Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 444.hu/2024/04/24/valasz-online-megsem-lehet-csak-ugy-elvenni-nagyvallalatokat?utm_source=rss_feed... (2024.04.25. 06:38) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Someone To Love www.youtube.com/watch?v=15orOogE0pU (2024.04.24. 19:19) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.10.11. 21:26 úriparaszt

Gátat csak precízen

Címkék: furcsaságok kolontár gátépítés

Érdekes, ahogy naponta változik egy gát építésének a specifikációja. Nehéz lesz így számonkérni később, ha mégsem jó valami...

Így szólt a specifikáció 2010.10.10-én

 "A most épülő gát négy méter magas, az alapjánál átlag 25-30 méter széles, a felső koronája tíz méter széles lesz. Az új gát 400 tonna dolomitot tartalmaz [.......] 50 centi méter mélyen gyalulták le a talajt, amelyre geotextíliát fektettek, és végül erre a rétegre halmozzák fel a követ. Az így elkészített védművet végül földdel borítják majd be".

Így pedig másnap 2010.10.11-én

 ".. a gátépítés folyamatosan zajlik a településen, már 620 méter a hossza, átlagos magassága 2,75 méter. A gát főleg agyagból készül, amelyet egy kőborítás fog fedni."

A négy méter az nem egyenlő 275 centiméterrel. A kőgát földdel burkolva pedig nem felel meg az agyaggát kővel burkolva verziónak.

Szakemberek. Köszöntjük a szép madarakat.

Update: Egy kérdés, egy észrevétel, egy kérés

Kérdés: A tározó fala most is porig rombolva (szántóföld szintjéig). Ami akart már kijött, mi jön még ha leomlik máshol is?

Észrevétel: A gátat (is) a MAL Rt-vel fizettetnék ki. A gyár likviditási gondokkal küzd, idei beszállítói tartozása ~500 millió. Akkor miből is fizetnek?

Kérés: Továbbra is információkat szeretnénk két ember sorsáról. Itt olvasva bővebben.

69 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr602363937

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amit még most sem értek 2010.10.12. 11:29:44

Műszaki szempontból akad néhány dolog a zagytározó katasztrófájában, amit még ma sem értek. Ezeket próbálom röviden áttekinteni, s választ keresni okos olvasóim által. 1. Érthetetlen, hogy 12-es PH-tól

Trackback: Putyinizáció 2010.10.12. 10:30:36

Hogyan járul hozzá a vörösiszap-katasztrófa Magyarország putyinizálódásához? Kezdjük azzal, hogy az adott helyzetben üdvözlendő minden határozott állami lépés és a MAL Zrt. vezetőségére a történtek után az ember egy macskát nem bízna, nem egy közveszél...

Trackback: Tantárgy: A vezérigazgató feladata és felelőssége, Bakonyi: elégtelen 2010.10.12. 09:50:01

Ha igaz a hír, az örizetbevétel alapja a hiányos katasztrófaterv. Bakonyi megint Karinthyt olvasott, és hatott rá : magyarázza a bizonyítványt!Rövid poszt lesz, egy igazgató vagy megfelelő felkészültségű emberekkel vegye körül magát, vagy mindent olvas...

Trackback: Mudman Zolka 2010.10.12. 09:35:57

A Szentséges Garnitúra belelendült az ügyintézésbe, merthisz a pöcsmörgés a tett halála. Sőtmitöbb! Polgárököl, vasököl, oda sújt, ahova köll! "Egy felelős rendel!" - a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) meg szállította is, a részidő majdnem olyan e...

