Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: www.economx.hu/belfold/korhazi-kommando-egeszsegugy-betegellatas-takacs-peter-mobil-team-munkaido.... (2024.04.19. 13:25) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Valamit súgok magának www.youtube.com/watch?v=b1nDwrxc0wM (2024.04.10. 10:30) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.01.11. 20:23 Fabius

Előítéletek rabságában

Címkék: média előítélet skizotéria

A sablonok rabjai vagyunk. Kialakulnak, ismétlődnek ezek, mi pedig egy idő után hajlamosak vagyunk általánosítani, témától függetlenül. Pedig ha néha eltekintünk ettől, akár valami jó is kisülhet belőle.

Egyik örök előítélet, hogy a média kizárólag szenzációt hajhászik. Csak a botrány és a tragédia hír, minden más egy négysorost ér valahol a belső oldalon, vagy egy öt másodperces félmondatot a hírblokk végén.Ennek megfelelően jókora fenntartással kezeltük, mikor ez ertéel megkereste Fényeskét a skizotéria kapcsán. Riportot akartak vele és Attilával, beszélgetni a skizofréniáról, mint betegségről. Persze egyből kupaktanács, legyártottunk nagyjából négymillió forgatókönyvet, mit is akarhatnak. Aztán néhány kompromisszum megkötése után megszületett a döntés: jöjjenek, beszéljünk, meglátjuk. Legfeljebb, ha valami nem tetszik, akkor megköszönjük a lehetőséget, és szépen hazamennek.

Attilát meggyőzni erről eleve nem volt egy egyszerű menet. Itt és most nem részletezem, holnap elolvashatjátok a skizón, ha érdekel valakit. Mindenesetre abban maradtunk, én is megyek, hátha kell egy nagy pofa meg egy tekintélyt parancsoló férfiember. Amíg vártunk a stábot folytattuk a találgatást, mi sülhet ki ebből? Aztán megjöttek. Első meglepetésre nem három "médiageci" érkezett, hanem három tök normális fiatal srác. (szerkesztő, operatőr, technikus) A második meglepetés volt, hogy lecsóba csapás helyett kicsit beszélgettünk, ismerkedni igyekeztek velünk, Attilával és a helyzettel közvetlenül. Aztán bevilágosítottak, beállították a kamerát, és elsőre Attilával kezdett a szerkesztő beszélgetni. Megjegyzem, nem faggatni, beszélgetni. Az első kérdéstől világos volt, a srác olvasta a skizó minden betűjét, felkészülten érkezett. Talán ezért, talán másért, Attila bármennyire ideges is volt, beszédbe elegyedett vele, hajlandó volt a betegségéről is beszélni, nyilván a saját szemszögéből. Tiszteletben tartották azokat a kéréseket, amiket intéztünk hozzájuk, abszolút korrekten, minimálisan sem tolakodóan vagy kizárólag szenzációt hajhászva viselkedtek.

Második körben Fényeske volt a soros beszélő. Murphy törvénye szerint persze pont akkor fagyott meg a blog.hu szervere, mikor vágóképet akartak csinálni a blogról. De erre jó a google cache, végül egy tárolt oldalról lett meg a vágókép. De nem elégedtek meg ennyivel. Elkísérték Attilát edzésre is, és játék közben is lefilmezték, hogy teljes legyen a kép. Mindent összevetve kellemesen csalódtam. Ez a stáb rácáfolt az évek során rám rakódott előítéletekre. Szerintem sikerült egy olyan anyagot összehozni, ami valóban egy skizofrén felépüléséről, és magáról az emberről szól.

Elvileg tudom, mikor kerül adásba. Gyakorlatilag az időpont még nem biztos, ha fix lesz, majd szólok.

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr241664536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"én is megyek, hátha kell egy nagy pofa meg egy tekintélyt parancsoló férfiember"

Hmm, és a végén beállított a kockásfülű nyúl:D

Baszki, bocs de ez csak beugrott, amikor olvastam ezt a sort, és múszáj volt leírnom ide:D
húúú, ez izgi! és micsoda eredmény! ügyesek vagytok, és respect a rtl-nek, h az értelmesebbjét küldte. kíváncsi vagyok, mit hoznak ki belőle! melyik műsor részére csinálták? mert általában csak este kapcsolok tv-t, szóval, ha du-i adás (fókusz), akkor ezért bekapcsolnám:)
@Hirmondo Helen: no, azért a srácok arca megért egy tanulmányt, mikor a végén elárultuk nekik, miért vagyok én ott valójában...:-)) De nem sértődtek meg az őszinteségen, és ez is valami.

@Gladia Delmarre: a reggeliben lesz :-) De -gondolom- ahogy minden témát, ezt is kiteszik majd internetre is letölthető formában.
Én nem is magától a riporttól tartanék. Sőt attól a legkevésbé. Hanem, hogy a műsorba milyen módon kerül be. Hol, kivel és milyen kontextusban kerül bemutatásra.

Meg kell hagyni, én is elég média ellenes vagyok, ha lehet így fogalmazni, de remélem nem lesz semmilyen negatív fordulat a dologban az adásba kerüléskor. Szóval kíváncsi leszek a dologra!

És gratulálok a népszerűséghez, ami remélem hasznára, nem pedig hátrányára válik az ügynek.
ennek igazán örülök és remélem tényleg nem vmi gagyit csinálnak belőle. Ja és persze nagyon kíváncsian várom:)
Sajnos a reggeliben még egyetlen épkézláb riportot nem láttam. A max.5 percet akkor is tartják, ha az alany a mondat közepén van.
De miután ez felvételről megy majd, remélhetőleg nem nekem lesz igazam.
nagyon fontos, hogy hogyan lesz öszevágva és milyen lesz a szöveg hozzá. emiatt picit még aggódom és amiatt is, hogy hogyan fog Attilára hatni a "népszerűség". erre is felkészültetek?
@Vagyok, aki vagyok...: a tegnap tapasztaltak alapján én nem aggódom a vágás miatt. Ami elhangzott azt nem lehet "kiforgatva" vágni. A népszerűség nem fogja érinteni Attilát sehogy. Nem érdekli az ilyesmi, no meg Fényeske, Sanya és én vagyunk a garancia arra, nem fognak celebet csinálni belőle. Egy objektív megszólalási lehetőséget viszont megért a dolog.
@theresa: A riport felvételről megy de személyesen én is ott leszek a műsör alatt, ha olyan irányba megy el, hidd el nekem, van annyi vér pucámba hogy nem érdekel a nyilvánosság sem visszaterelem s "pozítiv" mederbe.
@Vagyok, aki vagyok...: Attilát ezek a "földi" dolgok teljesen hidegen hagyják:)))) Biztonságos lakásban és biztos emberekkel védve, senki nem juthat a közelébe ha mi nem engedjük, ha meg mégis valakinek sikerülne annak annyi ha rosszat akar:)))))
süti beállítások módosítása