Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: Always www.youtube.com/watch?v=IyW-VAMXo9c (2024.03.28. 19:52) Zeneszoba
  • látjátok feleim szümtükkel: telex.hu/belfold/2024/03/28/gulyas-gergely-miniszter-mutet-gyogyulas-fajdalmak-kormanyinfo "Vélet... (2024.03.28. 18:56) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2015.06.02. 09:27 Fabius

Orbán: támogatom az áfacsalást és pénzmosást!

Címkék: fidesz korrupció áfacsalás legális pénzmosás

- Horváth András óta tudjuk, minálunk az áfacsalás a legnépszerűbb sport. Kb. ezermilliárdos tétel tűnik el évről évre, amit az ügy kirobbanása óta sem keresnek lelkesebben, mint addig.

- Seszták Miklós óta tudjuk, offshore lovagok a kormányban is megjelentek.

- Június elseje, a cégek éves beszámolóinak napja óta tudjuk, Viktor barátainak, rokonainak különösen jól teremnek a közbeszerzések.

- Simongábor óta tudjuk, vannak politikusok akik külföldi bankszámlákon pihentetik a szebb öregkorra összekuporgatott pénzt, Lázár János óta meg azt, hogy ugyanők svájci bankszámlákon gyűjtenek az utódoknak életkezdéshez valót.

Ideje volt tenni valamit.

Mert amíg nem látszott a helyzet égetőnek, addig megfelelt a Pénzmosás Számla úgy is, hogy öt évig kellett azon parkolnia a szürke pénznek mire érdemes volt kezdeni vele valamit. Most, mikor odalett a kétharmad, mikor sorra buknak az időközi választások, kilátásba került, hogy 2018-ban hessapicsába rakétát dugnak a kormány seggébe a választók, sürgősebb lett ez a dolog. Ezért összedugták fejüket az okosok, és Varga Mihály már körmölte is lefele a T/4884 javaslatba az új Áfacsaló És Pénzmosoda Számla ócsított feltételeit: 5 milliós alsó és korlátlan felső határ marad, első évben 20%, a másodiktól 10% adóvonzat megfizetése után nem kérdezzük honnan van a pénz, és legális belföldi jövedelemnek számít.

orban_penzmosas.jpg

Ennyire olcsón megúszni a áfacsalást és legálissá tenni szürke vagyonokat nem kis teljesítmény, és bizonyára nagyon hasznos lesz. A "valahogy" pénzhez jutó keményen dolgozó nagyembernek semmi más dolga nincs innentől, mint nyitni pár ilyen számlát, és egy év múlva kevesebb százalékért, mint amit a rezsicsökkentett keményen dolgozó kisembernek fizetnie kell a jövedelme után máris rendelkezésre áll a patyolat tiszta, hófehér, hypó szagú legális jövedelem. Lesz miből megoldani a pártfinanszírozást hogy a szintén hótiszta civilszervezet többet költhessen megint választási kampányra, mint maga A Párt.

Ügyesen kitaláltátok, ez tény.

Hogy innentől végképp nem éri meg tisztességesnek lenni Magyarországon? Járulékos veszteség, apróság, amivel törődni nem érdemes. Nagyobb célok, távlati tervek, megannyi legális pénzekből nehezen finanszírozható bulika várja a tőkeinjekciót, és a Lajos utáni Új Média sem fillérekből gurul össze remélhetőleg nem túl hosszú idő alatt. Egy apró probléma mégis akad: Ha nekünk nem is, a saját tagjaitoknak, szimpatizánsoknak el kell(ene) tudni számolni. Tudjátok ők azok, akik szerint:

„Az emberek ’harácsolásról’ beszélnek, azt mondják, akkora a korrupció, mint a szocik idején”

Na, most ők azok többek között, akik magasabb százalékú jövedelemadót fognak fizetni a tisztességesen keresett lovetta után, mint amekkora százalékért tisztára mossátok az oligarcháitok, áfacsalóitok, offshore lovagjaitok szürke pénzét az orruk előtt. Mit tippeltek, a maradék táborból mennyien fogják úgy érezni, hogy az arcukra szartok éppen?

