Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 444.hu/2024/04/28/ki-kell-adnia-az-mvm-gazkereskedojenek-hogy-kik-kereshettek-az-orosz-magyar-gaza... (2024.04.28. 17:47) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Someone To Love www.youtube.com/watch?v=15orOogE0pU (2024.04.24. 19:19) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.10.28. 05:48 Fabius

Rogán a legkreatívabb adókivető

Címkék: gazdaság fidesz rogán antal közösségi közlekedés adó

Hálátlan feladat lehet az elgyurcsányosodás. Márpedig a költségvetés rögös útjának bakhátain bukdácsoló kormány zsigulijának hátsó ablakában Rogán Antal a napszítta bólogató nejlonkutya, akiből minden kátyúba döccenés után kihullik egy újabb adónemet tartalmazó gusztustalan szőrcsomó.
2012 nyilvánvalóan a zemberek megfizetik a bénaságunkat éve lesz, és minimum Gyurcsány szintű népellenség válik Rogánból, aki a nevét adja a legpofátlanabb megszorításokhoz is. Őszintén szólva nem is értem, miért nem váltotta még Matolcsyt az az ember, akihez csak az utóbbi napokban olyan briliáns új adónemek fűződnek, mint a közösségi közlekedés adó, a csipsz adó kiszélesítése, a szociális hozzájárulás adó, a korlátok nélküli helyi adók, köztük a korlátlan ingatlanadóval.

Nekem leginkább a buszadó pofátlansága tetszik. Kivetnék a vállalkozókra és cégekre, 25-50%-al emelve az iparűzési adót, és beszedetnék azzal az adóhivatallal, ami egyébként nem rendelkezik az adóalapot képező adatokkal. Hurrá. Ehhez képest csak hab a tortán, hogy esetemben fizetünk egy rakás környezetvédelmi termékdíjat, érint a gázolaj jövedéki adó és áfaemelése, fizetjük a súlyadókat, fizetni fogjuk a baleseti adót minden autó után, fizetjük a megemelt cégautóadót, és mindennek a tetejébe innentől finanszírozzuk a BKV-t is a buszadóval. Azt a BKV-t amit egyrészt nem használunk, aminek működését a tulajdonosa (a fészkes főváros önkormányzata) évek óta nem finanszírozza, és amit ezért az egyéb befizetett adónkból eltart az állam.

Lófaszt, aranyapám! Ebből nem esztek.

Vitézy Dávid és a főváros irányítói nyugodtan ébredjenek fel az éber kómából Rogán Tonyóval együtt. Vitézy is csak a pofázásig jutott regnálása egy éve alatt, még azt sem sikerült megoldani, hogy a metrózóknak ne szoruljon a zabszem a seggébe, hogy melyik szerelvény mikor fog kigyulladni alattuk. Amíg 45 milliárd jegybevételhez 50 milliárd bérköltség társul 0 forint tulajdonosi működési költség hozzájárulás és 27 szakszervezet mellett, addig ne álmodjatok róla, hogy egy petákot is kaptok tőlünk az üzemeltetéshez. Sokkal hamarabb fogom támogatni a kisközösségi közlekedést ahogy sztrájk idején, mint ezt befizetni.

A másik szépség a szociális hozzájárulás adónak átnevezett munkáltatói társadalombiztosítási járulék. Az átnevezés értelme, hogy a befizetett járulék után nem keletkezik semmilyen jog, így például az öngondoskodó manyupos nem szerez jogot az állami nyugdíjra. Egyrészt köszi srácok, értékeljük a kedves gesztust, és legyetek nyugodtak, megháláljuk a következő fülkeforradalom alkalmával. Másrészt könnyen az önherénrúgás esete lehet ezzel is, ha elég következetes az Alkotmánybíróság. Az az Alkotmánybíróság, ahonnan egyszer már kiszivárgott az állásfoglalás: "véleményük szerint teljesen mindegy, hogy hogy hívják a közterhet, ha az nyugdíjjogosultságot ad." Márpedig olyan nincs, hogy ha az egyik szerez állami jogosultságot a befizetett bárhogy elnevezett járulék/adó után, a másik meg nem szerez.

A Rogán adók tömkelegétől még nehezebb lesz a nemmegszorítást szajkózni éjjel nappal.
És ahogy a dolgok most állnak újra és újra szükség lesz Rogán gátlástalan pofátlaságára átgondolt gazdaságpolitika helyett. Néhányszor még úgy járunk, mint tegnap, hogy már a kutyát nem érdeklik a kötvényeink, és ismét a mi zsebünkben fognak turkálni ezek a nagyszerűek. Most képzeljétek el ahogy bóvlivá minősítenek minket, és tippeljétek meg mennyire fog összedőlni ez a tákolmány amit ők költségvetésnek, gazdaságnak neveznek.

189 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr573335393

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kémény száján füst gyerek erre arra tekereg. A fű meg szívás. 2013.04.24. 10:52:18

Gazdag Erzsivel kezdeni kedves dolog, de ez a poszt egy kémény lebontásáról, és az udvar füvesítéséről fog szólni. Meg annyi minden másról is, szokás szerint. Csapjunk is bele, bizony kéményt bontottunk. Nagy élmény, nagy tanulság. Először is, mindi...

Trackback: Két éven belül megszűnik az szar eva 2011.10.28. 17:00:47

 Bár "Rongyosra Baszlak" Orbán Viktor a tavalyi kormányalakítás idején még az csirkebaszó egyszerűsített vállalkozói adó kibővítését ígérte, mostanra úgy buzizik, 2013-ra megszünteti az faszcibáló adóegyszerűsítést ígérő kormány a leg...

Trackback: 2014 – 1. rész 2011.10.28. 14:55:57

2014 januárjában már minden az áprilisi parlamenti választásokról szólt. A közvéleménykutatók előrejelzései a liberális Csúnya A Viktor Párt, és a baloldali Magyar Birka Mozgalom által vezetett, ellenzéki Olajbogyó Koalíció fölényes győzelmét jósolták....

Trackback: Pöcsnek lenni nem pártpolitikai kérdés, hanem viselkedési forma 2011.10.28. 14:19:31

A címet olvasva valószínűleg sokan vigyorogva várják a folytatást, mert miről másról is lehetne szó, mint arról, hogy mi is mantrázni kezdjük: - Hát igen, a Viktorék, azok tehetnek mindenről! Hogy soha ilyen rossz még nem volt. Esetleg ugyanazt pepitáb...

Trackback: Pöcsnek lenni nem pártpolitikai kérdés, hanem viselkedési forma 2011.10.28. 14:12:57

A címet olvasva valószínűleg sokan vigyorogva várják a folytatást, mert miről másról is lehetne szó, mint arról, hogy mi is mantrázni kezdjük: - Hát igen, a Viktorék, azok tehetnek mindenről! Hogy soha ilyen rossz még nem volt. Esetleg ugyanazt pepitáb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valahogy úgy látom az orbánkormányt, mint azt a kölköt, akinek matekdolgozatkor a tanár egy kegyetlen nehéz bizonyítást ad feladatul, de mert az elmúlt hetet focizással töltötte, persze fogalma sincs róla.Lenézi hát a szomszéd eminenséről- csak éppen felcseréli a sorokat, meg itt-ott az x3 helyett x2-tel oszt. Elégedetten vigyorogva beadja, majd csodálkozik, hogy szép nagy karót kapott és még csúnyán is néznek rá a puskázásért. A kormány legtöbb intézkedése szükségszerű, sőt sokkal több pénznyeldét kellett volna megpiszkálnia, csak éppen vagy túllőtt a célon a csökkentés/elvonás nagyságával, vagy -mert fájdalmas- neki sem kezdett. Én nem bánom, hogy végre valaki hozzányúl a korhatár alatti nyugdíjakhoz - de miért kell a legextrémebb formájában mindjárt teljesen elvenni? Legyen tandíj- de ne annyi, hogy esélytelen legyen kifizetni, ha valaki nem kőgazdag. Szüntessék meg a 10-20 fővel működő iskolákat, de már elnézést ki az a barom, aki kitalálta, hogy ne működjön felsőtagozat ott, ahol nem tudnak párhuzamos osztályokat indítani?! Varga valamelyik nap azt találta mondani, hogy észrevétlenül építik le a közigazgatást.. így van, olyan észrevétlenül, hogy nem is veszi észre senki, még a közigazgatás sem. Főleg, hogy nem elég létszámot leépíteni, hanem magát az irdatlan bürokráciát kellene- ésszel,átszervezésekkel, alátámasztva megfelelő hatástanulmányokkal. Az miért éri meg bárkinek is, hogy ha ellopják a tárcámat akkor 3-4 helyen kell sorban állni, hogy az irataimat pótoljam? Mindezt azért, hogy ellensúlyozza a rosszul időzített és persze, megint túlzásba vitt adócsökkentést, meg az inkompetens gazdpoljuk miatti adósságnövekedést. Az új adókra gondolni sem akarok- a könyvelővel megbeszéltem, hogy majd akkor beszélünk róla, amikor már mindent elfogadnak- addig tök fölösleges, mert naponta változik a terv. Az már látszik, hogy kevesebb nem lesz, pedig eddig is arra ment el minden erőm az utóbbi három évben, hogy túlélje a vállalkozásom a válságot- amire jó esélyem volt, mert 60%-ban "exportra" termelek, csak a volumen csökkent-, erre a nyakamra nyomnak egy csomó új adót, meg járulékot. Hát,...leülhettek! Egyes!
Miután a narancsok az elmúltnyócév után -amire tavaly határozott nemet mondtunk- művelik ugyanazt -hazudnak, megszorítanak, tönkreteszik a gazdaságot etc.- ezért bűnük is súlyosabb. Ezeket a narancsokat, üljenek a parlamentben vagy önkormányzatban, örökre el kell tiltani a közügyektől!
Egy rossz vicc amit ezek csinálnak. Megadóztatni mindent ahol még egy fillér látszik, ezt szolgálja a közösségi közlekedés adó is. Vitézy mi a nagybácsi pöcörőjét csinált eddig? Mert eredmény az nem látszik semmi, a BKV ugyanúgy és ugyanannyit kunyerál az államtól ahogy eddig.
Kifelejtettem az elmaradhatatlan "hangulatjavító" intézkedéseket (a zsarolást, a "ha nem értesz egyet kiírod magad a nemzetből" megjegyzéseket, a tarlós féle "teszek arra mit mond a szakma" féle kiszólásokat, a minél jobban nyíg az ország "gyurcsányista"="egyet nem értő" fele annál jobb, akkor biztos, hogy jól csináljuk, a megfellebbezhetetlen kinyilatkoztatásokat, vélemény helyett)...na meg a megszokott "kifinomult" stílust. Pedig állítom, hogy a disznószart le lehet mosni a gumicsizmáról, mielőtt kiteszi az ember a lábát a faluból. Ha meg nem teszi, akkor ne csodálkozzon, ha leparasztozzák és nem engedik be a gentlemen's clubb-ba. (Amikor Orbán válaszolt az EU parlamentben a médiatörvényt ért támadásokra, isten bizony azt vártam, mikor kapja le a lakkcipőt és kezdi el vele verni az asztalt...baromi égő volt, amit, de főleg, ahogy előadta.)
"tippeljétek meg mennyire fog összedőlni ez a tákolmány amit ők költségvetésnek, gazdaságnak neveznek"

nagyon? nagyon összeomlik? ez a helyes válasz? ;)

de komolyra fordítva: ÁLLAMCSŐD LESZ... 2éve mondom. debil kormányok

off szerencsére az új ÁVÓ toppon van...
vagy legalábbis folyamatosan hírekben tartja magát, hogy FÉLJETEK...

index.hu/belfold/2011/10/28/terrorelharitasi_gyakorlat_a_metroban/

már csak terror kéne, de nagyon. nagy igény lenne rá...
lopnak, rabolnak es sarcoljak a zembereket
de aki van akkora marha, hogy meg mindig Mo-n kerulgeti a kutyaszart az meg is erdemli
Gondolkodj, mielőtt írsz!

Terror kellene?

És a terror adóval mi lesz?

Aki ellenük mer szólni (gondolni), az terrorista.
Mivel sok a terrorista, a terror fenyegetettség nő, a nemzetmentés érdekében több pénz kell a legyűrésükhöz.
Tudsz még kenyeret venni? Akkor nálad a pénz!
Elvenni akkor pont a sok terroristától lehet a terror elleni küzdelemhez!
Szerintem Rogán csak egy szócső, mint a többiek is. Ez mind a fényestekintetű padisah ötletei. Csak azt gondolja, hogyha más mondj el, akkor nem az ő felelősége, hanem azé, aki javasolta.
Szerintem nagyon közel vagyunk az államcsődhöz, ami be is következik 2012-ben, hacsak Orbán nem nyalja tisztára az IMF-et, és nem kér tőlük segítséget. Bár már említette, hogy valamennyi eurót még lekérnek az IMF-től, mert az nekünk még jár. Amúgy meg Kövér valszeg Braziliát akarja rábeszélni államkötvény vásárlásra, mint ahogy Kínával is tették. Nem eredménytelenül. Ma reggel Orbán volt a Kossuth rádió vendége. Én csak hallgattam, hogy tud ennyi ökörséget összehordani? Még mindég azzal bódít, hogy mi vagyunk a "bezzeg" ország.
Megszüntetik az evát, cégautóadót megduplázzák, cégekre kivetik a közösségi közlekedési lófaszt, és bónuszként mivel maradtunk a manyupban, még nyugdijunk se lesz, hiába fizetjük a járulékot.

