz valami...
Lopnak, csalnak, hazudnak és még az LMP-t is megpróbálják magukkal rántani a mélybe, de ez nem fog sikerülni nekik. Az, amit az LMP ma képvisel és ahogyan képviseli annyira kívül esik a jelenlegi elit – legfőképp a szocik és csatlósaik – elméleti kategóriáin, hogy fel sem fogják a jelenséget, nem hogy tenni tudnának ellene.
@tcom:

Annyira szeretem azokat az embereket, előre kárálnak, előre drukkolnak egy Új Magyarországnak!

Milyen ígérgetésekről beszélsz kedves tcom?

Mi az, amit a Fidesz ígért?
Ígért egyáltalán valami konkrétat?
Ha jól gondolom, amiket valóban ígért:
-10 év alatt +1 millió munkahely
-200 fős parlament
-kevesebb önkormányzat -> köztisztviselők létszámának csökkentése
+a hiánycél dupla esetleg tripla átlépése a kárfelmérés után az IMF-l egyeztetve

Nos?
@tcom:

Annyira szeretem azokat az embereket, előre kárálnak, előre drukkolnak egy Új Magyarországnak!

Milyen ígérgetésekről beszélsz kedves tcom?

Mi az, amit a Fidesz ígért?
Ígért egyáltalán valami konkrétat?
Ha jól gondolom, amiket valóban ígért:
-10 év alatt +1 millió munkahely
-200 fős parlament
-kevesebb önkormányzat -> köztisztviselők létszámának csökkentése
+a hiánycél dupla esetleg tripla átlépése a kárfelmérés után az IMF-l egyeztetve

Nos?
@tcom:

Felesleges az akkori írásokra várni. Nézegesd a mostaniakat. A posztíró, (én) nem szokott elmenni szó nélkül egyik párt hülyesége mellett sem.

varanus.blog.hu/2010/03/17/felcsut_fele_feluton

De attól, hogy amit mondasz én is látom, meg úgy is gondolom, a tény még tény marad: ez az MSZP a túlélésért bármit beáldozó haldokló.
Aztán jött a Szanyi és bevallotta, hogy azt csinálta, amivel másokat vádolt: törvénytelen szavazásra buzdított... majd kijelentette: ezt összevágták..makd az is kiderült, hogy 2004-ben mégis csak összeférhetetlen volt a vállalkozásának támogatása.
@Rocky: Az ígéretek listájával csak egy baj van: a hiány a fidesztől függetlenül lesz a duplája,triplája. Ezt 2009 végén megmondta az ÁSZ, a Költségvetési Tanács az EBRD és a 25 közgazda.. Mindezt csak a tisztánlátás kedvéért. Az ítélet így szólt: a kiadás és a bevételi oldal is megalapozatlan. A kiadási oldalba nem tettek be olyat, amit ki kell fizetni. A bevételi oldalba betettek olyat, ami nem fog befolyni.. és máris 7% felett vagyunk.
Nekem egyébként az egész választási procedúra leginkább gyomorforgató momentuma az volt -túl a két és félórás örömgyilkoláson, amikor maisterhausen feltette a kérdést (az ezerszer elnyűtt bakelit mantrát):

-.... a fasisztákra és Orbán Viktorra...

A kérdés többi része nem is érdekes vagy említésre méltó.

Hogy van képe egy önmagát újdemokratabaloldalimegújuláspártinak beállító csótánynak egy ilyen mondattal szembemennie egy ország akaratával??? -miközben állítólag szavazókat akar szerezni???
Ez az msz(m)p egy egyértelműen szélsőséges párt. Ugyan az, mint a jobbik, csak ellentétes előjellel, és azzal a különbséggel, hogy a jobbikosok igazából nem pénzért ilyen hülyék, hanem meggyőződésből és "hazaszeretetből"...
@Rocky: plusz igerte a felelossegre vonast amit en nagyon varok foleg a 2006 oktoberi szemkilovesek ugyeben
de elso a korrupcio azonnali es drasztikus visszaszoritasa
azon gondolkodom hogy a szocik gondolnak e arra hogy ha mondjuk 60 kepviselojuk bejut a parlamentbe abbol mennyit fognak bortonbe vinni es mennyi maradhat ahelyen..?

en sem hallottam mas betarthatatlan igeret a fidesztol de az igaz hogy most nehez 4 evuk lesz
kivanom hogy meglegyen a ketharmad es az a teher legyen veluk hogy most tenyleg nincs kire haritani ha valamit nem csinalnak meg akkor az csak az o felelosseguk lesz
ilyen meg soha nem volt a rendszervaltas ota hat akkor most legyen ez is
vegulis mar nincs hova hatralni ahogy sokan mondtak legfeljebb ezt is kiprobaltuk
aztan ha ezsem jon be akkor attol tartok jon a gyurcsnyi mondas
"el lehet innen menni" mert... annyira szomoru ez.. de ez mar egy teljesen elhetetlen orszag lett
es nem elsosorban a penzre gondolok, erkolcsileg moralisan
lassan nem birom mar elviselni hogy akarmikor megnezek egy hiradot vagy megnyitom az indexet ujra focimoldalon van hogy eppen ki hany milliot lopott vagy milliardot
csak ebbol all az elet...??
Ezek a "független" maszopos kis látnokok mindenhol ott vannak. Pontosan tudják előre hogy a fidesz hogyan fogja elkúrni. Azt miért nem láttátok előre hogy a maszop hogy fogja elkúrni, és ágáltatok ugyanennyire ellene?

Viszont van egy rossz hírem, jövőre kevesebb copy pastelgetőt fognak alkalmazni a blogokon, mert töredékére fog esni a párttámogatás, nem beszélve hogy nem tudtok lopni sem. Persze, persze a fidesz fog ellopni mindent tudom, nem kell bemásolni, már amit hagytatok az országból ugyebár.
Már azért is megérte hogy a fideszt választották meg, mert lehet majd min röhögni. Ugyanis nincs programjuk csak ez az idióta félvigyor az arcukon, ami hamarosan le fog fagyni. Mesterházival sem mer kiállni beszélgetni Orbán, ahogy Gyurcsánnyal sem akaródzott másodszor a nagy leégés után.
Más már nem hiányzik Magyaro-nak mint egy cigány miniszterelnök. Szégyen gyalázat.
Ami az indexet illeti, eddig is fideszes volt, mit várhatunk tőle ezután. Hazugságok tömkelegét.
HAJRÁ MSZP!!!!
A fideszt korábban már leváltotta az ország, miért gondolják hogy most más lenne? Együgyűkéim szívtok majd mint a boci. Kire fogjátok kenni most a problémákat?
@Kánaán: Ennyi erővel a maszop is már egyszer le volt váltva, mégis a sok birka 2x egymás után rájuk szavazott, pedig mindenki tudta, hogy hazudnak.
Az Új Baloldal nem is hangzana rosszul ha ezen a 18 éves Cicciolina bal mellét értik

Jaj csak neeehogy a Lendvai Ildikóé legyen belőle!
@Kánaán:
Azt azért próbáld eldönteni, hogy most röhögni kell a fideszen vagy rettegni tőle.
Aztán ha orbán cigány lenne az miért lenne magadfajtának probléma? Hisz ti mindig is "gondjaitokba" vettétek a cigányságot nem? Vagy netalántán a rasszizmus dolgában is hazudtatok volna és valójában ti vagytok rasszisták? Neadj isten a fasiszták dolgában is ugyanígy, azaz ti vagytok a fasiszták vörös lepelben akiket el kell tiporni bele a sárba, hogy azt is megbánjátok hogy megszülettetek?