 

250 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr77511084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@taga20: Hogy hogy mi ez? A hülye kérdésedre volt egy válasz. :)
@punkfrog: Elég egy is. :)

Tehát várom az idézetet, ahol azt írtam, "hogy mindenért az USA a felelős!amiért mégse, azért Gyurcsány!"
@Gábris szomszéd: azért az is beszédes, hogy egyből magadra vetted!
@punkfrog: Ja akkor bocsi. Nyilván akkor tagára gondoltál. :)
@Rodeo36:

88-ban engedték ki Havelt súlyos tüdőgyulladással a börtönből. Nélküle nem ment volna. Ikonikus figurája volt az ellenzéknek.
Nem szeretném offolni a blogot, de szívesen válaszolok a kérdéseidre.
@Gábris szomszéd: nem volt kérdés angyal, nem volt.

:)
@punkfrog:

szerintem lesz az kétezer is. ))))
@Orica Középföldi: Fő a jó kedély. ... Basszorkányos! De ki tette fel főni? Már a jó kedélyt? :-) (magyarról magyarra nehezen lefordítható szójáték). :-(

Linked. Eszternek igaza van, kevés van belőletek a közéletben. :-( Ez komoly gond. Mind jobban járnánk, elismerve, nem értek a focihozibi, szilikatyi, nem cenzorlendvaildi, bocska ha valakit kihagytam - ugyan menjenek már! MoszkoVityával és az amortizálódott politikumunkkal együtt!

@Eszter jött: "MIlyen vagy, ha nincs jókedved?"

Szerintem ez kiábrándító lesz. És ezt pont Neked mondjam? Pedig ez van. :-(

Hát, akkor rossz kedvű vagyok. :-(

De szomorkodásra semmi ok! Olyan rossz még sohasem volt, hogy ne lehetne rosszabb! Persze ezt is kibírjuk. Mit nekünk Mohács, vagy Muhi?

Kalandvágyból maradtunk. :-)
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:

Dehogy! Érti ő. Csak meg akar szívatni. Na, ebben a témában nehéz dolga lesz. )))
mit szólna pl. a narancs-tábor, ha mondjuk a NAV elnökéről kiderülne: x-y időegység óta nem fizet adót-járulékot...
persze nyílván nem Poltpot Péter+környéke jönne erre rá: nekik csupán a Gy-ékról szabad, sőt, kötelező "bebizonyítani", hogy már embrió korukban (is) loptak, csaltak, mi több, elqr(ód)tak, ezred-íziglen visszamenőleg!
@punkfrog: Megint nem figyelsz. A feladat továbbra is az, hogy idézd tőlem, ahol azt írtam, hogy:

1. Mindenért az USA a felelős
2. amiért mégse, azért Gyurcsány!
@rdos:
" Kalandvágyból maradtunk. :-)"
Lófaszt!
Esetleg ez is egy lehetséges magyarázat azok között, akik nem húztak már erről a szeméttelepről, de van egy másik és sokkal prózaibb oka> arra sincs pénze, hogy vegyen egy fapados zsugát London alsóig.

Amúgy meg igazad van - illetve egyet értek.
@Gábris szomszéd:
én ezt írtam:
"kezdődik megint, elölről!
mindenért az USA a felelős!amiért mégse, azért Gyurcsány!
egyszerű világnézet, egyszerű embereknek!"
a többi a te műved.
nekem nincs feladatom.
@punkfrog:

Ne reménykedj, nem változott semmi, továbbra is igaz:

www.youtube.com/watch?v=FDyOruGN76Y

Nem fogja megérteni soha, hogy mit nem szeretünk benne.
@Knósszosz: :-) A módszerváltás időszakában mondta Lengyel László a HVG-ben, emlékezetből szakmája szociológus, akkori munkahelye Pénzügykutató Rt., hogy bár több felkérést is kapott Ámerikából egyetemeken tanítani Kelet-Eu cuciológiát, meg egyéb szakokat, de visszautasította. Ő fogalmazott, lehet hogy nem pont így; "kalandvágyból maradok". Szociológusként mondom, ez egy érdekes időszaknak ígérkezik.

Igaza lett. Ez egy érdek-es időszak lett. :-(

Sok-sok (magán, de nem köz) érdekkel. :-(

Egyszer az utcán összefutottam vele (nyilván Ő nem ismert, de én felismertem), és majdnem leszólítottam.

Megérte a "kaland"?

