Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 444.hu/2024/04/23/eldugott-hirdetmenybol-derult-ki-hogy-43-ezer-negyzetmeterrel-bovul-a-godi-akkug... (2024.04.23. 19:01) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: "A Muzsikáló Magyarország 2024 program a kávéházi cigányzenét támogatja 1 milliárd forintos keretö... (2024.04.23. 14:24) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2014.06.22. 10:22 Fabius

Az Együtt megágyazott Gyurcsánynak 2018-ra

Címkék: együtt bajnai dk gifszínház

A tegnapi napról csak két dolog jut eszembe:

1: Az Együtt szenvedéséről és itt is vagyok, hol is vagyok Gordon sarokba hemperedéséről ez:

060_2_anim csapok.gif

A baloldal úgynevezett főpolgármester jelölt ötleteiről meg ez:

049_2_anim röhög.gif

A gifszínház alkotásaival nagyjából mindent el is mondtam, kár a szóért belétek. Legfeljebb annyit jegyeznék meg, olyat láttunk már eleget, hogy egy párt képtelen dekódolni a negatív választási üzenetet, de olyat még nem, hogy valaki a pozitívat ennyire ne értse. Ezzel máris történelmet írtatok. Jah, és megágyaztatok a baloldalon egyedül hagyott Karakter Ferencnek 2018-ra. 

436 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr886397133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
Nem kell igyekezned, tisztában vagyok vele, hogy a hívők nagy többsége becsületes, jó lelkű ember. Ezt most komolyan így is gondolom. A bajom a tetvekkel van, akik hülyének nézik őket. Minek fejtsem ki, tudod magad is, kikre gondolok.

Valahol te is a hülyeség áldozata vagy, csak jól viseled. Ezért nem támadlak, mert áldozat vagyol tenmagad is a felkent és megkent belekent katyvaszban... ami biztos az a TRent 1000-es hajtőmű, a monstranciának nincs tolóereje... az csak lófasz.

Ne dőlj be mindennek, károssch...
@Knósszosz: hülyeségeket írogacc!
először is a pokolhoz vezető út is jó szándékkal van kikövezve.
ketó: a zsidó honfitársainkat ezek a drága becsületes keresztény honfitársaink segítették ki!(az országból)
három: ugyan ez a suttyóbrigád adott kétharmadot ennek a maffiának!
úgy hogy haggyuk eszt a becsületes dumát, ha kérhetem egy értelmes embertől!
iszom egy ouzot:))
@taga20:
Sosem mondtam, hogy releváns izéket tolok ide... de igyál egy ouzó-t, az nem árthat!
Ja masz!:)))
@profilo: "Nem a politikusok sértődősek...és ha még azok is lennének,kit érdekelne."
látom fáracc, de azé még emlékszel mit írtál negyed órája?
"No engöm nem igazán érdekel,ha egy Lézer Jani vagy egy Szanyi Kapitány duzzogva játsza a sértődős ribancot,mert lehülyéztem őket teljesen megérdemelten."
utána meg eszt.:)
@taga20:

Értelmes ember nem iszik ilyen ánizsos szarokat.És pont.
Aszutörköly apám!
Itt kezdődik a mennyország és innen egyenes az út a pokolig,mely jó szándékkal,görbe estékkel és feslett nőkkel van kikövezve!
Én tanítsalak?
Mi van?Beteg vagy vazze?
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

Kérdés nincs. Viszont:

A János evangéliuma a nevét később kapta. Később vélték a szerzőjét Jánosnak, mégpedig pontosan Iréneusz nyomán. (100 évvel keletkezése után. ) Maga az evangélium egyszer emliti, hogy a szerző egyike lehet az apostoloknak, de pont az a rész (János 21:24-25) későbbi betoldás. Iréneuszon kivül sehol semmi nem emliti, (csak utána) hogy a Jánso evangéliuma szerzője azonos lenne pathmoszi Jánossal. Ráadásul a János evangéliumának és a Jelenések könyvének a nyelvezete erősen eltérő, igen nagy valószinűséggel nem azonos szerzőé.

