Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • rdos: Tonyóra visszatérve. Tonyó és moszkoVitya két "jóslat idézete". :-( Megcsinálják? Tartok tőle meg.... (2017.05.28. 13:33) Menekül a Fidesz
  • Rozália Halász: Miert kell magyarnak ugy vizes vb ha a kórházakban szar fizetésért kell orvoshiány mellett harom e... (2017.05.28. 11:49) Bazmeg, Viktor!
  • gazoló: @Knósszosz: Balsom kisasszonyos jó reggelt! www.youtube.com/watch?v=_re3K13Ya9Y (2017.05.28. 06:16) Már a gyerekeinktől is loptok?!
  • eszti....: @habakuk000: Az első egy korrekt írás, nem sokat lehet hozzátenni. A tavalyi, hónapokig tartó pe... (2017.05.27. 21:09) Magyar Magyarország magyarjai
  • Rodeo36 11: @wowerman: holy cow!!! és milyen hangosan bírod, és főleg kinek szól??? te vagy CÖF??? és a kész... (2017.05.18. 09:33) Orbánváltás vs Botkaváltás

2013.02.01. 03:59 Fabius

Offshore lovag a közbeszerzési bizottság elnöke?

Címkék: fidesz korrupció közbeszerzés offshore seszták miklós

Két bekezdéses senkit nem érdeklő hír volt pár napja, hogy pártunk és kormányunk kiosztott 20 milliárdot szélessávú körzethálózati fejlesztésre. A január 16-án megjelenő közlönyben közzétették amit közzé kellett az egymilliárd fölötti nyertesek nevével (739. oldalig tessék lapozni) , de mint rendesen, az ördög és a stikli ezúttal is a részletekben lakik. Ha fölmegyünk a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapjára, és az eredmények menüpont alatt a támogatott projekt kereső szűrési paraméterének megadjuk felső sorban az ÚSZT-t, legalul kiválasztjuk a szélessávú körzethálózati fejlesztéseket, akkor máris megkapjuk a milliárd alatti nyertesek névsorát is négy oldalon keresztül sorolva. 

Na, innentől kezd a dolog bonyolódni, nem állítom, hogy könnyű lesz követni, de tegyünk egy próbát. Szóval, a nyerteseket átböngészve feltűnik, hogy öt cég halászta le a 20 milliárdos kiírás felét, összesen 10,54 milliárdot. Jó-jó, de hol van itt a kilógó lóláb? - kérdezitek teljes joggal, én meg mutatom: 

ScreenShot104.bmpÉrdekes, nem? Ugyanazon a napon alapították őket ugyanakkora jegyzett tőkével, mind egy címre vannak bejegyezve - 1134 Budapest, Váci út 19. - és fura azonosságokat és átfedéseket mutat a tulajdonosi kör is. Ott kezd még jobban bonyolódni a történet, amikor a tulajdonosokat körbejárjuk egy kicsit. 

Az EQNet Zrt. 1999.-től működik, a jegyzett tőkéje tartósan 20 MFt volt. 2012-ben ugyanakkor négy tőkeemelést hajtott végre és így 2012.07.10.-től 30 MFt-ra, 2012.09.21.-től 35 MFt-ra, 2012.09.21.-től 55 MFt-ra, 2012.09.21.-től 60 MFt-ra nőtt a jegyzett tőkéje. A 2011. évi záró mérlegadatai alapján egyebekben veszteséges gazdálkodás miatt olyan mértékű vagyonvesztése van, hogy a saját tőkéje 2,3 MFt apadt.

Az Enternet 2001 Kft. ugyancsak 1999-től működik és jegyzett tőkéje 2011.08.03.-tól már 119 MFt. A céggel szemben 2012.08.24.-től APEH végrehajtás van folyamatban, valamint a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség kezdeményezésére 2011.12.16.-tól büntetőjogi intézkedés van a cégjegyzékben nyilvántartva. Jelenlegi tagjai három magánszemély (Hegedűs József Zsolt, Bauer Róbert és Smuk Zoltán), valamint két cég:

- Enternet Invest Zrt. (aminek a tulajdonosai között Bauer Róbert mellett az Enternet 2001 Kft., valamint két ciprusi cég található és 2011. év végi mérlegadatai szerint 133 MFt vesztesége van, a halmozott saját tőke pedig -601 MFt),

- LiberCom Kft., amelynek a tagjai között három magánszemély (László Márton, Smuk Zoltán, Bauer Róbert) mellett az Enternet 2001 Kft. és egy ciprusi cég is tag, továbbá az a Trezorg Vagyonkezelő Kft., amelynek egyszemélyi tulajdonosa a Magyar Fejlesztési Bank Rt. 100%-ban.

Rutinosabb olvasóinknak az Enternet Investről rögtön beugorhat Demján Sándor nemzeti nagyvállalkozó neve, mert annak idején címlapon hozta minden újság, hogy ő is beszállt az internetbizniszbe, és a ciprusi Mogul Consulting Ltd. nevű offshore cégén keresztül vásárolt magának részesedést az Enternet Investből. Ha a cég nyilvános adatai közt böngészünk egy kicsit még érdekesebb dologra bukkanunk, amitől az offshore lovagok halálos ellenségének, Fénylő Csillagunknak is haragos francia bulldog szerűvé gyűrődik az ábrázata, és éktelen lesz az ő haragja. Nyilván. Mert az van, drága Feleim, hogy a cég felügyelő bizottságában nem más ül, mint dr. Seszták Miklós, aki a parlamenti adatlapja szerint nézzétek csak hol mindenhol elnök és tag: 

ScreenShot105.bmp

Lássuk be, azért csak úgy jó tíz-húszmilliárdos pályázatokon indulni, ha a cég felügyelő bizottságban ott ül a gazdasági és informatikai bizottság, az informatikai és távközlési albizottság tagja, a közbeszerzési és vállalkozásszabályozási albizottság elnöke egyszemélyben. Nem is jó ezt a véletlenre meg a vakszerencsére bízni, legfeljebb kicsit bukés mikor bizottsági tag-elnök-országgyűlési-önkormányzati-megyei közgyűlési képviselő-választókerületi elnök a cégkivonaton ciprusi kollégájával látható szoros barátságban. 

ScreenShot106.bmp
Kíváncsi vagyok a svájci számlafürkészek és fölesküdött offshore lovag üldözők elintézik-e ezt is egy legyintéssel, hogyaszongya ÉdesViktor csak azt mondta jegybankelnök nem lehet offsór lovag, de azt egy szóval sem említette, hogy képviselő, bizottsági tag vagy közbeszerzési tótumfaktum se lehet. Úgyhogy oszoljunk kérem, nincs itt semmi látnivaló, a Fizess Magyar Offsórdemokrata Párt és a Kereszténydemokrata Pénzpárt alkotta szövetségnek talicska platformja is van, ami már csak lehet neki, ha Lázár Boldinak is lehet svájci betétje.  Oszoljunk. Tényleg. Ne avatkozzunk bele a politikai elit örök körforgásába. 

seszták-miklós-off-shore.gif

 

467 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr65056080

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Visszautasítja az offshore-vádat a 12,5 milliárdot kapott cég 2013.02.06. 21:39:01

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség napokban vitatott pályázatán nyertes vállalkozások egyike sem offshore cég, a tulajdonosi struktúra teljes egészében megfelel a pályázati követelményeknek - közölte a projektgazda EQNet Zrt. szerdán az MTI-vel.

Trackback: Orbán Viktor azt üzente 2013.02.01. 13:21:14

  Pesterzsébet városvezetői része lettek a Nemzeti Együttműködés Rendszerének. Egy rövid pillanatig az ország vezetőivé váltak. Ugyan beleszólásuk ezen túl sem lesz semmibe, az iskolák államosítása, a félévente rendszeresített einstandok, a működ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

@Fabius:
Béke. Félreértettél, inkább az elkeseredés vett rajtam erőt, és fideszesen válaszoltam.
Nagyon jó, hogy ilyeneket megírsz, kell is. Engesztelésül:
magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/ady/intes.htm
@Fabius:

" Ez engem jobban elkeserít, mint maga a mutyi."