Trackback: A vörös végül győzött a krómiszap fölött? 2010.10.12. 09:29:39

Kísértetváros élő problémákkal   Simontornya, egy hely, ami külföldi természetvédők szerint Európa legszennyezettebb területei között eddig magáénak dobogós helyet mondhatott.   Tiszta horror, nyilván ezen nincs mit magyarázni. Az ember...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesz az még kisebb is!!! Mire elkészül. Azért megnézném, hogy a számlán milyen mennyiségek szerepelnek majd.
@ostván: Na meg azt is, honnan szállítják a dolomitot....
Jogászok és közgazdászok tervezik ezt a gátat, nem mérnökök.
Azért tegyük hozzá, hogy ezek a "specifikációk" médiaanyagokból származnak. Ha egy mérnök elmondja a pontos specifikációt az ott lévő médiamunkásoknak, pl. átlagos magasság 2,75 m, koronamagasság 4 m, stb. akkor eléggé mást fgnak leírni. Nem érdekli mi a különbség agyag meg föld között, a 4 m jobban hangzik, stb.
@yaffa: Jaja. Én is nyilatkoztam már sajtónak számokról, és ugyan a számokat eltalálták a cikkben, csak a mértékegységeket cserélték fel. De most komolyan: akkor miért kérdez, ha nem érdekli a válasz?
A ledőlt gátat a Magyar Állam építette oda és úgy, ahogy volt majd beszakadt. Eladta mint hibátlan árút. Hol is van a felelős?
Ha veszek egy házat és az 10 év múlva a bérlők fejére szakad, akkor ki a hibás, a tulajdonos vagy az építtető? A válasz egyszerű: Ha kapitalista a tulaj akkor Ő felel, ha Fideszes akkor az építtető, a műszaki ellenőrről meg tilos beszélni, ha ő meg Illés nagyfőnök csókosa.
@LevLev: "A ledőlt gátat a Magyar Állam építette oda és úgy, ahogy volt majd beszakadt. Eladta mint hibátlan árút."

10 millióért adta tokostól-vonóstól az üzemet. Hol adnak ennyiért hibátlan árut? Maga a telek sokszorosát éri
@kubatov_kommunista: jogászok, közgazdászok és POLITIKUSOK tervezik ezt a gátat, s nem mérnökök
@lehet más a propaganda:
hogy unom én már ezt a süket dumát is, amit hajt minden félbolond.

egyrészt világszerte ismert az "1 dolláros" üzlet elve, amit vagy az indokol, hogy legalább annyi adóssága és felújítandó része van a cégnek, amennyit érne, így az egyenlege zéró körül van, vagy az, hogy az 1 dollár mellé vállalnak óriási kötelezettségeket, vagy pl. az, hogy az üzlet kilátásai - pl. mert összeomlóban az iparág, stb - a nullához közelítenek.

ebben az esetben köztudott, hogy a vásárló valami 3 (máshol 4-et hallottam) milliárd ft beruházást, a dolgozók x évig való megtartását vállalta.
stb, nem megyek bele jobban, aki hazudni akar, úgyis ezt fogja tenni.

ezt persze senki nem mondja. csak megy a manipulációs, hergelős propaganda.
nomen est omen, igaz l-m-propaganda?
"A tározó fala most is porig rombolva (szántóföld szintjéig). Ami akart már kijött, mi jön még ha leomlik máshol is?"

Közvetlenül van mellette egy másik, teli tározó is, és félő, hogy az újabb omlás annak a csatlakozó falait is meggyengíti.
a poszt amúgy hiánypótló, köszönet érte.

ez csak vicc, ahogy napról napra kisebb a cél, aztán hátha egyszer végre összeér a valósághoz mondjuk másfél méteren.

ami nem vicc, hogy ennek agátnak semmi értelme. maga a kormány állítja, hogy a maradék, erősen szilárd halmazállapotú zcc akkor se érne el odaáig, ha leomlana a maradék tározó. mint ahogy most is ott a nagy lyuk, és nem folyik ki. ami ki akart folyni, az már rég kifolyt, sajnos.