Na most ha nem eszed meg szó nélkül, amit eléd tesznek, akkor még sok érdekes dologra jöhetsz rá.
@Knósszosz: efhariszto drága barátom:)
@taga20:
"az a baj, hogy nagy a baj! "

Egyetértünk.
Most tavasszal akármerre jártam, mindenütt hangos elégedetlenséget tapasztaltam, buszon, vonaton, utcán, boltban egyaránt. Csodálkoztam is, mert ilyet évek óta nem tapasztaltam.
Hát akkor a szavazáskor hol volt ez a sok elégedetlen ember? Mindig hittem az emberekben, de most nagyot csalódtam.
@Knósszosz:
" fel kell fújni és kompresszorom nincs, a pejslim meg nem elég hozzá"

Biciklipumpa...?
@profilo:
"Értelmes ember nem iszik ilyen ánizsos szarokat.És pont."

Sok mindenben nem értünk egyet, de ebben nagyon :)
@taga20:

No most úgy járok,mint a dr.kotász...
Arra akartam utalni,hogy a drága,humorral iparszerűen foglakozó mesterembereinket jobban zavarta az,hogy egy Torgyán Józsis vicc után csak a publikum egyik felén láttak őszinte örömöt és vidámságot,míg a nézőtér másik felén a megdöbbenést és a gyűlöletet,az utálatot.
És az is zavarta tréfamestereinket,hogy jobb és baloldali jelzők kerültek a humorista megnevezés elé,holott őkcsak simán viccesek szerettek volna lenni.

És most,hogy sikerült a dr.kotász szintje alá süllyednem,feldarabolhattok,szétcincálhattok.

Béke poraimra...
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: soha nem hittem az emberekben és sokszor meglepődtem!
lehet itt forgolódnunk, de cigány egy nép vagyunk, (nem vagyok rasszista, ezen a vonalon nem kö elindulni senkinek) bárki bármit mond.
@profilo: ilyen könnyen nem menekülsz! belehugyálsz a szökőkútba utána angolosan akarsz távoni:))
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:
""Értelmes ember nem iszik ilyen ánizsos szarokat.És pont."

Most iszom valami olyan isteni házipálinkát, amilyennel még fennállásom óta nem találkoztam, pedig az igen hosszú intervallum:)
És akkor holmi ouzókat emlegetnek embernek látszó tárgyak... felháborító...! Le velük!
@dr kotász:
Nem, Orbán és Gyurcsány populizmusa nem ugyanaz! Orbán populista (népbarát) szövegével egy 2-3 %-os felső rétegnek
(maffiatagoknak) kedvező politikai gyakorlatot leplez. Gyurcsány ezzel szemben népbarát politikát folytatott, statisztikai tény, hogy a megszorítások ELLENÉRE csökkentek a felső és alsó rétegek közötti különbségek. Azt hiszem ezt Ferge is elismeri.
Egyébként érdekelne, hogy TE mit nevezel elkúrásnak? Az osztogatást, vagy a megszorításokat? Mert valamelyik ujjacskádat meg kellene harapnod a döntéshez. Egyszerre
a kettőt ugyanis nem választhatod.
@profilo:
"a nézőtér másik felén a megdöbbenést és a gyűlöletet,az utálatot."