Hát kedves Fidesz!

1. Családi két cégből az evás megszünik.
2. Cégautó már szerencsére nincs.
3. A megmaradó cég szépen elkezd beszürkülni, mert eddig teljesen becsületesek voltunk.
4. Belalapitás alatt van a külföldi cég, ami az itteninek a bevételét fogja csökkenteni.
5. Mindketten bejelentett dolgozóként a külföldi céget választjuk, mivel alkalmazottként ott 250e Ft bruttónál 236e Ft a nettó, és 290e körül van az összes munkabérköltség.
Az itteni agyonadóztatott bér, és a kinti közötti különbözetet pedig félretesszük öreg napjainkra.

Én sajnos nem tudok úszni, így még a kikötőben elhagyom a süllyedő hajót, és integetek a Titanic nevű gyorsnaszád után...
Jajj, de érzékenyek lettek ezek a fityeszesek, már ráhatnak a facséra is, na az egyszer biztos, hogy engedve az üldözési mániámnak, akkósenem regisztrálom magam arra a szrra :D
/ilyen könnyen bepucsítanak, szeretett qrmányunknak/

index.hu/belfold/2011/10/27/wittner_pert_indit_daniel_ellen/
@Kőmíves Kelemen: Szintén zenész, és még hányan és hányan....
Egyre többet jut eszembe, a békeidők magyar holvédsége: ha atomvillanás látsz jobbról, gyorsan fordulj balra :D
/kb ennyire értelmes amit a vezényló tábornok és zrt-je csinyál/
@Cirbi: Hallod, én nem tudom mi lesz itt.

Az ismerőseim 90%-a kiment külföldre ÉLNI. (nem csak dolgozni)
A maradék pedig hasonló külföldi cégalapitással igyekszik talpon maradni.

Ha nekem sok munkám lesz ismét, felveszek segitséget magam mellé. Látványtervezéshez, műszaki rajzoláshoz. Mivel ezek szellemi tevékenységek, a külföldi céghez fogom bejelenteni. Nekem mondjuk 250e Ft a bruttó bérkeretem. Itthon kapna 130-at kb, kinti cégnél kap kb. 230-at. Ki fogja azt mondani, hogy jelents be inkább a magyar céghez?
@Cirbi: Na, azért szögezzük már le gyorsan, hogy amit a ketchup-os jóember művelt, az finoman szólva is gusztustalan volt...én nem vagyok Wittner fan, de azért még én is kikérem magamnak, hogy ilyneket ír egy teljfölös szájú nyikhaj egy akármilyen demagóg, szemforgató, de bármilyen is- vénasszonyról.
szóval idős hölgyről, na.
a fene egye meg! idős nőről, na...nem jön ez össze ma nekem látom, jobb, ha húzok dolgozni..
@Kőmíves Kelemen: Nem tudok vitatkozni, ez van körülöttem is, ismerősők között: egészségügyisek-fogynak itthon, mennek amerre látnak
IT-sek--csak az marad akit hitellel lekötöttek
tanárok-vagy már nyugger, vagy máshol tanít nem itthon, vagy a pályán sincs rég
jahhh politikus egy sincs a rokonok és ismerősők között, pedig nem kicsi a család
@allegretto23: igen, kicsit erős volt, de maxx beperlem, de nem tiltatom le a fiókot, ki vagyok én hogy meg merjem tenni, főleg hogy politikus vagyok, vagy mifene
@Cirbi: és ami a főőő, pont ez ellen az elhallgatás és elnyomás ellen harcoltam 1956-ban, aminek egyre több jelét mutatja a fityesz
/jahh, hogy most én vagyok az elnyomó oldalon, bocsi, így jártam, akkor tűrjem is ;)/
Az ikon, ezt vajon megbeszélte a bábmesterrel is??

Matolcsy nem tud 300 forintnál drágább eurót elképzelni
2011. október 28., péntek 9:57 Domokos László

Az NGM szerint jövőre a legrosszabb esetben háromszáz forint lehet az euró árfolyama, ebben az esetben az államháztartás egyenlege mintegy 100 milliárd forinttal lehet rosszabb a benyújtott költségvetési törvényjavaslathoz képest.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/matolcsy_nem_tud_300_forintnal_dragan_eurot_elkepzelni.500261.html

EUR/HUF 10:50
-1,04% (300,52)
hát, hogy ne mondjak mást, hajnalok hajnalán megint Arrogányra ébredni: buzi egy dolog...hová lett az a sok sarc amit pluszban behajtottak? az államadósság ugye növekedett -még a manyup behajtásával is- már a reális adat 26000 milliárd körüli, de ezt szerintem már senki sem meri bevallani, megy a szépítés...felvettek kötvényre 3.5 millió eur/usd-t (7.85%-ra) a MOL árárnak kamatai és kickback-je együtt 600 milliárd, az árfolyamveszteség ugyanott 45% (azaz 2200 milliárdból 1100 milliárd elgőzölgött) az adórendszer bevallottan "hozott" 600 milliárd veszteségecskét...most már csak a Bolond utolsó dala van hátra a Boris Godunov-ból: add vissza a 3 kopejkámat és Isten áldjon meg érte ugyanúgy mint engem "megáldott" nyomorult hazám...
@Cirbi: a kis fantáziatlan? vagy már be van...?
Szerintem Rogán javaslatait az élettapasztalat diktálja! Annyit dolgozott már hogy Ő aztán igazán tudja mit kell tenni a gazdaságért! Főleg hogy még meg is fizetik érte!
@allegretto23: vigyázz!!! volt anno egy rádiójátékká feldolgozott magyar kisregény olyan Móriczos, de nem Móricz...a Viharsarokban, a rossz anya tönkretette gyermekei életét és megöregszik, magány, szomorúság és akkor meglátogatják unokástól meg minden és amikor leveszi az "Ó'mát" a szekrényről a lánya mondja az unokának, ne vedd el, tőle nem kell semmi...a wittner megérdemel bármit és a kaszinótojásosnak van pontos információja és most az ki fog derülni...végre tizsta vizet kell önteni a pohárba és az ilyen álhősöket meg szemét embereket akik forradalmárrá váltak egy nemlétező pért érdekéből le kell leplezni, büntetni nem mert már egy büntetés így végigélni egy életet tömény hazugságban aljasan, mikor már csönd volt és nem lőttek annyi partizán lett Magyarországon, hogy csoda volt, hogy a németek egyáltalán be tudtak jönni és senki sem lőtt egyetlen zsidót sem a Dunába, maguktól estek bele mert szédűltek...és orvbánt meg a bandáját akik a Kádár térdén lovagolva érkeztek oda ahol most vannak meg az én pénzemen hát ezt a gittegyletet is végre helyére kellene tenni...még szeretném látni élve amint koldul a saját szarában csücsülve az Astoria aluljáróban és a rendőr elviszi
@pumukli 12: egyetlen szóval sem mondják mennyi az a kötvény amit Kína vett -ha vett és nem kamu- és mennyi a kamata, ha a szokásos akkor 8.5%-ra öngyilkosság -esetleg afölött még egy évre is, hogyan tudnak ezek 1 év alatt teljesíteni? röhej- a brazilok bejelentették, nem vesznek euro kötvényt csak akkor ha az IMF jótáll érte és a többiek akiknek van pénze -Kína benne- is megtagadták akkor miért venne magyart? először is nincs rá szüksége másodszor ugyanazt a feltételt mondta Wen a törpének Pesten mint az IMF korábban Kínának és a többieknek van más gondjuk amit meg kell oldaniuk a Reál most erősödik Brazíliában, nem fognak koldusokkal foglalkozni...majd a csődeljárás megoldja...
@pumukli 12: Ebben igaza van: ekkora szar kevés helyen van. akármilyen gebasz van Európában, lehet azt mondani, ne rinyálj, bezzeg a magyaroknak mit el kell viselniük és mégis életjeleket mutatnak! Akkor mindenki hőzöngő a fejéhez kap: ja tényleg, bezzeg azokhoz képest nekünk nagyon is jó még!
Nemtom, miért nem szólt még senki ennek a Rogánynak meg a főnökének, hogy lankadt fasszal nem lehet répát szüretelni?

És szerintetek jön majd rám a TEK, mert úgy döntöttem, hogy ráuszítom erre a "nejlonkutyára" - köszi Fabius, köszi, köszi - az én 3 hónapos, 3 kilós vérengző fenevadamat? Mert hogy ez az elhatározott szándékom!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Eladni, most!
Shortoljunk...Kósa Lajos beszédét várjuk...nertársak....Rogán Antal is jó!
@namitirok: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nekem ez jó. A lányom most küld egy kis gyorssegélyt ausztrál dollárban;)
@netlovetta: Ha átlépjük a lélektani határt, ki tudja, hol áll meg forintunk.
A devizahitelesek meg dögöljenek meg, mi?
Mármint akik nem tudják kifizetni a 180 forintos fran't és 246-on törlesztenek ippeg..
Témához:
Kedves Fabius!
Kicsinyt elkéstél és puskáztál is (vastagbor.blog.hu/2011/10/27/kulonado_2010?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2011_10_28&utm_campaign=index), de így szeretünk:
"Lófaszt, aranyapám! Ebből nem esztek."

Nem , de lassan másból sem!:-(mármint nem Tonóék.)
Ezzel csak annyit akartam, hogy bírom a zírásaid, annak ellenére, hogy most megkésve bár, de azért beadtad a dolgozatot. 3/
Lássuk ezek után a Pártét és a kormányét!
@namitirok: csak vicceltem, jó van, értem én, hogy rossz vicc volt. Különben sem jelentős az összeg. Mifelénk meg már elszállt a svfrankos lakás, a kocsi, a vállalkozás is több mint haldoklik, tehát nálunk a gond nagyjából letudva. Már csak Rogán egyéb javaslataira vagyunk "vevők".
@netlovetta: Eszerint mobillá váltatok, ami jó!
Na, én sem viccelem el, sajnálom, hogy kiestetek a száguldó gyorsnaszádból, bár talán vigasz, hogy a kapitány őrült, jobbkeze, a zelső tiszt meg kancsal, így ki tudja, mit látnak a horizonton. És itt most visszatértünk ide:
2.bp.blogspot.com/-XM1nPoY1rCE/TqYLghnzeKI/AAAAAAAAEwU/GiBJjL6ex2I/s1600/orb%25C3%25A1n%2Bnasz%25C3%25A1d.jpg
Szeretném felajánlani szolgálataimat a kormánynak, én ugyanis szükség esetén gyakorlatilag bármilyen drága Eurót el tudok képzelni, főleg, ha megfizetnek. (Euróban).

Apropó, Harrach Hazaáruló Péter javaslata megvan, hogy sarkalatos törvényben köteleznék a gyereket szülei eltartására? Ha ezt összeolvassátok Rogán Hazaáruló Tóni javaslatával, úgy az jön ki, hogy lényegében meg akarják szüntetni a nyugdíjrendszert, mint olyat.
Elképzelni sem tudom, hogy honnan veszik, hogy ezt elviszik szárazon.
Nincsenek megszorítások!
Nem lesznek megszorítások!
Nincsenek adóemelések!
Nem lesznek adóemelések!

Ez a lényeg! A többi csak mellébeszélés és HAZUDIK mindenki, aki az ellenkezőjét állítja!
A Petya is megaszondta! :)

Ki meri az ellenkezőjét állítani!
Olcsóbb lett a gáz, olcsóbb lett a villany, olcsóbb lett az üzemanyag, olcsóbb lett a megélhetés, kisebb lett az áfa!

Miért, nem így van???????????????