Ez Vitya történelmi bűne.
Olyan mérvű bizalmatlanságot alakított ki, hogy nem tudom mikor lehet ezt meghaladni.
A deprimáló közhangulat/érzet szép lassan belekúsz(ik)ott a hétköznapokba, az intim szféránkba.
@ariel12:

"Nem tesz jót neked a hölgyekkel való hadakozás :)"

Főleg, ha nem nem vigyáz a benne (is) ficánkoló Freudra:)))

Mókus nem hibázott, csak a fogadó-ízlés küszöbe más és más.
2013.02.01., 14:10
Klebelsberg Kuno Parazitaklub
Máris érezhetik az iskolák az államosítás előnyeit: jönnek a csinovnyikok, és visznek lovat, bútort, számítógépet, karórát. Úgyis túl sok a felszerelés a magyar iskolákban.

hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130201_Klebelsberg_Kuno_Parazitaklub#rss
@exdr.posthumus incathedra deBill Vérmókus:
Napi szinten előforduló kritika éri a magyar társadalmat arról, hogy morális válságban van, politikai értelemben pedig szellemileg leépült. Szomorú tapasztalatot szereztem a napokban, mely ehhez a megállapításhoz kapcsolódik, és elgondolkoztató. .Egy korábban kiemelkedően jól egzisztáló, magas szintű vállalati vezető életfilozófiája lepett meg, aki elveszítve előző életének anyagi biztonságát, elfogadva az új helyzetet annak fényében, mert még ki tudja fizetni a számláit, az étkezése megoldott. Igaz, hogy ezen túl életvitelébe nem férnek bele a mai világ korszerű elemei, a kultúra, utazás, de jobb a helyzete a mélyszegénységnél, és ez megnyugtatja.
Elnéztem ezt az embert, a kifinomultan művelt, tájékozott, irányitáshoz szokott figura, és azon gondolkoztam, hogy a külső körülmények hogyan rombolják le az egyén tudatát, szellemiségét és igényszintjét. Nem értettem meg, hogy miért lefelé néz, miért van megszűnőben az értékek felé fordulásának az akarata benne.
Itt kanyarodnék a mai poszthoz, átvezetve a gondolatsort. Vajon amikor az egyén azt látja, hogy elfeledett és kijátszott állampolgár, a politikai játszmák áldozata, reménykedhet a felemelkedésben? Legyen ereje valamiféle kapaszkodásban, vagy hagyja magát szellemileg lecsúszni?
A reménytelen jövőkép miatt inkább az önáltatást válassza, viszonyít, nem próbál fellépni, megalkuszik, elfordul és besüpped a dagonyába.
Ez a folyamat zajlik jelenleg nálunk a reményt vesztett állampolgárok körében. Hiszen mit lát? A gátlástalan, már nem is leplezett korrupciót, a semmibevételt és az alattvalói magatartás kényszerét.

A
...Arra készültek, hogy kimennek az iskolákba, és onnan zabrálják el a cuccokat maguknak. Kéne ugye íróasztal, számítógép, szőnyeg, kávéfőző, meg ha már ott vagyunk, akkor kivesszük a parasztgyerek kezéből a süteményt is. Úgyis hájasok meg lúdtalpasok. Kell egymillió munkahely, kis lépés ebben a KLIK, de nagy lépés annak, aki ügyesen beférgelődött oda a Fidelitasból, ugye.

A here, miközben platóra pakolja a szajrét, egyáltalán nem szégyellős. Ha híre megy a dolognak, odaveti bátran: ezek úgyse kellenek már a sulinak, ők csak lomtalanítanak tulajdonképp. Közismert, hogy a magyar iskolákban túl sok volt eddig a felszerelés, főleg a számítógép. Konkrétan nem volt hely a napi tornaórának tőlük. Szervereket használtak svédszekrénynek! Még szerencse, hogy a tankerületi központban elférnek megőrzésre. Majd hozzuk, amikor jónak látjuk, kivéve, ha megszeretjük, mert akkor megtartjuk. Esetleg hazavisszük a saját gyerekeinknek, tetszik tudni, az iskolában nem jutnak számítógéphez, valami bűnözők elvitték. Akinek mindez nem tetszik, azt meg kirúgjuk....

részlet
@Tűzfal:
Olyan ösmerős ez a módszer. Emlékeztek?
A szoci érában a megyei önkormányzatok ingyenes lapjában tolták(mert ugye, azt közpénzen maguk a lúzer szocik biztosították).
Most ők, ilyenekre nem pocsékolják a lopott milliókat(majd választás előtt).
De a honlapokat igen-igen kevesen látogatják. Ezért kell a békamenet, az óriásplakátok.
+a reggeltől estig harsogó einstandolt közmédiák. Azok is a mi pénzünkből.
Ez a másolás számtech.-es izé most a legmenőbb. Mr. 20% is ezt harsogta az AB-nek.
Vki(ki most az ügyeletes droidképző?)beültette a chipet, és a robotok teljesítenek.
@Mariann19: sajna a kultúrára nekem sem jut. évek óta nem voltam színházban.
@Penivaldes:
Isten áldásával őriznek.
Ez meg is látszik az ő Sorsukon.
Ma ahogy olvasom a vagyonnyilatkozatokat rájöttem, hogy Matolcsy egy zseni. Hiszen ki tudna ennyi hülyeségért a Heti Választól még pénzt is kapni?
Plusz annak is örülök, hogy egyik kedvenc kerületi polgármesterünk jól él. Hiába a becsületes munkának mindig megvan a gyümölcse!
@Mariann19: Érdekes az okfejtés,de...
a túlélés igénye rendkívül nagy út. Egy ilyen trauma testet, lelket összetör. Ha nincs segítség a környéken, az ember összezuhan, lehet bármilyen művelt, intelligens, alkalmazkodóképes. Egy sima válás életeket tesz tönkre. Egy egzisztenciális megzakkanás sokkal rosszabb. Kevés embernek adatik meg a felállás képessége. AKi tud és megteheti világgá szalad (feltéve, ha annyi tartalékja marad), aki meg nem, az beáll a sorba, szépen lassan leadja az igényeit, elöször a kulurálisat, aztán szépen lassan a külső megjelenésre vonatkozókat, ezután a környezete iránti igényt... és csendben várja a csodát, Csodák pedig nincsenek. A rosszabb esetben az élethelyzet feloldása alkohol, egyéb szerek segítségül hívásával történik. És nincs megállás.
Ezek a szimptómák.
És az előzmények: Aki anyagilag, egzisztenciálisan, érzelmileg kiszolgáltatott, az retteg az előbbi lehetőség bekövetkeztétől. Normál esetben ez meg sem fordul az ember fejében, de az elmúlt néhány év (és most mindeg ki és mi volt kormányon), a megtapasztalt negatív élmények (amit le is írtál) sajnos ezt az egészségesnek mondható mentalitást kiölte az emberek nagy részéből. És a mostani politika legnagyobb bűne ez. Rettegő, megfélelmitett, megvezetett, értékekben, saját magukban nem hívő emberek sokasága. Gondolom, a cél ez is volt. És ami az iagzi bűn: a jelen kurzus, ezt a szolgává, lehajtott fejű senkivé történő varázslást már iparszerűen űzi, és a gyerekeink is sorra kerültek. Ahogyan valaki fogalmazott: Megindult az alattvalóképzés és betörés. És ne feledjük ebben a helyzetben előjönnek az alantas indulatok a hasonló pozicióban leledzők között. És mindez a túlélés érdekében. Siralmas és elkeserítő.

Mpndhatnám, hogy a magyar értelmiség bűne az, hogy ez ellen nem kelt ki, nem tett ellene semmit. Nem mentegetem, de gyakorlatilag ezek az emberek is ugyanezeket a köröket futják. A néhány tízezer kurzuslovag, akiket a nagy többség legitimen megválasztott, pedig röhög a markába és elégedetten néz ki a fejéből. Csak egyet felejtenek el. Ezek az emberek termelik ki munkájukkal azokat a vagyonelemekez, amiből az elit az éppen aktuális vagyonbevallásakor oly nagy előszeretettel megfeledkezik.

