Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: index.hu/belfold/2024/03/29/magyar-peter-varga-judit-bayer-zsolt-valas-interju-balhe/ "És ugyanol... (2024.03.29. 14:36) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Always www.youtube.com/watch?v=IyW-VAMXo9c (2024.03.28. 19:52) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.08.29. 05:31 Fabius

Ravatalon: a matolcsyzmus

Címkék: gazdaság fidesz varga mihály matolcsyzmus

Vannak az életben törvényszerű dolgok, amik elől nem lehet kitérni. Amik pont olyan elkerülhetetlenek, mint a lakótelepi galambrajból hulló foscunami. Nézheted az eget, tipeghetsz kettőt jobbra kettőt balra, mint részeg vőfély a kakastöke pörkölttel a roma lagziban, ám elkerülni csak időlegesen tudod.

A matolcsyzmus is éppen ilyen valami volt. Valami, mert gazdasági programnak nem nevezünk olyan dolgot, ami a tőkekivonástól várja a belső piac megélénkülését, és ezáltal a gazdaság felpörgését. Már, ha okosabbak vagyunk, mint egy ötödikes. Szent Jobbunk víziója halott volt abban a pillanatban, mikor megfogant a nyakán lévő víztoronyban. Hat hónap alatt világosan kiderült, amerre így megyünk ott nem a gazdasági szabadságharccal kivívott kánaán vár, hanem a tehetetlenül stagnáló gazdaság, és az éhkopp. Az adatokat látva Orbán megrogyott, mint vakmerő hóember az ördögszaunában, és kezdetét vette jobboldalról is a saller és kokiosztás. Chikán Attila, Mellár Tamás, Bod Péter Ákos is elmondta a magáét, és bár a jól értesült bennfentes szerepben tetszelegni kívánó Pálffyra még rámordultak - mécc'má a helyedre' - csak idő kérdése volt, mikor kezdi el kormányzati politikus is temetni a matolcsyzmust.

Erre a beismerésre megfelelő embert találni nem lehetett egyszerű. Kedves Vezetőnk lement a térképről, talán a felcsúti határban a házi jószágot sétáltatva igyekszik regenerálódni, Szent Jobbja meg szerintem éppen a kapott retorziót borogatja valami csendes szobában.
Kellett egy arc, egy eddig nem nagyon előtérben lévő valaki. Egy ember, akinek a mondandójára nem legyint rá a közvélemény, és ki sem röhögik nagyon. Így kaphatta Varga Mihály a számára hálátlan feladatot:

Felravatalozhatta a matolcsyzmust a párthír tévében.

Varga mondandója is billeg erősen, de legalább belátja a tényeket:

"van néhány olyan adóterület, amely esetében a vártnál kevesebb bevétel folyik be az államkasszába. Példaként elsősorban az áfát említette, kifejtve: a magyar lakosság az új adórendszer bevezetésével nála maradt pénzből nem fogyaszt többet"

Bizony, a lakosságnak az a szegmense, akik kereseti viszonyaiknál fogva örömmel vertek volna a seggére havonta némi pluszpénznek, azok átlag 60 ezer forinttal kevesebbet vittek haza eddig egy félév alatt. Azoknak, akik meg nagyon jól jártak az egykulcsossal, eddig is megvolt mindenük. Ők nem vettek se több tejet, kenyeret, nem ruházkodtak többet, nem vették igénybe többször a szolgáltatóipar kínálta lehetőségeket, mert eddig is megtehették. Így sikerült kivonni a tőkét, aminek megvan az a sajátos rossz tulajdonsága, hogy egy büdös peták plusz bevételt nem termel. Nincs több áfa, jövedéki adó, nincs több szja, nincs több iparűzési adó, a stagnáló-csökkenő kereslet nem generál munkahelyet, és így nincs többlet járulék a foglalkoztatott melós után sem.

Varga szerint sem lesz egyszerű betömni a - szerinte - 80-100 milliárdos lyukat. Akkor pláne, ha ez a lyuk óvatos becslések szerint is inkább 200 milliárd. Kormányunk 8-10 féle kisebb,10-20 milliárdos csomagban gondolja összeguberálni tapaszt a lékre, de ezekről konkrétumot, se látható irányváltást Varga sem közölt. Ha ehhez hosszá vesszük, hogy az uniós áfa visszafizetéses farbarúgás is 240-260 milliárd plusz terhet jelent, akkor semmi okunk nincs a bizakodásra.

Az igazán szomorú még mindig az, hogy a negyedéves mérleg nyilvánosságra kerülése óta eltelt két hétben kormányunk szemmel láthatóan inkább a hátsó felét napoztatta a gazdasági paradigmaváltáson agyalás helyett. Nulla ötlet, nulla elképzelés, csak a csend és a súly nélküli beszélő fejek észosztása történik, akiket, mint Pálffyt, aztán másnapra leugat a Nemzeti Kormánypitbull. Pedig éppen nem érünk rá semmire, mert a sokat hangoztatott kiugrott frankárfolyamnak a második negyedévhez nem sok köze volt, de a harmadik negyedévünket úgy vágja majd haza, hogy csak pislogni fogunk. Varga megjelenése a színen így semmit nem ért azon kívül, hogy hivatalosan elmondta a matyolcsyzmus búcsúbeszédét, és egy számológéppel keresztet rajzolva a levegőben feladta neki az utolsó kenetet. Ugyan hangoztatta, kormányátalakítás nem lesz, de Kedves Vezetőnk habitusát ismerve erre azért mérget ne vegyünk. Én nem lennék meglepődve, ha szeptemberben kipihenve, eddigi hitvallását és jobbkezét maga mögött hagyva újult erővel robogna egy újabb vízió, egy másik gazdasági szabadságharc felé.
Addig meg reménykedjünk, hogy ezúttal agyféltekét és egyéb testrészt olyat választ a NERgyárból, amelyik látott már gazdaságot és számokat is közelről.

 

576 komment · 8 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr253186966

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Értékelhetetlen minisztériumok 2011.08.31. 22:10:11

 Nyáron a miniszterelnök osztályozta minisztériumait, ami bevett gyakorlat egyébként, különben is a fél ország bizit szorongat ilyenkor a kezében, nyári népszokásként.Ugyancsak mostanában megjelent egy sok háttérinformációt felvonultató cikk&...

Trackback: A jobboldali vezér esete a jobb kezével 2011.08.30. 10:57:13

Áll a Vezér a diplomatái előtt, nézi, hogy csüngenek vizenyős tekintetükkel az ő szaván. Várják nagyon az igét. Hogy mi az irány, hogy mit kell hazudni holnaptól a követségen, mert az nyilvánvaló, hogy az igazat nem szabad mondani. Kell tehát az eliga...

Trackback: Sodródik Magyarország! 2011.08.29. 15:30:14

"Vészhelyzetbe sodródott Magyarország."Ezt Orbán Viktor hazánk regnáló miniszterelnöke mondta. Orbán szerint tehát az ország "sodródik". Méghozzá rossz irányba. Ha egy hajó sodródik a zátony felé, akkor felvetődik a kérdés, hogy mié...

Trackback: Találkozás kedvenc képregényfiguráimmal - avagy a status confessionis ritka pillanata 2011.08.29. 14:01:35

Hétfő van, fél hét lesz nemsokára. Van még nyolc percük, hogy megérkezzenek. Átfutom az utoljára begépelt soraimat, mentem a munkát, majd elégedetten hátradőlök: ma este nem hagyok félbe miattuk semmit. Tudom, nincs az a baleset, az a tragédia vagy ter...

Trackback: Indul a Gyurka 2011.08.29. 13:52:18

Mondja Bakter úr, maga mégiscsak egy világlátott ember, mér van az, hogy az útkaparó is szedte a sátorfáját, hogy máshol próbáljon szerencsét? Hej, Bendegúz fiam, mostanság roppant nehéz idők járnak, beütött a nagy gazdasági világválság! Hát az meg m...

Trackback: Progresszív adózás és járulékcsökkentés 2011.08.29. 13:26:29

Komoly sajtóvisszhangra talált, hogy Mellár Tamás közgazdász, a PTE egyetemi tanára a Magyar Nemzetben megjelent írásában élesen bírálta a kormány eddig követett gazdaságpolitikáját. A visszhang nyilván annak is köszönhető, hogy nem szokás a jobboldali...