a gát ára 100.000.000 ft. és semmi értelme.
a Cusi fiú mennyiért is ül a dutyiban? 50 millió? ezért ki fog ülni? hogy az állam két kézzel szórja a pénzünket a semmibe? mi ez, ha nem idiotizmus és közpénz hanyag, felelőtlen elszórása?
A gátszakadáshoz vezető hosszú folyamat (agyagos altalaj-beékelődésen való lassú csúszás) végső fázisához külső dinamikai erőhatás is hozzájárulhatott. Hazánkban évente többszáz olyan (emberi érzékszervekkel nem érzékelhető) 2-es magnitúdó alatti földrengés pattan ki, amelyek bármelyike, megfelelően közeli epicentrum esetén ok-okozati összefüggést teremthetett a gátszakadással. Sajnos a hazai földrengések on-line, real time (bárki által történő) nyomonkövetését a közelmúltig lehetővé tevő honlap (www.foldrenges.hu) jelenleg az alábbiakról informál:
"Tisztelt Érdeklődő!

A Földrengési Információs Rendszer 2001-ben jött létre a Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Kormánybiztosság (MEH IKB) támogatásával az SZT-IS-1/281/2001. számú szerződés keretében. A szerződés lejárta után, a közhasznú honlapot a GeoRisk Földrengéskutató Intézet Kft. és az MTA Geodéziai és Geofizikai Kutatóintézet önkéntes alapon tovább üzemeltette, bár a szolgáltatás tartalma időközben jelentősen csökkent.
Sajnos a továbbiakban a programhoz hozzá nem járuló intézmények számára nem tudjuk a szolgáltatást biztosítani.

Budapest, 2010. szeptember 17.

GeoRisk Földrengéskutató Intézet Kft."

A közpénzből létrehozott információs rendszer további működtetése a közpénzből finanszírozott állami-(MTA Geodéziai és Geofizikai Kutatóintézet) és annak oldalágán virágzó magán (GeoRisk Földrengéskutató Intézet Kft.) cég közérdekű kötelessége.
@ó jaj: Eddig miért nem sírtál így a közpénz elszórásán? Nem százmilló forinton, hanem tízmilliárdokon.

Ettől függetlenül MOST valószínűleg igazad van.
@Roa:
nem sírok, hanem felháborodok. és ne magadból indulj ki, én mindig felháborodok. a szem pedig jó, nem kell nagybetűket használnod.
Nem vagyok gátépítő , csupán a gát hosszából arra a következtetésre jutok , hogy : az átlagos magasság 2.75 . Hiszen a domborzati viszonyokat is figyelembe veszik az építésnél .Tehát egy magasabb részre , nem építenek 400 mm (4 méter) magas gátat ugyebár .Vannak ott földmérők is (remélem) akik koordinálják a szakszerű kivitelezést . Sokan elfelejtenek valamit . Ez a gát , nem az a gát , melyet az akkori szakemberek kiviteleztek (50 évvel ezelőtt ) Ez a gát , már egy magasított gát (Tehát változott az , hogy mekkora terhelés bír el ) Minden további okoskodás teljesen értelmetlen . A gátat túltöltötték . Túltermelés folyt , ami hígabb állagú anyagot eredményezett . A gát nem erre a terhelésre lett építve annó . A gát nem átszakadt . A gát egyszerűen szétesett (a két gátfal találkozási pontjánál indulva ). Ez volt a leggyengébb pontja . Mindezt teljesen laikusként írom (csak vélemény )
@Fedor: Nem vagyok szakember, de annak a többmillió köbméter leülepedett iszapnak hihetetlen tartó ereje van, azt nem olyan könnyű megmozdítani (najó, a tározó fala is erős volt, mégis leomlott). Persze gondolom a másik tárolóban is van víz, illetve folyékonyabb iszap.
Sajnos én továbbra is kapkodást és némi színházat érzek inkább, mint valódi szakértelmet.
A BME kutatói szerint a sérült tározó érintett fala fekszik olyan talajon, ami nem stabil, a többi az rendben van.
@ó jaj: Ha most magamból indulnék ki - feltételezve azt, hogy nem háborodok fel mindig, amikor kellene -, akkor nem adtam volna Neked igazat az előbb. Tehát hogy is van ez a ki miből indul ki? Mellesleg a 4-es metrónál és az autópályáknál is ugyanígy fel voltál háborodva? Mert, ha igen, mea culpa, megyek canossát járni.
Ha minden munkát, amit elvégeznek a "katasztrófa-elhárítás" érdekében, ráterhelnek a MAL-ra, akkor nagyon gyorsan felélik a cég teljes vagyonát.
Most építenek egy gátat a haverokkal/katasztrófavédelemmel, öntetnek a vízbe pár zsák gipszet, stb, ezt kiszámlázzák jó sok pénzért, aztán, ha van még pénz/tulajdonrész, építtetnek még egy-két gátat, még pár zsák gipszet kiöntenek, ha még mindig van pénz/tulajdonrész, akkor építtetnek egy új falut, ha még mindig van, akkor kotorják egy kicsit a Marcal és a Duna medrét.
Ha elfogyott a tulajdonrész, a kármentesítést sikeresnek lehet nyilvánítani.