Na ennyit sem írtam még ilyen mélyfilozófiai köntösbe bújtatva az elmúlt 1 évben.
@V-PORT: pénz? ennyire ortodox lenne?:)
@Penivaldes: Biztos nem a piros pöttyökért csinálja! De most komolyan ezekért fizet neki Borókai? Mit tud ez a Matolcsy?
@Penivaldes: Akkor írjon könyveket, vagy készítsen filmeket! A gazdasághoz nem fantáziálás hanem előrelátás kell. Nem mondom, hogy mindent előre lehet látni, de egy jó közgazdász fél évre előre tudja a fő elemeket látni.
@V-PORT: ő távolabb lát évszázadokra előre..
Egy kis kiegészítés az előbbiekhez. Az volt az egyik alternatíva. A másik pedig a kivetítés és bűnbakkeresés. És jön a büdöszsidózás, cigányozás, élősködő nyugdíjasozás, a gyurcsányozás, orbánozás, kinek-kinek izlése, neveltetése, vérmérséklete, igénye szerint.

És a szomorú a dologban az, hogy nem feltétlenül a lustaság a töketlenség, a tehetetlenség és a töketlenség üli torát.
@Penivaldes: Ki ez? Egy időutazó? Egy vámpír? Egy Hegylakó? Mert a gazdasági szakembert kizárnám.:))
Bajnai Rózsa így gázol át a diákságon kocsival közéjük hajtat !

hajcs ! hajcs !

vimeo.com/58570811
Srácok, értem én az összes magyarázatot meg kifogást. De ettől még aki hagyja, hogy az arcára szarjanak annak az arcára fognak szarni.

Általánosságban gondolom, hogy kurvára elfelejtettünk kiállni magunkért. És ez kurva nagy baj.
@Fabius: félnek..félnek..inkább hallgatnak
Nem ertem. Ez a micronet kft nem 2012 ota letezik. 5 eve biztosan, de inkabb regebb ota. Fut ez 3c kft, banknet kft neven is. De a kepbekerul a dunakanyar holding kft is. Valaki kibogouhatna hogyan es miert. Mondjuk a 3c es micronet a szakma szegyenei dijjal kituntethetok. Libercom evekkel ezelott beadta a kulcsot. Felvasaroltak haldoklo cegeket?
@Fabius: Kicsiben, nagyban ez van. Nem tudom mikor voltál pl. állásinterjún. A magam részéről most rendszeresen "élvezem" végig.
Simán orcán szarják az embereket. S hihetetlenül meg vannak lepődve, ha valaki akként reagál. Mármint akként, hogy felálltam azzal, hogy most szerintem hagyjuk abba. Mert joguk van azt felvenni, akit akarnak, de ezt tegyék tisztességgel.
Akit ilyen rendszerben törnek meg, azt a nagypolitika is simán arcon hugyozhatja.
@Orange: nézd meg a cégjegyzékszámokat kb. egyszerre lettek bejegyezve... szóva ez nem az.
esetleg nézzük orbán takarodj urat. ő még a lázadós korszakát éli.
@Orange: más kérdés, hogy ezeken a neveken hogy lettek bejegyezve... ez is érdekes kérdés... mert ilyen néven cégek már futnak.
@exdr.posthumus incathedra deBill Vérmókus:
Amit kölcsönösen kielemeztünk, lehet, hogy öncélúnak tűnik. A felismerésnek azonban mindíg van súlya, mert akkor tovább gondolkozik az ember azon, hogy mi a teendője. Hagyja-e magát lenullázni, és belesímul-e a nagy semmibe, vagy legalább a lehetőségeihez viszonyulva megőrzi az értékeket, amit eddig birtokolt.
Beszélünk a túlélésről, de a túlélés feltételezi, hogy valami más jön.
Itt van a reményvesztés, mert a közeli jövőben nem várható a "más."
Vérmókus! Tényleg csak megmozgattuk az agytekervényeinket a helyzet elemzésével, de a kivezető utat nem tudjuk kitalálni.
Viszont elterelésnek jó volt az analízis. Érted, ugye?
A két-három rosszcsont merre jár?Még ma nem láttam őket.
Most egy kicsit lazulunk.
@Mariann19: értem, persze, hogy értem. a bölcsesség kövével persze én sem rendelkezem. és ahogy elnézem, más sem. szép lassan be lett alázva ez a nemzet tényleg szolganépet csináltak belőle. egy-két utóvéd harcos maradt. mint pl. ez a fantaszta fabius:-)
@exdr.posthumus incathedra deBill Vérmókus:
Jókor jöttem... :))

Most olvastam mókuska által is belinkelt, azokat "a boldog '50-es évek" rekvirálásait idéző HVG cikket.
Pofám leszakad!
Mint bolsevik elődjeik, a komisszár ettársak mentek oszt rekviráltak, ami tetszik majd a vezető ettársaknak...

"A KLIK szerint jogosan einstandolják az iskolák berendezéseit
2013. február 01., péntek, 13:15

Címkék: Nyíregyháza; közoktatás; iskolák államosítása; Klebelsberg Intézményfenntartó Központ; KLIK;

Kinyomtatom • Elküldöm •Hozzászólások (#19)
Bútorokat és számítástechnikai eszközöket vitt el a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) egy nyíregyházi iskolából, hogy azokkal rendezzék be a saját irodájukat – írja a hir24.hu helyi pedagógusokra hivatkozva. A KLIK azt állítja, csak használaton kívüli, leselejtezett berendezéseket vettek át, tanárok és diákok szerint viszont volt, hogy teljesen új, használatban lévő berendezési tárgyakat foglaltak le.

Bútorokat, számítógépeket válogatott a nyíregyházi iskolákban a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ helyi szervezete belvárosi irodái berendezéséhez – nyilatkozták az FN24-nek nevük elhallgatását kérő pedagógusok. Elmondásuk szerint a KLIK az újabb, szebb darabokat gyűjtötte be az iskolákból, volt, ahol egy teljes irodát „kipakoltak”. Számítástechnikai eszközök mellett a szállítók szőnyegeket, asztalokat, székeket, szekrényeket, elosztókat, nyomtatókat, sőt még poharakat is lefoglaltak, amiket egyesek szerint ideiglenesen, mások szerint tartósan a KLIK belvárosi irodájában helyeztek el."

hvg.hu/itthon/20130201_Einstandolja_a_KLIK_az_iskolak_berendezes

Csekk nyilatkozz, gondolom amúgy is sok volt arrafelé a cuccos az iskolákban, nem fért már el...
@Fabius:

viki hamarosan nagyobb kommunikációs problémával találja magát szemben, mint valaha is gondolta. Most hogy Putyin lábhoz rendelte, és ennek -nem lévén más választása- eleget is tett, minden mítosz odalett.

most látszott csak meg igazán, hogy még légyszarnak is mennyire kicsi viki.
@GeoCracker:

Én az vagyok aki tartja és nem járja az interjúkat. Ettől függetlenül azt is gondolom, csak az törik akit törni lehet és azt szarják akit szarni lehet. Elfelejtette ez a nép milyen érzés időnként egy isteneset az asztalra baszni a miheztartás végett. Lapít, nyüszít de eltűr bármit.

Mondja meg nekem valaki: ha pl a tanárok mind, egyszerre sztrájkolni kezdenek kivétel nélkül, akkor ki a tököm fogja kirúgni mind a 140 ezer tanárt, és főleg honnan pótolná őket ugyan?
@ariel12:

valami amit talán te sem emléxel:

1967-ben borzalmas helyzet alakúlt ki, valami olyat képzelj, mint mikor ülsz a kompu előtt és az "lefagy" se ki se be...és akkor kétségbe esve és szédűlten megoldást keresel

a hatalom besötétedett és nem volt képes mozdúlni öntörvényűsége miatt, a nép meg, na mi történt? amit ma nem mertek megtenni:

PASSZÍV REZISZTENCIA a munkahelyeken lógás, lazítás a legfontosabb dolgok az üzemi étkezdében az ebéd vagy amit éppen (több műszak esetén volt vacsora) és csevej meg a ki tud többet hazahordani aktatáskában vagy teherautóval a kis háztájiba (teljes spektrum)

ez 1966 végén kezdett kialakúlni addig nem volt jó volt amit kaptunk és egyensúlyoztunk

majd jött 1968 eleje és a hatalom széttárta a kezét és kérdezett mi legyen mert ez nem mehet...