Azt mondták nem is olyan rég, hogy mindez csak a kormányon múlik és akarni kell, olyan gazdaságpolitikát kell folytatni, hogy még adni kell az embereknek és nem elvenni tőlük!
Ezt látjuk manapság, aki meg ennek az ellenkezőjét meri állítani, az mind rohadék, kommunista bérenc!
Ja, a Pozsgai elvtárs is megmondta, a Zűrös elvtárssal együtt!
Bocs, hogy offolok, de ez milyen!

www.hir24.hu/belfold/2011/10/28/eliteltek-orban-fenyegetojet/~~hirfolyam

Műxik itt az igazságszolgáltatás gőzerővel, waze!
mindenki hozzon magával még egy adó ötletet... a következő fides gyűlésre

rog ánusz ba gyűjtjük...
a kamion adót nem kell szemléltetni! és a véradót se!
lesz kiadáscsökkentés. kikényszeríti az élet (államcsőd)lesz sírása sok léhűtőnek... akkor lesz a ne mulass...

a társadalmi elégedetlenség elkezdett szerveződni. a fides legnagyobb érdeme lesz, hogy összehozza tényleg a társadalmat egy apró eltéréssel az ő terveikhez képest:

mindenki "ANTI" fid eszes lesz... nagy összetartó erő körvonalazódik...
@a szív fészkei: de igaz... itt is vann ne... kis ország kis pénz kis terror... de ez van ezzel kell "megelégednünk"

index.hu/belfold/2011/10/28/eliteltek_a_miniszterelnokot_fenyegeto_ferfit/
@netlovetta: Ez tavalyi, rájaadásul nem tudtuk, mivel fenyegetőzött részegen (ha nem mond le, akkor elveri a zasszonyt, vagymi?), harmadrészt:
Orbán Viktor monnyonle!
@namitirok: Meg különben is:
Egy éve felfüggesztett terrorfenyegetésért? Mijezmán?:-(
@namitirok: jol műxik a fides-ksh... ez csak enynit jelent. gratulálunk!
@Boli:
Kihagytad azt, mikor 300 felé közeledett a benzin ára, akkor mekkora arccal kiabálták ellenzékből, hogy túl sok rajta a jövedéki adó és nem kellene ennyinek lennie.

Még jó, hogy ez is már csak régi rossz emlék....

Meg emlékszem valami politikusok költségcsökkentésére, amit be is vezettek első lépések egyikeként.

Vagy lehet, hogy azóta visszaállították? Bocsánat tévedek, megemelték? Ááááá. Ők nem tesznek ilyet...
@yoda-jedi: Ja, régi a mondás: füllentés, hazugság, KSH.
@a szív fészkei:
"A KSH tájékoztatásából kiderül az is, hogy miközben a foglalkoztatottság bővült, a munkanélküliek számának csökkenése lényegében megállt."
Statisztika, statisztika, avagy a dublőzök éjszakája ...
Bólogató műanyag macska nincs forgalomba vetve? Csak kutyus? Pedig Arrogánnal kapcsolatban inkább macsekok lesznek emlegetve, ha szép kifejező fejére néz az ember. (az egyetlen értékelhető a szemüvege volt rajta amúgy).
Legkeresztényibb, erős országot boldogan építő jól tanulók is ott voltak? www.origo.hu/itthon/percrolpercre/20111027-hook-tuntetese-oktatasi-allamtitkarsagnal-a-felsooktatasi-torveny-ellen-percrol-percre.html

Vagy őket máshol képzik ennyire boldoggá? Jelzem, boldogulhatna az egész kormány már , abból, amit hagynak az 56 adó és egyéb kis emelések nemmegszorító intézkedése nyomán.
Na azért az ilyen "elrugaszkodott" hölgyről /nézzék szemét mostanában, mikor beszél/ meg van a véleményem. Ilyen szép mosolygós pofit ritkán látni, mint ő kezében géppisztollyal,vagy puskával? már nem is tudom. Egy biztos, ritka jó mókának tartotta. Apám-anyám nem, mikor be akarták törni újszülött koromban az ajtót, mert eltévesztették az emeletet,s ajtót.
R.tónika annyira lekötelezett, hogy el sem kell hinni bármit is neki! Hol hagyta előzőjét, mert,hogy volt. Huszonévessel lehet újat kezdeni, de elmegy majd közmunkára, s tartsa el abból új családját napi 4h foglalkoztatásból /családját sajnálnám/
2012 a fekete-, illetve szürkegazdaság erősödésének, valamint a vállalkozások tömeges elvándorlásának éve lesz.
@allegretto23: ki kell, hogy ábrándítsalak. A most 88 éves nagynéném Csepelen élt akkortájt, és ismerte. Amit leírtak, az igaz!
Ugye csak en panikolok az orszagban az ingatlanado miatt?
Senki nem tunik ugyanis meglepettnek, esetleg elkeseredettnek ez ugyben. Tenyleg abban a hitben vannak az emberek hogy az onkormanyzatok nem fogjak bevezetni, szimplan embersegbol? Vagy mindenkinek megvan az a havi 20-50000 Ft-ja erre, amit jovore fizetni kell?
@mojoking77: Nem, senki nem veszi komolyan. Meg különben is, menjenek a bankokhoz, 'iszen a jelzálogaz övék, mi "tsak" albérlők vagyunk itten, inst(all)álom...
Vigyázat, címlapon, jöhet a kommentkommandó!
@mojoking77:

Nem csak te, nyugi, kb. mindenki a környezetemben.

És valóban a jó kurva édesanyjukat, milyen ribilliót csaptak ki, amikor Bajnaiék be akartak vezetni valami 0.5%-os (vagy 0.25%?) ingatlanadót a nagy értékű ingatlanokra? Meg milyen szövegeket nyomtak, amikor az AB elkaszálta, hogy " az AB szava szent", meg hasonló bullshitek? Sebaj, ők kibasszák a 3%-ost minden ingatlanra, persze miután az AB-t kiherélték és teletették a faszszopóikkal, nehogy úgy járhassanak, mint Bajnai. Persze, "nem kötelező kivetni, az önkormin múlik", aha...

Undorodom ezektől a hazug, szemét, kontár, gátlástalan, kegyetlen rohadékoktól!
"és legyetek nyugodtak, megháláljuk a következő fülkeforradalom alkalmával"

Kicsit azért reménykedem benne, hogy addig nem kell várni, és hogy a következő forradalomnak nem lesz "fülke-" előtagja...
Az a legszebb, hogy a bkv bérletek leírhatóak lesznek az adóból. Vagyis mindenki bérletet fog venni majd mondjuk féláron eladja és máris megfeleztük az adót.
@Bobby Newmark: ideje lenne rendszert váltani. 21 éve ugyanis nem volt rendszerváltás! Egy történész összefoglalója az elmúlt 40-50 évről:
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html
Az egésszel egyetértek, kivéve a békés megoldást!
@chipanddale74: Mellik adóból? Az építményadóból, a chipsadóból vagy az iparűzési adóból?
Van még nehány, hadd ne kelljen tippelnem, legalább két bötűt adj meg az adónemből, kérlek!
"Egyszeri radikális adócsökkentés!"
"100 ezer új munkahely évente!"
"Életpálya modell!"
"Nyugdíj védelem!"
"Bürokrácia visszaszorítása!"

És most nézzük másképp!

"Egyszeri radikális nyugdíjcsökkentés!"
"100 új adó évente!"
"Bürokrácia modell!"
"Munkáltató védelem!"
"Életpálya visszaszorítása!"

Valaki jól elb*ta a brossúrát 2010-ben...
@mojoking77: De, pánikolok. Ha ez átmegy, akkor gyakorlatilag csak az önkormányzatok önmérsékletén múlik, hogy mennyi építményadót vetnek ki. A határ a csillagos ég. Miért ne lehetne akár 50% az adó? Ettől a lenyúlós, harácsoló, gátlástalan fityiszes bagázstól pedig ne várjon senki önmérsékletet.
@namitirok: Basszus, ezzel nem is mondtal hulyeseget. Emlekszem, anyamek hazara azert nem kellett ingatlanadot fizetni a XVIII.keruletben, mert jelzalog volt rajta...
@butus: Egyszerűen nem látom, hogyan lehetne ezt békésen megoldani. Ha ez megy tovább 2014-ig, akkor mind éhen döglünk.

Fegyverbe, magyar!
@Bobby Newmark:

Én sem értem, hogy miért csak ilyen lájtosan mutatkozik meg a népharag. Mit tudhat ez a tetű, aminek ennyien bedőlnek, még akkor is, amikor a hajléktalanság szélére sodródnak..?
@Lófasz Hadnagy: ..úgy tűnik igazuk van azoknak, akik a magyart birka népnek tartják.
@namitirok: ez egy nagy csapda nekik amit mondasz, a jelzálog, még ha HUF200.00!!!! is akkor sem ad tulajdonjogot a tulajdonos a bank, tehát az ingatlanadót is a banknak kell fizetnie...nem próbálta még senki eladni a banknak az ingatlanát? azzal a céllal, hogyha ad róla árbecslést -csapda- akkor felülvizsgáltatni a szerződést hogy a teljes tartozás összege nem haladhatja meg a jelzálogként bejegyzett -bármi lehet jelzálog- teljes piaci értékét és ha ezt túlfizetted behajtani a banktól a tartozását és a tulajdonjogot bírósággal bejegyeztetni tartozás nélkül...
@Lófasz Hadnagy: Történelem... Gyakorlatilag az összes forradalmunkat leverték, mint a szart.

Azért próbálkozni érdemes lenne...
@Bobby Newmark:

Na azért 1956-ban a világ legnagyobb hadseregével szemben annyi esély sem volt, mint mókusnak az erdőtűzben.
@Bobby Newmark: 56-ot ne vedd példának. Most nincsenek szovjetek. Európa pedig lehet, hogy örülne is annak, ha Orbánt egy kicsit elfenekelnék itthon.
@Rodeo36: Jo, de szerintem ezt a beszelgetest/okfejtest itt hagyjuk abba, mert meg olvassa valamelyik gerinctelen fereg, es a jovo evi adotervezetben mar kitetelkent fog szerepelni, hogy jelzalogtol fuggetlenul kell esetleg fizetni ingatlanadot....
@butus: akkor a Dánielnek bizonyítékai vannak, ügyvéd nem lehet ilyen hülye hogy dumál a levegőbe...ebből világraszóló botrányt lehet csinálni, és kell is
Az ingatlanadót nem lesz kötelező kivetni az önkormányzatoknak.

Mivel azonban a jelenlegi forrásaik el lesznek vonva, kénytelenek lesznek.....
@Lófasz Hadnagy: @butus: Most az teljesen lényegtelen, én mit veszek példának, én erre a kérdésre próbáltam választ találni:
"miért csak ilyen lájtosan mutatkozik meg a népharag?"

Az van a magyar emberek fejébe verve 200 éve (de akár Istvánt is ide sorolhatjuk, akkor hirtelen felugrik a szám 1000-re), hogy lentről úgysem tudsz semmit csinálni, ha meg megpróbálod, akkor ahhoz meg úgyis gyenge leszel. Itt az van, amit az állam akar, te a polgáraként csak egy kis pondró vagy, és legyél hálás, hogy eltarthatod az elitet.

Ideje lenne változtatni ezen.
@Bobby Newmark: mit gondolsz, miért volt az első dolguk a TEK létrehozása?
@allegretto23: Azért az idős hölgy is megérne egy misét!
@butus: Ha Dániel úrnak vannak bizonyítékai, akkor álljon elő vele. Amit a facsén közzétett, azok többek szerint nem a nyanyáról készültek. Ha jól tudom, elég sokat szívatták az átkosban -egy agyament vénasszony, hagyják a bánatba. Ha valóban gyilkos, egy-két év és ott áll a Teremtője előtt, neki meg majd nem tud hazudni...
@butus: Viszont rögtön utána bele is tapostak a fegyveres szervezetek tökei közé.

A legtöbb sikeres forradalom(inkább puccs) éppen a testőrök hathatós közreműködésével válik hatékonnyá.
@Bobby Newmark: csak félek, hogy ezek is ugyanúgy mindnek felettiek, mint annak idején az ÁVÓ volt.
nemertem ezeket mint eroznek?
ilyen ado meg olyan ado...
szolidaritasiado, balesetiado, chipsado, buszado...
Nem kevesebb lett!! Hanem meg tobb es tobb!
Semmi mast nem csinalnak, csak azon otletelnek, hogy milyen cimen szedjenek be egy rakat penzt ami hianyzik. Nos egyszeru lenne a megoldas, nem kene nyolcvanfele ado! A javaslatom a kovetkezo!
1. Toroljuk el minden adot
2. Vessunk ki CSAK 1 adot! DE az 90%-os azt jonapot.

Soralatetre ra fer minden!
E pillanatban az Ojró 203,7 HUF. Szerintem még az idén megüti a korábbi csúcsot.
Az adósöralátét 2012-ben akkora lesz, mint a Móricz Zsigmond Körtér. Ígéret, tehát betartva.

Ami a forradalmat illeti: a mesterlövészünk már megvan. Az amerikai nők szerintem nem szeretnek két hónapot várni egy pasira.
@DarthVader: Bocsánatg, szép is lenne, 303 az a 203.
@Kivancsi:
Wazze, belegondolok, hogy ha valaki felül a buszra csipszet zabálni, arra a gatyája is rámegy majd jövőre.
@Bakter:
mert szerinted lesz gatyaja??
:):)

elviszi majd a jegy-ellenor es elmutyizza a jozsefvarosi piacon :):)
@Bakter:
tudatosságra nevelik a fiatalokat.
felszáll a buszra, közben csipszezik-kólázik meg mp3-at hallgat?
-közösségi közlekedési adó
-csipszadó
-kólaadó
-jogdíj a mobiltelefonban lévő sd kártyára

ez cirka 1000 ft pluszkiadás / utazás.
tiszta dőzs.
ehelyett inkább beülnek tudatos párkapcsolni kereszténydemokrata módra a haver kecójába, ahol 1000 forintér' ihatnak a 100 forintos házi páleszből 5 pohárral, meg a 60 forintos házisörből 8 üveggel, míg össze nem esnek.
@DarthVader: bárcsak igazad lenne. Én sajnos 303,004-nek látom.
Nemzetgazdasági szinten és a munkásosztály lelkületében is hihetetlen károkat okoznak az ilyen blogok (sőtt, az összes blog!) azzal hogy félrevezetik az embereket.