Aztán az mszp-t már 90-ben leváltotta az ország, aztán 12 évet még végigloptatok nem? Szívtunk mint a boci valóban. Legrosszabb esetben ha a fidesz is elkúrja ahogy ti akkor nem változik semmi, rosszabb nem nagyon lehet mint amit a pártod dilettáns kontár módon idecsinált. Ellenben az esélye megvan hogy jobb lesz.

A hazugságokról:
"Nem lesz gyógyszerfelírási díj" - Valóban, vizitdíj lett. Milyen igaz ember ez a kúrcsány, amit ti fel tudtatok mutatni. Hazugsággal nem lehet vitatkozni, ezért értelme sincs leállni efféle alakokkal vitázni. Csak hülye vitatkozik, hazugokkal tolvajokkal. Minek? Hogy a hazug hazugsággal vádoljon, hogy a tolvaj lopással vádoljon? Hehe.

Aztán végül az index.hu pártállására már mondtak sokan sok mindent, de az csak a leghülyébbeknek nem jön le hogy ez nem egy index cikk, hanem egy blog bejegyzés.

A szégyen gyalázat te vagy barátom, az emberiség alja, a maszopoddal együtt.
@Kánaán:

Egy ilyen emberrel, mint te (illetve maisterhauser), szerinted miről lehetne beszélgetni?

Egyáltalán minek böfögsz, hánysz ide?

Mennyi pénzt kapsz ezért?

Nem szégyelled magadat, a sorstársaidat, a pártodat?

Hazaáruló, csibész, gazember vagy! Az elmúlt 20 év, és az azt megelőző 40 terméke!

Igazándiból szerintem a jobboldaliak szíves-örömest nyújtanának felétek "jobbot", illetve bocsátanak meg nektek, hogy végre együtt építhessünk egy közös Magyarországot, de ti egyre szemtelenebbek és egy ilyen össztársadalmi picsába elküldés után is csak pofátlanabbak, szemetebbek lesztek...

Tényleg csak a szemkilövetésből, az ujjtörésből, a fenyegetésből, zsarolásból értetek?

Ideje lenne magatokba nézni! Tudom szar lehet szembeköpni az embernek saját magát... de ez van! Hidd el könnyebb most, mint 75 évesen rémálmok közt meghalni...

kádárnépehej :(
Ebben a blogban már megint annyi ökörséget írnak, mint a Lenin-összesben.
Lófaszt más a politika! De leginkább a szavazók lófaszt mások!
@Rocky: Ne kend már szét a sz@rt magadon, ha egy mód van rá!
Kéremszépenköszönömszépen!
A Fidesz állítása szerint a főváros több kerületében is, ahol lesz második forduló, a szocialisták telefonon hívogatják a választókat, és téves információkat közölnek velük.

György István, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselőjelöltje elmondta: a főváros 14-es számú egyéni választókerületében az MSZP-sek arról tájékoztatják telefonon az embereket, hogy újraszámolták a szavazatokat, és eldőlt a választás, a Fidesz-KDNP-s jelölt nyert, tehát nem lesz második forduló. Vagy azt mondják, hogy ugyan lesz második kör, de a Fidesz-KDNP jelöltje listáról már úgyis bejutott az Országgyűlésbe, ezért támogassák az MSZP indulóját, hogy legyen még egy képviselője a választókerületnek. Szerinte szervezett akcióról van szó.

index.hu/belfold/2010/valasztas/trukkos_telefonkampany_zajlik_pesten/
@Kánaán: A Senkihazi-t irjak i betuvel a mesterhazy-t azt ipszilonnal nem?

bar nem sok kulonbseg van tehat nyugodtan ird csak igy tovabbra is..:)
olvasgatván az elmúlt egy hét kommentjeit, meg kell állapítsam, a magát polgárinak nevező oldal jelentős része pont olyan szar győztesnek, mint négy meg nyolc éve vesztesnek volt. Ha már arról van szó, ki miből mit tanul... Az meg csak az óvodásnak mentség, hogy de a másik is
@Rocky: teljességgel igazad van, ez egyrészt totális posztkommunista csúcspont (és sehol máshol a régi keleti blokkban nem sikerült az ex-pártállami arcoknak ekkora hatalmat és pénzt átmenteni és összeharácsolni), másrészt teljesen illik az MSZP-re és sleppjére a politikai maffia kifejezés.

Olyan illúzióim nincsenek, hogy ezért "őket", illetve a haszonélvezőket valaha is valaki elszámoltatja, illetve tisztában vagyok azzal is, hogy Magyarország európaivá, "nyugativá" (emlékeztek a 90es évek elejére? van egy akkori film, manus fuldoklik a balatonban, felette a helikopter, és ordít hogy "keletről jövök nyugatra tartok", majd a helikopterből lazán leszólnak neki hogy "ússzál tovább"...nem jut eszembe a címe:) ) válását mindez hol és mennyire gáncsolta el.

Egyetlen reményem van, hadd fejezzem ki színesen: az, hogy feje búbjáig szarba merült Magyarország legalább a kisujját tudja kidugni a kakiból, hogy legalább pár centi bőrfelület a friss levegőn legyen:)
@Rocky:

"Milyen ígérgetésekről beszélsz kedves tcom?"

Én keresem meg az index, fidesz-igéret-gyüjteményét?
Orvosoknak nyugati bér, sportcsarnokok, 13. havi nyugdíj...
De nem is a konkrét ígéretekkel van a gond, hanem avval a magatartással, amit 8 éven keresztül tanúsítottak. A népámításba, a felelőtlen osztogatásba partnerek voltak. Megszavazták Medgyessy 100 napos katasztrófáját, majd minden kormány által indított megszorítást igyekeztek megakadályozni. A vizitdíj, magán nyugdíjpénztárak, önkormányzati reformot azonnal elkaszáltak. Ebből mi jön le a népnek? Hogy a Fidesznél tejjel mézzel folyó kánanán lesz. Még most is a kórházi ágyszám csökkentéssel kampányolnak. Ebből mi jön le? Hogy a gaz MSZP ágycsökkentését a Fidesz nem tette volna meg.
Persze én és Orbán Viktor is tudja, hogy más a kampány és más a kormányzás.
Csakhogy a hívek nem erre számítanak. Sokak érdekét fogja sérteni sok intézkedés. Pl. adócsökkentés. Az kinek a kárára fog történni? Ha csökken az adóbevétel, akkor csökken a szétosztható is. A nyugdíjasok sehol sem szerepelnek a Fidesz kampányában. Mert az adófizetőknek kell kedvezni, ahhoz, hogy lehessen egyáltalán nyugdíjat fizetni a növekvő számú nyugdíjasoknak.
Miért nincs konkrét, releváns ígérete a Fidesznek? Hogy ne lehessen számonkérni. De van az elmúlt 8 év, amitől teljesen más gazdaságpolitikát fog folytatni a kormány. Sokak azt hiszik, hogy a kormány majd megvédi Magyarországot a multik terjeszkedésétől a külföldi tőke hatalmától. De az ország fejlődése nagyban attól függ, hogy mekkora külföldi tőkét sikerül ide édesgetni. Ezért nem lesz más, mint a külföldi tőke seggnyalása. De nem ez volt a kommunikáció eddig!!! Igaz ezt a retorikát most meghagyják a Jobbiknak.
Azt is csak az óvodás gondolja, hogy ettől kezdve megszűnik a korrupció. De aki már elmúlt 8 éves az emlékezhet a Grippen korrupcióra, a Torgyán galerire, a stadion beléptetőre, Happy Endre, Széchenyi-tervre a haveroknak, a fülbevalós családcentrikus sport miniszterre, Pintér maffiózó belügyérre, a 3-heti országgyűlésre, a köztiszt vezetők munkhelyének bebiztosítására...