Figyu, aki Hofi-műsorra váltott jegyet, az tudta, hogy mire számíthat. Nem döbbentette meg egy Torgyán-vicc.
És nem fogunk feldarabolni, ne reménykedj.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: "És akkor holmi ouzókat emlegetnek embernek látszó tárgyak... felháborító...! Le velük!"
én szétivott fejű göröggel nem találkoztam eddig. de ha lemegyek vidékre, ako minden második embernek látszó tárgy alkoholista. ako hol az igazság?:)))
@taga20:
"cigány egy nép vagyunk"

Ezt már több soron megállapítottam.
Viszont azt hiszem, hogy én jártam jobban azzal, hogy hittem az emberekben, mert azért olyan sokszor nem csalódtam a mindennapi életben (a politika nem tartozik ide).
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: majd szent péter kapujában rovancsolunk, addig ne prejudikálj! bocs:)))
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

Nem specifikusan egy Hofi műsorra gondoltam.A politikai humor halála volt az indító gondolat és így sikerűlt ilyen mélyre ásnom magam...
@taga20:
"majd szent péter kapujában rovancsolunk"

Oké, várlak 30 év múlva május 35-én este 8-kor, a 9 és 3/4-ik vágánynál:) Jó lesz az időpont, vagy egyeztessünk még?
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: én is utálom, de a görögöket bírom, mégha mostanába kicsit bénák is lennének(persze lehet, hogy egy olimpiát nem tudnánk megrenedezni, mint ők), de
paleokasztritszát soha nem feledem:))
@profilo:
A politikai humor már Hofi óta meghalt. A Sas-kabaré sose játszott, az nem humor volt, csak humorkodás. Azóta meg néma csönd.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: ha ráérek ott leszek, de én még fiatal vagyok,
kis csikó, aki beporozza a zsenge virágokat:))
@taga20:

Az az igazság,hogy kezdő vagy.
Egy amatőr.Nők áztatják ajkaikat olyan ánizsos görög szarokban.
Férfiember olyat iszik amely oldja a gépzsírt,lemarja a festéket és a fénysebesség kétszeresével pusztítja az agysejteket.
@taga20:
Sajnos a görögöket nem volt módom megismerni, amennyit ismerőseim meséltek róluk, az alapján szimpik. Erre az évre van előirányozva görög nyaralás (őszülés, mert szeptember vége), szerintem jól fogjuk magunkat érezni közöttük.
@taga20:
Ha túl korai az időpont, változtathatunk rajta:)
@profilo:
"Nők áztatják ajkaikat olyan ánizsos görög szarokban."

Ezt kikérem magamnak a női nem nevében.
@profilo: "Férfiember olyat iszik amely oldja a gépzsírt,lemarja a festéket és a fénysebesség kétszeresével pusztítja az agysejteket."
bocs magaslabda, le kö:))
te vagy az élő példa!
mégegyszer bocs:)))))
@taga20:
" ja meg a velszitartomány:) "

És hol van az ötszáz velszi bárd?
@DarthVader: "Na most ha nem eszed meg szó nélkül, amit eléd tesznek, akkor még sok érdekes dologra jöhetsz rá."

Vannak pillanatok az életben, amikor minden tiszta és egyértelmű.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: és egyse mondta, hogy éljen eduárd:)
megyek most má, me reggel 5.30 korán jön.
jó vot ma is itt veletek:))
u.i.: aki meg a mecccseket nézi az egy bunkó!
@taga20:

Odin rogyassza rád az eget...

:)
@taga20:

És mégegyszer Odin rogyassza rád az eget ezért:

"...aki meg a mecccseket nézi az egy bunkó!"
@taga20:
"nem fogsz csalódni:) "

Bízom benne. Egyébként is egy olyan utazós négyesfogatunk van, hogy mindenből kihozzuk a maximumot. Utazási iroda által szervezett utakra megyünk, de a fakultatív programokat magunk oldjuk meg. Kefalonián pl. konflissal jártunk körbe, a végén egyikünk hajtotta a lovakat. Mindenhol a helyi ételeket-italokat kóstoljuk meg, nemzetközit bárhol elérünk, azért nem kell utazni. És mindenhol barátkozunk, gyenge angollal, kézzel-lábbal bábozva, és mindenhol mindent el tudunk intézni. Tunéziában maszek taxis kirándulást is tudtunk magunknak szervezni Tuniszba és Karthágóba fele áron, mint az utazási iroda ajánlata.
Négy vén tyúk, amint éppen meghódítja a világot :)
@profilo:
"Nezse neked nöi emancipáció..."

