Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
       Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

1/10

Hazugság nélkül

Úgy gondolod nincs olyan vállalható párt és politikus, ami/aki megfelel az értékrendednek, akit/amit támogathatnál, hogy a jövőképed ne csak ábránd legyen? Akkor te politikai árva vagy, itt a helyed.

Friss topikok

Blogajánló

2012.05.17. 05:27 Fabius

Oligarcha kormány utálja, ha vizsgálják

Címkék: fidesz simicska lajos közpénz közgép

Jaj már, minden ellenzéki párt hagyjon fel ezzel a rohadt hangulatkeltéssel mostazonnal! Simicska Lajos Igaz Magyar Ember, APEH elnöksége alatt is csak milliárdos áfacsalást hoztak össze a Varga Tamás vezette haverok. De akkori szavaival élve "mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni", úgyhogy a Fidesz és a kormány nem asszisztál az Igaz Magyar Ember ellen folyó közjátékhoz. Nahát. És még egyszer: nahát. 

Illetve egy kicsit mégis asszisztál, - mondjuk úgy, félszívvel - mert megpróbálta Lászlónéval elkészíttetni a kimutatást: nem is a Közgép a legnagyobb haszonélvezője az építőipari beruházásoknak, bibibí. Aztán csak ki kellett mondani, hogy ja, de, mégis. Közvetlenül ezután a fideszes képviselők már azt taglalták, nekik tulajdonképpen vakond volt a jelük már az oviban is, úgyhogy szétfúrják és a túrásaikkal elgáncsolják majd az oligarcha bizottságot. Mert ilyenek ezek, most bezzeg egymásra találtak és összetolták a bizottság felállításához szükséges 78 aláírást. Soha semmiben nem értenek egyet, az ügynöklista ügy végére is szétestek, de pont ebbe a fidesz testen tátongó nyílt sebbe kell beletaposni az egykor bérelt földekről utoljára learatott bácskai hegyes erőset? 

Pedig lássuk be, a ciklus epikus pillanata lenne, ha Simicska Lajosnak a bizottság előtt felállított terepasztal mellett kéne elszámolnia, hogy miért került a Közgépnek 2 milliárdba a vasútfelújítás kilométerenként, mikor a messze földön híres pénztemető MÁV erre szakosodott leánykája, a MÁVGÉP is meg tudta oldani magának a vörösiszap katasztrófa után kilométerenként 136 millió + áfáért

Őszintén kíváncsi lennék a magyarázatra, mert a szokásos, ej, nem mindegy, legalább magyar céghez vándorol a "picit" túlszámlázott munka, szerintem nem magyarázat. Szomorú valóság, hogy eddig nem fogunk eljutni. A kormány megvédi az oligarcháit minimum annyira, mint a besúgókat. Csak a módszer kérdéses, amivel tenni fogják. Utána viszont ezzel a rájuk száradt bélyeggel is együtt kell élniük, és a kampányban hiába házalnak majd a pártlogós bizbaszokkal, ha a jelöltek homlokán stigmaként jelenik meg a Közgép logó.

 

 

 

492 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr314521431

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.05.17. 19:24:22

Unortodox nemzetromboló gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám MSZMP-s és “demokrata” múltja alatt is sokat igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munka...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.05.17. 19:25:48

Egy évnyi szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van, 24 éve megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegmanipuláció t...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

@szerénységem: "Értjük, miért kellett felvenni minden nyereséget osztalékként a tuggyukki cégeiben?"

Értjük hát. Egy olyan cégnek, amelyik a megbízást kapja, és aki alvállalkozókkal végezteti el a munkát, nincs oka arra, hogy a nyereségéből feljesztésekre fordítson, ezért ki kell venni még időben, nehogy valami huncutság folytán az állam "elprivatizálja" magának a céget.
Érdekes lehet egyébként ezeknek a cégeknek a mérlege, na nem a főszámok, hanem a belső adatok, amik a cég tényleges működését jelzik, pl. az alkalmazotti bérköltség.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: :-D Kenődj rá a vászonra.

Simicskáért mindent! Lehet, hogy ebbe bukik bele?
@a szív fészkei:

Nem tudom, de ez már az önkontroll totális elvesztése.
Tényleg senki nincs aki leállítaná?
Engem is felháborít amit művelni merészkednek. Mármint a kormány.
Miért nem a baloldali cégeknek nyomnak pénzeket? Gyalázat! Azoknak kéne adni, mert punktum!!!

Komolyra véve a szót: ne reménykedj ballibbant ember. Vége a hatalmatoknak!
Ja és még valami. Láttátok a buta arcú libás Bajnait fröcsögni papirból? Nagyon okos a lelkem. Amikor nincs kormányon. Ha ott van, akkor tök hülyjjje!
@reálisan: igazz... én is azér adózok hogy simlicska hazavigye...

miért nem utaljuk rögtön a magánszámlájára...
vagy már tervben van? egyszerűbb lenne a soka dó és bürökráci kiiktatása
@reálisan:
Reálisan nézve te egy tök hülye, szövegértési problémákkal küzdő, ecceri bolsevik vagy!
A többi karakter csak időfecsérlés lenne rád, mert úgysem fogod fel.
Légy hű bolsevik, Éljen a Párt! Csak a Fidesz!
@reálisan:

megkérdezhetem kijafasz vagy te? és mijafaszt dumálsz?

dögölj meg és szopjál le

ja és nyasgem
Az orbáni szarháziság, pofátlanság, aljasság csúcsa!