Ezért javaslom a káros szenvedélyek (csipsz, kóla, közlekedés) mintájára a káros tartalmak olvasásának megadóztatását, tehát a BLOGADÓ bevezetését!
@Bobby Newmark: "Azért próbálkozni érdemes lenne... "

Nem tartom jó ötletnek az erőszakot. A (mindenkori) hatalom alig várja, hogy újra megtörhessék gerincünket (már akinek még maradt :-(). Mindenkori kormányaink, ezt már megtapasztaltuk, nem értünk, hanem ellenünk ténykednek (kérdés, ki a "gazdájuk"?)

A többpárti eftársakat egy valami érdekli csak. A pénz. Az adóm. Hogy a pórnép befizeti-e? Sajnos a munkavállalók esetében a munkaadó utalja, ezért ez csak elvi lehetőség lenne eftársak megingatására.

Butus ajánlott linkjét (kibulizott ország) érdemes elolvasni, ha még lesz választás Mo-on, elvileg megoldás lehet az érvénytelen szavazatok túnyomó tömege.

Nem látok más lehetőséget, mint a fősodratú medejával szembe menni, kis társaságban. Pl. itt. Ahogy nézem ma csak olvassa a fityisz agitPRop osztály ezt a bejegyzést, bértollnok még nem volt :-).
A lényeg lemaradt. 304 HUF/EUR is volt ma délután, ez 1 éves rekord.

Biztos nincs tóni zseniális ötletelése és az árfolyam elszállása között összefüggés.
@Kormányvédő Agyhalott Akciócsoport:
Ja meg a Tisztabeszéd Hozzájárulási Illetéket, magyarul a káromkodásadót. A kormány becses és becsületes munkáját látó, annak eredményét érző, a kormánytagok nyilatkozatait olvasó, azt az orruk alatt kommentáló százezrektől szép kis summát lehetne így beszedni.
Azért kell sok új adó, hogy legyen miből fenntartani a sok új adót, ahol el lehet magyarázni, miért is kell ennyi új adó.
Csodálom, hogy a TV-adót nem vezették még be.
Mint a régi szép időkben. Hogy legyen miből fenntartani a sok neves újságírót. Mert valami neve mindnek van, alájuk van írva.
@rdos:
"elvileg megoldás lehet az érvénytelen szavazatok túnyomó tömege. "
olvasd el az új választási törvény tervezetet.
az érvénytelen szavazatokat úg értelmezik, mintha nem mentek volna el szavazni, így nem kerül bele semmilyen statisztikába.
ergo ha 5m emberből 4 érvénytelen szavazatot ad le, 500.000 fidesz, 500.000 jobbik (ez példa, ennyi nem lesz), akkor azt úgy fogják számolni, hogy a nép 50%-a rájuk szavazott, nem pedig úgy, hogy a lakosság 5%-a igen, 90%-a nemmel voksolt.
@rdos: ...a remény hal meg utoljára elv alapján, ahol tudom terjesztem Bereznay András írását. Próbálom vetni a magot, hátha csírát ereszt.
@Secnir: amennyiben az új választási törvényben valóban így rendelkeznek, nem marad más megoldás, mint a forradalom.
@Secnir: ....gondolkoztam az írásodon. Nem áll a képleted, mert azt semmi módon nem vitathatnák el, hogy a szavazásra jogosultaknak csak 10 %-a adta le a voksát. Olyan választási törvényt pedig nem hozhatnak, hogy 10 % dönthessen.
@butus: "Olyan választási törvényt pedig nem hozhatnak, hogy 10 % dönthessen."semmi módon nem vitathatnák el, hogy a szavazásra jogosultaknak csak 10 %-a adta le a voksát."

Butuska, butuska..gondolkozz még ezen. Visszamenőleg is!:-)
De legalább kussolnának róla, hogy a BKV-be öntik a lerámolt pénzt. Nem az a fél százalék basztat, hanem a tudat, hogy hova megy.

Mi a pöcsnek kellett az egykulcsost átnyomni, felelőtlen faszság volt. Lett volna kettő. Nem fakadt volna sírva senki bruttó 300 k felett ha "csak" 10 % -al nőtt volna a havi fizu. Máris lenne mozgástér.

A másik irdatlan balfasz húzás az EVA megszüntetése lesz. Jobb ha az a százezer adózó ismét nekiáll csalni? Ha már pedig nekiáll, akkor meg sem áll a veszteséges üzemig. Most komolyan ez kell?
@rdos: Én szurkolok, hogy meg se álljon az árfolyam 350 ft -ig. Majd talán akkor lesz némi változás....

Forradalmat hoz a Mikulás....
@Secnir: "az érvénytelen szavazatokat úg értelmezik, mintha nem mentek volna el szavazni, így nem kerül bele semmilyen statisztikába."

Nem olvastam fityisz választási törvény tervezetét (vagy már meg is szavazták).

Az eddigi választásokon úgy 2 óránként közölte a választási bizottság a részvételi adatokat. Megyei, városi, ... bontásban.

Akkor ezzel mi lesz?

@butus: "a remény hal meg utoljára" Igen. Sajnos igazad lett. Nehéz "téríteni". Sebaj.

Lassú víz partot mos.
Nekünk Brüsszel nem diktál csak adókat követel.
@flippant: Jó lenne már összerántani egy fasza közgyűlést a Magyarország Kft-ben, a millások szerintem nagyon optimisták voltak a március 15-ét illetően. Lesz itt hajlandóság minden Vasárnap ordítani egy kicsit....
@Boli:
Nincsenek megszorítások!
Nem lesznek megszorítások!
Nincsenek adóemelések!
Nem lesznek adóemelések!
Nincsen demokrácia
Lesz még demokrácia?
Van egy gazdasági kérdésem:

Deviza vételi: 300,37 !!!!

Ki dugja a Matolcsyné férjét?
Jo lenne latni azoknak a fidesz szavazoknak az arcat akiket most a halalba szopat a balvanya
Megerdemlik
Kar hogy nekuk, ertelmeseknek is szopni kell veluk
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:"Van egy gazdasági kérdésem:Deviza vételi: 300,37 !!!!.................."

Ezt a kakukkfejű szíjgyártó a következőképpen fogja kommentálni: elintéztük a zembereknek, hogy az eurójukért egyre több forintot kapjanak!;)
@fingerbangs: Ostobaságod határtalan. Az árkot nem ásni kell, hanem temetni.

Egy valamitől rettegnek igazán. Ha parlamenten kívül az emberek végre tényleg kitalálnák ezt az országot.

Azt kellene megérteni, hogy a jelenlegi elitben semmi és senki sincs aki megoldást nyújt. Felnőtt egy generáció aki másként látja a világot, és azt odafent nem csipázzák. (sem bal sem jobb)

Sok idejük már nincs, ha az összeomlás bekövetkezik, nagyon csúnya világ jön.
@namitirok: ..nyertél, de ennek nemhiszem, hogy örülsz is.
komolyan mondom ezek az új adók (mellé,hogy emelik az evát) nekem már sok lesz.
@rdos: Akkor terjesztek, terjesztek, és terjesztek. Szót fogadok Lenninek.
@klacus: "Én szurkolok, hogy meg se álljon az árfolyam 350 ft -ig. Majd talán akkor lesz némi változás....

Forradalmat hoz a Mikulás.... "

Tudod az ezzel a baj, ha lesz 350 mikulásra, az lehet 3500 jézuskára :-( A hitelezői felismerés (pl. hogy köztörvényes eftársaknak adtunk kölcsön) a pánik (mielőtt más is rájön eladom abszurdisztáni államkötvényem, bármilyen nyomott áron) megspékelve "profi" kormányzati kommunikációval nagy zakót hozhat. Nekünk fog az fájni, de nagyon.

Mondjuk ha ez az ára annak hogy eftikéimtől megszabaduljunk? Elgondolkodnék rajta.
@butus: Igen.

Arra gondoltam, talán kérdezni kéne. Egy friss példa atlatszo.hu után (utolsó két posztjuk).

Amerikai magyar ügynökök kezdenek átlátszóvá válni
efile.fara.gov/pls/apex/f?p=171:136:499088641374515::NO::P136_CNTRY:HU

Kreml felől miért olyan sűrű a homály?
@rdos: Máshogy nem lesz itt ébresztő. Tudod a szart azt itt simán le lehet tolni a zemberek torkán. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy most egy kicsit rossz helyen turkáltak.

Plusz ki tűri el, ha kutya abba a kézbe harap ami enni ad. A bankokkal egy ilyen kis országnak nem ajánlatos ennyire ujjat húzni. A folyamatos bizonytalanság, a koncepció teljes és totális hiánya pedig csakis csődöt jelent.

Lassan neki lehet állni konzervet és gyógyszert vásárolni....én legalábbis ezt teszem.
@c-ke:
á el is törlik úgy tűnik
@klacus:
ez kell, mert nehogymár legyen valami, amiben a szocik benne voltak, az nem számít, hogy működőképes-e :)
majd beszedik nemazemberektől
@rdos: Te figyelj, honnan veszed, hogy ezek ügynökök? Lehet, hogy csak én vagyok rezisztens a konteokra, de ezek nekem sima forgalmazói szerződésnek tűnnek...
@agyamputáltak: hát ők tudják. Jobban utánaszámolva azért vannak költségeim, amiket eddig nem lehetett leírni. Pl. saját lakásban dolgozom - itt használom az áramot, fűtést. Nyomtatókat, papírt veszek. Telefonálok, vezetek. Szóval talán tényleg jobban megérné a tao. Csak találnék aztán egyéb költségeket is, mivel sosem kellett ezzel foglalkoznom, nem vagyok képben egyelőre.
Az ingatlanadót hiába akarnák kivetni, nem fogják tudni kifizetni az emberek. Nálunk a házban azt nem szavazta meg sajnos a lakástulajdonosok többsége, hogy lakáskasszát kötne a ház, ami a közös költségbe épült volna be, nagyjából havi 800 Ft/hóval emelkedett volna, tehát ezer forint alatt volt. (a havi közös költség 8 ezer forint nagyságrendben, tehát ehhez jött volna hozzá még 800 forint) Nem szavazták meg! És nem azért, mert nem lenne jó a házra lakástakarék, hanem ennyire nincs pénzük az embereknek, hogy a lakók többségének havi 800 Ft plusz költség már vállalhatatlan! (Budapest, 3-ik kerület, 10 emeltes panel ház).

Mit csinál az önkormányzat, ha kiveti az ingatlan adót, de nem tudják kifizetni? Jelzálogot jegyeztet be? Egy idő után árverezne? Mit csinálna annyi ingatlannal, és annyi földön futóval a kerületben? Az egész biztos, hogy panel házak esetén havi ezer forintot sem tudnának ingatlan adóra szánni sokan. Ennyire üres az emberek zsebe.

És a környéken már most is óriási a túlkínálat a lakásokból, van aki több mint egy éve nem tudja eladni a lakását, pedig már szépen levitte az árakat. Pedig ez még nem is rossz kerület. Mégsem 8. ker...
@allegretto23: "Te figyelj, honnan veszed, hogy ezek ügynökök?"

Igaz, átlátszó.hu is "ügynökök"-ről ír. Gondolom amikat (amcsikat) az vezérelhette, hogy nehéz szétválasztani a kereskedelmi és a kereskedelmi leple alatt "egyéb" tevékenységet folytató személyeket, tevékenységeket.

atlatszo.hu/2011/10/27/szazezer-dollaros-sajtoreggelik-i/

@klacus: "Máshogy nem lesz itt ébresztő."

Tudom, konteó (azért megkérdezem, tudod cáfolni?), de mit olvasok?
Van egy mottójuk is rá, így hangzik: "Minden ellenünk irányuló forradalmat mi magunk fogunk vezetni!"
Vagy még konkrétabban, Vlagyimir Iljics Lenin elvtárs így fogalmazott: "A legjobb mód az ellenzék kordában tartására az, ha mi magunk vesszük át az irányítását."

És hol? Itt.
pirospirula.blogspot.com/2011/10/nem-tetszik-rendszer-de-legalabb-szint.html
@klacus:

"Plusz ki tűri el, ha kutya abba a kézbe harap ami enni ad. A bankokkal egy ilyen kis országnak nem ajánlatos ennyire ujjat húzni."