Az eredmény: a haveroknak az ÁLLAM kifizeti a MAL-t, majd az ÁLLAM a haverokat és a búbosbankákat beülteti a MAL vezetőségébe, és hoz arról néhány törvényt, hogy akiket oda kineveztek, azok tizenkét évig mozdíthatatlanok.

Esetleg privatizálódik majd az immáron veszteséggel működő vállalat pár éven belül.
És mennyiért fogják majd tavasszal elbontatni ezt a "védművet"? :)
@Roa: de még mennyire, az M6-os értelmetlen és lopás miatt erőltetett alagútjairól pl. egészen hosszan értekeztem annak idején. jöhet a canossa.
Ez a blog csak szőrszálhasogatás, a virtuális világ sóhajának lekottázása. A média vergődése saját testváladékában.

Hogy ténylegesen mekkora a gát, azt sose tudod meg a médiából, mert a valóságnak nincs hírértéke
"Észrevétel: A gátat (is) a MAL Rt-vel fizettetnék ki. A gyár likviditási gondokkal küzd, idei beszállítói tartozása ~500 millió. Akkor miből is fizetnek?"
Abból, amit éveken át zsebretettek. Mindegyiknek több tízmilliárdos magánvagyona van. Ami önmagában természetesen nem bűn, ha nem a privatizációnak nevezett lenyúlásból és legelemibb biztonsági szabályokra is fittyet hányó gátlástalanságból származna.
De nektek tökmindegy, mert úgyis csak ilyen tetvekért tudtok aggódni, akik miatt a tisztességes, dolgozó emberek máról holnapra élnek.
Azért odacsipázhattok egy kicsit . A NASA is ezzel foglalkozik főoldalon :D . Link earthobservatory.nasa.gov/NaturalHazards/view.php?id=46360
@Szélmalomharcos: Tévedsz, lesz lassan kolontári kapcsolatom és ha befejezték az építést egyszerűen megkérdezem mekkora.
@Roa: azért nem kell túlzásokba esni :)
@Paralelepipedon: Kicsit eltévedtél. Senki nem védi a tulajdonosokat, mint konkrét személyeket, hanem a működés elve és gyakorlata a fontos, ami viszont érint téged is, engem is és mindenkit ebben az országban.
Ha károkozás van, ott a menetrend: kivizsgálás/nyomozás, vádemelés, bíróság.
Ha a politikai akarat is megvan, akkor lehet ezt pikk-pakk lezavarni, tisztességes módon. Lehet nyomás alatt lezavarni, akkor gyors lesz de torz, hiszen a politikai akarat nem a zökkenőmentességet szolgálja, hanem az elvárt, előre eldöntött eredményt hozza. Ilyenek voltak régen a koncepciós perek.
Tehát igenis fontos, hogy minden láncszem a helyén legyen.