Az ő bandája 20 év alatt kiépített egy komoly gazdasági és humán hálózatot, nem beszélve a mostani elmarkolt fontos pozíciókat. Így könnyen pofázik és zárná el a csapokat más kis pártok elől, óriási előnnyel indulnának.

Egy beteg ember, egy büdös bunkó, sunyi tetű!

Látszik rajta, hogy nagyon fél ez a terv is ezt sugallja. Minden áron ellehetetleníteni az ellenfeleit.

Minek most új nemzeti egyetem?
Minek most 4. -tuti veszteséges- állami mobilszolgáltató?
Kinek kellettek a kerényi féle szarfestmények?
Mennyit (eddig 120 milliárdot) buktunk a hitelből vett MOL részvényeken?
Hány család ment tönkre, lett öngyilkos, földönfutó a rokkantsági nyugdíj számszerűsítéses megvonása miatt? (150 ezer vissza a nemlétező munka világába)
Egészségügy, oktatásügy, mentők, tűzoltóság, bíróságok, ....mindenhol a káosz , fejetlenség amihez csak nyúlnak!

Orbán egy szar alak vagy , nem véletlen utál egész Európa!

Takarodj a fenébe és/vagy a p.csába!
@reálisan: Mama hüppög...
Rossz napjai vannak mostanság.
Jó éjt, ma Te voltál akitől beájultam a zágyba.
@a szív fészkei: emmostmi?

a simicska egy gyilkos

a többi büntetőjog

brühüghühühühühühü
@A fidesz hogy mer beleugatni a bírósági döntésekbe: Egy óra alatt lehet valakiből értelmes ember? Hogy kell ezt csinálni?
@reálisan:

Annyi jó pornóoldal van, foglald el magad.
@rodeo36:

Fasza, majd meghallgatom.

@A fidesz hogy mer beleugatni a bírósági döntésekbe:

Stílustalan, pitiáner, önmagát hótt komolyan vevő sunyi kis pöcs, egy felfuvalkodott, pöffeszkedő pávián, egy korrupt, agresszív, buta, műveletlen geci.

Összefoglalva: FOCISTA. :D
Jó éjt a kitűnő társaságnak!
@Pantagruel:

ez a gyüjteményedbe de jelöld be gyémánt csillagokkal
ez a vegyes kari változat de van egy férfikari ha megtalálom elküldöm
www.youtube.com/watch?v=laO7Zi6Zsm8&feature=related
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
De tényleg. A nyugdíjasok ne utazzanak ingyen. Ettől persze mindjárt kimutatható lesz statisztikailag, hogy kevés az utasszám, ritkítani kell a járatokat. A ritkább járatokon meg megint tömegnyomor lesz, tehát a nyuggerek ne utazhassanak egyáltalán! Ettől persze még kevesebb utas lesz, még tovább csökkenthető a járatszám. Csak sikerül rentábilissá tenni a tömegközlekedést!
Kedves utasaink! A jövő hónaptól a hármas metró páros napokon oda, páratlan napokon vissza közlekedik! Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a retúr jegyek minden nap éjfélig érvényesek!
Előre ! elvtársak! Arccal a vasút felé!
@Pantagruel:
itt van
www.youtube.com/watch?v=rqDutniURP4

és egy Brahms Német requiem-et is
és ezt nem fogod megtalálni

de megéri a gyűjteményedbe
www.youtube.com/watch?v=BovK5mGQQzo
@Könnyen elkaptuk, uram!:

Igazad van utazzon mindenki ingyen. Ne az emberekkel fizettessék meg!

@Knósszosz:

Jó éjt!
@reálisan: Ha ilyen szar volt akkor a bálványaid miért ismerték el teljesítményét egy Brüsszelbe küldött levélben?
@Dr. Gy. Dr. Fűegér"Igazad van utazzon mindenki ingyen. Ne az emberekkel fizettessék meg!"