és megmondtuk:

az életünket akarjuk egészben és egyre jobban vagy folytatjuk

és ...csodák csodája megoldódott (na nem mindenhol, de a legnagyobb részeken és azoknak láncreakciói és közvetlen vonzatai voltak...a járműprogramok több mint 250000 embert vontak be még a mezőgazdasági mellékágazatok létrejöttében is tevékenyen...a többi történelem)

lehet ez példa a maiaknak

mariann írja a vezető sűllyedését

na zt nem szabad

de

brühühühühü

most sokan majd leköpködnek és mondják, hogy ők ezt...

jogos de az én személyes tapasztalatom 1986-ig bezárólag ez és nem más sőt
@Fabius: @GeoCracker:
Nos, a munkavállalók, pláne a fiatalabbak is azért néha egy egész elvarázsolt világban élnek. Volt szerencsém párat tartani, meg ügyfélnél is meló közben hallani...
NO COMMENT! :)
Mindenesetre tanulságos volt...
@Fabius: @Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Népileg igaz lehet. Ahogy Gandhi is általános, de békés sztrájkot hirdetett annak idején.

Állásinterjuilag a tuloldalról tudok olyan esetet, ami No Comment. Ja, és nem stresszinterjut, mert annál teljesen rendben is van.
Pl. Amikor a HR-is leányzó nagy büszkén meséli, hogy milyne nagyszerű, jó hangulatu a társaság, és külön jó, hogy az átlagéletkor 38 év alatt van. Majd rám néz, irdatlan zavarban van, és elkezd magyarázkodni, hogy azért nem kell azt hinni, hogy diszkriminatívak, meg izé, nem ugy kell érteni. De azért az interju végére csak kiderül, h. azért mégis inkább lőjjük le a 45 év felettieket.
@Fabius: Tanárilag néhánynak azért fizetnék, hogy tartson sztrájkot :-)
@Fabius: tanár a jobbikos történelemtanár, tanár a HAHA-s diákot ülve kritizáló zöld kosztümös nősténysakál, az itt időnként okoskodó troll.

Tanár a túlélésért küzdő devizahitelben és túlterheltségben megfásult, állásáért rettegő.

Nem látják olyan sötéten a helyzetet, mint Te, aki látja és számon tartja a politika visszásságait.

Ők még nem látják olyan sötéten a helyzetet, ahogyan pl én, aki kapásból megérzi, ha elfogy a gazdaságból a pénz.

Ez Viktor szerencséje. A megosztottság és az információhiány.
A poszthoz: szdsz-hez közelálló legények annak idején "árulták" a pályázatokat és uniós pénzeket.
Ugyanezt teszi a narancs is, nem csodálkozom az összefonódásokon, ha ökölbe is szorul a kezem. ( én soha nem pályáztam, egyszer akartam energetikában, de nem láttam elég stabilnak hozzá szerintem a gazdasági szabályozást.)

A mai napon megvetette velünk -tízmilliónkkal- az elkövetkezendő hét év boltját egy-két ember.
Nekik ott lesz a néhány centes nyereség, nekünk marad a senkinek sem kellő, keményen túlárazott eszköz.

Ennek a néhány embernek semmi sem drága.
A vagyonnyilatkozat sem.
@Habakuk999:
Erről szól a narancsbolsi tagozat működése.
- Oszd meg és uralkodj.
- Tedd hívővé azt a sok ecceri lelket és csak csepegtesd az informácikat nekik, persze a bizalmasság látszatát fenntartva, gondosan megszűrve, zártan, antikommunista retorikával megspékelve.
A szerencsétlen zabálni fogja és Istent egy cseppet hátrébb sorolja Piktornál.
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

és mijafaszt fog csinálni a klébelsberg mindezzel? mert nem munkára kell, mert az nincs nekik

a tanarak sztrájkjáról

van olyan ország (igaz a pocsolyán túl) ahol a tanarak egy friss parlamenti törvényt vonattak vissza sztrájkkal, addig sztrájkoltak, hogy és már nincs is a törvény vissz lett szipkázva élt 3 hónapot de sohasem működött

brühühühühü
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: Sajnos én sötétebben nézelődöm.
Először is teljesen egy kalap alá veszem fideszékkel az összes többi pártocskát, önjelölt országmentőt - Bajnai kivételével-.

Másodszor nincs jó véleményem a magyarok erkölcséről, gazdasági és az általános életben folytatott magatartásukról.

Úgy érzem, gondolom, hogy az erjedt kádárizmus, illetve a lagymatag rendszerváltás kiölte legtöbbünkből a tisztességes munka tiszteletét és megbecsülését.

Sokkal egyszerűbb beállni a sorba és együtt nyalni a többi ügyeskedővel valakinek a talpát.
S ez teljesen független a pártok színétől, Móricz rokonai ma is vigéckednek.
@exdr.posthumus incathedra deBill Vérmókus: " szép lassan be lett alázva ez a nemzet tényleg szolganépet csináltak belőle"

Szolganép volt ez mindig. És a szolga lop is, mert az neki jár, ha már rosszul bánik vele az uraság. Ez a puszták népe.
de egy éve világgá szalasztották azt az írót, aki ezt megpendítette...
@rodeo36: Az új gazdasági mechanizmust, amely 1986-ban kezdődött, és 72-ben, Brezsnyev hatalomra kerülésével, és a visszarendeződéssel fejeződött be, Nyers Rezső, Nagy Imre, és mások már az ötvenes évek elején elkezdték kidolgozni. Kevesen tudják, hogy Nagy Imre agrárközgazdász volt. Rákosi távozásával, amely 56 nyarán történt, mindenféle tisztázó pártkongresszusok után, a Petőfi kör gőzével is meghajtva, elkezdtek ezeken dolgozni. Ebbe a folyamatba csapott bele a felkelés. Furi, mi? Dehát azt már Tocqueville megmondta, hogy a forradalmak nem ott és akkor törnek ki, ahol és amikor a legerősebb az elnyomás, hanem amikor gyengül (ezt egyébként érdekességképpen mondom, az egyetemen Pozsgay Imrétől tanultam, aki a Bölcsészkar egyik eldugott szegletében, optatív politikai filozófia kurzust tartott a hetvenes évek első felében. Amúgy a kutyát sem érdekelte, pedig mindent előadott, ami jelentős.)

Biszku bűne nem az volt, hogy komcsi, hanem, hogy konzervatív moszkovita lévén, alávágott a gazdasági reformoknak.
@épészmérnök: Javítás: nem 1986-ban, hanem 1968-ban kezdődött az új gazdasági mechanizmus.
Mi jut eszetekbe erről?

"Passzív-agresszív személyiségzavar
Ez a személyiségzavar, amely "negatív személyiség" néven is ismert, abban fejeződik ki, hogy az ember állandóan mindenre nemet mond, mintegy passzív ellenállását kifejezendő.