De nem örülök, ha a Fidesz nem tanul az MSZP sorsából, mert azt én is megsinylem, az nekem is rossz lesz. Jobb kedvemben arra gondolok, hogy Orbán mégis tanult a hibáiból, a politikából és 4 év múlva én is rá szavazhatok. De sok itteni kommentelő viszont nem fog, mert a kánaán biztosan elmarad.
@Liquid_Night:
Annyira, de annyira unalmas ez a komcsizás. Miközben a Fidesz mögött kampányol Szűrös, Pozsgay (MSZMP KB) és az egész elitje a szocializmusban szocializálódott. Kövér első munkahelye az MSZMP politikai kutató intézete volt, Stumpf, Mikola Hazafias Népfront alelnök, Szita Károly III/III, és a sok expárttitkár a polgármeseterek között.
Még Orbán is ebben nőtt fel. Nem véletlen, hogy "csuhások térdre" felkiáltással várták a KDMP-s papokat az első parlamenti napon. Ők az állam pénzén kitanult, úttörők, kisdobosok, akik mint a legtöbb akkori fiatal imádták a honvédelmi napokat, lelkesen jártak a Kisz vetélkedőkre, éltették a szocializmust a töri órákon.
Ennek a nemzedéknek ki kell "pusztulnia", hogy kádár nem kísértsen tovább, habár igény az volna rá. =:-(
A kurva annyukat ezeknek a maszopos politikai ámokfutó bűnözőknek. Kötelet és giotint a nyakukra.

OVI, OVB hol van ilyenkor?

Ez a húzásuk már több mint aljasság és gátlástalanság. Ki kellene zárni őket a második fordulóból, a választók tisztességtelen megtévesztése miatt.
Megér egy ilyen primitív blog egy index címoldalt???

Szerintem nem, büdöslábú gyűlölködés ez nem más...
@csuvel:

Miért is kell kizárni a maszoposokat? Mert bevallottan nyilvántartást vezetnek az "áruló komcsikról"?
Ha a maszoposokat ki kell zárni, akkor a zsideszeseket is ki kellene. De kizárják ők magukat saját maguktól is. Csak várj 4 évet.
@tcom: miért nagy rá az esély?

egyáltalán nincs ilyen esély, ha normálisan fognak kormányozni!
@tcom: hogy te mennyire buta vagy... (KDMP - hahahaha)

esetleg jelölt, vagy rokoni kapcsolatban érintett az mszp-vel? de ugyanez rockjano, meg is, meg a többi szánalmas korlátolt barom, aki nem veszi észre, hogy keményen átverték, ők még szeretnék, ha továbbra is az mszp vezérkar verné át:)

gratulálok!
@Kánaán: na, még egy buta...:)

szegény!
Az utolsó szoci nethuszárok:@Orbán a magyar nép ópiuma!: @tcom: @rockjano_: @idelle: @is:

:)))))))))) hisztizzetek csak
@tcom:

most erre mit mondjak?

8 évig az msz(m)p kormányzott, nem?

olyan dolgokat kérsz számon az ellenzéken, amikért egyértelműen a kormányzó pártok a felelősek!

egyszerű kommancs kommunikációs séma amit erőltetsz...
Nem tudom, miért fáj ennyire, ha egy párt elveszíti a választásokat, különösen akkor, ha mindent megtett annak érdekében, hogy bukjon.
Avagy van itt valaki, aki az elmúlt nyolc évet valóban sikeresnek ítéli meg?
Valóban olyan jól állunk minden téren, hogy van, aki azt állítja, ezt kellene folytatni, ezekkel az emberekkel?
Vagy teszi ezt politikai meggyőződés adta ingerületből, érzelemből.
Mert akkor felhívom kedves balos honfitársaim figyelmét, hogy szépen óvatosan hajtsák félre egy kicsit a piros szegfű csokrot és mögé pillantva vessék vigyázó szemeiket a számokra.
Mert ez lenne a lényeg.
Ezúton szeretném felhívni figyelmüket, hogy ez a kapcsolat nem az érzelmekről szól, hanem valami egészen másról.
Tessék szíveskedni szeretni a családot, a feleséget, a nagyikat, ki-ki válasszon, de a politikusoktól követelni tessék, mert azért tetszenek fizetni őket, hogy legjobb tudásuk szerint tegyék a dolgukat.
Nem úgy, ahogy ezt tették az elmúlt években, hanem egy kicsit jobban.
Próbáljuk már meg az értelem síkjára terelni ezt a kérdést, már amennyiben létezik ez, mert így csak a fröcsögés, egymás anyázása, nácizása és kommunistázása lesz napirenden.
Amiből persze semmi nem valós, vagy legalább is úgy nem, ahogy ez megjelenik.
Hankiss Elemér valahol azt írta, milliárdokba kerül ennek az országnak a tehetségtelenség.
Hát kapjunk már a zsebünkhöz a fejünk után.
Az MSZP kapott három esélyt.
A Fidesz miért ne érdemelne meg legalább kettőt?
Nagyon sok buta ember van Magyarországon, azt nem értem, hogy az ilyenek miért próbálnak olyan okosnak látszani? Irkálnak olyan dolgokat, amikhez lövésük sincs...

Plusz meg lehet nézni a kommenteket, hogy kik acsarognak a másikra egyből. Ha lehetne, akkor már este kivégeznék őket.
Legyen jobb az új világ!! Remélem mindenki pozitívan fog csalódni.
@M11an: :)))))))

értem én....

"amikhez lövésük sincs..."
"már este kivégeznék őket. "

most akkor lövünk este vagy nem?

:DDD
ÁkiBáki, Rókakígyó:

Na az ilyen hozzáállást hiányolom!
Pedig ebből kellene minél több!
@tölgyes: "Aztán jött a Szanyi és bevallotta, hogy azt csinálta, amivel másokat vádolt"

Mocskos egy alak ez a Szanyi, csak éppen az a baj, hogy akiket helyette választ magának az ország, épp ugyanilyenek.
Orbán még 2006-ban bukott le azzal, hogy személyesen buzdítja kampánycsend sértésre az aktivistáit ("oszt jónapot"), arra hivatkozva, hogy az mszp is megteszi majd.
Kubatov pedig nemrég azt is hozzátette, hogy a fidesz kampánytechnikái közé tartozik, hogy begyűjti az mszps szórólapokat kampányidőszakban, kiszórja kampánycsendben, és feljelenti az mszpt kampánycsendsértésért.

Hát kurvára megérdemlik a kétharmadot, biztos kivezetik majd az országot a sokat emlegetett morális válságból...
@Joseph Adama: És én nemcsak szebb vagyok nálad, hanem okosabb is!
Na ezt dolgozd fel, te géniusz! :)
@Avatar: csak a tények zavarnak haver, 2006-ban kampánycsend sértésre a maszopos Tóbiás elvtársad buzdított "Mindegy, hogy egy körzetben milyen a szokásjog a pártok és az önkormányzat között, a végén majd megbeszéljük, hogy mennyi a bírság."
@Kánaán: Azért ilyen látnokokkal a hátországban lehet, hogy nem került volna az MSzP a mai helyzetébe. Hol tetszett eddig lenni? Esetleg ez is vmi új tulajdonság a baloldalon? - Kicsit megkéstek az új jelölttel, meg az új programmal együtt...
"Vagy esetleg megfordul a vezetői víztornyokban, kurvára elbasztunk valamit."
Ezekben? Sosenem.

Értetlenkednek hogy miért nem rájuk szavaznak... Hát b+ miért nem? Ha annyira faszán mennének itt a dolgok, akkor talán. Mondjuk én magam akkor sem, mert valaha vörösök voltak. De akkor még érteném, hogy valaki rájuk szavaz. Így nem értem, mert a faszán menéstől, valahogy kurva messze vagyunk :S
@Kánaán: Leváltotta? Hát azért az erős!