Ne sarkíts! Csak vicceltem. Van köztes megoldás is.
@Könnyen elkaptuk, uram!: És a nyuggerek ingyenjegye benne van ebben a "köztes megoldásban"?
@Könnyen elkaptuk, uram!: hihetetlen, hogy még az írástudó emberek egy (néha úgy érzem, elég jelentős) része sem képes a végleteken kívül bármi mást elképzelni. Nehogy megpróbáljunk már közelíteni, megérteni a probléma lényegét, megoldásokról egyeztetni, tárgyalni és alkudozni... Fasznak lenne az jó.
Ugorni mindenre, mint kutya a csontra, az már igen, az de fasza érzés. Jól felháborodni, gondolkodás nélkül visszaszúrni, az de fasza érzés.
Szégyenletes.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Bár azért látszik a gondolatmenet iránya: ma fizetőssé tesszük a tömegközlekedést, mert túl sokat utazik a nyugger, holnaptól nem lesz ingyenes az orvosi ellátás, mert az jól látszik, hogy ők kerülnek a legtöbbe a TB-nek, aztán megadóztatjuk a nyugdíjukat, mert miért nem fizetnek adót ők is, aztán elvonjuk a nyugdíjukat, már aki még életben van, attól, mert ha jó szülő volt, a gyerekek úgyis eltartják, ha meg nem, akkor megérdemli! Kurrrvaanyját, élősködik a társadalom emlőjén? Miii? Oszt a MOL-ban meg nincs elég kivehető osztalék? He?
@Könnyen elkaptuk, uram!: Nektek baloldaliaknak miért baj az ha nem mindent az állam fizet,m ha néha saját zsebbe is kell nyúlni?
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali:

Köztes megoldásokat már soroltak fel korábban: kedvezményes ár a nyugdíjasoknak. A csúcsforgalmi időszakban fizetniük kell, egyébként ingyenes. Korlátozott utazási szám. Mit tudom én? Nem értek hozzá. Azt látom, hogy az utazók számának csökkenése kiváló ürügy lenne.
@Könnyen elkaptuk, uram!: Milyen alapon jár ilyen kedvezmény gy nyuggernek? A dolgozóknak miért nem jár, főleg a munkahely és az otthon között?
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali:
Biztos elkerülte a figyelmedet, hogy nem kell már zsebbe nyúlni. Megteszi helyetted az állam.

Egyébként nem mindenki baloldali, aki nem ért egyet az orbáni stílussal. Sőt, aki igazán jobboldali, az utasítja csak el igazán!
A Jobbik meg szépen beállt a sorba, közel a fazék, hullanak a morzsák, és nem veszik észre, hogy errodálódik a csapat! Orbán megrágja, majd kiköpi őket is.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali:
Akár járhatna is. Ha jól emlékszem, volt munkábajárási támogatás, én legalábbis fizettem a dolgozóimnak, aztán jött valami új kormány, és most mintha ez is megváltozott volna.
@Könnyen elkaptuk, uram!: Nagyszerű, most hogy jön ide egy baloldali meg egy szélsőjobbos párt?
@Interlock: "Ugorni mindenre, mint kutya a csontra, az már igen, az de fasza érzés. Jól felháborodni, gondolkodás nélkül visszaszúrni, az de fasza érzés."

Ha rám gondoltál, akkor arra kérnélek, hogy olvasd el az előzményeket, aztán az én szösszenetemet, és rá fogsz jönni, hogy nem "visszaszúrtam", hanem továbbvezettem a gondolatsort. Sajna a szarkazmus nem mindig megy át ilyen fórumokon. Talán az alaphangulat, talán a terjedelem miatt.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: "Nagyszerű, most hogy jön ide egy baloldali meg egy szélsőjobbos párt?"

Te most kivel beszélgetsz?
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: "Tehát akkor milyen alapon jár a kedvezmény?"

Tíz filléres alapon.
Miért tőlem kérdezed? A te ötleted volt.
@Könnyen elkaptuk, uram!: elolvastam, anélkül nem szoktam írni. Ugyanúgy olvasható iróniaként, mint gúnyos támadásként, szerintem.
Mindenesetre ha "csak" a keserűség beszélt belőled, akkor visszavonom, és bocsánatot is kérek.
Egy fővel redukálódott annak az embercsoportnak a létszáma, amiről beszéltem.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: Akkor , ha velem beszélgetsz, légyszíves világítsd már meg, hogy a jobb oldalon te mely politikai pártokat határoznád meg?
@Könnyen elkaptuk, uram!: Ideológiát mióta párttal határozunk. Tudtommal még mindig az az elavult gyakorlat érvényes, hogy ideológiák alapján határozunk meg egy pártot.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: Nem kell, hogy kedvezmény járjon. Orvosi ellátás sem kell , hogy járjon. Munkanélküli segély se kell, hogy járjon. Családi pótlék se kell, hogy járjon.

Eddig benne volt a "nyugdíjas csomag"-ban. Ki lehet venni belőle. Mondjuk erkölcsös lenne ezzel az összeggel megemelni a nyugdíjakat.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: Most trollkodsz?

Átfogalmazom: mely pártok határozzák meg magukat jobboldaliként?
@Könnyen elkaptuk, uram!: "orvosi ellátás"
? Miért ne járna orvosi ellátás? Mi alapján lehetne megtagadni?

"nyugdíjas csomag" "mondjuk erkölcsös lenne ezzel az összeggel megemelni a nyugdíjakat."