Trackback: Ébred a "Nemzet" !?? 2011.08.29. 12:44:57

 Nagyon régen vártam, ki lesz az első aki kimondja a hívek közül: fiúk elkúrtátok !Magyar Nemzetben írt cikkében Mellár Tamás. A jobboldali közgazdász szerint idén csak 1,5 százalék körüli nő a GDP, a gazdaságpolitika a kezdetektől helytelen volt,...

Trackback: Ki jöhet Matolcsy után? 2011.08.29. 10:02:15

Egyre erősödnek a kritikus hangok az Orbán-kormány gazdaságpolitikai tevékenységéről. Immár 15 hónapja álltak fel az új csúcsminisztériumok, hatalmas terheket véve a hátukra. A súlyos örökségüket senki sem kérdőjelezi meg, habár a Bajnai kabinet munkáj...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Kalmár:

A Fidesz 2 év alatt 65-ről 49-re zuhant, a Jobbik 9-ről 17-re emelkedett. Elég furcsa, hogy ebből te 2014-ben Fidesz kormányt vizionálsz...
Most rajzoltam egy diagrammot excellben a Fidesz és a Jobbik népszerűségének a változásáról a te adataid alapján, hát az a két görbe 2014. májusára elég vérfagyasztó eredmény jelez...
Na persze, ez így értelmetlen.
@manó62:

Köszönöm válaszod!

Nagyjából szerintem igen, jól látod a dolgokat.

Egyetlen egy aprócska kiegészítést tennék:

Az egykulcsos SZJA láthatóan megbukott, nem pörgette fel a fogyasztást, ami így nem tömte be a kisebb SZJA bevétel okozta költségvetési lyukat.

A tehetősebbek - akikhez az egykulcsos rendszer haszna ment - nem költöttek többet, mint tavaly.

De mi lett volna akkor, ha az a többség járt volna egy kicsit jobban, akiknek most tudhatóan kevesebb lett a nettó fizetése, sokszor még a családi adókedvezménnyel együtt is?
Szerintem ők költöttek volna.

Persze ez nem ilyen egyszerű, de egy biztos: az egykulcsos SZJA rosszkor és rosszul lett bevezetve.

Szép estét!
Matolcsi nélkül is lefelé vezet az út 1 olyan országban ahol laza 2,5 millió ember nem dolgozik pedig munkaképes korú,2-3szor annyi rokkantnyugdíjjas van mint tőlünk északabbra,a közpénzek felet gyakorlati ellenőrzés nincs,csak gyászoljuk az eltűnt 1000 milliárdokat évről évre,ahol mondjuk olyan üzleteket csinálnak eladják a MOL-részvényeket 6000ft körül aztán pár év múlva 23000 körül visszavásárolják,ahol a rendőrség majdnem bevallottan pénzbehajtásra van ,nem rendfenntartásra,a bíróságok gyakorlatilag bűnpártolók a törvényekkel együtt,ahol a NAV pofátlanul olyan közbeszerzést ír ki ami 1 cégre van megkoreografálva,és még van lefelé ezzel az elittel...
Maga a matolcsizmus is érdekes abszurd történet,Miután kijelentették az új adórendszerrel mindenki jól jár,jópáran mégse jártak jól és ezt jelezték is,jött válaszként a bérkommandós röhej...Ezt kérdem én 1 magára valamit is adó politikus mégis hogy képzeli,nem lett volna egyszerűbb előre kiszámolni,vagy akik gyártják a törvényeket már az általános iskola legelején megbuknának,végül is sok a gyakorlati analfabéta kis hazánkban.
@laci0011: "2-3szor annyi rokkantnyugdíjjas van mint tőlünk északabbra"

-Tőlünk északabbra más a lakosság lélekszáma. Úgy lenne korrekt, ha a lakossághoz arányítanánk a munkaképtelen rokkantak számát.

- Attól, hogy valakinek nincs meg egyik lába sem, tehát rokkant, még lehet jó matematika tanár, és akár még dolgozhat is matektanárként, informatikusként.

- Pont ma mondta a híradó, hogy a rokkantak közel 10%-a ellen indult csalásért eljárás.
Pofázás megy ezerrel. www.blikk.hu/blikk_aktualis/forro-oszt-josol-orban-viktor-2063002

Ebből: [..]"A „veszélyhelyzetben" fájdalmas intézkedéseket kell hozni...." Nem azt ígérte, hogy a Zemberek nem éreznek meg semmit? Persze ő az, aki sose hazudott és hazudik. Csak az embereknek vannak megérzéseik, mert valahogy minden rajtuk csattan mégis.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Kommented egészét tekintve igazad van Karl, pár apróbb észrevételem van csupán.

Vélelmezem, hogy képzeletbeli eu-s dobogón vagyunk a rokkantnyugdíjasok arányát tekintve is - még a 10%-nyi, eljárás alá vont személy figyelembevétele esetén is az élmezőnyben vagyunk.

Rokkant matektanár? Persze, miért ne?
De van egy kis baj.
Nos, az általam ismert intézményekbe szinte be sem tudna menni, órát pedig csak a földszinten tarthatna.
Kis hazánkban arcpirító, ahogy a mozgásukban korlátozottakkal bánnak, hogy mennyi esélyt kapnak a teljes életre.

Tudok olyan kórházat, ahol az ambuláns rendelésre sem tudnak bemenni a főbejáraton, a mentőknek fenntartott részen kell felgurulniuk - ami persze nem mentőknek egyébként tilos. A főbejárat lépcsője persze ultramodern - ebbe miért is fért volan bele egy kerekesszékeknek kialakított felhajtó...ugyan!
Szép, mi?

Karl, egy rossz vicc ez az ország, egy bolhacirkusz; szhar politikusok, szhar törvények, és szhar állapotok.

De ezzel most, gondolom, nem mondtam semmi újat.
@Zébácsi:

Köszönöm a kiegészítéseket, reméltem valaki felfigyel a földszinti tanterem annomáliájára.

Ergo a láb nélküli ember dolgozhatna matektanárként, de nincs meg az infrastruktúra, hogy dolgozzon, ezért rokkant. - De körmondatoltam.

A 10% ember közül mennyi lesz jogerősen elmarasztalva?

Kis adalék: Egyik rokonunk a háborúban 44-ben elveszítette a lábát. Minden évben meg kellett jelenni egy bizottság előtt, ahol felülvizsgálták a rokkantságát. Utolsó 5-10 évében életének, mikor már nehezére esett a járás műlábbal, a húga ment el helyette.

A bürokrata nem akarta leigazolni, hogy rokkant, mert nem jelent meg személyesen. Hozzáteszem a körzeti orvosnak minden évben le kellett írnia, hogy a bácsit megvizsgálta, és nincs lába.

A rokkantak, akiket ismerek, dolgoznának, feltéve ha kapnak olyan munkát amit el tudnak végezni, ha kapnak olyan munkát, amit meg tudnak közelíteni, ha kapnak olyan munkát, aminek a bére anyagilag biztonságot ad, ha a keresete miatt megvonják tőle a rokkantnyugdíjat.

Egyszerűen nem érdemes rokkantként 80000 Ft-ért dolgozni, ha a rokkantnyugdíj 65000 Ft. 15000 Ft-bó sokan nem tudják a havi munkábajárásukat megoldani.

Azt, hogy a 65 és a 80 mire elég, most nem részletezem, noha nem lenne egy hosszú lista.

A 65 és 80 fiktív számok, de az arányokat egy rokkant ismerőstől szereztem be.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Valahol olvastam:
"Egy társadalom civilizáltsága, fejlettsége, abból mérhető le igazán, ahogyan a betegekkel és az öregekkel bánik."

(megjegyzés: meg az állatokkal.)