Egyébként így visszanézve pár fizupapírt - idősebb melóstársakkal, akik már akkor is ugyanott dolgoztak, ahol most - szóval volt aki már csak a kifizetett összeg számértékét tekintve is többet kapott 2001-ben, mint most, és azóta nem csökkentettek fizut... nőttek az elvonások.
@idelle: És szerinted ok nélkül?Vegyél a màsik kezedbe is egy fehér botot!
@Joseph Adama: mint minden itt hörgő, vonyító maszopos.
Azt, hogy ők hogy elqrták, tönkretették, ellopták az országot, az egyetlen válasz: "majd a Fidesz is ezt ugyanazt fogja tenni!"
Fel sem merül náluk, hogy vannak más kormányzati módszerek, melyek nem maffiamódszerek vagy posztkádárista hozzánemértésen alapuló alkoholista próbálkozások.
Szánalmas egy népség...
A baloldal minden szava hazugság, de nem csak a szava , a hallgatása is, a lélegzetvétele, a szívverése is...

Hazudott 1789-ben .
Hazudott 1917-ben.
Hazudott 1919-ben.
Hazudott 1945-47-ben.
Hazudott 1956-ban.
Hazudott 1990 óta húsz éven át...

Hol a szocializmus ?
Hol a kommunizmus ?
Hol a jólét ?

A kommunistákból burzsoá kizsákmányolók lettek....

Aki ezt nem fogja fel az hülye.
@Kánaán: Megy a rinya?A kedves pàrtod most miböl utalja a fizetésed a semmiért?Fostok,hogy ezutàn dolgoznotok kell a fizetésért?Ami egyébként minden embernek normàlis!Rajtatok kivül!
@Orbán a magyar nép ópiuma!: az én apámnak meg cséb-je van.....bmeg
@Logan Grimnar:
A tények úgy tűnik téged nem zavarnak.
Amit Te idéztél az 2004-es:
index.hu/belfold/mszp0407/

Amit én idéztem, az 2006-os:
index.hu/belfold/orban4945/

A nagy különbség kettőnk között, hogy én egyik oldaltól sem tartom ezt elfogadhatónak, míg neked úgy tűnik csak a szociktól undorító csalás ez.
Lehet hogy a Fidesz kormányzás nem lesz egy csúcs,de a maszop hozzájuk képest a völgyben a gödör! Céges hasonlattal: ott hagytak maguk után egy lerabolt,csődközeli céget és csodálkoznak,hogy az új cégvezető sem tud azonnal extraprofitot csinálni.Mocskos agy nélküli orkok vagytok,ha az egész következő 4 évnek annyi haszna lesz,hogy megbűnhődik egypár balfasz káder a lopásokért,hazugságokért,az már jobb lesz,mint az elmúlt 8 év.
@ÁkiBáki:

Szerintem egyik "balos" sem írta, hogy jó lenne ha az MSZP folytatná, de én biztos, hogy nem. Nevetséges lenne.
A szánalmazás helyett, pedig jó lenne reagálni a balosok félelmeiről, akik emlékeznek az Orbán kormányra.

Jó lenne cáfolni mitől várják a korrupció megszűnését? Amikor én Grippen akciókra, Torgyáni panamákra, Széchenyi terves haverok pénzelésére emlékszem 98-02- között.

Mitől várható, hogy a nép elfogadja majd Orbántól a megszorításokat, amikor eddig ennek az ellenkezőjét kommunikálták? Én emlékszem, hogy 98-02- között egy Ft-al sem nőtt a családi pótlék, nem lett bevezetve a 13. havi nyugdíj stb. Igaz, helyesen, mert az ország nem engedhette meg. Az ígéretek és a valódi kormányzás között nagy lesz a szakadék. És konzultálhat Orbán a jó istennel is, ha a magyar már nem fogad el semmit. Majd megy népszavazni.

Mitől várható, hogy a demokrácia nem sérül? Orbán tette meg a 3-heti országgyűlést, hogy az ellenzék ne kérdezhessen, ne emlegesse fel a korrupciós ügyeket? Hogy olyan aljas emberek kerültek vezető tisztségbe, mint Torgyán, Szabadi, Pepó, Várhegyi, Simicska, Pintér...?

Mitől várható, hogy jó szakemberek kezébe kerül az ország operatív irányítása? A magát szakértőnek valló, szocializmusban szocializálódott szakemberek tudása elavult, nem modern.

Ettől függetlenül könnyedén lehet jobban csinálni, mint a szocik, de ez is kevés lesz a beoltott népnek. Ők már nem fogadnak el semmilyen reformot. Mert a reform megszorítással, racionalizálással, elbocsátással jár. A közszférában legalább 50000 embert fognak elküldeni. De a kommunikáció arról szól, hogy 1 millió új munkahely. Miközben az öregedő, egészségtelenül élő társadalomban egyre kevesebben dolgoznak.

Ettől függetlenül, mint már leírtam drukkolok Orbánnak és ha azt teszi amit kell, akkor egy új szavazójuk lesz. De sok elvakult hívő közületek is majd bekapja a Jobbik horgát.
@Péter51:

Ezzel az a baj, hogy nem azt hallom a fidesztől, hogy az elmúlt 20 év visszaéléseit vizsgáljuk ki, hanem csak a 8 évről beszélnek. Annyira erős a fidesz, hogy volt bátorsága felrúgni a szóbeli megállapodást a többi párttal. Nevezetesen, hogy ha nem bolygatjátok a mi ügyeinket, akkor mi sem a tieiteket.
Ezért ez az elszámolós retorika inkább titeket óhajtott bepalizni. Lesz néhány kirakat per, de Orbánék is félnek a Torgyán, Grippen, Széchenyi-terves és egyéb ügyek felhozatalától. Mert hogyan is úszhatott meg egy Torgyán József egy ilyen 3 éves vandalizmust? Csak úgy, hogy megegyeztek. Itt rágom el a klaviatúrát ha Dávid, vagy Gyurcsány valamilyen büntetést kap! =;-)
Nem én vagyok az elvakult, ha elhiszem Orbánnak, hogy még nem hazudott soha életében és hogy elhiszem, hogy a Fidesz könyörtelenül kideríti a törvénytelenségeket.
@tcom: miket nem mondasz... ebben az országban nem illik de nem is szokás emlékezni, ha csoda révén mégis, akkor is csak korlátozott időszeletben :-))
Avatar:

"A nagy különbség kettőnk között, hogy én egyik oldaltól sem tartom ezt elfogadhatónak, míg neked úgy tűnik csak a szociktól undorító csalás ez."

A nagy különbség a kettőnk közt, hogy te a Fidesz még meg sem alakult kormányának a mocskolásával töltöd az idődet, ahelyett, hogy drukkolnál, hogy talán elindulunk végre valamerre... Én pedig bemásolok neked TÉNYEKET amiket az msz(m)p 8 éves kormányzása alatt követtek el a gazdasági bűnöző barátaid!

Egyébként nyilvánvalóan korrupciómentes politikai garnitúra nincsen, még Hollandiában vagy Norvégiában sem, csak ilyenkor kitör belőletek a "demokrata" és úgy viselkedtek, mintha Dániában lennénk és nem egy szétkúrt ország szemétdombján, ami bizony egyes hazájukat szerető politikusokat arra sarkall, hogy a KETTŐS MÉRCE ellenére, szoci módszereket is alkalmazzanak sajnálatos módon! Én is nagyon sajnálom, hogy vörös módszereket is be kell dobni néha, de hát tanulunk -Lenin tanácsára és a ti mintátokra- és úgy tűnik sikerült kiismerni 20 év alatt, minden szoci furfangot! Ejnye-bejnye... úgy sajnálom!

ui: tudod az a szerencse, hogy a történelmet a győztes írja és remélem ferenc testvér jövő ilyenkor, már a börtönben fogja elhíresül beszédjét "árulni" cigiért...
@papamaci1:

Igazad van! De a rohadt mocskos komcsik még élő két MSZMP KB tagja ott csápol Gyurcsány mögött ugye?
Vagy Orbán mögött szoktam látni Szűrös és Pozsgait?
Vagy Népfront, vagy III/III?
@úriparaszt:

Ja, nem nagyon divatos Grippenről, Széchenyi- tervről stb beszélni. A feleségem egy olyan helyen dolgozott 2001-ben, amit a Széchenyi-tervből építettek fel. Csak sajnos a nyertes vállalkozó eltett egy kicsit a pénzből, majd kereste is a rendőrség. Orbán baráti körébe tartozik.
Jó lenne, ha a jobbosok kiejtenék a bűvös szavakat: Széchenyi terv, Grippen tender, Torgyán csílei cseresznye, foci beléptető, happy end stb.