Ennek gyökere talán abban keresendő, hogy gyermekkorában nem volt képes közvetlen formában kifejezni haragját, önállósági törekvéseit vagy negatív érzéseit. Vannak arra utaló bizonyítékok is, hogy az ilyen személyiségzavarban szenvedők szülei rendkívül következetlen, ambivalens módon viszonyultak hozzájuk, esetleg el is hanyagolták őket. Mivel a szülői autoritás kiszámíthatatlan és dühítő volt, a gyermek nem tudott megfelelő reagálási formákat találni, s nem volt képes sem kifejezni dühét vagy ellenállását, sem megszabadulni tőle.
Ha Ön passzív-agresszív személyiségzavarban szenved, akkor valószínűleg rettenetes tehernek érzi környezetének legapróbb kérését is. Általában nem szereti és elutasítja mások autoritását, még akkor is, ha jóindulatú tekintélyről van szó. Többnyire úgy érzi, szörnyű terhek nehezednek Önre, amelyekkel nem tud megbirkózni. Védekező magatartást vesz fel környezetével szemben, amely folyamatosan elárasztja teljesíthetetlennek érzett követelésekkel. Munkájában és személyes kapcsolataiban is meg nem értettnek, alábecsültnek, kihasználtnak érzi magát. Sokszor dühös vagy elégedetlen, és automatikusan mindenre negatív módon reagál.
A passzív-agresszív személyiségzavarban szenvedők természetes hangulata pesszimista, cinikus és szkeptikus. Szerencsétlennek és ügyetlennek érzik magukat, általában mindenhol nehézségeket és elkerülhetetlen kudarcokat látnak, úgy gondolják, mások nem becsülik és kihasználják őket. Ha nem úgy mennek a dolgok, mint szeretnék, az ilyen emberek gyakran még defenzívebbek, ellenségesebbek, negatívabbak és ingerültebbek lesznek.
A passzív-agresszív zavarban szenvedők nem könnyen tudnak konfrontálódni másokkal, egyet nem értésüket, csalódottságukat vagy elégedetlenségüket többnyire közvetett formában hozzák kifejezésre. Jellemző rájuk a halasztgatás, a lassúság, a makacsság vagy a hatékonyság teljes hiánya, amelyek aztán többnyire dühöt váltanak ki környezetükből.
A passzív-agresszív személyiségű emberek a munkahelyükön nehezen jutnak előre, mivel többnyire maguk aknázzák alá saját pályájukat. Gyakran elidegenítik azokat is, akik segítségükre szeretnének lenni.
A passzív-agresszív személyiségzavarral jellemezhető emberek többnyire ingerlékenyek -- könnyen megsértődnek, mindent provokációnak vesznek. Viselkedésükben gyakran az ellenséges öntudatosság és a bűntudatos megalázkodás váltakozik -- mindenben hibát találnak, nem hajlandók együttműködni, elégedetlenkednek, de rendkívül dependensek."

bura.hu/szakmai-informaciok/psziches-betegsegek-a-dsm-iv-es-mas-szakirodalom-szerint/szemelyisegzavarok/pass
@Habakuk999: :-)))

Nem baj.

Azért hoztam ide, mert elég jól leírja sok ember jelenlegi lelkiállapotát, és hogy miért nem hajlandók kiállni magukért.
Önvédelmi gesztus volt a hererántás
A kiskorú veszélyeztetésével vádolt kiskunhalasi tanár együtt ivott a diákokkal, és a vádiratban egy tréfás hererántás is van.
www.origo.hu/itthon/20130131-riport-kiskunhalasrol-kiskoru-veszelyeztetese-miatt-all-birosag-ele-egy-tanar.html
@épészmérnök: Mi másmilyen szemmel nézzük a világot, így szerintem inkább "történelmi", tapasztalati és gazdasági okai vannak, miért is nem áll ki önmagáért az emberek nagy többsége.

Ráadásul én abban is hajlamos lennék vitázni, hogy igenis kiáll. Pont úgy, ahogyan a magyar társadalmi viselkedési normákból megtanulta:
sunyi módon, lopva, csalva, hazudva, összekacsintva, de kiáll magáért.

Valahol kettőnk nézőpontja között lehet az igazság, nagyon kíváncsi lennék, az általad írtak mennyire igazolhatók van-e és mi ennek a "nemzeti" oka?
@épészmérnök: Olvastad a Tápéi furfangosokat?
Móra.
Azok a történetek sem másról szólnak, mint hogyan jár túl a "nép" az állami bürokrácia eszén.
Nem lázongva, hanem valóban, ahogyan írtad, a gyengék, a szolgák módján, azaz lopva.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Szerbusz Angyal, most nem tiltakoztok a komcsik gyarmatosítása ellen?

Vagy Putyin is a mi komcsink?
Jutalék van kilátásban, ha már a keresztapa bejutott a csőbe?
@épészmérnök:
az 1972-vel nem értek egyet...másképpen de folytatódott akkor nyitott a gazdaság a III. világ felé és nagyban és kurva nagy gazdasági sikerrel (részese voltam, onnan tudom, és meg is becsűltek bennünket)

szóval revideáld ezt mert nem így volt

a Po76zsgay nem volt egyedűl ezzel és a Párt maga is tartott szűkkörben a kiválasztottaknak (nem lehet mindent mindenkinek elmondani) és nagy külker meg nemzetközi gazdaság és pénzügyek oktatása kezdődött akár szemináriumi formában azaz beindítottak egyedeket és hagyták hadd folytassa magától

brühühühühü
@Habakuk999: Miért szerinted még mindig komcsik?? :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Ha Bajnai libáskomcsi, akkor Putyin is az, legfeljebb nem libás.

De ne terelj, hogy is van ez az egész, Fletó elárulta a hazát a Kék áramlattal, Viktorod kezet csókol ugyanazzal a projekttel, nem értem ezt olyan nagyon, ő nem hazát árul?

És megy egy buksi barackért, hogy hadd vegyük máááá mi azt a gázt, kéne már egy kis jutalék, kilöktük az E-On-t is, az igaz, a németek most egy hétig részegek lesznek, akkora boltot csináltak, de a magyar nép majd leadózza, szóval én nem értem, Te biztosan meg tudod magyarázni népnemzeti aspektusból.
@rodeo36: leállítani már nem lehetett a gazdasági reformot, de akkoriban kezdtek megint bekeményíteni, lásd a március 15-i letartóztatásokat. És ugyanakkor jött az olajválság is, fokozatosan ráengedték a szovjetek a kgst-országokra a világpiaci olajárat, öt év alatt. 1978-ban szűnt meg valójában a "szocializmus", akkor emelték először a kenyér, a tej, a villamosjegy árát. Aztán beléptek az imf-be, és kezdtek hiteleket fogyasztásra felvenni. Ami hitelfelvétel addig volt, azt tudomásom szerint a termelés fejlesztésére fordították, tehát helyesen jártak el.
@rodeo36: Próbálkoztak a termelés intenzifikálásával, jött egyes vállalatoknál a bértömeg-gazdálkodás, meg a készletezési bírságok, de az meg munkanélküliséggel fenyegetett. Ezeket Te biztosan jobban tudod.
@Habakuk999: Ez a Viktorod ugye csak egy vicc akart lenni?? :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Ismét megragadtad a lényeget.
Nem vicc, látod, próbálsz viccelni, terelni, de most valahogyan nem akaródzik neked leírni a hazaárulást.
Miért is nem?
@Habakuk999: Mármint az a hazaárulás, hogy mi mint apró bolhafing próbálunk jóba lenni az orosz medvével, ahogy tette azt fletó és most viktátor is?? :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Érdekes a világ, ugye Angyal.

Fletónál még csorgó nyállal pocskondiáztatok, most pedig barátkozunk a nagy medvével.

Viktorod jó tanítványa vagy.
Jó éjt!
@Habakuk999: Nem is tudtam, hogy azt is tudod mit csináltam 2010 előtt. :)
@empatikus pszichopata: hogy én kit nevezek átlagtrógernek? Nagyjából azokat, akik felénk a többséget jelentik. Nem hogy diplomájuk, de zömmel érettségijük sincs, csak egy szakiskolai végzettség, illetve papír egy olyan szakmáról, amiben sokan már 20+ éve nem dolgozhatnak - attól függően, mikor mentek tönkre, vagy mikor lettek szándékosan tönkretéve, hajdani munkahelyeik. Ismerek péket, aki idén 12. éve nincs bejelentve (egyáltalán!), így bruttó fizetése nincs, nettója 68000, állandó éjszakás, két gyereke soha nem fog még egy gimnáziumig sem eljutni. Biztonsági őreink (nagy, neves security cég) fizuját saját főnökeik lejmolják le, így kaphatnak havi 240 óráért 79500 Ft-ot, emellé tilos egymás között szolgálatot cserélni (aki főnöknél csókos, az eljuthat egy ballagásra, lagzira, aki nem csókos, azzal itt szoktam karácsonyozni, szilveszterezni), tilos a tévé, a rádió, de hogy bele ne betegedjenek mindebbe, duplájára emelték a járőrözési időt, éljen a szabad levegő jelszóval. Nagyáruházban dolgozó, minimálbérre bejelentett ismerősök zsebből térítik a lopáskár adott százalékát (szerintem a területvezető el is teszi a lóvét, szimpla zsarolás), kis maszekok minimálbér mellé csúsztatott fizut adnak (zsebbe csúsztatottat), cserébe nincs táppénz, nincs szabadság, vagy ha van, akkor nincs munkahely. Errefelé, sajnálatos módon, kábé ez az átlag: tömegesen termelődik újra a nyomor, a kitörés leghalványabb lehetősége nélkül, akinek ugyanis nem tetszik a helyzet, az mehet, vannak a helyére alázatosabbak.
Mellesleg, mivel én sosem kardoskodtam az egykulcsosért, simán benne lettem volna, ha nem én keresek többet 25 rugóval havonta, hanem a sorra, a volt kollégákhoz megy az a pénz, de hadd ne legyek már bűnös, mert épp nekem jutott. A cégünk differenciáltan csinálta az inflációkövetőt, adott bruttó fölött (így nekem is) kevesebbet adott, alatta többet - szavam sincs ellene, sőt. De hát ez egy rohadék népnyúzó profitkihordó mocskosmulti, ha a Szájjalártó-féléknek hihetek. De nem szoktam nekik hinni.