Bolhacirkusz ez a mi kis plecsnink ezen a Glóbuszon, egy jobb sorsra érdemes, lezüllesztett ország ezen a sárgolyón.
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Ez az Orbi gyerek már akkor is egy gerinctelen gyáva féreg volt. Egy igazi semmirkallo mihaszna tróger, egy ú.n. élosködo.
@Fabius: "Olyan, aki nem ígért semmit, hanem bizonyított."

ollan okosakat írsz ;)

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

éber elvtársak megnézték. mert ha kinő a lába az nem csak csoda, hanem csalás is ;)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
nagyanyámnak tavaly nyáron vágták le a lábát. majd ősszel jött a bizottságtól a levél, hogy a korára és a zárójelentésére (ÁEK) tekintettel nem kell megjelennie, elhiszik.
olyat viszont ismerek akinek minden évben meg kell jelennie, hátha a üvegszeme helyett kinőtt neki a rendes...
@Kalmár: Egyetertunk. JELENLEG nincs Viktoreknak realis alternativaja. Ez a kijelentesem azonban messze van attol, hogy jok lennenek... katasztrofalisak.
A kognitiv disszonanciara pedig jo pelda a massziv Fidesz tabor...olyannyira hivok, hogy lassan egyhazza alakulhatnanak. De vannak biztato jelek.
Szoval, egyetertunk, de megsem teljesen.
Szlovákiában 70.000 rokkantnyugdíjas van.
Magyaországon 800.000
Van kérdés? 2x annyi lakos, 10x annyi rokker.
Természetes, hogy ha 3 millió nyugdíjasból ennyi a rokker, akkor ott bűzlik valami. Ismerek olyan megye I.-es focicsapatot, ahol az önkormányzat foglalkoztatta a játékosokat és MINDENKI rokkantnyugdíjas volt.
NA, és persze ne feledjük, hogy a kommandós világbajnokunk már 2 éve rokkantnyugdíjas volt, (mert persze nem alkalmas rendőrnek)amikor lealázta a világot. Ha tudták volna a Brit SAS, az Orosz Spetsnaz tagjai, hogy egy ingyen parkoló nyugdíjas szopatja őket.....
@Cartman (ex Cartman): szemmel láthatólag te vagy az, aki nem érti a dolgokat. Az az igazság, hogy az általad belinkelt katyvaszok - amik nemhogy az ajánlott irodalom, de még a bulvár szintjét sem nagyon ütik meg - engem maximálisan hidegen hagynak. Egészen addig, amíg a liberális okoskodás és kásakerülgetés megy, addig az ilyenek, mint te bőven elrágódhatnak ezeken a gumicsontokon, nyilván mert más, értelmes és használható ötlet nem jut az eszükbe.
Nekem a Chikán se mondja meg a tuit, volt elég ideje, talán nem is egy kabinetben - aztán mégis mi lett belőle? Érdekes módon, egészen 2010-ig közel az 50%-a ugrott a fizetésemnek és még az sem volt elég a drágalátos mindenkori elkúró balfaszoknak.
Nyilván az lenne az egyedüli üdvözítő megoldás minden ágrólszakadtnak, aki az állami emlőkön próbál életben maradni, ha ismét bevezetnék a 36%-os szja-t (szuperbruttóval persze 40% körül jönne ki)nyilván csak a "nagyon gazdagoknak" ami kategória nálunk nevetségesen alacsony szintet üt meg a valóságban és nekik menten több segély jutna.
Egyébként megsúgom, akinek csökkent 1-2 ezressel a fizuja, azok sírnak most veszettül, pedig 2013 végére az eddigi tervek szerint a szuperbruttó kifutásával az övék is nőne. De az még odébb van, így sírni kell és a szomszéd tehenének megdöglését kell szorgalmazni. Az már nem fájt nekik, amikor ők kaptak szja visszatérítést, aki meg a 36-os sávba esett az csak annyit kapott mint a 7.-ik gyerek...
Tudod mit? OK, emeljék meg ismét az szja-t....de akkor mindenkinek! Na az hogy fog tetszeni? Gyanítom az sem volna jó a sok okoskának, a legjobb úgyis az lenne, ha nem kellene egyáltalán semmit sem fizetni.
Téved mindenki, aki még hisz a kommunista tündérmesékben és a "gazdagokat" fejné. A megoldás a drasztikus kiadáscsökkentés, ami elsősorban a szociális kiadások könyörtelen megnyirbálását jelenti. Nyilván ezek haszonélvezői ezerrel tiltakoznak, de más megoldás nem lesz - vagy az államcsőd, de akkor tényleg mindent el fognak venni.
A lényeg évszázadok óta változatlan, az öreg Széchenyi is alapvetésként kezelte: egyenlő teherviselés....
Azt az aspektust pedig még nem is említettem, hogy arra azért kíváncsi lennék, hány embert jelentett be a munkáltatója saját kérésre az alacsonyabb adósávba eső bruttóra, majd a fizetés többi részét diszkréten zsebbe csúsztatta? Gyanítom, hogy nem 2 emberről volt szó, hanem tíz, de lehet, hogy 100 ezrekről...Na az is igazságos volt?
@Viktus: eloszor is ami neked 8 millios lakas az hitellel egyutt ugye rogton 12-14 millio...

ezen kivul a te feladatod fizetni a felujitasokat, karbantartasokat is, ami 20 ev alatt meg egy fel lakas ara..

szoval a 8 millios lakas igazbaol nem is 8, hanem inkabb 16-20 millios koltseg, ha birtokolni kiovanod. ezzel szamolj, ne azzal, hogy mennyibe lenne, ha lenne penzed egyben kifizetni, mert nincs;-)

marpedig egy 8 millios ertektargyert kifizetni annak 2-2.5szereset rendkivul ostoba uzlet.
@Kalmár:

"NA, és persze ne feledjük, hogy a kommandós világbajnokunk már 2 éve rokkantnyugdíjas volt, (mert persze nem alkalmas rendőrnek)amikor lealázta a világot."

Csupán tájékozatás gyanánr nézzük ezt egy kicsit közelebbről. Idézet és link:

"Farsang János 1967-ben megszületik Pakson. .....
A Tolna megyei főkapitányság 1992. május 16-i hatállyal kinevezte a Központi Közbiztonsági Szervek Neutron Bevetési Alosztályához, felszámoló beosztásban, őrvezető rangban. Bármit is jelentsen ez – hiszen mi, civilek ezt nem értjük –, a tényt leszögezhetjük: Farsang János 1992 májusától szolgált hivatásos rendőrként. ....
2005-ben Farsang Jánost kinevezik zászlóssá. Majd 2005. május 6-án szolgálati ideje nyugdíjösszegének rögzítését rendelik el, és megállapítják 32 év szolgálati idejét.

2006 januárjában szolgálati idejének kezdetét 1971. május 2-re módosítják.

2006 decemberében szolgálati idejének kezdetét 1970. május 2-re módosítják. Farsang Jánosnak tehát immáron papírja van róla, hogy hároméves kora óta hivatásos rendőrként szolgál.

2007. október 1-jén az elsőfokú felülvizsgáló orvosi bizottság megállapítja, hogy Farsang János „megváltozott egészségügyi állapota” miatt hivatásos szolgálatra nem alkalmas, munkaképességének csökkenése negyvenszázalékos. És Farsang János 2007. október 31-én nyugállományba vonul.
"
Tényleg érdekes történet. www.magyarhirlap.hu/velemeny/a_nyugdijas.html

Egy 40 éves 60%-os munkavégzésre alkalmas rokkantosított rendőr, aki kommandós világbajnok lesz Orlandoban, 35 fokban, erős mezőnyben...2010.
www.teol.hu/tolna/kozelet/valora-valt-magyar-almok-az-usa-ban-fotok-345175

********

A nyugdíjasok (indokolatlanul) magas számát illetően teljesen egyetértek veled.

De ha ebből a 800.000 emberből mondjuk csak 100.000-et visszahelyeznének a teljesen munkaképesek közé, rázúdítva így őket a munkaerőpiacra, szerinted mi történne?

Én nem tudom, így tényleg kérdezem.
@nabazzmeg:
Gondoltam, hogy nem fogod elolvasni. Mélyen a szűklátókörűségedbe gázolna, ha bármilyen más vélemény létezhetne számodra a sajátodon kívül. Persze-persze, Chikán is hülye, Mellár is, no meg Angyal, Békesi, stb. Mind hülye, csak matolcsi helikopter.

Pedig ott van a cikkekben a hogyan és a miért is, csak el kéne olvasni, és fel kéne mérni ésszel.

Katasztrófába kormányoz minket a fidesz, elsősorban azért, mert nem értik, hogy nincs körülményektől függetlenül jó rendszer, és nem veszettül akarni, hanem inkább gondolkodni kellene. Az egykulcsos adó alapból egy vitatható szisztéma, de Magyarországon, most bevezetni hatalmas baklövés volt.