Tudom-tudom. Ezek semmik a balkomcsik műveihez képest, ami igaz is. De azt hinni, hogy Orbánnal megszűnt a korrupció, és minden jó lesz...
De én őszintén kívánom, hogy ne legyen igazam.
@Rocky: "A nagy különbség a kettőnk közt, hogy te a Fidesz még meg sem alakult kormányának a mocskolásával töltöd az idődet"

Már bocsánat, de én olyat emlegettem fel, ami már megtörtént.

"Én pedig bemásolok neked TÉNYEKET amiket az msz(m)p 8 éves kormányzása alatt követtek el a gazdasági bűnöző barátaid!"
Nem a barátaim, nem elvtársaim, fogd már föl. Látom, Neked mindenki komcsi, aki nincs hanyatt esve Viktortól.
Másold be, nosza! Írd mögé, hogy "fúj, takaroggy", egyet fogok érteni vele. Csak azt nem fogom fel, hogy Viktoréktól miért nem várod el, hogy húzzanak el a közéletből, ha egyszer ők is ugyanígy viselkedtek?
Erős gyomor és gyenge memória kell ahhoz, hogy valaki rájuk szavazzon.
@tcom: nagyon-nagyon nem vagyok fideszes, se jobbikos, de ácsi, példa! Orbán nem építtetett a haverokkal 30 milliárdos völgyhidat 2 szelíd lanka közé, miközben már látszódott hogy kaki lesz...

Másrészt attól, hogy unalmas a komcsizás, még igaz. Magyarországon 1990 után egy számottevő formális és informális, pénzügyi-média-politikai etc. hatalmi tömb jött létre, amely szimplán a pártállamban, az az által elvárt normákkal megszerzett pozíciók mutációja, és továbbvitele. És ezek az emberek, valamint ez az összetett közösség szimpla önérdekek mentén mozgott, és mozog ma is, kormányzati hatalomra emelve, de NEM az ország jövőjét tartva első-vagy akár másodsorban szem előtt. És minthogyha ez nem lenne elég, a rendszerváltás után felemelkedő "baloldali" politikai generáció ennek a társaságnak az értékein, normáin, és szabályrendszerén szocializálódott, lásd kishal a vízből: Zuschlag és társai.

Ez lehet hogy k. unalmas, mégis tény, és mégis szomorú, és magyar állampolgár ennek a súlyát addig nem érzi amíg át nem megy Szlovéniába, Szlovákiába, vagy már Horvátországba is, és megnézi hogy hol voltak ők 20 éve, és hol vannak most. Ennek semmi, de semmi köze Kádárhoz, és ez engem nagyon felhúz, mert ez nem több mint hárítás. Itt az elmúlt 20 évben nagyon sok minden eldőlt, és szívből ajánlok bárkinek egy szlovéniai kirándulást, hogy lássa a különbségeket!
@Avatar:

Gondolom te 8 éven keresztül azon fáradoztál, hogy felhívd a figyelmet az msz(m)p országlopására, korrupciós ügyeire, bűntetteire? Ugye?

Vagy csak most jött meg a kedv a nyugati típusú demokrácia iránt?

Drága barátom hidd el, hogy én magam fogom követelni OV lemondását 2 év múlva, ha azt a töketlenkedést látom, ami itt 8 évig folyt!

Remélem azért, hogy a szememet nem fogja kilövetni, ha esetleg valakik tüntetni fognak ellene, mint ahogy gyurcsánykommandante tette ezt 2006-ban!
@Liquid_Night:
"magyar állampolgár ennek a súlyát addig nem érzi amíg át nem megy Szlovéniába, Szlovákiába, vagy már Horvátországba is, és megnézi hogy hol voltak ők 20 éve, és hol vannak most."

na erről van szó!

Horvátországban már közvetlenül a háború után érzeni lehetett azt a közös nemzeti akaratot, ami segítségével nagyságrendekkel gyorsabban tudtak-tudnak haladni mint mi...

Emlékszem, hogy a zadar-i sztrádát a kőhegyen keresztül (ami viadukt-alagút-viadukt-alagút) 1 mrd alatt hozták ki és az egy hetes csúszás miatt lemondott-kirúgták a projekt vezetőit...

Ilyen mo-on szerinted előfordulna?

Igaz a horvát alagutak többségének csak a fele volt készen (spórolás), de azokban csak a kétirányúság miatt volt sebesség korlátozás. Itthon persze megépült egyből mind a két pálya, sebesség max90. Értelmes "kompromisszum"...
Tagadhatatlan, hogy a 98-02 közötti Fidesz kormányzásnak is megvoltak a maga panamái.
Tagadhatatlan ugyanakkor, hogy az akkor még nagyon erős és túlsúlyban lévő baloldali sajtó mindent elkövetett, hogy ezen ügyek mindegyikéről értesüljön mindenki. Hozzáteszem, sokszor aránytalanul eltúlozva tálalták az ügyeket, ami, valamint az akkori Fidesz vezetés pökhendisége nagyban hozzájárult a 2002-es Fidesz vereséghez.
De vallom, hogy egy ország nem két részből, hanem nagyon sokból áll. Ennek megfelelően egy erőből végrehajtott kormányzás (mellesleg ennek lehettünk tanúi 2006 óta, mert valljuk be őszintén, egy ny.-európai ország miniszterelnöke simán beadja a lemondását egy őszödi beszéd után)soha nem vezet a megfelelő eredményre.
Sokszor kifejtettem már, azt szeretném, ha végre valaki felállítaná azokat a célokat, melyeket el szeretnénk érni, ehhez stratégiát alkot, amit párttól és politikai hozzáállástól függetlenül mindenki elfogad, mert az ország érdeke.
És ezt keresztül viszik, ha esik ha fúj, mert csak akkor tudunk kimászni a gödörből.

Ez által, ha nem is gyorsan, de idővel megváltozik az az attitűd, amely most jellemzi az országot (mutyi, kiskapukkal történő törvényalkotás, ebből kifolyólag a haveri klikk eligazítása a kiskapuk felé, "okoskodás", uram-bátyám világ, stb).
Nem, nem képzelem, hogy a politikusok, vagy az őket kiszolgálók egy csapásra megváltoznának, de az mégiscsak túlzás, hogy egy Mikszáth regény ma aktuálisabb, mint akkor, mikor írta az öreg. Elmúlt majdhogynem száz év! És mi még mindig itt tartunk?

Régen nem érdekel, hogy valaki jobbos, vagy balos, vagy zöld vagy kék, mert nem ez a lényeg. A lényeg, hogy induljunk már el végre, mert ettől az egy helyben rugózástól semmi nem változik.
Ha valaki kimegy külföldre, mindig azt hallom, hogy ott ez is jobb, az is jobb, csak azt nem veszi észre senki, hogy azért az ott élők sem keveset tettek. És biztosan van olyan is, akinek ez annyira nem tetszik, mert nem az ő cége nyert egy munkánál, vagy nem ő kapott egy megrendelést, de ugyanakkor ő is részesedik a jóból, valamilyen szinten.