Karinthy humorban nem ismert tréfát, én italban :)
@profilo:
"
És mégegyszer Odin rogyassza rád az eget ezért:

"...aki meg a mecccseket nézi az egy bunkó!"

Pedig tökre igaza van.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

Az Ouzo nem ital.Szerintem itt hibáztál.
A görögöknél csak a kaja jó.Meg a tenger...
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

A nők,meg az ilyen taga-félék visznek a sírba...

:)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

Hát ja. Gondolkodni fárasztó. Egyszerűbb a világos és tiszta igazság.
@magándemokrata ( gábriel! menj te a pics.ba! ):
miért? talán vannak? meg MZ/X is üzen mézga aladárnak naponta amint ráűl a bilire

az az egyik kedvencem a byblos-ból ahol a NOÉ megépíti a bárkáját az Ararát tetején és a víz odáig emelkedett...addig csak szép mese volt amig meg nem látogattam személyesen az Ararátot...azóta röhögök amikor Noé elvtársról van szó

de van sok minden más is benne meg holokauszt 12x azt a zsidók találták ki és alkalmazták a szomszéggyaikkal

brühüyyy
@profilo:
Tévedsz, de ezen nem veszünk össze.
Kifejtem bővebben ha érdekel, de ez nem most lesz. Álmos vagyok, vasárnap ellenére sok volt a meló. Mondjuk kedd az rendben, ha gondolod.
@profilo:
"Az Ouzo nem ital.Szerintem itt hibáztál.
A görögöknél csak a kaja jó.Meg a tenger... "

Az első pontban egyetértünk. A görög kaját csak nyomokban ismerem, eddig tetszik, a tengerbe meg simán beleszerettem Tunéziában. Pedig úszni sem tudok :)
Innentől nekem minden évben kell tenger :)
@profilo:
"A nők,meg az ilyen taga-félék visznek a sírba..."

Azt hittem, hogy a sírásó :)
@rodeo36:
Hogy mi a kedvencem azt tudod... de most azért se írom ide, engem ne sznobatikázzanak, egészségemre!! Meg a tiédre is!:))
@sjz:
hol magyarázta? és hol van a szentlélek?

brühüyyy
@Knósszosz:
nekem tegnap "elég" volt ma csak vízivolda van...de jó zamatos

brühüyyy

kitalálni valamit amiről halvány fingja sincs a kitalálónak és aszondani, hogy az létezik és rámondani szentháromság...na ezt én röviden kibaszásnak nevezem
@sjz: "A fickó csak annyira pszichiáter, mint Feldmár, tehát komolyan kellene venni.
Kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki ebből?"

A fickó a világ egyik leghíresebb pszichológusa, már nekem is (pedig az régen volt) tanították az egyetemen.
@DarthVader:

"Nem érzitek úgy, hogy ez szánalmas"

Nem. Mi a problémád a Csodával?

[:DDD]
@épészmérnök:
Tudom, de egyik sem pszichiáter a hagyományos értelemben, jóval többek.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: "hogy kivétel nélkül mind aktuális még ma is. "

Ez a legfélelmetesebb ebben az egész helyzetben.
Még aktuális lehet az is, amit 50-100-150-500-stb évvel ezelőtt mondtak.
@taga20: "le vagy maradva! neked a saskabaré smafu?:))) "

Most értettem meg, akik ott ülve-állva tapsolnak és kacarásznak, azok szavaznak mindig vityára.
@taga20: "hol a faszba vot ez a sok katakombás, hofis arc?"

Nyugaton nyomorgott baszki :)
@taga20:
"iszom egy ouzot:))"

Jó neked :)
@profilo: "Értelmes ember nem iszik ilyen ánizsos szarokat."