"Egyébként megsúgom, akinek csökkent 1-2 ezressel a fizuja, azok sírnak most veszettül, pedig 2013 végére az eddigi tervek szerint a szuperbruttó kifutásával az övék is nőne."
Miközben addig folyamatosan csökken az adójóváírás kivezetése miatt... Ja nem, mert majd jön a bérkommandó, és jól megfenyegeti a rohadék munkaadókat. Milyen szép, européer megoldás! Arról nem is beszélve, hogy most (amikor kiderült, milyen brutálisan elszámolta magát a nemzet közgazdásza) rögtön az merült fel megoldásként, hogy a szuperbruttó kivezetését halasztják. Recseg-ropog az egész, de ha nem akarod észrevenni, hát nem is fogod.

Széchenyin meg hangosan röhögtem. Ezekkel az "érvekkel" csak magadat blamálod...
@Fabius:
Szerintem meg nem lesznek valódi alternatíva, hacsak nem lépnek nagyon gyorsan. Egy pártot megalakítani, ismertté tenni, felfuttatni nem egy-két nap.
@nabazzmeg:
Nos, mit szoltal volna ahhoz, hogy ha az egykulcsos ad+gyerekkedvezmeny helyett bevezetik a gyerekkedvezmenyt, az also kulcsot leviszik 16-ra, a felsot pedig csokkentik 32-rol 25-re?
Mert szerintem igy fogyaszthatobb lett volna a dolog, plane, a a kulcs hatara a brutto, es nem a szuperbrutto. A kecske is jollakik, meg a kaposzta is megmarad...
Szegény Kalmárt már kezdem sajnálni, védi itt a védhetetlent, szélmalomharcot vív a láthatatlan ellenséggel, közben még orbán "beszari" viktornak is be kell nyalnia csontig, és még veletek is hadakoznia kell.
Azért valljuk be, ilyen egy IGAZHITŰ M.A.G.Y.A.R. !!!
@Cartman (ex Cartman): "Szerintem meg nem lesznek valódi alternatíva, hacsak nem lépnek nagyon gyorsan. Egy pártot megalakítani, ismertté tenni, felfuttatni nem egy-két nap."

Ezen már sokat gondolkoztam. Szerintem egy új párt megjelenése jövő év közepére várható, hiszen addigra érik be a helyzet:
- a FIDESZ már annyira leamortizálja magát, hogy a szokásos karaktergyilkosságok nem fognak működni
- ha működnek is, max egy-másfél évük lesz csak rá
- az emberek számára _teljesen_ nyilvánvalóvá válik, hogy az akarnok politika nem vezet sehova
- a folyamatos lejtőn lecsúszás után végre a tömegek is készen lesznek megszorításokat és átszervezéseket elfogadni, ha azokat épeszűen érvelve tálalják
- a tömegek ismét messiást fognak várni

Úgy gondolom, hogy egy új és sokak számára vállalható párt megjelenése lavinát fog kiváltani. Várhatóan Bajnai és Oszkó páros lesz a középpontban, most ennek az előkészítése zajlik (Bajnai külföldön, de majd hazajön, Haza és haladás blog stb.)
@kadarnepe:
Igazad legyen...

De nagyon fontos lenne, hogy:
1. Nagy elkúró egyik pártból se legyen a prominenseik között.
2. "Jobb" és "bal" oldalról (az idézőjel nem véletlen) egyaránt gyűjtsenek maguk közé _hiteles szakértőket_.
Ellenkező esetben megy minden elölről, csak új retorikával, új bútorokkal...
@laci0011: Ez az, amiért most leszögezem: nem szavazok az Mszp-re, a Fidesz-re, az LMP-re és a Jobbikra. Nem érdekel melyik dilettáns rablóbandának kedvezek vele. Nem kérek ebből a rendszerből. Amint tehetem, megyek világgá.
@a szív fészkei: Cseszmek 20 éve vészhelyzet van és a türelmünket kérik. Elfogyott.
@Zébácsi: Biztos vagy benne, hogy jobb sorsra érdemes? Kádár népe él, Kádár népe élni fog. 20 éves tapasztalatom: a munkára jelentkezők kb. 50%-a szakmailag vagy emberileg alkalmatlan a minőségi munkavégzésre.

Lehet igaza van azoknak a hangoknak, miszerint maradjon még egy ciklust az Orbán kormány. Tanulja meg a nép egy életre, hogy ne az államtól várja a sült galambot és hogy több dilettáns bandát ne szavazzon kormányra.
@Bergeroth:

Szerintem nem kell Kalmárt sajnálni.

Ha végigolvassa a cikket, és belolvas a kommentekbe, sőt! - ha kicsit is alaposabban végiggondolja az elmúlt mintegy másfél évet, akkor tudhatná, hogy kevés olyan kommentelővel találkozhat, aki egyetértene vele.
Szerintem pontosan tudja ő, mire számíthat.

Én egyébként tisztelem őt. Sok dologban nem értek vele egyet, látom, hogy, véleménye sokszor ezer sebből vérzik, de ennek ellénre láthatóan konzekvens.
@Husz_János_Puszita:

Biztos semmiben sem (illetve kevés dologban) vagyok.

Az ország történelmét nemcsak 20-70 év távlatában kell szemlélni. Voltak nagy eleink, voltak ismeretlen magyarok százezrei, akik harcoltak, küzdöttek ezért a hazáért, akik hittek benne, akiknek köszönhetően még létezik.
Ha más miatt nem, márcsak ezért is jobb sorsra érdemes ez a nép.

De ha a gyerekeimre gondolok, akkor mit tegyek? Hivatkozva Kádár népére, akik még mindig fentről vérják a mannát, és cseszenk teeni bármit is a haladásért (akár úgy, hogy alkalmasak minőségi munkára- ennyi majdnem elég is lenne mindenkitől), költözzek el?

Hogy maradjon az Orbán-kormány? Ez választáson dől majd el, de szerintem ne, ne maradjon!
Egyebet sem hallottunk tőlük éveken át, hogy ők jobban csinálnák, hogy ők felkészültek!
Te látod ennek bármi nyomát? - én sajnos, nem.

Másrészt, Orbán nagyon jó példája a Kádári-népnek. Mit várjak tőle? Újabb államosításokat?

Nem sorolom fel, mennyi bajom van az általad is címkézett 20 évvel - ebben maximálisan egyetértünk.

Szép napot!
@nabazzmeg: A tudatlanságról csak annyi kispofa:
Korhatár előttis:240e /pl rendőr/
Egészségkárosodott:159e /32e-42e Ft-ér/
Korbetöltött rokkant:384e ember
Előrehozott csökkentett nyugdíjas :639e /akik már védett korban vannak/

Ebből akar a kormány termelő munkaerőt kovácsolni?

Abban meg teljesen igazad van hogy a munkának nincs értéke. Nem kapsz érte megfelelő bért.
400e bruttó kevés is egy normális megélhetésre.

A valóban csak segélyen élősködőkről lenne szó akkor még igazat is adnék.
De nem csak azokról van ma szó, ha nem sajna egyre több az a csoport kiknek volt egziztenciájuk és önhibájukon kívül csusztak le. 20-30 40 év ledolgozott idő után.
@Zébácsi: Tisztelt Z Bácsi!

Ezzel a nagy Kádári mizériáról akik csak fentről várják a mennyei mannát. A háboru után ezek az emberek épitették ujjá ezt az országot kétkezi munkával.
Azért fel lett számolva az analfabétizmus. Lett vezetékes viz az otthonokban. Elektromos áram minden lakásba. Értő és jó szakmunkás nevelés képzés volt. A Ratkó korszak kezelése ez lett volna a feladat felkészülni rá. Nem generációkat egymás nyakának ugrasztani. Meglett dolgos embereket kiszolgáltatottan hagyni.
@Zébácsi: Ha a történelmet nézem, még elkeserítőbb a helyzet. A turáni átokig visszavezethetjük. Sírva fakadok, hogy kiket szavazott be ez a nép a hatalomba, mondjuk a 20. században. A társadalom egy rendszer, olyan nincs hogy gonosz vezetők sodorják a tönk szélére, ördögi terveket kovácsolva az országot. Orbán nagyon ügyesen lovagolta meg a magyar lelket. Mi változott Ady óta? Ehh nem ragozom, én lemondtam arról, a mi életünkben normális politikai elitünk lesz. Esélye nincs olyan politikusnak kormányt alakítani, aki nem tündérmesékkel szédíti a népet vagy nem az alantas ösztöneiket használja ki. Ne legyen igazam!
@Zébácsi:
@Husz_János_Puszita:

Pardon, De talán Bajnai. Tudnék örülni, ha ő jelentkezne be kormányalakítási szándékkal, és örülnék, ha egy választást megnyerve, ezt meg is valósíthatná.