Visszafogtam magam és nem kérdeztem. Lehet, hogy rosszul tettem. :-(
@punkfrog: Magadról is szoktál írogatni? :)
@Knósszosz:

Lesznek, Knosszi. 2018-ra a Jobbik szétszakad, minimum 3 felé. Belebuknak a néppártosodásba.
A kisemberek egy újabb illúzióval lesznek szegényebbek.
A Fidesz elrohad.
Ma írtam, minden gumicsontot, ellenségképet elhasználtak már. És még van 3 év előttük.

Kíváncsian várom az egészségügyi dolgozók újabb tüntetését.
Egy olyan ügyet képviselnek, ami mindenkit érint. MInt a netadó.
@látjátok feleim szümtükkel: Hát ezzel a problémával én is állandóan küzdök.
@rdos:

Nekem mondjad, én kérdeztem.)))
Nem tudsz kiábrándítót írni magadról. Mert ugye a kdnp-be nem fogsz belépni.

Multkor olvastam a Kulka interjút, abban a langyos diktatúra kifejezést.
Ez a legrosszabb. Épp az elviselhetőség határán billeg.
@Eszter jött: "2018-ra a Jobbik szétszakad, minimum 3 felé."

Már én is alig várom. :)
@rdos:
:)))
Azért leszólíthattad volna...:)
Na, ja... érdekes időszak volt, de milyen érdekesebb jön ezután?...

A farhát kánaán csak csodálatos nosztalgia lesz, ha így haladunk lefele. Persze az felfele, csak nézőpont kérdése, ugye...
@Gábris szomszéd:

Eljő a Kánaán.
Magától, ahogy a zászló is meggyulladt.
@Eszter jött: Soha nem mondták, hogy magától gyulladt meg. :)
@Eszter jött: "Nekem mondjad, én kérdeztem.)))"

Hát? Kádéenpé és én? Nem gondolnám.

A múlt század, a múlt? évezred utolsó századában 2 világraszóló háborúban is minden "igaz keresztény" oldalon adták az áldást a tábori lelkészek a vitézeknek. :-( Aztán az utolsó kenetet a holtaknak. :-( Mindezt a szeretet vallásának a nevében. :-(

Meglehet, defektusom van, vagy mi, de ezt én nem szeretem. Elismerem, nem logikus érv.

Csak egy érzelem. Egy zsigeri, mélyről jövő érzés. Nem is magyaráznám túl.
@Eszter jött:
a jó ég álgyon meg (vedd szó szerint) az, hogy te és a sok hasonló mit érez, és mi a valóság aszt egy Robert Casadesus sem tuggya lehegedálni

ti itt el vagytok veszve, assziszitek, hogy csináltatok valamit és emiatt boldogok vagytok...és ma itt van ez a nagy hatalmas rakás szar amit levédiabasznádnak nevezünk és 10000000 ból 4000000 nyomorog, a fitalok nem kapnak munkát és hiába tanulnak bármit az haszontalan és a kétkezi munka becsülettye is nulla alatti

és ninccs olyan bér amiből egy melós (munkavállaló) újra tudná termelni önmegát azaz lenne 2 gyereke és, azokat ...és a matematika törvénye alapján de semmi

marad a lopás a és kizsákmányolás ezért harcoltál és meg is kaptad

mert a világ be van állva ebbe a vonalba

erre mondtam azt amikor majd csak robotok lesznek és azok dolgoznAK AKKOR NEM LESZ PROFIT ÉS A SOK SEGGFEJ MEGBASZHATTYA A JÓ ÉDES ANNYÁJÁT ELŐLRŐL HÁTÚLRÓL ÉS EZ ITT VAN ITT KOPOPG AZ AJTÓN
orbábasi meg röhög mert assziszi hogy ő kő gazdag és abból meg fog élni de nem meert a pénz nem lesz

robotokhoz nem kell pénz

brühüyyy
kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
@Eszter jött:

"A Fidesz elrohad."

Erre azért ne vegyél mérget. Az igen nagy létszámú közalkalmazotti, köztisztviselői réteget ne hagyd figyelmen kívül.Mindenki a helyén szeretne maradni.
@Knósszosz: "... de milyen érdekesebb jön ezután?.."

Már benne vagyunk. Egy nagyon kicsit talán rajtunk is múlik az, hogy milyen lesz ezután. Talán. :-(

Igen, leszólíthattam volna. Nem tettem. Leginkább azért nem, mert féltem, hogy beismerte, beismerhette volna.