Ámbör, olyan, hogy ánizsos szar, nem létezik.
@profilo:
és
Micimackó, a csekély értelmű medvebocs

Ouzo téma

Nem kedvelem ezt a kirekesztő magatartást.
Vallásháború kirobbantásának szándéka nélkül meg kell védenem az "ánizsos szarokat".

Elfogadom, hogy valaki nem bírja az ánizs vagy a mentol ízét, elég markáns, ugyanakkor ti is fogadjátok el, hogy a legtöbb HP nálam rosszullétet okoz. Nagyon nehéz megfelelő minőségű HP-t találni. Egy barátom hozott mindig korábban 15-21 éves eperfahordóban érlelt törköly, szilva, barack, stb készítményeket, melyeknek minősége vetekedett a legnagyobb whisky márkákkal és nem okoztak semmiféle problémát fogyasztásuk alkalmával és utána sem.
Némely házi ágyaspálinkák képesek megközelíteni ezt a szintet, de nem képesek a megfelelő ideig kitartani, mert idejekorán a helyükre kerülnek.

Most pedig, az ouzo és társai megkerülhetetlenek a délvidéken.
Az ánizsra allergiás szesztestvéreim sajnálatos módon egy igen kiterjedt és igencsak kifinomult univerzumból kénytelenek kizárni magukat.
A felsorolás nem lehet teljes, de a törököknél Raki valamint Yeni Raki néven biztosan mindenütt fellelhető. Izraelben Arak néven is fut. Bulgáriában, Romániában Mastika és társai.
Franciaországban a legismertebb a Pernod és a Pastis. Spanyolországban hihetetlenül sokféle formában és néven található meg. Olaszországban közkedvelt egy édesebb verzió Sambuca néven, ennek is sok változata ismert.
Szándékosan hagytam a végére Görögországot, a sok apró sziget miatt az Ouzónak nagyon sok fajtája ismert, legtöbbször a szigeteknek van több saját főzete, mint a Ködlepte Szigeteken a whiskynek.
Az Ouzo a kommerszebb verzió, bár nem szívesen használom ezt a kifejezést. Az igazi görög nemzeti ital a Tsipouro, ezt is kénytelen vagyok az ánizsos italok közé venni, bár sokkal közelebb áll a mi törkölypálinkánkhoz, de hát van benne ánizs is, noha nem jelentkezik olyan markánsan, mint az Ouzoban. (Ebből azért létezik ánizs nélküli verzió is.)
old.x-hellenica.gr/Kiosk.aspx?ID=26
A turistáktól kevéssé sújtott helyeken, a hegyekben megbúvó, ablaktalan, fekete kocsmákban nem ismerik csak a Tsipourot és a Souvlakit. Ouzo, Metaxa, Gyros itt nem játszik.

Mindkét ital fellelhető a boltokban 37,5% és 65% között elég sok fokozatban, de érdemesebb
a helyi piacokon vagy görög ismerősöktől beszerezni, ha valaki a HP jellegű italokat jobban szereti.

Az általam alkalmazott Ouzo létre garantálja a jó hangulatot, amikor is a 37,5%-tól haladunk 38%, 40%, 41%, 42%, 45%, 50%, 55%, 60%, lépcsőfokokat alkalmazva a 65%-ig majd itt leragadunk. Visszafelé nem működik, mivel ízérzékelésünket becsapva azt hihetnénk, hogy az első után már csak vizet iszunk.
A társaságunkban van egy hölgy, aki szintén ánizs és mentol allergiában szenved, de a rumlétrát jól bírja. :)
Természetesen a legtöbb italféleség alkalmas a létraszerű fogyasztás kialakítására.
A nem kevésbé kiterjedt Absinthe galaxis italai is ánizzsal súlyosbítottak ezért idevehetőek, de ez már egy teljesen más kérdés, még a feltalálásuk helye is vitatott.
Ami biztos, itt a létra a likőr besorolású 55-65%-os tartományban kezdődik és az általam ismert 95%-ig tart, ezt hígítani javasolják, de úgy nem ér semmit.