Attól, hogy itt húsz éve fröcsögünk egymásra, még senkinek nem lett jobb, csak azoknak, akiknek ez volt az érdeke. Szépen elmarakodtunk, közben ellopták a fejünk felől a tetőt. Most meg mutogatunk egymásra, hogy ki volt a hibás.

Tényleg ennyire képes csak ez a nép?
@tcom: Bocs, neked ment csak elfelejtettem klikkelni:-)
@tcom: Stadion beléptető/ Deutsch Tomi, 5.4 milliárd, valahol még ott állnak lezsírozva, mert sehova nem tudták beépíteni.
Hát igen, ez is megérne egy misét.
De ha már lesz még vagy tíz stadionunk, legalább már nem kell venni beléptető rendszert.
Hacsak el nem avul addig.
Hát, tudod, van itt elég szar, amit egymásra kenhetnek, a szomorú csak az, hogy mi finanszírozzuk a hülyeséget és mellette persze az ő okosságaikat.
@Joseph Adama: Kösz, azért ennyire nem kéne a hátsómat nyaldosni, nálam ezzel semmit nem érsz el! :)
@Logan Grimnar: Hehe, fideszéknél egy ideje ezzel nyugtatja magát mindenki! :) Mással nem is nagyon lehet.
A legújabb szál a gyöngyösi orgazda ügye. De az biztos azért van, mert roma.
@Rocky: nyilván nem, hisz pl. míg egy autópálya-építés náluk össztársadalmi érdek és akarat, addig nálunk csak egy biznisz. Amúgy a horvátok valóban nacionalisták, igaz, ez náluk már nem a különbözőségek számonkérését és az agressziót jelenti, hanem a közösségek hangsúlyozását és az összefogás erejét. Mondjuk nem csodálom, hogy ők e tekintetben, általánosságban azért szvsz. bölcsebbek, hiszen kb. mindenkinek van ismerőse, barátja, családtagja aki tud mesélni a háborúról, küzdésről, meg a pusztulásról is...bár azért akadnak mocskos ügyek ott is, így kerek.

Számomra Szlovénia volt a hatalmas meglepődés, nem is az anyagiak tekintetében. Persze a pénzben mérhető tényezők terén is jobban állnak már mint mi, ami azért nem kis dolog azt nézve hogy hol voltak 20 éve. Az igazi újdonság viszont az, hogy náluk már látsz egy olyan, emberileg nyitott és szabad mindennapi életvitelt ami mifelénk nyugatról hozott mítoszokban fordul elő, a lakosság nagy többsége nem idegbeteg, nyári estéken az utcák tele sétáló emberekkel, kis szabadtéri kávézók amerre mész mindenhol, szép közösségi terek, középületek, és használják, megóvják, rendben tartják. Buszon nem rúgnak fel, autósok nem dudálnak le, kocsmákban barátságosak, nem néznek ki, nem irigykednek, stb.
És ezt nem veheted meg pénzben, bár nyilván létbiztonság nélkül senki sem túl laza...
@ÁkiBáki:

Én csak azt akarom érzékeltetni, hogy nagyon nagy a váraklozás a Fidesszel szemben és nagyon nagy az elutasítása bármiféle megszorításnak. Látszatintézkedésnek jó lesz az önkormányzat létszámának csökkentése, de ahogy a magyar nép 1 Ft-ja kerül veszélyben jön a népszavazás, tüntetés. És ezt a Fidesz magának köszönheti.

Nagyon jó példa Szlovákia. Csak a szlovák parlament összefogott, nagy többséggel szavaztak meg törvényeket, azóta az akkori kormánypárt el is bukott ugyan miatta. Visszafogták a szociális kiadásokat és adót csökkentettek. Ha ugyanezt egy baloldali kormány akarta nálunk, akkor azt elkaszálták demagóg eszközökkel, mert ők csinálják. Ez színtiszta irigység, miközben az ország érdeke lett volna pl. egy magánbiztosítós egészségügyi rendszer az állami balfék OEP helyett.
Ha más nem, a Jobbik figyelt és a Fidesznek egy szabad pillanata sem lesz.

Az ellenzéki politizálás az elmúlt 8 évben annyi kárt okozott, hogy csak a Megyó/Gyurcsány kormánnyal lehet összehasonlítani. Olyan gátlástalan kisstílű módszereket legalizált, amik nem méltóak egy európai országban. Továbbá azt sugallni, hogy a baloldali érzelmű emberek nem is magyarok, meg "komcsik", az eleve sértő. Miért is legyek elnéző Orbánnal?

Továbbá elfelejtitek, hogy ez a Fidesz kötött korábban önkormányzati választásokon szövetséget a Jobbikkal. Tudjátok: aláírás, pecsét, kézfogás, pezsgőzés...Most hogy ellenfél lett a kistestvér már nem kívánatosak. Korábban lenghetett a nyilas-zászló a Fidesz rendezvényein, de a konformitás látszatának fenntartása miatt most ki lettek tiltva. És ha megint szükség lesz a szélsőjobbos szavazókra, akkor beengedik újra? Ez színtiszta opportunizmus. Hányingert keltő.
@Liquid_Night:

"És minthogyha ez nem lenne elég, a rendszerváltás után felemelkedő "baloldali" politikai generáció ennek a társaságnak az értékein, normáin, és szabályrendszerén szocializálódott, lásd kishal a vízből: Zuschlag és társai."

Ugyanez megtalálható a Fideszben is. III/III ügynök Szita, Szűrös, Pozsgay, de maga Orbán, Kövér és társai is a szocializmusban szocializálódtak. Kövér az MSZMP politikai kutatóintézetében kezdte.
Miről beszélsz?
Én arról beszélek, hogy ma és az elmúlt 20 évben a nagyobb politikai-társadalmi hálózatok közül az MSZP csinálta magasan a legdurvábban azt, amit én csak politikai szürkegazdaságnak tudok nevezni.

Nyilván a téma nem fekete-fehér, de a széles horizont jegyében hadd kontrázzak: benn a volt középiskolás törikönyvemben a kép 88ból, amin Orbánt épp egy rendőrautónak fektetve bilincselik, valamint (ugyanott) olvastam idézetet egy rendőrségi jelentésből, ahol ma prominens fideszesek neveit (nem emlékszem tényszerűen, de ha gondolod előkeresem és scan) sorolják mint illegális demonstrációk előkészítőit. Azért ez nem teljesen ugyanaz a szocializáció, és itt most nem is "orbán" meg "gyurcsány" neveket akarom előhozni, mert ők csak arcai egy nagyobb entitásnak.
Zárójelben még idetartozik, hogy természetesen AZ a fidesz még egy nagyon más világ volt, és én az azóta sokat idézett csuhás-radikálliberális beszólást is meg tudom érteni, mert ha emlékeztek, egy időben nagyon úgy tűnt hogy hamvaiból támad fel az a klerikális hatalom ami, még a párt előtt, része volt az országnak. Ezen az oldalon a fidesz számomra ott vesztette el a hitelességét hogy 94 után gondolt egyet és néppártá vált, mert az bejön a népnek, de nem előbb, és nem azért mert ők is érvényesültek a 90 előtti keretek között (de lázadtak is ellene, és talán nem csak önérdekből).

Azt is első kézből tudom, (mert kis főiskolán volt alkalmam pár szárnybontogató Új Generációst, Fidelitas-ost ismerni) hogy mindenki ugyanúgy ügyeskedett a pénzzel, de voltak kisebb-nagyobb árnyalatnyi különbségek az emberek között-az én tapasztalataimban.