Rajta kívül, valaki más?
Senki.
A mszp vicc kategória, a fidesz tragédia, az lmp csak egy kamaradarab, a jobbik meg dráma.
Szóval Bajnain kívül senki és semmi: sivatag, homok és kő.
És a karaván nem halad.
@Zébácsi: Bajnaiban én is reménykedem annak ellenére, azt nyilatkozta, nem akar politikai pártot a mozgalmából. Kár. El tudnék képzelni egy olyan kormányt, amelyben Bajnai, Oszkó, Bokros dirigálnak. De jöhet Róna is. Hajj de szép is lenne!
@szivatnakanyám:

Bocsánat, no igen, van igazságod: nagyapám, nagyanyám, a szüleim, és mások nagyapjai, nagyanyjai és szülei valóban sokat tettek azért, hogy ez az ország magához térjen a háború pusztításából.

Ezt nem is vitatom, nem is vittaja senki.

A "kádári nép" jelző itt a rendszernek egy jellemző tulajdonságára utal, egy létező jelenséget takar.

Ugyanis, ha nem is ugyanaz a korosztály, de a nép maga lopta is az orszégot rendesen, kvázi saját magát lopva meg ezzel.

Talán még élnek öregek, akik meg tudják neked mutatni azokat a nyaralókat Balatonszabadi-Sóstón/Balaton-Széplakon/Zamárdiban, amik az M7-es anyagából épültek fel.
És ez csak egy építkezés. nem volt kivételes, elhiheted, mindegyikről loptak.

Ez az attitűd még mindig tart. Gyökerei pedig vélhetően nem a kádárizmusban erednek, már a millenium évében is loptuk a hazánkat (eeről könyv jelent meg, zseniális!). Gondoljunk csak Móriczra, Mikszáthra.

De a kádár-éra bizony konzerválta ezt a jó kis magyar umbulda-rendszert (Kaposy Miklós: Umbulda, a kiadás éve 1984, olvastad?).
Sőt, ki is szélesítette azt, mert mindenki valakin keresztül intézte dolgait, mindenkinek volt egy valakije, valakik nélkül senki voltál.

Én gyerekként imádtam azt a rendszert, sokat kaptam tőle, egy tényleg boldog gyerekkort, de látom hibáit. Akadt bőven, és ezeket még mindig nem vetkőzte le a társadalom.
@Husz_János_Puszita:

Perpill, ez lenne az egyetlen járható alternatíva. Vagy marad a fidesz.
:-S
@Cartman (ex Cartman): @Husz_János_Puszita: "Bajnaiban én is reménykedem annak ellenére, azt nyilatkozta, nem akar politikai pártot a mozgalmából. Kár. El tudnék képzelni egy olyan kormányt, amelyben Bajnai, Oszkó, Bokros dirigálnak. De jöhet Róna is. Hajj de szép is lenne!"

A felállás (szerintem) valami olyasmi lesz, hogy a mozgalmat Bajnai + Oszkó vezeti, hátulról pedig valami párt (talán Gyurcsány?) tol hozzá tömegbázist. Az első sorban állók azt hangsúlyozzák, hogy ez valami civil kezdeményezés, bárki csatlakozhat.

B verzióként valami olyasmit tudok elképzelni, hogy valamilyen szintén MSZP utód párt szövetséget köt az LMP-vel, és a Bajnai + Oszkó lesz a közös jelölt. Az LMP nyugodtan vihetné az igazságügyi tárcát, esetleg a környezetvédelmit is. A lényeg a gazdasági tárcák... :-)
Mielőtt valaki nekemesik, Gyurcsány visszatérése nem a vágyálmom, pusztán csak azt próbáltam leírni, hogy mit következtetek a jelen eseményekből.
@kadarnepe:

Én simán el tudom képzelni, hogy a Haza és Haladás párttá alakul, és a szocikból kiábrándultak meg a Fideszre tavaly átszavazók adják a tömegbázist hozzájuk. Az LMP koalíciót is tudnám fogadni, az igazságügyi és környezetvédelmi tárcákkal együtt. A Bajnaiék-gazdaság, LMP-alkotmányosságvédelem felállás bejönne nekem is.
Kár a Bajnaiból megváltót csinálni, mert kábé annyi volt a "válságmenedzselése", hogy mínusz 13. havi fizetés, mínusz 13. havi nyugdíj, létszám-stop, oszt ennyi. Nagyjából vissza oda, ahol Feri komája kezdte. Ehhez meg nem kell gimnázium.
@ursus artos:

Nebassz, és ezért a semmiségért világbajnokozta le Orbán Merkell és a világ előtt? Monnyonle.
@Husz_János_Puszita: puszika a zorbányitól csak számháborúzni tudnak megtanulni de azt sem rendesen, mert hamis számokat adnak nekik a homlokukra meg a 2x2=7.63 és a 8.2% kamatos kamat 25 évre az sokkal de sokkal kevesebb, mint a 2.81% 25 évre csak harc meg bunyó és a szarjunk ma többet mint tegnap és tagadjuk le amit tegnap mondtunk és az ellenség betette a lábát meg a gyurcsányahibás és aze'mú'ttnyó'cév és naponta 43.2 új törvényt kell fogantatni mert ha nem akkor nyugtalanság támad a papírboltban...dógoznyi? na azt nem
@kadarnepe: a lömöpö vihetné a ző'd zászlót lila békákkal és a mocsárral meg a békaszerenádot karattyolhatná a többiben kiegyeznék egy feltétellel, hogy az orbányinak tangában és szalmapapucsban vissza kellene adnia a hatalmat a Kossuth Téren Ünnepélyesen és zászlófelvonás közepette amikor is a matolcsynéférje vinné a 40 méteres tüllfátylát és a CNN direktben közvetítené meg a BBC World service
@Zébácsi: neked nincsen "nakád"??? a zemhetes egyébként elkészűlt és a turbó trabantok rohangáltak Zegenye alsó és és a boglári állami gazdaság kocsmája között két borkóstoló között meg hatalmas Lada Kombik 1200 ccm-es felturbózott motorokkal vitték anyjukat Agárdra és vó'tt minden és a kenyér 3.60 a jobbfajta és egy hajnyírás 3.60 volt és 18 forintért be is rúghattál a pörkölt mellett amit dupla nokkedlival és fincsi uborkasalátával szolgáltak fel...ja és nem volt kínai piac csílei csillékkel
@szivatnakanyám: drágám ezt ezeknek magyarázod? kéményük sincs nemhogy eszük...süketek és vakok, meg hisznek tudod mi az? hinni? bármi lófaszt feldugnak nekik és aszongyák virsli akkor már csak a tormát kérik hozzá...meg a kisfröccsöt és vastaps éljen a Nagy Hatalmas Vezír hahahahaha kár beléjük a szusz
@néma bárány: bürge ...egyébként tőled a marha dícséret...kösz
@Zébácsi: emlékszel a Bámexbumfért-ra? az amelyik a gyertyafüstöt exportálta enyvesnyelvekért? meg a Koxvanbőven bányaipari umbulda és a Dunai Vasmű amely a Dunából bányászta a vasércet ha avasérc elfelejtett megérkezni vagy katyvasz jött helyette akkor nem volt Lámpuska a nagy gyárban ahol huzagoltak...D4K emléxel
@Zébácsi:
Az autópálya építésről most is elloptak minden mozdíthatót, a kocsma volt az elosztó központ. Ment a biznic mint a régi szép időkben.
@kadarnepe:
Amiben az Mszp benne van Puch-hal a háttérben, abból kösz nem kérek. Ott a hatalmas tömegbázis, akik mindből kiábrándultak. Hol vannak az új pártok????? Mikor akarnak ismertségre szert tenni, 1 hónappal a választások előtt??
@ursus artos:
Olvasd el az öt éves programját, amit fityeszék kidobtak a szemétbe.
@Husz_János_Puszita: "Amiben az Mszp benne van Puch-hal a háttérben, abból kösz nem kérek."