Tévedett. :-(
@Gábris szomszéd:

"Hát igen, szóval valóban felgyulladt egy uniós zászló, de nem az a lényeg, hanem ami a programban van – mondta Vona Gábor ma az Országgyűlés plenáris ülésén."

valasz.hu/itthon/tragikomikus-pillanat-a-parlamentben-felgyulladt-egy-zaszlo-113143

Felgyulladt. Csak úgy.
Mert nem közli, bár tudjuk, ki és miért gyújtotta fel.
Erre mit mondjon egy ember, aki mondjuk nem elvakult jobbikos?
@Rodeo36:

Értem mit írsz, csak fogjál fel 2 dolgot:

1. Nem Magyarországon élek.

2. A Te kedvedért sem fogom visszaállítani a szocializmust.
@Eszter jött: Ahol ezt találtad ott van a pontos indoklás és magyarázat is. :)
@rdos:

Igen, pont a kdnp. Abban az esetben talán megváltozna a véleményem rólad.))
@Rodeo36: Komolyan kérdezem. Elismerve, hogy szerintem nagyon sok mindenben igazad van, sokszor jól látod a dolgokat.

Azt viszont hogy lehet elviselni, hogy beszélgető partnereidet, magadat, mint egy flagelláns középkori szerzetes, állandóan "ostorozod"?

Egy ideje ismerhetsz, ha máshonnan nem innen, nem szoktam lelkizni.

Mint a viccbeli kisdiák, akinek az anyukája megtudja a szülőin, csemetéjét Rambónak csúfolják az osztálytársak.

Anyuka kérdi kisRambót, hogy hát igaz?

Mire kisRambó. Hagyd, Anya! Ez az én harcom. :-)
@Orica Középföldi:

Már most elrohadt. A tisztviselők a rendszer haszonélvezői. Nem ők tartják fenn, ők csak behódolnak.
Mint a nomenklatúra az átkosban.
@Orica Középföldi: "Mindenki a helyén szeretne maradni."

A szavazó fülkében (eddig még) egyedül van a köz alkalmazottja és a köz tisztviselője. :-)
@rdos:

Csíplek. Ennyi a lényeg. )))
"Mit tippeltek, a maradék táborból mennyien fogják úgy érezni, hogy az arcukra szartok éppen?"

Sajnos mindannyian. Mert nekik az manna.
@Eszter jött: Öreg vagyok én már a csípdelődzéshez. :-) Nem tudom mivel érdemeltem ki, hiszen csak beszélgetünk itt a "lelencházban". Fabius politikai árvaházában.

Köszönöm.

Azt hiszem, kezdek lemerülni.

Örültem hegy Veled, Veletek beszélgethettem.

Jóccakát mindenkinek.
@rdos:
és akkor jött a Tenkes kapitánya, hogy odacsap hol sanyargatni lát

brühüyyy

kkkkkkkkkkkkkkkkkk

mit is akartál mondani? ostor...az nem van nekem, papucs az igen
A két mondat közül kimaradt:És örülni fognak neki.

Bocs:(
@Eszter jött:
egyiket sem kértem...

asztcsinyáccamitakarc és utána vidd haza amit főztél

brühüyyy
.
.
Mi ketten
(Ladányi Mihály verse)

Akár az ujjak az ökölben
az ütlegekhez összezárva:
szorongunk gyűrötten, gyötörten,
kik jók lennénk simogatásra.
.
.
@Eszter jött: a baj ott kezdődik, ha megérted a következő képes beszédet:

nézz rá a kezedre, számold meg, mennyi ujjad van.
majd mozgasd meg azokat és vedd észre, hogy ugyan az az agy adja ki a parancsot!

bár ezt neked nem kell mondani!

jobbik, fidesz, mszp, kdnp, lmp hoppá éppen 5.
na sebaj, lássuk az alapvető lényeget:
- semmit nem akarnak megváltoztatni, mert akkor maguknak is változniuk kéne.
- maradjon minden így, kényelmes, meleg, jól fizet, felelősség nincs.
- a plebs(hidd el így gondolnak a népre), meg vezethető, szédíthető, kizsigerelhető.
nem bonyolult ez, csak fel kell ismerni a mintázatot. látod, sokan itt baxuk a rezet a gyík farkán, különböző múlttal, eltérő jelennel, ismeretlen jövővel. ami minden ellentét ellenére összekapcsolja a társaságot - legalábbis nagyon remélem, hogy jól gondolom - az a jobbítani vágyás.
@Knósszosz: de mijafaxért Londony alsó a cél???
az a hajó megtelt.
értem én, hogy az inglisch az eccerű - a faék kicsit bolonyultabb - de nem ártana gondolkodni is!