A tulajdonosokról csak annyit, hogy már akkor levizsgáztak, amikor nem ajánlottak fel x milliárd forintot a saját vagyonukból, függetlenül attól, hogy vétkesek avagy sem. Ez viszont emberi kérdés.
Na és ki tervezi Devecseren a házakat? na???:D Makovecz---háháéháhá megy a lóvé vissza a zsebbe:))))
@úriparaszt: és az olyan gyakorlat miatt, hogy az állam vagyonát (a MI vagyunkat!) ilyen tetveknek játsszák át, nem aggódsz?
Az a "gyakorlat" szerinted hány embert érint? Ott minden láncszem a helyén volt? És az általad felvázolt "menetrend" ma Magyaroszágon jól működik szerinted? Tocsik, Princz, Kulcsár, Rejtő - soroljam még? Kulcsár pere olyan jól sikerült, hogy odáig se jutottak, hogy jól legyen megfogalmazva, ezért hat év után elölről kezdik. Szerinted ez így jó?
Tudod az a helyzet, hogy szeretnénk már látni a piacgazdaság előnyeit is, nem csak azt, hogyan gazdagodnak meg semmirekellő tetvek! Nem baj?
Egyébként aki még nem lett felvilágosítva annak mondom: Azért szavaztatták és fogadták el, hogy " mindent" ami Nekik tetszik államosíthasák , hogy újra privatizálhassák azaz "klientúrának" adhassák olcsó de nagy KENŐPÉNZÉRT!
EMLÉKEZZETEK majd HÜLYE MAGYAR NÉP!!
Ez a ROHADT ORBÁN ÉS BANDÁJA!!
@weine11: Na, honnan???? Nyilván, egy közeli, megbízható bányából.
@Paralelepipedon: Az általad vázolt gyakorlat 20 éve stabilan működik, senki nem tesz ellene.
Ha kiváncsi vagy rá, hogy hová és kinek a zsebébe vándorol a MI vagyonunk (közpénz),akkor próbálj meg beszállítani bármelyik költségvetési intézménynek, egyből látni fogod a szélesre nyílt zsebeket.
Nincs kicsi vagy nagy lopás, csak lopás, a mértéke maximum a büntetésnél számít.
@EdinaEdina: Szerintem meg mérnökök tervezik, mint ahogy Csernobilt is azok tervezték, meg a kettérepedt X. kazettát is. Sajnos a "mérnök" szó az égegyadta világon semmire nem garancia.

A híreket meg újságírók írják.
Nem akarom elbagatelizálni a katasztrófa jelentőségét, de nem mostanság kellene benyújtani vagy megtárgyalni a költségvetést???
Azt ugye érzed, hogy az egyikben a magassága van a gátnak, a másikban a szélessége, tehát NINCS ellentmondás. Az agyag meg úgy kerül a képbe, hogy vízzárónak kell lennie a gátnak és a dolomit nem az. Ezért - mint minden gát közepébe - ebbe is vízzáró rétegnek agyag kerül.
@tök hülye: most látom, hogy az elsőben 4 m a gát. Lehet, hogy a 4 m-ben a föld alatti rész is benne van. Nem lepne meg, ha ilyen banális lenne a hiba. (Ne felejtsük el, hogy a mérnök és az újságíró nem kompatibilis!)
@tök hülye: Mindkét idézetben a magassága szerepel, az egyik szám 4 méter a másik pedig 2.75 méter.
Az agyagot értem, láttam már gátat (átszakadva is), viszont a két felépítmény nem ugyanaz. Azt hiszem a szövegből ez az ellentmondás teljesen érthető.
@tök hülye: Ezt nem tudom (mármint mennyi az újságírói tévedés), többhelyen is szerepel, de mindenhol szó szerint idézik Illést.
@csoko20: A költségvetést készítőknek jól jön ez a kis nyugalom, nem sok idejük maradt. Az adózásról már van kint anyag az index címlapon.
Nyugi, amint előkerül, azonnal lesz reakció bőven :-)
@tök hülye: Figyelj az arányokra! Ha utánaszámolok, ez a gát 50.000-70.000 m3 mennyiségű anyagból áll. Ha kőből, vagy földből van, akkor a belsejében kell kb 10-30 % agyag a vízzárás érdekében (a hírek szerint ennél több agyag rendelkezésre áll). Ha a gát kőből lenne, akkor - a magyar nyelv ismeretében - az anyagának a többsége kell legyen kő és kisebb arányban a többi összetevő. 400 tonna ebben az esetben kb 1 % sem, tehát ez nem lesz kőgát. Valószínűleg nem is szükséges, hogy az legyen. Kőborítás akkor kell, ha hosszabb ideig tartó mozgó víz (hullámverés) éri a gátat. Esetleg a tetejére, ahova utat lehet építeni, de az már más cél (igaz, a sajtó ilyen finomságokra érzéketlen).
"rdekes, ahogy naponta változik egy gát építésének a specifikációja. Nehéz lesz így számonkérni később, ha mégsem jó valami..."