Nem azt mondom, hogy örülök ennek, de szerintem pont emiatt nempártoznak most. Gyurcsány szerintem visz a saját pártjába akit lehet, majd a választások előtt azt mondja, hogy támogassuk inkább Bajnait. Ezek után megpróbálják maguk mellé állítani az LMP-t, valamint a kiábrándultak közül akit lehet.

A kiábrándult tömeg önmagában nem elég, mivel itt megszorítások is kellenek (a kiábrándult tömeg pedig még mindíg csodát vár, csak az aktuális esőcsinálót zavarná el).
@kadarnepe:

Ha visszajön az Mszp, azzal nem oldódnak meg az ország gazdasági gondjai, sőt! A kormánynak kell egy parlamenti többség, aki megszavazza a törvényeket, akik nem szabotálják önös érdekekből, mint Gyurcsányt. Mszp-t nem szabad a kormány közelébe engedni úgy 50 évig. Ha akkor nem döfik hátba, ha végigcsinálja a strukturális reformokat, ma már röhögnénk az egész válságon. Nem indok, hogy néhány agyament gyújtogatott akkoriban. A vizitdíjas szavazás sem indok, simán ki lehetett volna kerülni. A gyáván visszakozó Mszp frakció az indok, akinek Gyurcsány sértette az érdekeit.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: " Tudott még valamit: alázattal szolgálni. "
Egy könnycseppet elmorzsoltam a bal szememben.
@Husz_János_Puszita: "amit fityeszék kidobtak a szemétbe. "
Meg kellett volna nyerni a választást!!! És akkor mehet az ötéves programja.
@ursus artos: Nem könnycsepp kérdése, inkább etikai. Nameg az alázat. Meg a szolgálni. Tudom, ezek ismeretlenek az ifjúkomenisták közt!
@ursus artos:
Akkor most ki drukkol azért, minél rosszabb annál jobb? Nem mindegy neked ki van kormányon, ha jól élsz és megkapod a tiszteletet?
@Husz_János_Puszita: "Nem mindegy neked ki van kormányon, "
Nem, mert az egyik betegre adóztat, a másik enged levegőhöz jutni.
@namitirok: :-)
az eddigi nem vala...:-)
@namitirok: "Nameg az alázat. Meg a szolgálni. "
Nagyon jól mutatnak ezek így leírva. Még a régi Orbán-kormány az üléseit egy pár másodperces felállással kezdte. Mondván így tisztelegnek az előtt a pillanatok előtt amikor egy egész ország sorsa felet döntenek.
(Persze ez a ron werberi kampányban úgy jött le, hogy Orbánt koronázták királyá.)
Egyébként személy szerint érzem a tiszteletet én, mint adófizető.
1) Az állam képviselője - egy kormánytisztviselő - a Nyugdíjfolyósítónál egy kurta, néhány soros e-mailes kérdésemre gyors, udvarias és egyértelmű lényegre törő választ adott.
2) Egy állami alkalmazott a Mávnál segített vonaton a csomagjaimal le és felpakolni.
@Cartman (ex Cartman): öntelt vagy, fennhéjázó és ostoba. Csak véded az álláspontodat, melyet az általad hivatkozott megmondóemberekre alapozol. Igen, ha okosak volnának, vélhetően nem ez lenne most a gazdasági helyzet. Ezek az emberek végül mindig csak arra jutnak, hogy ők bezzeg megmondták, ahogy te is. A többi érvemre nem is tudtál reagálni, mert tudod, hogy úgy van, ahogy írtam. Ha pedig Széchenyin röhögsz, akkor az eddigieken túlmenően is gyatrább szegénységi bizonyítványt állítasz ki magadról így a blama inkább a tiéd. De tapsikoljál csak gyurcsánynak, megyónak, bajnainak - talán még az őskommer kovácsnak is?
Egyébként nem a matolcsyzmust védem, de primitív dolognak tartom, hogy mindenek sátánját az 1kulcsos adórendszerben találjátok. A valós állapotok fel nem ismerése, a szemellenzősség, fejlődésképtelenség valamint az ellenségkép keresése nyilván kényelmesebb. Mindenesetre kellemes strucckodást kívánok, agyzsugorítóan egyszerű véleményedre a továbbiakban nem vagyok kíváncsi, felesleges rád pazarolni egy percet is.
@ursus artos:
"Nem, mert az egyik betegre adóztat, a másik enged levegőhöz jutni. "

És elhitte, komolyan elhitte. :-O.

/Hogy stílszerű legyek: szarabbul élünk, mint négy éve. :-(./

Nagy levegőt vegyél, és tartsd benn jó darabig, mert hála a matolcsitisznek, komoly trutyi ömlik hamarosan a nyakunkba.
@nabazzmeg:
Te tényleg teljesen hülye vagy. Én nem Széchenyin, hanem rajtad röhögök.

Érveid pedig nem voltak, csak ostoba, demagóg frázisaid.

Én hol tapsikoltam gyurcsánynak vagy megyónak? Te analfabéta, legalább olvasni megtanulnál.
Te tényleg teljesen hülye vagy. Én nem Széchenyin, hanem rajtad röhögök.

Érveid pedig nem voltak, csak ostoba, demagóg frázisaid.

Én hol tapsikoltam gyurcsánynak vagy megyónak? Te analfabéta, legalább olvasni megtanulnál.
@nabazzmeg:
A továbbiakban nálam tahólistán vagy, túl buta vagy az emberi kommunikációhoz...
@Zébácsi: Hiába no. A számlámon több a pénzem, mint mondjuk két éve. Vagy mint tavaly.
Ha meg te szarabbul élsz, mint négy éve az a te problémád. Oldd meg!
@ursus artos: Ezt hívom én társadalmi érzékenységnek, szolidaritásnak. A NERtárs számlája gyarapodik, sokakat meg elárvereznek. Szerintem abból a csekkecskéből kőne venni valami kis lagázst a györöknek ócsón!
Csak a haveroknak köll még szóni, hogy egyedül licitálhass!:-(
Hajrá Magyarország, hajrá Haverock!
@ursus artos: komstruktív vagy ma is, mint a vezényló tábornok:

Orbán Simorról: bankárember ne szóljon bele a politikába

www.napi.hu/magyar_gazdasag/orban_simorrol_bankarember_ne_szoljon_bele_a_politikaba.494169.html

Volt valami szellemileg rokkant MNB elnök /most FB-s fószer/, aki folyamatosan bele vau-vau a politikába, de hát ő vityáék kölyke, neki lehet, azért a Pannon géniusznak ismér van elég vastak bőr a képén :D
szentséges jobb überel, ha nem lennének ezek az idióták, kitalálni sem lehetne őket:

Matolcsy: "nem veszek részt és helyettest sem küldök"

"Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter is meghívást kapott, hogy fejtse ki véleményét a Munka törvénykönyvének tervezetéről, de a miniszter levelében azt válaszolta, "nem veszek részt, és helyettest sem küldök" - azonban nemcsak ő, de a tervezet alkotói sem fogadták el a meghívást a munka törvénykönyvéről szóló konferenciára "

"Demján Sándor, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének ügyvezető elnöke szerint pedig mindenképpen szükség van egy új Munka törvénykönyvére, de a tartalmáról egyeztetni kell. "Felajánlom a szakszervezeteknek, hogy a versenyszféra ügyeiről egyeztessenek, mert mi is érdekeltek vagyunk abban, hogy erős szakszervezetek legyenek" - mondta Demján, aki szerint jelenleg Magyarország az egyik legsebezhetőbb Európában. A VOSZ elnöke szerint így megvan a kockázata a 350-400 forintos euró árfolyamnak, ami a vállalkozásoknak és a háztartásoknak is súlyos gondot okozna."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/matolcsy_nem_veszek_reszt_es_helyettest_sem_kuldok.494180.html
@Zébácsi: Valahogy én úgy láttam akkoriban,hogy működött az ÉNI és ÉLNI HAGYNI!

Attól függetlenül, hogy valóban ugy mentek a dolgok ahogyan leírtad.