múltkor a tágesz sauban néztem az angol parlament nyitó ülésének ceremónijájájt, na backi annyi rizsporos félnótást, meg libériás inast... a 21. században... de mindenki oda van meg vissza, hogy húúúúú wazzze!
egy bukott birodalom bohóckodása.
oszt' sokan itt a kereszténységet izélgetik. a bífeter az mijalószar? vagy az a fura faszi akinek a fejére szorult egy muff?
Már megint Juncker...:)

www.stop.hu/belfold/juncker-megint-helyretette-orbant/1328876/

A hír olvastán az jutott eszembe, hogy amíg Magyarország ezermilliárd forintos nagyságrendű tőkeinjekciókat vár és fogad el az uniótól, addig az egész ország mintegy gazdasági menekültként funkcionál Európában.
Kérdés. hogy ezt a fajta menekült státuszt az unió meddig óhajtja fenntartani?
@Eszter jött:

Sír lakonikus volt a "naiv vagy" megjegyzéssel.
Ha elolvasod az alábbi linket és egy kicsit továbbgondolod, érteni fogod:)

www.168ora.hu/itthon/korrupcio-nav-birosag-jogallam-javor-istvan-nemzetgazdasagi-miniszterium-eljaras-135845.html

A nomenklatúránál sokkal szélesebb rétegről beszéltem. A háromezer körüli önkori vezetőit, frakcióit, a közintézmények alkalmazottait nem tekintem a nomenklatúra részének.

Akármi történik a legfelső szinten, annak lecsorgása - ha a hatalom megmarad - nem érinti érdemben az alsóbb szinteket.
@Orica Középföldi:

Ez ütős:

"Egy jó nevű bíró a két terület közti különbséget a következőképpen érzékeltette: senki ne feltételezze, hogy ha egy bíró az anyagi vagy az eljárásjogi törvényt megsérti vagy sajátosan értelmezi, akkor emögött nincs szándékos visszaélés. Elég, ha egyetlen szakértőt nem enged megszólalni, az már a tisztességtelen eljárás fogalmába esik, ami megváltoztathatja az ügy kimenetelét. Az ügyészségnél ilyen típusú, látszólag formai hiba talán még gyakrabban előfordul. A rendőrségen is hallottam már olyan, bűncselekményre utaló dokumentumról, amely a postázóban még megvolt, de a nyomozókhoz soha nem érkezett meg. Ilyen üggyel épp a napokban találkoztam ismét."
Basszus, olvasva az uccsó 100 kommentet, megen elkeseredtem: Gábris kiszabadult a ketrecből. És Rodeó papa egyre nagyobb gyökér. :(
@Eszter jött: "Ingyéért csináltuk, Rodi! Lelkesen, mert hittünk benne.
Még az olyan vén cinikusok is, mint te. Azok is mellénk álltak.

Büszke vagyok rá, bármi is lett az eredménye."
Részemről köszönöm, hogy elmondtad, tettél valamit annak érdekében, amit jónak gondoltál, és gondolsz ma is.
Ennél közelebb én nem mennék olyanhoz, aki folyamatosan gúnyol, gyakran lehülyéz másokat, akik nem a régiszoci elveit hájpolják. Akinek beteges konteói szerint biztos Jan Palachot is a CIA fizette, és az emlékét is saját mocskával kenné össze legszívesebben ...
Van mire büszkének lenned ...
@Orica Középföldi:
Miből gondolod, hogy az igen nagy létszámú közalkalmazotti, köztisztviselői rétegből mindenki imádja a fityiszt? Ne hidd! Sőt!
Max a csúcsvezetők féltik az állásukat, a "pórnép" (különösebben) nem számít, csak végezzék a dolgukat!
@Eszter jött: "88-ban engedték ki Havelt súlyos tüdőgyulladással a börtönből. Nélküle nem ment volna. Ikonikus figurája volt az ellenzéknek.
Nem szeretném offolni a blogot, de szívesen válaszolok a kérdéseidre. "
Ha fontosnak érzed válaszolj neki, de ne hidd, hogy nem tudja... Egyszerűen ő megrekedt egy régebbi, meghaladott, megbukott korban ...
' 87-ben ment el innen, az érdekesebb kérdés lehetne, hogy miért pont akkor? Sietős volt?
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Miért is? :)