Nekem nem kell a csomagjuk, meg az utazási kuponjuk, nyugdíjamat akarom, a teljes összeget, a többi baromságukat meg tartsák meg maguknak.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: "Tudtommal még mindig az az elavult gyakorlat érvényes, hogy ideológiák alapján határozunk meg egy pártot. "

Ez így sose volt igaz. Van, hogy a párt alakít ki ideológiát. Sőt, ez csak így képzelhető el. Nem úgy alakulnak a dolgok, hogy az ideológia piacon felmerül egy új ideológia, és azt egy párt megszerzi.
Mondjuk hamarabb volt náci párt, mint nácizmus. de ez minden ideológiára igaz. Először van meg a személy, vagy a szervezet, aztán elnevezik róla az ideológiát. Tehát épp fordítva van, mint tudod.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: "Nagyszerű, most hogy jön ide egy baloldali meg egy szélsőjobbos párt? "

"FIDESZ, Jobbik."

Idézetek tőled. Tehát akkor most ki is a jobboldali?
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: Orvosi ellátás csak annak jár, aki biztosított. A baleseti/sürgősségi ellátás jár mindenkinek.

A nyugdíjkérdésre meg találtál egy azonossági pontot. Igen, én is pont ezt írtam. Az egyik lehetséges megoldás, hogy mindenki megkapja a nyugdíját, és annyit utazik, vagy nem, amennyit akar! De ha ez eddig benne volt, és elvonják, akkor az bizony a nyugdíjak csökkentése.
@Interlock: Sajnos van miért keserűnek lennem. Azt tapasztalom, hogy mondvacsinált ürügyekkel indokolnak meg egy-egy lépést.
Mindenesetre azt gondolom, hogy az utaslétszám csökkenése járatszám csökkenést fog hozni. Lásd: MÁV.
@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Nem úgy alakulnak a dolgok, hogy az ideológia piacon felmerül egy új ideológia, és azt egy párt megszerzi."

Pedig de- Valaki/valakik kitalálnak egy eszmét amit követendőnek tartanak, és erre ő/ők vagy mások, akkor vagy később alapítanak egy pártot.

Nagyon jó példa erre amit írtál. Hitler kitalálja az eszmerendszerét, szónokolgat, meggyőz róla másokat és később megalapítják a pártjukat. Az, hogy ezt az ideológiát nácizmusnak hívjuk még nem jelenti, hogy előtte nem létezett az ideológia. Ha egy nő hozzá megy egy férfihoz és megváltoztatja a nevét, az nem azt jelenti, hogy attól a pillanattól kezdve létezik.

'Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei'
'Nemzetiszocialista Német Munkáspárt'

Két eszmére épített Hitler a nacionalizmusra (Nemzeti, német) és a szocializmusra (szocialista, munkás), ezek mint zárójelben látható megjelennek a párt nevében, melynek később a náci lett a rövidítése. Tehát a név egy jóval korábban keletkezett két ideológiából ered.

Előbb te (vagy mások) kitalálsz egy ideológiát és arra építesz egy pártot.
@Könnyen elkaptuk, uram!: Ez van ha minden állambácsira van bízva, az meg képtelen gazdálkodni a pénzzel. Jönnek a csúnya megszorítások.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: Mehetsz!

Látom ,nem érted. Vagy nem akarod.

Gondolod, a demokrácia úgy keletkezett, hogy találtak egy kifejezést az idegen szavak szótárában:
Demokrácia. Na, mi athéniak holnaptól demokráciában élünk! Ezt Én, a király parancsolom!
Marxizmus: Jajj, apjuk, mi legyen a gyerek neve? Van az az ideológia, legyen Marx!
@Izo:

Az oligarchabizottság remek alkalmat teremt Simicska úrnak, hogy igazolja a pályasebességet meg a hidakat.

Nosza. Én nem fogom bánni, ha megcáfol. Addig viszont a tény tény marad.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: "Ez van ha minden állambácsira van bízva, az meg képtelen gazdálkodni a pénzzel. Jönnek a csúnya megszorítások."

Látod, én is ezt mondom. És ha visszaolvasol, a nyugdíjas kérdésben sem mondtam neked ellen, csak továbbfűztem a gondolatsort.
Annyi csak a bajom, hogy nem feltétlen a jó helyeken szorítanak meg. Illetve nem feltétlen jó a módszer.
És gondolj bele: erre az államra van bízva, hogy majd a te nyugdíjadat megszabja. Aztán majd lehetsz nyugdíjjogosult 80 évesen, és még az utazás se lesz ingyen.
@Könnyen elkaptuk, uram!: Ne magyarázzál már! Hitler megalapítja a pártot, majd az valami rejtélyes úton létrehoz magának egy ideológiát Hitler meg elkezd benne hinni? Azért nevezte el így a pártját, mert ezekben az eszmékben hitt és erre alapozta a pártját. A legtöbb pártnévben jelen van az ideológia.

Komolyan nem hiszem el, hogy te abban hiszel, hogy pártok hoznak létre ideológiát és nem fordítva.