Korábbi kommentemből annyit akartam kihozni, hogy nem az egy kulcs vagy a családi adókedvezmény igazságtalan, hanem a számolatlanul ellopott közpénz: ott volna a fedezet mindarra, ami most speciel nálunk landol, és majdan másoknál is landolhatna. A mi "jó világunk" véget ér azon nyomban, amint egy álbaloldali csürhe váltja a mostani áljobboldali csürhét, de közpénzt ugyanúgy lopnak majd (lásd és értelmezd: poszt), én fizethetek újra progresszívben 40akárhány százalékos adót, ám ugyanígy nem jut majd pénz útfelújításra (új út építése? ááá...), kórházakra, oktatásra, könyvtárra, szeméttelepek korszerűsítésére, meg mittudoménmire, pont úgy, ahogy évről évre egyre kevesebb jutott minderre, amióta az eszemet tudom. Mert - szépen törve a magyart - ellopódik. Mégis, ellenzéki oldalon belőlünk, vétlen jól járókból csinálnak ellenséget, mert az sokkal könnyebb, mint nekimenni a közpénznyúlás hálózatának, s maguknak, a politikának gyártani ellenséget azokból, akikkel eddig kölcsönösen életben tartották egymást. Ebből a körfolyamatból azonban mi, akik fenn tudnánk tartani magunkat, előbb vagy utóbb ki fogunk szállni, és akkor mindenki más itt pusztul éhen, már aki nem fagy meg hamarabb. Aki akarja, veheti fenyegetésnek, leszarom, csak történjen már valami a populista faszságokon túl is.

Ja, igen, a történés. Fabius feltette a kérdést, hogy vajon miért hallgat mindenki, mitől fél ennyi millió ember. Szerintem attól, hogy ha valami nagy felhorgadás mellett elkergetnénk az összes senkiházit a vérbe, az első tiszta pillanat a tanácstalanságról, a második pedig már a zűrzavarról szólna: mindenki ragaszkodna ahhoz, amije van, vagy ami szerinte jár, mindenki a maga bajának megoldását követelné azonnali jelleggel, jönnének a félmegoldások és az újabb sérelmek, aztán megint elkergetés (immáron rutinból), míg végül két ember marad az országban, de abból az egyik épp csomagol. Szar dolog ezt így mondani, de itt szinte senki nem akar kiegyezni másokkal, mindig akad valami indok arra, hogy az egyet nem értést toljuk előtérbe, és aszerint viselkedjünk még akkor is, ha nem logikus. Ezért lehet sikeres Orbán, semmit nem kell csinálnia, csak megmutatni az ellenséget minden korcsoportnak és társadalmi rétegnek, a többit intézi a magyar magától: ugrik, acsarkodik, belemar. Nem tudom, mi lehetne a többséget észhez térítő hidegzuhany, de ha lesz ilyen, na, az fog fájni, nem Bajnai egy éve. Ha nem lesz ilyen, akkor nyelvként él még a magyar egy ideig, de mint nemzet, meg fog bukni, évismétlés pedig ezen a szinten nincs.
Részbeni válazs Fabius kérdésére:

Négyszáz embert vett fel a UPC

MTI
2013. 02. 01 19:59:00 |

A UPC Magyarország négyszáz ügyfélszolgálati feladatot ellátó, kölcsönzött dolgozóját saját állományba vette az idén – közölte a társaság pénteken. Az állományba vett dolgozók között vannak call centeresek, telesales-es munkatársak, továbbá üzletekben, shopokban dolgozó értékesítők.

A televíziós, internet- és telefonszolgáltató cégnél jelenleg 1300-an dolgoznak. Emellett alvállalkozóként több százan dolgoznak a cégnek.

A UPC Magyarország 1998-ban alakult, de jogelődjei révén már több mint 20 éve jelen van Magyarországon. A cég a Liberty Global nemzetközi kábelszolgáltató 100 százalékos tulajdonú leányvállalata. A társaságnak mintegy 750 ezer ügyfele van Magyarországon, akik több mint egymillió előfizetett szolgáltatást használnak.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb adatai szerint a televíziós szolgáltatások területén a UPC piacvezető, piaci részesedése 26,6 százalék, míg a szélessávú internet esetében a második legnagyobb szolgáltató, 21,9 százalékos piaci részesedéssel.

A céginformációs adatok szerint a társaság a 2011-es évet 55,5 milliárd forint árbevétel és 6 milliárd forint üzemi nyereség mellett 11,4 milliárd forint mérleg szerinti veszteséggel zárta. Egy évvel korábban, 2010-ben árbevétele 58,4 milliárd forint volt, üzemi vesztesége 19,5 milliárd forintot, mérleg szerinti vesztesége 37,6 milliárd forintot tett ki.

index.hu/gazdasag/2013/02/01/negyszaz_ember_vett_fel_a_upc/

És ez egy mocskosmulti... akkor kisebb szinten gondold eé, mi lehet. Ez is az okok egyike.
Es kie a rubicom? A leggazdagabb Top 20ban benne van
Milyen érdekes, hogy aznap, amikor kiderült ez a kis informatikai pénzkitalicskázás 10 milliárdért (persze az öt cég nyilván mérhetetlen hatékony munkát fog végezni, ebben biztos vagyok), szóval hogy véletlenül pár órával később egyszer csak valakinek eszébe jut megvakargatni ezt a kis MSZP-s informatikai mutyit:
index.hu/belfold/2013/02/01/nyomozas_indul_a_zoldtarca_informatikai_beszerzese_miatt/
Igaz, a 2009-es ügy még reálértéken is legfeljebb 3%-a a mostaninak, de ez sokakat nem fog érdekelni. A fidesziták hozzáállásából már régen sugárzik, hogy amit a Fidesz visz haza a közösből, az tulajdonképpen arra szolgál, hogy megakadályozzák a mocskosszocik-szemétlibsik visszatérését, megerősödését, és ezért hunynak szemet felette, sőt, titkon még örülnek is neki.
@Mariann19:
"Itt kanyarodnék a mai poszthoz, átvezetve a gondolatsort. Vajon amikor az egyén azt látja, hogy elfeledett és kijátszott állampolgár, a politikai játszmák áldozata, reménykedhet a felemelkedésben? Legyen ereje valamiféle kapaszkodásban, vagy hagyja magát szellemileg lecsúszni?
A reménytelen jövőkép miatt inkább az önáltatást válassza, viszonyít, nem próbál fellépni, megalkuszik, elfordul és besüpped a dagonyába.
Ez a folyamat zajlik jelenleg nálunk a reményt vesztett állampolgárok körében. Hiszen mit lát? A gátlástalan, már nem is leplezett korrupciót, a semmibevételt és az alattvalói magatartás kényszerét."

Matiann, amit itt leírsz, az nem a forradalomm a robbanás előtti társadalom lelkiállípota?
@Légifarkas:

+10*

annyira, de annyira ott van, hogy egy pillanatig azt hittem én szóltam.

de változatlanul fennáll a kérdés. mi a megoldás?

azt láttuk, hogy demokratikusan nem megy, mert 2010-ig a fosztogatás konszenzussal és demokratikusan folyt.
@Légifarkas:
"Korábbi kommentemből annyit akartam kihozni, hogy nem az egy kulcs vagy a családi adókedvezmény igazságtalan, hanem a számolatlanul ellopott közpénz: ott volna a fedezet mindarra, ami most speciel nálunk landol, és majdan másoknál is landolhatna."