Sosem bírtam a hülyéket.
Csak téged meg tagát. :P :DDDDD
@rdos: "Lengyel László a HVG-ben, emlékezetből szakmája szociológus,"
Nem kötekedésként- csak emlékezet update: szakmája: jogász, közgazdász, a politológiát ezek alapján oktatja ...
@Marcellusca: Hol vannak már a régi szép idők,Szellem,Seduxen...?
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Pont ez jutott eszembe. Csillag Patrik és a régi vastagbőrös kommentelő társak ...
Mióta átköltöztek megcsappant a kommentelők száma is.
ElTolcsy és tercelői így mesélik:
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/matolcsy-megbukott-a-neoliberalis-gazdasagpolitika-451180
mások meg így látják:
privatbankar.hu/makro/ne-is-almodjunk-a-felminositesrol-281966
"A Saxo Bank közgazdásza szerint Magyarország volt az egyik olyan ország, amelyik a legnagyobb hasznot húzta az infláció, gazdasági növekedés nélküli világgazdaságból, alacsony kamatokból. A fő kockázat a szakértő szerint az országon kívül van: amint az amerikai jegybank szerepét betöltő Fed elkezdi emelni a kamatokat, Magyarország lesz az egyik első ország, ahonnan kiáramlik a tőke - jelezte."
Ja - és már 311 felett az euró. Csaxolók!
Hehe!
"Korunk egyik nagy közgazdasági zsenije (talán csak Metál Zoltán főtaxist merném hozzá hasonlítani), Vantara Gyula még nekiállt fejtegetni, azzal az okos fejével, hogy hát egyes, kiemelkedően profitábilis ágazatoknak jobban ki kell venniük a részüket a közteherviselésből, tessék tudomásul venni. ((Gyula, baszki, két szó: egykulcsos adó.)) Aha. Ezért tetszettetek olyan adót kitalálni, ami nem a nyereséget, hanem a forgalmat adóztatja, tehát fizeti az is, aki csont veszteséges. Világos. A világosnál már csak logikusabb. Meg főleg kiszámítható"
nol.hu/velemeny/kiszamithatosag-profitabilitas-1537695
@Marcellusca: "Miből gondolod, hogy az igen nagy létszámú közalkalmazotti, köztisztviselői rétegből mindenki imádja a fityiszt? Ne hidd! Sőt!"
Két oka lehet:
-vagy maga is az említett halmaz tagja,így személyesen éli meg és/vagy
-hibás általánosítás.
A másodikra tippelek D
@Marcellusca:

Elég jól ismerem néhány intézmény működését. Ismerem az utálkozós véleményeket, és látom a dilemmát, elvek kontra megélhetés. Hidd el, hogy ez az X helyét is sokszor meghatározza.

Elég nagy hiba, hogy a közintézmények nem szakemberekkel vannak feltöltve, - takarítónőig bezárólag - hanem szervilisekkel.Aki nem igazán ostoba, tudja, ahogy ő odakerült, egy kormányváltás esetén kikerül. Jönnek az új szervilisek. Ez egy ördögi kör.

Eredetileg az volt az elképzelés, hogy pl. egy minisztérium esetén a kormányváltás a politikai államtitkárnál megáll. Ezt 98-ban átlépte a fidesz, osztályvezetőkig mindenkit lecserélt. Azóta terjed a paranoia, az összes követkézményével és nincs megállás.
@Rodeo36:
"Fend ki, és csináld utána."
Rodikám!
A fene tudja, hogy most már milyen hangnemben fejezném ki az indulataimat, egy biztos, hogy teljes hangerővel.
Tudom, hogy te megérted.
@Orica Középföldi:

Na, ja. :(
Mindenki félti a megélhetését. És egy közszolga sok esetben nem talál alternatívát. Közigazgatásban végzettek, dolgozók nem nagyon kellenek a civil szférában.
Hogy ki, mennyire seggnyaló, az egyéne válogatja. De tény, hogy egyre alacsonyabb szinteken is ez a fő. Sajnos.
És, igen, '98-ban a Fidesz olyan méretű "tisztogatást" hajtott végre, ami előtte nem volt. (Már ekkor lehetett érzékelni a fideszes mentalitást.) Aztán "csodálkoztak" és rinyáltak, mikor a szocik 4 év múlva visszacsinálták. '10-ben a Fidesz meg "tökélyre" fejlesztette az egészet. És azóta szivárog egyre lejjebb is ez a fajta szervilitás és félelem.
@pianolight:

"Két oka lehet:
-vagy maga is az említett halmaz tagja,így személyesen éli meg és/vagy
-hibás általánosítás."