Mi van most!
Szocializmus = Szabadrablás
KMK = munkanélküliség, segély

Ma sem, sőt tágabb és nagyobb ismeretség kell ahhoz ha munkát akarsz ha az önkormányzatnál elakarsz intézni valamit ha a mostani NAV nál
számodra kedvező alternatívát találj.
Fenntartások nélkül orvoshoz sem lehet menni mert nem tudod, hogy a szabályrendszer és a lehetőségei mit engednek meg ahhoz hogy megtudj gyógyulni.
Csak a kiszámíthatatlanság,csalódottság,reményvesztést látom.
Míg a jogbiztonság nem áll fenn addig szerintem nem lehet elkezdeni semmit.
Nagyon nehéz mindezeket csak pár gondolat ereéig leírni. Nagyon hosszan lehetne erről beszélni. Épp ezért fél mondatokbol ami számomra érthető ezért nem érti meg a másik.
Tiszteletem a továbbiakban is
@szivatnakanyám:

Egyetértünk, és igen, van megoldandó probléma bőven!

Neked is a legjobbakat!
@ursus artos:

"Ha meg te szarabbul élsz, mint négy éve az a te problémád. Oldd meg! "

Ezt azoknak mondd, akik valóban rosszul jártak az egykulcsos szja-val (rengetegen), annak ellenére, hogy a kommunikáció ez volt: senki nem fog rosszul járni.
De mégis így lett, ezt mutatják a számok.

/én masszívan jól jártam az új adótörvénnyel./
@Zébácsi: kitartó vagy a macival, felterjesztelek Sziszifusz emlékéremre ;)
@ursus artos: "Hiába no. A számlámon több a pénzem, mint mondjuk két éve. Vagy mint tavaly.
Ha meg te szarabbul élsz, mint négy éve az a te problémád. Oldd meg!"

Nekem is (nem is kevéssel), de azt nem felejtem el, hogy az ország ezt nem engedheti meg magának jelen pillanatban. (SZJA) És mint minden elhamarkodott, alapok nélküli lazításnak, ennek is meg lesz a böjtje és akkor leverik rajtad és rajtam (mag mindenkin) is.

Persze kibonthatnám neked, hogy mennyivel nőttek a megélhetési költségek, 1-2 éves távlathoz képest, vagy a multiadók hogyan jelentek meg áthárítva, de ezt te nem akarod látni és én nem akarom megoldani a te szűk látóköröd és fanatizmusod kitágítását/megszüntetését.
@Cirbi:

:-).

Nem akarom én meggyőzni őt, nem tisztem ez nekem: Két válasz a tények említése végett még belefér talán még belefér abba, hogy tudtára adjam, hogyan látom a dolgokat.

Az már az ő dolga, ha nem érti, vagy nem akarja érteni, csak majd ne lepődjön meg, amikor tényleg benne ülünk a khakiban.

A hit ereje, úgy tűnik, végtelen.
@Zébácsi:
@Cirbi:

"...még belefér talán még belefér abba,..."

Khm. kitüntetésed megzavart, látod, dadogott is a kezem, jól belecsaptam a fogalmazásba...
@ursus artos:

"A számlámon több a pénzem, mint mondjuk két éve."

Ez egy elég relatív dolog.
@Squid:
"És mint minden elhamarkodott, alapok nélküli lazításnak, ennek is meg lesz a böjtje és akkor leverik rajtad és rajtam (mag mindenkin) is."

Ááááá, nem lesznek megszorítások, és különben is, a problmák a nemzetközi helyeztből fakadnak, itt nem lett elprntva semmi.

/üveges tekintettel, dermedten néz, és már nem is csodálkozik semmin.../
@Zébácsi: láttam, ilyen reggel van, nekem is nehezen megy a fogalmazósdi az iskolai varanuson :D /lehet hülyülünk a nagy átlaghoz/
Csaba László a kormányzásról: ez nem jam session, ehhez kotta kell
2011. augusztus 31. | 11:40

A gazdaságnak az a lendületes fejlődése, amire a kormányprogram épült, a ciklus első felében nem lesz teljesíthető - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Csaba László közgazdász. Az egyetemi tanár szerint szükség van a kiigazítására, amit nem lehet véghez vinni úgy, hogy nincs megszorítás.

www.portfolio.hu/gazdasag/csaba_laszlo_a_kormanyzasrol_ez_nem_jam_session_ehhez_kotta_kell.154613.html
@Zébácsi:

Hehe a fideszfanok azt hiszik, ők mindig a jó végén lesznek a cuminak. Elmélkedhetnek majd a stadionnál a konténerszállón, ha véletlenül elvesztik a jól fizető állásukat.
Varga: zárolások és más lépések is jöhetnek
2011. augusztus 31. | 09:33

Varga Mihály, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár szerint a vártnál kisebb gazdasági növekedés ellensúlyozására elképzelhető további zárolás a tárcáknál, és a kormány megvizsgálja más kisebb gazdasági lépések szükségességét is. Az államtitkár az MTI tudósítása szerint a TV2 Mokka című műsorában szerdán emlékeztetett arra, hogy idén 250 milliárd forintot már elvontak a minisztériumok költségvetéséből.

Az államtitkár nem zárta ki, hogy módosítsanak olyan adótételeket, amelyekről már korábban is tárgyalt a parlament. A cigaretta jövedéki adójánál tavasszal volt egy parlamenti szavazás, akkor 30-40 milliárd forintról nem döntött az Országgyűlés. Ennyit "hagyott kint" e jövedéki adó keretében - fogalmazott Varga Mihály, hozzátéve: azt el tudja képzelni, hogy ilyen kisebb tételeknél "a kormány intézkedéseket fog hozni".

elemzői vélemény:
Amióta Orbán Viktor jelezte, hogy legalább 100 milliárd forintos elcsúszás van a költségvetésben, folyamatosak a találgatások arról, hogy milyen konkrét intézkedésekre kerül sor szeptemberben. A kormány számára könnyebben járható útnak tűnik a jövedéki adó emelése (a dohánylobbival kellene újból felvenni a "harcot", nem úgy, mint legutóbb) és erre ígéretet is tett egy pár héttel ezelőtti, Brüsszelnek megküldött anyagban. A kiadások további zárolása viszont erős vállalásnak tűnik, miután a korábbi 250 milliárdos zárolás sikeressége is megkérdőjelezhető.

------------------
Mint tudjuk, nem lesz megszorítás, de lesz: átalakitás, modernizálás, összevonás, leépítés, nem lesznek új adók, de lesznek: plusz járulékok, új szolidális akármik, plusz lenyúlások, elvonások, okosan áthárított költségek, de azt hogy beismerjék, hogy valakivel, vagy valamivel gond van a köreikben, azt persze nem, csak a maszatolás, kavarás, hülyítés megy....
@Squid: a rossz konstrukciókból ki kell lépni. És ha fáj, hát fáj.
Az állam senkinek sem oldja meg a problémáját, mert ha igen, az bizony az orvosoktól és a tanároktól veszi el a pénzt.
Te, csúnya, gusztustalan és büdösszájú!
Remélem, reggelre lesz valami fröccsenet az Alaptörvény asztaláról!:-D
@Cirbi:
Ez mondjuk sejthető volt, miután már a Magyar Hírlapban is megjelentek már kritikus cikkek...

Egyébként szerintem ott téved óriásit a fidesz (vagyis inkább orbán), hogy ennek az elkúrásnak a beismerése, illetve az egykulcsos revideálása olyan nagy politikai bukta lenne. Ha most végre _jó_ pályára állítanák a gazdaságot, két és fél év múlva a kutya nem foglalkozna ezzel a másfél éves bénázással. Ha viszont fogcsikorgatva, de végigcsináljuk a matolcsizmust, akkor megnézhetik majd magukat (és mi is :) ).

3-4 szolídan emelkedő mértékű kulcs, járulékcsökkentés és esetleg luxusadó bevezetése lehetne a megoldás, szerintem.
@Cartman (ex Cartman): megy a kavarás, és a találgatás, hogy ki húzza ki a szrból a vezényló tábornokot és zrt-jét, kinek kell beadni a keserű pirulát. Az biztos, hogy nem lesz sétafutam, főleg az idióta kommunikációval zsákutcába kergetett kormánynak...