Sajnos, akik nem fizetnek a jövedelmük után adót, azok nem is értik vagy nem akarják érteni ezt a gondolatmenetet.
Csak pontosítanék, a NFÜ eredmények honlapja alapján a megnyert támogatás összesen az 5 cég esetében: 12,47 milliárd Forint a kihirdetett 21,254 Milliárd Forintból, azaz a teljes támogatási összeg 50,9 %-t nyerte el a két cég. (több, mint a felét)
(Bár megjegyzem, fogalmam sincs, hogy a saját forrást (önerő) (jellemzően a beruházás 30%-át kitevő) 8,48 Milliárd Forintot melyik bank biztosítja számára. (MFB ,mint állami bank és majd leírja veszteségként?) (öt újonnan alapított cégnek az összes vagyona ezek szerint 2,5 Millió Ft, kft csak ennyivel felel a társaság veszteségéért egy felszámolási eljárásban.)
Politikai biznisz? Valószínűleg...
@quendelapo: "Amit leírsz, az nem a forradalom, a robbanás előtti társadalom lelkiállapota?"
Egy globális társadalmi helyzetet fogalmaztam meg, mely statikus. Ez a mentális állapot azonban nem hordozza nálunk a robbanás, a forradalmi helyzet létrejöttét.
Ugyanis számtalan szándékolt korlát akadályozza meg, hogy az emberek megpróbáljanak változást kicsikarni az együttes fellépés által.
A népakarat kinyilvánításának megteremtődtek a jogi korlátai. Az egységes fellépés csakis szervezett formában jöhet létre. Miután az érdekvédelmi szervezetek lassan-lassan már a kormányzat képviselőivé váltak, nincs az az aktivizáló, mozgósító, egyben a többséget összefogó képviseleti rendszer, mely a végrehajtást elvégezné.
Itt érdemes megemlíteni a gondolkodók vonatkozó elméletét, mely szerint a forradalmakat nem a legelnyomottabb réteg robbantja ki, hanem a középosztály, amely folyamatosan a lecsúszás állapotába kerül, felismeri a rá leselkedő veszélyt, és hárítani igyekszik.
Nálunk a középosztály egzisztenciálisan és testközelben is függő /értelmiség, alkalmazott/, a versenyszférának nincs ütőképes érdekvédelmi szervezete. Mert pl. Parragh László az lenne?
Az általam leírtakat alátámasztja a jelenleg tapasztalható hamvába hullt érdekegyeztetések sora, a pártok tétovasága és összefogásra való képtelensége.
A perifériára szorult tömegek jellemzésével zárom a hozzászólásomat:
"Az átlagembernek nincsenek álmai, eladta őket a biztonságáért, és megalkudott a körülményekkel." Bill Quain
Nem szeretek idegen tollakkal operálni, de a fenti aranyköpés ide találónak tűnt.
@Mariann19: Igen a függés. Sajna az elmúlt évtizedek arra tanították az embreket, hogy addig van állásom amig x kormány van, mert az y kormány ugyanúgy politikai alapon válogat mint az x. magyarán a szakértelem nem számít, csak az hogy a fönök balos vagy jobbos. ahol az állam egy kicsit bent van ott ez megy.
@Penivaldes: Valóban évtizedeken át zsigerileg benne van az emberekben a függőség megalázó érzése, melytől csak akkor szabadulhatna meg, ha meg tudná teremteni anyagi függetlenségét, amely aztán meghozná a szellemi szabadságát is.
@Mariann19:
"Itt érdemes megemlíteni a gondolkodók vonatkozó elméletét, mely szerint a forradalmakat nem a legelnyomottabb réteg robbantja ki, hanem a középosztály, amely folyamatosan a lecsúszás állapotába kerül, felismeri a rá leselkedő veszélyt, és hárítani igyekszik."
Az ismerősöd, akiről írtál, pont ebbe a kategóriába esik. és én is egyre több ismerősön érzem ezt. Nem felkelésre gondolok, hanem arra, hogy végül - és ezzel most nagyon ellent mondok korábbi kommentjeimnek, amikor az ellenzéki pártok választókerületi szerveződése mellett érveltem - bárkit meg fognak választani képviselőnek, csak takarodjon Orbán.
Parragh egy vicc, de a HAHa és a PMP bizakodásra adhat okot, utóbbi még talán az e14-nek is új lendületet adhat.
@quendelapo: Abszolute nem ad derülátásra okot az ellenzék taktikája, stratégiáról már ne is beszéljünk.
A helyzet az, hogy az emberek információ szerzése rendkívül hiányos két okból.
A TV-ből a lakosság kb.30%-a kizárólag a közszolgálat médiából értesül az ország helyzetéről, mert nincs lefedettsége. Emiatt tájékozódása egyoldalú, hiszen csak a kormány elsöprő sikereiről hall, és önnön dicsőítéséről.
A másik ok az érdektelenség.
E két tényező összeadása révén vajon hogyan tud dönteni, hogy a kormány vagy az ellenzék oldalára álljon-e?
Ez a nagy magyar valóság.
@Mariann19:
Korábbi postokhoz írt kommentjeimben amellett érveltem, hogy az E14-nek vagy inkább a HH-nak és a Solinak + az LMP-nek, illetve a PMP-nek már régóta a 106 választókörzetben kéne dolgozni helyi szervezeteik és jelöltjeik felépítésén. Nem csak azért, hogy ellensúlyozzák a fidesz médiáját, hanem mert csak egy jól beágyazott, hiteles, helyi kapcsolatokkal rendelkező emberek által képviselt szervezet képes legyőzni a fideszt, hanem mert ennek híján végképp lehetetlen lenne győzelem esetén a fidesz által irányított zűrzavarban kormányozni.
Szerintem a különböző szervezetek külön - külön kampánya 2 okból lehet fontos, így több embert tudnak megszólítani és csak ezután lehet valós támogatottság alapján képviselői helyekről, körzetekről osztozkodni.
Ezt a PMP most megkezdte, de az E14 elvesztegetett 3 hónapot. Lehet, hogy ők mutyiban utaznak. Nem tudom.
Erről már volt itt vitám Oricával Nemcsekkel és sortelennel is.
@quendelapo: Ebben a kérdésben nincs még véglegesen kialakított álláspontom. Abban egyet értek Veled, hogy az ellenzéki pártoknak helyben szervezniük kell a pártszimpatizánsokat, meg kell győzni őket a hovatartozás okainak feltárásával.
Azonban a helyzet valóban zűrzavaros, mert az erőviszonyok egyelőre nem láthatóak. Azért nem, mert a két oldal túl korán kezdte az egymás elleni izléstelen offenzívát. Erre szerintem Bajnai sem számított, így kezdeti népszerűsége hiányt szenvedett, mert még nem tudta felmutatni az erejét. Ezáltal az összefogás eredményessége sem bizonyított.
Amennyiben Bajnai pártot alapít, konkrétabbnak mutatkozik a megválaszthatósága is. Így egyelőre egy politikai alakulatnak tűnik a megszokott párt megjelenülése híján.
A bizonytalan körülmények ellenére hajlok arra, hogy egy olyan összefogás lehet eredményes, amely közös jelölt állításban egyezik meg. Ugyanis a széttagoltság miatt a szavazási szándék korlátozódik, amellett a jelöltek nyerési esélyei jelentősen csökkennek.
A végleges állásponthoz stabilabb körülmények megteremtése kell az ellenzék részéről.
@Mariann19: igen de addig meddig úgy kell gondolkodnod, hogy addig van állásod amig x párt van kormányon addig lehetetlen előrelépni. és addig míg azoknál az állásoknál ahol állami szerv fentartó, megrendelő, ott bizony ott van hogy nerm q szakértelem számít, hanem hogy milyen pártállású vagy. és mindkét pártoldalon ez megy. kormányváltáskor tisztogatás, és saját embreel való betönködés.
@quendelapo: igen olynrqa nem szavaznak akit nem ismernek. és helyi problémák kiemelése.
@Mariann19:
Az egyértelmű, hogy közös jelölt kell - a választási törvény miatt nincs más lehetőség - a kérdés csak az, hogy a közös jelöltet mikor nevezzék meg. Rögtön egy közös jelölttel induljanak körzetenként? Akkor az a kérdés, hogy melyik körzetben melyik szervezet állíthat jelöltet, mi alapján döntenek erről? Vagy mindenki minél előbb igyekezzen saját jelöltjét és programját felfuttatni és most csak abban állapodjanak meg, hogy 2-4 héttel a választások előtt kölcsönösen visszaléptetik a jelöltjeiket a legesélyesebb javára? Szerintem realitása és hosszú távú eredménye csak az utóbbinak van.
@quendelapo: "2-4 héttel a választások előtt kölcsönösen visszaléptetik a jelöltjeiket a legesélyesebb javára?"
Pontosan erre gondolok. Amennyiben ebben a taktikában nem tudnak megegyezni, jelentősen csökken a körzetekben az ellenzék nyerési esélye.
Aki elmegy választani, alapvetően a két oldal valamelyikét preferálja sarkosan. Akkor is kizárólag a bal vagy a jobb oldalra szavaz, ha egyébként konkrét pártpreferenciája van.
@exdr.posthumus incathedra deBill Vérmókus: Rodostoba emigráltál? A magányba? Ez végleges?
Ne tedd!
HIHETŐ!
DE TÉNYLEG!
KOMOLYAN! :D