Egyet értek. Ha kimennek a bankok, akkor amit beruháztak, korábban befektettek, az is kivándorol. És a munkanélküliség is nő, mert a külföldi bankok itt magyar embereket alkalmaznak (banki ügyintézők mellett ugyanúgy kell az iroda épületet takarítani is, illetve informatikusaik is vannak, szóval nem csak adminisztrátorok szívják meg, hanem minden társadalmi rétegből.
@rdos: ok, most már elolvastam az átlátszó cikkét... ezek csak plain pr, meg lobbista cuccok- az, hogy ki volt ügynök/kém, meg ki nem az USA részéről, a büdös életben nem fogjuk megtudni- már, ha van eszük... és az nekik többnyire van... és ez persze áll a ruszkikra is.
@butus: Örül a fene. Meg Szijjártó Péter.
Vagy a kettő ugyanaz?
@klacus:

"Azt kellene megérteni, hogy a jelenlegi elitben semmi és senki sincs aki megoldást nyújt."

Igaz ez is. Se kormánypárt, se ellenzék oldalon nincs ma érdemi politikus.

Én az előző ciklusban nem csíptem az MSZP-t, de ugyanúgy az ellenzéket sem, és most sem egyiket sem.

Viszont egyetlen hiteles ember számomra még van: Bajnai Gordon
Őt szerintem jó lenne visszahozni a politikába. Mert az ő _személye_ hiteles. Ő legalább valóban szakember volt, valóban kezdett valamit válsághelyzetben. Nyilván sokaknak nem tetszett, de képes volt valóban "tűzoltani", a totál mélybe zuhanást megakadályozni. Most is akkora a katyvasz, hogy talán jobb lenne rá bízni. Sz@rból nem lehet várat építeni, de hátha valamit tudna kiötölni.

Bajnait az USA-ba is hívják egyetemekre előadást tartani, stb. Az ország nemzetközi megítélése szempontjából is jól jöhetne a személye.

De Orbán és holdudvara, vagy Gyurcsány, Mesterházi, Vona, stb, csak a biztos szakadékba löknék az országot. Válsághelyzetben érdemi, valós szakértőre lenne az országnak szüksége, tök mindegy mely pártból.

A jelenlegi politikai "elit" közül, (párttól független, nem érdekel melyik oldal) senkit nem tudok alkalmasnak tekinteni az oszág vezetésére.

Lehet, hogy nem Bajnai lenne a legalkalmasabb, de a jelenlegi bagázstól alkalmasabb, és más érdemi ismert arc nincs. Kiráz a hideg a fityisztől, de az MSZP-től is.

De Bajnai Gordon ellen nem tiltakoznék. Csak jó lenne nem csak válsághelyzetben, hanem később is megtartani a politikában, hogy összekapja magát az ország.

Bajnain kívül hirtelen nem tudok olyan embert, akit _szakmailag_ alkalmasnak vélnék érdemben is.
@allegretto23: "meg ki nem az USA részéről, a büdös életben nem fogjuk megtudni- már, ha van eszük... és az nekik többnyire van... és ez persze áll a ruszkikra is"

Na mostan lehet, hogy valamit félreértettem. Nekem ez a nyilvántartás az amik ellen kémkedő, vagy "kémkedhető" magyar szervezetek és személyek listája.

Hajdani ellenfelek(?) USA és CCCP ill. utódállamai közötti viszonylatról van szó. Mi jól tudjuk ebben a játszmában melyik oldalon álltunk 1990-ig.

És utána? Másképpen fogalmazok. Magyar ávéhá, ávó, béemilyenolyan osztálya 1989-ig mindent, ismétlem mindent küldött a kágébének. Azóta van változás?

Még egyszerűbben kérdezek. Mitől kezd egyre jobban hasonlítani a 2/3-os fülkeforradalom a posztkágébés Oroszországra? Azt mondod újságírókat nálunk még nem lövik le. Ez igaz. De csak azért mert nem is mehet nálunk akárki újságírónak (fogyatékkal élők mehetnek, maradhatnak a pályán = 100%-os gerinchiány). Mai hír, valaki ide is belinkelte, betelefonálós műsorba valaki anyázta 2/3-os bolseVikit. 1 év felfüggesztettet kapott + 163 eFt perköltség, mert a terror fenyegetettség tény-nyáladékának az előkészületére tett ráutaló magatartást.

Ha még van kérdésed gyorsan beszéljük meg, mert holnaptól tilos a komment, holnaputántól magadban sem beszélhetsz :-(.
@aszaltszilva4: Nem akarlak elkeseríteni. Gordonka tényleg jó szakember hírében áll (bár valami liba-üzletága becsődölt, milyen érdekes, mégsem ő ment tönkre, ő lett öngyilkos).

Van egy gond. Politikusnak NEM kell szakértelem. Az egy nagy tévedés hogy a politika az szaktudás. Politikustól CSAK a becsületességet kell elvárni. Semmi mást.

A "szakmára" ott az apparátus. Csak nem elnyomni kell (a politikus által), hanem kérdezni (a politikus által).
@rdos:

"Politikusnak NEM kell szakértelem. Az egy nagy tévedés hogy a politika az szaktudás. Politikustól CSAK a becsületességet kell elvárni. Semmi mást."

Ezt a nézeted nem osztom. A politikus a hatalom megszerzésére irányul. De ha pl. érvénytelen lett volna a választás, annyira kevesen mentek volna el szavazni, stb., akkor a mostani banda helyett a választási rendszer szerint szakértői kormány felállítása történik. Nos, talán az lett volna a legjobb az országnak...

A gond az, hogy politikus, ha nem szakember, akkor ez mindegyikükre igaz. Tudom, a politikust nem azért választják meg, mert jó szakember, hanem mert fűt, fát ígér. Viszont csak ebből a nem szakember brancsból fog felállni a kormányosok csapata. Tök mindegy ki a vezér és ki a tanácsadója, ha az emberanyag bármely felállásban összegészében ugyanaz. A hatalom megszerzése megvolt, utána a hatalom megtartására fókuszálnak, és eljátszogatnak az országgal valahogy. Hiába képzettek egyénileg (bár némely esetben kétlem, hogy a papír mögött nem fél dísznó volt), ha érdemi munkájuk nudli, összepolitikai teljesítményük nagy nulla. Egy felfelé ívelő, vagy legalább nem válságban stagnáló gazdaságban ez még el is megy (egy darabig).

Válsághelyzetben viszont az tenne jót az országnak, ha tényleg félreállnána az egész hazai csürhe és rábíznák a kormányzást valós szakértőkre.

Bajnait abszolut alkalmasnak tartanám a posztra (pedig kiráz a hideg MSZP-től is, illetve fityisztől is). És ahol egy érdemi szakértő bekerül, és nem csak nyúlfaroknyi ideig, akkor az feltehetően szakemberekkel is veszi körül magát (még ha ott is működik a ki kinek az ismerőse elv). De ha az érdemi szakértői vérfrissítés megvan, utána már jobban menne a szekér hosszú távon, -szerintem.

Szerintem a válságból való kilábaláshoz nem további politikai bohócokra van szükség, hanem tök mindegy vörös, vag ynarancs, de értsen is ahhoz, amit csinál. Olyan legyen, aki már maga is vezetett érdemben valamit, aki ismeri a világpiaci folyamatokat, aki nemzetközileg is tekintélyes szakértelmű.

Most sajnos csak cirkuszolnak a színpadon.
@rdos: eszerint a FARA act szerint minden kföldi kormányzatnak, vagy kf-i állami tulajdonú cégnek alkalomszerűen, vagy állandó megbízással dolgozó amerikai ügynökségnek/cégnek/magánszemélynek be kell jelentenie tevékenységét és bemutatnia a szerződést/ levelezést- ez a tv pontosan a kémkedés ellen irányul. Még mindig nem látom, hogy ezek hol ügynökök, persze én is tudom, hogy ha egy magyar vezető beosztású nyugaton dolgozott akár csak kiküldetésben is, jó eséllyel jelentett a hírszerzésnek, ami meg ment Moszkvába- de ez pontosan így volt a másik oldalon is, business as usual.
Hagyjátok már ezt a libázást...én a BÉT csődje után évekkel is láttam baromfitenyésztőt öngyilkolódni, mert csődbe ment, de láttam más mezg vállalkozót is - szépen otthagyták a családjukat a nyakigasz..ban, mert "nem láttak más kiutat" az adósságból. Én kétszer lettem eddig földönfutó, szép méretes adóssággal a nyakamon, mert nem jól mértem föl a lehetőségeimet. Ha én is így gondolkodtam volna, akkor most a fiam köpködhetné a síromat- és joggal. A vállalkozás kockázat. Akkor is viselni kell a következményeit, ha nem jól csinálom, rohadt gazemberek a versenytársak, átvág a fővállakozó, nem fizet a megrendelő, hülyére adóztat a kúrmány. Elméletileg - jobb helyeken gyakorlatilag is- ezért járna több jövedelem, mint egy nem (de legalább is sokkal kevesebbet)kockáztató alkalmazottnak. Sajnos benne van a bukás lehetősége- akkor is, ha valaki tökéletesen csinálja. Az az ember viszont, aki az utolsó fillérjét is beleteszi egy olyan üzletbe, amiről lehet tudni, hogy kimondottan az "egyszer fent-egyszer lent" kategóriába tartozik, mint pl. a mezőgazdaság és nem tesz félre az első jövedelmétől fogva azokra az időkre amikor "lent" lesz, az valamit nem tanult meg a paraszt őseitől- vagy nem volt neki olyan...
@aszaltszilva4:

Bajnait egyre többen támogatnánk. Igazából a kérdés az, a következő választási lehetőségig mennyi menthető marad még ebből a gazdaságból.

Mert a legszomorúbb nem az adók agyatlan kivetése, hanem az elképzelés nélküliség. Tavaly ilyenkor az egykulcsosra alapoztak, abban bíztak, attól várták a növekedési pályát. Látható volt, nem fog bejönni, de legalább egy felépített valami volt, ami egy ideálisabb gazdasági környezetben elsülhetett volna jól is.

De most ez az ötlet sincs, csak rogitonyi van.
@rdos:
"(bár valami liba-üzletága becsődölt, milyen érdekes, mégsem ő ment tönkre, ő lett öngyilkos"
ennél azért több körültekintést vártam volna tőled. gugliba írd be:
bajnai helyreigazítás site:hirtv.hu
bajnai helyreigazítás site:mno.hu

hacsak le nem vették azóta, guglicacheben biztos megvan...
@butus:
www.metropol.hu/cikk/753694
"Az egyfordulós rendszer lényege, hogy ha van érvényességi küszöb, tehát 50 százalék plusz egy szavazó részt vett a választáson, akkor az nyeri a mandátumot, aki a legtöbb szavazatot kapta."

ez volt az eredeti terv, de azóta meggondolták magukat...
index.hu/belfold/2011/10/11/regisztraciohoz_kotheti_a_valasztojogot_a_fidesz/
...ha huszan regisztrálnak, akkor huszan szavaznak.
pont a regisztráció a kulcs a perselyhez
@allegretto23: A Bajnai es a Gyurcsany is Ov ekkel vett reszt a "kaderkepzesben". Persze mondhassuk, hogy a Vona is a Viktor embere volt valami polgari koben, a Schiffer Andras meg Szdsz kozeli. Egy banda ezek mint, hogy a botonort idezzem a tanubol. Erdemes youtube on megnezni egy filmet, ami errol ( is)szol. Szinte mindenki ki volt valasztva mar a 80 as evekben ( Bokros, Meggyesi, Csanyi, Demjan,Princz, Martonyi, az Ov ek, Bajnai, Gyurcsany volt a generation next, a kovetkezo is megvan csak kevesen ismerik oket).
@klacus: tökéletes valóságkép, a ma 18-42 évesek leszarják a "forradalmi" rendszerváltó" "ifjújobboldal" tagjait és ídeáit, a kutyának nem kellenek az ennél idősebbek félnek vagy nagyon haragszank de ők sem értenek egyet a bekábítózott párthívek nem lényegesek és ez a helyzet nagyon jó ezzel kell operálni a nemteccikeknek és a DK nak a Fleto ki fog belőle csúszniaz lehet a terve csak meg akarta szervezni kiszedni az újakat a masztodonból és sikerült még a Dániel péter is jó benne
@aszaltszilva4: A Raiffessen nyár óta rugdossa ki már a jogászait is.
@Rodeo36: Dániel szerintem horror. Nagyon sokat elriaszt, köztük engem is.
@Secnir: A vasárnapi millás tüntetésen, nem messze tőlünk, ki volt feszítve egy molinó, rajta egy fiatal nő képe és felette a szöveg: Éva gyilkosai.

Nem tudom, mi volt ott a sztori, annyit tudok, hogy egy másik híres Évának - az erdélyi irodalomprofesszornak, CS. Gyimesi Évának bizony ezek, a mai undokak okozták a halálba menekülését. www.prherald.hu/2011/06/uzen-a-szamos/

Na akkor lehetne ezt is ötpercenként előhozni és gyilkosozni, mert ez az asszony azért elég sokat tett és harcolt Erdélyben évtizedekig a magyar irodalomért és nem saját hasznára melózott csak.