Na, ez a hibás általánosítás:))))))
@Marcellusca: "Közigazgatásban végzettek, dolgozók nem nagyon kellenek a civil szférában." - ez igaz, főleg, az első feltétel tekintetében ...
Nagyon jelentős viszont a 40 felettiek aránya, akik nem a fityisz alatt kerültek közszolgálatba ... amikor egy 45 éves 4 nyelven beszélő tanár, közgazdász diplomás hölgy, aki nem a közigben dolgozott hosszabb ideje munkanélküli, az azt bizonyítja, hogy már 45 évesen sem kell a munkaerő :-(
Az újonnan felvettek nagyon nagy része valóban fityiszes, sőt jobbikos ... nekik nincs félnivalójuk...
"És, igen, '98-ban a Fidesz olyan méretű "tisztogatást" hajtott végre, ami előtte nem volt. (Már ekkor lehetett érzékelni a fideszes mentalitást.) Aztán "csodálkoztak" és rinyáltak, mikor a szocik 4 év múlva visszacsinálták. "
Ez is igaz, sőt akkor tegyük hozzá a hírt 2007-ből:
"Fokozatosan megszűnik az eredetileg 2001-ben létrehozott 300 fős kiemelt köztisztviselői kar és a 150 fős központi tiszti kar. ... a főtisztek és főtisztviselők kiemelt bérezése évi csaknem egymilliárd forinttal terhelte meg a költségvetést" - írta a Napi Gazdaság.
Ezt hívták annak idején bebetonozásnak.
"a központi tisztek és főtisztviselők - amennyiben a jelenlegi formájában fogadja el a parlament a köztisztviselői törvény módosítását - félévi végkielégítéssel vigasztalódhatnak az elképzelések szerint. " Kiemelem: 2007-es a hír
Ugye szép DDD :-(
@Orica Középföldi: Bocs, azt nem tudtam, hogy te mindenkit ismersz, minden területről, az ország minden részéről D
Egyébként a "lehet" szó nálam nem a kizárólagosságot jelenti, akkor az írtam volna: "van".
Bibííííííííííííííí, amit mondasz másnak olyan vagy teee
Azért ugye szabad máshogy gondolni D?
@Rodeo36: Hibáztatod-e a kakast, ha kukorékol, és felkel a Nap? :)

Ettől még Kotkoda hiheti azt, hogy Kukori olyan szépen rikoltozott, hogy AZÉRT kelt fel ...
@nincs_itt: "..ugyan az az agy adja ki a parancsot"..agyérgörcs,agyvérzés, agydaganat stb az agynak is adhat parancsot, amikor nem érkezik időben az orvos
@pianolight:

Az előzményeket olvastad, vagy csak bele tetszett csapni a paradicsomleveses fazékba a merőkanalat?
@kekex:

Nevezett akkor GAZDÁSZ, hogy a polgármestersége alatt építettek 3, azaz három szociális lakást 270 millió forintból egy önkormányzati telekre, ami ráadásul közművesített is volt.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: akkor kukkorikúúúúúú kotkotkotdádá