Van az az ideológia, legyen Marx!
Azért lett Marxizmusnak nevezve mert Marx találta ki. Köszi, hogy próbálsz igazolni.
@Könnyen elkaptuk, uram!: az informatikai társadalom korában már illene valami ilyen megoldást összehozni, már legalábbis ha nem rugdosnák ki a programozáshoz értő embereket, és nem rinyálnának oly sokan az adatbázisok célszerű, értő módon végrehajtott egyesítése ellen.
Maradhatunk a nyugdíjasok utaztatásánál, de ez máshol (pl. családi pótlék, adókedvezmény stb.) is hasznos lenne. Jelen esetben húznánk egy vonalat egy tisztességes nyugdíjösszegnél, és azt mondjuk, afölött nincs kedvezmény. Rendszeres kezelésre járás esetén, havi néhány alkalomra (vásárlás) meg lehet határozni engedményeket, a határvonal alatti jövedelmekre sávosan, de túlzásba esés nélkül (nincs totális ingyenesség). Külföldiek számára coki, ez van. Átállás digitális TB-kártyára, a központban okos szoftverek minden hónap elején kiszámolják, kinek mi jár, és "feltöltik" a kártyát, azaz rögzítik az adatbázisban. Mivel már a pizzafutárnál is van terminál, pár havi vezetői prémium árán lehet a buszsofőröknél, vasúti pénztárakban is olyan, ami képes az "XY igénybe venne egy kedvezményt - engedély / tiltás" című kérdezz-felelekre a központtal; kezelések felírásakor a doki úgyis lejelenti az egészet, adatbázisokon meg ismert a trigger fogalma, semmi akadálya az azonnali frissítésnek; ugyanígy halálozáskor egyetlen pillanat alatt tiltható minden, nem lehet visszaélni se nyugdíjak további felvételével, se mással.
Persze, pluszmeló, pluszpénz, plusz nehézség sok öregnek. Munkahelyből sosem elég, egy stadion elmarad, mi meg, fiatalabbak, akár el is magyarázhatjuk egy kártyát morzsolgató öregnek, mit kell tennie.
Igazságtalan lenne? Sokak szerint biztosan. Az a rendszer is igazságtalan, amelyik elhitette mindenkivel, hogy a zsákból örökké lehet kifelé szedni.
@Könnyen elkaptuk, uram!: Amíg az emberek nem akarják eldobni maguktól ez a jólét államnak nevezett szarságot, mely a túlfújt újraelosztó rendszerből addig nem lesz itt változás.

Élvezik, hogy ha baj van odamennek az államhoz az meg ad nekik pénzt, azt leszarják honnan, csak adjon.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali:
Pedig de!

Nácizmus= nemzeti szocializmus
két ideológiából gyúrt harmadik
A Hitler pártja által képviselt ideológia kapott elnevezést. Tehát először volt Hitler, és párt, aztán lett ideológia. Az ideológiákat ugyanis emberek csinálják, nem csak úgy "vannak", amit valaki majd megtalál.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: "Azért lett Marxizmusnak nevezve mert Marx találta ki. Köszi, hogy próbálsz igazolni."

Ezzel hol igazoltalak???
Te tényleg elbeszélsz a dolgok mellett.
@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ember, ház, tégla?
Ne vicceljünk már.

"Hitler ideológia Párt."

Komolyan nem hiszem el, hogy szerinted pártok csak úgy létrejönnek, mert miért ne. Azért adnak neki egy ideológiai elnevezést, majd miután mind ez megvan kitalálnak hozzá egy ideológiát és onnantól terjed el.

Hitler hitt valamiben és erre alapított egy pártot.

Ha ezt nem vagy képes belátni, én nem tudok veled mit kezdeni. Én itt lezárom.
@Interlock: Nem, szerintem nem lenne igazságtalan, sőt.
És egyben remek lehetőség lenne, hogy arra igazán alkalmas cégek kapják meg a megbízást a kiépítésre. (cinizmus, nem támadni akartalak, nem mondok ellent neked, csak a keserűség.)
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali"A szocializmus, mint politikai ideológia megnevezése az 1830-as években alakult ki. Először Robert Owen követőit nevezték szocialistának (1827), majd Saint-Simon követőit is ehhez az irányzathoz sorolták. Kezdettől fogva több meggyőződést, tant, politikai praxist foglalt magában, mint szellemi áramlat, politikai ideológia és mozgalom rendkívül változatos formákat hozott létre, mivel az általa bírált társadalmi berendezkedés, a kapitalizmus is sokszínű volt. Ennek ellenére kimutathatók olyan közös elemek, amelyek minden irányzatban tetten érhetők. "

Látod, volt egy ember, aki képviselt egy ideológiát, de nevet később kapott. Az az ideológia, amit az az ember képviselt, eleddig nem létezett. NEM VOLT ideológia.
Kapitalizmus volt már, amit bírált, és folyamatában kikristályosodott valami, amit elneveztek szocializmusnak.
@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen, ember találta ki. Ügyi vagy, kezdesz végre meg világosodni. Majd mások alapítottak erre az eszmére egy pártot.