[..]"A nemzettestvérek – egykor a kádári aranyketrec ifjai – egy nagyon lényeges dolgot elfelejtenek, miközben új magyar történelemre tanítják a kiszolgáltatott milliókat: nevezetesen azt, hogy a halálba üldözött Cs. Gyimesi Éva és a liberális gondolkodók, írók, újságírók javarésze Ceausescu és az önkényuralmi rendszerek áldozata, üldözöttje volt 1989 előtt, ellentétben a jelenlegi „nemzetépítőkkel” – és mi, akik átéltük az elmúlt évtizedeket, tapasztalatból tudjuk, hogy egyszer minden diktatúrának vége lesz, olykor kegyetlen népítélettel…"
@a szív fészkei:

Dániellel kapcsolatban van egy érdekes elméletem:

A kaszinótojásos nenyizés idején még nem volt ennyire elborulva. Aztán volt egy flashmob, ahol Szanyi és a szocik konkrétan ellopták előle a show-t.

varanus.blog.hu/2010/08/13/nenyi_a_bulla_ujrairva

Na azóta valamiért azt érzi, minél harsányabb és minél alpáribb valaki, annál jobb. Ezzel viszont elérte, hogy csinálhat bármit a történtek után, az vállalhatatlan. Mintha egy kényszeres túlkiabáló versenyen lenne, 0-24-ben.
mobile.twitter.com/mongattila

Mong Attila létrehozta a ”ki akar beszélgetni dajcstomival” mozgalmat.
@fingerbangs : Nem értek egyet, nem érdemlik meg, a fideszre szavazók sem, hogy halálra szívassák és becsapják őket, és főlrg a gyerekeik enm érdemlik meg ezt a jövőt! Tudom, hogy rém is azt mondja néhány fidesz szavazó, hogy megérdemlem, hogy most félhetek... mert hiába dolgozom több, mint 8 órát 18 éve, nem jutok sehova, és valsz éhen dögölhetek majd, ha már nem lesz a munkához és a nyugellátáshoz sem jogom (ld. alkotmány). Nem érdelmlik meg a gyerekeink!!!!!! Egyébként bele lehetne venni az alkotmányba legalább az eutanáziához vaó jogot?? Bradbury már megírta, kitalálta.. néha én se látok más kiutat.... Szeretnék problémamentesen megdögleni, amikor az állam kidob a szemétre, mert megöregszem, és mert amúgy sincs már munkahely... :(((( Ki az a szavazó, aki ezt akarta?????
elnézést az elvétett billentyűkért...
@Fabius: Igen, teljesen igazad van. Mondtam már, egy FB-os ismerősöm révén beleláthattam Dániel működésébe: ahol nem aléltak tőle, ott olyan iszonyúan arrogáns, sértő, bunkó, kiirtó volt a Facen, hogy iszonyú. Egy olyan ember, aki ez ellen küzdene, bassza meg, legyen már másmilyen, mint akik ellen fellép"!! De ő már odazüllött sajna régen.

Ügyvédként is iszonyú égő, a jogot röhögteti ki - és nem a majonézzel, kecsöppel - de a ahogy írod, a borzasztó ripacsériájával. Így ne szolgáljn ügyet, ez degradál csak.
A haza pici pocija nem is olcsó kesztyűbáb: nol.hu/belfold/schmitt_pal_zongoraja

De megéri, nélküle szürkébbek lennének a hétköznapok! Helyesírási szótára nem tudom, hogy költöttek-e.

De a csillárja is megéri az árát! vasihazafi.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=952:peniszterkep-sokkolja-a-vilagot-hungarikum-a-nagy-szerszam&catid=4:tragyadomb&Itemid=7 (Ha ilyen nincs is ott, hogy ez a fotó kering egy éve, jellemzi alattvalói imádatát irányában.)
@a szív fészkei: pontosan a dajcstomi szintje meg a törpe arroganciája és surmósága meg a lézer és a zarrogánycsipásmacska rájuk kell ereszteni bulldog ellen komondort és nem pincsikutyát...mit sajnálod? a wittner ellen is ugyanez különben nem lehet megállítani ezeket seggberúgások és kokik meg sallerek nélkűl ezek nem értenek nem lehet cizelláltan hozzájuk szólni a harrach nevű buzi csicska sem érti meg, hogy élősködő geciláda ha nem vágják fejbe egy telehasznált kotonnal kőbe göngyölve...minek vagy ilyen cizellált? tapasztalatom szerint ha a harapós kutyára rámordulok mint egy komondor és főleg vele egy fejmagasságban négykézláb, akkor fülit farkát behúzva nyüszítve rohan el...ezek nem értenek az imából értsd már meg olyan finomak vagytok mint a cseresnyés rétes de az nem nekik való hahahahahahaha hanem nekem
@néma bárány: csak twitter? oda nem megyek, a fácsét is odahagytam dög unalom, a dajcstomit meg bassza meg a harapós ló, a ribanc kanbuzi
@Fabius: olvasd amit @szívemcsücskének írtam: kokik, sallerek, pofonok, seggberúgások ez a nyelvük ezen kell velük beszélni!!! azt kapják amit ők adnak miért kell finomnak maradni a legjámborabbak is megúnják egyszer és akkor rohadtabb lesz...amikor majd lincselnek
@Fabius: elegáns megoldás egy van: az egész ellenzék 1:1 lemond a mandátumáról és kivonul a Parlamentből magukra hagyva a jaffásokat úgyse hallgatnak meg senkit, sőt meg sem kérdezik...legyen egy párt valóban...de ezt nem lehet megcsinálni megélhetési politikusokkal...pedig hercegi lenne és világégés
@Rodeo36: Ez jó ötlet. Elenpontja, hogy akit megbíztam azzal, hogy engem képviseljen, miért nemmegy be és képvisel? /Elméleti kérdés - a javaslat jó!/
@a szív fészkei: Elnézést ezért a linkért, nem ezt akartam, de csak a csillárra mentem rá és sajna ezektől jött le, mire észbe kaptam... :-(

Na, ez meg cím szerint nagyon találó
www.blikk.hu/blikk_aktualis/fulkeben-orj:ongott-a-pszichiatriai-beteg-2069068

@Rodeo36: Ne haragudj, nekem a Dánieltől a gyomrom fordul fel. Ne legyen azonos szinten a Dajccsal. De mondom, azokkal is olyan - olvastam a baloldaliakhoz írt mocskolódásait, akik nem értettek vele mindenben teljesen egyet. Ő nemcsak a jobbereket nyírja, hanem mindenkit, aki nem fekszik alá és nem őt tartja a legnagyobb demokratának! Amúgy mindenáron politikus akar lenni - MSZDP színeiben vagy hol, hisz Magyar Szociáldemokrata és Liberális Unió elnöke - , azért nyomul; jó reklámért feltáncikált álrendezőként!!! a sajtószabis tüntetés színpadára is, úgy kellett rendőrrel levonszolni télen. Erről:sajtoszabadsagert.blog.hu/2011/w4 Tudod, ez már akkor übergáz volt, pláne egy ügyvédtől. Ha elolvasod a linket, belátod, hogy ez az ember beteg, akárcsak hajdani idolja, Orvbán. Ugyanúgy szereplési&hatalommániás.

Most akármilyen is lett Wittner (tudjuk sajnos), ha Eörsi László, annak a lesittelt Eörsi Istvánnak a rokona - mellesleg nagyon nem jobbos történész - azt mondja, hogy ez nem így volt, ahogy a Dániel előadja, akkor neki hiszek. Wittner meghökkentő és tragikus életútjáról a történész kutatásából: beszelo.c3.hu/03/10/09eorsi.htm
Mert az őrjöngés és hamisítás egyik oldalon sem értelmes és korrekt dolog.

Így ez a megabarom csak még fényesebb mártírglóriát fon a nyilas zászlóanyává züllött Witternek, semmi mást nem ért el. Ha higgadtan kutatott volna utána, adatokat, tényeket sorol fel vele kapcsolatban normális hangon (Eörsit is bevonva, elolvasva), amiket nem lehet elmismásolni, akkor leleplezte volna a pálfordulását és annak okát[..]"jött a radikális metamorfózis, a 2001-es parlamenti beszéd. Tényleg érdekes lenne tudni, hogy mi történt." írja Eörsi a Beszélőben

Too much és hülye Dániel, ezért improduktív, sőt nagyon káros, amit tesz... Ha neked tecc, az a magánügyed, nekem és nagyon sokaknak nem. Én nem a dajcstompika mocsarát céloznám meg, ha megbocsátasz.
- Én megbocsátok, de nem felejtek!
- Hogyan?
Ön nem tudja, hogy csak egyféle megbocsátás van, a felejtés?

Nem tudta. Soha nem tanulta meg.
Ezt sem Alcsúton, sem Felcsúton, sem Középcsúton nem tanítják.
Ő mondta ki először nyilvánosan és hangosan Magyarországon, hogy az orosz megszállók takarodjanak haza. Így lett ő a kimondások második hőse.
Soha nem felejtjük el neki.
Az első hős kimondta, hogy 1956 nem októberi sajnálatos események, hanem népfelkelés volt, szabadságharc. Pozsgay Imrének hívták, majdnem kapott érte egy államfői pozíciót. De azután mégsem kapott.
A második hős - Orbán Viktor. a borostás képű ifjú forradalmár - elkergette hazánkból az oroszokat. Kapott érte egy miniszterelnökséget.
Valóban megkapta. Akkor már borotvált volt, mellényes, vasalt öltönyös. Lelkileg is.

A történelemből tudjuk, hogy egy Temüdzsin nevű fiatal mongolnak a nászmenetét megrohanták a kara-kitájok, és elrabolták a :menyasszonyát. Nosza, összeverbuválta a barátait, kollégiumi társait, és visszarabolta. S ha már itt tartott, nem engedte a csapatot szétszéledni, hanem vasfegyelemmel összetartotta.
Bizony ehhez tehetség és szuggesztivitás kell!
Ezt a Temüdzsint nevezték később Dzsingisz kánnak. S ezek a képességek megvannak a borbély és szabó által alakváltozáson átesett ifjú Orbánban is.

Hány Lelke van egy embernek?
És egy nagy politikusnak? Egy kis politikusnak?

Az európai pszichológia feltételezésével szemben nekem az a meggyőződésem, hogy a személyiség nem szerkezet (struktúra). Úgy képzelem, hogy az ember lelkében sok személyiséglehetőség lappang. S az manifesztálódik, ami környezeti kihívást, provokációt kap. S ez a sok lehetőség közül előhívott személyiség azután persze mutathat hajlamot a strukturálódásra.
Joszif Visszarionovicsból lehetett volna szent életű szerzetes Grúziában.
De eljött érte a forradalom...
Orbán 'Viktorból is lehetett volna erős kezű apa, kőbányájával, szőlejével ügyesen gazdálkodó vidéki nagyember, harmadosztályú futballedző, ravaszul üzletelő kisvárosi prókátor, de eljött érte az átkozott szocializmus, elit ösztöndíjast formált belőle, és Angliában taníttatta, miközben az agresszív atyai büszkeség meggyőzte arról, hogy "jel a név és átkos mágia".
Persze érdekes a nyelv: Vikt-or, a Győztes. Vikt-im, a Legyőzött, az Áldozat.
Várjuk meg a napnyugtát, mielőtt siratni kezdjük a napot.

Félek ettől a portrétól.
Egyrészt, mert személyesen egyetlen szót sem váltottam Orbán Viktorral.
Másrészt mert nem kedvelem őt.
Hát akkor miről fogok írni? Az előítéleteimről?
S ha ez a helyzet, akkor egyáltalán: miért írok róla? Halogatom a választ, de a végén úgyis kibököm.
Egy amerikai film jut a eszembe, amikor az Európába küldött seregben szolgál egy önkéntes: szemüveges, vézna filosz, aki csetlő-botló kétbalkezes a hatalmas kigyúrt katonák között. Ám ahogy haladnak befelé Németországba, lassan megváltozik a helyzet. A szánalmas figura egyre jobb katonává válik. Ő lesz a csapat esze.
Szinte ördögi ötletesség hajtja a németek ellen. Egy este a tűznél beszélgetnek, és egy fekete óriás megkérdezi:
- Mondd, mi történt veled? Kezdetben folyton kiröhögtünk. Ma jóformán te irányítasz minket.
A szemüveges nem felel. Behunyja a szemét, hallgat. S áttűnő képek vonulásában látjuk, hogy mit élt végig: a lágereket, a szemüveg- és mankóhalmokat, a levágott hajak kazlait, a csontváz múmiákat, a krematóriumot...
S végül csendesen ezt mondja:
- Megharagudtam rájuk!
Tessék, kiböktem.