A gát specifikációja teljesen érdektelen abból a szempontból, hogy egy gazdasági tevékenységet úgy szabad a világon végezni, hogy a környezetet ne veszélyeztesse.

A vállalkozó akkor kezd üzletet csinálni, ha ezt be tudja tartani.

Ha nem ért hozzá, akkor az a saját kockázata, amellyel teljes vagyonával felel.

Érdekelne bárkit is a gát milyensége, ha nem történik meg a tragédia?

Nem a hatóság dolga, hogy minden magyarországi vállalkozás környezetre való veszélytelenségét anyagi felelősség mellett garantálja. A hatóság a köz védelme érdekében bizonyos szűréseket végezhet, megelőzendő a vállalkozó hozzá nem értéséből fakadó kockázatokat, de a vállalkozónak semmilyen alapja nincs a hatósági ellenőrzésre hivatkozni.
@úriparaszt: Illést nem érdemes idézni, csak akkor, ha röhögni akarok (kínomban).
@mortadella: Ha a biztonságot a vállalkozóra bíznánk, akkor a tragédiák (balesetek) száma az eddigieknek a sokszorosa lenne (lásd kínai hírek). A Hatóság feladata a biztonsági kockázatokat észlelni, előírásokat szülni a veszély csökkentése érdekében és ellenőrizni-számonkérni azok betartását.
Pl. az autósok nagy része nem használná a biztonsági övet, ha nem lenne kötelező és nem ellenőriznék (saját példát kérném mellőzni, most átlagról beszélek). És akkor a balesetek sokkal súlyosabbak lennének, mint jelenleg. Nagyban is ez van.
@úriparaszt: Illés? Na B+! Ő a két lábon járó zöld-paródia felelős beosztásban. Kevés ember irritálóbb nála...
@úriparaszt: ez önmagában nem ellentmondás. Az egyik a föld szintje feletti magasság (2.75 m) a másik a szerkezeti magasság (4 m).
Nem információ, csak egy feltételezés a videó készítőiről: mintha azt mutatnák a Tv-ben is és úgy adják elő, hogy az ajkai TV munkatársai készítették - mondjuk én nem biztos, hogy jól azonosítom a két felvételt, de igen gyanúsan azonosak a képek.
@úriparaszt: abszolút nem azt mondtam, hogy nem az a magyar valóság, amit te is leírtál, hanem azt, hogy az nem jó. Így, ha mást látok, csak örülni tudok neki.
@ostván: ez igaz. Na de: vasbetont mondunk, miközben a vasból jóval kevesebb van, mint betonból. Meg hát a kő gát jobban hangzik, mint az agyaggát. :)
Makovecz "magyarországnak orbáni diktatúra kell" Imre és tervezőcsapata kapta a devecseri új lakópark építésének tervét.