Na látod csak nem egy párt volt előbb.
@Könnyen elkaptuk, uram!: fog hát, sőt, már hozott is. Nálunk napi egy oda, egy vissza lett a végeredmény. Ez már talán túlzás, de a MÁV tudja, ők ülnek a vezérlőben, ők látják naponta.
Ha az utaslétszám csökkenése indokolja, csökkenthető a járatszám, egy dologra kell csak figyelni: a normális menetrendre. Ne kelljen hosszú órákat helyben főni amiatt, mert a nagyeszűek által a napi négy járat az n*(24/4) képlettel lesz kiszámolva; át lehet alakítani a Volánok struktúráját, vagy be lehet vonni külsősöket kisebb buszok indítására, amik sűríthetik a járatokat, és elviszik x időnként azt az öt embert, akikért nagy busz csak 4x időnként jönne. Horvátországban a tengerparton végig ez megy, csuklósbuszt talán egyszer fogtunk ki egy hét alatt, mindig valamilyen furgon volt előttünk. Még azt is el tudnám képzelni, hogy a sofőrök a mostani kötött útvonal helyett (amikor valaki csak debreceni, más meg csak helyi buszt hajt) belevigyenek némi dinamikát, az utas nélkül futó járat jelezné rádión a központnak, hogy a kutya se akar arra menni, ezért a húsz perccel későbbi járat ugyanazon vonal helyett egy leterheltebb felé indulhat azzal a sofőrrel, amelyik épp "kéznél van". Vasúton is inkább csak őrzés kérdése, hogy a célállomás felé kiürülő vonatból le lehet-e kapcsolni egy-két kocsit, és otthagyni egy vakvágányon, majd összeszednék visszafelé. Oké, ezek meg kényelmetlenséget jelentenek, de hát akinek nem futja gurulós forgószékre, az akár a maga faragta sámlin is ülhet.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: "Hitler hitt valamiben és erre alapított egy pártot."

Na, csak érted te ezt!
Hitler hitt a szocializmusban, és hitt a nacionalizmusban (akkor még pozitív jelentése volt).
De a nemzeti-szocializmusban nem hihetett, mert még nem létezett! Ő alkotta meg! Az ember, aki pártot alapított, ami egy ideológiát képviselt. Egy szocialista- nacionalista alapú ideológiát. El is nevezték nemzeti-szocialistának a pártot!
@Interlock: Még jobb megoldás lenne, ha a buszmegállókban hívógomb lenne, és a diszpécser a megfelelő hívásszám után elindítana egy járatot. Egy apró bibi van azért, mi lesz akkor, ha két hétig csak egy hívás volt? Éhen hal?
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: A nácizmussal kezdtem. Azt meg nem írtam, hogy a pártról nevezték el az ideológiát. Azt írtam, hogy ember, vagy csoport.
Pártot alakítanak. Például. Bár nem kell minden ideológiához párt. Ember azonban igen!

Márpedig Hitler nélkül nincs nácizmus.
@Könnyen elkaptuk, uram!: van még két évünk arra, hogy a helyi polgármester / o.gy. képviselőket szorongatva, kellemetlen helyzetbe hozva tegyünk kísérletet a gombnyomogató robotizálás fékezésére, minden egyes kifogásolható közbeszerzés után. Két év múlva kénytelenek leszünk direktben a Parlament ajtaját berúgni emiatt.
És igen, kell egy olyan kincstári weblap, ahol minden befolyó adóforint, és minden kiutalt összeg, nevesített befogadókkal, ott szerepeljen szépen egymás alatt, kellő gyakorisággal frissítve. A mi pénzünk, basszákmeg, tököm kivan azzal, hogy titokban költik a pillanatnyi nüanszaikat követve.
@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem te azt magyaráztad, hogy pártok találnak ki ideológiát.

"van, hogy a párt alakít ki ideológiát. Sőt, ez csak így képzelhető el."
@Könnyen elkaptuk, uram!: az nem jó, a zebrán átkelést segítő gombot is megnyomja az összes érkező idióta, hiába világít már mellette, hogy "VÁRJON"... Huligánokról nem is beszélve.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali:
"1919-ben parancsot kapott, hogy vegyen részt a DAP gyűlésein és készítsen jelentéseket. Szeptember 12-én, a zsidó kezekben lévő kölcsöntőkéről szóló előadáson vita bontakozott ki Bajorország esetleges elszakadásáról. Hitleren annyira erőt vett a felháborodás, hogy ő is felszólalt az elhangzottakat támogatva. Beszéde nagyon tetszett az akkori elnöknek, Drexlernek, aki ezt követően meghívta Hitlert a pártba.
Hitler felettesei engedélyével csatlakozott a párthoz; azonnal be is választották tagnak, majd megbízták a propagandaügyek intézésével. Hitler egyre több beszédet tartott, aminek következtében a párt híveinek száma növekedni kezdett. Hitler javaslatára a párt NSDAP-ra (Nemzetiszocialista Német Munkáspárt) változtatta a nevét. "

Hupsz, hamarabb volt párt, mint nácizmus?
@Interlock: Akkor mindenki kap egy személyhívót, és nyomonkövethető, hogy ki hívott buszt. Bár ez már nem új. Vannak ilyen gyűjtőtaxik, vagy mik. Vazze, ezt benéztem! Na, ma sem sikerült megváltani a világot! Már holnap is van, jó éjt!
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: "Tudtommal még mindig az az elavult gyakorlat érvényes, hogy ideológiák alapján határozunk meg egy pártot. "