Mivel ez most hosszú lett, röviden:) ENNYIRE pofátlanul csak az MSZP, és a sleppje csinálja a dolgokat, más nem.
@Liquid_Night: ...ehhez tegyük hozzá, hogy a lopás egy dolog, a gyenge kezű, dilettáns kormányzás pedig a másik. a kettő együtt nagyon sok. a válság pedig igen rosszkor jött, már ami az mszp-t illeti (persze a válság mindig rosszkor jön)
nem látok ebben semmi extrát (így utólag) megkapják/kapták a büntit, mennek a levesbe. a fidesszel kapcsolatban sincsenek illúzióm, abban bízhatunk talán, hogy látták/látják az intő példát, milyen ha a választók többsége valóban megunja a műsort.
mi pedig dolgozunk tovább, pont úgy mint eddig.
ja, elvileg most sokan példásan fognak adózni, hisz eddig csak 'ezeknek' nem akartak feleslegesen elszórható pénzt adni ;->
ugyebár.
@tcom: Nézd, vannak olyan érvek, amelyekkel nem tudok vitatkozni, mert nem lehet.
Ahhoz, hogy valaki is tisztán lásson, le kell tudja vetkőzni minden előítéletét és csupán a tényekre szorítkozva, kizárólag azokat figyelembe véve kell, hogy ítéljen.
Van bennem bizonyos várakozás a Fidesszel kapcsolatban, de ugyanakkor némi szkepticizmussal szemlélem őket pontosan azon okokból kifolyólag, melyekről a fentiekben szó esett.
Ugyanakkor igazat adok azon kommentelőnek, aki azt említette, hogy olyan ez, amikor egy lepusztított cég élére új vezetést raknak és szinte azonnal olyan eredményeket követelnek, melyeket lehetetlen teljesíteni.
Kicsit felfokozottnak érzem a várakozást, amit nagyon nehéz lesz teljesíteni.
Az ellenzéki politizálásról annyit tudok mondani, hogy mindkét oldalnak tudomásul kell venni bizonyos érdekeket - még ha oly fájó is - és tisztában lenni azzal, amit már leírtam, hogy tudniillik mi az ország érdeke.
Amennyiben ez nem valósul meg, csak az következik be, ami az elmúlt húsz évben volt, ami egyik oldalról sem nevezhető felelős ellenzéki politizálásnak.
A Jobbik per pillanat a kisgazdák szerepét töltik be, bár közel nem azzal a súllyal, mint tették ezt Torgyánék. Ha meglesz a 2/3-ad, hamar mellőzve lesznek. Ha nem - úgy is.
Politikailag talán ez ugyanolyan, mint amit az MSZP tett az LMP felé, azzal a különbséggel, hogy a Jobbik azt a hangot ütötte meg, amiről azt gondoltuk, hogy vége volt 1945-ben, és ezzel a retorikával 2010-ben nem lehet szavazatokat szerezni. Legalább is nem közel 17%-ot.
Egy olyan országban, ahol szinte teljes mértékben a külföldi tőke jelenléte határozza meg a gazdasági folyamatokat, enyhén szólva is felelőtlenséggel vegyes korlátoltság ezt a hangot megütni.
Nem beszélve arról, hogy megint másban keressük a hibát, ahelyett, hogy egy kicsit a magunk gerendáját piszkálgatnánk. De hát ez az út könnyebb és populizmussal kirakott, nem okoz nehézséget eladni, különösen, ha igény is van rá.

De ez még a jövő zenéje.
@úriparaszt: megkapják igen, még egy darabig ellavírozgatnak, egy-két csont még esik, a struktúra még megvan, remélhetőleg a hatalom, és a komolyan vehetőség jó része kicsúszik alóluk...

Csak az itt a gáz hogy a kár már megtörtént, és azok akiknek ebben szerepük volt, már biztonságban vannak, elmennek, és ami (talán) marad az a (feltételezett) kéz kezet mos alapú csendes megállapodások és egyéb szőnyeg alá söprések tömege a fidesszel, vagy annak egyes elemeivel...

"Mi meg dolgozunk tovább" Hát a kurva anyjukat, már bocs.
@Liquid_Night: "Orbán nem építtetett a haverokkal 30 milliárdos völgyhidat 2 szelíd lanka közé, miközben már látszódott hogy kaki lesz..."

Ez egy szép öngól! Speciel a völgyhidat is tartalmazó nyomvonal tervet pont az Orbán kormány fogadta el még 2001-ben.
hu.wikipedia.org/wiki/K%C5%91r%C3%B6shegyi_v%C3%B6lgyh%C3%ADd

Az MSZP ez ügyben épp csak annyit tett, hogy átirányította a pénzcsapot, hogy a saját zsebébe csöpögtessen, ne a Fideszébe, de a csapot nem ők állították fel.

"benn a volt középiskolás törikönyvemben a kép 88ból, amin Orbánt épp egy rendőrautónak fektetve bilincselik, valamint (ugyanott) olvastam idézetet egy rendőrségi jelentésből, ahol ma prominens fideszesek neveit (nem emlékszem tényszerűen, de ha gondolod előkeresem és scan) sorolják mint illegális demonstrációk előkészítőit."

Ugyanott olvashattál a prominens SZDSZesekről is, pl Demszkiről, Fodorról... Sajnos se a fidesz, se az szdsz nem őrizte meg a korrupciómentes, csak az ország érdekeit figyelembe vevő attitűdöt.

"ENNYIRE pofátlanul csak az MSZP, és a sleppje csinálja a dolgokat, más nem."

Szerintem csak arról van szó, hogy az ő balhéik még friss élményt jelentenek, pofátlanságért, arroganciáért Orbánék sem mentek a szomszédba.

@Rocky: "Gondolom te 8 éven keresztül azon fáradoztál, hogy felhívd a figyelmet az msz(m)p országlopására, korrupciós ügyeire, bűntetteire? Ugye?"
Így van. :)
Én nem bízok se az egyik bandában, se a másikban. Szerintem a gazdaságban sokkal kevésbé kéne szerepet vállalnia az államnak, és sokkal alacsonyabb adóknak kellene lennie. Csak ez biztosíthatná azt, hogy a korrupt politikusok és hivatalnokok ne nyúlhassanak le ekkora összegeket.

"Remélem azért, hogy a szememet nem fogja kilövetni, ha esetleg valakik tüntetni fognak ellene, mint ahogy gyurcsánykommandante tette ezt 2006-ban!"
Hát, ha te is molotov koktélokat, meg utcaköveket dobálsz majd a rendőrök felé, akkor azért tarthatsz majd attól, hogy nem kenyérrel dobnak vissza a zsernyákok, bármennyire visszajön a keresztényi retorika.

@ÁkiBáki: "Tagadhatatlan ugyanakkor, hogy az akkor még nagyon erős és túlsúlyban lévő baloldali sajtó mindent elkövetett, hogy ezen ügyek mindegyikéről értesüljön mindenki."

Mint ahogy most is megtette a jobboldali sajtó. Nagyon helyesen persze, az összes korrupt politikust el kell zavarni, és ezt konzekvensen folytatni addig, amíg meg nem értik, hogy ez elfogadhatatlan.

"Sokszor kifejtettem már, azt szeretném, ha végre valaki felállítaná azokat a célokat, melyeket el szeretnénk érni, ehhez stratégiát alkot, amit párttól és politikai hozzáállástól függetlenül mindenki elfogad, mert az ország érdeke."

Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy a célokban vannak átfedések, de a stratégiák szintjén már lehetetlen kompromisszumot találni, már csak azért is, mert a fidesz öndefiníciójának fontos eleme, hogy nem fognak össze az mszp-vel, mert azok komcsik (de a soraikon belül lévő komcsikkal nincs bajuk), míg az mszp arra építette fel magát, hogy Orbán maga a veszedelem.

"És ezt keresztül viszik, ha esik ha fúj, mert csak akkor tudunk kimászni a gödörből."