Végezetül szerény szakvéleményem szerint, nem vehető fel egy idegen ország fordulata és hangulata az adott ország nemzeti italának fogyasztása nélkül. Igazolt hiányzás az allergia, amikor is az adott italhoz rendszertanilag a legközelebb álló, de allergiás rohamot nem kiváltó itallal kell az eredetit pótolni.
@rodeo36: "hol magyarázta? és hol van a szentlélek?"

Fentebb valahol, ha nem találod megkeresem.
Pár szóban elintézte, erre írtam is, hogy nekem ez nem magyarázat.
@sjz: hazaáruló nemzetellenes aki nem PÁLINKÁT iszik !

le az úzóval !
ja meg

récsölapjatakaroggy !

gazsiapjatakaroggy !
@Sejk a derék katona:

Amennyiben a pálinka a készítési módot jelenti az ouzo is pálinka, igaz nem Hungarikum, csak Görögikum. :)
@sjz:

Lenyűgöző volt, átlengte az áhítat:))
Nem mintha ismerném a felsorolt italokat, de amióta megkóstoltam az ouzot, kellően óvatos vagyok a különféle nemzeti italokkal. Az abszinttel való találkozásom még így is mellbevágó "élmény" volt.

Az ánizs nálam döntetlenre jön ki. Pálinkaként szörnyű, de piskótatallérban isteni.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

Még egy: aprócska részlet a Szentírásból:

Ap.csel 4:13 :

13Amikor látták Péter és János bátorságát, és megtudták, hogy írástudatlan és tanulatlan emberek, csodálkoztak;

Akkor most én is csodálkozom, ezek szerint János később megtanult írni olyannyira, hogy képes volt megirni a negyedik evangéliumot, valamint a Jelenések könyvét, ráadásul görögül!! De hát mint tudjuk, Isten csodákra képes.
@Orica Középföldi: Köszi :)

Az ánizs megosztó dolog, elismerem.
Ezt meg tudom tenni más italokkal is, de ettől ez alkalommal eltekintek.
Csak a tisztánlátás végett írtam.
Nekem bejön az ánizs minden formában.
Egyébként meg értetek iszom, nem ellenetek.
Készül egy könyv a szeszes italokról, nem akarom elkapkodni, lehet sosem lesz kész, a vég mindenkit elérhet a nagy mű befejezése előtt is.
@DarthVader:

Szeretem a falra hányt borsóidat:))
@Orica Középföldi:
Ja, még valami, javasolnám elrettentési céllal (nemzeti italilag) az Aquavit kipróbálását.
Nem piskóta. :)
@sjz:

"Egyébként meg értetek iszom, nem ellenetek."

Csak mértékkel, mert a létra bizonyos fokán homályossá válhat a cél, és mi lesz akkor a könyvvel:))
@Orica Középföldi: :)

Annyira nem súlyos a helyzet, mint a beírások alapján gondolhatná az ember. :)

A terepmunka nagyjával végeztem, ez úgysem lehet teljes körű, most jön a jegyzetek feldolgozása, meg talán néhány újabb impulzus beépítése.
@sjz:

Gondolom a kömény+kapor pálinkában még rettenetesebb lehet, mint az ánizs:)
Amúgy mindkettőt szeretem, külön-külön a megfelelő ételben.
@Orica Középföldi: Jól látod, ez még nekem is sok. :)

Saját kreálmányokat is alkotok néha,a koktélokat dícsérik, de van egy ital, amit később a hatása miatt Gerendának kellett elneveznem. Fokhagyma is volt benne, és elég erősre sikeredett, ráerőltettem néhány kamikáze típusú barátomra, úgy szédelegtek tőle, mint akiket egy gerendával fejbeb@sztak, innen a név. Ezt nevezik emberkísérletnek. Magamon is alkalmazom ezeket, nem vagyok egy Mengele. :)
@sjz: :) egyébként van benne egy picinyke hiba.
a szeplőtelen fogantatás nem az, amire gondolsz. az az, hogy a katolikusok elképzelése szerint Mária bűn nélküli volt, tehát az Éva meg az Ádám rá nem hatott. Nem pedig az ép szűzhártya esete.