www.nyugatmagyar.hu/dunantul/kijeloltek_az_uj_devecseri_lakopark_helyet/2183296/

Remélem nem derül ki, hogy az új gáthoz az anyagot valami fideszközeli bányából szállítják. Mondjuk oké, az egészet a MAL fizeti majd, de B+ nem tudom elhinni, hogy a katasztrófa után egy héttel, miután Vitya telesírnyákolta a médiát, hogy jajj milyen szomorú dolog történt, már leosztják az újjáépítés zsíros falatkáit egymás között. Az ország pedig tapsikol hozzá! Komolyan nem hiszem el. Ennyire agyatlan droid ország lettünk akik elé csak ki kell állítani egy ellenségképet és már mint a birkabarmok vonulunk is a Vezért követve??? Egyszerűen nem hiszem el. Ez nem Magyarország.
@tök hülye: Ha ilyen jóindulatú vagy, akkor sem stimmel, hisz az új gát építésénél 50 centiméter mélyen mentek talajszint alá, tehát ez esetben is minimum 3.5 méter magasságot jelent.
Úgy általában egy építmény magassága alatt a földszínéhez viszonyítunk, nem adjuk hozzá a föld alatti részeket.
@Paralelepipedon: erre írtam, hogy mi lenne a helyes, szerintem. Most 'természetesen' nem így működik, de a politikusok nyilatkozatai sem ezt az irányt mutatják.
Lenne lehetőség pártatlan, gyors és szakszerű vizsgálatra, eljárásra, az viszont most ismét senkinek nem érdeke. Sajnos ez a valóság.

Csak gondolj bele (hipotézis), hogy mi lenne ha kiderülne nem a MAL és vezetői a hibásak! A jelenlegi politikai elit (Orbánnal az élen) tökönszúrná magát egy ilyen eredménnyel, ezért ilyen eleve kizárt. Mindenképp bizonyítani fogják az említette felelősségét és kártérítésre kötelezik őket, függetlenül attól mi történt valójában.
Ezt nem a tulajok védelmében írom,hisz mint már említettem nekik önként kellett volna felajánlani számottevő segítséget.
@úriparaszt: ha csak 50 cm-rel mentek lejjebb, akkor az nem felel meg a MSZ-nek. (80 cm a minimum.)

Magasság és jóindulat: kis túlzással mérnökként szinte nem is érdekel, hogy mennyi van a föld felett, mert soha nem számolsz azzal. Tehát amikor megkérdezték a mérnököt, reflexből vághatta rá a szerkezeti magasságot. Szerintem.
@tök hülye: Ezért keresem (általában) az idézeteket,mert azok valamennyire pontosak. A tudósítások már más tészta.
@Valahol Máshol: "Komolyan nem hiszem el. Ennyire agyatlan droid ország lettünk akik elé csak ki kell állítani egy ellenségképet és már mint a birkabarmok vonulunk is"

Igen, pontos a diagnózis, téged sem az zavar, hogy meghalt 8 ember, tengernyi akár, és további iszapömlés veszélye miatt megelőző intézkedéseket tesznek, hanem az eléd vetített ellenségképre (Orbán) ráizgulva birkabarom módjára fröcsögsz.
Pécsett így kezdték a Vízmű elrablásával, most jön a MAL.

Vannak még jó cégek Orbán eltárs, de az idő kevés lesz!

A búbosbanka Illés meg röhög a markába a letartóztatása helyett.

Vélelmezem - szemben Orbánnal aki kijelentett- hogy az Orbán bánya kőeladása miatt történt a tragédia. Ebből készül az új gát! Érdekes megközelítés ugye?

Orbán még a miniszterelnök, ő felel az országért. Tehát miért nem záratta be időben a gyárat, miért hagyta ezt a szörnyűséget, miért nem ellenőrizte jobban a dolgokat?
Most gyorsan államosít, de már biztos meg van az új tulaj, valami fideszes jó oligarcha.

Ha állami kézbe kerül, akkor a kártérítés is az ő feladatuk lesz!

Orbán "itt az idő", mondjon le!
@Blogger Géza: Bégess csak birka bégess. Vagy Orbán egyszerűen ránéz az elhunytakra és feltámadnak. Esetleg visszahúzódik az iszap? Kétlem. Ugyanakkor a helyzet kezelése lehet nem abban merül ki, hogy államosítunk, bejelentjük az őrizetbevételt, sőt kvázi ítéletet mondunk, valamint a nyaloncnak kiadjuk a lakópark megépítését. Bizony-bizony. Illésék felelősségével mi a helyzet, hisz az ő állami apparátusának volt dolga a tározó ellenőrzése és az eddigi információk alapján az mindig átment a vizsgálatokon. Vagy az állami hivatal felelőssége addig volt téma amíg az nem fideszes kézben volt?