"Ez így sose volt igaz. Van, hogy a párt alakít ki ideológiát. Sőt, ez csak így képzelhető el. "

Innen indultunk.
A fiatal demokraták szövetségét milyen ideológia alapján határoznád meg?
@Könnyen elkaptuk, uram!: Én nem akarok veled tovább foglalkozni. Maradj meg annál a hülye elméletednél, hogy pártok találnak ki ideológiákat. A szocialista párt megteremtette a szocializmust meg Marxot, és így tovább. Én ekkora baromság ellene tényleg nem akarok érvelni, és nem is tudok.
Örülnék ha ezzel a téveszméddel békén hagynál.
@reálisan: ennyi az érvrendszered? Kicsit gyúrjál még, fidesznyik!
FORRADALMAT!!!!!!!!!!!!!!! fEGYVERBE!!!!!!!!!!!!!!!!!!aKASSZUK FEL A FÖLDESURAKAT ÉS AZ OLIGARHÁKAT ÉS A FIDESZ BANDITÁKAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@reálisan: Hamarosan a tieteknek is. Már így is sokáig voltatok ahhoz hogy tönkretegyétek az embereket és az országot.
@a szív fészkei: azt nem láttam, bár ki tudja.
Nekem a Sacra Corona az amitől felmegy a vérnyomásom.
@Pantagruel: nem, arról azért nem volt szó. inkább máshogy közelíteném meg a problémát. a kislányok általában arról álmodoznak hogy királylányok lesznek, vagy tanítónénik, vagy valamilyen más segítő foglalkozást végeznek. És babáznak, fésülgetik a babájuk haját, csillámos tollal írnak. Én viszont autókkal is játszottam, segítettem az apámnak mikor barkácsolt. és nem királylány akartam lenni, hanem felfedező, vagy olyan ami nem egyértelműen női foglalkozás. Ennek persze meg van az oka, hogy miért.
@73. Vladys-Vonajugend tiszt, FIDESZ meg baloldali: Ha kicsit olvasgatnál, rájönnél, hogy nem téveszme. Keress rá bármelyik politikai ideológiára. Kiderül, hogy valamikor egy csoport (pártnak nevezte-e magát, vagy sem, nem szempont) ezen ideológia szerint működött.
A kommunizmusnak is van bőven előzménye, Marx előttről. (ősközösség, Platón, Táboriták, Mórusz, francia forradalom...)
@saravad: "Ezt is Te mondtad, és milyen igaz! "
Régen a párttitkár házát építették katonákkal. Most közpénzen a fityiszes birtokokat dolgozzák meg. Ennyi változott. Én már régen mondom, hogy ork bánnak az a baja a Kádár-rendszerrel, hogy nem róla nevezték el! :( Most visszacsinálja!
Nem olvastam végig minden kommentárt, így lehet hogy valaki más már leírta következőket:
Ez a vasúti ár összehasonlítás kicsit olyan mintha valaki felróná a Mercedesnek hogy drágábbak az autói mint a TataNano. Ne hasonlítsunk már össze egy almát a szőlővel. A vörös iszap katasztrófa után egy 80km/h sebességű. egyvágányú pályán történt helyreállítás, mindenféle korszerűsítés nélkül. A Közgép meg két vágányon dolgozik, sebességet növel iszonyú szar altalajon, zajvédelmet épít be, aluljárókat épít, világszínvonalú lesz a vasút az építkezés után. Aki nem hiszi üljön ki a pálya mellé hallgassa meg hogy mennyit csökkent a vonatok zaja az új pályán! És ha elkészül ugyanez igaz lesz a szajoli vonalra is! A műszaki tartalom ismerete nélkül ez amit a szerző irt egy nagy butaság.
NEM mellékesen: A Közgép korrupt, olcsóbban meg lehet valószínűleg ezeket építeni, de a különbség nem 10-20 szoros hanem 1,1-1,2szeres maximum. És a korrupció mind a két oldalra él, sőőőt...
jelenleg a Közgépes dolgozok azzal mentegetik magukat hogy ezzel a módszerrel létrejön egy erős közlekedésépítő cég, amelyik majd külföldön is tud munkákat végezni.
Részt vettem mind a Szajol-Püspökladány mind a Kápolnásnyék-Dinnyés vasútvonal tervezésében, vasúttervezésből élek.
@vasutas77:

Oké, ne hasonlítsuk almát a szőlővel. Hasonlítsuk a konzorciumtag Switelsky-Mávépcell hazai és külföldi árait.

Horvátországban a Križevci - Koprivnica szakaszt csinálják:

www.hznet.hr/vijesti

ami:

1: hegyvidéki szakaszon is megy, nem síkság, mint a P.ladány-Szajol.

2: a szakaszon elkészülte után 100-140 km/h vonatforgalom lesz, nem 80, mint az említett szakaszon.

Ennek ellenére átszámolva kilométerenként sacc/kb 237 millióból megcsinálják.