egyébként nekem van róla egy idézetem, hogy ezt hogy is képzelték
"Isten azt akarta, hogy Mária menjen férjhez a szent életű Józsefhez, aki öreg és derék ember volt, mert Isten házasságból akart megszületni, hogy eleget tegyen a szokásos jogi követelményeknek, és elkerülje a pletykát."
La Tour Landry lovag
@sjz: Hellenikum ?

f@szt ! az agysebészetet, a pálinkát és a főzést a magyarok találták fel !

a görögök meg a korrupciót ! na az hellenikum vagy italikum....

de a BOR az hungarikum és italikum is egyben...
@Penivaldes: :)

Ok, alapvetően kíváncsi ember vagyok, de nem vagyok a téma szakértője.
Köszönöm az információt.
Ettől függetlenül, nekem tetszett a filmbéli poén. Hiába na ezen a szinten leledzem. :)
Most újra átolvastam és nem látom, hogy hol itt a probléma?
Lehet korán van még nekem?
Tehát, bűn nélkül fogant, simán lehet ép a szűzhártya, most itt a kérdés, hogy József elhitte-e azt, hogy ilyen létezik, a vicces indiánok megközelítése szerint nem létezik és jót röhögtek.
Kérlek javíts ki, ha nem jól vezettem le magamnak.
@sjz: mondhatni igen, feltéve ha a nemi érintkezést bűnnek tekinted.
József...a lovagos idézetem jól leírja, hogy mit gondold erről a középkorvég embere.
Józsefet egyszerű lúzernek tekintették. És azon filozofáltak, hogy amikor Jézus megfogant akkor abban a felek aktívan vettek e részt...
@Penivaldes: Pontosan, ahogy a filmbéli indiánok is lúzernak tekintették.

Egyébként mindenki vallását próbálom tisztelni, de a tettek általában magukért beszélnek.
Szerintem minden embernek saját egyedi vallása van, az ateistákat is ide értem, tehát ahány ember annyi vallás. A képmutató csoportokba való tömörülést és észosztást nem komálom.
A hitvallásokkal nem nagyon tudok mit kezdeni, de elfogadom, hogy akit megrémiszt pl.: a buddhizmus egyéni felelősségvállaláson alapuló filozófiája, annak szüksége lehet egy öregistenre, aki megmondja, mi a jó és mi a rossz, mikor mit kell tenni, attól függetlenül, hogy ezt általában úgysem tartják be.
A térítést sem szeretem.
Az ember keressen magának valamit, ha szükségét érzi, van választék, de ne nyomuljanak a képembe a hülyeségeikkel, elfogadom, hogy nekik nem az, de majd én szólok, kérdezek, ha kell. Számomra értelmes válasz a hitvallások felől nem nagyon érkezik.
Így a jó, nem vagyunk egyformák szerencsére.
@Penivaldes:

" És azon filozofáltak, hogy amikor Jézus megfogant akkor abban a felek aktívan vettek e részt..."

A természet rendje szerint igen, konteózni azon lehet, kik voltak a felek:))
@sjz: én a profán gondolkodású keresztények közé tartozom.
@Orica Középföldi:
Ejnye, ez tisztázott, Mária és a Szentlélek.
Vagy rosszul tudom? Lehet. :)
Ja, és a Blöff című film elején szépen le is vezették, hogy az egész csak egy félrefordítás eredménye. :)
Simán igaz lehet. :)
egyébként nem igazán jön be, amikor az itteniek hitről meg vallásról értekeznek.
Akkor be is fejezhetjük. :)
@Mariann19:

"__@taga20: V-Porttal én is sok dologban egyet értek.__"

Én Istennel kezdek egyetérteni: -Szar ez az egész!
Hát mit mondjak erre? -Igazad van Öregem, mégis csak Te tapasztaltál többet, ráadásul a Te műved az egész.
@jaegtoer:

Vigasztalásul egy kis Esterházy:

"De ha kard ki kard, akkor az Isten-haza-család versenyszámokban bárkit beelőzök jobbról.
.
.