Nem a MAL Zrt súlyos és precedens értékű megbüntetésével van probléma, nem egy gát megépítésével, hanem az annak árnyékában történő lépésekkel, amelyek köszönőviszonyban sincsenek a pártatlan és független intézkedésekkel.

A nyolc halottat említve: a hétvégén többen elhaláloztak az utakon, az ő családjaik élete is valszeg komolyan megsínyli szerettük elvesztését. Őket is megsirattad vagy ott nincs ellenségkép?

Azon kívül, hogy anyagilag támogattam az "ujjáépítést", sok mást nem tehettem. A tavaszi árvizeknél szabit vettem ki és segítettem a helyszínen, most ennyire futotta, pláne, hogy mit tudnék csinálni ott, egy lezárt területen?

Ez van Droid Géza.
@A Tolnay /MAL/ cégtársa volt a simlis Orbánnak!: melyik cégben faszkalap? Van róla egy hivatkozás? Cégkivonat?
Nincs annál viccesebb, amikor a szoci holdudvar fikázza azt a most rohamtempóban épülő gátat, amelyik arra szolgál, hogy az általuk épített romhalmaz mögött tartsa a vörösiszapot. Tényleg nincs ennél viccesebb, a kolompáriak bizonyára különösen halálra röhögnék magukat, ha olvasnhatnák.
@stratez: Kicsit akasztófahumor, de nem tudom kihagyni. Mesterházy megmondta: ők jól végezték a dolgukat, csak maradt egy kis építési törmelék.
@stratez: Hol a holdudvar és hol a fika? A tényszerűség, következetesség és a tájékoztatás igénye neked fikázás?

[OFF]
"...a kolompáriak bizonyára.."
...Freud imádná ezt a mondatot.. :-D
[/OFF]
@stratez: Te annyira szíveden viseled szegény koloNTáriak sorsát, hogy simán komoMPáriaknak nevezed őket. Nem kell reagálnod, nemérdekel.
@Valahol Máshol: koloMPáriak, látod amit te leírtál azt én pontosan nem is tudtam idézni. Sz*r ügy, kolompár.
@ostván: "Pl. az autósok nagy része nem használná a biztonsági övet, ha nem lenne kötelező és nem ellenőriznék (saját példát kérném mellőzni, most átlagról beszélek). "
...nyilván... Gondolom azért az csak feltűnt hogy nem a rendőr a hibás, ha te meghalsz mert nem kötötted be a biztonsági övet, ő meg nem szólt hogy kötelező. Ugye?
Azoktól meg akik az eredeti kivitelezőt akarják felelősségre vonni csak annyit kérdeznék: Anyád szülészorvosát pereled-e be, ha 30 évesen májzsugort kapsz?
Minden tönkre megy ha nem tartják rendesen karban ez nem kérdés.
@úriparaszt:

Ha te a Bilifejűtől azt várod, hogy érdemben hozzászól a témához, akkor neked már régen rossz.

De segítek: "szoci holdudvar": mindenki, aki szerint a kormány hülye, vagy egyes intézkedései hülyék.

"fikázás": minden, ami nem:" VIK-TOR! VIK-TOR! VIK-TOR!"
@gyilkos fűegér: Ha van véleménye, akkor kérdezni is lehet tőle. :-)
@stratez: Nincs annál viccesebb, mint amikor a kormányzat hülyeségeit szóvá tevő posztok alatt a fidesznyikek nyinnyognak. Mikor fogtok végre felelősséget vállalni a rossz döntésekért vagy a fals kommunikációért? Nem szégyen az, hanem következetesség.
süti beállítások módosítása