Én, a véglegesen csalódott egykori kommunista diákvezető, párttitkár, propagandista Aczél György időnkénti beszélgetőpartnere voltam.
1989-ben kétszínű politizálásáért az ÉS vezércikkében támadtam meg Pozsgay államminisztert, s talán egyik legjobban sikerült írásomban mondtam el, hogy az árulás miért nem nevezhető damaszkuszi útnak.
Bizalommal és várakozással fogadtam a rendszerváltás magyar módját, reméltem, hogy az ekkori bosszúért lihegő MDF helyett a rokonszenves Fidesz befolyásolja majd a hatalmat, igen, a fiatalok...

És évről évre jobban megharagudtam rájuk.

találós kérdés, ki írta...
@a szív fészkei: én nem akarok, és főleg egy blogon nem, vitát nyitni arról, hogy a jaffások a szememben micsodák, mert kicsodáknak nem mennek el az élővilág és szerves anyag határán vannak a szememben, pont!!! mindezt -számomra- eklatánsan, precízen bizonyították 25 év alatt, én ismerem őket fűzfa korukból, személyesen, nem akarok hazudni, nem ezt a "felső 8-at" hanem az alattuk nyomuló többi darab szart...nélkülük az mszmp azon része amely csak át akarta menteni a saját megélhetési politikusságát nem maradhatott volna meg és miattuk tüntek el a profi mszmp politikusok akiket a nyugat ugyanúgy mint a kelet elismert és tárgyalóképesnek tartotta őket némelyiket mai napig. ez egy hosszú tanulmány lenne de nem csinálom, az én véleményem és leírom, ha kibasztok innen is akkor is: halál a jaffásokra bármilyen halál megfelelő csak halál legyen, a többiek -vita lehetséges- egy Fleto körüli mag aki engem Kreón-ra emlékeztet (Aristótelés és Hérodotos szerint Krón volt az a király aki addig használta teljhatalmát amíg a totális demokrácia meg nem valósult és akkor elballagott -minden valószínűség szerint 12 emberöltőről beszélünk azaz 12 Kreón-ról- de a demokrácia megvalósult... én ma -ismétlem- megnéztem a fiatalok tüntetését, na ez a tüntetés a jaffások halála, amely hatalom elveszíti a fiataljait az meghalt pont, földet rá...
@felebarát:

Ez nem kérdés: Popper Péter.
@felebarát: Popper Péter? szeretném megjegyezni, hogy az 1987 utáni kiválasztottak között egyetlen egy sincs aki kiemelkedő emberi tulajdonságokkal rendelkezik, sekélyes, "alcsútosztályú" hajóágyúk amelyek akkor szabadulnak el amikor éppen nem kellene...azaz akiket Kádár rengeteg munkával kinevelt azok eltűntek (nekem fájdalom Németh Miklós) és még sokan mások rengeteg pénzt is feccöltek beléjük...mint a tékozló fiú eladták a családi örökséget egy tál lencséért és még vár rájuk a moslék. ez bibliai,meg fogják kapni a végzet dolgozik és akkor csap le amikor már azt hiszi, hogy megmenekült...láttam ilyet, a tengerparton feküdt egy üres holttest a rákok és csigák megették a lágyabb részeket a sós víz megdolgozta és olyan furcsán hevert ott a fövenyen odadobva mint az elhullott madártoll melynek értéke nincs és nem is tudjuk melyik madárról hullott le majd jöttek a nagyobb rákok és csócsáltak rajta egy kicsit---meg akart gyilkolni mert féltékeny volt rám, és azt mondták a bölcsek amikor megtudtam -zokogva- hogy nincs tennivalód...menj békével és tedd a dolgodat vannak olyan események amelyek "gondozzák" ezeket...nem hittem...látni hinni?
@Secnir: "ennél azért több körültekintést vártam volna tőled. gugliba írd be:"

Beírtam, csak a tárolt változatot találtam (szerencsére gúgli tárol :-). Hírtévés agitPRopos eftársak pontosan tudják hogy miből lesz helyreigazítás és miből nem. Mégis állítanak olyant a címlapon amit helyreigazítanak 2 sorban 2 hónappal később. A démonizáláshoz viszont kreált démonok kellenek (mindegyik un. "oldalon").

A tények azonban makacs dolgok. Korrupédiát kellett helyreigazításra kötelezni?

www.korrupedia.hu/index.php/Hajd%C3%BA-B%C3%A9t

Amúgy értem én hogy üzletben van kockázat. Azonban. Egy dolog, amikor saját vagyonom kockáztatom és az egy másik, amikor másokét.

Azt elismerem az eddigi felhozatalból még Gordonka a legszimpatikusabb, csak hát a mezőny számomra gyengécske.

@aszaltszilva4: "Ezt a nézeted nem osztom. A politikus a hatalom megszerzésére irányul."

Biztos hogy nem szakszerűen fogok fogalmazni. Demokráciában (nemtom, kérdezem az ideológiailag képzettebb eftársakat, mi még demokráciának számítunk?) elvileg a hatalom a népé, amit választott ogy és önkormi képviselőin keresztül gyakorol. Képviselőm (kocsma- és úságíró-szlengben politikus) tehát

közszolga!

Akitől semmi mást nem várok el, mint hogy a közvagyonnak jó gazdája legyen és a közpénzekkel hatékonyan bánjon. Mindezt átláthatóan, ellenőrzötten, átadás - átvételkor fillérre nyilvánosan elszámolva!

Még egyszerűbben fogalmazva. Minden oldali eftársak! Hova lett a lé!?

@allegretto23: "jó eséllyel jelentett a hírszerzésnek, ami meg ment Moszkvába"

Akkor ugye mégis csak érted.

Amit kevésbé értünk, az hogy szinte mindenki ügynök volt, csak legfeljebb nem tudta. Hogyan? Ha ügynökkel beszélgettél magad is információ forrássá váltál.

Amit még ennél is kevésbé értünk, az hogy az ügynök szerepe ennél jóval több volt. Aktívan alakította véleményével, tetteivel, színlelt barátságával a manipulált célszemély életét. Gondolod hogy sorozatos peched van, pedig az nem pechszéria volt!

Ahogy korábban kérdeztem, újra kérdezem. Magyar ávéhá, ávó, béemilyenolyan osztálya 1989-ig mindent, ismétlem mindent küldött a kágébének.

Azóta van változás?

Mert hogy belül nincs, azt érezzük, tudni véljük. Csak annyi történt, hogy az eftársak hajdani politikai hatalmukat gazdaságival is kibővítették. Illetve még annyi, beengedték a korábbi ellenséget(?), a nyugati tőkét, természetesen "jó gazda módjára" kótya-vetye áron :-(.
@Rodeo36: Németh Miklós? Bocs, de a KISZ-ből kinevelni tisztességes embereket már önmagában oximoron. abban hinni, amiben Kádár próbált hinni - szerintem a lelke mélyén ő se - az szembement a tisztességgel. Igen akkoriban szinte mindenkinek jutott meleg kanál a bendőbe, sokaknak kis hétvégi kulipintyó, fridzsider, - később a Mariahilferről fagyasztóláda, videó is, tehát a krumplileves krumplileves volt - és ennyi. Na ebből nagyszabást kihozni, pláne amilyen áron - 56-ért - adták azt a krumplilevest....

Az se volt annyira fényes és boldog puszivilág és ezek mind onnan jöttek, azt valósítják meg, csak különböző szottyokkal leöntve. Gyurcsány most épp szociáldemokrata, Orvbán horthyista lélöttyel, de ugyanazt az autokráciát, a Nagy Népboldogító Államférfiú uralmát akarja eladni. Hogy csak ő vagy nélküle leveszünk, mind egy szálig. Basszus, de szar választék.
@Rodeo36: Hát én aztán biztos nem határozhatok blogról kibaszás témában.

De annyit még, hogy a nyugat tárgyalt azért - ahogy te mondtad múltkor Kadhafinál - mindenkivel, még az emberevő Bokassával is, ha érdeke úgy hozta. Tehát hogy tárgyalt Hornnal vagy Némethtel vagy Feketével, az azért nem jelent egyben emberi minőséget is, hisz Hruscsovval is kellett neki, és azért pl. róla elég érdekesen emlékeznek meg, mint politikusról és magánszemélyről. Lónya papáról ne is essék szó, meg Csauról, stb. Tárgyaltak azok mindenkivel: ez a diplomácia, mint olyan, hogy mosolyogsz feszt, amikor hányhatnékod van...

Aki esetleg itthon nyugati mércével - nem az érdek szerint - minőség volt szakmailag, emberileg, az pont a párt és az apparátus ellen kellett, hogy vívjon (megint Csernokra hivatkozom, ő ezt belülről látta!)egész életében. És Kádár vagy mellé állt vagy nem. Ha nem, akkor az ember bukott vagy rosszabb esetben rémhalált halt, mit Vályi Péter. www.youtube.com/watch?v=zr9MsAqKHOc Ja, az egyszerű baleset volt - na senki nem hitte akkoriban!

Azért azok a nagyon pici és lágy reformok Nyerssel csak véget értek azonnal, ahogy ráköhhentettek Kádárra. Ne idealizáld már annyira azt a világot, a háttérben elég ocsmány volt kisámfázva besúgókkal (aki ma isten tudja milyen posztokon virulhatnak persze).

Sok kurvajó film merte ezt megmutatni, milyen áron, más kérdés. (olvasd el a Tanúnak, mint műnek a sztoriját.)
Lehet, hogy a külföldi befektető döntésénél nem az adóterhelés az elsődleges szempont ( de az, mert a nagy beruházók óriási adókedvezményeket kapnak, amit a magyar vállalkozó nem, ez magában ellehetetleníti a kkv-t, nem versenyképes ). Ha elszedik az egyre szűkülő árrés további 0,5-1%-át, az adók és járulékok, minimálbér emelése mellett, a kkv nagy része nem bírja ki. A kisemberek és alkalmazottaik. Meddig fizetjük még az állami rablást? BKV, MÁV, Volán, parkolási társaságok mind állami pártkifizető helyek, hogy csak a legnagyobbakat említsem. A távhőtől kitalicskázott pénzeket már fizeti minden kisnyugdíjas a gázszámlájában, ez év júliusától. Az önkormányzatok gazemberségeit ingatlanadóban fogjuk. Mégis mikor mondjuk, hogy ne tovább?! Polgári engedetlenséget kell hirdetni, mindenki tagadja meg az adófizetést. 10 millió emberrel nem tud mit csinálni az adóhatóság.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
hát ott, tudod a "világpiacon" - linkre katt
otp mán bezárt, jövőhéten annyi lesz ott is mint a világban
@Rodeo36: Nos a hazai híg fos tengerén, működik a "Csak a Fidesz" bár a "Csak a Diósgyőr" jobban tetszik.

A választási törvény amit remélhetőleg megszavaznak, egy újabb szűkítés a demokratikusan megjelenni akaró pártok előtt. A hatalom pontosan így ássa meg a saját sírját, sok apró lépéssel eljut ez az ország (is) oda ahonnét nem lesz visszaút. Minden egyes nappal közeledik az a pillanat, amikor túl sokan túl sokat fognak veszíteni. Azt hiszem, figyelembe véve az elmúlt húsz év gyakorlatát, hogy stiklik és további hazugságok nélkűl a rendszer nem fenntartható. Azt is hiszem, hogy a vér nélküli igazi átmenet nincs, ahogy forradalom sincs. Legalábbis az iskolában ezt tanították. Azt is hiszem, hogy a változás elemi erejű lesz, és nem lesz sem igazi irányítója, sem igazi arca. Egyszerűen anarchia lesz és erőszak. 2006-ban szerintem hajszálon múlott. A gazdasági helyzet egyenes következménye a rendszer stabilitása, ehhez képest odafent ezt vagy nem akarják, vagy nem tudják felfogni. A matek az matek marad. Előbb utóbb ki fog derülni, hogy a 2 + 2 az nem öt hanem csak 4.
@Rodeo36: "én ma -ismétlem- megnéztem a fiatalok tüntetését, na ez a tüntetés a jaffások halála, amely hatalom elveszíti a fiataljait az meghalt pont, földet rá... "

+++++1
Fiatal Demokraták Szövetsége.

Hát ez már nem is Fiatal, és nem is Demokrata.

De akkor kiknek a Szövetsége?
a buszado legalabb egy celzott ado
mondjuk egyszerubb lett volna az agglomeracios kistelepulesektol celzottan elvonni a forrast hogy akkor koszike az onkentes felajanlast orommel fogadtuk, mint igy a cegeket berezgetni vele...
@SvenH.:

Mivel sok cég nem tudja fizetni a dolgozóknak a bérletet, ezért szedik ezt az adót. A bérletkifizetés ugyanis levonható lesz belőle, úgy tervezik.

Ám a tömegközlekedéshez ennek az adónak semi köze. Max a nevében.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A bérletekhez sincs köze, hogy jönnek a bérletek az árbevételhez? Még ha a dolgozók számával arányos lenne, de sima pénzbeszedés.
@Husz_János_Puszita: Én azt a tervezetet olvastam, ahol a sarc csökkenthető a bérletekre kifizetett összeggel.