De - hogy a külvárosi futballista hangsúlyával mondjam - ne má', hogy egy miniszterelnökön múljék, hogyan nézek fűre, fára, csillagra, a fiamra, férfire, nőre, filodendronra. Egyszerűen csak figyelni akarok, figyelni a munkámon túl is, fiatal (és nem fiatal) szerzőkről írni, háborogni egy szón, kaffogni a kulturális bohócokra, most van belőlük elég, színésznőket és étlapokat bámulni.
Elemzőnek nem vagyok túl jó, de kékharisnyának igen."
@sjz:

A fenti levezetésed után ítélve jó lesz az a könyv :))
@Orica Középföldi:

Erről nekem meg Baksa Soós János jutott az eszembe, ezzel a linkkel és ezzel az idézettel:

rokica.blog.hu/

"_„Csak akkor tudunk részt venni, ha elismerjük a többieket is. Úgy nem lehet, hogy a planétát hülyének tartjuk, a csillagos eget dekorációnak, az állatokat meg butának.” (Baksa-Soós János)_"

én elég sokszor igyekszem konstruktív lenni, 'így is-úgy is' és mindezzel együtt is nem tudok részt venni. Lassan azért kell görcsölni, hogy részt vehessünk a saját életünkben.
[halál komolyan. gondold csak át..]

Tehát, tényleg "ne má'", és mégis: de.

Már nem arról van szó, nehogy egy focisegg feje "asszonyok dolga-férfiak dolga" világlátásának rendszerében meghatározhat-e valamit a privát szférában.
Ő határozza meg a privát szférát. Már az intim szférába nyomul.
Előbb, mint hinnénk benne lesz minden napkelténkben, benne lesz minden köszöntésben és búcsúszóban és benne lesz minden napban és elharapott mondatokban, az elfogyott kenyérben, és az elhaló mosolyban... és minden koravén könnyes gyermekarcban
..ha fekete autók nem is mennek-jönnek, de nyomorítóbb eszközökkel betörnek a szép estékbe és hétvégékbe, óvodába és az iskolákba... de minek is erőlködök, Illyés Gyula leírta ezt 'egy mondattal'.
@taga20: A kommunizmus mint éltető eszme, az írók számára 1956 lángjaiban mint ihlető megszünt létezni. A probléma az, miképp lehettek műveltségük ellenére annyira elvakultak, hogy kétszáz évvel Voltaire után úgy hittek egy utópisztikus elmélet mindenhatóságában és tökéletességében, mintha sohasem lett volna felvilágosodás, hogy éveken át feltétel nélkül támogattak egy kézzel fekvően hazug és elképesztően embertelen kormányzatot, közvetlenül egy hasonlóan véres eszközökkel dolgozó parancsuralmi rendszer bűneinek feltárása és megtorlása után? Hellenbart Gyula
@Orica Középföldi: "__Vigasztalásul egy kis Esterházy:__"
Köszönöm. A fentieken túl vigasztalásul magamnak, de megosztom:

kapitalizmus.hvg.hu/2014/06/23/nehany-gondolat-a-tarsadalmi-mobilitasrol/

Van benne valami. Néha úgy érzem, mintha a szélmalom kerekét szélirány ellenében próbálnánk forgatni. Én-mi, a konzi, a jóravaló (de ettől még égetnivaló:) libsi és a förtelemet:) megjelenítő szoci-komcsi ködevők:)

Mindenesetre tanulságos és elgondolkoztató ennek fényében a sok herce-hurca, még ha citálható is számos ellenpélda.
Fabius megint megmutatta hogy neki pont jó lesz még 2042-ig Fidesz kormány.
süti beállítások módosítása