Erre készülhet Orbán: luxusáfa, ingatlanadó, közszféra-karcsúsítás
2011. szeptember 1., csütörtök 7:04 Papp Zsolt, F. Szabó

www.napi.hu/ado/erre_keszulhet_orban_luxusafa_ingatlanado_kozszfera-karcsusitas.494293.html

Becsengethet az újabb hitelválság
Egyre több jel utal arra, hogy a következő hónapokban az európai pénzügyi rendszerben a 2008. őszihez hasonló hitelválság alakulhat ki.
Ez de kínos:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/09/01/matolcsy_adathamisitassal_vadolja_bajnait/
És ez az ember Magyarország egyik minisztere (nem is először). Mint egykor mondjuk Klebelsberg Kúnó is az volt. Jujj, de ciki így egy bekezdésben látni ezt a két nevet...
@Cartman (ex Cartman):
Az agyam eldobom ezen az "egyeztetésen"
A résztvevők is érdekesek, na meg szentséges jobbkéz következtetése meg egyenesen zseniális :D

hirdetésSzponzorált cikkMatolcsy: voltak okos javaslatok, nem emelünk jövedelemadótÓriási várakozás elõzte meg Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter és Szijjártó Péter szóvivõ csütörtöki sajtótájékoztatóját. Azok után tájékoztatták a sajtó parlamentben várakozó képviselõit...
Tovább a cikkhez... hirdetés

Matolcsy: voltak okos javaslatok, nem emelünk jövedelemadót
2011. szeptember 1. | 13:56

Óriási várakozás elõzte meg Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter és Szijjártó Péter szóvivõ csütörtöki sajtótájékoztatóját. Azok után tájékoztatták a sajtó parlamentben várakozó képviselõit, miután Orbán Viktor befejezte 10 órától tartó, közgazdászokkal történõ egyeztetését. A nemzetgazdasági miniszter elmondása szerint mindenben egyetértettek a közgazdászokkal a kormány képviselõi, és a szakemberek "okos javaslatokat" is megfogalmaztak. Matolcsy György a költségvetést érintõ részletes intézkedésekrõl nem beszélt, ezekrõl jövõ héten tárgyal újra a kormány.

Fontosabb részletek
•Délelõtt 10 órától három órán keresztül 11 közgazdásszal egyeztetett Orbán Viktor.
•Matolcsy György tájékoztatása szerint a megbeszélésen nagy egyetértés volt.
•Szavaiból az volt kiolvasható, hogy a kormány nem emeli a jövedelemadókat.
•Részben az áfabeszedés hatékonyságának erõsítésétõl várja a csodát a kormány.

hirdetés

Mit ad el a kormány a nyugdíjvagyonból? 2011.09.01 13:56Arra az újságírói kérdésre, hogy a kormány a nyugdíjvagyon mely elemeit kívánja értékesíteni a következõ körben az államadósság újabb csökkentése érdekében, Matolcsy György úgy válaszolt, hogy "igen ígéretes döntési alternatívákat fogunk a miniszterelnöknek bemutatni". Az államadósság csökkentése rendkívül fontos, Magyarország gazdaságpolitikájának középpontjában az adósságcsökkentés áll - ismételte meg korábbi kijelentéseit a tárcavezetõ.

Emlékezetes, Orbán Viktor egy szerdai rádióinterjúban jelezte, hogy hamarosan újabb adósságcsökkentést fog bejelenteni, a nyugdíjvagyon terhére valósul meg ez is.

Tárgyal még a kormány 2011.09.01 13:51A 100 milliárd forintos idei költségvetési elcsúszással kapcsolatos, részleteket firtató újságírói kérdésre Matolcsy György nem árult el részleteket. A kormány kétnapos kihelyezett ülésén, hétfőn és kedden tárgyalja a 2011-es költségvetési lyuk betömését és a 2012-es költségvetés tervezetét második olvasatban - mondta a nemzetgazdasági miniszter, aki többször is utalt arra, hogy az áfacsalásra fog jobban koncentrálni a kormány. Több tízmilliárd forintos még idén beszedhető bevételről beszélt Matolcsy.

Mekkora a mozgástér? 2011.09.01 13:23"A közgazdások eltérõen ítélték meg a tanácskozáson Magyarország mozgásterét. Volt, aki úgy vélekedett, hogy nincs mozgástér, mások szerint negatív" - mondta Matolcsy.

Egy autóversenyen nem az a lényeg, hogy hogyan megyünk be a kanyarba, hanem az, hogy hogyan jövünk ki - érzékeltette a jelenlegi gazdasági helyzetet Matolcsy György.

"Az adóbeszedést erősíteni kell" 2011.09.01 13:21Matolcsy elmondása szerint egyetértés volt abban is, hogy a forgalmi és fogyasztási adó beszedését erősíteni kell.

Később kérdésre válaszolva kifejtette, hogy az adóbehajtás körében, az áfabehajtás hézagainak kezelése érdekében tesz olyan hatékony és kemény lépéseket, amelynek révén az állam a bevételeihez jut.

"Óvtak bennünket a jövedelemadó emelésétől" 2011.09.01 13:17Sok okos javaslat hangzott el az egyeztetésen - foglalta össze a tárcavezetõ az egyeztetés eredményét. A közgazdászok óvták a kormányt attól, hogy emelje a jövedelemadókat és hogy visszaforduljon az arányos adórendszertõl.

Több közgazdász is kiemelte, hogy miután Magyarországon már nem zuhan a fogyasztás, ez megszûnt. Ez nagyon nagy eredmény és ennek hátterében az egykulcsos adó bevezetése áll - vette védelmébe Matolcsy György a napokban sok kritikát kapott egykulcsos szja-rendszert.

Később a magyarországi fogyasztás alakulásával kapcsolatban megjegyezte, hogy jelenleg az emberek feltöltik biztonsági készleteiket. /!!!!!!!!!!!!!!!!???????????/
@Cirbi:
"Több közgazdász is kiemelte, hogy miután Magyarországon már nem zuhan a fogyasztás, ez megszûnt. Ez nagyon nagy eredmény és ennek hátterében az egykulcsos adó bevezetése áll - vette védelmébe Matolcsy György a napokban sok kritikát kapott egykulcsos szja-rendszert.
Később a magyarországi fogyasztás alakulásával kapcsolatban megjegyezte, hogy jelenleg az emberek feltöltik biztonsági készleteiket. /!!!!!!!!!!!!!!!!???????????/"
Ez egy UFO. Erre nincs más magyarázat.
@Cartman (ex Cartman): Szóljunk a MiB-es fiúknak, hogy jól durrantsák segbe ezt az elient :D
@Cirbi:
Hopp! Bod Péter Ákos interjú a Dunán... matolcsi ugye azt állította, hogy a közgazdászok "kiálltak az egykulcsos adó mellett", ehhez képest Bod Péter Ákos szerint ez nem igaz, mert ő pl. elhibázottnak tartja "filozófiájában" is, és a gyakorlatban is.

Ha valamelyik óvodás gyerekemet ilyen... hogy is fogalmazzak... "egyszerűen kivitelezett" hazugságon kapom, akkor is felmerül bennem, hogy hát legfeljebb majd érvényesül a szépségével. De hogy egy miniszter ilyen ostoba legyen, ez már tényleg beszarás kategória. Összeül tizenakárhány, rendszeresen publikáló közgazdásszal, "konzultáció" címen osztja nekik az észt, aztán meg szemrebbenés nélkül belehazudja a kamerába, hogy konszenzus van arról, mekkora gazdasági zseni ő, és hogy minden a legnagyobb rendben megy. Le nem cumizták véletlenül a közgazdászok a konzultáció során? Csak hogy kapcsolatba kerüljenek az agyközponttal...
@Cartman (ex Cartman): Mit vártál, ez is nemzeti visszaküldős közgazdasági konzultáció volt, szentséges jobb összesített és megnyilatkozott vala :D agitprop nagy úr, semmit nem nyomnak jól, csak ezt...
@Cirbi:
Hát, ja. Anno gyurcsány is csinált ilyen "konzultációkat". És annak is milyen jó vége lett... :)

Egyébként ezt nem értem az egészben. Most már biztos vagyok benne, hogy számukra is nyilvánvaló az irány tarthatatlansága. Nem értem, orbán miért akar úgy bevonulni a történelembe, mint "a gyurcsánynál is nagyobb elkúró"?
"Mekkora a mozgástér? 2011.09.01 13:23"A közgazdások eltérõen ítélték meg a tanácskozáson Magyarország mozgásterét. Volt, aki úgy vélekedett, hogy nincs mozgástér, mások szerint negatív" - mondta Matolcsy."

Addig értem, hogy nincs mozgástér, de mit jelent az, hogy mások szerint negatív? Vajon mire gondolt a miniszter amikor ezt nyilatkozta?

Űzze már el valaki ebbéli homályomat!
süti beállítások módosítása