Orbán is próbálta a saját programját erőből megvalósítani, Gyurcsány is. Mindkettő bele is bukott.
De mondhatnám "bezzeg Szlovákia" növekedését megalapozó Dzurindát is, ő is elbukott, hiába szolgálta programja Szlovákia hosszú távú érdekeit, ha rövid távon népszerűtlen és támadható intézkedéseket kellett hoznia.

"Régen nem érdekel, hogy valaki jobbos, vagy balos, vagy zöld vagy kék, mert nem ez a lényeg. A lényeg, hogy induljunk már el végre, mert ettől az egy helyben rugózástól semmi nem változik."
Amikor legutóbb megindult valamerre a helyzet, akkor népszavazáson követelte a nép, hogy álljunk meg...
@Avatar: Ok, akkor felteszem a kérdést:
hogyan tovább?
Nem visszafelé. hanem előre.
Itt egy sor olyan intézkedést (teljesen népszerűtlent)kell hozni a jövőben, mely egyik pártnak vagy politikusnak sem a leányálma.
Okfejtésed alapján eddig nem történt semmi, aki változást szeretett volna, az olyan falakba ütközött, melyek eddig lebonthatatlannak bizonyultak.
De kérdezem: mennyit dagonyázhatunk még ebben a pocsolyában? Mi az ami kilendítheti az országot ebből a gödörből?
Mi az gondolat, mely mentén mindenkivel sikerülhet megismertetni és elfogadtatni, hogy így nem mehet tovább?
Vagy marad így minden, mert a nép nem hajlandó tudomásul venni azt, amit ezelőtt húsz évvel kellett volna?
Szóval. ÉS AKKOR MOST???
@Avatar: jogos, tévedtem.

Nyilván nincs értelme elméleti fejtegetésekbe bocsátkoznom arról hogy egy nyomvonal elfogadása és annak megépítése azért még nem ugyanaz, mert nem tudjuk mit tett volna a FIDESZ. Nem érzem annyira öngólnak amúgy, mert nem pro álláspontot képviselek hanem kontrá-t, ezzel együtt ez számomra is új, így azért kétségkívül baki.
Mivel tudom alátámasztani a véleményem ezután? Azzal, hogy 98 és 2002 között vitathatatlan fejlődést láttam, ami persze jóval összetettebb folyamatokból (is) következik mint hogy melyik párt van kormányon, 2002 és 2010 között pedig a szép lassú kakiba süllyedést látom, és ennyi. És ez nem csak a pénzről szól, hanem rengeteg emberi tényezőről is, és ezen a ponton egyet tudok érteni a "morális és értékválság" kifejezésekkel, amit nemcsak a zorbán mondott, hanem mások is.

"Amikor legutóbb megindult valamerre a helyzet, akkor népszavazáson követelte a nép, hogy álljunk meg... "

Szerintem a népnek nem a megindulással volt a baja, hanem a megindulás hiteltelenségével, és körülményeivel. Tudod ha nekem, bérből és fizetésből élőnek egyes hangok azt mondják hogy fizessek, mert semmi sincs ingyen, akkor azt mondom, hogy a jó kurva anyádat, tudom, mert én fizetem a legtöbb közterhet az egész eu-ban, és emellé nevetséges minőségű szolgáltatásokért is én fizetem relatíve a legtöbbet. Mindemellett fizetem a hálapénzt is, sőt, inkább keresek egy magán dokit ha kell, és fizetek őneki, mert ott legalább bízhatok az elvégzett munkában. Szal így hova akarsz megindulni? És ennek szerintem ez az üzenete, és ezt eddig nem igazán olvastam sehol, pedig úgy érzem, nyilvánvaló...az ilyen megközelítéseknél jóval mélyebben vannak a gondok gyökerei, nemcsak pénzben, nemcsak gazdaságban, hanem humán és reál területeken is.
@ÁkiBáki: "Ok, akkor felteszem a kérdést:
hogyan tovább?"
Ha tudnám a választ, akkor valamelyik párt élén állnék asszem. :)
Lehet, hogy bejön a "nem ígérünk semmit" taktika Orbánnak és tőle majd lenyelik az emberek, hogy mégse a radikális adócsökkentés hozza egyensúlyba a költségvetést, hanem a kiadások lefaragása. Az ő szavazói talán elég elkötelezettek vezérük iránt, hogy mellette maradjanak.
De az is lehet, hogy nekünk Mohács kell, és csak akkor leszünk hajlandóak elfogadni a jóléti kiadások megvágását, ha már nem csak nyakig ér a szar, hanem elöntötte a fejünk búbját is.
De egyébként a görögök is ugyanezzel a gonddal küzdenek.

@Liquid_Night: "egy nyomvonal elfogadása és annak megépítése azért még nem ugyanaz"
A nyomvonalhoz hozzá tartozott, hogy lesz ott egy völgyhíd. Ami egyébként nyilvánvalóan felesleges volt, ha Kőröshegy önkormányzata semmilyen más tervet nem volt hajlandó támogatni, akkor ki kellett volna kerülni az ő területeiket. Aztán a spekulálók szépen pofára esnek, a képviselők meg magyarázhatják a helyieknek, hogy nekik miért kell olyan messze menni az első sztrádafelhajtóig, mennyire képviselték a település valós érdekeit...

"Nem érzem annyira öngólnak"
Hát azért elég nagy öngól, hogy pont olyat hozol fel "Orbán ilyet nem tesz" példának, amit pont Orbán tett meg...

"Tudod ha nekem, bérből és fizetésből élőnek egyes hangok azt mondják hogy fizessek, mert semmi sincs ingyen, akkor azt mondom, hogy a jó kurva anyádat, tudom, mert én fizetem a legtöbb közterhet az egész eu-ban, és emellé nevetséges minőségű szolgáltatásokért is én fizetem relatíve a legtöbbet."

Csak éppen az adófizetők kevesen vannak és így sem adnak annyit össze járulékokból, ami elég a rendszer működtetésére, hanem adók átcsoportosításával, hitelekkel tömik be a finanszírozási lyukat. A hitelt meg adóból fogják visszafizetni, amit a bérből és fizetésből élőktől szednek majd be később.
Az vizitdíj és napidíj pont arra lett volna jó, hogy olyanok hozzájáruljanak a rendszer fenntartásához, akik jelenleg potyautasok.
Másrészt nehezíti az EÜ intézmények trükközését, hogy olyanok kivizsgálását számolják el egyes háziorvosok, akik ott se voltak, meg hogy a kórházak több napra jelentik le a beteget, mint amennyit valóban benn töltött. 10 nap helyett mondjuk 12 nap jelentősen több pénzt jelent a kórháznak, de a beteg nem lesz hajlandó 3000 helyett 3600 Ft-ot kifizetni...
Nem oldotta volna meg egy csapásra a problémákat, de kevesebb hitel kellett volna az EÜ finanszírozására.
Szerintem hosszú távon a mostani rendszernél jobb lett volna a helyzet, de a rövidtávú érdekek most is erősebbek voltak.

"Mindemellett fizetem a hálapénzt is"

Ami többszöröse a vizitdíjnak, de erről mégsincs népszavazás, se országos méretű tiltakozás... Pedig a hálapénz nyilvánvaló adócsalás is egyben.

"keresek egy magán dokit ha kell, és fizetek őneki, mert ott legalább bízhatok az elvégzett munkában."

De "Az egészségügy nem üzlet" szlogen azért jól bevált a privatizációs törekvésekkel szemben.
@Avatar: Igen, ez nekem is eszembe jutott, hogy nekünk Mohács kell, csak nem látom Szapolyait meg hát Erdély sem a miénk már.

A baj csak az tudod, hogy velem építtették a szocializmust, aztán az elszállt, mint a pipafüst, ezt a demokrácia bulit is nyomom már húsz éve, de nem látom, hogy jutnánk egyről a kettőre.
Tudod, egy kicsit elegem van.
süti beállítások módosítása