/Mondjuk ezt az előzőben is leírtam./
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Az árbevétel lesz az adó alapja, mint az iparűzési adónak. Annak is fizetni kell, akinek nincs vagy néhány alkalmazottja van. Kinek a bérletét vonja le? A legrosszabbul azok járnak vele, akiknél magas a hozzáadott szellemi érték.

A bérletek 75%-át a cég kifizeti jelenleg a munkavállalónak, az összeget leírhatja költségként, vagyis nem kell utána fizetni azokat az adókat, amiket az árbevétel/árrés után amúgy igen.

Vagyis a kettőnek gyakorlatilag semmi köze egymáshoz. Sima sarc.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az iparűzési adó megmarad önkormányzati bevételnek? Ez a buszadó akkor lehet, hogy szintén az államnál landol?
Az árbevétel után adózni, még akkor is, ha pl a ceruzahegyező levonható belőle, sosem jelent jót, esetleg újabb kört az EU-nál.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ha megsarcolják jobban a céget, még inkább nem tudja/nem akarja majd fizetni. De ha lehúzza a rolót, a dolgozó is megspórolja az útiköltséget az tutifix. Havonta egyszer a munkaügyi hivatalba elég lesz bebuszoznia.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: azert ha tomegesen elkezdik venni a berletet es odaadjak az alkalmazottaknak akkor lesz haszna a BKV szempontjabol, hiszen tobb berletet vettek...
csak eddig egy atlagembörnek ez a berlet belekerult 25e megtermelt forintocskajaba most meg 10e lesz, igy az adobevetel kvazi csokken ilyen szempontbol

a "megoldom okosba eves berlet elado 80e" kerdesre meg kell valaszt talalni, ha nem akarnak kabaret
@Husz_János_Puszita: Úgy-úgy.

@legeslegujabbkor: Lassan nálunk lesznek a legnagyobb söralátétek.

@SvenH.: Nem fog több bérlet fogyni, mert azt a bérletet eddig megvette a dolgozó. Saját pénzén.
@klacus: a "megoldásod"-ban teljesen egyet értek, és azt hiszem sokszor jobb a sebész szike, mint hagyni a gennyes tumort tovább sajogni, úgyis beledöglik a beteg! Hofi mondta: a sebész az igen, kivágom, kész...ez a szenvelgés meg csepűrágás nem old meg semmit csak kitolja a nyűglődést, a fiataloknak kell dönteniük, mert maguknak építhetnek valami jobbat vagy olyat amit akarnak, a többieknek asszisztálni kell vagy hallgatni...
@a szív fészkei: én nagyon szeretem a filmipart és annak kiváló termékeit, de tőled többet vártam, te is benne éltél és nagyon jól tudod, hogy az ami volt az az volt amit a "gép dobott" COCOM és a többi tiltó lista meg a háttérben folyó szarkeverés, ahol az endéka, meg a csaú, Jaruzselszky, soroljam? vidáman elismert volt és még a SZER sem igen piszkálta, majd jött az új stratégia és létrejött az egyeduralom...a Világ egypólusúvá vált 1989 után 5 perc alatt, gombnyomásra és a Gorbi a mór megtette mehet alapon a többiek maguktól hullottak porba...és ma ez van ami van 1985-1989 eredményeként és most csak a sikoly van meg néhányan zongorát kapnak 2.5 milláért meg luxuslakásokat és vadi új autókat mialatt az általuk létrehozott hajléktalanokat basztatják, a fele az OPNI-ból esett ki, a többi meg forgács és fűrészpor a nagy erdei favágóversenyen egyre kevesebben vágják de egyre többen lesznek fűrészpor ...hát szerintem -hiába mondod- volt jobb...sokan elmentek a 60-as években rengeteg 3 napos bécsi busztúrát szerveztünk...hát én nem maradtam kinn...ahogy az ottani magyarok beszéltek velünk és rólunk az nekem sok volt a 43 fős buszból 4-en maradtak kinn de nekik már volt vonatjegyük és minden egyebük is a nyugatabbra lévő rokonaikhoz, a többiek hazatértünk még a reggeli sem ízlett a hotelban ahol a 30 fokos hidegben este 8 kor kikapcsolták a gázfűtést, a hülyék úgyse reklamálnak vagy ha igen kinyalhatják...minden ellenkező híreszteléssel szemben én akkor 1966-1987 között kritizáltam a rendszert, kiálltam mindenhol ahol kellett, de én dolgoztam keményen és eredménnyel...nem akartam 1945-ös partizán lenni -pedig voltak velem egyidőben 45 után születettek akik bejegyeztették magukat- sikerült felépítenem magamat...ott abban a gyanús és izé rendszerben...amiről én akarok szólni, az az, hogy a maiaknak valahogy nem sikerűl az a kibaszott nagy szabadságban amit mi abban az agyonellenőrzöttben igen...? ezen kellene elgondolkodni egyébként Orvbán is a Kádár térgyén lovagolva lett az aki ma és még sokan mások, mondj egyet aki nem és aki kotra miatt nem lehetett az megkapta a ragályt és gulyásgergő lett belőle meg gellért ádám...aki abból akar megélni -nagyon jól- hogy a múltat átfesti és sokat dumál róla ...
@klacus: annyit újfent aláhúznék, fent írtam: a DK kiszedte a mozgékonyabbakat a masztodontok közül, nem figyeled milyen kurva bajban van a Házmester meg a Szanyi?, na ezt akarta, a fleto ki fog lépni vagy teljesen háttérbe vonul egy olyan 8-10 hónap alatt, fiatalítást akart, de a masztodontok között nem sok van!!! de szétverte őket és ez jó, rákényszeríti őket arra, hogy tegyenek valamit ha meg akarnak maradni, ez a lömöpönek is egy jel nem lehet zöldnek maradni meg kell érni! a 4K egyelőre valami +1 bármi de nem jaffás (és ez nagyon fontos egyre kevesebb jaffás!!!) én ezért mondom, a Dániel is koporsószeg a jaffás mosóteknyőn vagy gyorsnaszád vagy akármi...és az nem baj, hogy basztatják a wittnert, legalább az is látszik, hogy ezek az értéknek hazudott szarságok is lelepleződhetnek ha bíróságra meri vinni ott szájtépés lesz...ha lehet kémügyet a kémfőnök nyakába varrni (mégis baromság, ha valakinek az a feladata, hogy kémkedjen akkor ugyanazért nem szokták basztatni) ezek is a jaffások ellen hatnak a droidjaik meg a trolljaik már gyógyíthatatlanok vagy elhagyták őket...de önmaguk ellenségei azzal amit tesznek és ennél többre nincs is szükség
valamit meg kellene látnunk: a 60-as években az amerikai autóipar önmaga büszkeségébe fulladt bele, nem volt konkurrenciája, és el kezdett egyre gyorsúlva rothadni...be kellett hívni -a COCOM meg a többi önvédelem öngyilkossággá váltak- a japánokat...ez életet lehellt a halottba de csak ideig óráig a 2000-es évek elejétől újra döglődni kezdett...az autóiparnak az összeszerelő sorokon kívűl hatalmas háttéripara van ami kb 15-20x-a az összeszerelésnek és ebbe nem ruháztak be, mert árverseny van és aki olcsón adja attól vették a közepes 27-35 millió dollár éves revenue-vel senki sem invesztált egy garast sem mert a haszna be volt határolva (a nagytőke elvitte a jelentős részt) és ezek egyre inkább el kezdtek elhullani mint őszi légy ekkor amerika maga kitalálta a távolkeletet benne Kínát és outsource-olni kezdett mert onnan lehetett régi de olcsóbb technikával a béreken milliárdokat keresnek...és ma Kína felnőtt de a többi is, most a hazai 200 milliót kell megmenteni gyorsan de a jelenlegi financiális alapokon ez lehetetlen a status quo-t kellene felrúgni de ez sem megy és ennek a része a többi is...a távolkelet önjáróvá vált -többé kevésbé- és a masztodontok meg dőlnek a dugájukba a Ford újra negatív eladási tendenciákkal küzd pedig az volta legjobb és hiába a majdnem űrtechnika az autóikban nem veszik, mert megszokták, hogy a Honda meg a Toyota és a Nissan KIA gazdaságos...és ami a legfontosabb a piacukat meggyilkolták, mindenre ez tükröződik hunniában orvbánlandiában is csak büdösebb mert itt az akarat sincs csak a túlélés a megélhetési politikusoknak a többi meg hát dögöljön meg az orchideák megették a fatörzset már csak a gyökerek maradtak és az nem jó nekik...elhalnak maguktól?
@Rodeo36: Rodeo, unom a Kádár-felmagasztalást. Szar világ, undorító mentalitású világ volt, megéltem és hányok visszamenőleg is tőle. Ahogy írta a HVG-s link alapján Kádár nagy puritanizmusa is PR -fogás volt, ekresd ki, megtalálták mára a bizonyítékokat, hogy nem volt annyira elszállt fasz, mint Gomulka vagy a többi geci, az talán 56 hozadéka. Tudta, hgoy megint kitörhet valami, ha nem paríroz gulyáskommunizmussal.

Utálod Amerikát, utálod a nyugatot, én meg pont ennyire azt a szocialista hazugságot, ahol soha senki volt egyenlő! Hisz ott is pártelit fölözte le a zsírosát, csak kevésbé láttál a dolgokba. Nem voltak látványosan csórik, mert összegyűjtötték őket munkásszállásokon, és felvásárolta a SZU a sok, máshol eladhatatlan szarunkat, ezért volt 100 %-os munklehetőség. EGészséges erotika, mint alapmű: összeszegelték a ládát, amit másnap szétszedtek, hogy legyen meló, mert kereslet az nem volt rá. Grat! Csodás ötéves terv, valóban. ami eladható volt, az nyugati színvonalú kellett, hogy legyen, lásd Horváth Ede mozdonyai Győrből. Ami jó volt, az t vette a nyugat is, Amerika is. Most az oroszok se hülyék ócskasággal tömni magukat.
Ja,és volt tőlük olcsó energia cserébe a megszállásért és temérdek izéért.. Eladtuk magunkat, ja és ők se jártak jól, hisz az olajukért, gázukért kaphattak volna normális árut is, ha nem az eszme szerint kereskednek...

KGST=hét sovány kecske feji-fúrja egymást -ez volt a gúnyos szlogen, hát ne meséld már, hogy az mekkora ász volt! Ehetetlen kubai ződ narancs, hordhatatlan egyéb vackok, ocsmány autóknak se kinéző bűzbombák.... Arra várni hét évet, baszd meg - ennyit vártunk új Ladára, előre kifizetve a teljes árát. Fasza világ, ja. zínt nem választhattál, mert volt piros meg postászöld, bilikék, fosbarna, egyik randább, mint a másik. Örültél, ha átvehetted félnap veszteglés után Csepelen a telepen azt, amit odalöktek a nem kevés, ezerszer már előre felhasznált pénzedért.

És ezt nem lehetett így kihőzöngeni magadból nyilvánosan, vagy olvasni erről, mert akkor rendszerellenesként elvittek. Szovjeteknél könyvekért adtak három,négy év lágert. Ja nem fontos a szabadság, tényleg nem. Vagy próbáltak aljasul zsarolva a magánéleteddel - amit kikurkásztak - beszervezni. Tudom, hogy ment, ne meséld, hogy ez csak legenda. Nagyon nem. Aztán, ha elmentél, ha kint maradtál, akkor iszonyú retorzió csattant a visszamaradottakon leverve. Ha te szar szállóban voltál Bécsben, egyéni szoc. probléma. Ócska garnik mindenhol vannak máig a világban, ha csak arra fussa, akkor ma sem fűtenek a segged alá sehol. Én laktam Párizsban kétcsillagosban, négycsillagosban. Nem a magyarságom miatt nem volt egyforma a kettő.

Ma Orvbán minden orvsága ellenére van és lesz szabad beszéd itthon, létezik véleménynyilvánítás, ezen valamelyest őrködik is a világ, hiába akar egy rosszabb Kádári-reminiszcenciát felépíteni - ja ebben egyetértünk, hogy az az idolja, Horthy-mázzal leöntve - nem fog menni neki.

Igen , olvasom a SZU történetét, hát undorító világ volt és kész.Ami beszivárgott ide is persze, annyira nem volt független Kádár tőlük, csak megengedtek neki kis flikk-flakkokat - maszekok, háztáji, gmk később nagy szájhúzással ugyan de engedték - mert veszélyesnek ítélték a magyarokat ugye. És pénzzel sok minden lecsillapítható.

Ja ezt sírják vissza annyian, ezért nem tud itt semmi kibontakozni, mert a teli has volt a legfőbb vonzerő, ami más szoc.országokban eleve nem volt meg. Ők tehát tényleg nyertek és nem veszítettek Gorbacsovval. Szerintem nem volt beépített ügynöke a nyugatnak, ahogy te látod, de te az egész világot Fidel alá tolnád.
süti beállítások módosítása