"Már nem tag, az eredményt most tudta meg

A Privát Kopó információi nem helytállóak – mondta az atv.hu-nak Seszták Miklós. „A legnagyobb csúsztatás engem érint” – tette hozzá, bár helyreigazítást nem kért, és nem is kezdeményezetett a lappal szemben semmit. Kérdésünkre Seszták azt mondta, hogy a cikkben feltüntetett 2011. májusi időpont helytelen: valójában 2008. július 25. és 2012. július 10. között volt felügyelőbizottsági tag. Júliusban lemondott minden felügyelőbizottsági tagságáról, „amely azt jelentette, hogy az új tag megválasztásakor, de legkésőbb 2013. január 15-étől megszűnik a posztom” – részletezte. Az utolsó időpont pedig, amikor az EnterNettel kapcsolatban állt, illetve megbeszélésen vett részt 2012 májusa volt, tette hozzá. Így – elmondása szerint - az egész ügyről nem is tudott semmit a képviselő, a pályázat eredményéről csak pénteken, azaz február 1-jén értesült.

Nem szólhat bele

A felügyelőbizottsági tag egyébként „az ügyvezetést ellenőrzi, nem szól bele a gazdasági döntésbe, nem is tud” – mondta Seszták arra a kérdésünkre, hogy mennyiben befolyásolhatta volna egy felügyelőbizottsági tag a pályázatokat. „NFÜ-s pályázatba nem is tudunk beleszólni” – állította. Bár kérdeztük arról is, hogy a Privát Kopó által feltárt cégek közti összefüggések és tulajdonosi hálók helytállóak-e, a képviselő azt mondta, erről nincs információja.

A varanus.blog.hu szerint azonban mindez nem lehetett a véletlen műve: „lássuk be, azért csak úgy jó tíz-húszmilliárdos pályázatokon indulni, ha a cég felügyelő bizottságban ott ül a gazdasági és informatikai bizottság, az informatikai és távközlési albizottság tagja, a közbeszerzési és vállalkozásszabályozási albizottság elnöke egyszemélyben. Nem is jó ezt a véletlenre meg a vakszerencsére bízni.”

Az NFÜ döntése

Ami a pályázat adminisztrációját illeti, „29 különböző vállalkozástól 43 db pályázat érkezett be 112 kistérségre, 35 esetben alakult ki átfedés a pályázatok között, és a nyertesek listájában 21 különböző nyertes vállalkozásról beszélhetünk” – tudatta lapunkkal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztálya.

„A kiválasztáskor az NFÜ elsősorban a pályázó vállalkozást vizsgálja, másodsorban a közvetlen tulajdonosi kört. Ugyanakkor a projektek megvalósíthatóságának biztosítása és az állami támogatások védelme érdekében e projektek esetében csak 100% biztosíték (pl. bankgarancia, ingatlanjelzálog) nyújtása mellett történik tényleges kifizetés” – részletezték.
A pályázati kiírásuk egyébként azoknak szólt, akik saját forrás felhasználását is hajlandóak áldozni a körzethálózati infrastruktúra kiépítésére. Egy vállalkozás pedig „több kistérség lefedésére is beadhatott pályázatot, majd egy-egy kistérség fajlagos lefedési költségeit is figyelembe véve összehasonlításra kerültek a vonatkozó pályázatok és fejlesztési igények, így választották ki a legjobb projekteket.”

Ugyanakkor hangsúlyozták azt is, hogy „a távközlési szektorra Magyarországon folyamatos koncentráció jellemző, amit gyakorta kísér névváltás, illetve jellemző, hogy egy-egy hírközlési piaci szereplő különböző cégekbe csoportosítja szét a tevékenységeit.”

Reagált a Privát Kopó

Cikkünk megjelenését követően reagált a Privát Kopó magazin, valamint mellékelte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálata hatályos cégnyilvántartását, melyből a többi között az alábbiak derülnek ki:

"A *Cg.01-10-045623* cégjegyzékszámú *Enternet Invest Befektető, Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság* cég 2013. január 23. napján hatályos adatai a következők:

*A felügyelőbizottsági tagok adatai*15/8.*dr.Seszták Miklós* Jogviszony kezdete: 2008/07/25
Jogviszony vége: *2014/05/24* *A változás időpontja: *2011/05/24 *Bejegyzés kelte: *2011/08/10 *Közzétéve: *2011/08/25 *Hatályos: *2011/05/24 ..."

A Privát Kopó szerkesztőségünknek megküldött e-mailjében hangsúlyozta: "nem állított valótlant, amikor cikkében azt írta, hogy Seszták - a hatályos cégnyilvántartás szerint - felügyelőbizottsági tagja az Enternet Invest Zrt-nek. Az ugyan nem kizárt, hogy esetleg korábban valóban lemondott a felügyelőbizottsági tagságáról, de a lemondása nem került átvezetésre a cégnyilvántartásban, vélhetően azért, mert elmulasztották azt bejelenteni az illetékes cégbíróságnak. A hatályos cégnyilvántartás szerint Seszták Miklós felügyelőbizottsági tag az Enternet Invest Zrt-nél."

atv.hu/cikk/20130204_utolag_tudta_meg_a_fideszes_fb_tag_hogy_milliardokat_nyert_a_ceg
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

"Az alapítás ideje mindegyik esetében 2012. június 27-e, jegyzett tőkéjük 500 ezer forint, székhelyük címe pedig a XIII. kerület Váci út 19. – derítette ki a Privát Kopó."

Seszták is szórakoztató, de az is, hogy az atv szerint a privát kopó derítette ezt ki. Két nappal azután, hogy itt -és az Index címlapon - megjelent. Brilliáns felderítés :-D :-D

További szórakoztató apróság, hogy Seszták jogviszonyáról a screenshot itt van a posztban napok óta :-))
@Fabius:
Mert hát a klasszikust ismered?

Elmondhatja ő is, hogy
"hazudtunk reggel, hazudtunk délben, hazudtunk..."

"Kis magyar pofátlanok" c. lehetne egy komoly sorozatot csinálni ezekből.
Bár ahogy haladnál befelé, a volt UD-s ettársak úgy szállnának rád.
Ezúton is csókoltatom őket, hisz "tuggyuk, a párt figyel". :D
@Fabius: Lassú munkához sok idő kell.:)))
@én már a fény gyermeke vagyok:

Aki pedig Orbántól akar valamit, annak Lévai Anikó irodájába kell befáradnia a Nokiás dobozzal. Esetleg egy ismeretlen céghez, akik majd megbízást adnak Anikó asszonynak, jogi tanácsadásra. Nem olyan bonyolult ez - és ki mer utána nézni? Az APEH?

A világon egyedülálló dolog, hogy a miniszterelnök felesége, apukája (közeli hozzátartozója) üzleti tevékenységet folytat.

Na, ez az igazi Hungarikum!