Tehát továbbra is érdekel, ha ott megy ennyiből itthon miért nem, meg üzenem a Közgépes dolgozóknak, hogy ilyen árak mellett a külföldi munkáról álmodozást nyugodtan be lehet fejezni.
Helló!
Örülök hogy elolvastad amit irtam.
Sajnos horvátul nem tudok.
Nekem amit linkeléltél nem sokat mond, de akkor leírnám: Magyarországon kétvágányú, villamosított vasút sebességnövelése 160km/h-ra forgalomfentartással, ETCS kiépítéssel, előkészítéssel úgyanannyiba kerül mint új autópályát építni.Erre lehet nyavalyogni, fújolni, de a mi adottságaink mellett ez ennyibe kerül.
Mind a szajoli szakasz, mind a fehérvári vonal rendkivül kedvezőtlen talajon fut, ez isszonyuan megnöveli a beruházás árát. (az esetleges felújítás Veszprém felé még ennél is drágább lesz, 10+ m méter mély talaszilárdításra is zűkség lesz majd, valamint a fehévári felújítás kölségbe belecsepészték a Pusztaszabolcs-Börgond vasút felújításást is)
A KÖZGÉP jelenleg nemhogy nemzetközi szerepre nem képes, de itthon is a vetélytársai építenek neki jobbára, alválakozókén, ott nyeri a hasznot. Egy velejéig korrupt rendszert használ ki arra hogy munkát kapjon, undorító amit csinálnak az érdekében, nem őket akarom védeni, de ne hasonlítgassuk már a vörösiszap katastróf utáni munkát a fehérvári vonal felújításához. ( pl Devecsernél ha jól tudom a MÁV adta a sínaljat/sínt, forgalomfentartásról természetesen szó sem volt).
A korrupció velejéig átitatta a magyat közlekedésépítést, kiváncsi leszek mikor lesz egy becsületes ember aki kiborítja a bilit. Ha lesz ilyen akkor őt hősként kell majd ünnepelni és valamelyik börötnhőz fel lehet huzni egy új blokkot hogy a NIF/Minisztérium/Kivitelezők egy kupacban üldögélhessen.
@vasutas77:

Azért csak próbáljuk meg a technológiai hasonlóságokat megkeresni a horvát és a hazai vasútvonal között.

A cikk azt írja, pályacsere történik, a mostani 60 km/h terhelést bíró pályát modernizálják 140 km/h sebességhez és 22,5 tonna tengelyterheléshez. A vonal egyébként a új betonaljat, vízelvezetést, a hegyvidéki szakaszokon fűtést, új felsővezeték rendszert kap A szakasz része az V. Páneurópai hálózatnak, ilyen szabványok szerint épül. Szerződés szerint kilométerenként 237 millióból.

Szerintem ilyen azért a mostani vasútvonalunk nem lesz tízszer ennyiért, de cáfolj meg.
@Fabius: tudnod kell azt is hogy a magyar (pl. út , statika, tűzvédelem stb) általában építőipari szabványok európában a legszarabbak... kretén felesleges túlbuzgó bürokratikus előírások...

szerintem ez magyarázhat a vasútnál is 20-30% felárat...

de azért az teljesen nyilvánvaló hogy a KÖZpénznyelőGÉp az ellopja a pénz nagyrészét... plusz az alvállakozókat ki sem fogja fizetni, szép magyar szokás szerint...
@dr. Bubó:

Elfogadom, hogy igazolhat felárat. De azért nem ekkorát. Tízszeres árat semmi nem igazolhat egy Páneurópai szabványnak megfelelő vasútpályához képest.

Ilyen nincs.
@Fabius: a talajadottságok is különbözőek...

a magyar alföldi laza hajdan volt mocsaras terület...
a teherhordó réteg mélyen van... bár őröltségnek tartom, hogy több mint 10 méter mély talajcsere legyen...
ennél még a lemezalap vagy a cölöpözés is sokkal olcsóbb...

horvátban meg sziklás, mészkő van... ott meg robbantani kell... neme lehet "lapátolni"

hm...

viszont a meglévő pálya felújítása esetén ott nincs alapozási plusz költség mert mindent elbír... mindenre megfelel...

itthon meg épp a kretén mérnökök és szabájok alapján jó nagy MŰSZAKI TARTALMAT írnak elő...

ha csaláson akarod őket fogni akkor a legegyszerűbb módja, hogy az ELVIELG szigorú műszaki tartalmat (ami miatt lehet drágább)

azt sem foglyák megvalósítani... nyilván korrupt az átvevők műszaki ellenőre is... és mindenki...

anynit tégy csak hogy folyamatosan fotozod a helyszínt... nem nagy dolog... eltakarás előtt...

legjobb ha megkérsz egy arról ingázót aki a vonatablakból stb...
@dr. Bubó:

Mondom, elhiszem a talajkülönbséget, a felárat, de ha felszorzom a horvát költséget kettővel is feleannyinál tartunk, mint itthon.
@Fabius: Szerintem ezzel felesleges számolni. Már az MSZP-nél is ez volt. Náluk is 2X annyi volt az autópálya mint a horvátoknál, úgy tűnik egykori "gyarmatunk" ehhez jobban ért mint mi.