és felkelt vigyüktúlzásbaadolgokat...semmi horty

brühüyyy
kkkkkkkkkkkkkkk
@jaegtoer: Nem tetszett, de olvastam D
Arra, hogy szétrohad-e a fityisz nem reagáltam, mert jelenleg számomra még wishful thinking ...
"Az igen nagy létszámú közalkalmazotti, köztisztviselői réteget ne hagyd figyelmen kívül.Mindenki a helyén szeretne maradni." Ez volt az, amit általánosításnak éreztem, mert nagy létszámú emberre vonatkozik, és nem túl hízelgő. A "mindenki" közül például az ápolónők már nem annyira félnek ...
A helyén szeretne maradni pedig azzal a kiegészítéssel elfogadható szerintem, hogy van, aki nem szeretne, de nem talál más lehetőséget, addig biztos nem szeretné, ha kirúgnák ...
Az sajnos igaz, szerintem, hogy majdnem mindenki fél kormányellenes véleményét hangoztatni, akinek van vesztenivalója, de ez ugye nemcsak az állam által fizetettekre vonatkozik ...
Végül, tudok róla, elhiszem, és elítélem hogy sok esetben a " szavazófülke magányában" sincs egyedül a választó, azonban azt nem gondolom, hogy ez mindenkire vonatkozna, például a lakóhely ( település) földrajzi helyétől, nagyságától függően is eltérő az érvényesülése...
@nincs_itt: csak működése kétséges, vagy irányíthatatlan
@pianolight:

"Bibííííííííííííííí, amit mondasz másnak olyan vagy teee
Azért ugye szabad máshogy gondolni D? "

Az infantilizmus egy bizonyos kor felett számít természetes állapotnak.
Ugyan próbálkozol ilyen idétlen kísérleteket, de még nem vagy ott. Imázsromboló:)

Mindenki másként gondolkodik, ez nem választás kérdése.
@Orica Középföldi:

Sir pontosan diagnosztizált. Naiv vagyok. Nem kívánok ezen változtatni az elkövetkező 50 évben.

Köszönöm a linket. Ahogy tanácsoltad, tovább gondoltam. Visszavonom az állításom. Nem csak a fidesz rohad. Az egész magyar közélet. Bár, ők generálták ezt a folyamatot.

Ezt a cikk is erről tanúskodik.
index.hu/kultur/2015/06/03/csutortokon_kezdodik_a_poszt/
@nincs_itt:

megértettem, jól magyarázol.
az én gondolkodásomhoz ez a kulcs. évekig éltem egy vegyésszel. bár a kémia számomra egyet jelent a varázslattal, mégis bonyolult vegyi folyamatokat értettem meg, ha a szex vagy a főzés területérol hozott példát.

én is ezt teszem most.

a kukta egyszer fel fog robbanni. akkor is, ha pilákoló lángon hevíted hosszú ideig.
@pianolight:

Mindenki más perspektívából látja a világot. Már nem zavar a hangnem.
@Orica Középföldi: Jól van tanítónéni!
Soha nem építettem imázst, vagy, ha igen kizárólag magamnak,belső használatra. Mér' pont most és ezzel az üggyel kapcsolatban érdekelne?
Köszönöm a lényegretörő, részletes válaszodat, nem csalódtam ... csak azt sajnálom ,hogy az áttételes utalást nem értetted :-(
@Eszter jött: OK. Engem a gondolati tartalom jobban zavart.
@pianolight:

Engem már az sem. Kb. tudom, kitől mit várhatok itt a blogon.
@Sir Bates dö Hól:

jók a megérzésem. mikor nem naiv vagyok, akkor éleslátó. csak nem a világ dolgaiban.
@nincs_itt:
Csak, mert mint Buddhapest után az a legnagyobb magyar(...) város, semmi több. Én megnézném, van azért ott mit, de ha már feldobtad, élni azt inkább máshol. Mily meglepő, engem a dél érdekel - de ez köztudott.
@Knósszosz: ja! ja! de azért ezt + ezt csak neked!!
www.youtube.com/watch?v=O5zwBrnVbFw

Kulmbacher Festbier!
@Eszter jött: köszönöm, de akkor már sejtheted, hogy Rodeonak is lehet igaza???
soha ne keresgélj vegyész konyhájában(nadrág más kérdés), meg biológus hűtőjében!!

neked is ajánlom, mert öszterrejh is kapható(meg aszontad eccer, hogy szereted a barnát):

www.weltenburger.de/biergenuss/die-weltenburger-biere/barock-dunkel/

de csak ha emúttál 16!!
@Eszter jött: ja!! örexem, meg hüjülök!
ropogós csülökkel, ott a zárda udvarán...

Hopfen und Malz, Gott erhalts!

www.billerantik.de/gallery2/main.php/d/98654-1/Kuriosa%2B21.jpg
@nincs_itt:

Nem vitatom R. igazát. De ez nem változtat azon, hogyan éltem meg részvevőkén az eseményeket.
Kösz a tippet. Holnap megnézem a Merkurban.
süti beállítások módosítása